İhtİlafli Konular
kaneviçe
İHTİLAFLI KONULAR
Bu risalede geçen konularda İmamlar arasındaki İhtilâflar nelerdir?
Bu risalede geçen konularda imamlar arasındaki ihtilâflar şunlardır
1)Imam-ı Azam ile İmam Ebu Yusuf’a göre kadının âdet kanının cinsel organının iç kısmına geldiğini hıssetmesıyle âdet başlamaz, İmam Muhammed’e göre ise başlar(Ş.afıı mezhebine göre de başlamaz)
2)Imam-ı Azam ile İmam Muhammed’e göre altı renk kandan herhangi birinin gelmesiyle âdet başlar, İmam Ebu Yusuf’a göre ise âdet bulanık kanın gelmesiyle başlamaz (Şafii mezhebine göre de başlar)
3)Imam-ı Azam ile İmam Muhammed’e göre âdet ıkı defa ile, İmam Ebu Yusuf’a göre ise, bir defa ile değış,ır(Ş.afıı mezhebine göre de bir defa ile değişir)
4)Imam-ı Azam ile İmam Muhammed’e göre âdetin en kısa suresi uç gun uç gecedir, İmam Ebu Yusuf’a göre ise ıkı tam gun ile uçuncu gunun yansından çoğudur(Şafıı mezhebine göre bir gun bir gecedir)
5)Imam-ı Azam ile İmam Ebu Yusuf’a göre ikiz doğumlarda lohusalık birinci doğumla, İmam Muhammed’e göre ise ikinci doğumla başlar (Şafii mezhebine göre de ikinci doğumla başlar)
6)Imam-ı Azam’a göre doğumda kan görülmese de kadının yıkanması gerekir, İmam Ebu Yusuf ile İmam Muhammed’e göre ise gere km ez (Şafii mezhebine göre de gerekir)
7)Imam-ı Azam’a göre lohusalık suresi içindeki ara temizlik lohusalıktan sayılır İmam Ebu Yusuf ile İmam Muhammed’e göre ise bu sure on beş gun veya daha fazla olursa lohusalıkian s ayı I m az (Ş af ıı mezhebine göre de sayılmaz)
8)Imam-ı Azam ile İmam Ebu Yusuf’a göre çocuğun çoğunun çıkmasıyla, İmam Muhammed’e göre ise, tamamının çıkmasıyla lohusalık kanı başlar(Ş,afıı mezhebine göre de tamamının çıkmasıyla lohusalık başlar)
9)Imam-ı Azam’a göre âdet görmeyen bir kız on yedi yaşını bit irmesiyle, İmam Ebu Yusuf ile İmam Muhammed’e göre on beş yaşını bıtırmesıyle ergin sayılırfŞafıı mezhebine göre de on beş yaşını bıtırmesıyle ergin sayılır)
10)Imam-ı Azam, İmam Ebu Yusuf ve İmam Muhammed’e göre kanaması on günden önce kesilen kadına, üzerinden bir namaz vakti geçince cinsel ilişki helâl olur İmam Zufer’e göre ise bu durumda kadın yıkanmadıkça cinsel ilişki helâl olmaz(Şafıı mezhebine göre de helal olmaz)
11)Imam-ı Azam ile İmam Ebu Yusuf’a göre üzerinde ortu olmaksızın adetli kadının göbeği ile dızkapağı arasından yararlanmak caiz değildir. İmam Muhammed’e göre ise, (cinsel organı hariç) caızdır(Şafıı mezhebine göre de caiz değildir)
12)Imam-ı Azam ile İmam Muhammed’e göre özürlünün abdestı vaktin çıkmasıyla, İmam Ebu Yusuf’a göre ise hem vaktin girmesiyle hem de vaktin çıkmasıyla bozulur(Şafıı mezhebine göre özürlünün abdestı namazın bitimiyle bozulur)
13)Imam-ı Azam ile İmam Ebu Yusuf ve İmam Muhammed’e göre ozurlu, ozru devam ederken aldığı abdest ile giydiği mestler üzerine o vakit içinde tekrar abdest alması gerektiğinde meshedebılır Ancak vaktin çıkmasıyla bu mestler üzerine meshedemez İmam Zufer’e göre ise, bu durumda da suresi içinde meshedebılır(Ş.afıı mezhebine göre de meshedemez)
14)Imam-ı Azam ile İmam Muhammed’e göre ozurlu, kuşluk namazı için aldığı abdest ile öğle namazını da kılabilir, İmam Ebu Yusuf’a göre ise kılanı az (Safı ı mezhebine göre de kılamaz)
Cevap: İhtİlafli Konular
imamhatipli42
Allahü Teala razı olsun kardeşim. Faydalı ve öğrenilmesi gereken bilgiler.
islamda ihtilaflı konular