Türkiyede bulunan tarikat isimleri ve mürşidleri şeyhleri kimlerdir?

Türkiyede bulunan tarikat isimleri ve mürşidleri şeyhleri kimlerdir?

Kayıtsız Üye
Türkiyede bulunan tarikat isimleri ve mürşidleri şeyhleri kimlerdir?


Cevap: Türkiyede bulunan tarikat isimleri ve mürşidleri şeyhleri kimlerdir?

ebuturab
59) TÜRKİYE’NİN TARİKAT HARİTASI

Türkiyede bulunan tarikat isimleri ve mürşidleri şeyhleri kimlerdir?

Türkiye’nin her bölgesinde bir tarikat ve cemaat var? İşte şehir şehir tarikat haritası:

Çoğunlukla kurdukları vakıflar aracılığıyla hareket ediyorlar. Kimileri de neredeyse holdingleşmiş durumda. Postluk bazen babadan oğula, bazen kardeşlere geçiyor. Cemaatlerin bazılarının siyasetle çok yakın bağları var, bazıları politikayla ilgilenmiyor. Ancak tüm Türkiye’nin her bölgesinde günlük hayatı ve insan ilişkilerini etkiliyorlar. Tarikatları, kurucularını, etkili oldukları bölgeleri, yaklaşımlarını araştırdık, haritasını çıkardık.

İSTANBUL-KAYSERİ-DÜZCE-ANKARA Kadiri Muhammediye

Kadiri tarikatı kökenli Muhammediye kolu İstanbul, Ankara, Kayseri ve Düzce’de güçlü. Lideri Şeyh Seyyid lakabını kullanan Muhammed Ustaoğlu. 1987’de imamlıktan emekliye ayrılan Ustaoğlu, İstanbul’da yaşıyor. Cemaatin Kayseri vekili Muammer E. Almanya vekili Şükrü Oral. Muhammediye, tarikat şeceresini Kadiri tarikatının kurucusu Abdülkadir Geylani’ye dayandırmakla birlikte kendisini Nakşibendi ve Mevlevi geleneğinin parçası kabul ediyor. Zikir törenlerinde zaman zaman yaklaşık bin kişiyi buluşturmayı başarıyor.

KÜTAHYA Halveti tarikatının Şabaniye Kolu

Şeyhlik postunda Mehmet Dumlu oturuyor. Türkiye’nin en aktif Halveti tarikatı olarak biliniyor. Düzenli yaptıkları zikir törenlerine kadın ve erkeğin bir arada katılmasıyla tanınıyorlar. Kütahya merkezli cemaatin zikir törenlerine İstanbul’un yanı sıra, Bursa, Uşak, Eskişehir, Ankara ve Afyon’dan da geniş katılımlar oluyor.

ANKARA-VAN-Ş.URFA-İSTANBUL Hizb-ut Tahrir

Grup kendisini İdeolojisi İslam olan parti olarak tanımlıyor. Adlarını Hizb-ut Tahrir Türkiye sözcüsü Yılmaz Çelik’in İstanbul Fatih Camii’ndeki basın açıklamasıyla duyurdular. Ankara ve İstanbul’un yanı sıra Şanlıurfa ve Van’da da güçlü oldukları biliniyor. Örgüt çalışmalarını Ankara merkezli Köklü Değişim adlı dergi çevresinde sürdürüyor.
ANKARA- ANTALYA Galibiler

Kadiri-Rufai tarikat geleneğinden gelen cemaatler arasında tarikatlığını ilan eden tek kol. Şeyhleri Hacı Galip Hasan Kuşçuoğlu. Zikirde şiş çekmeleriyle tanınıyorlar. Yaptıkları zikre yaklaşık 3 bin kişi katılıyor. Şeyh Kuşçuoğlu kendisini şöyle tanımlıyor: Mezhep olarak Hanefi; meşrep olarak Alevi; yol olarak Kadiri-Rufai Galibiyiz. Faaliyetlerini, şeyhin adını taşıyan eğitim vakfı kanalıyla sürdürüyor. Cemaat Antalya’da da faaliyette.

TRABZON İcmalciler

Kadiri Tarikatı’nın İcmal Kolu’nun lideri Haydar Baş son dönemde çalışmalarını Bağımsız Türkiye Partisi adıyla sürdürüyor. Parti, 3 Kasım 2002 seçimlerden büyük bir yenilgiyle çıktı. Ulusal televizyon ve günlük bir gazetenin sahibi Haydar Baş’ın Türkiye’nin en zengin cemaat liderleri arasında olduğu iddia ediliyor. Trabzon ve çevresinde güçlü.

İSTANBUL-BURSA Cerrahiler

Halveti tarikatına dayanıyor. Dergahları, İstanbul’da Fatih-Karagümrük’teki Kethüda Canfeda Hatun Camii bitişiğinde. Zikirlerinde, müzik ve ibadet dışında hiçbir şey konuşulmuyor. Müritleri arasında çok sayıda tanımış ses sanatçısı bulunuyor. Tarikatın Tophane’deki Kadiriler yokuşundaki Kadirhane’sinde düzenlenen zikir törenleri neredeyse turistikleşmiş durumda. Kadirhane’nin şeyhi Ahmet Misbah Erkmenkul. Celvetiye tarikatına bağlı İsmail Hakkı Bursevi tarafından kurulan Hakkıye kolunun müritleri ise en çok Bursa’da yaşıyor. Kurucularının adını taşıyan bir vakıfları var.
İSTANBUL-ANKARA-ÇORUM-BOLU Uşşakiler

Halveti Tarikatı’nın bir kolu Uşşakiye. Merkezi İstanbul Kasımpaşa. Kurucusu Pir Hüsameddin’in türbesi de bu semtteki aynı isimli camide. Tarikatı kamuoyuyla tanıştıran isim İbrahim İpek. Uzun yıllar sessiz faaliyet gösteren tarikat onunla birlikte ün kazandı, İpek Yolu adlı yeni bir cemaat oluştu. İpek’in 2000 yılında ölümünün ardından posta 44 yaşındaki eski milli güreşçi Fatih Nurullah oturdu. Nurullah tarikat nüfusunu artırmak için herkese açık kutlamalar, piknikler düzenliyor; zikirleri tarikat üyesi olmayanlara da açıyor. Tarikatın Kasımpaşa’daki merkezi her sene Bolu’da ve Çorum’da düzenlediği Devran adlı zikir törenleriyle tanınıyor. Bolu’daki son devrana 2 bin kişi katılmıştı.

ADIYAMAN-ANKARA-AFYON-SAKARYA-İSTANBUL Menzilciler

Nakşibendi Tarikatı’nın Menzil Kolu adını Adıyaman’ın Menzil köyünden alıyor. Cemaatin en ünlü ismi, uğradığı zehirli iğne saldırısından bir süre sonra hayatını kaybeden Raşit Erol. Şeyh postunda şimdi kardeşi Abdülbaki Erol oturuyor. Şeyh adaylarından Fevzettin Erol ise şimdilik cemaatin Ankara ve Afyon örgütlenmesini yönetiyor. Menzilcilerin Ankara çevresi Semerkant Grubu olarak da adlandırılıyor. Fevzettin Erol, yılın bir bölümünü de Afyon’daki merkezde geçiriyor. Cemaat ekonomik gücünü özellikle kendilerine derviş adını veren müritlerin kurduğu şirketlerin belediyelerden aldığı ihalelerle arttırıyor. Raşit Erol’un İmanı kurtarmanın ve pekiştirmenin kafi olduğu bir devir yaşıyoruz anlayışıyla hareket eden cemaatin Adıyaman Menzil ve Ankara merkezleri özellikle alkol bağımlılığından kurtulmak isteyen kişilerin ilgi odağı.

SİİRT- ANKARA- İSTANBUL- ELAZIĞ Tillocular

Kurucuları Sultan Memduh Hazretleri’nin türbesinin bulunduğu Siirt’in Tillo beldesi manevi merkezleri. Süryanice Yüksek Ruh anlamına gelen Tillo geleneği Kadiri Tarikatı’nın en güçlü kollarından. Siyasete uzak durmaları nedeniyle İcmalcilerden, Kadiri-Rufai geleneğinde faaliyet sürdürmesi nedeniyle de Galibilerden ayrılıyor.

HATAY-GAZİANTEP-ŞANLIURFA-KİLİS-MARDİN-BATMAN Hazneviler

Türkiye Kürtleri arasında en güçlü Nakşibendi cemaatlerinden biri. Merkezi Suriye’de. Hatay, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin ve Batman ‘da örgütlüler. Cemaatin şeyhi Muhammed Haznevi yılda en az bir kez Türkiye’ye gelip, zikir törenlerini yönetirdi. Geçen yıl öldüğünde, binlerce Türk müridinin cenaze töreni için Suriye’ye geçmek istemesi haber bültenlerine konu olmuştu. Şeyhliği Muhammed Haznevi’nin oğlu Muhammed Muta Haznevi üstlendi.

İSTANBUL Işıkçılar

Seyit Abdülhalim Arvasi’ye bağlı Hüseyin Hilmi Işık’ın kurduğu cemaat günümüzde İhlas Holding şemsiyesi altında büyüdü. Cemaatin lideri Enver Ören’in rahatsızlığı ve İhlas Finans’a el konulması cemaatin güç kaybetmesine neden oldu.

Süleymancılar
Cemaatin kurucusu Süleyman Hilmi Tunahan, soyunu Nakşibendi Şeyhi Selahaddin İbni Seracettin ‘e dayandırıyor. Zamanla bağımsız bir yol izledi. Faaliyetlerini kurs ve okul talebelerine Yardım Dernekleri adı altında yürütüyor. Türkiye’nin her ilinde en az bir Kuran kursuna sahip cemaatin, kurs ve öğrenci yurtlarının toplam sayısının 1500’ü bulduğu söyleniyor. Tunahan ‘ın ölümünün ardından cemaat liderliğine Kemal Kaçar geçti. Onun vefatı sonrasında ise cemaat her ne kadar reddedilse de iki kardeş Ahmet Denizolgun ile Beyazıt Denizolgun arasında bölündü.

İSTANBUL-ANKARA İskenderpaşa Cemaati

Geçmişi 1800’lü yıllara, Ahmed Ziyaüddin Gümüşhanevi’ne uzanıyor. Uzun süre, Gümüşhanevi tekkesi cemaate ismini verdi. Mehmet Zahit Kotku şeyhlik postuna oturduktan sonra, görev yaptığı İskenderpaşa Camii tarikata ismini verdi. Kotku’nun ölümünden sonra liderliğe geçen damadı Prof. Esad Coşan da 2001 Şubat’ında Avustralya’da trafik kazasında öldü. Post oğlu Nurettin Coşan’a kaldı. Esat Coşan, tarikatı kurduğu vakıflar sayesinde büyüttü. Bunların en etkini Hakyol Vakfı. Koşan, İlim Kültür ve Sanat Vakfı ile Sağlık Vakfı’nı da kurarak örgütlenmeyi genişletti. Hanım Dernekleri yle kadın örgütlenmesine yöneldi. Şu andaki lider Nurettin Coşan, dini eğitiminin yanı sıra New York’ta işletme öğrenimi gördü. Babasının isteğiyle 1996’da aile şirketi Server Holding’in yöneticiliğini üstlendi. Ticari faaliyetleri ve seyahatleri nedeniyle liderlik görevini yerine getiremediğini iddia eden bir grubun muhalefet başlattığı ve tarikattan koptuğu söyleniyor. Siyasetin birçok önemli ismi cemaatle gönül birliği içinde. İskenderpaşa Tarikatı’nın bir de siyasi partisi var: Sağduyu Partisi.

İZMİR-MANİSA-AYDIN Melamiler

Melami Tarikatı’nın kamuoyu önüne çıkan en önemli ismi Ahmet Arslan. Emekli astsubay Arslan, Şeyh Hasan Özlem’in 1996’da ölümünün ardından posta oturdu. 66 yaşındaki Arslan, Manisa’nın Salihli ilçesinde yaşıyor. Cemaatin Aydın, Adana, Uşak ve İzmir’de mürit grupları bulunuyor. Tarikatın diğer önemli ismi Davud Yılmaz. 73 yaşında, İzmir’de yaşıyor ve küçük bir cemaati kontrol ediyor. İstanbul’da da takipçileri var. İbadet gizli, gösterişsiz olmalı yaklaşımını savunan Melamiler genellikle ev toplantılarında bir araya geliyor.

İSTANBUL-KONYA-ANKARA Erenköy Cemaati

Kökleri Kelami Dergahı’na ve şeyhi Erbilli Mehmet Esat’a dayanıyor. Mehmet Esat, tekkeler kapatılınca Erbil’deki arazilerini satıp, İstanbul’a yerleşti. Erenköy’de bir köşk aldı, cemaatin temellerini attı. Menemen Ayaklanması’na karıştığı iddiasıyla gözaltındayken rahatsızlanıp hayatını kaybetti. Erenköy Cemaati, Mehmet Esat’ın halifesi Mahmud Sami Ramazanoğlu’nca kuruldu. Nakşibendi geleneği içinde, esnaf ve işadamlarının kolu olarak biliniyor. Ramazanoğlu’nun ardından cemaatin dini sorumluluğunu Musa Topbaş üstlendi. Onun ölümüyle üç isim ön plana çıktı: Yeni Şafak’ın eski başyazarı Ahmet Taşgetiren, Eymen Topbaş ve Konya’da yaşayan Tahir Büyükkörükçü. Şeyh postuna Büyükkörükçü’nün oturduğu ileri sürülüyor. Konya’da Erenköy Mahallesi’nde yaşayan Büyükkörükçü bir dönem Milli Selamet Partisi milletvekilliği de yapmıştı. Erenköy Cemaati’nin Ankara örgütlenmesini ise Muradiye Vakfı yürütüyor.

İSTANBUL İsmailağa Cemaati

Kurucusu Ebuishak İsmail Efendi, 1723’te Fatih’te adını taşıyan camiyi inşa ettirdi. Ölümünden sonra cemaati tarikat yoluna girdi. Şeyh Batumlu Ali Haydar Efendi, 1960’da ölene kadar liderliği yürüttü. Görevi İsmail Ağa Camii imamı Mahmut Ustaosmanoğlu devraldı. Cemaat İstanbul’un merkezi Fatih’te, Türkiye’nin en dikkat çeken İslami gettosunu oluşturdu. Sarık, şalvar ve cübbeli giyimleriyle diğer Nakşibendi gruplarından ayrılıyorlar. İsmailağa Cemaati, Ustaosmanoğlu’nun kökeni nedeniyle İslami gruplar içinde Oflular olarak da tanınıyor


Cevap: Türkiyede bulunan tarikat isimleri ve mürşidleri şeyhleri kimlerdir?

ebuturab
Bellibaşlıları tarikat ve cemaaat Liderleri

1) İsmail Ağa Cemaati (Önderi Mahmut Ustaosmanoğlu)
2) Halveti Tarikatının Şabaniye kolu
3) İskender Paşa Cemaati. (Zahit Koktu, Esat Coşan ve şimdi oğlu Nurettin Coşan)
4) Erenköy Cemaati (Muradiye Vakfı) Önderleri: Tahir Büyükkörükçü-(Gazeteci) Ahmet Taşgetiren ve Topbaşlar
5) Süleymancılar. Önderleri: Kemal Kaçar’ın torunları Denizongun kardeşler.
6) İhlascılar (Enver Ören)
7) Kırkıncı Hoca ve Yazıcılar gibi diğer Nurcu guruplar
8) Nakşibendi Yahyalı Cemaatı…. Önderi Ramazan Dinç.
9) Melamiler. Önderi: Ahmet Arslan.
10) Hakikatçiler: Önderi: Ömer Öngüt.
11) Hazneviler: Önderi:
Muhammet Muta Haznevi
12) Menzilciler: Önderi: Abdulbaki Erol.
13) İcmalciler. Önderi: Prof. Haydar Baş.
14) Uşşakiler. Önderi: Fatih Nurullah.
15) Cerrahiler Önderi: Ahmet Misbah Ermenkul.
16) Kadiri Muhammediye: Önderi Muhammet Ustaoğlu.
17) Hizbül Tahrir.
18) Tillocular
19) Galibiler. Önderleri Hacı Galip Hasan Kuşçuoğlu


Cevap: Türkiyede bulunan tarikat isimleri ve mürşidleri şeyhleri kimlerdir?

konya
lütfen bana mevlevi tarikatini anlatırmışıniz.öğrenmek ve yaşamak istiyorum. Bende mevlanaya karşı küçüklüğümden beri bir bağlılık var.


Kayıtsız Üye
Yaa bir kere nakşibendi cemaat değil tarikattır bunlar kendi kafalarına göre yorum yapmışlar..


Tarikat Seyhi
Osmanli Zamaninda Mus ili Bulanik ilçesi Secme Koyu Salihli Mezrasina gelen ve Koyde Hocrei Tedrissat Medresesinin Kurucusu Naksibendi Tarikatinin Seyhlerinden Buyu Muderris Seyyid Molla Ali KOSEWI Hazretleri ayni zamanda Kadiri Tarikatinin de Seyhiydi. (Kabri Elazig Palo ilçesindedir)
Buyuk Muderrisin oglu Naksibendi Tarikatinin Seyhlerinden Seyh Said SALIHi Efendi Naksibendi Tarikatinin SALIHi Kolunun Seyhiydi.(Kabri Mus Bulanik ilçesi Secme Koyu Salihli Mezrasindadir.)


Kayıtsız Üye
nakşibendi şeylerden şeyh Muhammed hüseyin hz.siirt kurtalan da


hüsamettin
Bütün bu tarikat liderevlerimize ALLAH(C.C.) uzun ömür versin. Ola ki hepsi bir yere toplananlar namaz vakti gelse kimi imamlığa layık görürler. ALLAH(C.C.) bizlere vahdet nasip etsin. Hüsamettin


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar bunları paylaşan kişi bir tarikat düşmanina benziyor. Yazdıklarını pekde kaale almayın derim


Kayıtsız Üye
Nakşibendi şeyhlerinden biride çorum alacada AHMET BODUR efendi


Kayıtsız Üye
Nur cemaatleri bir çok kola ayrılmıştır.bediuzzaman hz.seyh olmadığı için cemaatinde Şeyh yoktur.


Kayıtsız Üye
Menzilin Şeyhi abdulhakim hz.dir.mursidi Şeyh Ahmet haznelidir.tilloda çok şeyh vardır. Hepsi şeyh halidi bagdadiye ulaşır. 1820lerde bizzat siirte gelmiştir.


Kayıtsız Üye
Hayır yok bediüzzamanın risale öğrencileridir günümüzdekiler.


Kayıtsız Üye
Degerli arkadaşlar ben seyh sait salihi efendiyi gormustum bolgenin en buyuk alimlerindendi.


Kayıtsız Üye
Musta ilinde kadri tarikatın seyhlerinden şeyh nureddini torunuyum bu konu hakkında bilgisi olan varmı bide şeyh hıdır


Kayıtsız Üye
Selamunaleyküm, arkadaşlar ramazan ayını bana kuran öğreterek,ilmi bilgiler vererek ve ibadetlerimi yapabileceğim ramazan ayı boyunca kalabileceğim menfaatsiz bir tekke veya dergahta geçirmek istiyorum. Varmı bildiğiniz tekke veya dergah yardımlarınıza şimdiden teşekkürler.


Kayıtsız Üye
Aynen öyle yazan şahıs kinayeli imalı sözler kullanıp geçiştirmiş.fetö ve sahte menfatçi cemaatlerin dışında tenzih ederek söylüyorum
bir kere onların yolunun tozu olurmusun


Kayıtsız Üye
Abdulbaki hazretlerinin kendi sesinden sohbeti var orada sohbetin, 17:55 dk sında dünyada Allah u taala ceza vermez deniniyor fakat hz Ali ra dünyada verilen cezalar olduğunu bildiriyor açıklama yaparsanız rahatlıyacağım.


Kayıtsız Üye
nur cemaati dediğiniz gibi sadece cemaattir yani bir topluluktur. ancak ve ancak tarikatların şeyhi olur. cemaatler için önder, baş, kurucu vs. diye isimler kullanmanız uygundur.


Kayıtsız Üye
Evet risale i nur da bir tarikatlar. 4. Mektup ta der tariki aczmendi lâzım âmed çâr çîz acz-i mutlak fakr-ı mutlak şevk-i mutlak şükr-ü mutlak ey aziz der bediüzzaman hazretleri


Kayıtsız Üye
erenköy cemaatinin hocası OSMAN NURİ TOPBAŞ bilgileri nerden aldıysanız yanlışlıklar var.


Kayıtsız Üye
Tarikat ve cemaatlere dil uzatan şahsa şunu söylemek isterim içine Allah rızası için hak mı batıl mı diye gidip bakmayarak tarikat ve cemaatlere yaptıkları faaliyetlere ironik bir dil ile yazdığın yorumlar tamamiyle iftira niteliğindedir bu grupların amaçlı maksadı Ölmeden önce Allah’ın rızasını elde etmektir ona layık bir kul olmaktır. Bunların içinde kötü de çıkabilir ama mensubu olduğu tarikat ya da cemaatı bağlamaz hata kişinin kendini bağlar


Kayıtsız Üye
Mumsema sitesinde yer alan bilgiler sağlam olur zannediyordum. Ama tarikatler ve cemaatler başlığı altında yazılanlarda çok büyük yanlışlar var. Gülen’in nurcu ve nur hareketi olarak gösterilmesi mesela. Bunu yazarken bir nur şakirdine sorsaydınız,ya da bu Fetullah denen zibidinin herhangi bir takipçisine sorsaydınız,konu anlaşılırdı.Nur hareketinin bazı ritüellerini , dualarını ve hareket tarzını çalarak kendi hareketine mal eden FG tıpkı Adnan Oktar gibi bir "proje"dir. Siyonist hareket tarafından Türkiye’ye uzanan mülevves bir gruptur. Aslında dini bir grup bile değildir. Dinin tamamen aracı olarak kullanıldığı kapitalist bir yapıdır. Bunlarda para ve menfaat her şeyden önce ve önde gelir. 15 Temmuzdaki ihanetleri ise ne ilk nede son alçaklık örneğidir. Risale-i Nurları okuyan ve takip eden hiç kimse bu harekete karşı olumlu duygular taşımaz. Ayrıca Nur cemaatinde Kırkıncı Hoca da bir lider değil,bir bireydir.Yeni Asyanın cemaati tekeline alması ve kendi siyasi çıkarlarına alet etmesi,çarpıtarak siyasallaştırması (ve bence ihaneti) nedeniyle karşı çıkan bir şahsiyettir rahmetli Kırkıncı Hoca. Sonrasında cemaat " ve emruhum şura beynehum" "ve şavirhum fil emri" ayetleri gereği ve Bediüzzaman’ın "Asya’nın bahtının miftahı meşveret ve şuradır" düsturları gereği, "meşveret cemaati" diye isimlenmiştir.


Kayıtsız Üye
Said Nursi’nin belirttiğiniz sözü ‘yol’ anlamında tarikat demektir. Oysa formun başından beri mevzuubahis olunan bir gelenekten, bir silsileden gelen tasavvufi yol kurum demektir. Bu anlamda nurculuk tarikat değildir elbette. Nurculuk bir çok tarikattan bazı ritüeller derleyip oluşturulmuş eklektik bir yoldur. Bu nev zuhur yol geleneğe dayanmadığı için bazı (Bu bazı ifadesini özellikle kullanıyorum, ihlaslı şakirt kardeşlerim alınmasınlar.) yorumcular, şarihler kendi hevalarına göre yorumlar yaparak izleyicilerini Said Nursi hiç onaylamayacağı maceralara sürüklemişlerdir. Allah bunların şerrinden Ümmet-i Muhammed’ i korusun.


tarikat isimleri, kadiri tarikatı şeyhleri, nakşibendi tarikatı şeyhleri

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();