Sevdiğim kişinin geri dönmesi için muska yaptırsam günah olur mu,caiz mi?
Kayıtsız Üye
ben birine kapıldım 4 yıl beraber olduk ve sonunda nasıl olduysa ayrıldık 3 ay gecti mümkün değil unutamıyorum olmuyor denedim çok defalarca ama olmuyor bir kaç cevremdeki arkadaşlar madem öyle evlenmek istiyorsun bu kızla muska yaptır sana geri dönmesi için dediler sizce bu caizmidir yani yaptırsammı diye düşünüyorum aslında çünkü ben böylesine bir sevgi görmedim 3 aydır uyku uyuyamıyorum ve ne yaptığımı bilmiyorum ama onu bir şekilde geri kazanmam lazım. bana yardımcı olurmusunuz
Cevap: sevdiğim kişinin geri dönmesi için muska yaptırsam günah olur mu,caiz mi?
@mir
Allah izin vermediği sürece büyü işe yaramaz
ama büyü yaptırırsan kafir olursun
Cevap: sevdiğim kişinin geri dönmesi için muska yaptırsam günah olur mu,caiz mi?
islamyolu
< ama büyü yaptırırsan kafir olursun >
Büyü yaptırmanın haram olduğunu bile bile Yaptırırsadamı yani günah olduğunu bile bile yaparsa da mı kafir olur ?? Burada heralde Büyü yaptıranın büyüyü helal görmesine karşı kafir lafzı kullanmışındır diye anladım ben.
Cevap: sevdiğim kişinin geri dönmesi için muska yaptırsam günah olur mu,caiz mi?
@mir
Ebu Hüreyre’den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:
Kim sihir maksadıyla bir düğüme düğüm atar, sonra da ona üflerse sihir yapmış olur. Kim sihir yaparsa şirke düşer. Kim bir şey asarsa, o astığı şeye havale edilir. Nesâî
Hadisin Açıklaması:
Sihir yapma maksadıyla düğümlere üfürmek sihirbazların işi olup, şirk ehlinin amellerindendir. Fayda verecek şeyleri alıp, zararlı şeylerden sakınmak düşüncesi Allah Teâlâ’dan geldiğiyle bilinir, düğümlerden değil. Müşrikler, Allah Teâlâ’ya tevekkül etmeyip sihir (büyü) yaptıkları için, şeytanca işlere kalkışmışlardır.
Bazı âlimler bu hadis hakkında şunları da belirtmişlerdir:
Bu davranışıyla ondan gerçek tesir olacağına inanmışsa, şirk olur. Bazı âlimler de;
Bundan maksat, şirk-i hafî (gizli şirk)dir. Zira tevekkül ve Allah Teâlâ’ya itimat terk edilmiş olmaktadır. demişlerdir.
Bir şeyi asma meselesi ise: (Nazar boncuğu v.b.) bunlar câiz olmayıp, bunların hastalığı giderdiğine ve şifayı verdiğine inanmak, şirktir. Hadiste geçen; Kim bir şey asarsa, o astığı şeye havâle edilir.
İbâresini de, "Allah Teâlâ’nın yardımından mahrum kalır. anlamında yorumlamışlardır.
Muhammed Şahin
Ebu Davud – Kitabu’t-Tıp
17. Muska Takmak
3883… Abdullah (b. Mes’ud)’un hanımı Zeyneb’den şöyle dedi-ği rivayet olunmuştur:
Abdullah (b. Mes’ud): Ben Rasûlullah (s.a)’ı " (İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri)okuyarak (hasta) te-davi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir" buyururken işittim, dedi.
islamyolu
@mir sende az çok biliyorsun. Ehli sünnete Göre en büyük günahı bile Haram olarak nefsine uydugundan dolayı yapmışsa o kişi kesinlikle kafir olmaz. Helal görürse olur.
Peygamber efendimiz (SAllahu Aleyhi ve sellem) in tehtit içerikli hadisi şerifleri vardır. işte Orada hadisi şeriflerde yapılan büyü işlemleri Helal saymakla ilgili olur.
Evet büyü çok büyük günahtır. Müşrikler, Allah Teâlâ’ya tevekkül etmeyip sihir (büyü) yaptıkları için, şeytanca işlere kalkışmışlardır. buda doğrudur. Tam tamına şeytanca iştir. ama Helal kabul ederse kafir olur.
Muska takmak neden şirk olsun. sonuçta Allahın ayetleri vardır. Ha derse ki bu muska beni iyileştirdi. Yani Allah iyileştirmedi Tövbe haşa işte o zaman şirk olur. Ama Allah sebep yaratmış . okuyamayanlar için , Çocuklar gibi Muska takabilirler. Ama Tabiki ayet hadisleri okumak Muskadan daha önemlidir. Muskadaki şirk iyileştirmeyi , rahatlamayı yaratan muska dır dersek şirk olur. Ama Allah Beni iyileştirdi. Sebep olarak Bu ayetleri üzerimde taşıdım derse şirk olmaz.
Kuranıanla
< Ama Tabiki ayet hadisleri okumak Muskadan daha önemlidir. Muskadaki şirk iyileştirmeyi , rahatlamayı yaratan muska dır dersek şirk olur. Ama Allah Beni iyileştirdi. Sebep olarak Bu ayetleri üzerimde taşıdım derse şirk olmaz. >
Kimse zevkine ayet taşımıyor üstünde ehlisünnet müdafaa, onun koruduğuna inanıyorlar ondan takıyorlar lafı nereden çevirsem diye zorlamışsın ama olmamış..
islamyolu
< Kimse zevkine ayet taşımıyor üstünde ehlisünnet müdafaa, onun koruduğuna inanıyorlar ondan takıyorlar lafı nereden çevirsem diye zorlamışsın ama olmamış.. >
Peki Felak nas süreleride koruyor. Sen diyebilirmisin. ben felak Nas surelerini okudugum zaman. o sureler beni koruyor. Tövbe haşa Allah değil.
dersen ki O Allahın kitabında Var. onda şirk olmaz. bende sana derim ki muskadada senin benim sözlerim yok. Allahın sözleri var.
Sebepler Alemindeyiz. Bu doktor beni iyileştirdi dedigin zaman Gavurmu olacan.
demezmisin hakikatte iyileştiren Allahtır ama Doktor da bir sebeptir.
Kuranıda kendi heveslerin doğrultusunda Anlama. Biraz açık düşün.
Kuranıanla
Felak Nas surelerini okuyupta Irakta ölen yaralanan kişiler yok mu ? yada diğer müslüman ülkelerde ? Hani koruyordu sureler ? Koruyan sureler değil sen okursun yardım istersin Allah seni ister korur ister korumaz sureler sadece bir duadır koruyucu özelliği yoktur. hem o sureleri okuyosun en azından muska dahada beter sadece üzerinde taşıyosun mantık çelişkisi nasıl çıktı ortaya gördün mü ?
islamyolu
Hz.Aişe (radıyAllahu anhâ) anlatıyor: "Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselam) yatağına girdiği zaman, ellerine üfleyip Muavvizateyn’i ( felak ve nas sureleri) ve kulhüvAllahu ehad’i okur ellerini yüzüne ve vücuduna sürer ve bunu üç kere tekrar ederdi. Hastalandığı zaman aynı şeyi kendisine yapmamı emrederdi". (Buharî, Fedâilu’l-Kur’ân 14, Tıbb 39, Da’avât 12; Müslim, Selâm 50, (2192); Muvattâ, Ayn 15, (2942); Tirmizî, Da’avât 21, (3399); Ebu Dâvud, Tıbb 19, (3902).)
Bak Peygamberimiz Nasıl yapıyormuş. Hatta hastalandıgı zamanda Aişe Anamız aynısını rasullullah (SAV) ‘ a yapardı. sana desem ben çocuguma okuyorum üflüyorum. hemen üfürükçü edersin bizleri. direk başlarsın şirk tir. bilmem ne dir.
< sureler sadece bir duadır koruyucu özelliği yoktur. >
tamam O zaman millet niye Yatarken Felak nas Ayetel kürsi okuyor. demekki koruyucu özelliği vardır. ama o sureler bir sebeptir bir vesiledir. Hakikatte koruyan Allah tır. biraz sebeplere sarıl diyorum sana. Allahın kanunları var. bunu oku seni koruyacam diyor. Sen bu kanunlarımı bozacaksın. peygamberimizin hadislerindede var. Cin mektubu duymuşsan musallat olana yazıyor ve bunu al yastıgının altına koy. daha sana zarar vermezler diyor. Hadislerde Suya ayet okuyup üflemesi var. onunla falanca şifayı bulursunuz diye hadisler var. bunlar Allahın kanunları işte. Sebeplerdir. Allah hastalandıgın zaman ben iyileştiriyorum şifayı ben veriyorum diyor. Ama sana demiyor Doktora gitme. Doktora özellikle gitmeyi teşvik ediyor. Bak doktorda bir sebeptir. o kadar çok örnek verebilirim ki.
Kuranıanla
Allah şah damarından daha yakındır bize, benim korkularımı sevinçlerimi benden bile daha iyi bilir. < Allahın kanunları var. bunu oku seni koruyacam diyor. >
nerde diyor bunu ayet getir bakayım ? Felak Nas surelerini okuduktan sonra (anlamını bilerek ) Allahın yanında olduğunu seni koruyacağına inanırsın bu şekilde koruma olur surelerin koruma özelliği falan yoktur tartışma bitmiştir.
@mir
islamyolu ne zaman isminle müsemma olacaksın acaba?
Kur’an okumakla ilgili hadisi naslı olur da muska takmaya delil olarak verebiliyorsun?
üstelik konumuz büyüleme muskası ile ilgili
ben de onunla ilgili şu hadisi verdim:
< Ebu Davud – Kitabu’t-Tıp
17. Muska Takmak
3883… Abdullah (b. Mes’ud)’un hanımı Zeyneb’den şöyle dediği rivayet olunmuştur:
Abdullah (b. Mes’ud): Ben Rasûlullah (s.a)’ı " (İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri)okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir" buyururken işittim, dedi. >
sen de hemen altına şunu yazdın:
< Muska takmak neden şirk olsun. >
hadislerine karşı çıkarak mı Resulullah’tan şefaat umacaksın?
islamyolu
< hadislerine karşı çıkarak mı Resulullah’tan şefaat umacaksın? >
Yok haşa öyle bir şey yapmak benim cüretim değil. Ama haklısın Büyü yapılanları söylemişin sen , ben ise normal muskadan cevap vermişim. oraya nerden geçtim onuda çözemedim 🙂
Hadislerine karşı çıkarak şefaat umacaksın dedin ya. ben asla hadisi şerife karşı gelmem. Ama sen benden iyi bilirsin ki. Sahabe Namazsızlık dışında hiç birşeyi küfür saymazdı şirk Saymazdı. Ama Ehli sünnete göre Namaz kılmamayı helal sayıpta Kılmamak şirktir , Ama tembelliğinden kılmıyorsa yine şirk olmuyor. yani hadisi şerifleri hadis alimleri olsun ve bir çok diğer alimler olsun. bu şekil anlamıştır. Muska konusuda büyü konusuda bu şekildir. çok büyük günahtır. ama bu yaptıgına helal derse şirke girer , haram derse günah oldugunu bile bile yaparsa. Şirk diyemeyiz ki.
neden normal muska konusuna girdim onu bende çözemedim .
@mir
< oraya nerden geçtim onuda çözemedim 🙂 >
< neden normal muska konusuna girdim onu bende çözemedim . >
bu senin her zamanki halin
< Sahabe Namazsızlık dışında hiç birşeyi küfür saymazdı şirk Saymazdı. >
bunu da yanlış bildiğin için ashaba iftira atmış oluyorsun
doğrusu
"ashab namaz hariçinde hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı" olacak
islamyolu
< "ashab namaz hariçinde hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı" olacak >
evet Doğru diyorsun. hadisi şerif tam aklımda olmadığı için o şekil yazdım. arada bir tek namazın terki kısmı var. terki koysaydım mana aynı olurdu. Düzelttiğin için sağol.
namazın terki ni küfür sayarlardı. Ama Ehli sünnete göre Namazı tembelliğinden terk edersen Kafir olmazsın . Hambeli mezhebinde terki küfürdür. Ama cumhura göre değildir.
Kayıtsız Üye
Kusura bakmayin karisiyorum ama. Tum surelerin korumasi vardir. Peygamber efendimize sihir yapılırken Allah ihlas felak nas surelerini omumasini buyurdu. Ve bu konularda tam bilgi sahibi olmada yorum atmayin.
sevdiğine muska yapmak, Bır kıza mnuska yaplınca olurmu, muskalar kabul oluyor mu