Buhari / Muslim ‘de uydurma Hadis(ler) var mıdır ?

Buhari / Muslim ‘de uydurma Hadis(ler) var mıdır ?

Kayıtsız Üye
Buhari Muslim ‘de uydurma Hadis(ler) var mıdır konu hakkında ayrıntılı bilgiler yazar mısınız


Cevap: Buhari / Muslim ‘de uydurma Hadis(ler) var mıdır ?

Desert Rose
Sahiheynde (Buhari ve müslimde) uydurma hadis var mıdır?

en-Nevevî bu konuda kendisine sorulan "Buhari ve Müslim’de, meşhur musnedlerde, Ebû Davud’un, et-Tirmizî’nin, en-Nesâî’nin sunenlerinde veya bunların bir kısmında sahih olmayan veya batıl hadis-ler var mıdır?"
sorusuna şöyle cevap vermiştir:

”Buhârî ile Müs-lim’deki hadisler sahihtir. Diğer mezkur sunenlere ve musnedlerin çoğunluğuna gelince
bunlarda sahih, hasen, zayıf, munker ve batıl hadis-ler vardır”

İbnu’l-Attâr, Fetâvâ, s. 246-7.

Hadisçiler arasında da genelde kabul gören yaklaşım, es-Sahihayndeki hadislerin sahih oldukları yönündedir. İbnu’s-Salâh (643/1245), en-Nevevî (676/1277) ve es-SuyÛtî(911/1505) gi-bi usûl yazarları bunu ifade ederler.

İbnu’s-Salâh, Ulûmu’l-Hadis, s. 24; en-Nevevî, İrşâd, s. 62; es-Suyûtî, Tedrib, 1/144.


Cevap: Buhari / Muslim ‘de uydurma Hadis(ler) var mıdır ?

Hoca
İMAM EL-BUHÂRÎ VE ZAYIF HADİS – Ebubekir Sifil

Bismillâhirrahmânirrahîm
Zayıf hadisin amele konu olup olmayacağı, üzerinde ulemanın ihtilaf ettiği bir husustur. Bu konudaki ihtilaflar, hadisin durumuna ve amel edilecek konunun mahiyetine göre alabildiğine geniş bir çerçeve oluşturur.
Kaynaklarda bu konudaki görüşler genel olarak şu üç kategoride toplanmıştır:
1- Zayıf hadisle, –ahkâmda olsun fezailde olsun– amel edilebilir.
2- Bu türlü hadislerle hiçbir konuda amel edilemez.
3- Bu türlü hadislerle sadece fezail, menakıb, mevaiz, tergib-terhib ve kıssalar konusunda amel edilebilir.
Bu görüşlerden ilki Hadis imamlarından Ahmed b. Hanbel ve Ebû Dâvud’a, ikincisi Yahya b. Ma’în, el-Buhârî ve Müslim’e, üçüncüsü de Süfyân es-Sevrî, Abdurrahman b. Mehdî ve İbn Ebî Hâtim’e nisbet edilir.[1]
Görebildiğimiz kadarıyla Usul-i Hadis kaynaklarında İmam el-Buhârî’nin ismi, zayıf hadis ile hiçbir konuda amel edilemeyeceğini söyleyenler arasında zikredilmektedir.
Ancak bizzat İmam el-Buhârî’nin eserlerinde –ki az sonra Sahîhu’l-Buhârî’den örnekleriyle zikredeceğiz– sergilediği tavır, onu bu kategoriye sokmanın tartışmaya açık bir husus olduğunu göstermektedir.
Konunun ayrıntısına girmeden önce, gerek Hadis, gerekse Fıkıh imamları tarafından genel bir kaide olarak görülen ve uygulanan şu noktanın altını çizmek gerekir: Bu imamlar eğer bir konuda sahih hadis bulamamış iseler, o konudaki zayıf hadisi kıyasa ve içtihada tercih etmiş ve hükme medar kılmışlardır.
Örnek olarak İmam Ebû Hanîfe’nin, kıyasa aykırı olan "kahkaha hadisi" ile amelini, İmam Mâlik’in mürsel, münkatı ve belâğât türündeki hadisleri ve sahabî kavlini kıyasa tercihini, İmam eş-Şâfi’î’nin, kerahet vakitlerinde namaz kılmanın Mekke’ye mahsus olmak üzere caiz olduğunu bildiren hadisi –yine kıyasa muhalif olmasına rağmen– esas almasını ve İmam Ahmed b. Hanbel’in, kıyasa ancak sahih bir hadis veya sahabî kavli yahut zayıf bir hadis bulamadığı zaman başvurmasını zikredebiliriz.[2]
Fıkıh imamlarının bu tavrının yanısıra Hadis imamlarının tutumu da yukarıda söylediğimizi doğrular mahiyettedir. Nitekim en-Nevevî, es-Süyûtî, es-Sehâvî ve el-Heytemî gibi alimler, tergib-terhib, fezail ve mevaiz konularında sahih bir hadis bulunmadığı zaman zayıf hadisle amel edilebileceği konusunda Hadis ve Fıkıh ulemasının ittifak ettiğini belirtmişlerdir.[3]
İmam el-Buhârî’nin adının, zayıf hadis ile hiçbir surette amel edilemeyeceğini söyleyenler arasında zikredilmesine gelince, kanaatimize göre burada bir zühul söz konusudur.
Zira İmam el-Buhârî’nin Sahîh’inde, senedindeki muhtelif kusurlar sebebiyle zayıf bulunmuş hadisler mevcuttur.[4] Aşağıda bu eserden, senedlerindeki bazı ravilerin taz’if edilmiş kimseler olması sebebiyle ulema tarafından zayıf bulunmuş rivayetlere örnekler zikredeceğiz.


cavraşım
< Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar, hanımı Zeynep’le cinsel ilişkiye girerdi. [Buhari, Hibe, 8]. >
bu da rivayet mi şimdi?

Buharide geçiyor diye bunu kabullenecez mi?yuh artık yani,atılan iftiraya bakın

< "Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim" (Buhari 63/27). >

< "Uğursuzluk üç şeydedir, at, ev ve kadın" (Buhari 76/53). >

< "Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi" (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113). >
bunlara ne dersiniz?


İLİMCİK
Hadis-i şeriflere nasıl bakmamız gerektiğine ve her aklımıza yatmayan hadis-i şerifi inkar etmememiz gerektiğine dair Risale-i Nurun YİRMİDÖRDÜNCÜ SÖZ ünde geçen bir hakikattir..İlgilenenlere:


cavraşım
İLİMCİK kardeş,yanlış bir şey varsa onu inatla savunmam,

bayındır konusunda yanlışı gösterdin bana ve ben adamı sevdiğim halde inatla savunmadım,yanlış konuşmuştur dedim

ama şimdi burada seninde yanlışı savunmak için adres göstermene gerek yok,bakmadım adrese zaten

ama diyorsun ki: < aklımıza yatmayan hadis-i şerifi inkar etmememiz gerektiğine dair… >
kardeşim hadis olamaz ki inkar edelim

buhariyemi inanacaksın peygamberimizemi?

buhariyi inkar etmemek için peygamberimize isant edilen eve koşarak giderdi rivayetine inanıyorsun


İLİMCİK
Kardeşim, "aklına yatmayan her söz hadis değildir" mi diyorsun?..


cavraşım
hayır ,o kadarını demiyorum

ama kendi aklımca anlayabileceğim ifitralarıda hadis diye kabul etmem

şimdi sen de buharide geçiyor diye peygamberimizin güzel bir kadın gördüğünde eve koşarak gittiğine inanıyor musun buna cvp ver kardeş?


ömerhattab
Müslim , Tirmizî , Ahmed , Ebû Dâvûd ve Nesâî gibi sahih kaynakların rivayet ettiği bir hadîs-i şerifte Rasûlüllâh (Sallâilâhu Aleyhi ve Sellem) gözü bir kadına alıp da içinde bir şehvet hareketlenen kişiye hemen hanımına gidip onunla cimâ etmesini emretmiştir. Zira nefsin vesvesesini ancak bu defedebilir.Câbir (Radıyallâhu Anh)dan rivâyet edildiği üzere Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem):Kadın yöneldiği zaman bir şeytan kılığında (şeytan kadar insanı etkileyecek ve aklına vesvese düşürecek şekilde) gelir.Sizin biriniz bir kadın görür de hoşuna giderse hemen hanımına gitsin, çünkü o kadında bulunan uzvun bir benzeri onda da vardır buyurmuştur. (Tirmizî, Radâ:9, no:1158, 3/464; Müslim, no:1403; İmâm-ı Gazâlî, el-İhyâ, 2/267; ‘Ubeyd ez-Zarîr, Nüzhetü’n-nâzirîn, sh:319)Câbir (Radıyallâhu Anh)dan rivâyet edilen diğer bir hadîs-i şerifte Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem):Kocası yanında olmayan bir kadının yanma girmeyin, zira şeytan sizin birinizin kan damarlarında akar buyurmuştur. (Tirmizî, Radâ’:17, no: 1172, 3/475)Dolayısıyla evlenmek ve cimâ etmek şeytana karşı müminin silahıdır, âbidlerin ibâdetine ve zâhidlerin zühdüne yardımcıdır.İbni Ömer (Radıyallâhu Anhümâ) Sahâbe-i kirâm içerisinde oruca devam eden zâhidlerden idi ve eshâbın en büyük âlimlerindendi.Kendisi cimâya ihtiyaç duyduğu zaman yemeden içmeden önce orucunu cimayla açardı.Akşam vakti dar olduğu halde ve akşamın tehirinde tehdit vârid olduğu halde, böyle bir zâtın akşamı kılmadan cimâ etmesi, elbetteki kalbi Allâh’ın ibadeti için boşaltmak ve şeytanın nasibini ondan çıkatmak gibi çok önemli bir hikmete mebnî idi.İbni Abbâs (Radıyallâhu Anhümâ):Bu ümmetin en hayırlıları hanımları en fazla olanlardır demiştir. (Buhârî, Nikâh:4, no:4782, 5/1951; İmâm-ı Ğazâlî, el-İhyâ, 2/266-267)


cavraşım
< Müslim , Tirmizî , Ahmed , Ebû Dâvûd ve Nesâî gibi sahih kaynakların rivayet ettiği bir hadîs-i şerifte Rasûlüllâh (Sallâilâhu Aleyhi ve Sellem) gözü bir kadına alıp da içinde bir şehvet hareketlenen kişiye hemen hanımına gidip onunla cimâ etmesini emretmiştir. >
şehvete ve uçkuruna düşkün kişilerin yanlış yola sapmamaları için bu tavsiyeyi yapmış olabilir

ama bu yukarıdaki rivayeti doğrulamaz

inanıyor musunuz yukarıdaki rivayete?


ömerhattab
İslamda kadına bakmanın hükmü nedir?Bunuda biliyorsunuzdur inşAllah…Uçkur ve şehvet konularına baktınız mı zaten sorunuzun cevabını alırsınız…


cavraşım
ben sorumun cvbını sizin yazdığınızdan alıyorum ama sizde açıkça yazmaktan çekinmeyin canım


islamyolu
< ben sorumun cvbını sizin yazdığınızdan alıyorum ama sizde açıkça yazmaktan çekinmeyin canım >
kardeşim hadisi şerif doğrudur. bir şey yokki o hadisi şerifte. Peygamberimiz şehvetlenenler için harama bulaşmadan hemen şehvetini geçirmesini için hanımına gitmesini istemiş. Sana farz kılmamış ki. tavsiye etmiş.

Uydurma Hadis yoktur. Ehli sünnet Alimlerimiz zaten ayıklamıştır hepsini. Zaten uydurma olan hadis olmaz. heleki buhari dekilere asla uydurma diyemem.


ömerhattab
Yazalım kardeşim İnşAllah cavraşım cevabımız … Peygamberin Zeyneb’e olan aşkı, evlendikten sonra da uzun süre devam eder. Hadislerin anlattığına göre, Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar, Zevneb’le yatardı. (Buhari – Hibe/8 – Tecrîd hadis no: 1130) Bu iftiracıların verdiği kaynağa bakıyoruz: Tecrîd hadis no: 1130, 8. cilt, sayfa 17 Hadis No:1130 böyle bir hadis yok. Belki Arapçasına bakmıştırlar düşündük ama Tecrid’in Arapçası da sekiz cilt değil. Numarasını verdiği hadiste sadece Hz. Zeyneb ile Hz. Aişe arasında cereyan eden bir tartışmadan bahsediliyor. O kadar… Hadisin diğer kaynağı ise haberi vahid ile gelen yani bir kişinin anlattığı ve yüzyıllar sonra yazıya geçirilen bir haberdir. Ne kadar doğru olabileceği zaten ortadadır ve Hz Muhammed’in ahlakı, yaşamı bu iddiaya gereli cevabı vermektedir!


kaos-duzen
kardeş benim itirazım tavsiyesine değil,ilk sayfada paylaştığım gibi bu hadise

< Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar, hanımı Zeynep’le cinsel ilişkiye girerdi. [Buhari, Hibe, 8]. >
Allah razı olsun ömerhattab kardeş


islamyolu
Ömerhattab Buharinin kendi kitabında yani böyle bir hadis yok mu diyorsun. bizi ayakta uyutuyorlar bunlar ya..


ravza seyda
iğrenç yaratıklar..nasıl EFENDİMİZ sav’e böyle bir iftirada bulunabilirler .
birileride gelmiş bunu burada dillendiriyor yazık çok yazık


karadamlalar
ateistlerin ve hadis inkarcısı zevatların getirdiği hadislerin aslını araştırmak lazım, hadisi direk tahrif etmeseler de önemli eksiltmeler yapıyorlar(bu da bir tahrif oluyor aslında), yanlış manalara yorumluyorlar.


Kayıtsız Üye
””birileride gelmiş bunu burada dillendiriyor yazık çok yazık”’

herkes haddini bilsin

sadece ve en çok sen seviyorsun değil mi peygamberimizi

burda yalan olduğunu çürütmeye çalıştığımız şeyi kullanarak güya bizi yazık diye küçümsüyor


ömerhattab
Buhariye bakabilirsiniz Arkadaşlar…Dikkatli olalım…


Kayıtsız Üye
Cavşarım iftiracısı bunedemek ? 146- Harbde Çocıkları Öldürmenin Nehyi) Babı

218-
…….Abdullah ibn Umer şöyle haber vermiştir: Peygamber’in gazvelerinden birinde bir kadın öldürülmüş olarak bulundu da Rasûlullah (S) kadınların ve çocukların öldürülmesini çirkin gördü.

147- Harbde Kadınların Öldürülmesinin Nehyi) Babı

219-
…….Ben Ebû Usâme Hammâd ibn Seleme’ye: Size Ubeydullah ibn Umer, Nâfî’den; o da İbn Umer(R)’den. O dedi ki: Rasû-lullah’m gazvelerinin birinde bir kadın öldürülmüş olarak bulundu da, Rasûlullah (S) kadınları ve çocukları öldürmekten nehyetti hadîsini tahdîs etti mi? diye sordum
[299]
.


Kayıtsız Üye
Allah aşkına buhari ve müslimde geçen her hadis sahih se bana şu hadisleri açıklayın
1: zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet ayşenin döşeğinin altındaki safhede bulunuyordu peygamber ölünce ayşe onun define işlemleriyle uğraşırken evin açık kapısından içeri giren keçi bu ayeti yemiştir böylece taşlama cezası kurandan çıkarılmıştır Allah kuranı kerimde elbette kuranı biz indirdik ve onun koruyucusu biziz demiyormu yani bir keçi geldi ve kuran ayetini yedi öylemi
2: peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm buda buharide geçen bir hadis
3: uğursuzluk 3 şeydir at ev ve kadın buda buharide geçiyor
4: peygamber savaşta kadınların ve çocukların öldürülmesinde bir sakınca olmadığını söyledi Allah aşkına bu sözleri peygamberimiz söylemiş olabilirmi gerçekten bunlara inanıyormusunuz ve bu hadisde buharide geçiyor


Kayıtsız Üye
selamun aleykum vAllahi ben saskinlik içindeyim imam nebevi ve sahi muslim ve daha nice kitaplar aldim saskinim


Kayıtsız Üye
Müslümanlarin Kurandan başka ikinci bir kutsal kitabi olursa Allah’a ve peyfamberine iftiralarin sonu gelmez.Kitap Allah kelami olan Kurandir.Gerisi dedikodularla gelen içinde doğru ve yanlişlar olan kitaplardir.Elimizde her şeyi doğru olan ve dogrulugunda şüphe etmedigimiz Kuran varken başka kitaplarinda doğru oldugunu söylemek kusura bakmayin sapikliktir.


Kayıtsız Üye
dünya ve ahiret yıkımına uğramamak için hadis düşmanlarına itibar edilmemesini tavsiye ediyorum.


Kayıtsız Üye
itirazcılar hadis sever görünüp düşmanca vuruyorsunuz. burada problem yok. bu eğitimi veren peygamber 1400 yıl önce yaşıyor. zinanın had safhaya ulaştığı bir toplum. adam babam kim diye peygambere soruyor. ve de o peygamber ev işlerinin rivayetini yasaklamıyor. bu gün sizin hayatınızı bir açsalar yüzünüze bakılmaz. kıyıdan köşeden bir kırıntı bulup kıyamet koparıyorsunuz. Şu soruyu da soralım. Çıplak kabilelere de peygamber gelmiştir. Onlar da çıplaktır. Nasıl yaşardı ne yerdi. vs düşündün mü. O peygamber bizi medenileştirdi şimdi bizler havaya giriyoruz. Akıllı olun.


uydurma hadisler, buharideki uydurma hadisler, Sahih olmayan hadisler

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();