Sigara mekruh mu yoksa haram mı? İçki haramsa sigarada haram olması gerekmiyor mu?
gökhan123
Selamun Aleykum abılerım.Ben sıgara ıcmıyorum ama aklıma takılan bir soru var.Sigara mekruh mu yoksa haram mı?İçki haramsa sigarada haram olması gerekmiyor mu?İnsan sağlığına zarar verdiği için haram olması gerekmiyor mu?Kimi hocalar mekruh kimileri ise haram diyor.Şimdiden Allah razı olsun.
Cevap: Sigara içmek
musab
her vucuda zarar veren haram değildir.mesela ben şeker hastasıyım diyelim tatlı yiyorum ve vucuduma zarar veriyor haram mı oluyor şimdi.tabiki hayır.bazı alimler sigaraya mekruh demişlerdir
Cevap: Sigara içmek
leventtanju
seker hastasi olman zarar veriyor sana tamam.ama bu tatli zararli yaratilmami6tir.sigara direkt zarar i4in yaratilmi6tir.her zarar zarar verir zarardir da oyle de kalacaktir…sigara haramdir…
Cevap: Sigara içmek
kibrit
Mekruhtur kardeşim. Haram falan değildir.
Ali haydar efendi hz. leri: Bana bir oda dolusu altın verseler bu sigarayı içmem, yine bir oda dolusu altın verseler bu sigaraya haram demem dediği Cübbeli Ahmet hoca tarafından söylenmiştir.
gökhan123
Bence dediğin çok doğru kardesım.
————————-
leventtanju kardesımın dedıgı bence doğru
gökhan123
leventtanju kardesımın dedıgı bence dogru
sahinn41
Ulemaların,İslam Alimlerinin sigara haram değildir dediğine eminmisiniz? Bana hiç mantıklı gelmiyor, bir kere harama yakın mekruh oldugu kesin, bu yüzden sık sık tekrarlanması halinde kişinin günaha düşeceğini düşünüyorum. Hayır anlamadıgım su, sigara ne? insan saglıgına zarar veren içenlerin zevk! aldıgını soyledigi birşey, Bir müslümanın intihar etmesi nasıl haramsa buda aynı şey ha bir anda ölmüşsün ha zamana yaymıssın! bunu idrak edebilmek için bence fetvaya, ulemaya sormaya gerek yok , zararları belli diyelim adam içiyor sonra bu yüzden akciger kanseri oldu ve öldü yani bile bile kendini öldürdü ne olacak? mümin sıhhatini korumaklada mükellef değilmidir? bir müslüman saglıgını tehdit eden bu lanet seye nasıl itibar edipde içer bunuda anlamam . Sigara bana göre haramdır, kendini bilerek öldürmeye iten bir eylem mekruh olamaz.
theburak
Sigaraya haram diyenler..kendinize gelin ve kafanıza göre fetva vermeyin! Sigara mehruhtur haram değildir. Saçmalamayın!!!
kibrit
Bu mekruhtur, bence sence konuşmaları saçmalıktır. Akciğer kanseri örneği verilemez. O zaman bende sana 80 yaşında 60 senedir sigara içen insanları örnek gösteririm. Her şeyin fazlası zararlıdır. Peygamber efendimizim övdüğü bal çörek otu dahi fazla yenirse vücuda olacak zararları bir düşün, ölüme bile götürür. Miktarını bilerek içmek gereklidir.
Bugün gıda diye yediğimiz margarin var (yüzlerce başka örnek verilir), margarin denen şey damar tıkanıklığından tut da bir çok hastalığa davetlidir. O zaman hüküm olarak haram mı diyeceğiz? Cemaat evlerinde, margarin kullanıldığını görmeyim o zaman :rolleyes:
musab
< Ulemaların,İslam Alimlerinin sigara haram değildir dediğine eminmisiniz? Bana hiç mantıklı gelmiyor, bir kere harama yakın mekruh oldugu kesin, bu yüzden sık sık tekrarlanması halinde kişinin günaha düşeceğini düşünüyorum. Hayır anlamadıgım su, sigara ne? insan saglıgına zarar veren içenlerin zevk! aldıgını soyledigi birşey, Bir müslümanın intihar etmesi nasıl haramsa buda aynı şey ha bir anda ölmüşsün ha zamana yaymıssın! bunu idrak edebilmek için bence fetvaya, ulemaya sormaya gerek yok , zararları belli diyelim adam içiyor sonra bu yüzden akciger kanseri oldu ve öldü yani bile bile kendini öldürdü ne olacak? mümin sıhhatini korumaklada mükellef değilmidir? bir müslüman saglıgını tehdit eden bu lanet seye nasıl itibar edipde içer bunuda anlamam . Sigara bana göre haramdır, kendini bilerek öldürmeye iten bir eylem mekruh olamaz. >
ne zamandan beri dini hükümlere kendi kıt aklımızla veriyoruz.dine bir şey katamazsın kardeşim sen.alimler ne demişse o.nasıl böyle rahatça haramdır diyebiliyorsun anlamıyorum cidden
burakin
sigara haram değil biliyorum ama acaba fazla içildiği zaman haram olur mu sağlığa zarar verecek kadar içilirse
HAMMADUN
Acaba HARAM‘a ÇOK YAKIN MEKRUH gibi görünüyor desek, bu tartışmalar muvacehesinde. Hata etmiş olurmuyuz.
Hata etmiş olur isek, RAB’bim affeder Rahmetiyle, İnşaAllah. Peki ya siz affedermisiniz.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
CeyhuN_
harammı değilmi bilmem ancak vicuduna zarar. ve Allah’ın sana emanet ettiği bu vicuda zarar vermek istersen sen bilirsin.
leventtanju
Sıgarayı kımse bılmezken haram dıyemedıoler bız bıl.ıyoruz haramdır…ıyıce ara6tırın bugünun buyuk alımlerı haramdır dıyor…
sahinn41
İslam’ın evrensel helal ve haramları Kuran-ı Kerim’de ve onun açıklaması olan sünnette zikredilmiştir. ‘Evrensel helal ve haram’ derken kastettiğimiz şey, her zaman ve her mekana göre genel geçer olan helal ve haramlardır. Sigara konusu gerek sünnette, gerekse Kur’ân-ı Kerim’de yer almaz. Çünkü Kur’an’ın indiği zaman sigara denen bir şey yoktu. Sigara XV. Asırdan sonra ortaya çıkmıştır.
İslam’ın temel kaynaklarında adı geçmeyen bir şeyin hükmünü anlamak için İslam’ın bazı genel kuralları vardır. Bunlardan birisi şudur: Eşyada aslolan, ibahadır . Yani, her şey insanlar için yaratılmıştır. Bazı şeylerin ise haram olduğu açıklanmış, böylece hükmü bildirilmeyen şeyler de helal olarak kalmıştır demektir. Bir diğeri de şudur: Temiz ve güzel olan şeyler helaldir, pis ve zararlı şeyler ise haramdır .
Bu iki genel kural, beraberce düşünüldüğü zaman sigara için karşımıza şöyle bir sonuç çıkar: Sigara hakkında kaynaklarda bir şey söylenmediğine göre onun hakkında hüküm verebilmemiz için onun pis ve zararlı olup olmadığına bakmalıyız: Eğer onun pis ve zararlı olduğunu söyleyebileceğimiz özellikleri varsa haram olduğuna, yoksa, helal olduğuna hükmetmeliyiz.
İşte bu metodik anlayış sebebiyle tarihte bazı İslam alimleri sigaranın helal/mubah olduğu hükmüne varmışlardır. Çünkü, demişlerdir, biz sigaranın bir zararını görmüş değiliz, şu halde onun haram olduğunu söyleyemeyiz. Eğer bir gün zararlı olduğu ortaya çıkarsa biz de ona göre hüküm veririz. Oysa bu gün sigaranın 2000 civarında zehir içerdiğini, pek çok hastalığın sebebi olduğunu, içenlerin sadece kendilerine değil, içmeyenlere dahi zarar verdiklerini bilim kesin olarak ortaya koymuştur.
Bununla birlikte Hanefî gelenekte şöyle bir anlama metodu vardır: Kıyasa/kurallara göre haram olan, ancak Kuran-ı Kerim’de ve sünnette adı ve hükmü açıkça zikredilmeyen şeylere haram yerine, tahrîmen mekruh demek daha uygundur. Gerçi bununla kastedilen de haramlıktır, ancak bir şeye haram ya da helal hükmü vermek sadece Allah’a (cc) ait bir hak olduğu için, haram olduğu kesinkes anlaşılsa bile, Kur’an’da haram denmeyen şeylere nezaketen, tahrimen mekruh demek daha güzeldir. Bu sebeple son dönem Hanefîler sigara için tahrimen mekruh hükmünü tercih etmişlerdir. Tahrîmen mekruh , kanun hükmünde kararname gibi, haram hükmünde mekruh demektir.
Ayrıca sigara insanın kendisini tehlikeye atmasıdır. Oysa Allah (cc): Kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayın buyurmaktadır. Bu sebeple sigara, insanın kendisini tehlikeye atması demektir. Sigara içmek ayrıca çok önemli bir kul hakkıdır, çünkü içenler içmeyenlere zarar vermekte ve onları rahatsız etmektedirler. Kul hakkının affedilmesi de ancak, hakkı olan insanların bağışlamasına bağlıdır. Bunu temin etmek ise çok zordur.
Sigaranın hükmü?
Tütün, 15. asırdan sonra, İslâm ülkelerine girmiştir. O zamandan beri, İslâm uleması onu içmenin hükmü üzerinde durmuşlardır. Şöyle ki:
a- Bâzı âlimler, tütünün mubah olduğunu söylemişlerdir. Bunusöyleyenler, tütünün zararı olmadığını ve Şâri’ (Şeriatı koyan, yani Allah) tarafından yasaklanmadığını ileri sürmüşlerdir.
Halbuki, bugün tütünün zararları ilmen kesin şekilde ortaya çıkmıştır. Zararsız olduğu söylenemez. Şâri’nin yasaklamadığını söylemek de doğru olmasa gerektir. Zira Sâri’, her haramı ismen tek tek zikretmemiştir. Hüküm, sadece sarih ve hususî naslarla değil, nas-larda geçenlerin haram kılınış illetlerine bakarak yapılan kıyas ve istidlal yollarıyla da verilebilmektedir. Bu bakımdan hakkında sarih nas olmayan bir nesne hakkında kıyas ve istidlal yoluyla bir hüküm verilmesinde hiçbir mâni yoktur.
b- Bâzıları da sigara içmek mekruhtur, demişlerdir. Bunlar, kıyasla sabit bir hükme, haram demekten çekinmeleri ve sigaranın zararları hakkında kesin bilgi sahibi olmamaları yüzünden bu hükmü vermişlerdir.
c- Bâzıları da sigara içmek, özellikle tiryakisi olmak haramdır, demişlerdir. Bunların dayanağı ise, sigaranın vücuda zarar vermesi, israf olması ve nafaka mükellefiyetinde darlığa yol açması gibi sebeplerdir.
Bu 3 sebepten biri gerçekleştiği yer ve durumda, sigara içmek haramdır. Bunlar gerçekleşmez ise, mekruhtur.
Özellikle dindar ve uzman bir hekimin vereceği bir karar çok önemlidir. Böyle bir doktor bir kimseye sigarayı mutlaka terketmesini söylerse onun sigarayı içemesi dinen de helal olmaz.
Selam ve dua ile…
sahinn41
ne zamandan beri dini hükümlere kendi kıt aklımızla veriyoruzdine bir şey katamazsın kardeşim senalimler ne demişse onasıl böyle rahatça haramdır diyebiliyorsun anlamıyorum cidden
ben hüküm falan vermiyorum kardeş, kendi düşüncemi söylüyorum kaldı ki alimler arasında bile bu konuda fikir ayrılıkları oldugu belli.. ben kendi düşüncemi söyledim, kaldı ki yanılıyorsam düzeltin peygamber efendimiz haram ve helal arası kalan, haram olup olmadıgına tam kanaat getirilemeyen şeyler için o eylemden uzak durun demiştir. bende kendi çapımdan arastırdım yukarıdakı yazıyı oldukça begendim.
leventtanju
aynen sigara haramdir degildr tarti6acigimiza Peygamber Efendimizin hadisine bakalim…haram helal arasi kalan supheliler uzak durun dyor Efendimiz…SIGARA KESINLIKLE HARAMDIR….
leventtanju
hersey o kadar acik ve seciktir ki artık ara6tirmak diye bir6ey bile kalmadi hersey ortada….aklimiz ersin dimi artik…
içki harammı mekruhmu