Tesettürsüz olanların kıldığı namazlar ve oruçlar
Neşem
tesettürsüz olanların kıldığı namazlardan ve oruçlardan sevap kazanmayacğını sadce ahirette neden nmz klmdn oruç tutmdn denlmeceği diye bişey okudum doğru mu bu sevap kazanılmıyo mu şimdi
Cevap: tesettürsüz olanların kıldığı namazlardan ve oruçlardan sevap kazanmayacğını sadce ahirette neden nmz klmdn oruç
kibrit
Öyle bir şey duymadım hiç. Namaz ayrı ibadettir, oruç ayrı ibadettir, tesettür ise ayrı ibadettir.
Size tavsiyem tesettüre bürünmenizdir. Allah kadınları değerli yaratmıştır. Bir elmas nasıl ki sokakta herkese gösterilmez ise, kadının güzelliğini de o şekilde koruması lazımdır ki kadın elmasla kıyaslanamayacak şekilde değerlidir.
Sadece kocanız müstesna. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Cevap: tesettürsüz olanların kıldığı namazlardan ve oruçlardan sevap kazanmayacğını sadce ahirette neden nmz klmdn oruç
Neşem
evet Allah cc. razı olsun
Cevap: tesettürsüz olanların kıldığı namazlardan ve oruçlardan sevap kazanmayacğını sadce ahirette neden nmz klmdn oruç
ser-a
Esselamü Aleyküm,
Namaz kılarken,nasıl camide başkalarının yanında güzel elbiseler ve tertemiz kılmak gerekiyorsa,huzuru dergaha namaz için dururken de aynı şekilde ve samimiyette olmanız gerekir.İbadetin samimiyeti ve özü,örtünmenin farzına uymanızdır.Nasıl bir erkek avret sayılan mahallini açarak namaz kılmıyorsa,kadın da başkası tarafından avret sayılan mahallini açarak namaz kılmaması gerekir.İbadetin kabulü,ibadetin samimiyetine ve ihlasına bağlı olduğundan bu tür kaidelere dikkat etmeniz,ibadet yaptığınızda daha fazla zevk almanıza vesile olacaktır inşAllah.Allaha emanet olunuz.
Ecrinim
Başı açık olan bayanın kıldığı namaz kabul olur mu?
Açık giyinen kadının kıldığı namaz geçerli olur mu?
Kadının baş açık gezmesi ibadetlerine mani olur mu?
Kadının başını örtmesi Allah’ın bir emri olduğundan dolayı, başını açan bir kadın bir farzı terk etmekle mesul olmaktadır. Öte yandan Allah’ın bir diğer emri olan namazını kılmakla da onun sorumluluğundan kurtulur ve namaz kılma sevabını alır.
Namaz kılarken Allah’ın emrettiği şekilde örtünen, fakat sokağa çıkarken başını açan bir kadının namazının kabul olmaması diye bir durum bahis mevzuu değildir.
Bu hususta Hülasatü’l-Ecvibe’ de şöyle bir fetvaya yer verilmektedir."Maasiyi mürtekip olan [günahları işleyen> kimsenin salat [namazı> ve ibadatı [ibadetleri> sahih olup sevabına nail olur.(1)
Diğer taraftan "Şüphesiz, iyilikler kötülükleri siler" (2) mealindeki ayetin işaretiyle de namaz ve benzeri diğer ibadet ve iyilikler insanın işlemiş olduğu günahların affına vesile olmaktadır. Ayrıca namazın insanı kötülüklerden alıkoyması da bir gerçektir ve bir vakıadır. Bu gerçek bir ayet-i kerimede şöyle beyan buyurulur: "Namazı dosdoğru kıl. Şüphesiz ki, namaz, insanı fuhuş ve kötü şeylerden alıkoyar." (3) Ancak, kılınan namazın kısa zamanda insanı bütün kötülüklerden çekip çıkaracağı söylenemez. Zamanla "Namazın bir kerameti ve bereketi" olarak kişi birçok günahlara bulaşamamakta ve onlardan uzak kalmaktadır. Çünkü, günde beş defa abdest alarak Allah’ın huzuruna çıkan, el bağlayıp namaz kılan bir insan Rabbinin yasaklamış olduğu fiilleri işleyemez.
İşte bunun içindir ki, namaz kılan, fakat başı açık olarak dolaşan bir kadının namazının kabul edilmeyeceği söylenemez. Zaten zaman içerisinde kendisi bunun ezikliğini hissedecek ve başını kapayacaktır.
(1) Hud Sûresi, 114.
(2) Hülasatü’l-Ecvibe s. 8.
(3) Ankebut Sûresi, 45.
Mehmet Paksu