NÂS SURESİ Hakkında Bilgi
@mir
NÂS SURESİ
Sure Hakkında Bilgi
Sure adını, ilk ayetinde geçen ve "insanlar" anlamına gelen "nâs" kelimesinden almıştır. İlk ayette geçen insanların Rabb’i ifadesinden dolayı bu ismi almıştır. Aynca "Kul eûzû bir rabbi’n-nâs" ve Felak süresiyle birlikte "Muavvizeteyn", "Mukaşkışeteyn" adlarıyla da anılmaktadır. 6 ayetten oluşan sure, Medine’de inmiştir. Mushaftaki sıralamada114., nüzul sırasına göre ise 21. suredir.
Surenin temel konuları
Surede, sinsice kötülüğe sürükleyen cinlerin ve insanların şerrinden Allah’a sığınılması öğütlenmektedir.
Surenin temel mesajları
Nâs suresi, cin ve insan tarafından kişinin kalbine getirilebilecek şüphe ve vesveseden Allah’a sığınılmasını öğütlemektedir. Vesvese, insanın bir hususta şüphede kalması, aklın ve kalbin bir hususta kesin karar vermede tereddüt yaşamasıdır. Özellikle dini konular şüphe ve tereddüde izin vermezler. İnanmak ve amel etmek konularında müslümanların kesin inanç sahibi olmaları gerekmektedir. Bu nedenle dini konularda ortaya çıkacak olan vesvese, kişiyi inkâra bile götürebileceği için tehlikelidir. Diğer taraftan, vesvese ve şüphe dünyevi hayatta da söz konusu olabilir. Belirli ve hayati bir konuda kararsız davranmak, tam ve doğru sonuca ulaşamamak, bireyi başarısızlığa ve mutsuzluğa sevk edeceği için, vesveseden uzak durmak gerekmektedir. İhlâs suresiyle beraber, Felak ve Nâs surelerinin sürekli okunması, kişiyi harici tehdit ve tehlikelerden koruyacağı gibi, yine başkaları tarafından ilka edilecek olan şüphe ve vesveseyi de engelleyecektir.
Bu sure bize göstermektedir ki, şüphe hem hakikatin yanında değeri olmayan, hem de insana arız olan ve tedavisi gereken bir durumdur. Şifamız Kur’an, şifa veren, tedavi eden Allah’tır.
Peygamberimizin Felak ve Nâs surelerini sürekli olarak okuduğu, okuyarak üzerine üflediği, bazen de ellerine üfleyerek tüm vücudunu sıvazladığı nakledilmektedir. Yine peygamberimizin Felak ve Nâs surelerini torunu Hasan ve Hüseyin’e okuyup üflediği rivayetler arasında yer almaktadır.
Hasenat programından alınmıştır.
Elhamdulillah
kopyala yapıştır yaparak da olsa bir hayra vesile olduk.
Cevap: NÂS SURESİ Hakkında Bilgi
Kayıtsız Üye
Bilgiler için Allah razı olsun faydalı bilgiler
Cevap: NÂS SURESİ Hakkında Bilgi
Muhammed
NÂS SÛRESİ 114
İndiği Yer : Mekke
İniş Sırası : 21
Âyet Sayısı: 6
Nüzulü
Mushaftaki sıralamada yüz on dördüncü, İniş sırasına göre yirmi birinci sûredir. Felak sûresinden sonra, İhlâs sûresinden önce Mekke’de inmiştir. Felak sûresinin Medine’de indiğini söyleyenler Nâs sûresi için de aynı şeyi söylemişlerdir.[1]
Adı
Sûre adını ilk âyetinde geçen ve "insanlar" anlamına gelen "nâs" kelimesinden almıştır. Aynca "Kul eûzû bir rabbi’n-nâs" ve Felak süresiyle birlikte "Muav-vizeteyn, Mukaşkışeteyn" adlarıyla da anılmaktadır.[2]
Konusu
Sûrede sinsice kötülüğe sürükleyen cinlerin ve İnsanların şerrinden Allah’a sığınılması öğütlenmektedir. [3]
Meali
Rahman ve rahîm olan Allah’ın adıyla… l-6.De ki: "Cinlerden olsun insanlardan olsun, insanların kalplerine vesvese sokan sinsi şeytanın şerrinden insanların rabbine, insanların mâlik ve hakimine sığınırım!" [4]
Tefsiri
1-6. Allah Teâlâ insanları yaratıp maddî ve manevî nimetleriyle hem bede- nen hem de ruhen beslediği, yetiştirdiği, eğittiği için kendi zâtını Rab ismiyle an-mıştır. Râgıb el-Isfahânî, "mâlik ve hakim" diye çevirdiğimiz 2. âyetteki "melik" kelimesini özetle şöyle açıklar: Melik, emir ve yasaklarla insan topluluğunu yöneten kişidir. Bu kelime özellikle akıllı varlıkları yöneten için kullanılır; meselâ "insanların meliki" denir, "eşyanın meliki" denmez [5] Yönetilen bütün insanlar olunca kanunlarıyla, buyruk ve yasaklarıyla onların yöneticisi, mâlik ve hakimi de Allah’tan başkası değildir. "İnsanların İlâhı"ndan maksat da sadece kendisi ibadete lâyık olan Allah’tır[6] Allah Teâlâ bütün mahlûkatm rabbİ olduğu halde burada üç âyette de "insanlar"ın tekrarlanması, onların mahlûkatm en üstünü ve en şereflisi olduğuna vurgu yapar. Ayrıca dünyada insanları yöneten hükümdarlar, krallar ve bunları tanrı sayıp tapan kavimler geçmişte görülmüştür, bugün de farklı boyut ve tezahürlerde görülebilmektedir. Bu sebeple sûrede insanların rablerinin de hükümdarlarının da ilâhlarının da sadece Allah olduğu ve yalnızca O’na sığınmak, O’na tapmak O’nun hükümranlığını tanımak gerektiği vurgulanmıştır.
"Şeytan" diye çevirdiğimiz "vesvâs" kelimesi, "vesvese"den türemiş ve aşırılık ifade eden bir sıfat olup "çokça vesvese veren" demektir. Vesvese "şüphe, tereddüt, kuruntu, gizli söz, kişinin içinden geçen düşünce" demektir; terim olarak, "zihinde irade dışı beliren ve kişiyi kötü ya da faydasız bir düşünce ve davranışa sürükleyen kaynağı belirsiz fikir, şüphe ve kuruntu" anlamına gelir. Bir kimseye böyle bir düşünceyi telkin etmeye de "vesvese vermek" denir. Vesvese genel olarak insanı kötü, din ve ahlâk dışı davranışlara yönelten bir iç itilme olarak hissedilir. Bu anlamdaki vesvesenin kaynağı şeytandır. Nitekim birçok âyette şeytanın insana vesvese verdiği ifade edilmiştir [7] Kötülük sembolü olan şeytan, gerçek bir varlığa sahip olmakla birlikte onun insan üzerindeki etkisini psikolojik yolla gerçekleştirdiği söylenmektedir
Cevap: NÂS SURESİ Hakkında Bilgi
yasemin
Sure ikizi olan Felak gibi inşa edici bir suredir . Felak suresinde Felakın Rabbine sığınma telkin edilirken , burada insanlığın Rabbine sığınma telkin edilir .
Kayıtsız Üye
çok sağolun çok yardımınız dokundu
Kayıtsız Üye
çok teşekkür ederim çok yardımcı oldu
Kayıtsız Üye
bencede doğru bir şey söyledin yasemin
nas suresi hakkında bilgi, nas suresi ile ilgili bilgiler, nas suresi hakkında bilgiler