Hadisi şerif doğru mu acaba bilen var mı ?

Hadisi şerif doğru mu acaba bilen var mı ?

hass
(Kâfirlerle muaşeret ve mübaşeret edene Allahü teâlâ lanet eder) Bu hadis doğru mu acaba bileniniz var mı ? Kafiri dost edinenleri Allah lanetliyor mu ?


Cevap: Hadisi şerif doğru mu acaba bilen var mı ?

ömerhattab
(Ey iman edenler, Yahudi ve Hıristiyanları dost edinmeyin! Onlar, [İslam düşmanlığında] birbirinin dostudur. Onları dost edinen de onlardan [kâfir] olur. Allahü teâlâ, [kâfirleri dost edinip, kendine] zulmedenlere hidayet etmez.) [Maide 51](Kâfirleri dost edinen, Allah’ın dostluğunu bırakmış olur.) [Al-i İmran 28](Ey iman edenler, benim ve sizin düşmanınız olanları dost edinmeyin.) [Mümtehine 1](Ey Nebi, kâfirlerle [silahla] ve münafıklarla [öğütle, delille, belgeyle] cihad et, [öğüt de kâr etmezse] onlara sert davran! Onların gidecekleri Cehennem, ne kötü yerdir.) [Tevbe 73, Tahrim 9]Eshab-ı kiram (Kâfirlere gazap ederler, birbirlerine merhametlidirler) diye övülüyor. (Feth 29) Hakiki imana kavuşmakHadis-i şeriflerde de buyuruluyor ki:(Allah’ın dostunu seven, düşmanını düşman bilenin imanı kâmil olur.) [Ebu Davud] (İsyan edenlere düşmanlık ederek, Allah’a yaklaşın!) [Deylemi] (Kâfirlerle mal, can ve dilinizle cihad edin!) [Redd-ül-muhtar] (Kâfirleri sevmek cihad değildir.)


Cevap: Hadisi şerif doğru mu acaba bilen var mı ?

Ufkuaçık
Savaşlarda kafiri kafire kırdırmak için onlarla muaşeret edilmelidir.Ancak bu çok tedbirli planlı ve akıllı olmalıdır.Osmanlımız Ruslara ve ingilizlere karşı Almanları kullanmıştır.itikaden onlarla diyalog kurmak ve onlar danışmak asla caiz değildir.Sadece teknoloji, diplomatik yönde vatan ve milletin hayrına onlarla istişare edilir, Ancak, asla ve kat’a onlarla sırdaş edilemez..


Cevap: Hadisi şerif doğru mu acaba bilen var mı ?

sahinn41
sırf çıkarımıza uyuyor diye onlarla işbirligi içinde olmakda doğru değil bence ayet acık kafirleri dost edinmeyin diyor bu sadece bireysel değildir bana göre, devletleride kapsar çünkü istişare ettigin yonetici de kafirdir..

ama sizin dediğiniz şimdi kafamı karıstırdı benim acaba kafirlere karsı savasırken , bir islam devletinin yanına bir kafir devletini alması caizmidir ?


İLİMCİK
Kardeşilerim, onlara dinleri için dost olmamamız gerekir. Yani, yahudilik ve hristiyanlık yönlerine dost olmamamız gerekir. Yoksa, sanat, marifet ve ticaret tönünden onlarla mübaşeret etmemizi Kur’an nehyetmiyor. Bediüzzaman’ın Risale-i Nurdan önce telif ettiği ilk eserlerinden biri olan "münazarat" da şöyle bir kısım geçmektedir:

S- Yahudi ve Nasara ile muhabbetten Kur’anda nehiy vardır:

لاَ تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصَارَى اَوْلِيَاءَ

Bununla beraber nasıl dost olunuz dersiniz?

C- Evvela: Delil kat’iyy-ül metin olduğu gibi, kat’iyy-üd delalet olmak gerektir. Halbuki tevil ve ihtimalin mecali vardır. Zira nehy-i Kur’anî âmm değildir, mutlaktır. Mutlak ise, takyid olunabilir. Zaman bir büyük müfessirdir; kaydını izhar etse, itiraz olunmaz. Hem de hüküm müştak üzerine olsa; me’haz-ı iştikakı, illet-i hüküm gösterir. Demek bu nehiy, Yahudi ve Nasara ile yahudiyet ve nasraniyet olan âyineleri hasebiyledir. Hem de bir adam zâtı için sevilmez. Belki muhabbet, sıfat veya san’atı içindir. Öyle ise herbir müslümanın herbir sıfatı müslüman olması lâzım olmadığı gibi, herbir kâfirin dahi bütün sıfat ve san’atları kâfir olmak lâzım gelmez. Binaenaleyh müslüman olan bir sıfatı veya bir san’atı, istihsan etmekle iktibas etmek neden caiz olmasın? Ehl-i kitabdan bir haremin olsa elbette seveceksin.

Sâniyen: Zaman-ı Saadette bir inkılab-ı azîm-i dinî vücuda geldi. Bütün ezhanı nokta-i dine çevirdiğinden, bütün muhabbet ve adaveti o noktada toplayıp muhabbet ve adavet ederlerdi. Onun için gayr-ı müslimlere olan muhabbetten nifak kokusu geliyordu. Lâkin şimdi âlemdeki bir inkılab-ı azîm-i medenî ve dünyevîdir. Bütün ezhanı zabt ve bütün ukûlü meşgul eden nokta-i medeniyet, terakki ve dünyadır. Zâten onların ekserisi, dinlerine o kadar mukayyed değildirler. Binaenaleyh onlarla dost olmamız, medeniyet ve terakkilerini istihsan ile iktibas etmektir. Ve her saadet-i dünyeviyenin esası olan asayişi muhafazadır. İşte şu dostluk, kat’iyyen nehy-i Kur’anîde dâhil değildir.
Münazarat ( 33 )


Ufkuaçık
< sahinn41

sırf çıkarımıza uyuyor diye onlarla işbirligi içinde olmakda doğru değil bence ayet acık kafirleri dost edinmeyin diyor bu sadece bireysel değildir bana göre, devletleride kapsar çünkü istişare ettigin yonetici de kafirdir..

ama sizin dediğiniz şimdi kafamı karıstırdı benim acaba kafirlere karsı savasırken , bir islam devletinin yanına bir kafir devletini alması caizmidir ? >

Peygamber efendimiz (S.A.V.)in Hudeybiye savaşı ve antlaşmasını iyi öğrenmenizi tavsiye ederim.

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();