Sünnet ve vacip okuyuştaki hata namazı bozar mı?

Sünnet ve vacip okuyuştaki hata namazı bozar mı?

burakin
sünnet ve vacip okuyuşta normalde namazı bozan okuyuş okunsa namaz bozulur mu bir de sünnet okuyuşta küfür anlamı çıkarsa namaz bozulur mu


Cevap: Sünnet ve vacip okuyuştaki hata namazı bozar mı?

islamyolu
Sünnet olanı yanlış okumak
Sual:
(Sünnet olan bir şeyde, yanlış okuyanın namazı bozulmaz) deniyor, doğru mu? Mesela, (Sübhâne Rabbiyel azîm) derken, manayı bozacak şekilde yanlış okursak, namaz bozulur mu?
CEVAP
Sünnet olan bir şeyde de, yanlış okumakla namaz bozulur. Mesela Arapçada üç Z harfi vardır. Birincisi kalın , ikincisi ince okunan Ze, üçüncüsü Zal‘dır. Bunların üçü ayrı ayrı söylenir. Rükû tesbihinde, ile azıym denir ki, Rabbim büyüktür demektir. Eğer ince Ze ile azim denilirse, Rabbim benim düşmanımdır demek olur ve namaz bozulur. (Redd-ül muhtar)


Cevap: Sünnet ve vacip okuyuştaki hata namazı bozar mı?

burakin
küfür anlamı çıkınca bozulur ama normal anlam değişikliğinde bozulur mu


Cevap: Sünnet ve vacip okuyuştaki hata namazı bozar mı?

islamyolu
< küfür anlamı çıkınca bozulur ama normal anlam değişikliğinde bozulur mu >
kardeş aslında namazda misal olarak Subhanekeyi okumasan namazın yine caiz olur. tesbihlerde sünnettir yine caiz olur. Ama manası şirk içerikli olarak değişirse namaz bozulur. ve bilerek yapılmışsa o kişi kafir olur. bilmiyerek yapılırsa dinden çıktın gibi sözler demek çok yanlıştır.

Harflerde yanlışlık yapılır: Harfin yeri değiştirilir veya harf ilave edilir, yahut azaltılır, veyahut harf ileri geri alınır. [Böyle hatalar yapılınca mana bozulursa namaz da bozulur.]

Yanlış okumalarda bozulan ve bozulmayanlara bazı örnekler verelim:

1- (İnnellahe beriun minelmüşrikine ve Resülühü)deki resülühü’yü, resülihi diye okumak namazı bozmaz. (Allah ve resulü müşriklerden beridir) demek iken, Resülihi denince, (Allah müşriklerden ve Resülünden beridir) anlamına gelir.

2-
(Ve ente hayrul-münziline)’deki son kelimeyi (münzeline) diye okumak da bozmaz. (Sen indirenlerin en hayırlısısın) demek iken, (sen indirilenlerin en hayırlısısın) olur.

3-
Nahnü halakna’daki halakna kelimesini halakana diye okumak da bozmaz.

4-
(Ve izi’btelâ İbrâhime Rabbühü) deki son kelimeyi Rabbehü okumak namazı bozmaz.

5-
(Hatta) kelimesini (atta) şeklinde okumak da bozmaz. (Semi’Allahü limen hamideh) derken, nun yerine lam okumak yani (semi’Allahü limel hamideh) demek de bozmaz.

6-
(İyyâke na’büdü) yü (iyake na’büdü) şeklinde okumak, mana değiştiği halde namazı bozmaz. (Halebi)

7-
(İhdina’s-sırata) lafzını (ihdina’l-sırata) diye okumak namazı bozmaz.

8-
Rabbilâlemin yerine Rabilâlemin demek bozmaz. Ya mâlik yerine ya mâli deyince, bozulmaz.

9-
(Et-tehıyyâtü) yerine () ile (eT-Tahıyyâtü) veya (dal) ile (ed-dahıyyâtü) dense, mana değiştiği halde namaz bozulmuş olmaz. Ed-dahıyyatü kurbanlar anlamına gelir.

10-
(Allahümme salli…) derken (sad) yerine (sin) okumak, (Allahümme selli…) demek, bazı âlimlere göre bozar, bazılarına göre bozmaz. Böyle ifadelerde ihtiyatlı olmak iyi olur.

11-
Kaf harfini kef harfine benzeterek okumak veya kef harfini kafa benzeterek okumak namazı bozmaz. Sin harfini sad harfine benzetmek veya sad harfini sine benzeterek okumak da namazı bozmaz. (sad) ile (sin) aynı mahrecden çıkar. Genelde yanlışlık yapılan sad yerine sin, sin yerine sad okumak bozmaz. Mesela (iza cae nasrullahi) lafzını (sin) ile (iza cae nesrullahi) şeklinde okumak ve (Allahüs-samed) kelimesini (sin) ile (Allahüs-semed) şeklinde okumak da namazı bozmaz.

12-
Harf hatalarından şunlar namazı bozar: zel yerine zı, dat yerine okunursa namaz bozulur. harfini zel gibi okumak da caiz değildir. (Kul hüve’llahü ehad)’i (Kul hüve’llahü ehet) şeklinde Dal harfini Te olarak okumak, namazı bozar. (Halebi)

13- Namazda Fatihayı okurken iyyake nabüdü yerine, iyya kenabüdü demek, namazı bozmaz. Bozar diyen âlimler de olduğu için dikkat etmek iyi olur.

14-
Bir kimsenin namazda okuduğu, dokuz âlime göre yanlış olsa, bir âlime göre doğru olsa, bunun namazı bozuldu denmez. (Tergib-üs-salat)

15- Arapça veya tecvid bilmeyen müslümanların, harflerin mahreçlerini tam gözetemeyeceğinden yanlış okumalarının af edileceğini yani böyle kılınan namazların sahih olacağını bildiren âlimler vardır. Bunlara göre harfleri çalıştığı halde çıkaramayanların namazları sahih olur. Namaz surelerini tecvidli okumak şart değildir. Harfler mahreçlerinden çıkarılırsa düzgün okunmuş olur.

16-
Resulullah kelimesinin başına ya gelirse resulAllah olur. Abdullah kelimesinin de başına ya gelince, AbdAllah olur. Muhammedün resulullah ise, tecvid kaidesine göre, Muhammedür Resulullah olarak okunur. Muhammedün resulullah da dense, Muhammeder resulullah da dense yine namaz bozulmuş olmaz.

17-
Namaz kılarken, gayret ettiği halde doğru okuyamayan ve okuduğu ifade küfre düşürücü ise, o kimse kâfir olmaz. Yanlışlıkla yapılan bir şeyden dolayı namaz kılan müslümana küfre girdin denilmez. Bunların namazlarının sahih olacağını bildiren âlimler vardır. Unutarak abdestsiz kılan kimse, hiç hatırlamazsa o namazı sahih olur, küfre falan da düşmüş olmaz. Kasten bilerek namazla alay için abdestsiz namaz kılmak küfür olur ki, hiçbir müslüman da böyle şey yapmaz.

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();