Masonların yaptığı şeyleri izlemek oynamak dinlemek günah mı ?

Masonların yaptığı şeyleri izlemek oynamak dinlemek günah mı ?

fenom
Selamün Aleykum

şimdi hepiniz biliyormusunuz bilmem ama şöyle bir şey var illuminati diye malesef amacı tek bir dünya devleti kurmak mı ne öyle bir şey ve tabiki bu illuminatiye hizmet edenler şeytanı deccali falan övüyorlar televizyondan bilgisayardan falan insanların bilinçaltına subniminal mesajlar yolluyorlar.ve yemek paketlerinde falanda oluyor bu konu hakkında benimde pek geniş bir bilgim yok.

Şimdi malesef şu illuminatiye hizmet eden ünlüler ne yazık ki çok fazla 🙁 gökçe yenerin bir şarkısı vardıya işte tersini dinleyince illuminati ile ilgili şeyler söylüyor

işte linki burda link yasaksa kusura bakmayın :
youtube.com/watch?v=S_WuEyWqA7E

ya işte malesef tek gökçe illuminatici değil daha birsürü türk ve yabancı şarkıcı da öyle 🙁

ama tek müziktede değil sinemadada var çizgi filmlerdede var oyunlardada var

ve malesef yemek yediğimiz şeylerde bile olabilir starbuccks coffe gibi ( yemekte pek emin değilim ama genede öyle duydum )

peki ne yapıyorlarda böyle illuminati falan oluyor derseniz üçgen içinde göz piramit falan gibi masonik sembollerle yapıyorlar

ve birdenbire dünyadaki çoğu sanatçının illuminatici olduğunu duyunca üzüldüm

bu konu hakkındaki sorum şöyle :

1) Bu illuminaticilerin yaptığı şarkıları dinlemek oyunlarını oynamak filmlerini izlemek Günah mı ?
2) eğer Günahsa kafir yapan günah mı ( ebedi Cehennemde bırakacak bir günah mı )

cevaplarsanız çok sevinirim


Cevap: Masonların yaptığı şeyleri izlemek oynamak dinlemek günah mı ?

fenom
çok özürdilerim fazla mesaj oluyor ama birleştirirsiniz bide şu sorum olcak bu konu hakkında

3) Bu illuminatiyi çevrendeki insanlara anlatmamakta Günah mı ? Günah sa kafir yapan bir Günah mı ?

sormamın nedeni ben çevremdekilere söylemiyorum çünkü nasıl tepki verceklerini bilmiyorum yani herkes bu dediğim şeyi mantıklı bulmaz yani


Cevap: Masonların yaptığı şeyleri izlemek oynamak dinlemek günah mı ?

morueqq
Kardeşim zaten Dinimizde müzik dinlemek,müzik yapmak (çalgı aletleriyle) haramdır.kadınların söylediği çalgısızda olsa erkeğe haramdır çalgı aleti yoksa ihtilaf vardır Yazının sonunda mevcut.

Lukman suresi 6. Ayet, Taberi tefsiri
"Öyle insanlar vardır ki bilgisizce insanları Allah yolundan saptırmak ve Kur’anın âyetlerini alaya almak için "Boş sözler" satın alırlar. İşte böyleleri için, hor ve hakir kılan bir azab vardır."

Mufessirler bu âyet-i kerimeyi farklı şekillerde izah etmişlerdir. Ebi Umame el-Bâhilî (r.anh)den nakledilen bir görüşe göre, âyette zikredilen "Boş sözler satın almak"tan maksat şarkı söyleyen cariyeler satın almaktır.

İbn Cerîr’in, Avfî kanalıyla İbn Abbâs’tan rivayetine göre bu âyet-i kerime en-Nadr ibnu’l-Hâris hajkkında nazil olmuştur ama bu âyet-i kerimenin nüzulü-ne sebep olan davranışı buna göre başkadır.
Rivayete göre o, şarkıcı cariyeler satın alır; birisinin Hz. Peygamber (sa)’i dinlemeye gittiğini görürse hemen bir şarkıcı cariyesini çağırır, o kişiyi de çağırır ve cariyesinin ona çalıp söylemesini emrederek: "Bak, bu, Muhammed’in kendisine çağırdığı namazdan, oruçtan ve onunla birlikte mücadeleden daha hayırlıdır." dermiş. İşte onun bu davranışı üzerine bu âyet-i kerime nazil olmuş. (Suyûtî, Lubâbu’n-Nukûi, n,56)

Sevr ibn Fâhıte’nin babasından, onun da İbn Abbâs’tan rivayetine göre bu âyet-i kerime gece gündüz kendisine şarkı söylesin diye bir cariye satın alan bir adam hakkında nazil olmuştur. (Vahidî, Esbâbun-Nuzûl, s. 244) Bu kişinin İbn Hatal olduğu söylenmiştir. (Alusî, Ruhu’l-Maânî, xxı, 67)

Vâhıdî’nin kendi isnadıyla Ebu Umâme’den rivayetinde Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: Cariyelere şarkı öğreterek şarkıcı yetiştirmek, onları satmak helâl değildir. Onları satılmasından alınan bedel de haramdır. Bu gibiler hak-kında "İnsanlardan bilgisizce Allah yolundan saptırmak için Hakkı boş sözlerle değişenler… vardır." âyeti nazil oldu. Bir kimse yüksek sesle şarkı söylediği zaman iki şeytan gelir birisi bir omuzunda, diğeri öbür omuzunda tepinmeye, oynamaya başlarlar ve o kişi susuncaya kadar böyle yapmakta devam ederler. (Vahidî, Esbâbu’n-Nuzûl, s. 244.)

Ø şarkıcılık yapan kadınların alım satımının yasak oluşu:
1282- Ebû Umâme (r.a.)’den rivâyete göre, Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
Şarkıcılık yapacak olan dansözleri satmayın onları satın almayın, onlara şarkı türkü öğretip sanatçı haline getirmeyin, onların alım satımıyla veya onlar vasıtasıyla kazanılan parada hayır yoktur. Onların alım satımından elde edilen veya onlar vasıtasıyla elde edilen paralar haramdır. İşte bu ve benzeri işler hakkında şu ayet nazil oldu:
İnsanlardan kimi de var ki; gerçek bir bilgiye dayanmaksızın bilgisiz bir şekilde insanları Allah yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için masal hikâye şarkı türkü gibi eğlence türünden boş sözleri satın alıp insanları Kur’ân dinlemekten alıkoyup bu masallarla aldatmaya ve avutmaya çalışırlar(31 Lukman: 6) (İbn Mâce, Ticarat: 11)
žTirmîzî:Bu konuda Ömer b. Hattâb’tan da hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmîzî:Ebû Umâme’nin hadisini bu şekilde sadece buradan bilmekteyiz. Bazı ilim adamları Ali b. Yezîd hakkında söz ederek onun zayıf olduğunu söylemişlerdir ki kendisi Şamlıdır.
[Sunen-i Tirmizi ; Cilt 1, Sahife 343, 12: ALIŞVERİŞ BÖLÜMLERİ bölüm: 51]

-Ebi Umame, Rasulullahın şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
"Şarkı söyleyen cariyeleri satmayın, satın almayın, onlan (Bu hususta) eğitmeyin. Onların ticaretinde hiçbir hayır yoktur. Onların paralan haramdır."
Ebu Umame bu âyetin, Rasulullaha bu gibi konularda indiğini söylemiştir.
[Tirmizî, K. Tefsir el-Kur’an Sure: 31, Hadis no: 3195]

2168) Ebû Umâme (Radiyallâhu anh)’den; Şöyle demiştir:
Rasûlullah (SAllahu Aleyhi ve Sellem) şarkıcı cariyelerin satılmasını, satın alınmasını, şarkıcılık kazançlarını ve onların(satış) bedellrini yemeyi yasakladı."
[Sunen-i İbni Mâce Tercemesi ve Şerhi, Kahraman Yayınları: 6/140-141]
İzahı

Bu hadîsi Tirmizî ve Ahmed de rivayet etmişlerdir. Tirmizi1 deki merfû hadîsin meali şöyledir: "(Şarkıcı) cariyeleri satmayınız, onlan satın almayınız, onlara (şarkıcılığı) öğretmeyiniz. Onların ticâretinde hiç bir hayır yoktur ve (satış) bedelleri haramdır.
«Bazı insan-lar, Allah yolundan saptırmak için (eğlendirici haram sesler gibi) mûnker sözü satın alırlar. [Lukman 6] âyeti bunun misli hakkında indi-rildi.»

Tuhfe yazarı bu hadîsin şerhinde şöyle der:
"Hadîs, cariyelere şarkıcılığı öğretmeyi yasaklar. Çünkü şarkıcılık zinanın basamağıdır. Şarkıcı cariyeden maksat şarkıcılığı sanat hâline getirendir.
Kâdı: Hadîsteki yasaklama, şarkıcı cariyeleri şarkıcılık etsin diye satılmasına ve satın alınmasına mahsustur. Bun-ları meşru amaçla satmak veya satınalmak, yasak değildir.
Şarkıcı cariyelerin satış bedelinin haramlığı, bunların satışının geçersizliğine delâlet eder. Lâkin cumhur bunların satışının sahîh olduğuna hük-metmiştir. (Akit sahîh olmakla beraber, haramdır.)
Hadîs şöyle yo-rumlanır. Şarab imalâtçısına üzüm satıp bedelini almak haram oldu-ğu gibi şarkıcı cariyeleri satıp bedelini almak da haramdır. Çünkü haram bir işin yapılmasına yardım edilmiş olur. Ama satış akdi ge-çerlidir, demiştir.
"Hâkim ve Beyhakî‘nin îbn-i Ebî Şeybe’den rivayet ettikleri sahîh bir eserde Abdullah îbn-i Mes’ûud (Radıyallâhu anh) ‘a, yukardaki âyette geçen; (Lehvel-Hadîs)‘in mânâsı sorulmuş, kendisi "O’ndan başka hak ilâh olmayan (Allah)’a yemin ederim ki, bununla şarkıcılık ve şarkı kasdedilmiştir, diye cevap vermiştir "
Nevevi‘nin beyânına göre kadının şarkıcılık kazancının haramlığı hususunda icmâ vardır. Kadın hür de olsa hüküm ayni-dir.
[Sunen-i İbni Mâce Tercemesi ve Şerhi, Kahraman Yayınları: 6/142] [Sunen-i İbni Mâce Tercemesi , Konya Yayın: 2/10]

Diğer bir kısım âlimler ise "Boş söz satın almak"tan maksadın, şarkı ve türkü söylemek ve onları dinlemek olduğunu söylemişlerdir.
Abdullah b. Mes’ud, Abdullah b. Abbas, Cabir b. Abdullah, Mucahid, Said b. Cubeyr ve İkrime bu görüştedirler.

Bazı âlimler de buradaki "Boş söz satın almak"tan maksadın, oyun âletleri satın almak olduğunu söylemişlerdir. Bu görüşHasan-ı Basrî, İbn-i Cureyc ve Mucahid‘den nakledilmektedir. Dehhak ve İbn-i Zeyd ise, satın alınan boş söz’den maksadın,Allaha ortak koşmak olduğunu söylemişler ve görüşlerine delil olarak da bundan sonra gelen âyeti göstermişlerdir.

Taberi, âyet-i kerimede zikredilen "Boş söz"den maksadın, kişiyi Allah yolundan alıkoyan ve Allah ve Resulü tarafından yasaklanan her türlü söz olduğunu söylemiş ve âyet-i kerimenin umumî olan ifadesinin bunu gerektirdiğini beyan etmiştir.

Ayet-i kerimede, boş sözler satın alanların, bunları, insanları Allahın yolundan saptırmak için satın aldıkları beyan edilmiştir. Burada zikredilen, Allahın yolundan maksat, Kur’an okumak, Allahı zikretmek ve kulu, Allah’a yaklaştıracak her türlü ibadet, her türlü itaat ve Allahm dinidir. Batıl sözleri satın alanlar, insanlan bu sözler vasıtasıyla Allahın yolundan alıkoyarlar ve Allahın diniyle alay ederler. Bu itibarla onlara, kıyamet gününde hor ve hakir düşüren çetin bir azap vardır. Zira onlar hem kendileri sapmış hem de diğer insanlan saptırmışlardır.
(Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi, Taberi Tefsiri, Hisar Yayınevi: 6/430-431)

ـ4330 ـ1ـ عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللّهُ عَنْهَا قَالَتْ: ]دََخَلَ عَلَيّ الْنَّبِىَّ # وَعِنْدِي جَارِيَتَانِ تُغَنِّيَانِ بِغِنَاءِ بُعَاثَ. فَاضْطَجَعَ عَلى الْفِرَاشِ، وَحَوَّلَ وَجْهَهُ، وَدَخَلَ أبُو بَكْرٍ رَضِيَ اللّهُ عَنْه فَانْتَهَرَنِى وَقَالَ: مِزْمَارَةُ الشَّيْطَانِ فِى بَيْتِ رَسُولِ اللّهِ #؟ فَاقْبَلَ عَلَيْهِ # فقَالَ: دَعْهُمَا! فَلَمَّا غَفَلَ غَمَزْتُهُمَا فَخَرَجَتَا. قَالَتْ: وَكَانَ يَوْمَ عِيدٍ، وَكانَ السَّوْدَانُ يَلْعَبُونَ بِالدَّرَقِ وَالْحِرَابِ فِى الْمَسْجِدِ. فَإمَّا سَألْتُ النَّبِىَّ #، وَإمَّا قَالَ تَشْتَهِينَ تَنْظُرِينَ؟ فَقُلْتُ: نَعَمْ. فَأقَامَنِى وَرَاءَهُ خَدِّى عَلَى خَدِّهِ، يَقُولُ: دُونَكُمْ يَا بَنِى أرْفِدَةَ حَتّى إذَا مَلَلْتُ قَالَ: حَسْبُكِ. قُلْتُ: نَعَمْ قَالَ: فَاذْهَبِى[. أخرجه الشيخان والنسائي.»بُعاثُ« اِسْمَ حِصْنٍ لِ’وْسِ كَانَ بِهِ يَوْمٌ مَشْهورٌ بَيْنَ ا’وْسِ وَالْخَزْرَجِ.قَوْلُهَا »اِنْتَهَرَنِى« أى زَجَرَنِى.وَ»بَنو أرْفِدَةَ« بِفَتْحِ الْفَاءِ وَكَسْرِهَا: جِنْسٌ مِنَ الْحَبَشِ يَرْقُصُونَ.

1. (4330)-Hz. Âişe (radıyAllahu anhâ) anlatıyor: "Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm), benim yanımda iki cariye, Buas (savaşı ile ilgili hamasi) türküler söylerken çıkageldi. Gidip yatağın üzerine yan üstü uzandı ve yüzünü de (aksi istikamete) çevirdi. Derken (babam) Hz. Ebû Bekr (radıyAllahu anh) girdi. Derhal beni azarladı ve: "Rasulullah’ın hane-i saadetlerinde şeytan çalgısı ha!" dedi. Bunun üzerine Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm), ona yönelip:
"Bırak onları (söylesinler!)" buyurdu. (Onlar sohbete dalıp, bizden) dikkatlerini çekince, ben cariyelere göz işareti yaptım, kalkıp gittiler."

Hz. Aişe devamla der ki: "Bir bayram günüydü. Siyahiler, mescidde kılıçkalkan oyunu oynuyorlardı. Ben mi Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm)‘dan taleb etmiştim (bilemiyorum), yoksa o (kendiliğinden) mi, "Seyretmek ister misin?" buyurdular. Ben:
"Tabiî!" dedim. Kalktı, beni geri tarafına aldı yanağım yanağının üstünde olduğu halde durduk.
"Ey Erfideoğulları göreyim sizi (oynayın)!" diyordu. Ben usanınca (ya kadar böyle devam ettik. Usandığımı farkedince):
"Yeter mi?" buyurdular. Ben:
"Evet!" dedim.
"Öyleyse git!" dediler."
(Buhârî, Iydeyn 2, 3, 25, Cihad 81, Menâkıb 15, Menâkıbu’l-Ensâr 46, Nikah 82, 114; Muslim, Iydeyn 19, (892); Nesâî, Iydeyn 35-36, (3, 195-197)

Musıkînin lehinde ve aleyhinde görüş bildiren fıkıh bilginleri bazı âyetlerle istidlâl etmişlerse de (Lukmân: 31/6; Zumer: 36/18) bunların musıkîyi hedef aldığı kesin değildir.
Hadislere gelince, Rasul-u Ekrem (s.a.v.)‘in düğün, bayram, karşılama gibi munasebetlerle icrâ edilen müziği tasvib ettiği, düğünlerde bunu teşvik eylediği sağlam rivayetlere istinad etmektedir.
Ayrıca müziğin –bir harama âlet edilmeden yalnızca saz ve ses müziğinin– haram kılındığına dair sahih hadisin bulunmadığı söylenmiştir.
(Şevkânî, Neyl, C. VIII, s. 107)

1900- Abdullah bin Abbâs (Radıyallâhu anhumâ) ; Şöyle de-miştir :
Âişe (Radıyallâhu anhâ), yakını olan bir kızı Ensâr’dan bir adam ile evlendirdi. (Gelin götürüldükten sonra) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)geldi ve (orada bulunanlara) :
— «Genç kızı (damadın evine) gönderdiniz (mi? buyurdu. Sahâbîler:
— Evet, dediler. Efendimiz:
— «Def çalıp nağme ile şiir söyleyecek bir kızcağızı gelinle be-raber gönderdiniz (mi?)» buyurdu. Âişe (Radıyallâhu anhâ) :
— Hayır, dedi. Bunun üzerine Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) :
— «Ensarın arasında güzel söyleme adeti vardır. Bari onlara : ‘Size geldik, size gel-dik. Böylece Allah bize de, size de hayırlı ömür versin’diyerek onları odalarına göndereydiniz ya» buyurdu."
(İbn Mace, Nikah, 1 900)


Cevap: Masonların yaptığı şeyleri izlemek oynamak dinlemek günah mı ?

morueqq
Ebu Âmir –ya da Ebu Mâlik- el-Eş’arî‘den dedi ki: Rasulullah (s.a.v.) Buyurdu :
Ummetim arasında fercleri, ipeği, şarabı ve çalgı âletlerini (meazif) helâl kabul edecek bir topluluk olacaktır. Ve birtakım kimseler bir alemin yakınına konaklayacaklar. Kendilerine ait davarlarla yanına gidecek, bir ihtiyacı sebebiyle onlara varacak. Onlar (ona): Bize yarın tekrar gel, diyecekler. Yüce Allah geceleyin onlara hükmünü geçirecek ve alemi koyacak, diğerlerini ise tanınmaz hale çevirerek, kıyamet gününe kadar maymunlara ve domuzlara dönüştürecektir.
Sahihtir. Buhari (10/51-Fethul Bari) İbn Hibban Sahih’inde (8/265 no:6719)
Taberani, el-Mucemu’l-Kebir(3/319 no:3417) Taberani, Musnedu’şŞamiyyin(1/334,588) el-İsmaili, el-Mustahracu ale’s-Sahih’de onun rivayet yoluyla ,Beyhaki, Sunen(10/221) İbni Hacer Tağliku’t-Talik (5/17-19) İbnu’l-Kayyim elİğase(
1/260) İbn Asakir, Tarih-u Dımaşk (18/156) İbn Mace(4020); Beyhaki(8/295,10/231) İbn Ebi Şeybe(8/107 no:3810) Ahmed(5/342) el-Mehamili, el-Emali(101/61) İbnu’l-Arabi, Mucem(vr.182/a) Silsiletu’l-Ahadisi’s-Sahiha(1887) İbn Teymiye, elİstikame(1/294) Hafız Irakî el-Muğni an Hamli’l-Esfar (2/271) İbnu’s-Salah Mukaddimetu Ulumi’l-Hadis(s.72)
(Bu hadisi Buharî Sahih’inde cezm (kesinlik) bildiren bir siga ile ta’lik yoluyla kaydetmiş ve Kitabu’l-Eşribe (X, 51, 5590, Fethu’l-Bârî)’de şu sözleriyle onu delil olarak göstermiştir: Hişam b. Ammâr da dedi ki: Bize Sadaka b. Halid anlattı (haddesenâ), bize Abdu’r-Rahman b. Yezid b. Câbir anlattı, bize Atiyye b. Kays el-Kilâbî anlattı, bize Abdu’r-Rahman b. Ganm el-Eş’arî anlattı dedi ki: Bana Ebu Âmir ya da Ebu Mâlik el-Eş’arî anlattı (haddesenî) –Allah’a yemin ederim ki; bana Ya’lân söylememiştir- o Peygamber (s.a)’ı şöyle buyururken dinlemiştir… diyerek, hadisi zikretmektedir.)

İmran b. Husayn’dan dedi ki: Rasûlullah (s.a) buyurdu ki:
Ummetim arasında kazf (semadan atılan helak edici atışlar), mesh (suret değişimi) ve hazf (yerin dibine geçirilme)görülecektir.
Ey Allah’ın Rasulu bu ne zaman olacak diye sorulunca şöyle buyurdu:
Çalgı aletleri ortaya çıkar. Şarkıcı cariyeler çoğalır ve şaraplar içileceği vakit.
[Tirmizi(2213); İbn Ebi’d-Dunya, Zemhu’l-Melahi (vr. 1/b); Ebu Amr ed-Dani, es-Sunenu’l-Varide fi’l-Fiten(vr. 39/a ve 40/b), İbnu’n-Neccar, Zeylu Tarih-i Bağdad(18/252) İbn Ebi Şeybe(15/164) İbn Asakir Tarih-u Dımeşk(12/582) ed-Dulabi,el-Kuna(1/52) Taberani el-Evsat(6901) Hakim (4/515), Beyhaki, Şuabu’l-İman (5/16); Ahmed (5/329) Asbahani, et-Terğib (1/498-499) Tayalisi (155, 1137) Ebu Nuaym, el-Hilye (6/295)]

Ayetlerden Çıkan Hüküm Ve Hikmetler:

1- En büyük günahlardan biri insanları saptırmak ve Allah Tealâ’nın dininden yüzçevirmek maksadıyla, Allah’ın kelâmı Kur’an’ı işitmekten yüzçevirmek ve insanları hikâyeler, masallar, fıkralar v.b. boş ve eğlenceli sözler gibi faydasız sözlerle meşgul etmektir. Kibirlenerek Kur’an’dan yüz-çevirip ona arkasını dönen kimse can yakıcı bir azaba layık olmaktadır.

2- İbni Mes’ud, İbni Abbas ve başka zatlar ayette geçen "lehve’l-hadis: sözlerin eğlencelisi" ifadesini çalgı âletlerinin dinlenilmemesi, nağmeler ve eğ-lence aletleriyle musikî icra edilmemesine delil olarak kabul etmektedirler.
Bu ayet âlimlerin musikîyi red-detmelerine delil olarak kabul ettikleri üç ayetten biridir.

Bu konudaki ikinci ayet: "Siz eğleniyorsunuz" mealindeki (Necm, 16/61) ayettir. İbni Abbas diyor ki: Sâmiduun kelimesi, Hımyerî dilinde mu-sikî manasındadır. İsmedî lenâ: şarkı söyle, demektir.

Üçüncü ayet ise: "Sen sesinle gücünün yettiğini yerinden oynat." (İsra 17/64) Mucahid diyor ki: Bunun manası musikî ve musikî aletleridir.

Tirmizî ve başka muhaddisler Enes ve başka sahabîlerden Peygambe-rimiz (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmektedirler:
"İki mel’un ve gü-nahkâr ses vardır ki bu iki sesten nehyediyorum: Biri musikî âleti sesi, nağ-me ve sevinç anındaki şeytanî terennum; diğeri bir musibet anındaki ya-naklara vurma ve cepleri yırtma esnasındaki ağıttır."

Ebu Talib el-Giylanî Hz. Ali (r.a.)’den Peygamberimiz (s.a.v.)’in şöyle bu-yurduğunu rivayet ediyor:
"Ben musikî âletlerini ve trampetleri kırmak üzere gönderildim."

İbni Muberak, Enes b. Malik (r.anh)’den Peygamberimiz (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
"Kim bir şarkıyı dinlemek üzere oturursa, kı-yamet günü kulağına kurşun dökülür."

Buna binaen âlimler musikînin –genellikle– haram olduğu kanaatine varmışlardır.

Fıkıh âlimlerine göre musikînin hükmü:

İçlerinde dört mezheb âlimlerinin de bulunduğu fıkıh âlimlerinin gü-venilir görüşlerine göre musikînin hükmü hakkında aşağıda belirtildiği gi-bi tafsilatlı açıklama yapılmıştır: (Kurtubî, XIV/54)

a) Haram olan musikî: İçinde kadınların zikredilmesi ve güzellikleri-nin tavsif edilmesi, içki ve diğer haramların anlatılması suretiyle eğlence meclislerini hatırlatan sözlerle gönülleri harekete geçiren, şehvete, kadına ve taşkınlığa sebep olan musikîdir. Çünkü bu çeşit musikî ittifakla zemme-dilen musikî ve eğlence şeklidir. Bu caiz olmadığına göre bundan alınan üc-ret de caiz değildir.

b) Mubah olan musikî: Yukarıda belirtilen hususlardan uzak olan mu-sikî şeklidir. Düğün ve bayram gibi sevinç vakitlerinde, Medine etrafında hendek kazılması zamanında olduğu gibi meşakkatli işlerde gayreti artırmak için ve Enceşe’nin nağmelerinde olduğu gibi –uzun yolculuklarda-bu çeşit musikînin azı mubahtır.
(Enceşe: Siyahî bir köle olup Veda haccında Peygamberimiz (s.a.v.)’in hanımlarının develerini sürüyordu. Kendisinin sesi çok güzeldi. Develer onun nağmesiyle daha hızlı gidiyorlardı.)

c) Bugün bazı sufilerin icad ettiği gibi keman, saz ve benzeri musikî aletleriyle icra edilen musikî meclisleri ise haramdır. Çobanın kavalında tereddut vardır. Zilsiz Def ise mubahtır.

d) Savaş trampeti ve davuluna gelince bunda hiçbir mahzur yoktur. Zira savaş davulu gönüllere coşku, düşmana korku vermektedir. Peygam-berimiz (s.a.v.), Medine’ye girdiği gün huzurunda davul çalınmış, Hz. Ebubekir (r.anh) menetmeye teşebbus etmişti. Bunun üzerine Peygamberimiz (s.a.v.):
"Onları serbest bırak ya Ebabekir! Böylece Yahudiler bizim dinimizin hoşgörülü olduğunu öğrensinler." demişti. Cariyeler o sırada davula vuru-yorlar, şöyle diyorlardı:
Bizler cariyeleriyiz Neccar oğullarının Muhammed en güzelidir komşuların

e) Düğün merasimlerinde def kullanılmasında ve aynı şekilde evliliği ilân eden, içinde hayasızlık bulunmayan güzel sözler söylenmesi, aletlerin kullanılmasında beis yoktur.

f) Mahrem olmayan kadının şarkılarını dinlemek erkekler için caiz de-ğildir. Devamlı bir şekilde musikî ile meşguliyet –kadın ve erkek için– dü-şüklük olup böyle bir kimsenin şahidliği reddedilir. Devamlı meşgul olmuyorsa, şahidliği reddedilmez.

g) İmam Ebu Hanife, Şafiî ve Ahmed b. Hanbel’den musikînin "caiz olmadığı" görüşü nakledilmektedir. Taberî ise şöyle demektedir: Bütün fıkıh âlimleri musikînin caiz olmadığı ve menedilmesi hususunda icmâ etmişlerdir.

3- Kur’an’ın âdeti aradaki farkı açıklamak, teşvik ile uyarıyı birarada takdim etmek için her şeyi zıddıyla birlikte karşılıklı olarak zikretmek (mukabele)şeklindedir. Kur’an kâfirlerin azabını zikrettikten sonra mu-minlerin nimet içinde olacaklarını zikretmiştir. Bu da şer’an emredilen salih amelleri işleyen muminlere içinde daimî kalacakları cennet nimetleri vardır. Allah bunu onlara asla dönüşü olmayan gerçek bir vaad olarak vaad etmiştir. Bu, yenilgiye uğramayan, hiçbir şeyin kendisini aciz bırakama-yacağı sonsuz üstünlüğe sahib "Aziz" olan, meydana getirdiği ve yaptıkla-rında sonsuz hikmete sahib Hakîm olan Allah’ın vaadidir. (Vehbe Zuhayli, et-Tefsiru’l-Munir)

Şarkı ve Musiki Aletleri:

Hanefîlerle bazı Hanbelî âlimlerine göre neşe verici çalgı aleti olmaksızın şarkı söylemek de, dinlemek de haramdır.
Çünkü İbni Mes’ûd (r.a.) Hz. Peygamber (a.s.)’in şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Şarkı kalpte mu-nafıklığı yeşertir."
(Doğrusu bunun îbnî Mes’ud’a ait bir söz olduğudur. elMuğnî, IX, 175)

Hanefî ve Hanbelîlerden başka bir grup ile Malikfler şöyle demektedir:
Çalgı-sız şarkı, kerahetsiz olarak mubahtır.

Şafifler de şöyle demektedir:
Beraberinde çalgı aleti olmaksızın şarkı söyle-mek ve dinlemek mekruhtur, haram değildir.
Çünkü Aişe’den şöyle dediği rivayet edilmektedir.
"Yanımda şarkı söyleyen iki cariye vardı. Ebu Bekir (r.a.) gördü ve şöyle dedi:
Rasulullah (a.s.)’ın evinde şeytan kavalı mı çalıyor?
Bunun üzerine Rasulullah (a.s.) şöyle buyurdu:
Bırak onları, çünkü bu gün onların bayram günleri-dir."
(Hadis mutefakunaleyhtir)

Hz. Ömer de şöyle demiştir:
"Şarkı yolcunun azığıdır."

Hulasa Gazali, bazı eserlerinde çalgı aleti olmayan mucerret şarkının helâl olduğu üzerinde ittifakın bu-lunduğunu kaydetmektedir. (Neylu’l-Evtâr, VIII,l01; İhyau Ulûmiddin, H, 238 vd.)

Çalgı aletlerine gelince:
(Hanefî, Malikî, Şafiî ve Hanbelî) mezheplerinin meşhur olan görüşlerine göre ud, tanbur, saz, davul, zuma (kaval ve benzerleri), rebab ve buna benzer telli, ney ve bütün üflemeli sazlan kullanmak haramdır.
( Semâ (şarkı dinlemek) bahsi için bk. Gazzalî, Ihyâu Ulûmiddin, II, 237-268.
Dikkat edilecek olursa Gazali kaval, davul tef ve benzeri aletlerin dinlenilmesini mubah görmüş ve şeriatın men ettiğine dair hükmün varit olduğu vurmalı, telli ve üflemeli sazların dışında, hiç bir şeyi istisna etmemiştir. Bunları istisna etmesi zevk verici olmaları dolayısıyla değil, şer’an mubah olmadıkları belirtildiğindendir. Tambur gibi. Aynca bk. Neylu’l-Evtâr, VIII.100-105; eş-Şerhu’s-Sağîr ve Haşiyetu’s-Savt, H. 502 vd )

Sahih-i Buharîde Kitabu’l-Eşribe 6 nolu "İçkinin ismini değiştirerek onu haram kılan kimseler hakkında gelen hadisler" babandaki (Fethu’l-Barî: 10/51 Hadis No: 5590) hadis-te; Abdurrahman b. Ganm el-Eş’arî diyor ki: Ebu Malik el-Eş’arî vAllahi bana yalan söylemedi. O Peygamberimiz (s.a.v)’den şunu işittiğini söyledi:
‘Yemin olsun ki, ummetimden; zina, ipek, içki ve çalgı aletlerini helâl sayan birtakım kimseler olacaktır".


morueqq

< 3) Bu illuminatiyi çevrendeki insanlara anlatmamakta Günah mı ? Günah sa kafir yapan bir Günah mı ? >

şarkıda eğer açık küfür ifadesi mesela kadere söven şarkılar var. bunu dinleyip onay vermek küfre girer dinleyip onay verilmezse bu tür şarkıları dinlemek küfre girmez. Allahu alem. Ama böyle şarkıları dinlemek isyana sürükleyeceği için dinlenmemelidir.(arabesk)gibi. zaten yukardaki yakıdan da anlayacağın üzere çalgı aleti varsa zaten haramdır.Bazı kesimler şehveti getirmiyorsa falan diye zırvalarlar ama hadis açıktır bu kişiler hakkında Sahih-i Buharîde Kitabu’l-Eşribe 6 nolu "İçkinin ismini değiştirerek onu haram kılan kimseler hakkında gelen hadisler" babandaki (Fethu’l-Barî: 10/51 Hadis No: 5590) hadis-te; Abdurrahman b. Ganm el-Eş’arî diyor ki: Ebu Malik el-Eş’arî vAllahi bana yalan söylemedi. O Peygamberimiz (s.a.v)’den şunu işittiğini söyledi:
‘Yemin olsun ki, ummetimden; zina, ipek, içki ve çalgı aletlerini helâl sayan birtakım kimseler olacaktır".


fenom
Allah razı olsun

peki insani kafir yaparmı şu illuminatici şarkıcıların şarkısını dinlemek ?

not : starbucks tek yemek değil asıl kahveci kafedir


morueqq
ecmain kardeşim.

zaten belirtmişim yukarda. ama starbucks tek yemek değil asıl kahveci kafedir anlamadım açıkçası bu ifadeyi ama genel olarak :

şarkıda eğer açık küfür ifadesi mesela kadere söven şarkılar var
. bunu dinleyip onay vermek küfre girer dinleyip onay verilmezse bu tür şarkıları dinlemek küfre girmez. Allahu alem. Ama böyle şarkıları dinlemek isyana sürükleyeceği için dinlenmemelidir.(arabesk)gibi. zaten yukardaki yakıdan da anlayacağın üzere çalgı aleti varsa zaten haramdır.Bazı kesimler şehveti getirmiyorsa falan diye zırvalarlar ama hadis açıktır bu kişiler hakkındaSahih-i Buharîde Kitabu’l-Eşribe 6 nolu "İçkinin ismini değiştirerek onu haram kılan kimseler hakkında gelen hadisler" babandaki (Fethu’l-Barî: 10/51 Hadis No: 5590) hadis-te; Abdurrahman b. Ganm el-Eş’arî diyor ki: Ebu Malik el-Eş’arî vAllahi bana yalan söylemedi. O Peygamberimiz (s.a.v)’den şunu işittiğini söyledi:
‘Yemin olsun ki, ummetimden; zina, ipek, içki ve çalgı aletlerini helâl sayan birtakım kimseler olacaktır".


fenom
Allah razı olsun

şarkı işini anladım şimdi yani dinlemek küfre girer bir sorum daha var

peki illuminati şeyini ben çevremdekilerine anlatmıyorum mesela gökçe illuminatici ya gökçenin illuminatici olduğunu kimseye söylemiyorum.yani nedeni ise herkesin bu şeyi mantıklı bulmaması.tepkiyi bilmediğim için söylemiyorum peki ben Günaha giriyormuyum ?


Kayıtsız Üye
Abi ben bunlari hepsini yaptim sarkilarini dinledim resimlerini topladim baskalarina anlatim vay benim halime


illumunati
sizi uyariyorum eğer illuminatiden çok fazl konusursaniz ruyalariniza gire bilir


Kayıtsız Üye
Canım abicim the vampire diares diye bir dizi var dizinin içinde vampirler kurt adamlar cadılar hayaletler var arada sırada cadı dizide büyü yapıyor bunu izlemem haram mı yoksa helal mi ?


mum
< büyü yapıyor bunu izlemem haram mı yoksa helal mi ? >
Müslümanın inancını bozacak, amelden edecek ve vaktini boşa harcayacak film ve dizilerden uzak durmak en iyisidir.


illuminati günah mı, mason olmak günah mı, illuminati olmak günah mı

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();