Namazda secde ederken alının Toprak veya cinsi birşeyin üzerine Gelmesi gerekliliği
İmam Rıza
حدثنا عبد الله بن يوسف قال أخبرنا مالك عن إسحاق بن عبد الله بن أبي طلحة عن أنس بن مالك أن جدته مليكة دعت رسول الله صلى الله عليه وسلم لطعام صنعته له فأكل منه ثم ص 150 – قال قوموا فلأصل لكم قال أنس فقمت إلى حصير لنا قد اسود من طول ما لبس فنضحته بماء فقام رسول الله صلى الله عليه وسلم وصففت واليتيم وراءه والعجوز من ورائنا فصلى لنا رسول الله صلى الله عليه وسلم ركعتين ثم انصرف
Bize Mâlik, İshâk ibn Abdillah ibn Ebî Talha’dan; oda Enes ibn Mâlik’ten haber verdi. Onun ninesi Muleyke, Rasûlullah’ı, kendisi için hazırlamış olduğu bir yemeğe da’vet etmişti. Rasûlullah o yemekten yedi. Sonra; Kalkınız da size namaz kıldırayım buyurdu. Enes der ki:
Ben kullanıla kullanıla simsiyah olmuş bulunan (eski) bir hasırımıza doğru davrandım, üzerine su serptim.
Rasûlullah s.a.a namaza durdu. Yetîm ile ben de arkasında bir saff olduk. Koca kan da arkamızda durdu. Rasûlullah bizlere iki rek’at namaz kıldırdı, sonra ayrıldı.Enes’lerin yaygısı hurma yaprağradanmış.
Buhari, es Sahih , namaz kitabı, bab 20, hadis 32
Müslim, es Sahih , Mescitler kitabı, bab 48, hadis 267
باب الصلاة على الخمرة حدثنا أبو الوليد قال حدثنا شعبة قال حدثنا سليمان الشيباني عن عبد الله بن شداد عن ميمونة قالت كان النبي صلى الله عليه وسلم يصلي على الخمرة
Seccade Üzerinde Namaz Babı
Meymûne r.a: Peygamber s.a.a hurma yapraklarından yapılmış küçük bir seccade üzerinde namaz kılardı demiştir.
Buhari, es Sahih , namaz kitabı, bab 21, hadis 33
Câbir b. Abdullah’dan r.a rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah s.a.a ile birlikte öğle namazını kılıyordukelime çakıl taşlarından bir avuç alıp soğutuyor sonra diğer avucuma alıp secde edeceğim yere alnım yanmasın diye bırakıyordum
Nesai, Sünen , Tatbik, bab 33, hadis 1071
Salih Sibai şöyle naklediyor Peygamber s.a.a alnına sarık bağladığı halde yanında secde eden bir kişiyi görünce, sarığını alnından çözdü
Beyhaki, Sünen 2/105
Hz. Aliden şöyle buyurduğu rivayet ediliyor: Sizden biri namaz kılınca, sarığını alnından kaldırsın.
Beyhaki, Sünen 2/105
Muttaki el Hindi, Kenz’ul Ummal , 4/212
İbn-i Abbas’tan şöyle nakletmişlerdir: Secde anında alnını ve burnunu yerin üzerine (toprağa) koymayan kimsenin namazı sahih değildir.
Hakim, Müstedrek , 1/270
Beyhaki, Sünen , 2/103-104
Cevap: Namazda secde ederken alının Toprak veya cinsi birşeyin üzerine Gelmesi gerekliliği
Hoca
Secde ederken, toprak üzerine secde etmek gerektiği ile ilgili hiçbir delil yoktur.
Neyi ispatlamayaçalışıyorsuz anlamıyorum.
herkesin yolu kendine delilleri zorlamayın!
Cevap: Namazda secde ederken alının Toprak veya cinsi birşeyin üzerine Gelmesi gerekliliği
İmam Rıza
Yukarıdaki Hadisler açık değilmi ? halamı inkar edeceksiniz ?
Cevap: Namazda secde ederken alının Toprak veya cinsi birşeyin üzerine Gelmesi gerekliliği
@mir
Resulullah’ın evinin de mescidinin de tabanı toprak idi
buna rağmen hasır da olsa bir seccade üzerinde namaz kılmaları
alnın toprak ya da toprak cinsinden birşeye değmesinin zaruri olmadığını isbatlar
bu durumda ilk iki hadis sizin aleyhinize delildir
3. hadiste toprağın sıcaklığından dolayı soğuk taşa secde etme durumu vardır ki
muhtemelen bu sahabi kullanabileceği soğuk bir seccade bulsa ona secde ederdi
diğer hadisler de alnın secde edilen yere değmesine delil olur
taşa ya da toprağa secde etmenin zaruretine değil
Allahu Alem
elif gibi…
< Yukarıdaki Hadisler açık değilmi ? halamı inkar edeceksiniz ? >
imam rıza, sen toprağın üstünde mi kılıyorsun.
İmam Rıza
< Resulullah’ın evinin de mescidinin de tabanı toprak idi
buna rağmen hasır da olsa bir seccade üzerinde namaz kılmaları
alnın toprak ya da toprak cinsinden birşeye değmesinin zaruri olmadığını isbatlar
bu durumda ilk iki hadis sizin aleyhinize delildir
3 hadiste toprağın sıcaklığından dolayı soğuk taşa secde etme durumu vardır ki
muhtemelen bu sahabi kullanabileceği soğuk bir seccade bulsa ona secde ederdi
diğer hadisler de alnın secde edilen yere değmesine delil olur
taşa ya da toprağa secde etmenin zaruretine değil
Allahu Alem >
Sizden biri namaz kılınca, sarığını alnından kaldırsın
Beyhaki, Sünen 2/105
Muttaki el Hindi, Kenz’ul Ummal , 4/212
peki bu hadis ? neden sarığı alnından kaldırın denilsin neden alnı açın desin ,sarık kumaştandır ,toprak cinsi bişey değildir ?
İmam Rıza
< imam rıza, sen toprağın üstünde mi kılıyorsun >
Hayır daha araştırıyorum ,ayrıca toprağın üzerinde kılınamaz artık bu zamanda,o yüzden şoyle topraktan yapılmış Secde Taşları üretilmiştir
elif gibi…
imam rıza, din kolaylık dini, Allah(c.c.) kullarına her yeri mescit kılmış. istediğin yerde namaz kıl. kendin; dedin bu günün şartlarında üstünde namaz kılınacak toprak parçası kalmadı neredeyse. o günün şartlarında ortam müsaitmiş. bu günün şartlarında ne evimizin zemini ne de camilerin zemini toprak değil. gerçekten böyle bir zorunluluk olsaydı din büyükleri senden önce buna dikkat çekerdi ve camileri buna göre tasarlatırdı. sen rahat ol. illa ki toprakta ya da secde taşında kılmak zorunda değiliz. 🙂
İmam Rıza
şimdi ise bu secde taşları üretilmiştir .Topraktan,namazda bu taşları kullanıyorlar,hadisler açık
islamyolu
Enes (RA) anlatıyor: Amr İbnü Dinar Rahimehüllah anlatıyor: Samit İbnü Sâmit (RA) anlatıyor:
< >
tabiki Alın yere değdiginde yerin sertliğini hissetmesi lazım. Halıdada hissediyorsun. seccadedede hissediyorsun.
imam
< Sizden biri namaz kılınca, sarığını alnından kaldırsın
Beyhaki, Sünen 2/105
Muttaki el Hindi, Kenz’ul Ummal , 4/212
peki bu hadis ? neden sarığı alnından kaldırın denilsin neden alnı açın desin ,sarık kumaştandır ,toprak cinsi bişey değildir ? >
Kişi giydiği elbise kendi parçası sayıldığından, sarık, takke, atkı ve cübbe gibi şeylerin üzerine secde edilmesi mekruhtur.
SARIĞI KALDIRSIN demek, mutlaka toprağa secde edin anmaını içermez.
Şia delilleri fazla zorluyor ve konuları çarpıtmayı iyi biliyor.
Neyin üzerine secde caizdir mumsema