Tahiyyata ilk oturuşta hanefide tahiyyat okumak vacip değil mi?
musab
Ka’de-i ûlâ; kelime anlamıyla ilk oturuş demek olup, iki rekatten fazla namazların ikinci rekatinde tahiyyata oturmaya denir. Ka’de-i ûlâ, namazın vaciplerindendir. Unutularak terk edilmesi halinde sehiv secdesi yapılması gerekir. Bu oturuşta Tahiyyât duasını okumak sünnettir. Tahiyyatı okuduktan sonra beklemeden üçüncü rekata kalkılması gerekir.
ilk oturuşta hanefide tahiyyat okumak vacip değilmi.ben mi yanlış öğrendim
Cevap: tahiyyata oturuş
arifselim
Verdiğin bilgiler doğrudur. Hanefi mezhebine göre hem ilk oturuşta hem de son oturuşta tahiyatı okumak vaciptir. Şafii mezhebine göre ise ilk oturuşta sünnet, son oturuşta okumak ise farzdır.
Cevap: tahiyyata ilk oturuşta hanefide tahiyyat okumak vacip değil mi?
musab
ama sitede şöyle yazıyor.
< Ka’de-i ûlâ; kelime anlamıyla ilk oturuş demek olup, iki rekatten fazla namazların ikinci rekatinde tahiyyata oturmaya denir. Ka’de-i ûlâ, namazın vaciplerindendir. Unutularak terk edilmesi halinde sehiv secdesi yapılması gerekir. Bu oturuşta Tahiyyât duasını okumak SÜNNETTİR. Tahiyyatı okuduktan sonra beklemeden üçüncü rekata kalkılması gerekir.
>
ilk oturuşta tahiyyat okumak vacip değilmi.
Cevap: tahiyyata ilk oturuşta hanefide tahiyyat okumak vacip değil mi?
islamyolu
< ilk oturuşta tahiyyat okumak vacip değilmi. >
Vaciptir kardeş.
Namazların her oturuşunda Teşehhüdde bulunmak ; yani ” Ettehiyatü ‘yü okumak.
birinci ve ikinci teşehhüdün hepsini veya bir kısmını terketmekle sehic secdesi lazım gelir. Birinci teşehhüdü okuduktan sonra hiç fasıla vermeden üçüncü rekata kalkmakta Vaciptir.
Şayet yanılarak Allahümme salli ala Muhammed denilecek miktarda uzatırsa sehiv secdesi yapması gerekir. çünkü teşehhüdü uzatmakla, Farz olan kıyam (üçüncü rekata kalkış) tehir edilmiş olur.
Kaynak Cübbeli Ahmet Hoca – Namaz İlmihali – Sayfa: 87
musab
benim bildiğimde 1.ve 2.oturuştada tahiyyat okumak hanefide vacip.ama yukarıda yazdığımda diyanetin sitesinde alıntı.orda sünnet yazıyor.her halde bu konuda mezhep için genel bir görüş yok.o yüzden böyle değişik hükümler yazıyor
Desert Rose
Tahiyyat duasını okumak:
Hanefi mezhebine göre; hem ilk oturuşta hem de son oturuşta vaciptir.
Şafii mezhebine göre; ilk oturuşta sünnet, son oturuşta farzdır.
Maliki mezhebine göre; hem ilk oturuşta hem de son oturuşta sünnettir.
Hanbeli mezhebine göre; ilk oturuşta vacip, son oturuşta farzdır.
(bk. AKYÜZ Vecdi, Doç.Dr, Mukayeseli İbadetler İlmihali,
c.I, s.160, İz Yayıncılık, İstanbul-1995)
namazda tahiyyat okumak farz mıdır, tahiyyat okumak vacip mi, namazda tahiyyat okumak