Recm Hadisi Hakkında Yardım
@mir
1583 – Şa’bî (rahimehullah) anlatıyor: "Hz. Ali (radıyallâhu anh), kadını remettiği zaman onu perşembe günü dövdü, cuma günü de recmetti. Ve şunu söyledi: "Ona Kitabullah(ın hükmü) ile celde, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ın sünneti ile de recm tatbik ettim."
Buhârî, Hudud 21.
elimdeki fethülbaride bu hadisi bu şekilde bulamadım
kitapta muhtasar alınmış
kitapta tam metninin yerini bilen var mı?
elimde bir de muhtasar tecridi sarih tercümesi var
orda bu hadis muhtasar olarak bile yazmıyor
insanlar hadisleri ne diye kırpa kırpa
yarısını bir yere yarısını bir yere yazarlar ki?
Cevap: Recm Hadisi Hakkında Yardım
muvahhidim
@mir Kardeşim;
Bulduğum kadarıyla bu hadisten bahsediyorsun Fethu’l Bâri’de geçmektedir!
Hadis No: 6427
باب رجم المحصن وقال الحسن من زنى بأخته حده حد الزاني
—————-
Kitapta yazdığın şekilde değilde yukarıda verdiğim gibi geçmektedir
Hadisin şerhinde, hadis senin yazdığın şekliyle geçmekte ve diğer yönleri de ayrıntılarıyla anlatılmaktadır
ayrıntılı bilgi için bakabilirsin
http://www.islamweb.net/newlibrary/d.=52&startno=40
O’na emanet ol
celle celeluh
حدثنا آدم حدثنا شعبة حدثنا سلمة بن كهيل قال سمعت الشعبي يحدث عن علي رضي الله عنه حين رجم المرأة يوم الجمعة وقال قد رجمتها بسنة رسول الله صلى الله عليه وسلم
Cevap: Recm Hadisi Hakkında Yardım
@mir
Allah razı olsun kardeşim
ama verdiğin kısmı fethülbari de ben de bulmuştum
fakat bana lazım olan hadisin Buhari’de geçtiği gibi tam metni tam tercemesi ve şerhi
anlamıyorum
hadis Buharide < "Ona Kitabullah(ın hükmü) ile celde, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ın sünneti ile de recm tatbik ettim." >
şeklinde geçiyormuş ki onu da bulamadım
ama şerhinde hem metni hem de tercemesi kırpılıp veriliyor
Kütübü Sitte de baktım orada da bulamadım
verdiğin linki ise okuyacak kadar Arapçam yok ne yazık ki
Cevap: Recm Hadisi Hakkında Yardım
muvahhidim
buyur kardeş;
aradığın hadis bu olsa gerek..
Hadis No:380 – 390
حديث موقوف ) أَخْبَرَنِي أَبُو الْفَضْلِ الْأَدِيبُ ، أنا أَبُو مَنْصُورٍ سَعْدُ بْنُ عَلِيٍّ ، أنا الْقَاضِي أَبُو الطَّيِّبِ ، أنا عَلِيُّ بْنُ عُمَرَ ، ثنا أَبُو عُمَرَ الْقَاضِي ، ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَرِيرِ بْنِ جَبَلَةَ ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ كَثِيرٍ ، ثنا سُلَيْمَانُ بْنُ كَثِيرٍ ، عَنْ حُصَيْنٍ ، عَنِ الشَّعْبِيِّ ، قَالَ : أُتِيَ عَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ بِمَوْلَاةِ سَعِيدِ بْنِ قَيْسٍ الْهَمَذَانِيِّ فَجَلَدَهَا ثُمَّ رَجَمَهَا ، وَقَالَ : " جَلَدْتُهَا بِكِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ ، وَرَجَمْتُهَا بِسُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
bu arada aşağıda vermiş olduğum hadiste, Ali bin Ca’d şu ilaveyi yapmaktadır.
قوله : ( رجمتها بسنة رسول الله ) زاد علي بن الجعد " وجلدتها بكتاب الله
@mir
Allah razı olsun
aradığım hadis bu da
bunun şerhini nerede bulurum?
hatta metni ve tercemesi nerede yazar
"Hadis No:380 – 390" hangi kitabın 380. hadisi bu?
ayrıca "Allah’ın kitabı ile celde vurdum" sözü Ali b. Ebu Talib’e mi aid
yoksa Ali b. Cad’ın ziyadesi mi?
benim asıl derdim bir hadis inkarcısının bu hadisi diline dolayarak Buhari’ye saldırması
ben ona verecek cevabı buldum İnşaAllah
ama eğer hadiste ziyade varsa iş değişir
o zaman sadece cevab vermekle kalmaz
cehaletini ifşa da ederim İnşaAllah
muvahhidim
Bu hadis,
Ebu Bekr Muhammed İbn Musa el-Hazimi’nin ” el-itibaru fin nasih vel mensuh minel asar ” adlı eserini ”kitabu’l cinaye” bölümünde geçmektedir.
arzu edersen baka bilirsin..
[url]http://www.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=830&pid=506044&hid=380
bu kitapta da konu değerlendirilmiştir.. (473. başlıkta)
[url]http://www.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=147&idto=147&bk_no=89&ID=1 83
Bunlar dünkü verdiğim fethu’l barinin linkinde geçmektedir..
"Allah’ın Rasulü’nün sünnetiyle recmettim" sözü ali bin ca’d’tan ziyade "Allah’ın kitabı ile celde vurdum" sözü ise, İsmail ibn Salim başında Şa’bi’den ziyade etmiştir.
Abdurrezzak’tan rivayette de ” Kur’an ile celd etti sünnet ile recm etti” diyedir.
قوله : ( رجمتها بسنة رسول الله ) زاد علي بن الجعد " وجلدتها بكتاب الله " زاد إسماعيل بن سالم في أوله عن الشعبي : " قيل لعلي جمعت حدين " فذكره . وفي رواية عبد الرزاق : " أجلدها بالقرآن وأرجمها بالسنة
İmam Şafii’de; ”Sünnet, bekara Celde’nin uygulanmasına evliye ise uygulanmamasına delildir.” demiştir.
قال islamweb.net/newlibrary/showalam.php?ids=13790 الشافعي : فدلت السنة على أن الجلد ثابت على البكر وساقط عن الثيب
@mir
Allah razı olsun
verdiğin bilgilerden okuduklarımdan anladığıma göre şöyle söyleyebilir miyiz:
Ali ra
ona Allah’ın kitabı ile celde vurdum
Resulunün sünneti ile de recmettim
dememiştir
bu söz ona aid değildir
hadisin Ali b. Cad’dan gelen rivayetinde "recmettim" demiş
Şabi’den gelen rivayetinde ise "celde vurdum" demiş
fakat sonra birileri bu iki hadisi birleştimiş
tek bir hadismiş gibi rivayet etmiş
bu doğru mu?
doğru mu anladım acaba
NOT: Tez elden Arapça mı arttırmalıyım
genç arkadaşlar ıvır zıvırı
"şu hoca bunu dedi bu bunu dedi"yi bırakıp
Arapça öğrensinler
@mir
bir de bu hadis gerçekten Buhari’de ne şekilde geçiyor
ben Buhari de
< "Ona Kitabullah(ın hükmü) ile celde, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ın sünneti ile de recm tatbik ettim." >
şeklinde geçtiği yeri bulamadım
Buhari Hudud 21 de sadece şu yazıyor:
وقال قد رجمتها بسنة رسول الله
onu Resulullah’ın sünneti ile recmettim
eğer öyle ise birileri ne hakla bu hadisin Buhari’de
ona Allah’ın kitabı ile celde vurdum
Resulünün sünneti ile de recmettim
şeklinde geçtiğini iddia ediyor?
flood için kusura bakılmasın
iki kere yormayayım diye hemen sordum
muvahhidim
Hz. Ali (r.anh), Şa’bi’nin rivayetine göre ”Ona Allah’ın kitabı ile celde vurdum, Resulunün sünneti ile de recmettim.” demiştir.
عن الشعبي ، قال : أتي علي – رضي الله عنه – بمولاة سعيد بن قيس الهمداني فجلدها ، ثم رجمها ، وقال : جلدتها بكتاب الله عز وجل ، ورجمتها بسنة رسول الله – صلى الله عليه وسلم
Ancak Hadis imamları, Şa’bi’nin Hz.Ali’den işittiğini tesbit edemedi. Bu durumda Abade’nin hadisine itimad edilir demişlerdir. ve bu meselede de ihtilafa düşmüşlerdir.
عن عبادة بن الصامت ، أن رسول الله – صلى الله عليه وسلم – قال : خذوا عني ؛ قد جعل الله لهن سبيلا : البكر بالبكر جلد مائة وتغريب عام ، والثيب بالثيب جلد مائة والرجم
Abede’nin hadisine amel edilecek olursa, ”100 celd vurulduktan sonra recmedilmesi gereklidir.” demişlerdir.
Bir çok alimde bu görüşe karşı çıkmıştır ve ”Recmedilir ancak celd edilmez” demişler ve Abede’nin hadisinin nesh edildiğini söylemişlerdir.
Şimdi mesleye gelecek olursak,
dediğin gibi ben de anlam veremedim, hadisin Buhari’de geçtiği söyleniyor ancak tam değil..
Sanırım dediğin gibi hadiste ziyade rivayetleri birleştirme var..
meseleye baktığımız zaman evli olan zaninin celd edilip edilmemesidir.
vellahu alem..
@mir
< hadisin Buhari’de geçtiği söyleniyor ancak tam değil..
Sanırım dediğin gibi hadiste ziyade rivayetleri birleştirme var.. >
anlaşılan birileri gene Buhari’ye iftira atarak saldırmış
hem Buhari’de olmayan hadisi varmış gibi gösteriyor
hem de sonra o olmayan hadis üzerinden adama hakaret ediyorlar
Allah böylelerine şeref nasib eylesin