Babannem gençlerin namazı daha makbüldür bizimkisi mum ışıgı ise sizinkisi florasan lambası derdi
ordeall
Babannem 7 yaşından beri namaz kıldıgı için annesi ona öyle dermiş oda bzie böyle diyor ne alakası var ki gençlikle?
Cevap: Babannem gençlerin namazı daha makbüldür bizimkisi mum ışıgı ise sizinkisi florasan lambası derdi
EarthQuake®
Gençler içinde bulundukları yaş itibariyle nefsine daha düşkündürler, hevesleri ve dünyevi işlere ilgileri yaşlılara nazaran daha fazladır. Gençlik yıllarında nefsi bir kenara bırakıp dinini yaşamak elbette ki daha faziletlidir. Babaanneniz bunu kastetmiştir. Selametle.
Cevap: Babannem gençlerin namazı daha makbüldür bizimkisi mum ışıgı ise sizinkisi florasan lambası derdi
kibrit
Çok alakası var kardeşim. 70 yaşındaki birinin namazı ile 20 yaşındaki birinin namazı bir olmaz normal şartlar altında. Düşmanla savaşan yatağında yatandan daha hayırlıdır her zaman. Dünya ise yaşlıların peşini bırakmıştır kancayı gençlere atmıştır.
Bizim tek avantajımız genç olmamız değil, asıl avantajımız ahir zamanda genç olmamızdır. Bu ise işi daha ileri boyutlara taşır… "Bir insan dünyayı da ahireti de gençlikte kazanır"
Bir kaç hadisi şerif buldum onları da yazayım;
Allahü teâlâ, ibadet eden genci, meleklerine gösterip, ”Bakın bu genç, benim için şehvetini bırakıyor. O benim nazarımda kıymetli bir melek gibidir” buyurur [Deylemi]
(Bir genç, ilim ve ibadet içerisinde yetişir, olgunlaşırsa, Allahü teâlâ, Kıyamet günü ona yetmiş iki sıddık sevabı kadar sevap verir.) [Taberani]
Cevap: Babannem gençlerin namazı daha makbüldür bizimkisi mum ışıgı ise sizinkisi florasan lambası derdi
ordeall
ALLAH razı olsun kardeşlerim ama ben 20 yaşında namaza başladım ama nedense namazlarım kabul olmuyor gibi geliyor bana hatalarda yapıyorum üstelik mesela namazda her hareketimizde normalde ALLAH u ekber dememiz gerekirken ben bazen demeyi unutuyorum bazende 4 farz namazının 2.ci rekatında oturuyorum sonra kalkıyorum ama 3.cü rekat bana sanki 4.cü rekat gelior tekrar oturuyorum aklıma başıma geliyor bozup tekrar kılıyorum yeri geliyor dua okurkende takılıyorum tekrar başlıyorum bu gibi şeyler canımı sıkıyor:( istimla yapardım eskiden çok Ailem bile anlamış onu yaptıgımı bişey diyemediler tabi ama kendinle çok ugraşıyorsun diyorlardı çünkü 2 günde bir banyo yapıyordum namaza başladıktan sonra hafta da 1 en fazla 2 onuda yapmadıgım zaman sıkılıyorum yaptıgım zaman ise üzerimden bir yük kalkıyor bunu yapıyorum ama bir yandan sevaba girip bir yandanda günah işlemek bana salakça geliyor ve kendimi suçluyorum
kibrit
2 rekatlık bir namaz da 1 mi 2 mi kıldım diyorsan işin yaş 🙂 Kendini namaza adapte et, başka şeyler düşünürsen unutursun doğal olarak. Sen yine de bırakma namazını, Allah yardım eder.
İstimna yapmak ise başa bela! Her taraftan gelen saldırılar sonucu kişi o merete bağımlı hale geliyor. Ne diyeyim dayanabildiğin ve azaltabildiğin kadar azalt. Unutma, istimna hafızayı köreltir ve fiziksel olarak insanı çok güçsüz kılar.
ordeall
Hayır kardeş 4 rekatlık diyorum:D sen iyi okumadın galiba:D
HAMMADUN
İnsanlar kendi görüşlerine göre bazı hükümler verirler. Ancak Rab’lerinden gençlerin namazları daha makbuldür, ihtiyarladığınızda kıldığınız namazlar hiç makbul değildir yada az makbuldür diye bir ayetini doğrusu hatırlayamıyorum.
Gençken namaz kılınmaya başlasa iyi olmazmı…..???? Ala olur. Hemde ne ala.
Olmadı ihtiyarlığınıza denk geldi, her tarafınız ağrıyor, dizleriniz tutmuyor, hafıza hafif kayık, binbir meşakkatle eğiliyorsunuz. Binbir meşakkatle secdeye gidiyorsunuz, binbir meşakkatle tahiyattasınız.
Birde hemen aynı safta, belkide yanınızda bir genç, maaşAllah pire gibi. Hoca Allahu ekber diyor, rükuda, siz rükuya eğilene kadar o çoktan subhane rabbiyel aziym dedi, hocanın tekrar Allahu ekber demesini bekliyor. Hoca Efendide sizi hesaba katıp bir müddet daha bekliyor malum.
Bu hususu kendi aklımıza vurursak eğer, biri meşakkatler içerisinde namaz kılmaya aht etmiş iken, diğeri gençliğinde Rab’binin huzurunda.
Peki kendi aklımıza vurduğumuz bu husus hakkında günaha girermiyiz. Hiç şüpheniz olmasın gireriz. Takdiri üzerimize alırız ki; burada Rab’bimizin takdiri üzerinde aklımızla hüküm bildirerek takdir belirtmiş oluruz.
Peki bir müslümana bu yakışırmı……???? Asla.
Rab’bimin takdirinin üzerine takdir olmaz. Olmamalı.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
kibrit
Ben iyi okudum da sende unutkanlık ne boyutta onu sormaya çalıştım 🙂 o zaman 3. rekata geçtiğinde ona 3. rekat değilde 1.rekat gibi düşün, madem 2 den sonra zorlanma var 😀
Hammadun bunlar hadisler;
Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurdu: "Genç yaşta ibadetle meşgul olan kimsenin, ihtiyarlığında ibadetle meşgul olan kimseye olan üstünlüğü; peygamberlerin diğer insanlara olan üstünlükleri gibidir.”
3-Kenzu’l-Ummal 43052
HAMMADUN
Rasulullah (sav) şöyle buyurdu: "Genç yaşta ibadetle meşgul olan kimsenin, ihtiyarlığında ibadetle meşgul olan kimseye olan üstünlüğü; peygamberlerin diğer insanlara olan üstünlükleri gibidir”
3-Kenzu’l-Ummal 43052
Bu hadismidir….????
ebuturab
< Babannem gençlerin namazı daha makbüldür bizimkisi mum ışıgı ise sizinkisi florasan lambası derdi >
arkadaşlar acıklamış ama babaannen ne güzel örneklemiş Allah razı olsun kendisinden…:)
kibrit
Peygamber efendimi buyuruyor görmüyor musun??? Yok bana ters aklım almadı diyorsan hadisi bari küçümseme!
HAMMADUN
Hemen zamanımızdan bir kıyas yapalım o zaman madem hadis diyorsunuz.
Konumuz Aziz NESİN. Beş vakit namazına beş vakit daha katan ve HAFIZ biri.
Bu hadise göre Peygamberin ümmetine üstünlüğü gibiyse eğer…..
Devamını yazayımmı KİBRİT yoksa devamının ne olabileceği hakkında bir fikir yürütebilirmisin.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
kibrit
… Ne diyorsun kardeşim açık açık yazsana? Aziz nesin ateist değil mi? Konuyla ne alakası var? Yukarıda ki hadistir inanan inanır inanmayan kendi bilir.
HAMMADUN
Bir İNSAN islam doğar, islam yaşar ve nihayetinde islam gider.
Bir İNSAN islam doğar, islam yaşar ve nihayetinde küffar gider.
Bir İNSAN islam doğar, küffar yaşar ve nihayetinde islam gider.
Bir İNSAN islam doğar, küffar yaşar ve nihayetinde küffar gider.
Peygamber Efendimiz boştan konuşmaz. O’nun her sözü ilahi bir vahyin neticesidir.
< Rasulullah (sav) şöyle buyurdu: "Genç yaşta ibadetle meşgul olan kimsenin, ihtiyarlığında ibadetle meşgul olan kimseye olan üstünlüğü; peygamberlerin diğer insanlara olan üstünlükleri gibidir”
3-Kenzu’l-Ummal 43052 >
Gayet açıkmı KİBRİT.
Şimdi gençliğinde ibadetle meşgul olmuş biri, ihtiyarlığında küfre dalıpta küfr ehli olarak giderse, Ancak gençliğinde islamla müşerref olmamış biriside, İslam ile müşerref olup, İman ile giderse, Bu yukarıda yazılan şeyde hadis ise, Biz kime ne iftira atmış oluruz.
Aziz nesin kısa bir misal ile hemen anlayabilmen içindi. Bu kadar teferruata girmemek adına.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
kibrit
İyide konu küfür üzerine mi gitmiş gitmemiş değil ki! Bir gencin yaptığı ibadet yaşlının yaptığı ibadetten daha faziletlidir. Faziletin ölçüsünü ise Resulullah sav. efendimiz açıklamış.
Teferruata giren ben değilim dikkat edersen 🙂
yskk
kibrit, doğru söylüyorsun gençlerin ibadeti daha makbul dur.
HAMMADUN
"Kıyamet gününde âlimlerin mürekkebi ile şehitlerin kanı tartılır, âlimlerin mürekkebi şehitlerin kanından ağır gelir." (Suyûti, el Câmiu’s Saiğr, nr 10026; İbn Abdilberr, Câmiu Beyâni’l- İlm, nr. 139.)
Kaç tane genç tanıyorsun böyle kibrit.
kibrit
Kardeşim niye dallandırıp budaklandırıyorsun?
Verdiğin hadislerin ne alaka olduğunu çözmeye çalışıyorum. Yani demek istiyorsun ki; şehitler gençler alimler ise yaşlılar?
Genç birinin namazı yaşlı birinin namazından normal şartlarda üstündür! Hadis var be mübarek!
Hayır anlamadığım sen buna inanıyor musun yoksa inanmıyor musun? Başka başka hadisler verip durmanın mantığı ve manası nedir? İspat etmeye çalıştığın şey nedir?
HAMMADUN
< Genç birinin namazı yaşlı birinin namazından normal şartlarda üstündür! Hadis var be mübarek! >
Demek hadis var.
Hadis ilminde, Hadisin kapsayıcı ve ayetlerin karşılığı yani vahyin tezahürü olması gerekiyor. Ki.; Eğer bir hadis, ayetler dışındaysa asla o benden değildir diyen Peygamber Efendimize(S.A.V.) ve Allah ve Rasulu(S.A.V.) söylemediği halde, Allah ve Rasulu(S.A.V.) böyle söylediler diyecekler…. demesine rağmen örnekleriyle ve kapsayıcı olmadığını gösteriyorum.
CENNET ANALARIN AYAKLARI ALTINDADIR….. Evet sahih hadistir dersiniz . Ancak değildir. Çünkü kapsayıcı değildir. İslam Şeriatı ve Zahirinede batınınada aykırıdır.
CENNET HANGİ ANALARIN AYAKLARI ALTINDADIR….. Hadis ilminin temel kaidelerinde kapsayıcı olması gerekir. Onda asla şek ve şüpheye mahal vermeyecek ve ayetlerin dışında İslam Şeriatı’nın dışında bir tek kelime dahi bünyesinde bulunmayacak. Takdiri sadece ayetlerin karşılığı olacak, bunun üzerinde hüküm belirtmeyecek vesaire vesaire vesaire. Hadislerin bir özelliği de insanları genç yaşlı diye ayırmamasıdır. Zira orada mevzubahis olan islamdır. İbadettir ve asla gençle yaşlı arasında tadili erkan ve takvaya yönelerek yapılan hariç olmak üzere bir üstünlük yoktur.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
nuranden
Florasan..çok güzelmiş.=) babanneniz’in belagatıda florosandan farksızmış maşAllah..
selam iletin bizlerden..
kibrit
Ciddi problemleriniz var, aklı saf dışında bırakmışsınız. Şu hadise inanmamak size ne kazandıracak anlamıyorum? Hadi ya Peygamber efendimiz söylediyse! halin nice olacak o zaman! Ki hadis akla mantığa muazzam şekilde uygun. Dünya yaşlılardan elini çekmiştir! Kancayı gençlere atmıştır! Adam zaten bir sürü hastalık vs. vs. mecburen dönüyor Allaha. Genç ise kıpır kıpır her zevke istese ulaşabilir ama gitmiyor.
Siz bu kafayla giderseniz haliniz pek iç açıcı gözükmüyor. Elinize kuran alıp hadis ayıklamak size mi düştü! Yeni nesil müslümanlar sizi!
Rabbim cümlemizden razı olsun. Amin…
EarthQuake®
Kibrit kardeşim, Hammadun ağabeyimizin ilmi derecesini bilmeden böyle bir ithamda bulunmanı yadırgadım. Belki kendisi âlim, bunu Allah (cc) bilir. Senin söylediklerine tam katılıyorum derken cümlenin sonunda birilerine çıkışırken görüyorum seni. Biraz sakin olalım, kul hakkına dikkat edelim inşAllah. Selametle.
kibrit
Ya kardeşim benim her yazdığımın başkaları tarafından eleştirilmesi canımı sıkmaya başladı artık! Masumane arkadaşa cevap veriyorum, olayı nereden nerelere getiriyorlar. Bir hadis yazdık bin ah işittik!
Sorun çıkan durumlar hep başkalarının doğru olan şeyleri kabul etmemesinden, sözde alimliğinden dolayı ortaya çıkıyor. Bu arada hammadun abi galiba yaşını başını almış bir insan ondan dolayı bu hadisi şerifle bir sıkıntısı olmuş olabilir mi? Yoksa aklıma başka bir şey gelmiyor.
HAMMADUN
Alim mi….???? Rab’bim şahittir ki; biz Alim diye Rab’bimize deriz. O Alimdir. Hüküm ve hikmet sahibidir.
Biz İnşaAllah talebe olmaya çalışırız. İlim ve Hikmet Sahibi olanın kulu olmak dileriz.
Yaşımızı başımızı aldığımızdan dolayı bu hadis denilenle bir sıkıntımız olmaz. Ancak anlatmak istediğimiz o’dur ki; Takdiri Rab’bime ait olan hususlarda takdir belirtmemek, takdir belirtenleride uyarmak.
Ancak takva sahipleri müstesna olmak üzere, ister yaşlı, ister genç her kulunun ibadetini Rab’bim kendi katında değerlendirir.
Takva sahiplerininkini değerlendirmezmi….???
Değerlendirir tabi ancak O’nun vaadi vardır ki; Üstün olarak değerlendirir.
Elimin erdiği, dilimin döndüğü ancak bu kadardır. Bundan başkada bir bilgiyede malik değilim.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
kibrit
Yani hadise sahih değil diyorsun açık açık. Ben cevabımı aldım.
Allah’a emanet.