Ayakta ayakkabı giymenin yasak oluşu

Ayakta ayakkabı giymenin yasak oluşu

muvahhidim
AYAKKABIYI AYAKTA GİYMEK

ـ1090 ـ7077 ـ3619 -حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ. ثَنَا وَكِيعٌ عَنْ سُفْيَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنُ دِينَارٍ عَنِ اِبْنِ عُمَرَ؛ قَالَ: نَهَى النَّبِيّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ يَنْتَعِلَ الرَّجُلُ قَائِمُا. أشار إِلَى أن الحديث من الزوائح، ولم ينعرض ل سناد .


1090. (3619) (7077)- Ebu Hureyre radıyAllahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, kişinin ayakkabılarını ayakta giymesini yasakladı."


AÇIKLAMA:

Bazı alimler, bu yasağın, bağı bulunduğu için ayakta giyilmesi zor olan ayakkabılarla ilgili olduğunu belirtmiştir.


Cevap: Ayakta ayakkabı giymenin yasak oluşu

@mir
Tirmizi- Libas- 35

bölüm: 35
Ø ayakkabı, bot, çizme gibi şeyler ayakta giyilmemeli
1775- Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.), kişinin ayakkabısını ayakta giymesini yasakladı. (Ebû Dâvûd, Libas: 41)
ž Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir. Ubeydullah b. Amr er Rakî bu hadisi Ma’mer’den, Katâde’den ve Enes’den rivâyet etmiştir. Her iki hadiste hadisçiler yanında sahih değildir. Çünkü Harîs b. Nebhân; hadisçiler yanında hafız kabul edilmemektedir. Katâde’nin, Enes’den rivâyetinin aslını bilmiyoruz.
1776- Enes (r.a.)’den rivâyete göre: Rasûlullah (s.a.v.), kişinin ayakkabısını ayakta giymesini yasakladı. (Ebû Dâvûd, Libas: 41)
ž Tirmizî: Bu hadis garibtir. Muhammed b. İsmail der ki: Bu hadis sahih değildir. Ma’mer’in Ammâr b. ebî Ammâr’dan ve Ebû Hüreyre’den rivâyeti de yine sahih değildir.

Kütübi Sitte 15. cildten AÇIKLAMA:
Ayakkabının ayakta giyilmesinin yasaklanış sebebiyle ilgili olarak Hattâbî şu açıklamayı yapar: "Resulullah bunu yasaklamıştır. Çünkü ayakkabıyı oturarak giymek kişiye daha kolay ve daha rahattır. Ayrıca ayakta giyinmesi, adamın başaşağı olmasında da bir sebeptir. Bu sebeple oturmayı ve elini de kullanarak sıkıntıya düşmeden giyinmeyi emretti."

Ebu Davud-Libas-41
4135… Câbir (r.a)’den rivayet olunmuştur; dedi ki: Rasûlullah (s.a), kişinin ayakkabıyı ayakta giymesini men etti.


Açıklama
Bu hadis-i şerifte ayakkabıları oturarak giymek tavsiye edilmiştir. Gerçekten bazı ayakkabıları ayakta giymek çok zor olur. Böylesi ayakkabıları giyebilmek için el yar-dımına ihtiyaç vardır. Ayakla giyildiği takdirde insanın düşüp zarar gör-mesi ani eğilip doğrulmalarla belinin sakatlanması mümkündür. Bu ba-kımdan ulemadan bazıları hadisteki bu tavsiyenin her ayakkabı için olma-yıp ancak giyilmesi el yardımıyla mümkün olan ayakkabılar için olduğu-nu söylemişlerdir.

Allahu Alem


Cevap: Ayakta ayakkabı giymenin yasak oluşu

Kuranıanla
Giyilmesi kolay veya zor olan bir ayakkabı olsa ÖNERİ başka bişeydir YASAK koyma başka bişeydir. Ayakkabı giyişinin yasaklanması akıl alır bir şey değildir. Bu sadece öneri olabilir


Cevap: Ayakta ayakkabı giymenin yasak oluşu

Ercan
< Giyilmesi kolay veya zor olan bir ayakkabı olsa ÖNERİ başka bişeydir YASAK koyma başka bişeydir. Ayakkabı giyişinin yasaklanması akıl alır bir şey değildir. Bu sadece öneri olabilir >
her hadisten emir anlamını çıkarmak doğru olmaz zaten. Bazı hadisler sakındırıcı, bazıları teşvik edici, bazıları da öneri şeklinde söylenmiş olabilir.


ayakta ayakkabı giymek neden yasak, ayakta ayakkabı giymek hadis, ayakta ayakkabı giymek

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();