Her evde cin olması mümkün mü?
burcealtug
mümin insanların evine cin girer mi?
Bunu insan nasıl anlayabilir?
Şöyle ki ben uykudan gece uyandığım zaman kızıma çok kalkıyorum geceleri.Bir akşam ses duydum. Erkek sesi olduğuna yemin ederim. Gözlerimi açtığımda o konuşma kesildi. Hiçbişey görmedim. Ama o akşam korkmadan uyudum uyandığımda ne konuştuğunu anımsamıyordum. Nette başka bir sitede ki bir bayan ark. ki dini konuda bilgili biri olduğuna inanıyorum benim bir cinin konuşmasına tanık olabileceğimi söyledi. Ben şimdi korkuya kapıldım. Çünkü aklımdan on sessin sahibinin cin olabileceği fikri hiç geçmemişti. Üstelik bu tür şeylerle hiçilgilenmem. Merakımda yok. Lütfen bana yardımcı olurmusunuz.
Cevap: her evde cin olması mümkün mü?
kibrit
Cübbeli Ahmet Hoca bu konuda konuşmuştu. Her müslümanın evinde dahi bir cin ailesi/sülalesi yaşarmış. Yemek vakti yemek yerler vs. vs. Bir dua varmış ki; o duayı evine asarsan cinler uğramazmış evine. Araştırmanı öneririm.
Cevap: her evde cin olması mümkün mü?
islamyolu
kardeşim her evde misafirimiz vardır. Ama senin duydugun ses uyku esnasındada olabilir. onun için net bir şey demek doğru olmaz.
Cevap: her evde cin olması mümkün mü?
burcealtug
< Cübbeli Ahmet Hoca bu konuda konuşmuştu. Her müslümanın evinde dahi bir cin ailesi/sülalesi yaşarmış. Yemek vakti yemek yerler vs. vs. Bir dua varmış ki; o duayı evine asarsan cinler uğramazmış evine. Araştırmanı öneririm. >
Hangi dua bu biliyormsunuz?
Peygamberimizin bir mektubu yazmakta bir kitapta yastık altına koyulursa cinler azap görür diyordu o mektubu yastık altına koyduğumda kızımı 2 gün korkuttular ben de yaktım. O değil değil mi?
Desert Rose
< burcealtug nickli üyeden alıntı
Hangi dua bu biliyormsunuz?
Peygamberimizin bir mektubu yazmakta bir kitapta yastık altına koyulursa cinler azap görür diyordu o mektubu yastık altına koyduğumda kızımı 2 gün korkuttular ben de yaktım. O değil değil mi? >
dediğin gibi bu bedensiz varlıkların seside olabilir yada
uyku ile uyanıklık arası insan bazen halisinasyonlar görebilir
sesler duyabilir bu normaldir,bahsettiğin dua Name-i Peygamber duasıdır
Hz Peygamberimiz (s.a.v) bu duayı Ebu Dücane’nin evinde gördüğü
korkunç bir yaratık için yazdığı söylenir ama kesin bir delili yok galiba,
cin şerrinden korunmak için okunacak en etkili dualar
Ayet-el Kürsi ve Muhafazateyn sureleridir.
burcealtug
Allah razı olsun……..kibrit kardeşin dediğide o dua mı?araştır demiş. nasıl bulacağım ki
Desert Rose
< Allah razı olsun……..kibrit kardeşin dediğide o dua mı?araştır demiş. nasıl bulacağım ki >
buyur kardeşim ama dediğim gibi
Ayet el kürsi ve muhafazateyn surelerini okuyabilir
her türlü şerden Allah (c.c)a sığınabilirsin
———————–
NAME-İ PEYGAMBER (CİN MEKTUBU)
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْمِ
هَذَا كِتاَبٌ مِنْ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللهِ رَبِّ العَالَمِينَ إلَى مَنْ طَرَقَ الدَّارَ مِنَ الْعُمَّارِ وَالزُّوَّارِ وَالسَّائِحِينَ إلاَّ طَارِقاً يَطْرُقُ بِخَيْرٍ ياَ اللهُ. أَمَّا بَعْدُ فَإنَّ لَناَ وَلَكُمْ فِي الْحَقِّ سِعَةً فَإنْ تَكُ عَاشِقاً مُولِعاً أوْ فَاجِراً مُقْتَحِماً أَوْ رَاعِياً مُبْطِلاً فَهَذاَ كِتاَبُ اللهِ تَعَالىَ يَنْطِقُ عَلَيْنَا وَعَلَيْكُمْ بِالْحَقِّ إنَّا كُنَّا نَسْتَنْسِخُ مَا كُنْتُمْ تَعْمَلوُنَ وَرُسُلُنَا يَكْتُبُونَ مَا تَمْكُرُونَ اُتْرُكُوا صَاحِبَ كِتَابِي هَذاَ وَانْطَلِقوُا إلىَ عَبَدَةِ اْلأصْنَامِ وَاْلأوْثاَنِ وَإلىَ مَنْ تَزْعُمُ أَنَّ مَعَ اللهِ إلَـهاً آخَرَ لاَ إلَـهَ إلاَّ هُوَ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إلاَّ وَجْهَهُ لَهُ الْحُكْمُ وَإلَيْهِ تُرْجَعُونَ، حم لا يُنْصَرُونَ، حمعسق تُغْلَبُونَ حم وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ تُفْرَقُ أعْدَاءُ اللهِ وَبَلَغَتْ حُجَّةُ اللهِ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قَوَّةَ إلاَّ بِاللهِ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
Haza kitabün min Muhammedin resüli rabbil alemin ila men tarakad-dareminel-ummari vezzuvari ves-salihiyne
ila tarıgın yatruku bir hayrin ya rahmanü emma ba’dü Fe inne lena ve leküm fil-hakkı siaten fein tekü aşikan
mülian ev faciran muktahımen ev raiyen hakkan mübtilen haza kitabüllahi yentuku aleyna ve aleyküm bil-hakkı inna künna nestensihu ma küntüm temkürüne ütrükü sahibe kitabi haza ventalikü ila abedetil-esnami ve ila men yez’umu enne meAllahi ilahen ahara la ilahe illa hüve küllü şey’in halikün illa vechehü lehül-hükmü
ve ileyhi terceüne tuglebune ha min la tünsarüne ha min la tensarüne ha min ayn sin kaf teferraka a’daüllahi
ve belagat huccetüllahi ve la havle ve la kuvvete illa billahi feyesekfikehumüllahü ve hüves-semiul-alim.
islamyolu
< Allah razı olsun……..kibrit kardeşin dediğide o dua mı?araştır demiş. nasıl bulacağım ki >
istanbul sultanbeyli Yasin kitapevinde bulmuştum orada ucuz bir fiyata satıyorlardı. Cin mektubu Beyhaki ‘ den rivayet edilmiştir. Sahihlik derecesini bilemem. Ama Desert Rose nin dedigi gibi hiç biri Ayetel kürsi , Felak , Nas Sürelerinin önüne geçemez tabiki.
burcealtug
< istanbul sultanbeyli Yasin kitapevinde bulmuştum orada ucuz bir fiyata satıyorlardı. Cin mektubu Beyhaki ‘ den rivayet edilmiştir. Sahihlik derecesini bilemem. Ama Desert Rose nin dedigi gibi hiç biri Ayetel kürsi , Felak , Nas Sürelerinin önüne geçemez tabiki. >
kitabın tam adını yayınevini ve yazarının adını yazarmısnız?
islamyolu
< kitabın tam adını yayınevini ve yazarının adını yazarmısnız? >
kitap değil. sadece kağıt olarak 12 tane yapışkanlı halde büyük bir karton halinde satılıyor. içinde parça halinde çıkarıyorsun. bulamassan netten bulup çıkartabilirsinde.
nkaya2
Malüm cinler insanlardan önce yaratıldılar ve yer yüzündeler. İnsanlara göre daha uzun yaşarlar.Onlarında inanaları olduğu gibi inanmayanlarıda var. İnanalardan insanlara kolay kolay zarar gelmez. daha çok İnanmayanlardan insanlara zarar gelir. Bunların zararlarından ihlas süreleri okunarak korunulur.Gece muhakkak kapınız Allahın adını anarak kilitlemeyi unutmayınız. işlerinize ilk başladığınızda Allahın ismini andığınız sürece size zarar vermeyeceklerinden emin olabilirsiniz.
Jıhad
Esselamu Aleykum ve rahmetullah ve berakatüh
bu konuda bir olay yaşadığım için sana baya bir kaynak verebilirim kardeşim
aslında cinlerin sizin evinize girmesi gibi bir hakkı yoktur zaten kendilerine insanlardan uzak rahatça yaşayabilecekleri ortamları seçerler ama tabi bunu takmayanlarda var var bir çok nedenle (cinin aşık olması,ona zarar vermeniz,bir bedene sahip olmak istemesi vs.) musallat olabiliyorlar ama beyniniz size oyun oynuyor da olabilir yani cin olduğunu söylemek zor. delilleri ile bu konuda merak ettiğiniz tüm şeyleri aşağıdaki linklerden bulabilirsiniz.Cin mektubunun ve ayat-ı hırz’ın sahihliğini araştırıcam inş. bulursam yazarım
Bu linkdeki duayı bu tür bir hastaya karşı Rasulullah yapmıştır: https://hotfile.com/dl/160790194/f0736d6/FATHA_SURES.docx.html
İbn Ebi Leyla’dan, onun babası Ebû Leylâ’dan şöyle dediğine dair naklettiği rivayet edilir:
Ben Peygamber (s.a.v.)’in yanında oturuyorken bedevi bir arap onun yanına geldi ve:
Benim, ağrıları bulunan bir kardeşim vardır dedi. Peygamber:
Kardeşinin ağrıları nedir , diye sordu. O,
onda bir parça delilik vardır dedi. Peygamber:
Git onu bana getir , dedi.
(Ebâ Leylâ) dedi ki: Bedevi arap gitti, kardeşini getirdi. Peygamber (s.a.v.)’in önünde oturttu.
Peygamber (s.a.v.)’in ona Fatiha’yı, Bakara suresinden ilk dört âyeti, ortasından "ilâhınız tek bir ilahtır" (Bakara, 163) ve Ayetu’l-Kursî ile birlikte iki âyeti, sonundan da üç âyeti okudu. Al-i İmran suresinden de bir âyet okudu. Zannederim: "Allah kendisinden başka hiçbir ilâh olmadığını. açıkladı." (Al-i İmran 18) ayetini okudu.
A’raf suresinden de: "Şüphesiz Rabbiniz o Allah’tır ki. yarattı." (Araf 54) âyetini, Mu’minûn suresinden bir âyeti: "Kim buna dair hiçbir delili bulunmaksızın Allah ile birlikte başka bir "Doğrusu Rabbimizin şanı çok yücedir. O ne bir zevce edinmiştir, ne de bir evlat." (Cin, 3) âyetini, Saffat suresinin başından on âyet-i kerime, Haşr suresinden üç ayet-i kerime; "De ki: O Allah’tır, bir ve tektir" (İhlas, 1) suresini ve Muavizeteyn (Felak ve Nas) surelerini okudu.
(Hasta olan) bedevi arap en ufak bir rahatsızlığı olmaksızın iyileşmiş olarak kalktı.
http://www.islah.de/cesitler/ces00004.pdf
http://hotfile.com/dl/135324186/eb4dba2/Cinlerin_Esrr_-_mm-_ibl.pdf.html
https://hotfile.com/dl/160789204/3511da0/Cinler_Alemi.chm.html
bu linklerde başlıklar halinde merak edeceğiniz bir çok şey delilleriyle bulunuyor
———————
ayrıca ALLAH’ı andığınız sürece ve Rasulullah’ın tavsiye ettiği duaları yapıp ALLAH ile aranızı iyi tuttuğunuz sürece size bir şey yapmaları çok zor.
şu kitap bu konularda kaynaktır: Cin,Şeytan,Büyü, ve Nazar’dan Korunma – Vahid Bali İbrahim Emin
Fatiha
Felak
Nas
ihlas
Ayet’el Kürsi
Saffat suresi ilk 10 ayet
Bakara ilk dört ayet
Amenerrasulü
BürucSuresi10. Ayet
RAHMAN 33. 34.35
KEHF 29
Haşr suresinden 3 ayet (hüvAllahullazi)
bunlar şeytanilerin en rahatsız oldukları ayetlerden delillerini bir üst mesaj da verdiğim linklerden bulabilirsiniz.
———————–
flood için kusura bakmayın
İbn Ebi Leyla’dan, onun babası Ebû Leylâ’dan şöyle dediğine dair naklettiği rivayet edilir:
Ben Peygamber (sav)’in yanında oturuyorken bedevi bir arap onun yanına geldi ve:
Benim, ağrıları bulunan bir kardeşim vardır dedi Peygamber:
Kardeşinin ağrıları nedir , diye sordu O,
onda bir parça delilik vardır dedi Peygamber:
Git onu bana getir , dedi
(Ebâ Leylâ) dedi ki: Bedevi arap gitti, kardeşini getirdi Peygamber (sav)’in önünde oturttu
Peygamber (sav)’in ona Fatiha’yı, Bakara suresinden ilk dört âyeti, ortasından "ilâhınız tek bir ilahtır" (Bakara, 163) ve Ayetu’l-Kursî ile birlikte iki âyeti, sonundan da üç âyeti okudu Al-i İmran suresinden de bir âyet okuduZannederim: "Allah kendisinden başka hiçbir ilâh olmadığını açıkladı" (Al-i İmran 18) ayetini okudu
A’raf suresinden de: "Şüphesiz Rabbiniz o Allah’tır ki yarattı" (Araf 54) âyetini, Mu’minûn suresinden bir âyeti: "Kim buna dair hiçbir delili bulunmaksızın Allah ile birlikte başka bir "Doğrusu Rabbimizin şanı çok yücedir O ne bir zevce edinmiştir, ne de bir evlat" (Cin, 3) âyetini, Saffat suresinin başından on âyet-i kerime, Haşr suresinden üç ayet-i kerime; "De ki: O Allah’tır, bir ve tektir" (İhlas, 1) suresini ve Muavizeteyn (Felak ve Nas) surelerini okudu
(Hasta olan) bedevi arap en ufak bir rahatsızlığı olmaksızın iyileşmiş olarak kalktı
kaynağı: (İbn Mâce’nin Tıp bahsi)
burcealtug
Allah razı olun indirdim.
Jıhad
ecmain akhi
sahinn41
arkadaşlar büyük alimler yada imamlar cinleri aslı suretiyle gorebilirler mi? kafir veya müslüman cin.
burcealtug
görmüşde olabilirler görmemişde. Önemli bir ayrıntı değil bence.
Hz mevlananın cinlerle ve meleklerle küçüklüğünden beri iletişim içinde olduğunu söylüyor sinan yağmur kitabında. Peygamberimiz kesinlikle görüşmüş. Onlar diyabakırdan bile medineye ziyarete gitmişler peygamberimizi.
Benim takıldığım bu değil. İnşAllah dualarla korunuruz
Jıhad
sahinn41
Hz mevlananın cinlerle ve meleklerle küçüklüğünden beri iletişim içinde olduğunu söylüyor sinan yağmur kitabında
cinler olabilirde meleklerle iletişimin peygamberler dısında mumkun olamayacagını düşünüyorum,dogrusu nedir bilmem
Fikir
Selamün Aleyküm kardeşlerim cinler kalabalıklardır.Her evde olabilirler.Bazen bazı insanlar onları uyanık halde şekil değiştirmiş olarak görebilir.Bazı kardeşlerimiz yarı uyanık halde görebilirler bazı kardeşlerimizde rüyalarında.Gelelim neden göründüklerine ve neden rahatsız edebileceklerine:
Onları kızdıracak bir şey yapmış olabilirsiniz.
Sizi imanlı biri görüp kandırmak isteyebilirler.(Şeytan türü tüm cinler değil.Size ilham vererek sizin kendinizi seçilmiş sanmanız.)
Sizi farklı buldukları zaman.(Bu konu çok derin bir konu şöyle özet geçiyorum enerjiniz farklı olabilir bu durumda bir insana bağlabilirler.(Hadim türü))
İşlediğiniz bir günah veya yaptığınız yanlış zikirlerde(Başka bir konuda yazmıştım enerji yükselmesiyle ilgili tabi burdaki rakam 4000-5000 gibi bir rakam)
İçlerinden biri sizi beğendiği zaman.
Kadınlarda bilhassa lohusa döneminde
musallat olabilirler.Ha tabiki de göz yanılması psikolojik hastalıklar da belli belirtiler gösterir anlaşılması için daha fazla detaya ihtiyaç vardır.
Olabilecek belirtiler:
-Vücudun herhangi bir yerinde doktorların bulamadığı ağrı.(Stresle alakalıda olabilir dediğim gibi zor anlaşılan birşeydir.)
-El ayak ve kollarda uyuşmalar.
-Düşünce karışıklığı ve vesveselerin artması.
-Dua ederken ve koruyucu sureleri okurken zorlanma ve sıkkınlık.
-Çoğu zaman dalgınlık.(Çünkü zihni gereksiz düşüncelerle meşgul ederler.)
-Allah’a, peygamberlere,din büyüklerine karşı nedensiz sinir ve kötü düşünceler(Buda vesveseye girer diye düşünülebilir fakat farklıdır bahsettiğim durum kişinin ibadet ederken değil durduk yere bunları düşünmesidir.)
Yardımcı olabildiysem ne mutlu.
burcealtug
KARDEŞİM şimdi beni korkuttun işte. Ben de yazdıklarının bir kısmı oluyor. Dalgınlığım çok. Kalbim de bazen sıkıntı oluşuyor. SaNKİ daralıyorum gibi. Ama bunlar normalde olabilir bilmiyorum şimdi.Günahlarım her insanda olduğu kadarı ile elbette var hurimelek değilim ki. RABBİM affetsin. Zikri çok yaparım. ALLAHı anmak için düşünmek hoşuma gidiyor. Yapı olarak çok duygusalım. Çabuk duygulanıp ağlarım. Ya gerçekten korktum. Napcam şimdi?
burcealtug
flood olacak ama yazmak istiyorum. HADİM türü ne demek?yani enerjim farklı ne demek?Kibrit kardeşim seni çevrim görüyorum lütfen aydınlat. VAllaha gecem zehir olacak
kibrit
< Olabilecek belirtiler:
-Vücudun herhangi bir yerinde doktorların bulamadığı ağrı.(Stresle alakalıda olabilir dediğim gibi zor anlaşılan birşeydir.)
-El ayak ve kollarda uyuşmalar.
-Düşünce karışıklığı ve vesveselerin artması.
-Dua ederken ve koruyucu sureleri okurken zorlanma ve sıkkınlık.
-Çoğu zaman dalgınlık.(Çünkü zihni gereksiz düşüncelerle meşgul ederler.)
-Allah’a, peygamberlere,din büyüklerine karşı nedensiz sinir ve kötü düşünceler(Buda vesveseye girer diye düşünülebilir fakat farklıdır bahsettiğim durum kişinin ibadet ederken değil durduk yere bunları düşünmesidir.) >
Ohooo sürüsüne bereket. Beraber yaşayıp gidiyoruz demek ki, aman iş ileri boyuta geçmesin de, böyle geçinip gideriz 🙂
burcealtug
Ya gülme lütfende hakikaten bildiğin bişey varsa ekle. Okuduklarımdan sonra iyice tırstım. Gece kızıma çok kalkıyorum zaten
kibrit
VAllahi abla bende tam bilmiyorum hadim türlerinin İslamda ki yeri nedir ne değildir ama bende farklı bir durum söz konusuydu.
Çocukken bir kaç kere acayip şeyler gördüğüm oldu. Pek konuşmak istemiyorum bu konu hakkında. Benimle o kadar çok uğraştılar ki, geceleri gözüme uyku girmezdi. Sabahlara kadar uyuyamazdım. Ancak başkaları yanımda yatarsa uyuyabilirdim. Bunun neden olduğunu bilmiyorum. Allahıma hamd olsun, son 1 senedir bu şekilde şeyler olmuyor. Rahat hissediyorum kendimi. Çok rahat değilim gene ama bu konular hakkında korkmadan konuşmak bile bir ilerlemedir benim için. Cin ismini duydum mu korkudan elim ayağım titrer ve inanılmaz bir vesvese saldırısı olurdu. Allah’a çok şükür artık yok.
burcealtug
ALLAH içini daim kılsın kardeşim.Şu soru aklıma takılıyor. İmanım daha evveli gibi değil ya. Yani itikadım arttı bunu biliyorum. Dinime sıkı sıkıya sarıldım. Bu yüzden mi benle uğraşılıyor?Yani sebep iman mı?Beni caydırmak niyetindeler mi?Yoksa enerji dedikleri insanlar bana nazar ettikleri zaman hakikaten başım çok ağrırı o gün tam bir sarhoşluk içinde gezerim. Yani yıldızı düşük derler ya ….Amannn gene hurafe bunlar işte. İnanmıyorum.
Yazılanlar beni ciddi anlamda korkuttu. AYETELKÜRSİ VE FELAK NAS okuyacağım.
burcealtug
Birde hz mevlana nın şirk mirk olayının bunla ne alakası var anlamadım. Ben onların şirkçi olduğunada inanmıyorum. Güzel ahlaktan bahseden bir şahısdı kendisi. ALLAH aşkını yaşayan bir insan….onun gibi olmayı ne çok arzu ederdim ALLAH biliyor kalbimi.
kibrit
Nazar vardır. İnsanların pis bakışları yada istemeden verdikleri zararlar vardır. Anne bile evladına nazar değdirebilir. Bu durumda baş ağrısı, basınç hissedilir. Ayetel kürsi okumak lazımdır. Felak ve nas sureleri de okumak faydalıdır. Esneme yoluyla insan rahatlıyor! Allah kem gözden muhafaza etsin.
< Birde hz mevlana nın şirk mirk olayının bunla ne alakası var anlamadım. Ben onların şirkçi olduğunada inanmıyorum. Güzel ahlaktan bahseden bir şahısdı kendisi. ALLAH aşkını yaşayan bir insan….onun gibi olmayı ne çok arzu ederdim ALLAH biliyor kalbimi. >
Vahhabilerin canı cehenneme! İngiliz istihbaratının kurduğu bir akım bugün ne kadar çok tarikat tasavvuf düşmanı çıkarttı ortaya. Beyinlerinin süzemedikleri şeyi anlamıyorlar. "Çocuğun kellesinin kesilmesi", bunlara göre her daim günahtır! O sözlerin denmesi ne haller içindeyken oldu belki ama bunlar anlamaz. Molla abdurrahman cami hz. lerinin hayatını verdim gene anlamadılar( 5 asır öyle "zahir ilim" alimi gelmemiş), gene beyinleri yetmedi, vahhabi etkisiyle ölecekler bu gidişle. Okudukları ayetlerin manasından habersizler ama ooo susturamazsın.
burcealtug
Allah razı olsun….esnemekle alakalı bende şunu hissediyorum. Özellikle namazda çok oluyor birde kötü gözler değdiği zaman. Şeytandan olduğunu zannediyorum. EUZÜ….çekince geçiyor. ALLAHUTELA dilediğini tüm şerli şeylerden kötülüklerden korur ablam. İnşAllah bizide koruyacaktır. ALLAHA EMANET OL VAKTİNİ ALDIM.Hakkını helal et. Ha birde dua et takvam artsın ne olur.
Jıhad
< Vahhabilerin canı cehenneme >
dikkat et imanından olma kibrit toplu tekfir ediyorsun yani aşağıdaki vereceğim bir oku derim Muhammed ibn Abdulvahhab’ın akidesini kendi eserlerinden öğren kıytırık iftiracı kitaplardan değil iftira atmadan önce iki kere düşün bana kendi eserlerinden eğer bulabileceksen bul ehli sünnete karşı bir sözünü hadi hodri meydan bu arada vahhabi falan da değilim 😀 bir de tavsiyem aa pis vahhabi gibi gelimeler kullanmayın ALLAH’ın ismi EL-Vehhab dır vehhabi de el Vehhab’ın yolundan giden 😉 Celaleddin rumi meselesine gelecek olursak burcealtuğ kardeşim ahlaklı olduğundan bahsetmişsin dilersen mesnevideki ahlak dışı hikayeleri bir araştır ben link vermekten haya ediyorum öyle şeyler yazıyor ki! hem yukardaki yazdıklarım da yeterli tamamen kendi eserlerinden alıntıdır evimde mesnevi de var teyit ettim yani vAllahi yazıyor ahlaksızlıklar diz boyu bak bir oku mesajın en sonundakini kestirip atma
forumduasi.com/itikat-iman-soru-ve-cevaplari/219631-vehhabiler-kimdir-haklarin-da-soylenenler-dogru-mudur.html <– Muhammed ibn. Abdulvahhab akidesi vahhabiler kimdir vs.
Sultan Veled, Mevlana, Şems ve Kimya Hatun şirki (S.56-57)
Yine Sultan Veled’den nakledilmiş tir ki: Bir gün ileri gelen sofiler babam Hudavendigâr’dan: "Abu Yezid (Tanrı rahmet etsin), Ben Tanrı’mı daha sakalı bitmemiş bir genç şeklinde gördüm, buyuruyor. Bu nasıl olur?" diye sordular. Babam:
"Bunda iki hüküm vardır: ya Bayezit Tanrı’yı sakalı bitmemiş genç şeklinde görmüş, yahut Bayezid’in meylinden ötürü Tanrı onun gözüne bir genç çocuk suretinde gözükmüştür "dedi.
Yine buyurdular ki: Mevlânâ Şems-i Tebrizî‘nin Kimya adında bir karısı vardı. Bir gün Şemshazretlerine kızıp Meram bağları tarafına gitti. Mevlânâ hazretleri medresenin kadınlarına işaretle: "Haydi gidin Kimya Hatuna buraya getirin; Mevlana, Şemseddin’in gönlü ona çok bağlıdır" buyurdu.
Bunun üzerine kadınlardan bir grup onu aramaya hazırlandıkları sırada Mevlânâ, Şems’in yanına girdi. Şems, şahane bir çadırda oturmuş, Kimya Hatunla konuşup oynaşıyor ve Kimya Hatun da giydiği elbiselerle orada oturuyordu.
Mevlânâ bunu görünce hayrette kaldı. Onu aramağa hazırlanan dostların karılan da henüz gitmemişlerdi. Mevlânâ dışarı çıktı. Bu karı kocanın oynaşmalarına mâni olmamak için medresede aşağı yukarı dolaştı. Sonra Şems "içeri gel" diye bağırdı. Mevlânâ içeri girdiği vakit, Şems’ten başkasını görmedi. Bunun sırrını sordu ve: "Kimya nereye gitti" dedi Mevlânâ.
Şems: "Yüce Tanrı beni o kadar sever ki istediğim şekilde yanıma gelir. Şu anda da Kimya şeklinde geldi" buyurdu, işte Bayezid’in hali de böyle idi. Tanrı ona daha sakalı bitmemiş bir genç şeklinde göründü.
Vahiyden Kültüre – Celaleddin Vatandaş, Pınar yayınları, İst-1991 – s.236,237 (Eflaki’den/2/67,70))
MENAKIB’ÜL ARİFİN II (Arifler’in Menkıbeleri)Ahmed Eflaki – Sultan Veled, Mevlana, Şems ve Kimya Hatun şirki (S.56-57)
Jıhad
Burcealtuğ kardeşime özel 🙂
Rasulullah’ın Dua ile Tedavisi (İbn Mace Tıb Bahsindeki) "Ebubekir Şatıri’den"
İbn Ebi Leyla’dan, onun babası Ebû Leylâ’dan şöyle dediğine dair naklettiği rivayet edilir:
Ben Peygamber (s.a.v.)’in yanında oturuyorken bedevi bir arap onun yanına geldi ve:
Benim, ağrıları bulunan bir kardeşim vardır dedi. Peygamber:
Kardeşinin ağrıları nedir , diye sordu. O,
onda bir parça delilik vardır dedi. Peygamber:
Git onu bana getir , dedi.
(Ebâ Leylâ) dedi ki: Bedevi arap gitti, kardeşini getirdi. Peygamber (s.a.v.)’in önünde oturttu.
Peygamber (s.a.v.)’in ona Fatiha’yı, Bakara suresinden ilk dört âyeti, ortasından "ilâhınız tek bir ilahtır" (Bakara, 163) ve Ayetu’l-Kursî ile birlikte iki âyeti, sonundan da üç âyeti okudu. Al-i İmran suresinden de bir âyet okudu. Zannederim: "Allah kendisinden başka hiçbir ilâh olmadığını… açıkladı." (Al-i İmran 18) ayetini okudu.
A’raf suresinden de: "Şüphesiz Rabbiniz o Allah’tır ki… yarattı." (Araf 54) âyetini, Mu’minûn suresinden bir âyeti: "Kim buna dair hiçbir delili bulunmaksızın Allah ile birlikte başka bir "Doğrusu Rabbimizin şanı çok yücedir. O ne bir zevce edinmiştir, ne de bir evlat." (Cin, 3) âyetini, Saffat suresinin başından on âyet-i kerime, Haşr suresinden üç ayet-i kerime; "De ki: O Allah’tır, bir ve tektir" (İhlas, 1) suresini ve Muavizeteyn (Felak ve Nas) surelerini okudu.
(Hasta olan) bedevi arap en ufak bir rahatsızlığı olmaksızın iyileşmiş olarak kalktı.
(İbn Mâce’nin Tıp bahsi)
Fikir
Korkutmak istememiştim sadece bilgi vermek istedim.Bu belirtileri psikolojik olarak bende var diye yorumlayabilirsiniz ama benim dediğim bu durumların ileri derecesidir.Tekrardan söylüyorum sadece bilgi vermek istedim.Sakin olun lütfen sadece bir ses duymuşunuz daha ne olduğu belli değil yazımda da hemen anlaşılamayağını yazmışım.O sesin pek çok nedeni olabilir.Algı yanılgısı olabilir mesela.Siz içinizi serin tutunuz onların amaçlarında biri de korkutmaktır.Bazı üyelerin belirttiği gibi Ayet-el Kürsi ve muavvizeteyn surelerini okuyunuz.Enerjisi farklıdan kastım bazı insanlar farklı doğarlar.Hemen ona bağlamanıza gerek yok ben olabilecekleri yazdım.Ki bazı belirtiler psikolojik hastalıkların birtakım belirtilerine benzerdir bu yüzden anlaşıkması zordur.Yanlış anlamayın sizin psikolojiniz bozuk demiyorum sadece anlaşılması zordur.Siz korkmayın zaten anlayan arkadaşınız da ihtimal vermiş.
Selametle
Jıhad
yanlış anlaşılmasın dua ayetlerini yukaırda paylaşmamın sizin vesveseden bahsetmiş olmanız yoksa hadise muhattapsınız diye değil 🙂
kibrit
Kimya hatunun gönlünde Allah olmasın 😉 Aman boşver sizde kapasite sıfır bir şey anlamazsınız! Aynı Allah’ın ibrahim as. a beni neden doyurmadın gönderdin dediğinde, İbrahim as. dedi ki, ya rabbi sen gelmedin ki. Allah buyurdu ki; o gelen yaşlı aciz hasta adam vardı ya, işte ben onun gönlünde idim ya İbrahim.
İngiliz mason destekli fırkadan ne beklenir!
< de tavsiyem aa pis vahhabi gibi gelimeler kullanmayın ALLAH’ın ismi EL-Vehhab dır vehhabi de el Vehhab’ın yolundan giden >
Sen bir rahat ol, bizim ne niyetle dediğimizi Allah biliyor.
Vehhabiliğin sapıklıkları ehl-i sünnete zaten hiç uymaz. İngilizler, dinin tamamen manevi yönünü kaldırıp vehhabilere sadece text/metin kısmını verdiler. Bir çok sitede ya da hocalarımızın, üstadlarımızın konuşmaları yazıları mevcuttur! Cübbeli Ahmet hoca, Kadir mısıroğlu…
Ne senin yazdıklarını okurum ne de benim dediklerimi sana oku diye üstelerim. Uzun uzun yazmışsın, ayetleri kendi kafanıza göre yorumlamışsınız, işinize gelmeyen hadisleri ayıklamışsınız! Yani MIT yapmış, sizde peşinden gidenler kanıksamış… Hadi işinize buradan size ekmek çıkmaz!
Jıhad
gerçekten ne yaptığını bilmiyorsun çok nefsani hareket ediyorsun ve iftira atmaktan başka bir şey yapmıyorsun ALLAH ayette eğer doğru sözlülerdenseniz kanıtlayın demiyor mu ??? tebliğ böyle mi yapılır.dinin manevi yönü bu değildir ölçün ibn arabiyse öyledir belki ama Rasulullah en samimi olanımız böyle bir şey yapmışmı kendi halinde işiyle gücüyle uğraşan sadece ALLAH’ım emrettiklerini yapan aşırıya gitmeyen birisi idi. hem okumuyorsun kendi eserlerini diyorum bak ama sen bana nerden delil getiriyorsun ingiliz casusunun itirafları adlı necis kitab’ın iftira atmaktan ibaret olduğunu kanıtlayabilirim al buyur ama okumazsın sen ben yine de deneyim
Sapık Kitap "Bir İngiliz Casusun iİttirafları (iftiraları) isimli kitap ve Yaınevi "Hakikat(!)" hakkında değerlendirme:
Bir İngiliz casusunun itirafları adı ile hakikat yayınları tarafından basılan bu kitaba’‘BİR İNGİLİZ CASUSUNUN İFTİRALARI ”denilseydi daha isabetli bir isimlendirme olurdu.Çünkü bu kitap Muhammed bin Abdulvahhab hakkında dizilmiş iftiralarla,senetsiz sözlerle ve uydurma hikayelerle hazırlanmıştır.Bu kitabı gündeme getiren kişide..m.sıddık gümüş kod adı ile kitabı çeviren meşhur ehli sünnet düşmanı ve tağutun askeri h.Hilmi ışıktır.
kibrit
Tabi tabi kesin kitap palavradır. Hatta ingilizlerin yahudilerin işi olduğu konusunda Kadir Mısıroğlu üstad bile atıp tutuyor. Ancak kendinizi kandırırsınız. "Protestan islam" yani metin olarak al ve düz mana ile/kelime kelime yorumla!
Leküm diniküm veliyye din.
Jıhad
ehli sünnet alimlerinin kitaplarını okursan göreceksin ki müteşabih ayetler tevil edilemez 4 mezhep imamı da bunu destekler
kibrit
Yav sana okumuyorum yazdıklarını demedim mi? Benim dinlediğim hocalar bellidir! Cübbeli Ahmet hocam bunların başındadır…
Vehhabilik sapık ve batıldır. Yazıp durma. Sen öğrenmek istiyorsan, ehl-i sünnet hocalarımızın sohbetlerini açıp dinlersin. Seni ve yazdıklarını kaale dahi almıyorum. Bu da son mesaj sana. Hadi islam tr sitesinde atın tutun.
Bu site adminleri de bir arkadaşı kendilerine çatmadan evvel baya bir idare ettiler ses çıkarmadılar, ne zaman ucu dokundu o zaman iş yaptılar. Onlarında görüşünü, tutumunu anlamış olduk vesselam.
Jıhad
okumamakta hala ısrarcısın bak ehli sünnet alimlerinin kitaplarını okursan göreceksin ki müteşabih ayetler tevil edilemez 4 mezhep imamı da bunu destekler
fıkhı ekber şerhi allame aliyyül kari sayfa 104 aç bak ne yazıyor
O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir.Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.AL’i İMRAN 7
MUTEŞABİH AYETLER TEVİL EDİLEMEZ
Eş’arî (ö. 324/935) meşhur "Makalâtü’l İslâmiyyin" isimli eserinde bu konudaki fırkaların görüşlerini serdederken şöyle demektedir:
"Ehl-i Sünnet ve hadis ehli dedi ki: ALLAH cisim değildir ve yaratıklara benzemez. O, Arş’ın üzerindedir. Nitekim;"O Rahman, Arş’a istivâ etti" buyurulmuştur. ALLAH’ın söylediğinden öteye gitmez, söz söylemeyiz. Aksine, keyfiyetsiz olarak istivâ etmiştir, deriz" (Eş’arî, a.g.e., I. 285).
İmam Maturudî (333/944) Kitabu’t-Tevhîd‘de, "İstiva" ayeti ile ilgili muhtemel bir çok te’villeri (mulk, ulûvv, Arşı ta’zim ve teşrif, istilâ, kasd vb.) sıralayıp, teşbihe kaçan anlayışları reddeddikten sonra şöyle demektedir:
"Bu mevzuda bize göre aslolan şudur ki, ALLAH Teâlâ; "Hiç bir şey O’nun benzeri olamaz" buyurmak suretiyle kendini mahlukatına benzetmekten tenzih etmiştir. Nitekim biz de O’nun fiillerinde ve sıfatlarında benzeri bulunmadığını, benzerlerinden münezzeh olduğunu yukarıda beyan etmiştik. Bundan ötürü, "Rahman’ın Arş üzerine istivâsını " vahyin getirdiği ve akılda sabit olduğu gibi kabul etmemiz gerekir. Artık biz bu ayetin belli bir anlam ile kesin te’viline hükmedemeyiz. Çünkü zikrettiğimiz te’villerden herhangi birine ihtimali olduğu kadar; henüz bize ulaşmamış, teşbih şâibesi taşımayan başka bir manaya gelmesi de muhtemeldir. Biz ancak bu ayette ALLAH’ın o tabirle muradı ne ise, ona iman ederiz. Vahy ile sabit olan ru’yetullah vb. diğer meselelerde de inancımız böyledir. Bu hususlarda teşbihi nefyederek, hiç bir yorum yapmadan murâd-ı ilâhi her ne ise ona iman gereklidir
(Maturidî, Kitabu’t-Tevhîd, s. 74).
Hanefi mezhebinin imamı Ebû Hanife (öl. 150/766) de ayni görüştedir. O şöyle demektedir:
"Bilmiyorum, Rabbim gökte midir, yerde midir" diyen kâfir olur. "ALLAH Arş’ın üzerindedir ama Arş gökte midir, yoksa yerde midir, onu bilmiyorum" diyen de kâfir olur.ALLAH’a dua ederken yukarıya yönelinir, aşağıya değil. Çünkü aşağının rubûbiyet ve ulûhiyyet vasfıyla hiçbir ilgisi yoktur.
Nitekim şu hadis de bunu anlatıyor:
Bir adam Hz. Peygamber’e siyah bir cariye getirdi ve:
– Benim üzerime mu’min bir köle azat etmek vacib oldu. Bu kâfi midir? diye sordu.Peygamber (s.a.v) o cariyeye sordu:
"Sen mu’min misin?" Cariye:
"Evet" dedi. Peygamber (s.a.v.):
"Peki, ALLAH nerededir?" diye sordu. Cariye göğe işaret etti. Bunun üzerine Peygamber:
"Onu azat et, o mu’mindir" dedi. (Muslim, el-Mesacid, 33; Ebû Davud, es-Salat, 167; İbnu Ebi’l-İzz el-Hanefi, Şerhu’l Akîdeti’t-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288; İmam-ı Azam’ın Beş Eseri, İstanbul, 1981, s. 45-48 Arapça kısmı).
Nitekim Ebû Hanife’nin talebesi Ebû Yusuf, ALLAH’ın gökte (yukarıda) olduğunu reddeden Bişr el-Merisî’yi bu görüşünden dolayı hesaba çekmiş ve tövbe etmesini istemiştir.
(İbnu Ebi’l-İzz el-Hanefi, Şerhu’l Akîdeti’t-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288)
(müteşabih ayetlerin tevilinde : elden maksat ALLAH’ın kudreti , yahut nimetidir , denilemez. Zira bu türlü tevillerde ALLAH’ın sıfatlarını iptal vardır. ALLAH’ın sıfatlarını iptal ise Kaderiye ve Mutezile taifesinin sözleridir. Lakin ALLAH’ın eli , keyfiyetsiz olarak sıfatıdır. ALLAH’ın gazab ve rızası da yine keyfiyetsiz olarak ALLAH’ın sıfatlarıdır. )
Yani bu sıfatların nasıl olduğunu biz bilmeyiz , ancak ALLAH kendisi bilir .
El sözü için olduğu gibi ALLAH’a izafe edilen yüz sıfatı için de ALLAH tealanın zatıdır , ayn sözünden maksat , görmesidir ,Arş üzerinde durmasından maksat da Arş’ı istila etmesidir ,(kaplamasıdır) denilemez . Bu ayetler tevil edilemez. Çünkü Cenabı ALLAH özellikle bu kelimeleri kullanmış , bunların yerine , kudret , nimet , görme ve istila kelimelerini zikretmemiştir .
Doğrusu Cenabı ALLAH el kelimesinden nimet ve kudret gibi iki manadan başkasını kasdetmiştir. Bu sıfatlar ALLAH hakkında müteşabih sıfatlardandır. İmam Azam da Cumhur-u Selefe uyarak aynı görüşe katılmıştır. Ondan sonra gelen ilim adamları da ona uymuşlardır . ALLAH Tealanın gadab ve rıza sıfatlarından gazabı ve intikamı dilemek , rızası ile nimet vermeyi dilemek kastedilmiştir , tarzında tevil yapılamaz . Bunlardan maksat , esas konuluş gayeleri olan nimet ve azabtır .
Fahr’ul-İslam demiştir ki : ALLAH için , el ve yüz isnat etmek bize göre haktır . Bu el ve yüz aslı ile bilinen ve vasfı ile müteşabih olan sıfatlardır.
Vasfını yapmaktan aciz olduğundan dolayı bu sıfatların aslını ALLAH hakkında iptal etmek caiz değildir . İşte Mutezile bu yönden sapımıştır .
Zira onlar , makul bir şekilde sıfatların vasfını bilmedikleri için bu sıfatların asıllarını da reddetmişlerdir. Bu şekilde onlar da ALLAH’ın sıfatlarını inkar ve tatil edenlerden oldular.
İmam Azam Ebu Hanife’den: ALLAH teala gökten iner şeklinde rivayet edilen hadis-i şeriften sorulunca , keyfiyetsiz olarak iner cevabını verdi .
Başka bir hadis-i şerifte’de Hz. Peygamber (s.a.v.) şöyle buyuruyor:
Şüphesiz Cenabı ALLAH Adem aleyhisselamı kendi sureti üzerine yaratmıştır , yahut Rahmanın suretinde yaratmıştır .
[ Buhari , c .V , s. 125 , İstizab 1]
Bu ve buna benzer hadis-i şeriflerin zahiri manası üzerine bırakılması gerekir. Bunların durumu , tevili , söyleyene bırakılır. ALLAH Teala ise azalardan ve yaratılmışların sıfatlarına benzemekten beridir.
İmam Azam Ebu Hanife , El-Vasiyye adlı kitabında şöyle diyor :
Biz ikrar ederiz ki ALLAH Teala ihtiyaç olmaksızın Arş üzerinde durmaktadır. O’nun istikrarı Arş üzerindedir. Arş’ı ve Arş’tan başka her şeyi koruyan da ALLAH Teala’dır.ALLAH teala , başkasına muhtaç olsaydı yaratılmışlar gibi , bu alemi yaratmaya ve idare etmeye kadir olamazdı. ALLAH eğer oturmaya ve bir yerde kararlaşmaya muhtaç olsaydı , o takdirde Arş’ı yaratmadan evvel nerede idi ? Öyle ise ALLAH Teala , oturmaktan ve karar kılmaktan münezzehtir .
İmam Malik hazretleri Arş üzerinde istiva’dan sorulunca ne güzel söylemiştir. ALLAH’ın Arş üzerinde istivası malumdur , keyfiyet meçhuldur. Bundan sormak bidattir. Bu ayete inanmak ise vacibtir.
Bu inanç selefin yoludur . Ve en doğru bir yoldur . ALLAH teala ise daha iyi bilir . Bazı halef alimlerinin yukarıda geçen ayet ve hadisleri tevil şekilleri geçmiştir. Bu ayetleri tevil etmenin daha sağlam bir yol olduğu söylenmiştir . Fakat Şafiilerden biri İmam’ul- Haremeyn’in önce bu ayetleri tevil ettiği , ancak ömrünün sonuna doğru bundan vazgeçtiği , bu ayetleri tevil etmeyi yasakladığı ve Selef’in müteşabih ayetlerin tevilini yasakladıkları hususundaki icmaını naklettiği rivayet edilmiştir.
İmam’ul- Haremeyn Risale-i Nizamiye adlı kitabında da bu görüşünü açıklamaktadır. Bu görüş maturidi Mezhebine mensub olan alimlerimizin inancına da uygundur .
İMAM AZAM FIKH-I EKBER
Aliyyul- Kari Şerhi
Sayfa : 75 -76 -77
Tercüme : Yunus Vehbi yavuz
İlaveli 4. Baskı 15 ytl .
Çağrı yayınları : Tel : 0 212 516 20 80 -81 fax : 0 212 516 20 82
burcealtug
Jıhad KARDEŞİM
16 yaşında bir genç olarak dini bilgilerin maşAllah yerinde okuyup araştırıyorsun. Lakin tek yanlı kaynaklardan bakıp karar kılmamanı öneririm. Bu her konu için geçerlidir. Yazdıklarını okudum. Ama üzülerek söylüyorum ki çok yanlı kaynaklara dalmışsın. Hz mevlana ve şemsi tebrisin kitaplarını çok okudum okumaya da devam edeceğim. Yunus emre gibi Allah dostu aşıklar bana inşllah hep yol gösterecek. Buna yürekten inanıyorum. Çünkü namazlarda bunun için dua ediyorum.
-rabbim sevgini öyle bir içime yerleştir ki nereye bakarsam bakayım nereye dönersem döneyim seni göreyim. Hep içimde sen ol. Sana aşkım artsın. Takvam bunla derece kazansın. Hz mevlana hz şems sana nasıl aşıksa öyle bir aşk yaşat bana diyorum.
Bu dua 3 hafta kadar kabul olduğuna da inanıyorum. Bilmediğim bir sebepten ötürü ya da bilmediğim işlediğim bir günahda olabilir belkide dünyaya dalmışsımdır o haftalarda ki gibi yoğun değil şuanda yaşadıklarım. Hatta bununla ilgili başlıkda açmıştım. ALLAH AŞKINI NASIL YAŞATABİLİRİM ARTIRABİLİRİM adlı. İnan bana yazdıkların doğru olsaydı o zaman ki duam da kabul olmazdı. Çünkü kendine şirk koşulmasını asla kabul etmeyen RABBİMİZ benim duamda adı geçen kişileri örnek almamı istemezdi. Ben buna inanıyorum. O şahıslarıda çok seviyorum. Dilerim ahirette onlarla cennete kabul edilirim. Kişi sevdiği ile berabermiş ya….
cinlerle ilgili söyledikleriniz için tavsiyeler iç,in herşey için ALLAH RAZI olsun. Ayetel kürsi felak nas okuyacağım. En kısa zamanda da amenerresuliyi ezberleyeceğim inşAllah
Jıhad
ben sadece yanlı kaynaklar okumuyorum mesneviyi okudum, risale-i nur ve reddiyesini aktardığım bir çok kitabı az da olsa okudum ve orta yolu bulmaya çalıştım tevhidle islamla hiç bir alakası olmayan sözler inanışlar sevap umularak yapılan şeyler bunların hiçbirinin delili yok ne RasulAllah yapmış ne tabiin et tabiin yapmış ya da tavsiye etmiştir aksine eleştirmiştir ibn arabiyi tekfir eden alimlerin listesini de vereceğim… hatta vahdet’i vücud şirkine reddiye yazanları da vardır. Lâ mevcude illa hu (Ondan başka mevcut yoktur.) diyerek varlığın ancak Allah’a mahsus olduğunu esas alan ve mahlukatın varlığını kabul etmeyen bir tasavvuf ekolüdür.vahdeti vücud Ekolun kurucusu Muhyiddin-i Arabîdir lütfen okuyunuz aşağıdakileri
facebook.com/vahdetiVUCUD.itikadi
http://www.facebook.com/vahdetiVUCUD.itikadi –> inceleyiniz
Söylediğim her şeyi, bana Tanrı haber verdi… O, bana imlâ ediyor ve ben (bunları) kendi elimle yazıyordum… Benim lisânım, Hakk’ın lisanıdır, sözüm O’nun sözüdür(El Futûhât El-Mekkiyye. Muhyiddin-i İbn Arabî. Kültür Bakanlığı/1184Çev: Prof.Dr.Nihat Keklik divandan nakille s.455)
EL FUTÛHÂT EL-MEKKİYYE – FUSÛSÜL HİKEM : MUHYİDDİN-İ ARABİ1Çünkü bu kitap, nefis arzularından münezzeh ve içine fesad karışmamış olan en kudsî makamdan indirilmiştir. Çünkü ben ancak bana ilham olunan şeyi söyledim ve bu yazılı kitapta ancak bana indirilmiş olan hakikatleri dile getirdim(Fusûsül Hikem. Muhyiddin-i Arabî. M.E.B Çev:Nuri Gençosman s.20)
Oysa Rabbımız (c.c) böyleleri hakkında ne buyuruyor;
Elleriyle (bir) kitap yazıp sonra onu az bir bedel karşılığında satmak için, "Bu ALLAH katındandır" diyenlere yazıklar olsun..! Elleriyle yazdıklarından ötürü vay haline onların! Ve kazandıklarından ötürü vay haline onların! (Bakara/79)
MUHYİDDİN İBNU’L ARABİ’DE TASAVVUF FELSEFESİ – EBU’L ALA EL AFİFİ, Kırkambar Yayınları (kendi eseri)
3
Muhyiddin-i Arabi Allah’a iftirası o bana tapınır , ben de ona (S.37)
İbnu’l-Arabiye göre, Bir ve Çok arasında tam bir karşıtlık ve iki taraflı bir bağımlılık vardır. İki mantıki karşıt gibi, hiçbiri diğeri olmaksızın anlam taşımaz. Felsefesindeki biraz şiir unsurunu hesaba katarsak, bu karşıtlık onun şu harikulade mısralarında bir süffnin yapabileceği ölçüde açıklanmıştır:
"O beni över, ben de O’nu,
O bana tapınır, ben de O’na
Bir durumda O’nu itiraf eder,
A’yânda (dış âlemde) ise, inkar ederim.
Ben O’nu değil, O beni bilir,
Ben bilir ve temaşa ederim O’nu
Ona yardım edip el uzattığım halde,
Nasıl olur da O, bağımsız olabilir?
Ben O’nu bilirken yaratırım.
Hadis bize bunu böyle haber veriyor
Ve bende O’nun gayesi gerçekleşiyor.
İbn Arabi’ye indirilen kitap yalanı.(s:57-58)
Bu rada kendisine altı ve üstü yazılı bir kâğıt sunulmuş ve İbn’ul-Arabî bu kâğıdı çe¬ şitli kılıklarda (biçimlerde) görmüş ve bütün müşahede ettiklerini bize şöylece ak¬ tarmıştır :
«… Üstünlük rekabetini veren bu tevhîd için, bu (197nci) bâb’ı yazarken, acâib bir vakıa gördüm. Bana bir yazılmış kâğıd verildi ki, göz kararıyla yirmi dirsek (yani 13.5 metre) den fazlaydı. Uzunluğuna gelince: tahkik edemiyorum (gerçek olarak bilemiyo¬rum). Kenarda tasvir edilmiş şekildeydi ve bir tek cild idi. Bir cild ki, bakarsın, okurken onu beyaz görürsün; okumaksızın bakarsan, onu yeşil görürsün. Onu okuduğun zaman bir cild (kitap) olarak görürsün; okumadığın zaman : bilemem, ipek veya keten bir top kumaş ola rak görürsün.
İbn Arabî’nin yazılarının Allah’tan gönderildiği yalanı.(s:93)
Futûhât’da dikkatimizi çeken onuncu motif, İbn’ul-Arabî’nin eser yazmak için dâima Allah’dan bilgi ve hattâ izin beklediğini söylemesidir. Futûhât’da şöyle diyordu:
«… Eserlerimi yazmak hususunda, bana gerçekten izin verilmiştir…»
Yine Fütuhat adlı muazzam eseri için :
«… Allah Teâlâ’ya yemin ederim ki, buradaki her harfi bile ilâhî bir im¬ lâ ve rabbani bir ilkâ (=ulaştırma) ile yazdım…»
demektedir. İşte bu gibi sözlerle, normal boyda 7000 sayfa tutan Futûhat’ın her harfini dahî kendisine Allah’ın dikte ettiğini iddia ediyordu.
Kendisine ayet gelmesi yalanı. (s:99)
Futûhat’da çok nâdir olarak gözümüze çarpan onblrinci motif, îbn’ül-arabî nin kendisine âyet (!) geldiğini iddia etmesidir. Nitekim henüz yirmi altı yaşla¬ rında, Endülüs’ün İşbiliyye (=Sevilla) şehrinde bulunurken, adı geçen şehrin kab¬ristanında kendisine böyle bir hal olmuş, âyet adını verdiği bir söz işitmiştir. İşte bunun tesiri altında üç yıl süreyle adetâ konuşma kabiliyetini kaybetmiş, o zaman işittiği (fakat ne olduğunu söylemediği) sözleri, üç sene müddetle dâima tek¬rar etmiştir. Bizzat kendisi şöyle diyordu :
.
«… İşte bu 586 yılında İşbiliyye kabristanında bir Cuma günü namaz¬ dan sonra bize gelen âyet’dir. . Bu sırada sarhoş (gibi) kaldım : Üç yıl müddetle, namazda veya uyanıkken yahut uykuda, ancak bunu okuyabili yordum…»
bir yakınım bu tarikatler yüzünden mahvoldu cinler hakkındaki yaşadığım olay burdan geliyor.
MUHYİDDİN İBN ARABİ FUSUS UL-HİKEM – MUHYİDDİN-İ ARABİ, M.E.B. Yayınları2Abdulkadir Geylani’nin İbnu’l Arabi’nin geleceğini haber vermesi (S.8-9)
Muhyiddin Arabi’nin Hz. Muhammed (a.s)’e iftirası (S.11)
Fusûs ul-hikem, Muhyiddin-i Arabi’nin 627 hicret yılında Şam’da bulunduğu sıralarda bir gece görmüş olduğu gerçek bir rüyan’ın ilhamıyla yazılmıştır. Şeyh o gece mâna âleminde Hazret-i Peygamber’i görüyor, elinde bir kitap tutmuş, kendisine hitap ederek, "bu, Fusûs ul-hikem kitabıdır. Bunu al ve halkın faydalan¬ması için muhteviyatını açıkla" diyor.Şeyh de Yüce Peygamber’in bu manevî işaretine uyarak hemen Cenab-ı Peygamber’den aldığı emir ve ilham çerçevesi içinde, kitap muhtevasını, artıksız ve eksiksiz olarak, olduğu gibi naklediyor, daha doğrusu Hazret-i Peygamber’den aynen nakil ve tercüme ediyor.
Yaratan, yaratılan, halık, mahluk, hep o’dur. Yalanı (S.13)
Yaratan, yaratılan, halık, mahluk, hep O’dur.O’nun dışında, O’nun varlığı hariçinde hiçbir varlık tassavur edilemez. Çünkü Vücut birdir.
celaleddin rumi
Rumi (mevlana) ne diyor?? okuyalım : (haşa!)"Yavrum, veliler de Allah ın çocuklarıdır. Onlar ortada olsun, olmasın… Allah, mallarını, canlarını korur, onların ahvalinden haberdardır. Sakın noksanlarını bulup aleyhlerine gıybet etme. Onlar için kin güden, onların öcünü alan Allah’dır."
Veliler Allahın çocuklarıymış !! bizi eleştirmek için hazır bekleyenler şimdi : iftira atıyorsunuz. Yalan söylüyorsunuz diyecekler…gidin MESNEVİ 3.CİLT 75-80 beyit leri
Okuyun !!!
75
Allah dedi ki: Bu veliler benim çocuklarımdır. Gariplik âlemindedirler, eşleri yoktur. Ne işleri vardır, ne güçleri.
Halkı imtihan için hor ve yetim görünürler. Fakat hakikatte dostları da benim, nedimleri de.
Hepsi de benim korumama arka vermiştir. Sanki onlar, benim cüzülerimdir.
Sakın, sakın! Bunlar benim hırka giyenlerimdir.Binlerce kişi arasında yüz binlerce kişidirler, fakat yine de hepsi bir vücuttur.
85
Öyle olmasaydı bir tek Musa, bir tek sopa ile Firavun’un altını üstüne getirebilir miydi?
Öyle olmasaydı Nuh, bir beddua ile doğuyu batıyı sulara gark edebilir miydi?
İhsan ve kerem sahibi Lût, zâlimlerin şehirlerini perişan eyleyebilir, yerlere batırabilir miydi?…
mesnevi-3 cilt
Ufkuaçık
Cinlerin de kendi aralarında Hak ve batıl mücadelesi vardır.Hal böyle olunca müslümanlara eza ve eziyet verenler genellikle kafir cinlerdir.Onları yakıp yok etmek gerekir ama ehli olmayana musallat olurlarsa çarparlar.Aşağıda ki ayet ve sureleri kullanılmamış halis üzüm sirkesinin içine okuyup ayak altlarına değil odaların köşelerine ve evin 4 köşesine serpilirse mutlaka onlar orada cayır cayır yanacaklardır.Bunları yaparken kendisini de korunma dualarını okuyacak ve ondan sonra beklemeye başlayacaktır.
1- Bakara Suresinin başından 4 ayet,
2-Ayet-el Kürsi ve ondan sonrasında ki 2 ayet,
3-Bakara Suresinin sonundan 3 ayet,
4-A’raf Suresi’den 3 ayet (54, 55, 56’ıncı ayetler),
5-İsra Suresinin sonundan 2 ayet,
6-Saffat Suresinin başından 10 ayet,
7-Rahman Suresinden 3 ayet (33, 34, 35’inci ayetler),
8-Haşr Suresinin sonundan 4 ayet,
9-Cin suresinin başından 2 ayet okunur ve her sıralamalarda besmele çekilir.Bunları ehil olana yaptırınız.Zira bu ayetler okunurken yanan cinler can havliyle okuya saldırırlar.Bu yüzden bu iş çok müşgüldürGeceleri sizi rüyalarınızda korkutabilirler.Bunlara aldanmayın ve cesaretli olunuz.Allah acil şifa versin cümlemizi cinler şerrinden korusun
————-
Cinleri yakmakta günahtırAncak çok zarar verirlerse yakılırlar
islamyolu
Jıhad senin aklın başında mı . biz burada neyi tartışıyoruz. sen gelmişsin neyi tartışıyorsun. ne alakası var şimdi Vahdeti vücut meselesini burayada taşımışsın. burada Cinlerle ilgili konuşuyoruz sen gelmişsin Muhiddin arabi bvunu yaptı mevlana tövbe haşa kafir idi , Aliyyül kari bunu dedi şu bunu dedi. tamam kardeşim hepimiz kafir olduk dünyada tek müslüman sen kaldın Cennettede tek başına gezersin artık.
Nasıl adamsın sen ya. Abdulvahap diyince Dünyalara sığdıramıyorsun öyle bir aşkla seviyorsun onu. Gerçek Allah dostlarının ismide gelince hemen bu şirk içinde şu şirk içinde.
Yav bir cin yokki bunu çarpsın hazır bu konuda 🙂
burcealtug
islamyolu kardeşim :)))öyle deme günah. Kardeşimizin yaşı küçük aklını bulandırmış olabilirler. Burda abi ablaları olarak bizler onu uyarmalı kazanmalıyız. Hakikaten burda tartışılan başka şey…..bu arada insanın içinin daralmasına sebep olurlar mı?Ben bir başlık açtım oraya yazarmınız bilginizi?Yoksa ben iyice evhamlandım mı?
islamyolu
< islamyolu kardeşim :)))öyle deme günah. Kardeşimizin yaşı küçük aklını bulandırmış olabilirler. Burda abi ablaları olarak bizler onu uyarmalı kazanmalıyız. Hakikaten burda tartışılan başka şey…..bu arada insanın içinin daralmasına sebep olurlar mı?Ben bir başlık açtım oraya yazarmınız bilginizi?Yoksa ben iyice evhamlandım mı? >
ya kardeşim ne küçüğü Adamda bir dil var papuç gibi görsen. Foruma bak Bütün alimleri kafir etmiş tek kendisi müslüman kalmış. onun yaşı maşı küçük değil. bu konuların aynısını Kaç yerde açtı. Birde gelmiş Cinlerin oldugu bölüme yazmış Gelde çıldırma. işi gücü bırakmış Muhiddin arabi hazretleri kafir di , Mevlana hazretleri kafir di o kafir di bu kafir. ya bunların aklını neyle yemişler çözemiyorum. kardeşim işte yazmıssın Forumları doldurmuşsun senin cinlerden alıp veremedigin ne burayada taşımışsın konuyu. bende dedimki bak Rahmani olan cinler okumasınlar Bir çarparlarsa görür o zaman çünkü onların için 400 -500 sene yaşayanları var. Nebileyim birde Mevlanadan ders okumussa şeyh edinmişse kendini vay senin haline.. 🙂
burcealtug
Hz mevlanayı ve şemsi tebrisi çok seviyorum. Umarım onun muridi olanlarla tanışırım dermişim. Tövbe töbvbe ya……
ALLAH İÇİN şu konuyu kapatalım buraya daha fazla yazmasın artık
Kayıtsız Üye
Evinizde kuran varsa islam dinine yurekden inaniyosaniz ozaman cin size dokunamaz o evede uqramaz cin boza bilmeyeceyi bir evde çok durmaz yani boyle weylerden korkmayin Allah var ve siz Allah’a inanin size hicbiwey olmaz Allah buyukdur Allah var ve siz uyurken alllahim sabah uyanmayi bana nasib et diyib yatin boyle weyler bow weyler akliniza saçma sapan sorulae getirmeyin EYER CINLERDEN KORKARSANIZ OZAMAN SIZLE OYNAMAYA BAWLARLAR korkmazsaniz onlar sizden korkarlar muslumansiniz Allah’a inaniyosaniz ozaman Allah’a guvemin ve rahat olun cinler Allahdan izinsin hicbir insana dokunamazlar
Kayıtsız Üye
S.a eşim 5,6 ay önce yatak odasında uyurken bişey benim kılığımda eşime yaklaşıyor ve eşimi korkutuyor.Uykudan sıçrayıp yanıma mutfağa geliyor ama bana söylemiyor ve o günden beri yatak odasında yatamıyor.Oğlum bazı geceler kalkıp ağlayarak uyanıyor ve susturamıyorum ben de onlarla aynı odada uyuyorum.Geçen gece yanıma yakın bişey düştüğünü duydum ve lambayı yaktım ama göremedim yine geçenlerde birşeyin açılması mıydı ya da yine düşme sesimiydi neydi öyle bir ses duydum ve çok korktum 3 harflilerdrn olduğunu düşünüyorum.Hatta eşimle aramızda bazen çnemsiz kavgalarımız oluyor bunların kaynağı cin midir?Evimizde cin mi var ya da birlerine musallat olup
Bizede gelirlermi.Lüften banada bir dua verin cin nektubu işe yarar mı hangi duaları okuyayım
mum
Evde ayetel kürsi okuyun gerçekten cin varsa kaçar. Her gün okuyun asla oraya yanaşamazlar.
her evde cin var mıdır, kuran olan eve cin girer mi, evde cin var