Evlilik dışı hamileyim ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum 🙁
Kayıtsız Üye
merhabalar;
ben 6 haftalık fakat evlilik dışı bir hamilelik yaşıyorum. ilk başta karşı taraf bu durumu ve bebeği kabul etmedi ama doktor muayenesine gittiğimizde kalp atışlarını duydu, çok etkilenmiş. şuan istediğini ve ortak kararlar alarak sorumluluk almamızı istiyor. fakat ben çok tedirginim ileride bu yüzden pişmanlık duymak istemiyorum. içimdeki annelik hissi sanırım ona kıymakta istemiyorum. ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum. cevaplarınız için teşekkürler.
Cevap: evlilik dışı hamileyim ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum 🙁
Muhasibi
Her insanda bir irade vardır.Allah bu iradeyi insana doğru kullanması için vermiştir. Ama siz bu iradeyi gatri meşru bir ilşki yaşayarak kullanmışsınız.Madem böyle bir hataya düşeceksiniz neden o iradenizi doğru yönde kullanıp evlenmediniz.Allah sizi affetsin diyorum. Bana kalırsa sizinle zina yani gayri meşru ilişkiyi yapanla evlenmeniz olacaktır.Nur suresi üçüncü ayet-i kerimede "zina yapan erkek, zina yapan kadınla ya da
bir müşrik kadınla evlenir. zina yapan kadın da zina yapan bir erkekle ya da
müşrik bir erkekle evlenir." buyurulmuştur. Peki yanlışlıkla bu yola sapmış
birisi sonradan tevbe-i nasuh ile tevbe ederse durum ne olur?
Bu ayet ile ilgili açıklamaları Elmalı Merhumun Tefsirinden şöyle
özetleyebiliriz. Önce farklı görüşleri verip, 7. maddede sonucu belirteceğiz:
1- Bazıları " bu ayette maksat, nikahın hükmünü açıklamak değil, zinanın
kötülüğünü açıklamadır. Burada nikah çiftleşme manasındadır ve bu sebepten
haramlık ta zinanın haramlığıdır" demişlerse de anlamsızdır. Çünkü Kur’an da
nikah, hep akit "nikahlanma" manasına geldiğinden çiftleşme manası verilmesi
doğru değildir. Bir de bu manaca ayetin hiçbir fayda ifade etmemiş olacağı
gösterilmiştir.
2- Hz. Aişe (r.a) dan rivayet edilmiştir ki: "Bir erkek bir kadınla zina etse
onu nikahlayamaz, bu ayette haramdır. O işe başladığında zina etmiş olur…" Ebu
Hayyan tefsirinde: Ashab-ı kiramdan İbn-ü Mesud ve Bera b.Azib (r.anhüma) nin de
görüşlerinin böyle olduğu bildirilmiştir.(1) Fakat buna karşılık Hz. Peygamber
(sav)den bu konu sorulmuş "Evveli akılsızlık, ahiri nikahtır, haram, helali
haramlaştırmaz." (2) buyurduğu nakledilmiştir. Ebu Bekr’i Sıdık, İbnü Ömer, İbnü
Abbas ve Cabir’den ve Tavus, Said b. Müseyyeb, Cabir b. Zeyd, Ata, Hasen’den ve
dört İmam’dan naklonunan görüşte caiz oluşudur. (3) Ancak Fahrür Razi tefsirinde
zikredildiği üzere zina eden erkek ve zina eden kadının iffetli erkek ve iffetli
kadın ile ve iffetli erkek ve iffetli kadının, zina eden erkek ve zina eden
kadın ile evlenmesinin haram olması, Hz. Aişe ve İbnü Mes’ud gibi Hz. Ebu Bekir,
Hz. Ömer, Hz. Ali’nin de mezhepleridir, (4)deniliyor.
3- Hasen’in görüşüne göre bu haramlık, belirli zina eden erkek ve zina eden
kadın haklarındadır. Had cezası dediğimiz sopa vurulmuş zina eden erkek, ancak
zina etmiş bir kadınla evlenebilir, Hz.Ali böylesinin nikahını reddetti diye,
rivayet edilmiştir.
4- Bazıları bu hükmün Medine de İslam’ın başlangıcında gelmiş olup, daha
sonra nesh edildiğini söylemişlerdir. Said b. Müseyyeb bu süredeki "Aranızdaki
bekarları evlendirin." (Nûr 24/32) ve Nisa süresindeki "Size helal olan
kadınlardan nikahlayın." (Nisa 4/3)ayetlerinin umumlarıyla birlikte neshedildiği
rivayet edilmiş ve bu görüş yaygınlık kazanmıştır.(5) Mutezilen Cübbai de icma
ile nesholunmuştur, demiş. Fakat Fahrür-Razi tefsirinde açıkladığı üzere
araştırmacı alimler bu iki görüşün ikisinin de zayıf olduğunu anlatmışlardır.
(6) Çünkü neshedenin icma olduğunu söylemek ise, icmanın nasih olmayacağı Fıkıh
usülü ilminde sabittir. Bir de Ebu Bekir, Ömer, Ali gibi zatların muhalefetleri
bulunan bir konuda icma sahih olamaz. Bu sebepten icma ile nesholunmuştur, demek
doğru olmayacağı gibi mensuh olduğuna icma edilmiş demek te doğru değildir.
Çünkü açıklandığı üzere aksi sabittir. Gerçi " ve enkihul eyame minkum" ve
"fenkihu ma dabe lekum" emirleri geneldir. Fakat bunların da dinen bir engel
bulunmayanlara ait olduğunda şüphe yoktur. Bundan dolayı diğer haramlar gibi
buradaki haram kılınmanın da engellerden biri olması düşünülebilir.(7)
5- Abdullah b. Ömerden, İbnü Abbastan (r.anhüm) Mücahidden, Said b.
Cübeyr’den ve yine Said b. Müseyeb’den gelen rivayetlere göre bu ayetin iniş
sebebi şudur: Cahiliye devrinde fahişeleri işleten kirahaneler (Kerhaneler)
kerhaneciler vardı. İslam geldiği vakit Medine de bunlardan Ümmü Mehzûl gibi
meşhur karılarla, kapıları bayraklı, alametli dokuz kadar kerhane bulunuyordu.
Bu karılar, bu kerhaneciler hep müşriklerden idi. İçlerinde servet edinmiş
olanları vardı.İslamda zina haram olduğundan bu fahişelerden bazıları, yeni
müslüman olmuş olan bazısına nikah teklif temiş ve kabul ederlerse nafakalarını
taahhüt etmek istemiş, onlarda fakirlikleri ve ihtiyaç içinde bulunduklarından
dolayı Resülullahtan izin istemişler, bunun üzerine bu ayet indirilmiş, o
nikahın mü’minlere haram olduğu anlatılmıştır.
Bundan dolayı bazı tefsirciler bu haramlığın nüzul sebebi olanlara mahsus
olduğunu zannetmişlerdir ki, "elif lamlar" ahd için demek olur. Gerçi karine
tamam olduğu zaman hüküm, nüzul sebebine tahsis oluna bilir. Fakat burada hüküm,
umumi sıfat üzerine gelmiş ve bu suretle haramlığa sebep olanların şahıslarında
değil; ötede zinakarlık, beride iman vasıfları arasında zıtlıkta gösterilmiştir.
Bu ise tamim, yani umumilik karinesidir. Öyle ki "lam" ahde yorumlansa bile,
hükmün kıyas ile genelleştirilmesi zorunlu olacaktır. Bundan dolayı, nüzul
sebebine mahsustur, diyenlerin muradı da bu haram kılmanın özellikle kerhane
fahişeleri hakkında olduğunu söylemektir.
Ve bu fahişelerin belirgin özelliği ise zinayı helal kabul etme veya hafife
alma demektir ki, küfürdür. İslamiyetin hakimiyeti ile o cahiliyet kalıntısı
olan kerhaneler kalkmış ve had cezalarının konulması ve uygulanması İslam
topraklarında artı öylelerinin ortaya çıkmasına meydan bırakmamış olduğu
müddetçe, bunların nevi şahıslarına münhasır kalmış olmasından dolayı bu,
onların şahıslarına mahsus kaldı, diyenler de olmuştur. Bununla beraber:
6- Tefsircilerin çoğunun açılamasına göre, bu haram kılma, zina edenleri
nikahlamaktan müminleri sakındırıp korkutmak için mübalağa içindir. Çünkü
diyorlar; zina damgası basılmış fasıkların peşine takılmak caiz değil,
mahzurludur. Fasıklara benzemesine, töhmet mevkiinde bulunmasına, hakkında kötü
lakırdılar edilmesine ve daha birçok bozgunculuğa sebeptir. Günahkarlar
topluluğunda oturmakta bile gü
nahlar işlemeye maruz kalmak tehlikesi ne kadar
çoktur! Artık zina eden kadınlar, kahpelerle evlenmek nasıl olur? " Aranızdaki
bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi olanları evlendirin" (Nur,
24/32) emrindeki "salah" "iyi olanlar" kaydında da bu manaya dikkat
çekilmiştir.Ancak bir mümin, kaçınılması gereken böyle haram bir nikahı -faraza-
yapmış olsa o nikah nikah olur mu? Yoksa o da bir zinamı olur?
Cevap: evlilik dışı hamileyim ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum 🙁
bonasera
Nur suresi 2. ayeti esgeçmişsiniz. önce o ayetin hükmü uygulanmalıdır.
hamileyim ne yapacağım, hamileyim ne yapacağımı bilmiyorum