Depremlerin oluş sebebi

Depremlerin oluş sebebi

Kuranıanla
Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca dünyada depremler olur (İbni Kesir, 2/29; 50/1).

bu kadar yeter sanada ağırlık olmasın cevapladıkça yazarım daha


Cevap: Depremlerin oluş sebebi

@mir
cezan kalkar mı bilmiyorum cezalıyken de okuyabilir cezan kalkarsa cevab yazabilirsin

senin en büyük hatan kendine aşırı güvenip kibre kapılman
bu hadisleri (!?) sen yeni duymuş olabilirsin
ama bizim sanki sen gösterinceye kadar bunları bilmediğimizi mi zannediyorsun?
biz geçmiş alimlere saygımızdan bunları gündeme getirmiyor
ama öğrenmek amacı ile soran ya da senin gibi alay maksadı ile yazan olursa bu vb sözlerle ilgileniyoruz
sen ise sadece saldırında silah olarak kullanma amacı ile bunları gündeme taşıyorsun
bunu yaparken de İslam konusunda azbuçuk malumatı olanların
daha kalplerinde iman pekişmeden bu tür yazılarını görüp
İslamdan soğuyabileceklerini düşünmüyor ya da umursamıyorsun

neyse
ben aylar önce forumduasi.com/tefsir/138937-tefsirler-Allahtan-gelme-degildir.html konusunda
tefsirlerde okunan herşeyin gerçek sanılmaması konusuna değinmiştim
forumduasi.com/tefsir/138931-rivayet-tefsirlerindeki-iki-buyuk-tehlike.html konusunda da
rivayet tefsirlerinin uydurmalarla dolu olduğunu
bunlarda her okuduğumuza itibar etmemek gerektiğini isbatlamıştım

burada seninle benim aramdaki fark
ben bu uydurmalar yüzünden alimleri suçlamaz ve onlara hakaret etmezken
sen büyük bir kibirle onlara saldırıyorsun
bu rivayetler onların kitaplarına sonradan da sokulmuş olabilir
ya da onlar kasten değil tüm samimiyetlerine rağmen hata ederek bunları rivayet etmiş olabilirler

bak yukardaki söz için iki referans vermişsin
< (İbni Kesir, 2/29; 50/1).
>

sana daha önce de demiştim
önce araştır sonra reddeceksen kibarca reddet diye
bak İbni Kesir 50/1’de ne demiş:
< Kâf; sûrelerin başlangıçlarında zikredilen Sâd, Nûn, Eltf, Lâm, Mîm, Hâ, Mîm ve Tâ, Sîn gibi hece harflerinden birisidir. Mücâhid ve başkaları böyle söylüyor. Biz bu konuda burada tekrarına gerek bırakmayacak şekilde Bakara sûresinin başında bilgi vermiştik. Seleften bazısından rivayete göre onlar şöyle demişlerdir: Kâf; bütün yeryüzünü kuşatan bir dağdır. Ona «Kaf Dağı» denilir. Ancak bu, en doğrusunu Allah bilir ama, bazı kimselerin İsrâiloğullarından almış olduğu hurafelerdendir. Böyle kimseler doğrulanmayan ve yalanlanmayan türden olan İsrâiloğulları haberlerinin rivayetinin caiz olduğu görüşündedirler. Bana göre ise bu ve benzeri haberler onların bazı zındıklarının uydurmalarındandır. Onlar bu haberlerle insanlara dinlerini karıştırmaktadırlar. Onların (zındıkların), zaman itibârıyla uzak olmamasına rağmen bu ümmetin âlimleri, hafızları ve imamlarının kadrinin yüceliğine rağmen bu ümmet içinde Hz. Peygamber (s.a.)e nisbet ederek haberler uydurdukları göz önüne alınırsa çok uzun zaman geçtiği nazar-ı itibâra alınarak İsrâiloğulları ümmeti hakkında nasıl davranacaklarını umarsınız? Kaldı ki içlerinde tenkidçi hafızlar azdı. İçki içerlerdi. Alimleri, kelimelerin yerlerini değiştirip Allah’ın kitablarmı ve âyetlerini tahrif ederlerdi. Şârî’ (Hz. Peygamber) «İsrâiloğullarından rivayet ediniz, bunda bir beis yok.» sözü ile onlardan rivayeti sâdece aklın caiz gördüğü hususlarda mübâh kılmıştır. Akılların reddedip bâtıl olduğuna hükmettiği ve zann-ı gâlib ile yalan olduğu bilinen hususlara gelince, elbette bunlar o kabilden yani rivayetinde beis olmayan cinsten değildirler. En doğrusunu Allah bilir.
Selef müfessirlerinden birçoğu ve hattâ haleften birçokları Kur’-ân-ı Mecîd’in tefsirinde ehl-i kitabın kitablarından birçok hikâyeler nakletmektedirler. Halbuki Kur’ân-ı Kerîm’in tefsirinde onların haberlerine hiç de ihtiyâçları yoktur. Hamd ye minnet Allaha’dır. >

şimdi
bunu diyen bir alim
balıkla ilgili rivayeti uydurma olduğunu bile bile kitabına alır mı?
kitabında yazıyorsa -ki yazıyor-
ya sonradan sokulmuştur
ya uydurma olduğunu bilmiyordur
ya başka yerde uydurma olduğunu söylediği için tekrar "uydurmadır" diye söylemeye gerek duymamıştır
ya uydurma olduğu açık olduğu için buna değinmemiştir
ya akideyi ilgilendirmediği için yazmakta bir beis görmemiştir
ya da "sahih bir tevili olabilir" diye düşünmüştür
hatta uydurma olduğunu belirtti ise bile
mütercim o kısmı atlamış olabilir

neden bu tip şeyleri gündeme taşıyarak
alimlerin değerini azaltmaya çalışıyorsunuz?
onların hatalarının gıybetini yapmak yerine
doğrularını ibret alınacak tesbitlerini yazsanız da
şu ümmete bir faydanız olsa daha iyi değil mi?

mesela sen bana ibni Kesir tefsiri hakkında soru sorsaydın
ben sana yukarda verdiğim iki linki vererek
dikkatli olmak şartı ile okumanda bir besi olmayacağını söylerdim

bilmem derdimi anlatabildim mi?


Cevap: Depremlerin oluş sebebi

Kuranıanla
@mir yine beni anlamamışsın sen benim verdiğim cevapları okumuyosun kardeşim bunu anladım ben, ben alimlere değil eserlerine kızıyorum tabiki sonradan girmiş olabilir kitaplara bende bunu söylüyorum aynı şeyleri söylüyoruz, ama herkes sen gibi sorgulamıyor işte aaa böyle dediyse böyledir diyolar gidiyolar deve çişi içiyolar hacda sonra ben anlatabildim mi derdimi ?


Cevap: Depremlerin oluş sebebi

@mir
şuyuu vukuundan beter diye bir söz var
hiç duydun mu?

bu tip uydurmalar alimlerin kitabına bizzat alimlerin hatası ile de girmiş olabilir
bize düşen bunları görmezden gelmektir
mümin müminin hatasını örtmelidir
sen ise ortaya çıkarıp avaz avaz bağırıyorsun

insanlar senin yüzünden tefsirleri tümden terk ederlerse iyi mi olacak sanıyorsun?


Kuranıanla
< bize düşen bunları görmezden gelmektir
mümin müminin hatasını örtmelidir
sen ise ortaya çıkarıp avaz avaz bağırıyorsun

insanlar senin yüzünden tefsirleri tümden terk ederlerse iyi mi olacak sanıyorsun? >
Eğer benim yazdıklarımı dikkatli okurlarsa tümden terkedin demediğimi hatalarıda görmezden gelmemek gerektiğini söylüyorum. Sen diyorsun ki görmezden gel .. Yapma yaa ? Cumartesi yasağındaki gibi mi yapayım ? Uyarmayayım mı ? Sonra gazap banada mı uğrasın ? sen örtmeye devam et ben doğruları söylemekle mükellefim


@mir
cumartesi yasağını delen Yahudiler
Resullerinin sünnetine uysalardı helak olmazlardı
ama onlar senin yaptığın gibi kitab ile sünnetin arasını ayırınca
kitabu heva ve heveslerine göre tevil edebilme imkanına kavuştular
sonra da helak oldular

eminim ki bu yasağı delenler de "balığın bu kadar çok olduğu bir günde avlanmanın yasak olması
akla ve mantığa
hatta kutsal kitabımızdaki ayetlere aykırıdır" felan demişlerdir
Allahu Alem

senin yapmaya çalıştığın da bundan başka bir şey değil


Kuranıanla
@mir kişisel tartışmalara girmeyeceğim artık bak kaç oldu konular patır patır kapanıyor, Kuran hadissiz anlaşılmaz diyen sonrada hatalar içeren hadisleri Kuranda yok ama buna iman etmeyen kafirdir diyen sizler Allah’a nasıl hesap vereceksiniz kardeşim ? Kurana sarılıp iman etmek yetmiyor diyenler ahirette ne diyecekler bakalım. Rabbim şahit olsun ki onun kitabını okuyup anlayan ve hayatına uygulayan her samimi mümin cennete girecektir bu Rabbimin vaadidir. Peygamberimizin sünnetinide en güzel şekilde süzgeçten geçirmeliyiz örf adet geleneği dinden ayırarak bu sonuca varmalıyız.


Kuranıanla
EBU HANİFENİN İZİNDEYİZ… Ebu Hanife: Eğer bir kimse, ‘Peygamber (sav)in her söylediğine inanıyorum, ancak Nebi (sav) haksız (cevren) konuşmaz ve Kur’an’a muhalefet etmez’ derse, bu, onun, Peygamber (sav)’i tasdik ettiğini ve Peygamberi Kur’an’a muhalefetten tenzih ettiğini gösterir. Şeyet Peygamber (sav) Kur’an’a muhalefet etse ve Allah’a karşı haktan başka bir şey söyleseydi, Allah Teala, Eğer Muhammed, bize karşı ona (Kur’an’a) bazı sözler katmış olsaydı, biz onu kuvvetle yakalardık, sonra onun şah damarını koparırdık, hiç biriniz de onu koruyamazdınız (Hakka 44-47), kavline uygun olarak, onu kuvvetle yakalar ve şahdamarını koparırdı. Allah’ın Resûlü (sav), Allah’ın kitabına muhalefet etmez. Allah’ın kitabına muhalefet eden de Allah’ın Resûlü olamaz… Nebi (sav)’den Kur’an’a aykırı olarak hadis rivayet eden kimseyi red, Peygamber (sav)’i red ve onu yalanlama değildir. Bu, ancak, Peygamber (sav)’den batıl rivayette bulunan kimseyi reddir. Töhmet bu kimseyedir, Peygamber (sav)’e değil. Onun için Peygamber (sav)’in söylediği her şey, işitelim, işitmeyelim, başımız gözümüz üstünedir. Buna iman eder, ve Allah’ın Resûlünün söylediğine, olduğu gibi şehadet ederiz. Ve yine şehadet ederiz ki O (sav), Allah’ın nehyettiği bir şeyi emretmez. Allah’ın bağladığı bir şeyi koparmaz. Allah’ın tavsif ettiği bir şeyi ona aykırı bir şekilde tavsif etmez. Şehadet ederiz ki O (sav) bütün işlerde Allah’la muvafıktır. Bidat olabilecek hiç bir şey yapmamış, Allah azze ve celle’nin söylediği söze hiç bir şey katmamış ve zorlayıcılardan olmamıştır. Onun için Allah Teala; Kim peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur (Nisa 80), buyurmuştur. ( el-Alim 26-27) Ebu Yusuf: Rivayetler çoğaldıkça bunlar arasından, bilinmeyen, fıkıh ehlinin bilmediği, Kitab’a ve Sünnete uygun olmayan rivayetler ortaya çıkar. Şaz hadislerden sakın, hadisçilerin ve fukahanın bildikleri (kabul ettikleri) ile, Kitap ve Sünnete uygun olanları al, diğerlerini buna göre değerlendir. Çünkü Kur’an’a muhalif olan, Hz.Peygamber (sav)’den rivayet edilmiş dahi olsa ondan değildir. (Ebu Yusuf, er-Redd,31)


@mir
< Kuran hadissiz anlaşılmaz diyen >
evet aynen öyle
Kur’an’ı hadissiz anlamayı bırak
hadissiz bir tek ayet bile yazamazsın

< Kuranda yok ama buna iman etmeyen kafirdir diyen sizler >
ben böyle bir şey demedim
mutevatir hadisler için deniyor ama Allahu Alem

< Peygamberimizin sünnetinide en güzel şekilde süzgeçten geçirmeliyiz >
senin süzgecin ateistler
onlar bir hadise "tü kaka" diyorsa
sence o hadis Kur’an’a aykırıdır


Kuranıanla
@mir kişisel tartışmalara girmiyorum ateistlerle ne alakası var konunun insanlar sizin uydurma dininizden kaçarak ateist oluyorlar deve sidiğini içip ölümcül hastalığa yakalanan insanları gördükçe islamdan kaçıyorlar üstelik bunu hadisde görünce böyle din mi olur diyorlar anlatabildim mi ? Bunun vebali sizin boynunuzdadır. Peygamberimizin söylemedikleri sözleri söyledi diyenleredir


islamyolu
< senin süzgecin ateistler
onlar bir hadise "tü kaka" diyorsa
sence o hadis Kur’an’a aykırıdır
>

🙂 🙂 aynen tek cevap budur :):)


@mir
< insanlar sizin uydurma dininizden kaçarak ateist oluyorlar >
hımm
demekki kanlarının son damlasına kadar İslamla savaşan mekke müşrikleri de
uydurma hadisler yüzünden İslama düşman olmuşlarmış
-haşa-

< deve sidiğini içip ölümcül hastalığa yakalanan insanları gördükçe islamdan kaçıyorlar >
niyese senin avukatlığını yaptığın bu şeytanlar
zilzurna sarhoş olup
rezil olanları görünce içkiden kaçmıyorlar
meyhaneden firar etmiyorlar
zührevi hastalıklara yakalananlara bakıp zinadan kaçınmıyorlar
ama bizi görünce İslam’dan kaçıyorlar

< üstelik bunu hadisde görünce böyle din mi olur diyorlar anlatabildim mi ? >
işte bu hadisleri onlara senin gibiler gösteriyor
biz bu tür hadisleri gündeme getirmiyoruz

sana kaç gündür bunu anlatmaya çalışıyorum
ama hiç durup düşünmüyorsun ki
kendini alim herkesi cahil sanınca
yazdıklarımızı düşünmeye tevessül bile etmiyorsun


Kuranıanla
Benim ne kadar bilgili olup olmadığımı Allah bilir ben şöyleyim böyleyim demedim hiçbir zaman, ben gelenek dinini yıkıp Allahın dinine yardım etmeye çalışıyorum hepsi bu. Bunuda Allahın izniyle başaracağımı düşünüyorum sitelerde olmasa bile yüzyüze görüştüğüm kişilerle en azından..

Ey iman sahipleri! Eğer siz Allah’a yardım ederseniz, Allah da size yardım eder ve ayaklarınızı sağlam bastırır.Muhammed 7


islamyolu
< Benim ne kadar bilgili olup olmadığımı Allah bilir ben şöyleyim böyleyim demedim hiçbir zaman, ben gelenek dinini yıkıp Allahın dinine yardım etmeye çalışıyorum hepsi bu. Bunuda Allahın izniyle başaracağımı düşünüyorum sitelerde olmasa bile yüzyüze görüştüğüm kişilerle en azından..
>

Yani diyorsun ki milleti zehirleyecem . merak etme bunları bir yaşlı ninemize anlatsan sana inanmaz. sen abdulkadir geylaniden iyimi biliyorsun der seni susturur.


Kuranıanla
İnsanlara Kuranı anlatmaya çalışmak ne zamandan beri zehirlemek oldu ? gerçekten sizi anlamıyorum nasıl olurda böyle tepki verilir bir müslümana


islamyolu
< İnsanlara Kuranı anlatmaya çalışmak ne zamandan beri zehirlemek oldu ? gerçekten sizi anlamıyorum nasıl olurda böyle tepki verilir bir müslümana >
sen bana göre dedigin için tepki veriyorum. sen hep kendi görüşünü savunuyorsun. Alimlerimizin tefsirlerini hiçe sayıyorsun. yoksa ben niye kızayım Kur’an öğretmene.


Kuranıanla
Bak apaçık ayetler varken benim görüşüm önemli falan değil, olay ne biliyomusun bir ayet gösterdiğimde o putlar için bizim için değil, yada o israil için bizim için değil şeklinde Allahın kitabını tarihselleştiriyorlar ben buna karşıyım Kuran evrenseldir oradaki her ayet günümüz için aynen geçerlidir hepimizi ilgilendirmektedir nuzul sebebi yada başka sebepler evrenselliğine mani olmaz . Ey israiloğulları faiz yemeyin dendiğinde biz yiyebiliriz demekki anlamı çıkamayacağı gibi Allahtan başkasına yakarmayın dendiğinde o putlar için biz kutuplara gavslara yalvarabiliriz de diyemeyiz anlatabiliyormuyum ?

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();