İslam’da Allah (c.c)’a yaklaşmak için nasıl vesile edinilir?

İslam’da Allah (c.c)’a yaklaşmak için nasıl vesile edinilir?

muvahhidim


Cevap: İslam’da Allah (c.c)’a yaklaşmak için nasıl vesile edinilir?

BEYAZ_gul
Bütün Alimler derken kardes
Hicbiri caiz gormemis anlamini tasiyor peki bu Alimler kim kardesim..?


Cevap: İslam’da Allah (c.c)’a yaklaşmak için nasıl vesile edinilir?

muvahhidim
< Bütün alimler, ölü olan bir kimseyi, bu kimse isterse salih bir kişi olsun, vesile edinmenin caiz olmadığını, şirk olan bidatlerden olduğunu söylemişlerdir. Böyle bir ameli hiçbir sahabe, gerek Rasulullah (s.a.s)’a ve gerekse başka bir salih kişiye yapmamıştır. >
Kardeş;
İstisnalar vardır elbet, bu yazıyı yazan da ben değilim!! alıntı olduğunu da altına yazmıştım.. ama doğrusunu istersen anlatılan da yanlış değil.!


Cevap: İslam’da Allah (c.c)’a yaklaşmak için nasıl vesile edinilir?

_müberra_
< Sahabeler hayır işlemek için azimle yarışırlardı. Hiçbir zaman ölüden herhangi bir şey taleb etmemişlerdir. Ölüleri hatta Rasulullah’ın şahsını bile hiçbir zaman vesile edinmemişlerdir. Bunun aksini söyleyen yalancıdır. Pis bir müşriktir. >
buyrun birde burdan alın…..
müşrik hem de necis olanından:(
sahabeler elbette ölülerden yadım dilemeyecek….
çünkü kendileri Resullahıı müşahede ile şereflenirken ,daha üstün ölü veya diri varmıkii,vesile edinsin…
ayrıca durmadan da"meyyit" e ölü demezmisiniz ,bu ne kadar da haiffe almadır
yüce Rabbim şehidler için bile "onlar ölü değiller…. "ifadeli Ayetler var iken ,bahsedilen alim ,acaba cihad eden bir,kılıç tüfek çarpışan bir askerden ,dahamı acizdir Allah yolunda canını vermeye veye o kadar ucuzmudur ki ,hep ÖLÜ" deniliyor
onlar RUHANİYETLERİYLE hep diridir ler ,asıl ölü olan bizleriz eğer bunlardan bir haber isek

Resulullah (sav)’a biri abid diğeri alim iki kişiden bahsedilmişti. "Alimin Abide üstünlüğü, benim sizden en basitinize olan üstünlüğüm gibidir" buyurdu.

Kaynak: Tirmizi, İlm 19, (2686)


muvahhidim
< Ömer (r.a), yağmur talebinde bulundukları bir sırada şöyle dedi:
"Ey Allah’ım! Yağmur yağmadığı zaman nebimize dua ettirir ve onun duasını vesile edinirdik. Şimdi ise nebimizin amcası olan Abbas’ın duasını vesile edinerek senden yağmur istiyoruz. Ey Rabbimiz! Rasulullah’ın amcasının duasıyla bize yağmur yağdır.” (Buhari)
Bu hadis, gerek Rasulullah (s.a.s) vefat etmeden önce ve gerekse vefat ettikten sonra sahabelerin Rasulullah’ın şahsını hiçbir zaman Allah ile aralarında vesile edinmediklerini göstermektedir. Zira onlar, Rasulullah (s.a.s) hayattayken bir sorunla karşılaştıklarında, Rasulullah (s.a.s)’ın duasını vesile edinirlerdi. Yani ona, "bizim için Allah’a dua et” derlerdi. >

Kardeş;
Yukarıda bahsedilen bu hadis-i şerif işine gelmedi heralde..
Acaba neden sahabe efendilerimiz, yağmur duasına çıkarken Efendimiz (s.a.v)’in kabrinden dua istememiş te, diri olan ve efendimize kan bağıyla akraba olan amcasının DUASINI vesile kılmışlardır.
??
Oysa Hz. Ömer (r.anh.) yağmur duası için, Tüm sahabeleri Ravza-i Mutahharaya toplaya bilirdi.. acaba neden gitmediler.. Haşa onlar (sahabeler), meselenin farkında değiller miydi de biz şimdi çımış onların yapmadığı bir şeyi varmış gibi göstertmeye çalışıyoruz. El İnsaf.. El Vicdan..!!

Kardeş;
Anlaşılan sen meseleyi iyi kavrayamamışsın.!! maksat yorum olsun diye kendince yazının öncesini atlayıp, sana dokunan tarafından kırpıp alıntı yapmışsın.

< çünkü kendileri Resullahıı müşahede ile şereflenirken ,daha üstün ölü veya diri varmıkii,vesile edinsin… >
Biz burada neden bahsediyoruz sen ne diyorsun!

< ayrıca durmadan da"meyyit" e ölü demezmisiniz ,bu ne kadar da haiffe almadır >
Burada anlamadığım nokta; tırnak içerisine aldığın kelime ”meyyit” zaten Arapça’da ölünün tam karşılığdır. Biz ”meyyit” e ÖLÜ demiyeceğiz de ne diyeceğiz..?


_müberra_
< Kardeş;
Anlaşılan sen meseleyi iyi kavrayamamışsın.!! maksat yorum olsun diye kendince yazının öncesini atlayıp, sana dokunan tarafından kırpıp alıntı yapmışsın
.
>

sende alıntıyı ,rumzunla yayınlarsan ,imtiyazı da sana ait olur ,


islamyolu
ben daha güleyim 🙂 Ehli sünnet alimleri öyle demiş diyor. ben kaynaklı olarak kendi kitaplarından ne dediklerini araştırıp getirdim.

< Ebu Hanife, İmameyn ve cumhura göre; sağ olsun, ölü olsun Rasulullah (s.a.s) dahil herhangi bir kişinin hakkı için dua etmek caiz değildir. >

Kardeş bunu nerden buluyorsunuz. hanifi mezhebi Alimleri Özellikle İmam rabbani itikatta müçtehid hanifi mezhebinin en büyük alimlerinden. Mektubatını Vesile yapılır diye doldurmuş. İmam nevevi Şafi mezhebinde müçtehid onunda sözlerini getirmiştim.

< Sahabelerin ve Rasulullah (s.a.s)’ın ehli beytinin yapmış olduğu dualara baktığımızda Rasulullah (s.a.s)’ın zatını vesile tayin ederek dua ettiklerine dair herhangi bir sahih nakil gelmemiştir. >

neden tirmizi de Hakim de Buhari , daha bir çok hadisi şerifte var bu. kardeş hiçmi okumadınız benim o kadar getirdigim hadisi şerifi.

şimdi desert Rose yine bana kızacak ne yapayım dayanamıyorum. 🙂 Kışkırtıcı oluyoruz sonra. Neyse bu konuya da cevap yazmayacam daha.


BEYAZ_gul
Islamyolu kardes bosver diyorum
Bizim yazdiklarimizi sanki okumuyorlar.
Delil getir diyorlar oda ise yaramiyor .
Yok hayir siz istemiyorsaniz istemeyin yapmayin
Allah askina,ne biz size inaniriz nede biz sizi ikna edebiliz.

Ikna’dedigsemde ,sadece sirk demeyin istiyoruz.

Herseyi vesile kilariz yada herseyde bir Vesile olan olur
Sirk olmazda…!!

Kuranla hayati gecmis olan,Allahin emirine uyan,Allah yolunda kosan.
Bir zati dusunmek ise size gore sirk oluyor..
Allah askina yapmayin.


muvahhidim
[center][sıze=4]اللهم أرنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه[/sıze][/center]


_müberra_
< __________________ >
en iyi muvahhidim,susmuş muvahhidimdir:)
duanın harekelri yok ,okuyamadım,yinede sağol duan için


muvahhidim
< en iyi muvahhidim,susmuş muvahhidimdir:)
duanın harekelri yok ,okuyamadım,yinede sağol duan için >

Duanın anlamını verim de câhil kalmayasın ; ”Allah’ım! Bize, hakkı hak bilip, HAKK’a tabi olmayı ve Batılı batıl bilip, BÂTIL’dan yüz çevirmeyi nasib eyle ..”

Susmanın, utanmanın ve erkeklerle muhatab olurlarken edebiyle hareket etmenin siz bayanlara daha çok yakıştığını biliyordum. Söylenecek çok şeyler var ama; biliyorum ki yine hiç düşünmeden, meselenin üzerinde teemmül etmeden, kendinizce doğru kabul ettirildiğiniz cevaplar yazacak ve kendinizi haklı çıkarmaya çalışacaksınız..!! Benim amacım; Cennette, Rabbim’den bir köşk talep edenlerden olmak..

Bu nedenle evet susuyorum ve susmayı kendimde ŞEREF kabul ediyorum. Çünkü Yüce Allah (c.c) Kasas Suresi 55’te;

”Onlar, ilâhî hükümlerde tahrifat ve dine hakaret duydukları zaman engelleme tedbirleri alarak yüz çevirirler ve :
‘Bizim amellerimizin karşılığı, mükâfatı bize ait, sizin amellerinizin sorumluluğu ve cezası da size aittir. Bizden uzak durun. Biz, bilgiden muhakemeden yoksun, ihtiraslı, tutarsız davranan, kendini bilmezlerle bir arada bulunmak istemeyiz.’ derler.” SadekAllahul Azim..

En iyisini bilen Âlim O’dur..
o halde O’nunla Kalın..

celle celeluh..


_müberra_
< Susmanın, utanmanın ve erkeklerle muhatab olurlarken edebiyle hareket etmenin siz bayanlara daha çok yakıştığını biliyordum. Söylenecek çok şeyler var ama; biliyorum ki yine hiç düşünmeden, meselenin üzerinde teemmül etmeden, kendinizce doğru kabul ettirildiğiniz cevaplar yazacak ve kendinizi haklı çıkarmaya çalışacaksınız..!! Benim amacım; Cennette, Rabbim’den bir köşk talep edenlerden olmak..
>

işte şimdi ayıp ettin,ben küçüğüm olman hasebiyle ,sulh için latife etmişdim,

ne diyeyim ,kişi kalbi gibi bilirmiş herkesi

yine diyorum ,eğer cahil görüyorsan beni
"cahil "olamak ,saygısız olmakdan evladır


VAİZZ
çok güzel bir yazı teşekkürler muvahhid kardeşim ne güzelde telaffüz edilmiş..

emeğe sağlık.


yeşil sancak
Vesile gayeye yetişmek için vasıta olarak kullanıları şeydir. Bunların çeşitleri vardır:

1- Cenab-ı Allah’ın isimlerini vesile kılıp tevessül etmek: İbni Mace, Hz. Aişe’den şunu rivayet etmiştir: Hz Peygamber bir duasında şöyle buyurdular: "Allah’ım, temiz, hoş ve mübarek ismin hakkı için senden istiyorum.”

2- Kendisiyle tevessül edilen zatın duasını vesile kılıp istemek.

3- Büyük ve salih kimsenin zatını vesile kılmak suretiyle tevessül etmek: Mesela, Allah’ım şu dileğim yerine gelmesi için Peygamberi veya Ebubekir’i vesile vesile kılıyorum demek gibi, Hz. Ömer (ra) yağmur duasında Hz. Abbas’ı (Peygamberimizin amcası) vesile kılarak şöyle dua etti: "Allah’ım, biz Peygamber’in amcasını sana vesile kılıyoruz, bunun için bize yağmur yağdır” (Buhari).

4- İşlenen salih amelleri vesile kılarak tevessül etme: mesela, Allah’ım, senin için eda ettiğim şu hacc veya şu ibadet sana vesile kılıyorum; şu musibetten veya şu beladan beni kurtar demek gibi.

Yukarıda saydığımız vesile çeşitleri İslam’da mevcuttur. Bunu İnkar etmek mümkün değildir. Vesile edinilen kimsenin vesile edenden üstün olması gerekmez. Hz. Peygamber (sav) Umre’ye gitmek için izin isteyen Hz. Ömer’e: ”kardeşim bizi duadan unutma” dedi. Hem de Veysel-Karani’nin kendisine dua etmesi için Hz. Ömer’e emir verdi. Yalnız peygamberi veya herhangi bir zatı bağımsız olarak tasavvur edip istiğase etmek, küfre kadar götürebilir. Buna dikkat etmek lazımdır. Yani Allah’ın sevgili kulu ve Allah’ın izniyle bu işleri yapıyor diye bilmek ve istemek caizdir.Ehl-i sünnet alimlerine göre, vesilelikten öteye geçmemek şartıyla, tevessül etmek caizdir.

Tevessülü tamamen haram sayanlar, haricîler ve onları taklit eden zihniyetlerdir.

Meleklerin insanları koruduğu bilgisi bizzat Kur’an’da vardır: "O insanın önünde ve ardında devamlı sûretle nöbetleşerek görevlendirilen melekler vardır. Bunlar, Allah’ın emrinden ötürü, onu koruyup kollarlar”(Rad, 13/11) mealindeki ayette bu gerçeğe işaret edilmiştir.

Meleklerin koruması şirk olmadığı gibi, başka mahlukların yardımları da, korumaları da şirk olmaması gerekir. Yeter ki, bunları vesilelikten, sebeplikten, yaratıcılık vasfına çıkarmayalım. Çünkü, "kâinatta Allah’tan başka hakikî müessirin olmadığı” gerçeği, imanımızın gereğidir.

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();