Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6)
İslambol
Arkadaşlar bu ayette eşler ve cariyelerle ilişki serbest bırakılmış. Yalnız cariyeler ile ilişkiye girmek için sanırım onlarla evli olmak gerekiyor.
Onlar/Müminler, mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri ile ilişki kurarlar. (Müminûn, 23/5-6).
Sorularla İslamiyet sayfasında açıklama şu şekilde;
" Eğer (birden çok evlilikte kadınlar arasında) adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz, bir kadınla veya eliniz altında olan cariyelerle yetinin. (Nisa, 4/3).
Cariyelerle ilgili olan evlilik, ayette: eliniz altında bulunanlar şeklinde ifade edilmiştir. Buna milkü’l-yemin veya akdu’l-mülk da denilir. "
Burda da Nisa 4/3 aklımda soru işareti bırakıyor. Demek ki evlilik dışında olan bir kadınla veya cariyelerle de ilişki kurulabilir şeklinde anlıyorum ben bunu. Bu konuda gerçekten düzgün ve anlaşılır bir cevap gerekiyor. Kuran’ı sorgulamıyorum(haşa) ama çok kafa karıştırıyor bu 2 ayet.
Bir de meallerde çarpıtma olma ihtimali olabilir mi.Çünkü başka yerlerde okuduğum kadarı ile orjinalinde "sağ elinin altında olanlar" diye geçiyor diyorlar. Kuran’da cariye kelimesi geçmez diyorlar. Arapça bilmediğim için bu tip konularda malesef zayıfım. O yüzden yardım istiyorum sizlerden.
Cevap: Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6)
@mir
eğer cariyelerle cinsel ilişki için evlenmek şart olsaydı
o zaman ayetin meali şöyle olurdu:
sadece eşleri ile ilişki kurarlar.
halbuki ayet şu şekilde olup
Onlar/Müminler, mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri ile ilişki kurarlar. (Müminûn, 23/5-6).
ayette de görüldüğü üzere eşler ayrı carieler ayrı zikredilmiştir
demek ki cariyeler eş değildir
fakat isteyen hududu aşmadan onlarla evlenebilir
Allahu Alem
Cevap: Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6)
İslambol
İşte takıldığım yer orası. Evlilik dışı ilişki yasak değil mi? Zina yerine geçmiyor mu? Ayrıca yine okduğum kadarı ile kuran da cariye diye bir kavram yok yukarıda dediğim gibi sağ el altı diye geçtiğini söylüyorlar. Meal de mi sorun var yoksa orjinal dilde gerçekten cariye diye bir şey yok mu? Tefsirlerde de düzgün bir açıklama bulamadım konu ile ilgili.
Cevap: Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6)
aforizma
konu kölelik hukuku ile ilgilidir. köleler üzerinde sahiplerinin sınırsız tasarruf yetkisi vardır. öldürmeleride dahil. cahiliye döneminde cariyelerini para karşılığı satarak gelir elde edenler olduğu gibi, eşine dostuna ikram edenlerde oluyordu. Yüce Allah,bu hususu kuran emri ile yasaklamıştır. dinimiz köle hukuku ile ilgili birçok kısıtlama getirmiştir ve köle azat etmeyi teşvik etmiştir.
sorunun yanıtına gelince, evet, cariyeleri ile cinsel ilişki serbesttir. osmanlı döneminde odalık adı altında cariye sahibi olunabilir ve nikahsız ilişki kurulabilinirdi.
@mir
İslambol
konu ile ilgili olarak aşağıdaki linki oku:
forumduasi.com/misafir-sorulari/220140-tecavuz-ve-azil-konusunda-soru.html
Kayıtsız Üye
Ma meleket eymanuhum "yeminlerinin(yeminleriyle) sahip olduklari" demektir. Sag el ve yemin kelimelerinin ortak bir kelimeyle ifade edilmesi muhtemelen araplarin yemini bir seye el basarak gerceklestirdikleri için olabilir. Ama bu ifade kisinin bir sozlesme karsiliginda bakimini, korumasini vs ustlendigi kimseleri ifade eder. Turkcesinden de anlasilacagi uzere çok genel mana iceren bir kelimedir. Kullanildigi ayete göre icerigi belirlenir. Kisacasi mutesabih bir kelimedir. Kalbimizde hastalik yoksa doğru anlamaya çalışırız.
Arapcada ve Kur’anda cariye anlamina gelen kelime "emetun" dur. "Yeminle sahip olunanlar" olarak zikredilen kimseleri cumbur cemaat "cariye" diye cevirmek akla uymaz.
Muminun suresinin başında "eşler veya yeminleriyle sahip olduklari mustesna, ferclerini korurlar" diyor. "Cinsel iliski istisnasina bir eşle ayni derecede tabi olan bu kimseler kim ola ki" diye düşündüğümüzde, kisinin bir ya da iki sefer boşadığı, ama henuz tamamen yol vermedigi kadinlar geldi benim aklima. O bekleme süresi bittiğinde tekrar nikah gerekecek sekilde bosanmis oluyorlar, fakat o sure zarfinda eğer barisirlarsa tekrar eş hayati yasayabilirler. Bu durum ayette anlatilan şeye uyuyor. Tam olarak esin degil, çünkü boşamissin. Ama henuz bakara 226 daki bekleme surecindeler. Bu sure zarfinda kadinin bakimi gene o erkege aittir. Tamamen bosanmis da degillerdir yani. Birbirlerine donerlerse, bu donus onlari tekrar eş yapar.
Kayıtsız Üye
zina yapanların çoğunluğunun perde arkasında kadınları yönlendiren erkek veya şahıslar olabiliyor oysaki cariyede senin bakım ve gözetimin altındadır başkaları müdahale edemez. zinadan farkı bu olabilir en iyisini ALLAH bilir.
Kayıtsız Üye
MÜ’MİNÜN – 5-6.ayetlerin açıklamalı doğru mealleri!
Mü’minün-5: Ve onlar,(o inanan erkek ve kadınlar) ki edep yerlerini (mahrem yerlerini gözlerden) koruyan (örten) kimselerdir.
Not: Burada cinsel ilişki kast edilemez çünkü o manadaki ayetler, fuhuş çeşitlerinden uzak duranlar şeklinde ifade edilir. Buradaki anlam,edep yerlerinin örtülmesinden başka bir şey değildir.
Mü’minün- 6: Ancak eşlerine ya da (hasta,sakat,özürlü vb. olup tedaviye veya bakıma muhtaç durumda bulunan kimseye bakım veya tedavisini yapan) sözleşmelerinin sahip oldukları kimselere karşı hariç; şüphesiz onlar (o erkek ve kadınlar bunlardan dolayı) kınanmazlar, oysa bunun ötesine gitmek isteyenler,işte onlar, sınırları aşanların ta kendileridir.
Not: Kur’an’da geçen ”ma meleket eymanuhum” ifadesinin ”cariye,köle veya esirlerle”hiçbir alakası yoktur. Bu ifadeyle yerine göre kişinin kendi nikahi (nikah sözleşmesi) altındaki eşi kast edilebileceği gibi (Mesela: İlgili ayetle cinsel ilişkiye vurgu yapılıyorsa,kişinin eşi anlaşılır..) himayesinde,bakım,hizmet veya sorumluluğunda bulunan kimseler de kast edilebilir. Zira kur’an’ı kerim de köle ifadesi ”abd,” cariye ifadesinin tekili de ’emet”çoğulu da (ima’) diye geçiyor. İşte burada böyle ifadeler yoktur. Konuyla ilgili (Bakara-221 ve NÜR-32.ayetlerdir.) Ama burada”ma meleket eymanuhum”, ifadesi bulunuyor. Bu ifadeyle; ”Bir sözleşme gereği hasta, sakat, özürlü vb. durumdakilerin hizmetini yapan bakıcı veya hasta bakıcılar” anlaşılır. İşte gerek bunların bakımı ve gerekse tedavilerinin yapılabilmesi için gerek duyulduğunda kendilerine mahrem yerlerinin gösterilmesinde bir sakınca bulunmamaktadır. Mesela: Dr. hastayı muayene ederken veya hasta bakıcı görevini yerine getirirken,hastanın kendilerine görülmesi gereken mahrem yerlerini onlara açmak günah ve sakıncalı değildir.. İşte bu ve Mearic – 30. ayetlerde bu duruma vurgu yapılmaktadır. Ama en doğrusunu yüce Allah bilir. Selam ve dua ile.
müminun 5 6, müminun 5, müminun suresi 5. ve 6. ayet