Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü
faith63
şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır
eğer sahihse kaynağını verir misiniz?
Allah razı olsun
Cevap: bu hadis sahih mi acaba?
@mir
bu hadis felan değil
senedsiz hadis rivayet etmeyi yasaklayan bir cümle sadece
her ayet ve hadis çarpıtmada usta olan birileri
zamanla bu sözü de çarpıtarak
insanları şeyhperest yapmaya çalışmışlar sadece
Cevap: bu hadis sahih mi acaba?
Galus
Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü buyrun.
Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır diye bir hadis mevcut değildir. Bu ifade ileriden beri duyulan ve söylenegelen bir sözdür; bir esasa, bir hakikate dayanıyor değildir. Şayet ifadede yer alan şeyh , mürşit, rehber ve kılavuz olarak düşünülürse mesele daha iyi anlaşılabilir. Bir Müslümanın gerçek mürşid ve rehberi Kur’ân-ı Kerim ve Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmdır. Bir Müslüman bu iki mukaddesi kendisine rehber alıp kılavuz edinirse sırat-ı müstakimi bulmuş, kendisine doğru bir yol çizmiş olur.
Zaten bunları rehber almayan insanın olsa olsa rehberi ve yol göstericisi şeytandır. Çünkü, kâinatta iyi ve kötülerin temsilcisi vardır. Üçüncü bir yol yoktur. Bir insanın rehberi, ya iyi ve iyilerin temsilcisi olan Peygamber Efendimizdir, ya da kötü ve kötülüklerin temsilcisi olan şeytan ve onun fahrî yardımcılarıdır.
not: konu başlıklarını açarken lütfen bu hadis sahihmi yerine soracağınız soru içeriğini yazın teşekkürler.
Cevap: Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü
Desert Rose
Nureddin Yıldız – Şeyhi Olmayanın Şeyhi Şeytan mıdır?
Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü-Faruk Beşer
ömerhattab
< bu hadis felan değilsenedsiz hadis rivayet etmeyi yasaklayan bir cümle sadeceher ayet ve hadis çarpıtmada usta olan birileri zamanla bu sözü de çarpıtarak insanları şeyhperest yapmaya çalışmışlar sadece >
Doğru….şeyhi olmayının şeyhi @mirdir….
Desert Rose
< Doğru….şeyhi olmayının şeyhi @mirdir…. >
konuları kişiselleştirmek ve
hakaret içerikli mesajlar atmak
gereksiz sataşmalarda bulunmak
forum kuralları gereği uygunsuzdur
forum içinde lütfen seviyeli olalım
@mir
Allah razı olsun
hem başka şeylere kızgınlığımdan dolayı
hak ettiğinden daha ağır yazabilirim diye
hem de forum kirlenmesin diye kendimi tutmak zorunda kaldım
islamyolu
Bizzat İmam Gazalinin sözüdür.
birde şöyle sözü vardır..
”Abdest alıp namaza musaid olan kimse uyacağı bir imama muhtaç olduğu gibi. Müridde Kendisini doğru yola kavuşturması için tabi olacağı bir şeyh Üstada Muhtaçtır.
Zira din yolu gizli Şeytanın yollarıda çok ve açıktır. her kimin kendisine yol gösterecek bir şeyhi yoksa çare yok. Şeytan onu kendi yollarına çekecektir. ”
(Gazali , İhyaul Ulum 3/70 )
Sen yolun başında şaşı olduğun için
Mutlaka seni çekip götürecek bir şeyhe muhtaçsın ”
Bundan dolayı mevla Te’ala
” Ona (allah-u Te’ala ya sizi ulaştıracak ) vesile arayın. (Maide süresi 35 )
buyurarak kul ile kendisi arasında vasıta ve vesile olmaya hak kazanmıştır. manevi yolu iyi bilen ve salikleri o yola Ulaştırabilen Bir şeyh aramayı emretmiştir. (İmam Rabbani Mektubat 2/50 )
bunlar Ehli sünnetin kalesi olan biri şafi Ulemalarından İmam Gazali hazretlerinin, Biride hanefi Ulemalarından İmam Rabbani Hazretlerinin sözleridir.
Sizler bu değerli Alimler varken. Kimlerin tarafındasınız anlamıyorum.
@mir
< ”Abdest alıp namaza musaid olan kimse uyacağı bir imama muhtaç olduğu gibi. >
neden imama muhtac olacakmışım?
kişi tek başına da namaz kılabileceği gibi
bizzat kendisi de imama olabilir
bu sözü Gazali söylemiş olamaz
söylediyse bile ya hata etmiştir
ya da gene cımbızlama kurbanı olmuştur
< Müridde Kendisini doğru yola kavuşturması için tabi olacağı bir şeyh Üstada Muhtaçtır. >
o şeyhlerin neler olacağını Resulullah söylemiş:
KUR’AN VE HADISE UYMAYA DAIR
52 – Imam Malik’e ulastigina gore, Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) sunu soylemistir: "Size iki sey birakiyorum. Bunlara uydugunuz muddetce asla sapitmayacaksiniz: Allah’in Kitab’i ve Resulunun sünneti".
Muvatta, Kader 3, (2, 899).
< Bundan dolayı mevla Te’ala
” Ona (allah-u Te’ala ya sizi ulaştıracak ) vesile arayın. (Maide süresi 35 )
buyurarak kul ile kendisi arasında vasıta ve vesile olmaya hak kazanmıştır. manevi yolu iyi bilen ve salikleri o yola Ulaştırabilen Bir şeyh aramayı emretmiştir. (İmam Rabbani Mektubat 2/50 ) >
kim yapmış bilmiyorum ama mektubatın bu kısmını yazan kişi bu ayeti saptırmış
bu ayetin tefsirini sana daha önce de yapmıştık
islamyolu
< neden imama muhtac olacakmışım?
kişi tek başına da namaz kılabileceği gibi
bizzat kendisi de imama olabilir
bu sözü Gazali söylemiş olamaz
söylediyse bile ya hata etmiştir
ya da gene cımbızlama kurbanı olmuştur
>
kardeşim İmama muhtaçsın çünkü imam var ise cemaatte vardır. Şeytan vesvesesini tek kılana mı verir yoksa cemaatte olanlaramı. Ayrıca Cemaatle kılınan namazların kabulü ve sevabı daha çok fazladır. bunun için imama muhtacız.
ayrıca imam gazaliden kaynak verdim ben git bak bakalım demiş mi acaba. imam gazali ve diğer ehli sünnet alimlerin buna benzer çok sözü vardır.
< 52 – Imam Malik’e ulastigina gore, Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) sunu soylemistir: "Size iki sey birakiyorum. Bunlara uydugunuz muddetce asla sapitmayacaksiniz: Allah’in Kitab’i ve Resulunun sünneti".
Muvatta, Kader 3, (2, 899).
>
kardeş çok doğru Kur’an ve Sünnete uydugumuz sürece asla sapıtmayız. Ama Bir ayetle hüküm çıkarırsak ehli sünnet alimlerimizin tefsirini okumadan kendi heveslerimiz doğrultusunda mana verirsek. biz tam şaşarız. Rasulün hadisi şeriflerininde 1 tanesini alıp 1 tanesini ret edersek denilmek istenen manayı bulamayız. Bizde burada hem Muhaddislere , hem müfessirlere kısaca Alimlerimize muhtacız. çünkü ayeti hadisi nasıl anlayacagımızı onlar bize söylüyorlar.
< kim yapmış bilmiyorum ama mektubatın bu kısmını yazan kişi bu ayeti saptırmış
bu ayetin tefsirini sana daha önce de yapmıştık
>
Tefsirini bizzat Cübbeli Ahmet hoca yapmıştır. ve diğer tercümelere bakarakta aynı cümleyi bulabilirsin. siz vesileyi sadece namaz oruc zekat diye algılıyorsunuz . biraz geniş bakarsan ne çok vesile çıkar.
İnanc
Müslüman kardeşlerim
Hayatta doğru yolu bulmak istiyorsanız şu 3şey’e sıpsıkı sarılın
Kuran
Sünnet
Fıkıh..
@mir
< kardeşim İmama muhtaçsın çünkü imam var ise cemaatte vardır. >
imam yoksa müezzin de imam da cemaat de benimdir
yani imama muhtac değiliz
vesile ile ilgili ayetin çarpıtılması hakkında da aşağıdaki linke tıklayınız:
forumduasi.com/itikat-iman-soru-ve-cevaplari/205528-adem-as-resulullah-sav-ile-tevessulde-bulunmadi.html
başka bir linkten bir mesajım:
< Razi bu ayetin tefsirinde ne demiş?
Müfessir Raziden Alıntı
Allah’a Vesile Arayıp Cihad Etme
Ey iman edenler, Allah’a saygılı olun, Ona (yaklaşmaya) vesile arayın ve O’nun yolunda cihad edin. Umulur ki felaha erersiniz" (Mâide. 35).
Bu âyetle ilgili birkaç mesele bulunmaktadır: [343]
Birinci Mesele
Âyetin, önceki âyetlerle irtibatı hususunda iki izah vardır:
1) Bil ki Allah Teâlâ’mn, peygamberine, bir grup yahudinin kendisine ve mü’min kardeşleri ve sahabeye, haksızlık ve hile ile kötülük yapmak istediklerini, ama onları muradlarından alıkoyduğunu haber verdiğini anlatmıştık. İşte bu âyette de Allah, Hz. Peygamber’e onların peygamberlerine karşı son derece azgın oluşlarını ve o peygamberlere eziyet etmede alabildiğine ısrarlı olduklarını açıklamıştır. Bu husustaki söz, işte bu âyete kadar uzamıştır. Bu âyette de Allah Teâlâ, yeniden birinci maksada dönmüş ve "Ey iman edenler, Allah’a saygılı olun. Ona (yaklaşmaya) vesile arayın" buyurmuştur. Buna göre sanki şöyle denilmek istenmiştir: "Siz, yahudilerin günaha ve isyana karşı ne kadar cüretli olduklarını ve kulu, Rabbine ulaştırma vesileleri olan taatlardan ne kadar uzak olduklarını anladınız.. O halde ey mü’minler, siz böyle olmayınız. Allah’a isyan etmekten sakınıp, O’na tâatta bulunmak suretiyle, kendisine yaklaşmaya vesileler arayınız."
2) Allah Teâlâ, yahudilerin "Biz, Allah’ın evlatları ve dostlarıyız" (Mâlda, iBjyani, "Biz Allah’ın nebilerinin evlatlarıyız" dediklerini nakletmiştir. Böylece onlar babalarının işleriyle övünmüşlerdir. İşte bundan dolayı Cenâb-ı Hak, "Ey İman edenler, siz babalarınızın ve cedlerinizin şerefli olmalarıyla övünmeyin. Sizin övüncünüz, kendi amellerinizle olsun.Binâenaleyh, Allah’tan korkun ve O’na ulaştıracak yolları arayınız" demiştir. Allah, en iyi bilendir. [344]
Gördün mü vesile neymiş?
senin anlaman mümkün olmadığı için ben anlatayım
vesile kulun Allah’ın rızasına uygun olarak yaptığı kendi amelleri imiş
sahi Razi sence ehli sünnet değil mi? >
ebediyyetyolcusu
Değerli kardeşimiz;
Bazı tarîkat kahramanlarına nispet edilen bu söz, zaman zaman yanlış kullanılmaktadır. Şöyle ki: Bu söz, bir mürşide bağlanmayı ifade eder. İnsan o sınırlı aklıyla gerçekler aleminin bütünüyle kavrayamaz. Kendisinin bir yaratıcısı olduğunu bilse bile, o yaratıcının kendisinden neler istediğini, emir ve yasaklarının neler olduğunu, önündüki ölüm yolculuğunun ötesinde ne gibi alemler bulunduğunu, hangi hallerin, fiillerin ve sözlerin onu cennete, hangilerin cehenneme götüreceğini bilemez. Bu noktada Kur’anın ve o İlâhî fermanı insanlara tebliğ eden Resulullah’ın irşadına muhtaçtır.
Âlimler peygamberlerin varisleridir (Aclûnî, II, 64) hadisinin hükmünce, âlimler mürşittirler. Onlara uymayıp derslerini dinlemeyen bir kişi, hocadan uzak duran bir öğrenciye benzer. Bu öğrencinin cahil kalması ve kötü yollara düşmesi kaçınılmazdır.
Nefsin terbiye edilmesi ve kalbin tasfiyesi yani bütün kötülüklerden arındırılması için de büyük mürşitlerin keşfe dayalı olarak ortaya koydukları bir takım esaslar vardır. Bir kişi o büyük zatları dikkate almadan bu yola kendi başına girdiği taktirde bir takım yanlışlıklar yapabilir ve kendisine bilmeyerek zarar verir. Tıpta bir kişi nasıl diyeti kendi aklınca yapmıyor onu bir doktorun gözetimi altında ve belli kurallara uyarak icra ediyorsa, bir kişi tarikat yoluna kendi başına girmemeli ve o yolun bir safhası olan riyazeti de kendi kendine uygulamaya kalkışmamalıdır.
Bu gerçeğe ters hareket eden bazı kimselerin riyazet yoluyla kalben terakki edeyim derken, bir takım ruhî hastalıklara maruz kaldığı çok görülmüştür. Yukarıdaki sözü, gerek cehaletten, gerekse tarikat yolundaki bu gibi tehlikeli sonuçlardan kurtulmak için insanın kendi aklına güvenerek yalnız başına hareket etmekten kaçınması, alimlerin ve mürşitlerin tavsiyelerine uyması gerektiği şeklinde anlamak lazımdır. Yoksa, bu ifadeyi İlla bir tarikat şeyhine bağlanmak lazım. Yoksa, şeyhin şeytandır şeklinde kullanmak, çok yanlış olur.
Selam ve dua ile…
Sorularla İslamiyet
@mir
bu sözün aslı hakkında daha önce şunu paylaşmıştım hatırladığım kadarı ile:
< c) Hadîs âlimi ile talib arasında perde veya duvar gibi bir engel olduğu takdirde hadisleri dinleyen, şeyhin sesini tanır, yahut şeyhi tanıyan sika bir kimsenin haber vermesiyle konuşanın o olduğunu, yahut da şeyhin mecliste olup okuyanı dinlediğini öğrenirse hadis alimlerinin tümüne göre rivayet sahihtir. Ancak Şu’be Dinleyenin şeyhi görmesi şarttır. Bir muhaddisin yüzünü görmedikçe ondan rivayet etme; zira ne bilirsin, belki de şeyhin suretinde görünüp ahberanâ, haddesenâ diyen şeytandır demiştir. Şu’benin bu görüşü ifrattan çok tefrittir. Nitekim Ahmed Naim Merhum da yüzünü gördüğü muhaddisin şeytan olmadığına nasıl güveneceğini sorarız diyerek Şu’be’nin tefride kaçtığına dikkat çekmiştir.
arkadaşlar geçenlerde bir yerde okuduğuma göre
"şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır" sözü muhaddislere aid bir söz imiş
başka bir yerden okuduğuma göre de
şeyh ise hafızasında 1 000 000 (birmilyon) hadis olan kişiye denirmiş
dolayısı ile "şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır" sözü
"hadisi muhaddis bir şeyhten senedi ile değil de
senedsiz olarak rivayet eden kişi
o hadisi şeytandan rivayet etmektedir" anlamına gelmekte imiş
şimdi düşünün bakalım
hiçbir muteber muhaddisin hadis kitabında olmayan
hadis kitapları yazıldığı sırada hiçbir hadis kitabına girmeyen
Resulullah sav’in ölümünden yüzlerce yıl sonra ortaya çıkan zırvaları
"keşfen/manen sahih" diye kimler savunuyor?
kimler sürekli ümmetin gündemine bu zırvaları taşıyor?
Kimler Kur’an ve sünnete aykırı bu sözleri sonuna kadar savunuyor?
işte asıl şeyhi şeytan olanlar onlardır
Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır:MEVZU: Ebu Yezid el Bestami el-Kureyşi; 2/735, Eş-Şarani letaful minen; 147,
Bunun dışında tarikatlarda kendilerine bu tarz hadisler bulmuşlar ya da uydurmuşlardır. Örneğin insanları tarikatlara çekmek için söylenen Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır hadisi bunlardan en meşhurudur. >
HAMMADUN
Şeytan Aleyyullana muhakkaktır ki; allah-u Taala’ya giden yollar ile insanlar arasında bir yerlere oturup, tuzaklar kuracaktır.
Peki Şeytan Aleyyullana bu tuzakları neden kuracaktır…..????
allah-u Taala’nın Rahmet, Merhamet ve Mağfiret’inden insanların ümitlerini kesmesini sağlamak için.
Peki biz bir rehber olmaksızın, allah-u Taala’yı bulamazmıyız….???
Yol önünüzde, buyrun eğer iman ile ve sapmadan yolunuzu bulabiliyorsanız, bulunuz….
Bu hususda Hammadun kendisinden bir örnek olmak üzere şu yazıyı yazsın.
Bir gün Hammadun’un kulağına Şeytan Aleyyullana şunu fısıldar. Ey Hammadun, zordur bu suale verilecek cevap ancak, sual bizden cevabını bulmakda sizdendir. Halbuki neme gerek o lanetullaha cevap vermek. Karar verdim cevabı, daha doğrusu kararımı net bildireceğim….
Soruda şu oldu lanetullah’tan….. Sana Şeytan’la Cennette ve Rab’binle Cehennemde kalmak arasında bir tercih sunulsa, hangisine karar verirsin…???
EY GİDİ CAHİL HAMMADUN EY….. Hesapta "İMAN" ile verilen cevaba bakarmısınız….????
Seninle Cennette olmaktansa, Rab’bim’le Cehennemde olurum daha iyi…..
Öyle dalmışım ki; bu hale….. Bir anda derste olduğumu dahi unutup, son anda Hocamın gözümün içine baktığını fark ettim.
Hammadun buradamısın, diye sordu Hocam…. Affedersiniz İnşaAllah Hocam…. Burada değildim dedim.
Öyle kaşlarını kaldırıp, çakmak çakmak kime bakardın diye sordu Hocam.
Boşluğa bakardım Hocam….
Peki boşlukta kim vardı Evladım….
Şeytan Aleyyullana vardı Hocam….
Bizim meramızdan, kuzumuzu çalmaya teşebbüs öylemi…..???? Çokmu müşküldeymiş…..???? Derdi neymiş peki evladım….????
Bize bir soru verdi…. Cevabınıda aldı Hocam…..
Ne verdi….??? Ne aldı….???
Şunu verdi hocam…. Sana Şeytan’la Cennette ve Rab’binle Cehennemde kalmak arasında bir tercih sunulsa, hangisine karar verirsin…???
Peki sen ne dedin evladım.
Seninle Cennette olmaktansa, Rab’bim’le Cehennemde olurum daha iyi….. dedim Hocam…
Kur’an-ı Kerim 83 Mutaffifin 15. Ayeti Kerime
Diyanet İşleri : Hayır, şüphesiz onlar, kıyamet günü Rablerini görmekten mahrum bırakılacaklardır.
Niceleri varki Hammadun, Cehennemde azap çektikçe, kendilerini yaratan Rab’be kin ve öfke kusacak ve ilahlarıyla orada yanacaklar. Kimi ilah olarak dünyalıkları ve Şeytan Aleyyullana’yı görecek ve dahi onlar kendilerini yaratan Rab’bi bilmediklerinden, göremeyecekler…. Sizi bu tuzağa çekmeye çalışmış lanetullah…. Şunu unutmaki İNS ve CİN ve dahi MİSLİ ve dahi YARDIMCILARI’nı da alsalar asla Rab’bine güç yetirebilecek değildirler.
Peki Hammadun şimdi olsa ne cevap verirdin…..????
Seninle cehennemde olup Rab’bimi bilmemektense, Rab’bimle cennette olup Rab’bimi bilirim, daha iyi derdim hocam…
Elhamdulillah, böylesi daha iyi evladım.
Kendimizden bir örnek olmak üzere, bir kıssada buraya arz ettik. Bir hatamız kusurumuz olduysa o bizdendir.
Hülasa Hocası olmayana, hoca gaybden ve kendiliğinden bulunuyor. Bunada her ne hikmetse Şeytan Aleyyullana her daim talip…
Şeyhi olmayanın Şeyhi Şeytandır, yaşanmış bir hadisenin gereği olsa gerektir.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır, şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır cübbeli, şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır imam rabbani mektubat