Kanın Abdesti Bozmaz…

Kanın Abdesti Bozmaz…

morueqq

Kan abdesti bozmaz diyenlerin başlıca delilleri:

"Rasulullah (s.a.v.) kan aldırdı ve abdest almaksızın namaz kıldırdı. Kan aldırdığı yerleri yıkamanın ötesinde bir şey yapmadı."
(Darekutni ve Beyhaki; Hz. Enes’ten rivayet rivayet etmişlerdir.)

"(Rasulullahın) Kendisine namaz kılarken bir ok isabet ettiği halde namazını kılmaya devam etmiştir."
( Addad b. Bişr’den rivayet edilmiştir. Buhari bunu ta’likan zikretmiştir. Ayrıca Ebu Davud ve İbn Huzey de rivayet etmişlerdir.)

Enes (r. anh); hacamat olmuş (kan aldırmış) ve yeniden abdest almadan namaz kılmıştır.
(Buhari (1/52); Darekutni (1/151))

Aişe (radiyAllahu anha)dan;
Kan damlaları hasır üzerine düşse bile namaz kılabilirsin."
(Nesai (171)

Kan abdesti bozar diyenlerin başlıca delilleri:

"Her akan kandan dolayı abdest almak gerekir."
(Darekutni, Temim ed-Dari’den rivayet etmiştir.)

"Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazda çıksın ve gidip abdest alsın. Ondan sonrada konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın."
( İbn-i Mace; Hz .Aişe’den)

Hanefi muhaddislerden Zeylai "Nasbur-raye" adlı eserinde (1/38-39, 2/60-61) bu hadisin illetlerini açıklamış ve huccet olamayacağını belirtmiştir.
Aynı şekilde Hafız İbn Hacer de ed-Diraye‘de (no: 215) ve Buluğul Meram‘da (74) isnadında zayıf bir ravi bulunduğunu belirtmiştir.
İbn Ma’ce muhakkiki Busayri de (1/144) İbn Ma’ce’nin isnadının zayıf olduğunu söylemiştir.
İbn Abdilhadi, el-Muharrar‘da (no 85) Şafii, Ahmed, Darekutni ve diğer muhaddislerin bu hadis hakkında zayıf dediklerini nakleder.

130. Her akan kana abdest gerekir. [ed-Dârekutnî, es-Sünen, s.157]
(الوضوءُ من آل دمٍ سائل)
Bu hadis zayıftır.
ed-Dârekutnî hadisi tahric ettikten sonra şöyle der; « râvilerinden olan Ömer b. Abdu’1-Aziz, Temîm ed-Dâri ‘den duymamıştır ve onu görmemiştir. Yezîd b. Hâlid ve Yezîd b. Muhammed ise mechûldurlar.»
Bu hükme ez-Zeylaî de [Nasbu’r-Râye, 1/37.] katılmıştır. Ayrıca hadisin bir başka illeti de vardır, o da râvilerinden olan Bakiyye b. Velîd müdellistir, an’ana sigasıyla rivayet etmiştir.
Hadisi İbn Adiy yine Bakiyye’nin olduğu başka bir yoldan rivayet etmiştir, ancak râvilerinden olan Ahmed b. Ferec yalancıdır.
Hak olan şudur ki, kanın çıkmasıyla abdesti gerekli kılan hiç bir sahih hadis yoktur. Asıl olan beraattır, yani konu hakkında bir nass olmadıkça kanın çıkması abdesti bozar diyemeyiz.


Cevap: Kanın Abdesti Bozmaz…

@mir
Allah razı olsun

< "(Rasulullahın) Kendisine namaz kılarken bir ok isabet ettiği halde namazını kılmaya devam etmiştir." >
burda bir yanlışlık var galiba
ben ashabtan birine 3 ok geldiği halde namaza devam etti diye biliyorum

Resulullah ümmeti sıkıntıya girmesin diye böyle bir şey yapmaz
ashab da Resululah’a ok gelmesine -Allah’ın izni ile- izin vermezler

Allahu Alem


Cevap: Kanın Abdesti Bozmaz…

morueqq
evet söylediğiniz hadis şu :
Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi. (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)

ama alıntı yaptığınız hadis ayrı olarak belirtilmiş. Allahu Alem

————————————–

Kanın abdesti bozduğuna dair alimler, Peygamberden gelen hadisler ışığında görüş ayrılığı ortaya koymuşlardır.

1.Görüş : Kan abdesti bozmaz diyenler ki İmam Şafi, İmam Malik’tir.
1.Delil : Eşyada asıl olan sahih bir delil onun abdesti bozduğuna dair delil ispat etmesidir.Rasulullah’dan çok savaşlarda sahabenin yaralanmasına rağmen kanın abdest bozduğuna dair bir delil söylememiştir.

2.Delil : Ashab, Rasulullah’la beraberken yaralarından kan akardı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) kanın abdest bozduğunu söylemedi. Yıkanmasını emretmedi. Kan abdest bozsaydı Rasulullah söylemez miydi ? Rasulullah’ın bunu gizlemesini düşünmek de mümkün değildir. Zira, O sadık el-Emin bir elçidir.

3.Delil : Hasan : Müslümanlar yaralı oldukları durumlarda namaz kılarlardı. (Buhari-İbn Ebi Şeybe sahih senedle)
Açıklama : Müslümanlar Rasulullah ve ashabını kastetmektedir. Onlar yaralı iken namazlarını kıldıklarını beyan etmesi kanın necis olmadığına ve abdesti bozmadığına delildir. Yaradan kanın akmaması veya üzerinde kanın olmaması da mümkün değildir.

4.Delil : Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi. (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)
Açıklama :Delil çok açıktır.Kan necis olsaydı ve kan abdesti bozsaydı sahabi onu yıkamaz mıydı ve namazı terk etmez miydi ?——–.net/yenikonu/132/#_ftn1[1][4]
5.Delil : Ömer İbn Hattab’ın şehadeti esnasında Bedeninden kan akarken namaz kıldı. (Malik-Beyhaki-sahih senedle)
Açıklama : Ömer İbn Hattab’ın ameli çok açıktır. Kan akarken bile namaz kılmıştır. Eğer kan necis olsaydı ve abdesti bozsaydı ölüm döşeğindeki bu takva eri kanı temizlemeyi veya abdest almayı düşünmez miydi ?

6.Delil : Hasan el-Basri : Müslümanlar yaraları ile namaz kılarlardı. (Buhari)
Açıklama : Hadis, çok açıktır.

2.Görüş : Kan abdesti bozar diyenler ki İmam Ebu Hanife ve eğer çoksa diyerek İmam Ahmed bin Hanbel’dir.
1.Delil : Rasulullah (s.a.v.) : Her akan kandan dolayı abdest al. (Darekutni-zayıftır.)
Açıklama : Hadis, kanın abdesti bozduğunu söyleyen alimlerin delildir.Fakat hadis sahih hadislere kıyasen zayıftır. Zayıf hadisle de bu sahih hadisler dururken amel etmek ise usule ters düşer.


kanın abdesti bozmasının delilleri, namaz kılarken kan akarsa, imam malik abdest hadisi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();