Amin Fatiha’dan sonra amin demek
İnşirah
Allah rasulu sav buyuruyorki :
‘Kulun amin demesi, mümin kullarının dilleri üzerinde ,Alemlerin Rabbinin mührüdür.’
imam suyuti camıussagır-20
Cevap: amin demek
Şema
< Allah rasulu sav buyuruyorki :
‘Kulun amin demesi, mümin kullarının dilleri üzerinde ,Alemlerin Rabbinin mührüdür.’
imam suyuti camıussagır-20 >
Hz. Peygamber (s.a.s.), namaz’da Fatiha Suresi’nin okunması bittikten sonra "âmin" denmesini özellikle emretmiştir.
Şöyle ki: "İmam, Fatiha’yı tamamlayıp âmin dedikten sonra siz de ."âmin" deyiniz. Kimin bu sırada "âmin" demesi meleklerin o anda "âmin" deyişi ile aynı ana rastlarsa geçmiş günahları affolunur. " (Müslim, K. Salat, 72; Ebû Dâvud, Salat, 167-168; Tirmizî, Mevâkîttü’s-Salat, 116).
Bu hadislere göre namaz’da Fatiha’dan sonra "âmin" demek sünnettir. İmam-ı A’zam’a göre "âmin" gerek imam ve gerekse cemaat tarafından hafiyyen (sessizce); imam-ı Şâfiî ve Ahmed b. Hanbel’e göre açık ve imamla birlikte söylenmesi sünnettir. (Sünen-i Ebû Dâvud Tercüme ve Şerhi, İstanbul 1988, III, 470-474).
Ahmed AĞIRAKÇA
Yanıt: amin. Fatiha’dan sonra amin demek
Mutella
A Adem (a.s.) duası
M Musa (a.s.) duası
İ İsa (a.s.) duası
N Nuh (a.s.) duası
Bende böyle bişey biliyorum faydalı olur düşüncesi ile ekledim
Soru: amin. Fatiha’dan sonra amin demek
Hesna
bununla bir alakası olduğunu sanmıyorum
Mutella
< bununla bir alakası olduğunu sanmıyorum:S >
Alakası şudur ki;
Amin Dediğimizde 4 peygamberin duası ile amin demiş oluyoruz…
Mevzu "amin" demek ile alakalı olduğu için eklemek istedim
umarım alakayı kurmuşsunuzdur..
Hoca
Amin, Yüce Allah’ın kabul etmesini temenni amacıyla dua sonunda "kabul buyur" anlamında söylenen bir sözdür. Bu kelime Kur’ân’da geçmemektedir. Peygamberimiz (a.s.), duanın sonunda âmîn denilmesini tavsiye etmiştir (Müslim, Salât, 62, 87; Buhârî, Ezân, 111). Namazda Fâtiha sûresi okunduktan sonra âmîn demek sünnettir (İbn Mâce, İkâme, 14). (İ.K.)
Ecrinim
A Adem (a.s.) duası
M Musa (a.s.) duası
İ İsa (a.s.) duası
N Nuh (a.s.) duası
bunu bilmiyordum..
bilgiler için Allah c.c. razı olsun
Muhammed
FATİHADAN SONRA "AMİN” DEMEK
248- Vâil ibn Hucr (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.)’den işittim: "…Gayrilmağdubi aleyhim ve lazzallin” ayetini de okuduktan sonra "Amin” dedi ve bu kelimede sesini yükselterek, uzatarak söyledi demiştir. (Nesâî, İftitah: 33; Dârimî, Salat: 38)
Tirmîzî: Bu konuda Ali ve Ebû Hüreyre’den de hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmîzî: Vâil ibn Hucr’un hadisi hasendir. Peygamber (s.a.v.)’in ashabından tabiin ve sonraki dönem alimlerinden pek çok ilim adamlarının görüşü böyledir. Erkeklerin "Amin” derken seslerini yükseltmeleri gerektiği görüşündedirler. Şâfii, Ahmed ve İshâk bunlardandır. Şu’be bu hadisi; Seleme b. Küheyl’den, Hucr b. Anbes’den, Alkame b. Vâil ve babasından şöyle rivâyet ediyor: Rasûlullah (s.a.v.) "Gayril ma’dubi aleyhim ve lazzallin” dedi ve sesini fazla çıkarmaksızın "Amin” dedi.
Tirmîzî: Muhammed’den şöyle dediğini işittim: Bu konuda Sûfyân es Sevrî’nin hadisi, Şu’be’nin hadisinden daha sahihtir. Şu’be bu hadiste yanılmıştır, şöyle ki: Râvîler arasında bir kimseye "Hucr ebil Anbes” diyor oysa o "Hucribn Anbes” dir ve Ebûs Seken künyesi ile bilinir. Bir başka hatası ise: "Alkame b. Vâil” den diyor oysa ki hadisin senedinde "Alkame” yoktur, ve o "Vâil b. Hucr” dur. Ayrıca "Amin” kelimesinde "sesini alçalttı” diyor halbuki bu kelime "sesini yükseltti” şeklindedir.
Tirmîzî: Ebû Zür’aya bu hadis hakkında sordum şöyle dedi: Sûfyan’nın bu hadisi Şu’be’nin hadisinden daha sahih olup, Alâ b. Salih el Esedî, Seleme b. Küheyl’den, Sûfyân rivâyetine benzer bir hadis daha rivâyet edilmiştir.
249- Vâil b. Hucr (r.a.), Peygamber (s.a.v.)’den Seleme b. Küheyl’den Sûfyân’ın hadisinin benzerini rivâyet etmiştir.
Hoca
< Hz. Peygamber (s.a.s.), namaz’da Fatiha Suresi’nin okunması bittikten sonra "âmin" denmesini özellikle emretmiştir
Allah razı olsun >
Fatiha ve diğer tüm duaların sonunda amin demek farz değil sünnettir.
amin demek