Kelime-i Şahadet nedir Kur’an da geçiyor mu?
Kayıtsız Üye
Kelimeyi şehadet kuranda var mi? bunu bilmek istiyorum Kelime-i Şahadet nedir Kur’an da geçiyor mu? bilgiler verir misiniz?
Yorum: Kelime-i Şahadet nedir Kur’an da geçiyor mu?
arifselim
Selamun aleykum kardeşim. Hiç şüphesiz kelime-i şehadet hem kuranı kerimde hemde hadisi şeriflerde vardır. Hemde bir çok ayette bu konu farklı kelimelerle ama kesin bir şekilde bu manada tekrar tekrar geçmiştir. Kuranı kerimde kelime-i şehadetin olmaması mümkün değildir. Bizlere Allah’ın varlığı ve birliğini Hz. Muhammed aleyhisselamın da Allah’ın peygamberi ve kulu olduğunu bildiren bir ayetin olması buna en açık delildir. (bk. Afraf, 7/158; Hadid, 67/7; Teğabun, 64/8).
Hz. Muaz anlatıyor: Hz. Peygamber (a.s.m) beni (Yemen’e) gönderirken şu tavsiyelerde bulundu:
Muhakkak ki, sen Ehl-i kitap olan bir topluluğun yanına gidiyorsun. Önce onları ‘Allah’tan başka ilah olmadığına, benim de Allah’ın Resulü olduğuma’ şehadet etmeye davet et. Eğer bunu kabul ederlerse, onlara her gece ve günde (24 saatte) beş vakit namazı Allah’ın kendilerine farz kıldığını bildir. Eğer bunu da kabul ederlerse, zenginlerinden alınıp fakirlerine verilmek üzere, Allah’ın kendilerine sadaka / zekâtı farz kıldığını bildir. Şayet bunu kabul ederlerse, mallarının en iyisini almaktan sakın. Ayrıca mazlumun bedduasından sakın, çünkü onunla Allah arasında bir perde yoktur. (Müslim, İman, 7).
Cevap: Kelime-i Şahadet nedir Kur’an da geçiyor mu?
Kayıtsız Üye
Utanmuyormusun yalan soylemeye Kuran da olmayan bir seyi varmis gibi benzeterek uydurarak soylemeye.
Cevap: Kelime-i Şahadet nedir Kur’an da geçiyor mu?
mum
kelime i şehadet kuranda geçmiyor diyen yalan söyler.
Kelime şehadet, Allahın varlığını birliğini ve Hz. Muhammedin Peygamberliğini tasdik etmekten ibarettir.
Bu anlamda Kuranda geçtiğini cahiller bile bilir.
Kayıtsız Üye
Allahı birlemek, Hz. Muhammedi tasdik etmek KURANDA GEÇMEZ DİYEN KARA CAHİLDİR
Kayıtsız Üye
Cahiller bile biliyorsa alim arkadaş sure,ayet söyle bizde bakalım kuranda varmı yokmu.
Kayıtsız Üye
Munafikun 1 de Sehadeti edenlerin vasiflari bellidir :))
Kayıtsız Üye
Keilme-i Şehadet Allahın varlığına birliğine iman etmektir.
Kayıtsız Üye
İnsanların çoğu Allâh’ın Âyetlerinden habersizdir (Yûnus, 92)
Kayıtsız Üye
İlahe deyince sanırım yanlış anladınız o dişi ilah demek değildir Arapça gramer kuralıdır cinsini nefyeden la dan sonra gelen isim fetha ile harekelenir dolayısı ile okunurken sonu e sesiyle okunur yani ilahe
Kayıtsız Üye
münafikun suresi 1 AMA…onuda münafıkların bu şekilde söylediğini yazıyor ..ENTERESAN…!!başka hiçbir yerde yok olmasıda imkansız kurana ters.. bu zaten birleme cümlesidir bir bir bir yanında ikinci yok 1111111111111sonsuza dek bir.Muhammet peygamberdi haşa ALLAH’ın ne ortağı nede rakibi değil.
Kayıtsız Üye
Kuranda kelime i şehadet geçiyor mu diye google dan arama yaptım karşıma ilk bu sayfa çıktı… Ben Kuranda geçmemesi gerektiğini düşünüyordum ve sanırım buradan okuduklarımdan anladığım kadarıyla kelimei şehadette kullanılan ifadenin aynısı Kuran da geçmiyor…
Bu mantıklı… Çünkü kelimei şehadette emin olmadığın, olamayacağın, açık ve seçik bilemediğin bir şeyi biliyormuş gibi söylüyorsun…
İnsan kendi düşünsel kurgularıyla böyle bir şey üzerinde yeterince düşünüp, bu kanıya vararak bu cümleyi samimi bir şekilde söyleyebilir…
Ya Tanrı hakkında, Onun gayesi hakkında, onun doğrularının ne olması gerektiği hakkında, hatta varlığı hakkında en ufak bir düşünsel emeği olmamış birinin bu cümleyi söylemesi samimi midir?…
Değildir…
En iyi niyetle anlamaya çalışacağına ilişkin bir başlangıçtır…
Onu bulmadan Onu bilmenin türkçede hangi kavramla izah edildiği üzerinde düşünmek gerek…
Kayıtsız Üye
Yalnız Allah vardır ve Muhammed onun elçisidir…
Bu terkip Kur’an-ı Kerim’in bütününü ifade eder.. yemin, yani şehadet ifadesi Yasin suresinin başlangıcındaki ilk 6 ayette de yer alır..Allah Kur’an üzerine Muhammed’in peygamber olduğunu yemin etmektedir…şehadet Allah tarafından açıkca beyan edilmektedir.. bazıları "ben peygamberi görmedim niye şehadet edeyim" demektedirler onlar Allah’ı da görmüyorlar şehadet etmiyorlar ve buna rağmen Tanrı inançları olduğunu, izansızca iddia ediyorlar…Allah yanlış anlamalarımız için cümlemizi affetsin…amin
Kayıtsız Üye
Bu bahsettigin ayetlerin kelimey’i şaadet’le ne alakası var.sen şu ayeti kerimeyi zannediyorum hiç okumadın.
AL-İ İMRAN:78.BİRDE ONLARDAN ÖYLELERİ VARDIRKI,SİZ ONU KİTAPTAN SANASINIZ DİYE,KİTABA BAKARAK DİLLERİMİ EGİP BÜKERLER.O ALLAH KATINDA OLMADIGI HALDE,ALLAH KATINDANDIR DERLER.BİLE BİLE ALLAH ADINA YALAN SÖYLERLER.Bak ayetten yazacaksan böyle kocaman harflerle yaz’ki insanlar okusunlar.sen hem Allah’a hemde kuran’a iftira edeceksin.sonrada,bu kurandan deyip,sureleri ve ayet numaralarını küçücuk yazacaksın.nasıl olsa insanlar dönüp şu ayeti bir okuyayım demediklerini bildigin için uyduracaksın.hemen tövbe et
Kayıtsız Üye
Ülkemizde İslamiyet gerçek anlamda yaşayan ve anlayan kaç kişi vardır acaba. Biz okumaktan imtina eden ve başkasının ağzından çıkanı doğru kabul eden bir milletiz kaldı ki o da saçma sapan gelenekselleşmiş doğru ispat edilmemiş batıl itikatlar. Sanırım yanlış buradan başlıyor ALLAH en doğrusunu bilir. Öğrenmek anlamak bize nedense ağır geliyor. Ben Kur anı Kerim i anlayarak okumak ve buna göre yaşamak istiyorum. Aslında bu konuda ahkam kesmek çok büyük vebal ve ben bunu da yapmak istemiyorum sadece kendi aklımla anladığım kadarıyla bir şey söylemek istiyorum. Hadis peygamberimizin ölümünden sonra yazılmış , eğer Rabbim böyle bir şeyi istemiş olsaydı peygamberimizin yapmasını isterdi. Neden ölümünden sonra bazı din bilgini olduğunu söyleyen zatlar yazmış?
Kayıtsız Üye
kuranda kelimei şahadet yoktur olamazda. çünkü Cebrail eminin söylediği bir şey kuranda olmaz. Kuranda sadece Allahın ayetleri ve emirleri olur. Cebrail emin melektir. onun söyledikleri Kuranda olmaz.
İhsan Kiper
Kelimesi kelimesine bizlere öğretildiği gibi, Müslüman olmak için, böyle bir şehadet, yani sözlü onaylama, şahitlik yapma gibi bir ayet Kuranda yok. İnsanlar, "Müslüman olmak, iman eden adam, insan olmak için ne yapmalıyım?" diye bir soruyu Allah’a inanırsa muhakkak soracaktır. Kolay olması açısından Kelime-i Şehadet, yani sözlerle şahitlik yapma kuralı koymuşlar. Bu yanlış mı? Tabii ki yanlış değil ama kesin bir kural da olamaz. Kişi araştırıp, Allaha, Muhammedin peygamber olduğuna yürekten iman etmişse, ağzıyla da ikrar etmesi ille de kelimesi kelimesine aynı sözler ile olması gerekmez, mesela Kuranda geçtiği gibi bir ayet ile yapabilir. Fakat basit kurallar, toplumlar içinde kolaylık sağlar. Bir hıristiyanın vaftiz olması gibi. Vaftiz incil de yazar fakat Hıristiyan din ve mezhepleri vaftiz ile birlikte kişiden söz de almak isterler. Hepsininki de farklıdır. O sözler ise incil de yazmaz.
Veya Musevi olmak isteyen biri de sünnet olmalıdır. Müslümanlar da aynı şartı arıyor ama Kuranda böyle bir şart hiç bir ima şeklinde bile geçmez. Yahudilerin bizi manipüle etmesi ile koyulmuş yanlış kurallardan biridir. Sünnet olayı İsa Mesih ile son bulmuştur. Çünkü sünnet Allahın merhametini inkâr etmek, ihtiyacım yok anlamına gelir. Sünnet olmak isteyen, tüm şeriatı (kutsal yasayı) tutması şarttır. Onu da hiçbir insan tutamaz, çünkü hepimiz günahkarız, yasa ise kusursuz. Yani Allahın bizleri bağışlamasına muhtacız. (Bu konu incil de ROMALILAR kitabında 6-7-8 inci bölümlerinde açıklanıyor)
Ben Müslümanların şehadet getirmesini Kuran ışığında yanlış bulmuyorum. Tek bir hata var cümlede. O da, Allah birdir ondan BAŞKA yerine onun GİBİ bir ilah yoktur olmalı. Neden? Çünkü Zebur kitabında peygamber Davut ağzıyla Allah kendi sözünü duyuran peygamberlere, "Ben dedim, siz ilahlarsınız" diyor. Mezmur 82:6 da ve o sözü bir olayda 1100 sene sonra İsa Mesih de örnek olarak kullanıyor. Yuhanna 10:34. İlah kelimesi ille de daima bir put olması gerekmez. İlah kelimesinin sözlük anlamı, yaratıcılığı ile hayranlık uyandıran, insanüstü varlık, çok sevilen çok tutulan gibi anlama geliyor. Göklerdeki melekleri içinde ilahlar deniyor. Bu sebepten ondan başka ilah yoktur dersek düşük bir cümle olur ama onun gibi bir ilah yoktur derstek, EŞİ BENZERİ OLMAYAN , TEK KADİRİ MUTLAK ALLAHI kastetmiş oluruz ve şehadete cümle tüm Allahın diğer sözleriyle de (Tevrat – Zebur – İncil-Kuran) çelişmez.
kelime i şehadet kuranda varmı, kuranda kelime i şehadet , kelime i şehadet kuranda geçiyormu