Himmet ya gavs demek caiz mi ?
konya442
EsSelamu Aleykum
bir arkadaşla konusuyordum bir sayfada ve bisi sordum notlarin iyimi ve bir okula girermisin böyle bisey sordum
ve böyle cevapladi :
himmet ya gavs dedimmi gireriz ins
duami edeyim girerim ya
Acaba himmet ya gavs demek caiz mi ?
Cevap: himmet ya gavs demek caiz mi ?
@mir
doğrudan doğruya şirktir kardeşim
yardımı sadece Allahtan isteyin
O kullarını her zaman görür ve duyar
" ALLAH IN EMIRLERINI GÖZET KI, O DA SENI HER HUSUSTA MUHAFAZA ETSIN. ALLAH IN EMIRLERINI MUHAFAZA ET KI, O’NUN YARDIMINI KARŞISINDA BULASIN. BIRŞEY ISTEYECEĞIN VAKIT ALLAH DAN ISTE. YARDIM ISTEYECEĞIN ZAMAN ALLAH DAN DILE. ŞUNU IYI BIL KI, SANA EN UFAK BIR FAYDA VERMEK IÇIN BÜTÜN ÜMMET BIR ARAYA GELSELER, ALLAH IN SANA TAKDIR ETTIĞI ŞEYDEN BAŞKA HIÇBIR HUSUSTA SANA FAYDALI OLAMAZLAR. EĞER SANA BIR ZARAR VERMEK IÇIN TOPLANSALAR, ALLAH IN SANA YAZDIĞINDAN BAŞKA HIÇBIR ZARAR VEREMEZLER. KALEMLER KALDIRILDI, SAYFALARIN MÜREKKEBI KURUDU !.. "
neyin iyi neyin kötü olduğunu siz bilemezsiniz
istediğiniz değil de kazndığınız okul sizin için daha iyi olabilir
okula giremezseniz bu "himmet ya gavs" dememenizden değil
okulu kazananlardan daha az çalışmanızdan vb sebeplerdendir
Not: hadisi netten küçük harflerle bulamadım
kusura bakılmasın
Cevap: himmet ya gavs demek caiz mi ?
kibrit
Caizdir konya442 kardeşim.Allah’ın tasarruf sahibi dostları vardır. Bu veli kulların ölülerinden veyahut dirilerinden himmet istenebilir.
Hatta Said nursi hz.leri kaybettiği bir cevizini dahi; medet ya gavsul azam Abdulkadir geylani diyerek bulduğunu söylemiştir.
Sınav konusunda çalıştığının karşılığı vardır. Birde insan hakkında neyin hayırlı olduğunu bilemez. Sizin hayır gördükleriniz de şer, şer gördükleriniz de hayır vardır.
Cevap: himmet ya gavs demek caiz mi ?
imam
çocukluğumuzda böyle öğretiyorlardı diyor said nursi yoksa sizde kullardan medet umun demiyor.
iftira atmayın.
Said Nursi, imam rabbani bu gün yaşasa o da benim yöntemi kullanırdı/bana tabi olurdu demiş onu neden hatırlamıyorsunuz!
Hamza
Ey insanlar!
Allah varken insanlardan medet ummayın
kibrit
"Evet Hazret-i Gavs’ın "müridim” dediği Said, esir olarak üç sene Asya’nın kuzeydoğusunda, yok edici zorluklar içinde hep korundu. Üç-dört aylık yolu, kaçarak aşmış, çok şehirleri gezmiş ama Gavs’ın dediği gibi hep koruma altında olmuştur.
Üstadımız diyor ki: "Ben sekiz-dokuz yaşında iken, nahiyemizde ve etrafında bütün ahali Nakşî Tarikatında ve orada Gavs-ı Hîzan adıyla meşhur bir zattan yardım isterken, ben akrabama ve bütün ahaliye aykırı olarak "Yâ Gavs-ı Geylanî" derdim.
Çocukluk itibariyle ceviz gibi ehemmiyetsiz bir şeyim kaybolsa, "Yâ Şeyh! Sana bir fatiha, sen benim bu şeyimi buldur" derdim. Şaşırtıcıdır ama yemin ederim ki, böyle bin defa Hazret-i Şeyh, himmet ve duasıyle imdadıma yetişmiştir".
(Said Nursi, Sikke-i Tasdik-i Gaybî, Sözler Neşriyat s. 120)
Yoo kendisi bizzat ahaliye ters giderek Geylani hz.lerinden himmet istermiş. Bunu yazarken de mi çocuktu?
Şimdi gelelim ikinci lafına; Bugün yaşasaydı benim yöntemi kullanırdı demiş. Yani zaman farkına dikkat çekmiş!
Demek ki; O, o zaman yanlış bir şey yapmıyordu sadece bu zaman o zamanki gibi yaşamak zor olurdu demek istemiş.
Sizler niye böylesiniz anlayamıyorum?
Said nursi hz. lerine bir laf desek yeri göğü inletirsiniz, başka bir İslam büyüğüne aynı laf dense yada Peygambere sav laf atsa bir papaz gıkınız çıkmaz, en fazla şeref…iz der geçiştirirsiniz işi!
Ayrılığa gerek yok kardeşim! O da büyük zat o da büyük zat.
Ha çok olmuş bu zamana kadar, şeriat ehli tarikatı kabul etmemiştir. Tarikat ehli ise şeriatı kabul etmiştir!
Mevlana Abdurrahman camii hz.lerinin hayatı buna bir örnek teşkil eder!
Bana himmet vardır yoktur şirktir küfürdür vs. laflar söylemeyin, ben olanı yazdım. 1000 yıldır tartışırlar dururlar sen mi bana anlatacaksın yoksa ben mi sana anlatacağım?
Hadi işimize bakalım!
tolga87
arkadaşlar burda niyet önemli tasarruf sahibi insanlardan yardım istediğinizde bunun yine Allah’ın izniyle olduğunu düşünerek yaparsanız şirk olmayacağı yazıyordu evliyaya tevessül konusunda lakin yine direkt olarak onlardan değilde onları vesile kılarak doğrudan Allah’tan istemek daha güzel çünkü eshabı kiram böyle yaparmış efendimiz(s.a.v) vesile kılarak dua etmişler ya da bir kere efendimizin amcasını vesile kılarak dua etmişler zaten siz Allah’a onları vesile kıldığınızda Allah onlara sizin duanızı iletiyor ve onlar da sizin için Allah’a dua ediyorlar böylesi daha uygun gibi.
@mir
yukarda verdiğim hadis gibi daha onlarcası var
aşağıdakiler de konu ile ilgili ayetler
6-En’am Suresi 71. ayet
Diyanet İşleri Meali (Eski)
71,72. De ki: "Arkadaşları bize gel diye doğru yola çağırırken, şeytanların yeryüzünde şaşırttıkları bir kimse gibi geriye mi dönelim.Allah bizi doğru yola eriştirdikten sonra, bize faydası olmayan, zarar da veremeyen Allah’tan başka şeylere mi yalvaralım?" De ki, "Doğru yol ancak Allah’ın yoludur. Alemlerin Rabbine teslim olarak namaz kılın, Allah’tan sakının diye emrolunduk." Kendisine toplanacağınız O’dur.
7-Araf-37 Süleyman Ateş Meali
Allah’a yalan uyduran, ya da O’nun ayetlerini yalanlayandan daha zalim kim olabilir? Onlara Kitaptan nasipleri erişir (ezelde kendileri için ne rızık takdir edilmişse onu alır ve kendilerine yazılmış süre kadar yaşarlar); nihayet (ömürleri tükendiğizaman) melek elçilerimiz gelip canlarını alırken: "Hani Alah’tan başka yalvardıklarınız nerede?" dediklerinde: "Bizden sapıp, kayboldular" dediler ve kendi aleyhlerine, kendilerinin kafir olduklarına şahidlik ettiler.
7- Araf-194-Allah’tan başka yalvardıklarınız da sizler gibi kullardır, (onların tanrı olduğu hakkındaki iddianızda) doğru iseniz, çağırın onları da size cevap versinler.
10-Yunus-106-Süleyman Ateş Meali
Allah’tan başka; sana ne fayda, ne de zarar veremeyecek olan şeylere yalvarma! Eğer böyle yaparsan, o takdirde sen muhakkak zalimlerden olursun. (diye emredilmiştir).
11-Hud-101-Süleyman Ateş Meali
Biz onlara zulmetmedik. Fakat onlar, kendi kendilerine zulmediyorlardı. Rabbinin emri geldiği zaman, Allah’tan başka yalvardıkları tanrıları, kendileriden hiçbir şeyi savamadı ve onların ziyanlarını artırmaktan başka bir işe yaramadı!
16-Nahl-20-Süleyman Ateş Meali
Allah’tan başka yalvardıkları (tanrılar), hiçbir şey yaratamazlar, zaten kendileri yaratılmaktadırlar.
16-Nahl-73-Süleyman Ateş Meali
Allah’tan başka, göklerden ve yerden kendileri için hiçbir rızık veremeyecek ve bunu asla yapamayacak olan şeylere mi tapıyorlar?
16-Nahl-86-Süleyman Ateş Meali
Ortak koşanlar, ortak koştukları şeyleri gördükleri zaman: "Rabbimiz, işte senden başka yalvar(ıp tap)dığımız ortaklarımız!" derler. (Onlar da bunlara): "Siz tamamen yalancılarsınız!" diye söz atarlar.
17-İsra-56-Diyanet İşleri Meali (Eski)
De ki: "Allah’tan başka tanrı olduğunu sandıklarınızı çağırın; sizin bir sıkıntınızı gidermeye ve onu değiştirmeye güçleri yetmez."
21-Enbiya-66-Diyanet İşleri Meali (Eski)
66,67. İbrahim: "O halde, Allah’ı bırakıp da size hiçbir fayda ve zarar veremeyecek olan putlara ne diye taparsınız? Size de, Allah’ı bırakıp taptıklarınıza da yazıklar olsun! Akletmiyor musunuz?" dedi.
22-Hacc-12-Elmalılı Hamdi Yazır Meali
Allah’ı bırakır da kendine ne zarar, ne menfaat veremeyecek şeylere yalvarır. İşte derin sapıklık budur.
22- Hacc-13- Süleyman Ateş Meali
Ey insanlar, size bir temsil verildi, onu dinleyin: O Allah’tan başka yalvardıklarınız (var ya), onların hepsi bir araya toplansalar, bir sinek dahi yaratamazlar. Sinek onlardan bir şey kapsa, bunu ondan kurtaramazlar. İsteyen de aciz, istenen de.
29-Ankebut-42-Diyanet Vakfı Meali
Allah, onların kendisini bırakıp da hangi şeye yalvardıklarını şüphesiz bilir. O, mutlak güç ve hikmet sahibidir.
35- Fatır-13-Süleyman Ateş Meali
(Allah) Geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar; güneşi ve ayı buyruğu altına almıştır. Her biri belirtilmiş bir süreye kadar akıp gider. İşte Rabbiniz Allah budur, mülk O’nundur. O’ndan başka yalvardığınız şeyler ise bir çekirdek zarına bile sahip değillerdir.
35-Fatır-40-Süleyman Ateş Meali
De ki: "Siz, Allah’tan başka yalvardığınız şu tanrılarınızı gördünüz mü? Bana gösterin (bakayım), onlar yerden hangi şeyi yarattılar?" Yoksa onların, gökler(in yaratılmasın)da (Allah’a) ortaklıkları mı var? Yoksa biz onlara (taptıkları putları bize ortak koşmalarını söyleyen) bir Kitap vermişiz de onlar o Kitaptan bir delil üzerinde mi bulunuyorlar? Hayır, o zalimler birbirlerine, aldatmadan başka bir şey va’detmiyorlar.
37-Saffat-125-Süleyman Ateş Meali
Ba’l’e yalvarıyorsunuz da, bırakıyor musunuz, yaratıcıların en güzelini?"
39-Zümer-38-Süleyman Ateş Meali
Andolsun onlara: "Gökleri ve yeri kim yarattı?" diye sorsan, elbette "Allah" derler. De ki: "O halde Allah’tan başka yalvardıklarınızı gördünüz mü, şimdi Allah, bana bir zarar vermek istese, onlar O’nun vereceği zararı kaldırabilirler mi? Yahut (Allah) bana bir rahmet (fayda) vermek dilese onlar O’nun rahmetini durdurabilirler mi?" De ki: "Allah bana yeter. Tevekkül edenler O’na dayanırlar."
40-Mümin-20-Süleyman Ateş Meali
Allah, hak ile hükmeder. O’ndan başka yalvardıkları (tanrılar) ise hiçbir hüküm veremezler. Çünkü işiten, gören yalnız Allah’tır.
40-Mümin-60-Diyanet Vakfı Meali
Rabbiniz şöyle buyurdu: Bana dua edin, kabul edeyim. Çünkü bana ibadeti bırakıp büyüklük taslayanlar aşağılanarak cehenneme gireceklerdir.
40-Mümin-66-Süleyman Ateş Meali
De ki: "Ben, Rabbimden bana açık deliller gelince, sizin Allah’tan başka yalvardıklarınıza tapmaktan men’olundum ve alemlerin Rabbine teslim olmakla emrolundum."
43-Zuhruf-86-Süleyman Ateş Meali
O’ndan başka (tanrı diye) yalvardıkları şeyler şefa’at (yetkisin)e sahip değillerdir. Ancak bilerek hakka şahidlik edenler (bildiklerini doğru anlatanlar) bunun dışındadır.
46-Ahkaf-4-Süleyman Ateş Meali
De ki: "Allah’tan başka yalvardıklarınızı gördünüz mü? Bana gösterin, onlar yerden neyi yarattılar? Yoksa gökler(in yaratılışın)da onların bir ortaklığı mı var? Eğer doğru iseniz bundan önce (inmiş olan) bir Kitap, yahut bir bilgi kalıntısı getirin."
46-Ahkaf-5-Süleyman Ateş Meali
Allah’ı bırakıp da kıyamet gününe kadar kendisine cevap veremeyecek şeylere yalvarandan daha sapık kim olabilir? Oysa onlar, bunların yalvardıklarından habersizdirler.
[Bakınız 5-Maide-116-Ve yine Allah demişti ki: "Ey Meryem oğlu Îsa sen mi insanlara ‘Beni ve annemi, Allah’tan başka iki tanrı edinin’ dedin?". Haşa, dedi, Sen yücesin, benim için gerçek olmayan bir şeyi söylemek benim haddime değildir! Eğer demiş olsaydım, sen bunu bilirdin, sen benim nefsimde olanı bilirsin, ben senin nefsinde olanı bilmem, çünkü gizlileri bilen yalnız sensin, sen!
46-Ahkaf-28-Süleyman Ateş Meali
Allah’tan başka, kendilerine (Allah yanında) yakınlık sağlamak için tanrı edindikleri şeyler, kendilerine yardım etselerdi ya! Hayır, (tanrıları), onlardan kaybolup gittiler. İşte onların yalanları ve uydurmaları budur.
[Bakınız 39-Zümer-3-
Dikkat et, halis din yalnız Allah’ındır. O’nu bırakıp kendilerine bir takım dostlar edinenler: Onlara, bizi sadece Allah’a yaklaştırsınlar diye kulluk ediyoruz, derler. Doğrusu Allah, ayrılığa düştükleri şeylerde aralarında hüküm verecektir. Şüphesiz Allah, yalancı ve inkarcı kimseyi doğru yola iletmez.]
Kaynak: forumduasi.com/sizden-gelen-sorular/206462-meleklerle-yasamak.html#ixzz1nesleONe
Ercan
(Ey Muhammed!) Yüz çevirirlerse de ki: Allah bana yeter. O’ndan başka ilâh yoktur. Ben sadece O’na güvenip dayanırım. O yüce Arş’ın sahibidir. ( Tevbe 129 )
Andolsun ki onlara: Gökleri ve yeri kim yarattı? diye sorsan, elbette "Allah’tır" derler. De ki: Öyleyse bana söyler misiniz? Allah bana bir zarar vermek isterse, Allah’ı bırakıp da taptıklarınız, O’nun verdiği zararı giderebilir mi? Yahut Allah, bana bir rahmet dilerse, onlar O’nun bu rahmetini önleyebilirler mi? De ki: Bana Allah yeter. Tevekkül edenler, ancak O’na güvenip dayanırlar. ( Zümer 38 )
Eğer onlar Allah ve Resûlünün kendilerine verdiğine razı olup, "Allah bize yeter, yakında bize Allah da lütfundan verecek, Resûlü de. Biz yalnız Allah’a rağbet edenleriz" deselerdi (daha iyi olurdu) ( Tevbe 59 )
Ayetlerden de anlaşılacağı üzere Allah bize yeter kardeşim. Araya birilerini koymaya gerek yoktur. Araya koyduğunuz kişiler için dua etmek onlar için de bizim içinde en hayırlı olanıdır. Selametle.
kibrit
Mevlana Abdurrahman Camii hz.leri 5 asırda bir gelen bir alimdir. O zamanda tasavvuf erbabına, şeriat ehli hocalar saldırmaktaydılar. Ne zaman ki devrin en büyük alimlerinden biri olan bu zat tarikata girdi, diğerleri o zaman anladılar ki bu haktır…
Allah aşkına mir tek başına ayetleri almışsın yapıştırmışsın, kuran bir bütündür… Ben tek ayet yapıştırarak, şeytanın melek olduğunu ve hristiyanların cennete gireceklerini kanıtlarım ama bütününe göre şeytan cindir ve hristiyanlar da cehennemdedir! Ayetler de tapındıklarınız diyor… Biz şeyhe tapıyor muyuz?
Sizi 100’e katlayacak ilim sahibi hocalar tasavvuf yoluna giriyorlar, onlar kuranda ki bu ayetleri bilmiyorlar da siz biliyorsunuz, ne ilginç?
Osmanlı padişahları falan… yazık keşke mir gibi bir alim çıksa idi de hepsi şirk de ölmeseydi…
Bu millet her yere türbeler dikmişler başlarına… siz çatlasanız da patlasanız da o türbeler oradalar ve milyonlarca kişi hala gidip dua okuyor, fatiha okuyor!!!
Öğreneceksiniz! Burada veya öbür dünyada. Allah’ın dostlarına savaş açmışsınız da haberiniz yok…
Tekrar ediyorum 1000 yıldan fazladır sürüp gelen bu saldırılar bu konuda sonlanmayacak. Vakti boşa harcamak neden 🙂 ?
vuslat..
süleyman eteşin tefsirine ben pek itibar etmem,elmalı tefsiri en iyisi
DieHard
Soru; Sizler Peygamberimiz doğmadan evvelde onun hakkı için isteneceğini söylüyorsunuz,deliliniz nedir?
Delilimiz Hz.Ömer hadisidir. Âdem aleyhisselâm, hatâ işlediğinde şöyle dedi: Ey Rabbim! Muhammed sallallâhu aleyhi ve sellem hakkı ile (onun hürmetine), senden, beni affetmeni istiyorum. Allah da şöyle buyurdu; Muhammed (S.a.v) olmasaydı seni yaratmazdım.
Soru; Bu hadis uydurma değilmidir?
Bu hadise İmâm Sübkî[Şifau’s-Sıkam:134-135] Sahih Kastallânî,[Birçok yerde. Sonuncusu:2/392 (Dârül-Kütübil-İlmiyye baskısı)], Mefâhîm, Tâ’lîk’i:120] hadîsin Sahîh olduğu kanâatindedirler. Süyûtî, hadîsin bazı tariklerinin zayıf olduğunu söylediyse de, hadîsin aslının bazı şâhid ve mütâbilerle Sahîh Liğayrihî olduğu kanaatine varmıştır.[Mefâhîm, Tâ’lîk’i:121-122] Kezâ Zürkânî de rivâyeti Sahîh kabûl etmişdir.[Şerhu’l-Mevâhib, Sahîhtir. 8/314], Mefâhîm, Tâ’lîk’i:120]
@mir
< Allah aşkına mir tek başına ayetleri almışsın yapıştırmışsın, kuran bir bütündür
… >
Kur’an’da Allah’tan başkasına dua edilebileceğine dair ayetler vardı da onları mı es geçmişim?
< Ben tek ayet yapıştırarak, şeytanın melek olduğunu ve hristiyanların cennete gireceklerini kanıtlarım >
hiç şaşrımam yaparsınız
yapıyorsunuz
bidat olan vesileyi ve rabıtayı savunma adına hangi ayetleri nasıl çarpıttığınıza şahidiz
bu durum Hritiyanları cennete sokmaktan daha az günah mı sanıyorsunuz?
< Ayetler de tapındıklarınız diyor Biz şeyhe tapıyor muyuz?… >
yukarda 25 kadar ayet var
sadece 4 tanesinde tapmak kelimesi geçiyor
ki onlardan ikisinde de "Allah’tan başka yalvardıklarınıza tapmam" şeklinde geçiyor
ve evet dua bir ibadettir
kime dua ediyorsanız ona tapınıyorsunuz demektir
Tirmizi Dua Bölümü3371- Enes b. Mâlik (r.a.)’den rivâyete göre, Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur: Duâ ibadetin iliği beyni ve özüdür. (Tirmizî rivâyet etmiştir.) Tirmizî: Bu hadis bu şekliyle garib olup sedece İbn Lehia’nın rivâyetiyle bilmekteyiz.3372- Numân b. Beşîr (r.a.)’den rivâyete göre: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: Duâ ibadettir. Sonra mü’min sûresi 60. ayetini okudu: Ama Rabbiniz buyuruyor ki: Bana duâ edin, duânızı kabul edeyim. Şüphesiz ki, bana kulluk etmekten ululuk taslayarak çekinenler, aşağılık bir halde Cehenneme gireceklerdir. (İbn Mâce, Dua: 27) Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.Mansur da bu hadisi A’meş’den ve Zerr’den rivâyet etmiştir. Bu hadisi sadece Zerr’in rivâyetiyle bilmekteyiz. Zerr Abdullah el Hemedânî’dir. Güvenilen biridir. Ömer b. Zerr’in babasıdır.
Adiyy Bin Hatem de
Tevbe- 31(Yahudiler) Allah’ı bırakıp bilginlerini (hahamlarını); (hıristiyanlar) da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesih’i (İsa’yı) rabler edindiler. Halbuki onlara ancak tek ilaha kulluk etmeleri emrolundu. O’ndan başka tanrı yoktur. O, bunların ortak koştukları şeylerden uzaktır. ayetini duyunca biz ibadet etmiyoruz ki demişti de
onun bu itirazı aşağıdaki şekilde reddedilmişti
Adî b. Hatim r.a’den; Boynumda altından bir haç takmış olarak Rasululah’ın yanına geldim. Rasulullah; – Ey Adî, şu boynundaki putu at. buyurdu. Bunu derken de; – Onlar Allah’ı bırakıp kulları durumundaki bilginleri ve rahipleri, Meryem oğlu Mesih’i, helâller ve haramlar ortaya koyan itaati zaruri otoriteler kabul ederek ilâh haline getirdiler. âyetini okuduğunu işittim. Buyurdular ki, gerçi onlar bunlara tapmazlardı, ancak rab edindikleri haham ve rahipler kendilerine bir şeyi helal diye emrettikleri vakit onlar bunu helâl sayarak yaparlardı. Bir şeyi haram diye yasakladıkları vakit de haram sayar, yapmazlardı. (Tirmizî, Tâc 4/255-256).
[COLOR=#000000][FONT=Verdana]yani ibadet ve tapınma sadece bildiğimiz şekilde olmuyor
kayıtsız şeksiz şekilde itaat ibadet olduğu gibi dua da ibadettir
sanırım sorunun cevabını aldın
şimdi yukardaki ayetler ışığında ben sorayım:
Allah’tan başka dua ettikleriniz size fayda ya da zarar verebiliyor mu? 6-71 10-106 17-56 21-66 22-12 39-38
cevap verebiliyor mu? 7-194 46-5
ölürken yanı başınızda olacaklar mı? 7-37 11-101
onlar da kul değil mi? 7-194
yoksa onlar yaratılmış değil de yaratan mıdırlar? 16-20 35-40 46-4
göklerden ve yerden size rızık mı veriyorlar? 16-73
onlar bir çekirdek zarına sahipler mi? 35-13
onların yaratmada Allah’a ortaklıkları mı var? 35-40
kitaptan onlara da dua edilebileceğine dair bir deliliniz mi var? 35-40
Allah size yetmiyor mu? 39-38
yoksa onlar hükmedenler midir? 40-20
yoksa Allah bir duanıza karşılık mı vermedi? 40-60
bunlar Allah’ın kendisinden başkalarına yalvaranlara sorularıdır
bu sorularla muhatab olmak ister misin?
eğer "bu sorulara verecek cevabım var" diyorsan ver de biz de bilelim
< Bu millet her yere türbeler dikmişler başlarına… >
din konusunda bu milleti mi yoksa ashabı mı örnek almalıyız?
ashab nereye türbe dikmiş?
mezar üzerine bina dikilmesini yasaklayan
ve dikenlere lanet eden ayet ve hadislerden habersiz misin?
< siz çatlasanız da patlasanız da >
ben de senin seviyene insem ve
"ayet ve hadis görünce öyle bir kuduruyorsun ki ne dediğini bilmiyorsun değil mi?" desem
hoş olur mu?
< milyonlarca kişi hala gidip dua okuyor, fatiha okuyor!!!
>
türbede yatan için dua edilmesinde ve Fatiha okunmasında bir sakınca yoktur
aslında bu onların bizim duamıza muhtac olduklarını isbatlar
< Öğreneceksiniz! Burada veya öbür dünyada. Allah’ın dostlarına savaş açmışsınız da haberiniz yok…
>
kimin Allah’a Din’ine Resulüne ve velilerine savaş açtığını
ve kimin doğru yolda olduğunu yakında öğreneceğiz İnşaAllah
< Tekrar ediyorum 1000 yıldan fazladır sürüp gelen bu saldırılar bu konuda sonlanmayacak. Vakti boşa harcamak neden 🙂 ?
>
7 Araf 164 İçlerinden bir topluluk: "Allah’ın helak edeceği yahut şiddetli bir şekilde azap edeceği bir kavme ne diye öğüt veriyorsunuz?" dedi. (Öğüt verenler) dediler ki: Rabbinize mazeret beyan edelim diye bir de sakınırlar ümidiyle (öğüt veriyoruz).
DieHard kardeşim
ben "Ya Rabbi! felanın yüzüsuyu hürmetine" ya da "Ey Alllahım! filanın hakkı için" şeklinde yapılan duaya şirk demedim
zira bu tip dualarda kendisinden istenen Allah’tır
burda ise konumuz
Allah dururken "yetiş ey felan" diyerek kullardan yardım istemenin şirk olduğudur
kibrit
Nefse de tapınmak var unutma 😉
Birde hayal kırıklığına uğrama ama cevap arama amaçlı bir soru değildi o, tapınmadığımızı belirtmek için o şekilde yazdım 🙂 Boşuna vaktini öldürdün…
İstanbulu fetheden komutan ne güzel komutan, asker ise ne güzel asker. Peygamber efendimiz "ne güzel" diyor ama o kişi gidiyor akşemseddin gibi bir "şirke düşenin" yanında talebe oluyor, tarikatına girmek istiyor… ne işler ne işler…
Ayetlere başka manalar veren sensin bu arada. Kavrayamıyorsun. Aynen Hz. Musa as.’ın başta kavrayamadığı gibi! Üzülme yani herkese başta nasip olmuyor 🙂
O veli kulumuzun gören gözü işiten kulağı biz oluruz diye hadis-i kutsi vardır! Ne demek ki?…
Sen ayet ayet araştır hadis hadis araştır. İlimde derya olan o kişilerin nasıl olur da o kadar ilme rağmen bir şeyhe intisap ettiğini düşün dur taşın dur!
Daha da kelime kelime analiz etme ya da et nefsin için 😉
Yazdığın ayetlerin hiç birinin muhatabı Allah dostları değildir… Sende biliyorsun da hadi neyse…
"Ey iman edenler Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun."
Bundan sonra beni hedef alan yorumun dışında, konunun aksini ispat etmek için yapacağın uğraşlar tarafımdan dikkate alınmayacaktır.
Selametle.
@mir
< Yazdığın ayetlerin hiç birinin muhatabı Allah dostları değildir… Sende biliyorsun da hadi neyse…
>
ben ayetlerin muhatabının Evliyaullah değil
senin gibi Allah’tan başkalarına dua edenler olduğunu biliyorum
sen de biliyorsun
yukardaki 15 sorum
Allah dururken nebiler de veliler de dahil başkalarına dua eden herkesedir
ve Allah korusun ama onların hepsi bu sorularla ahirette de muhatab olacaklardır
Allahu Alem
kibrit
Mesajın sonuna bende katılıyorum;
"allah-u Alem"
Kayıtsız Üye
mezil koyunde seyyit abdulbaki hz gavs tir
Kayıtsız Üye
Bende Allah’tan başkasından yardım dinlemenin doğru olmadığı kanaatindeyim. Bir de efendimizin "Her şeyi Allah isteyin. Bu bir ayakkabı bağcığı bile olsa". diye bir hadisi var. Şeytan Allah’a isyan ettiğinde "Senin dosdoğru yolunun üstünde oturacağım" demişti. Allah’ın dosdoğru yolu onun dinidir. Allah sapkınları bizden uzak etsin. Amin.
Kayıtsız Üye
Allah aşkına kaybolan bir şeyi Allah’tan başka kim bulabilir. Gavs demekle ceviz yerine gelir mi hiç
Kayıtsız Üye
Bu şirkin en açık hallerinden biridir. İnsanların hoca zannedip peşinden koyun sürüleri gibi gittikleri bu sapkınlıkları öyle bir süsleyip anlatır ki akıllara ziyan. Örnek: [url]http://www.youtube.com/watch?v=THdS8gWucx0
Kayıtsız Üye
insanlar bazı püf noktaları anlayamıyor gerçekten
Kayıtsız Üye
kesinlikle haklısın kardeşim..
umutlucan
ALLAH tan başkasından medet ummak caiz değildir.
Hergün namaz kılanlar için konuşuyorum
Yanlız senden medet umarız Yanlız senden isteriz diyorsunuz ?ALLAH tan yardım isteriz biz başkalarından değil ALLAHa kul oluruz biz başkalarına değil.
Başkalarından medet ummak ve bu şekilde söylemek doğru olmadığı gibi Şirktir.
@hmet
himmet ya gavs ne demek
< insanlar bazı püf noktaları anlayamıyor >
Püf nokta, bütün isteklerini Allah’a arz etmektir, kullara değil.
Ufkuaçık
Allah katında nice çakma alimler vardır ki kulların gözünde kendilerini büyük gösteriyorlar.Gerçek İslam alimi himmet ve yardımı ancak Allah’tan ister.Herşeyi veren Allah’tır.Tevessül etmek vardır ama bununda bir usulü vardır ki şirke düşmeden bu yapılabilir.
Bazı zamanlar oluyor ki Allah, sevdiği kullar hatırına diğer insanlara yardım ediyor.Bunlar müstesna olmaktadır.Bu hususta çok dikkatli olunmalıdır.Dikkat ediniz.İnsanları ilahlaştırmak şirk ve küfürdür.
Kayıtsız Üye
milleti saptırma.alenen şirktir.”Allah’ın tasarruf sahibi dostları vardır. Bu veli kulların ölülerinden veyahut dirilerinden himmet istenebilir” derken bu sözlere delil nerde? var mı Kuran da veya hadiste böyle bir delil? uyduruk sözlerle hem kendinizi hemde başkalarını saptırıyorsunuz… Allah tan korkun…
Kayıtsız Üye
Ittebiû mâ unzile ileykum min rabbikum ve lâ tettebiû min dûnihî evliyâe, kalîlen mâ tezekkerûn(tezekkerûne).
Rabbınızdan size indirilene ittiba’ edin, onsuz bir takım veliylere ittiba’ etmeyin, siz pek az düşünüyorsunuz (Elmalı)
Rabbinizden size indirilene (Kur’an’a) uyun. O’nu bırakıp da başka dostların peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz! (Diyanet)
Anlayana…
Kayıtsız Üye
GAVSIMIN himmetinden sual olunmaz GAVSIM PEYGANBER EFENDİMİZ (S.A.V) soyundan gelme himmeti büyüktür
Kayıtsız Üye
Ben sunu anlamiyorum Ben hanifi mezhebindn ehli sünnet yolunda gitmeye calisan bir aciz kulum ben peygamberlerin ‘ve peygamberimizin boyle yetis ya bilmem kim hadisi gormedim varsa bile neden gavs da yetis ya muhammet yok gavs peygamberden dahami yuce ben rabbimden isterim fatiha siresini hergun namazlarimizda okuyoruz sebeb ne sebeb su hamd alemlerin olan Allah’a mahsustur rabbim yalniz sana kulluk eder yalniz senden. YARDIM isteriz neden her namazda bu sureyi okuyoruz bunu iyi dusunun sag gozun sol goze fayda saglamadigi su dunyada birakinda acin elinizi Allah’a birakin bunu onu cagirmayi bugün kardesim biri yarim yazmis peygamberlere olu demeyin lakin diridirler ama sonu su siz sezemezsiniz bilemessiniz kim bilir Allah c.c onun için ayetler yarim deme Allahin gucune gider manayi anlami coz Allah parca parca gondrdi kur ani isteyen istediginden istesin Ben Allahtan isterim ‘ve Allah nana verioo hemde her duamda hamd olsun ben islam diyorum burdaki kardeslerimin hepsini seviyorum hangi goruste. Olursa olsun Allah resulunun sevdigi Gibi selametle kalin
Molla_Efdal
Delil getirdiğiniz Ayetler tevessül ile alakası yok. @mir ve Ercan kardeşlerim baya bir uğraşmışlar belli oluyor. Öncelikle bir Ayeti okurken başına ve sonuna dikkat etmek lazım. Misal Bektaşi’nin birine sormuşlar "Neden namaz kılmıyorsun?". Bektaşi demiş ki "Kur’an-ı Kerimde namaza yaklaşmayın diyor bende kılmıyorum". Halbuki o ayette Allahu Teala buyuruyorki :
"…sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, yolcu olan müstesna olmak üzere, cünüp iken de gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın…" (Nur suresi 43. Ayet)
Bunlarda aynı mantıkla rastgele seçtikleri Ayeti Kerimeleri delil getirerek reddetmeye çalışıyor. Bakınız bizde diyoruz ki siz delil getiriyorsunuzda bizim delilimiz yokmu?. Bakın Allahu Teala ne buyuruyor:
[B]
" Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının, O’na yaklaşmaya vesile arayın ve O’nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz." (Maide 35)
" De ki: Onu bırakıp da ilâh diye ileri sürdüklerinizi çağırın. Onlar, başınızdaki sıkıntıyı ne kaldırabilirler ne de değiştirebilirler. (İsra 56)
Onların yalvardıkları bu varlıklar, hangimiz daha yakın olacağız diye RABLERİNE VESİLE ARARLAR. O’nun rahmetini umarlar, azabından korkarlar. Çünkü Rabbinin azabı gerçekten korkunçtur. (İsra 57)
Rasullah (s.a.v) tevessül ediyormuydu?
Halk yağmursuz kalıp kıtlığa uğradıkları zaman Ömer İbnul Hattab, (Peygamber’in amcası) Abbas İbni Abdilmuttalib’i vesîle edinerek yağmur duası yapar ve duada Ya Allah! bizler, peygamberimizi vesîle edinerek sana niyaz ettiğimizde bize yağmur ihsan ederdin. Peygamberimizin amcasını vesîle edinerek senden niyaz ediyoruz. Yağmur ihsan eyle (Buhari, İstiska:3)
Hafız İbni Kesir (Rahimehullah) ın naklettiğine göre, Yemame vakıasında Müslümanların şiarı (nişanı) Ey Muhammed! Bize yardım et sözleriydi. (İbni Kesir, el-Bidaye ve’n-Nihaye:6/324)
Başka bir hadisi şerifte ise:
Mus’ab ibn-i Sa’d (RadıyAllahu anh)’den rivayet edilen: Siz ancak zayıflarınız hürmetine yardım olunuyor ve rızıklandırılıyorsunuz. (Buhari, Cihad:75 No:2739, 3/1061; Nesai, Cihad:43, No:3178, 6/352, 6/45; Adurrezzak, el-Musannef, No:9691, 5/303)
İbni Mes’ud (RadıyAllahu anh) dan rivayet edilen bir hadisi şerifte:
Allah, onlar sebebiyle yer halkından belaları kaldırır. (Ali el-Müttaki, Kenzu’l Ummal, No:34612, 12/190; Ahmed İbni Hanbel, El-Müsned, No:896, 1/238)
Utbe bin Gazvan (RadıyAllahu anh)’dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte, Resulüllah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) Efendimiz şöyle buyurmaktadır:
Sizin biriniz bir şey kaybederse yahut yanında arkadaşı bulunmadığı bir yerde yardım dilerse:
‘Ey Allah’ın kulları bana yardım edin! Ey Allah’ın kulları bana imdad edin!’ Desin. Çünkü Allah’ın bizim göremediğiz kulları vardır. (Taberani, el-Mu’cemu’l Kebir, No:290, 17/117; Haysemi, Mecme’u’zevaid, No: 17103, 10/188)
Ey Allah! Ben sana yalvarıyorum. Bu hacetimin görülmesi için Rahmet Nebisi olan Peygamberin Muhammed (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) ile Sana yöneliyorum. Ey Allah! Onu bana şefaatçi kıl.
Adam bunu yapar yapmaz gözleri açılmış olarak geri döndü. (Tirmizi, Deavat: 119, no: 3578, 5/569; İbni Mace, İkamet: 189, no:1385, 1/441)
Abbasi halifesi Mansur hacca gittiği zaman Resulüllah (SallAllahu Aleyhi v Sellem)in mezarını ziyarete vardığında orada bulunan İmam-ı Malik (Rahimehullah)a: ‘Ya Ebu Abdillah! Resulüllah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)in kabrine doğru mu, yoksa kıbleye dönüp de mi dua edeyim?’ dedi.
İmam-ı Malik (Rahimehullah) da Mansur’a: Niçin yönünü O’ndan çevireceksin? Halbuki o senin de, baban Adem (Aleyhisselam)ın da Allah’a yakın olmanız için bir vesiledir.
Bilakis yönünü Resulüllah (SallAllahu Aleyhi v Sellem)e dön; O’nun şefaatini iste, çünkü Allah onun şefaatıyla seni affeder dedikten sonra şu ayeti kerimeyi okudu:
Eğer gerçekten onlar (günahlar işleyerek) nefislerine zulmettikleri zaman (senin huzurunda tevbe etmek üzere sağlığında veya vefatından sonra) sana gelseler ve Allah’tan (af ve) mağfiret dileseler, o Rasul de kendileri için bağışlanma talebinde bulunsa, elbette Allah’ı (tevbelerini çokça kabul eden bir) Tevvab ve (lütfuyla kendilerine çok acıyan bir) Rahim olarak bulurlar. (Nisa Suresi 64’den)
Bu olayı İmam-ı Suyuti (Rahimehullah) ‘Şüfaü’s-Sik’âm’ adlı eserinde es-Seyyid Semhudi (Rahimehullah) ‘Hülesatu’l Vefa’ adlı eserinde el-Kastallani (Rahimehullah) ‘el-Mevahibü’l-Ledüniyye’sinde, İbni hacer (Rahimehullah) ‘El-Cevahirü’l-Münazzam’ında zikretmişlerdir.
umutlucan
daha öncede söyledik bir kez daha tekrarlayalım!
biraz ilim öğrenin yalnızca ALLAH tan medet umulur.
her gün tabi namaz kılanlar için konusuyorum.5 vakit yalnız senden medet umarız yalnız sana kulluk ederiz diyorsunuz ama idrak edemiyorsunuz.
ALLAH size akıl versin.
ALLAH tan başka herhangi bir seyden medet ummak caiz olmadığı gibi ..ALLAH korusun insanı şirke götürür.
ALLAHu ekber!
not=biz velilere evliyalara karşı değiliz!Hatta onları sever onlar için dua bile ederiz.
Molla_Efdal
Senin ve senin gibilerin amacı nedir bilmiyorum
Bize sanki Allah’tan başka bir ilaha tapıyormuşuz gibi (haşa) muamele ediyorsunuz. Öncelikle ben bu konu ile ilgili yaptığım yorumu adam akıllı okusaydın kardeşim bugün bir vehabi gibi davranmazdın. Size Kur’an-ı Kerimden, Rasullah’ın (s.a.v) sünnetinden delil getirmemize rağmen yaptığınız şey şu "Biz ancak Allah’tan yardım dileriz"… ya bizde Allahtan yardım diliyoruz! siz ilk önce bir getirdiğimiz delillere cevap verin!!! İşid gibi ona şirk buna şirk deyip insanların kafasını karıştırmayın.
umutlucan
MOLLA bizi herhangi bir grup ve yahut bir oluşuma benzetme !VAHABBİ FLN DEĞİLİZ.oNLAR GİBİDE DAVRANMIYORUZ. Sana şimdi hakkımı helal etmezsem ne yapacaksın!
biz dogruları gösterme cabası ve gayreti içindeyiz madem ki sözlerimi begenmiyorsun kabul etmiyorsun o zaman benimseme .Herhangi bir oluşuma baglı değiliz ehli sünnet dışı faalıyet gösterenlerle hiç işimiz olmaz!Biz bir karıncayı dahi incitemeyiz!
Kayıtsız Üye
Ey peygamber sene ve sene uyan muminlere yardımcı olarak Allah yeter. (ENFAL suresi-64ayet)
Kayıtsız Üye
Yemmame savaşında başta Halid bin Velid omak üzere sahabeler peygamber efendimiz vefat etmiş olmasına rağmen yetiş Ya Muhammed diyerek yardım istemişlerdir. Ehli sünnet alimleri bu şeklide yardım istemenin caiz olduğunu belirtmişlerdir. Vahhabi selefi gruplar herşeye olduğu gibi buna da şirk demektedirler.
Şem’a
Hiç bir sahabe yetiş ya Muhammed demedi iftira atmayın yoksa cehennemi boylarsınız
Kayıtsız Üye
mir kardeşim birde namazlarda olmazsa olmaz bir sure var´fatiha´suresi ne diyor yaradan « Hamd, âlemlerin Rabbi, merhametli olan, merhamet eden ve Din Günü’nün sahibi olan Allah’a mahsustur. (Allahım!)
Ancak sana kulluk eder ve YALNIZ senden yardım dileriz. Bizi doğru yola, nimete erdirdiğin kimselerin, gazaba uğramayanların, sapmayanların yoluna eriştir. » Yalnız senden diyor ya bu adamlar birde her namazda bu sureyi okurlar bu nasıl bir gafletnasıl bir çelişki anlayamıyorum
kardeşim sadece küçük bir destekti benimkisi ALLAH yolunu açık etsin
Kayıtsız Üye
Saidi nursi ölüdür. ALLAH ise diridir O her yerde işitir ve qörür. Rab Odur yardım Ondan istenir.
Kayıtsız Üye
Bir soru soruldu , herkes kendince bir şey söyledi şimdi benim kafam karıştı ? ” Caiz midir / Değil midir ” kiminiz caiz , kiminiz caiz değil diyorsunuz . Bu dini yeni öğreniyorum. Ne kadar ayrılıkçı görüşlere sahipmiş.
Kayıtsız Üye
Ayrılıkçılık yok değerli kardeşim. Mesele net aslında.Ehli Sünnete göre TEVESSÜL CAİZDİR,ALLAH’TAN GAYRI HERHANGİ BİRİNDEN FITRİ DÜZENE AYKIRI BİR YARDIM İSTEMEK İSE CAİZ DEĞİLDİR.Himmet caizdir diye savunan güruh araya tevessül delili serpiştirip HAK OLMAYAN HİMMET MESELESİNİ HAK OLAN TEVESSÜL MESELESİ İLE PERDELEMEYE ÇALIŞIYORLAR. Gavs-kutup gibi kavramlar için getirilen delil sahih olup olmadığını bilmediğimiz çok çok az birkaç rivayet.Net olarak bu konuyu anlatmayan bazı ayetler hakkındaki yorumlarla delil getirme çabaları ise tavşanın suyunun suyu gibi zorlama yorumlar gibi görünüyor.Müslüman olarak kalmak için şu olmazsa olmazlardandır Allahu alem; KİMSE BİR MÜSLÜMANA KUR’ANDA-SÜNNETTE-ASHABI KİRAMDA-MEZHEP İMAMLARIMIZDA-SELEFİ SALİHİNDE OLMAYAN ŞEYLERİ KABUL ETTİRMEYE ÇALIŞMASIN.Herkes bu deliller ile konuşsun,hikayelerle değil.Çünkü din bu,hikaye değil.
Allah Teala hepimizi dosdoğru yoluna hidayet etsin inşaAllah.
himmet ya gavs, gavs ne demek, himmet ya gavs ne demek