Peygamber Efendimizin Dilinden İranlılar

Peygamber Efendimizin Dilinden İranlılar

Sakaleyn
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: İslam’da insanlardan en büyük nasibi olanlar İran halkıdır.

Peygamber efendimiz Eğer ondan yüz çevirirseniz, sizi ortadan kaldırır. Sizin gibi olmayacak bir milleti yerinize getirir. ayetini okuyunca, kendisine bu kimseler kimlerdir? diye sorulması üzerine Selman’ın omzuna dokunarak şöyle buyurmuştur: Bu şahıs ve kavmidir. Canım elinde olana andolsun ki eğer iman Süreyya’ya da asılacak olsa, İran’dan bir topluluk onu elde edecektir.

Resulullah, yanında Acemlerden söz edilince şöyle buyurmuştur: Onlara veya bazısına olan güvenim, size veya bazılarınıza olan güvenimden daha çoktur.

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: İslam’da insanlardan en büyük nasibi olanlar İran halkıdır. [1]

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: İslam sayesinde Acemlerden (Arap olmayan) en mutlu millet İran halkıdır. [2]

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Rüyamda beyaz bir koyun sürüsünün siyah bir koyun sürüsüne karıştığını gördüm. Ashap şöyle arzetti: Bunun tabiri nedir, ey Allah’ın Resulü! Peygamber şöyle buyurdu: Acemler (Arap olmayanlar) bu din ve nesebinizde, size ortak olacaklardır. Eğer iman Süreyya yıldızına bile asılacak olsa, şüphesiz Acem olan bir topluluk onu elde edecektir. İman açısından onların en mutlusu İranlılardır. [3]

Bir rivayette ise şöyle yer almıştır: Rüyamda bir kuyudan su çektiğimi, birinin onun üzerinden atladığını, yanında bir miktar keçi bulunduğunu gördüm. Daha sonra çok sayıda koyun yanıma geldi ve ben onları Müslüman olacak olan Acemler (Arap olmayanlar) diye tabir ettim. [4]

1- Kenz’ul Ummal, 34126
2- a. g. e. 34125
3- a. g. e. 34134
4- a. g. e. 34135

İRANLILAR VE İLİM

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: İbrahim (a.s) Iraklılara (İran) beddua etti. allah-u Teala ona şöyle vahyetti: Bu işi yapma (beddua etme.) Zira ben ilmin hazinelerini onların arasına bıraktım ve rahmeti onların kalbine yerleştirdim.

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Eğer ilim Süreyya’da olsa şüphesiz İranlılardan bir grup onu elde edecektir.

Zorla Cennete Sevkedilen Kimseler

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Neden güldüğümü sormayacak mısınız? Ben ümmetinden bir topluluğu zincirlere vurulmuş bir halde zorla cennete doğru çekildiğini gördüm. Şöyle arzedildi: Ey Allah’ın Resulü! Onlar kimlerdir? Peygamber şöyle buyurdu: Onlar Acemlerden bir topluluktur, mücahitler onları esir ederler ve onları Müslüman ederler.

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Şüphesiz ben zincirlere vurulmuş bir halde cennete doğru sürüklenen bir topluluğu görüyorum.

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Zincire vurulmuş bir halde cennete sürüklenen bir topluluğa şaşıyorum.

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: İranlılar İshak’ın oğullarıdır.

Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: İranlılar bizim akrabalarımızdır. Zira ki İsmail İshakoğullarının amcasıdır ve İshak da İsmailoğullarının amcasıdır.

Resulullah (s.a.a), yanında Acemlerden söz edilince şöyle buyurmuştur: Onlara veya bazısına olan güvenim, size veya bazılarınıza olan güvenimden daha çoktur.

ABNA.İR


Cevap: Peygamber Efendimizin Dilinden İranlılar

ömerhattab
Uydurma Uydurma Uydurma….Hayırlı iftarlar herkese…


Cevap: Peygamber Efendimizin Dilinden İranlılar

Sakaleyn
Buyrun kaynakları

[1] Kenz’ul Ummal, 34126

[2] a. g. e. 34125

[3] a. g. e. 34134

[4] a. g. e. 34135

[5] Muhammed, 38

[6] Nisa, 133

[7] Maide, 54

[8] Cuma, 3

[9] Şuara, 198-199

[10] Tefsir-i el-Mizan, 18/250

[11] a. g. e. 3/187

[12] a. g. e. s. 321

[13] Kenz’ul Ummal, 34129

[14] a. g. e. 34130

[15] Dur’ul Mensur, 8/152

[16] Kenz’ul Ummal, 34127; Bu hadiste Irak’tan maksat, İran’ın o zamanki Irak bölgesidir. çünkü o zaman İran’ın sınırı Afganistan’dan Irak’a kadar uzanıyordu.

[17] Kenz’ul Ummal, 34131

[18] a. g. e. 10669, 34141

[19] a. g. e. 34140

[20] a. g. e. 34142

[21] a. g. e. 34138

[22] a. g. e. 35124

[23] a. g. e. 34128


Cevap: Peygamber Efendimizin Dilinden İranlılar

@mir
konu benim açımdan ilginç bir hal aldı
bakalım
görelim Mevlam neyler
neylerse güzel eyler


ömerhattab
Hadislerin hemen tamamı bir Ehlisünnet kaynağı olan Kenzülümmaldan alıntı. Milletleri, şehirleri öven hadisleri genelde asılsız ve uydurmadır. Zaten Farslar 16. yy’a kadar Sünni idi. Onları Şia yapan Azerbaycan Türkleridir. Ayrıca burada yazılanlar Azerbaycan Türklerine de saygısızlıktır. Biz Türklerle ilgili böyle uydurma hadisleri biraraya getirip bir yazı yazsak bizi çoktan ırkçı, faşist, Turancı ilan etmiştiniz. Yazık.

Şuubiyye hareketi içinde Türk, Rum ve Süryanî gibi unsurlar da yeralmasına ramen, hareketin bir nevi liderliini yapanlar ranlılar olduundan, dierunsurlarla ilgili rivayetler –Türkler hariç- kıyıda köede kalmı birkaç rivayettenöteye geçmezken, Farsça ve Farslıları konu alan rivayetler, Arapları konu alanrivayetlerden sayıca hemen sonra gelmektedir.Farslıların bu harekette öne çıkmalarının en önemli sebebi, Araplarkarısında tattıkları malubiyetin acısını çıkarmak, geçmiteki acıların öcünüalmak, siyasi alanda Araplar karısında kaybettikleri üstünlüü, dil ve kültürlerini,nesep ve asaletlerini överek en azından sosyo-kültürel alanda kazanmaya çalımakve böylece malubiyetlerini kısmen telafi etmekti. Kılıçlı, a.g.e. , s. 86–87.Onların bu arzu ve hırslarırivayetler ekline bürününce, Araplar ve ranlılar arasındaki rekabet dini sahayataınmı; her iki taraf da Hz. Peygamber’in otoritesine sıınmak suretiyle fazilet veüstünlük yarıına girmilerdir.Mevzu hadislerle ilgili eser veren alimler, bu tür milliyetçilik kokusu ve izitaıyan, milletler ve dillerle ilgili hadislerin genel olarak mevzu olduunu bir ilkeolarak kabul etmilerdir.bnu’l-Kayyim, el-Menâru’l-Münîf, s. 101; Aliyyu’l-Kârî, a.g.e. , s. 443. Buna ramen dini edebiyata da sıçrayan siyasi vekültürel ihtilaflar bu mevzu rivayetlerin âlimler ve ümmet tarafından muteberaddedilen kaynaklara girmesine neden olmutur. Bu eserlerin itibar ve öhreti,bazen içerdikleri bu tür rivayetlerin de tezkiyesine yol açabilmitir.

-Şunu söylemekgerekir ki, sahih İslami anlayışına uymayan rivayetlerin tekrar gözden geçirilmesi veİslam’ın temel ilke ve prensiplerine göre değerlendirilmesi tüm Müslümanlarınvazifesidir.

-İlahi vahiy her türlü ırkçılık anlayışını redderek, Bütün müminler kardeştir ilkesini vaazetmiş ve bu ilkeyi Ümmet-i Muhammed’i ayakta tutacak ana umde olarak ilan etmiştir. Kitabullah’a göre ırkçılık hareketini ilk başlatan, Hz. Âdem’e tazim göstermeyen ve aslının Âdem’in aslından üstün oldu. Bunu iddia ederek Allah’a karşı gelen ve bunun neticesinde kovulmuş şeytana dönüşen iblis’tir. Bu kıssaya Kur’an’da defalarca yer veren Yüce Allah, bununla müminleri kavmiyet ve asabiyyet duygusuna karşı uyarmak istemiştir. Dillerin ve renklerinfarklılığını Allah’ın azametine delil olarak gösteren Kitabullah, üstünlüğün sadece ve sadece takva da olduğunu ilan ederek, cahiliyyenin kan ve asabiyyet bağı yerine iman kardeşliği başını tesis etmittir. Allah’ın kutlu elçisi Hz. Muhammed (s.a.v.) de asabiyye davası uğruna savaşırken ölenin cahiliye ölümü üzerine öleceğini vurgulamış, tüm insanların Allah katında eşit olduğunu, herkesin babasının bir ve aslının toprak olduğunu ilanetmiştir. Ancak Hz. Peygamber’den sonra, onun adına uydurulan ve ırkları, milletleri, dilleri öven ya da yeren hadisler ortalığı kaplamış islam literatüründe kendine yer bulabilmiştir. Bu tür rivayetler islam’ın Üstünlüğün haseb ve nesebe değil, iman ve takvaya bağlı olduğu ilkesiyle çelişmektedir. Bu rivayetlerin muteber addedilen hadis kitaplarında yer alması, onların uydurma oldukları gerçeğini değiştirmez. islam ümmetinin çeşitli kavimleri özellikle Araplar, iranlılar ve Türkler bu tür rivayetleri birbirlerine karşı silah olarak kullanmışlar, Hz. Peygamber üzerinden kendilerini temize çıkarma ve yüceltme gayretine girmişlerdir. islam tarihi boyunca vüku bulan Kureyş- Emevi, Arap-Fars, Arap-Türk mücadeleleri, bu uydurma faaliyetine bir zemin teşkil etmiş; hadisler hasep-nesep ve üstünlük kavgasına bir payanda yapılmıştır.Müslümanların yapması gereken, milliyetçiliğe ve üstün kavim anlayışınamesned yapılan bu tür rivayetleri, hadis ulemasının mevzûat alanında açtığı çığırıtakip etmek suretiyle ayıklayarak sahih sünnetin oluşmasına katkıda bulunmak,mevzuat alanındaki çalışmaları genişletip sistematik bir metodla, hadislerin sahihini sakiminden ayırma işlemini kaldığı yerden devam ettirmek ve Müslümanların zayıfkarnı olan bu nevi rivayetler üzerinde tekrar düşünmektir.


islamyolu
< iman Süreyya’ya da asılacak olsa, İran’dan bir topluluk onu elde edecektir.

>
İman
, süreyya yıldızına çıksa Fâris oğullarından biri elbette alıp gelir ( Buhari)

bu bana İmam Azamın belirtisi olan hadisi şerifi hatırlattı.

Şuan ki İranı Kastetmiyordur Peygamberimiz. Ehli sünnet bir iranı Kastediyordur.


@mir
< Hadislerin hemen tamamı bir Ehlisünnet kaynağı olan Kenzülümmaldan alıntı. Milletleri, şehirleri öven hadisleri genelde asılsız ve uydurmadır. >
işte budur
demek ki ehlisünnet kaynaklarında uydurma hadis olabileceğini kabul ediyorsunuz
hem de Suyuti’nin kitaplarında bile

< -Şunu söylemekgerekir ki, sahih İslami anlayışına uymayan rivayetlerin tekrar gözden geçirilmesi veİslam’ın temel ilke ve prensiplerine göre değerlendirilmesi tüm Müslümanların vazifesidir. >
be demiştim değil mi
konu benim açımdan ilginçleşiyor diye 🙂

< Bu rivayetlerin muteber addedilen hadis kitaplarında yer alması, onların uydurma oldukları gerçeğini değiştirmez. >
Elhamdulillah

< Müslümanların yapması gereken, milliyetçiliğe ve üstün kavim anlayışınamesned yapılan bu tür rivayetleri, hadis ulemasının mevzûat alanında açtığı çığırıtakip etmek suretiyle ayıklayarak sahih sünnetin oluşmasına katkıda bulunmak,mevzuat alanındaki çalışmaları genişletip sistematik bir metodla, hadislerin sahihini sakiminden ayırma işlemini kaldığı yerden devam ettirmek ve Müslümanların zayıfkarnı olan bu nevi rivayetler üzerinde tekrar düşünmektir. >
demek mevzuat alanında yapılan tüm çalışmalara rağmen
muteber kaynakların içinde hala mevzu hadisler olduğunu da kabul etmiş oldun
bu da sevindirici bir gelişme

< -İlahi vahiy her türlü ırkçılık anlayışını redderek, Bütün müminler kardeştir ilkesini vaazetmiş ve bu ilkeyi Ümmet-i Muhammed’i ayakta tutacak ana umde olarak ilan etmiştir. >
hele hadisleri Kur’an’ın ve sahih sünnetin temel prensiplerine arz etmen
gerçekten senin için büyük bir adım olmuş


aforizma
ehli sünnet vel cemaat sloganını perde edip, ona buna hadis düşmanlığı ile tekfir edenlerin, şapa oturduklarında , alıntıladığın şeyleri söylemeleri gayet normaldir.


islamyolu
@mir Eğerki o Hadisler Suyuti de yer alıyorsa kesinlikle ben uydurma demem. Hadislere uydurma diyeceginize,, hele birde Ehli sünnet kaynaklarda bulunana Uydurma diyeceginize Manalarını anlamaya çalışın. o zaman İran bildigimiz iran mı Acemistan denilen yer neresi. nereden nereye gidiyor. İlim Tabiin Zamanında nerede çoğalmıştı. O zamanlar o bölgelerde Hep Fıkıh alimleri vardı. Bakın ben sizlerin yalancısıyım. Sizler Kesinlikle Ehli sünnet kaynaklarda yer alıyor diyorsunuz. Yoksa ben hiç bu hadisleri Görmedim yeni görüyorum. bu hadisleri anlamak için birazda Tarihi bilginiz olması lazım.


ömerhattab
< işte budurdemek ki ehlisünnet kaynaklarında uydurma hadis olabileceğini kabul ediyorsunuzhem de Suyuti’nin kitaplarında bilebe demiştim değil mikonu benim açımdan ilginçleşiyor diye :)Elhamdulillahdemek mevzuat alanında yapılan tüm çalışmalara rağmenmuteber kaynakların içinde hala mevzu hadisler olduğunu da kabul etmiş oldunbu da sevindirici bir gelişmehele hadisleri Kur’an’ın ve sahih sünnetin temel prensiplerine arz etmen gerçekten senin için büyük bir adım olmuş >
-Şunu söylemek gerekir ki, sahih İslami anlayışına uymayan rivayetlerin tekrar gözden geçirilmesi ve İslam’ın temel ilke ve prensiplerine göre değerlendirilmesi tüm Müslümanların vazifesidir….


@mir
< @mir Eğerki o Hadisler Suyuti de yer alıyorsa kesinlikle ben uydurma demem. Hadislere uydurma diyeceginize,, hele birde Ehli sünnet kaynaklarda bulunana Uydurma diyeceginize Manalarını anlamaya çalışın. o zaman İran bildigimiz iran mı Acemistan denilen yer neresi. nereden nereye gidiyor. İlim Tabiin Zamanında nerede çoğalmıştı. O zamanlar o bölgelerde Hep Fıkıh alimleri vardı. Bakın ben sizlerin yalancısıyım. Sizler Kesinlikle Ehli sünnet kaynaklarda yer alıyor diyorsunuz.Yoksa ben hiç bu hadisleri Görmedim yeni görüyorum. bu hadisleri anlamak için birazda Tarihi bilginiz olması lazım. >
ben uydurma demedim ki
hatta ben onların muteber kaynaklarda geçtiğini bile söylemedim

< Hadislerin hemen tamamı bir Ehlisünnet kaynağı olan Kenzülümmaldan alıntı. >
diyen de ömerhattab
istisnasız tamamına < Uydurma Uydurma Uydurma >
diyen de ömerhattab

araştırmadan hiçbir hadisi reddetmem
büyük bir alimin kitabında yazıyor diye de her yazılana itibar da etmem
bu benim hep savunduğum şeydir
ama şimdi bana bu yüzden demediğini bırakmayan kişilerden biri
benim dediğimin aynısını söylemiş oldu
ben ona seviniyorum
İnşaAllah sözlerinin arkasında durur

söz konusu hadislere gelince
belli bir ırkı öven ya da yeren hadislerin tamamından şübhe etmek gerekir


ömerhattab
< ben uydurma demedim kihatta ben onların muteber kaynaklarda geçtiğini bile söylemedimdiyen de ömerhattabistisnasız tamamına diyen de ömerhattabaraştırmadan hiçbir hadisi reddetmembüyük bir alimin kitabında yazıyor diye de her yazılana itibar da etmembu benim hep savunduğum şeydirama şimdi bana bu yüzden demediğini bırakmayan kişilerden biribenim dediğimin aynısını söylemiş olduben ona seviniyorumİnşaAllah sözlerinin arkasında durursöz konusu hadislere gelincebelli bir ırkı öven ya da yeren hadislerin tamamından şübhe etmek gerekir >
Bu tür rivayetler islam’ın Üstünlüğün haseb ve nesebe değil, iman ve takvaya bağlı olduğu ilkesiyle çelişmektedir Bu rivayetlerin muteber addedilen hadis kitaplarında yer alması, onların uydurma oldukları gerçeğini değiştirmez islam ümmetinin çeşitli kavimleri özellikle Araplar, iranlılar ve Türkler bu tür rivayetleri birbirlerine karşı silah olarak kullanmışlar, Hz Peygamber üzerinden kendilerini temize çıkarma ve yüceltme gayretine girmişlerdir islam tarihi boyunca vüku bulan Kureyş- Emevi, Arap-Fars, Arap-Türk mücadeleleri, bu uydurma faaliyetine bir zemin teşkil etmiş; hadisler hasep-nesep ve üstünlük kavgasına bir payanda yapılmıştırMüslümanların yapması gereken, milliyetçiliğe ve üstün kavim anlayışınamesned yapılan bu tür rivayetleri, hadis ulemasının mevzûat alanında açtığı çığırıtakip etmek suretiyle ayıklayarak sahih sünnetin oluşmasına katkıda bulunmak,mevzuat alanındaki çalışmaları genişletip sistematik bir metodla, hadislerin sahihini sakiminden ayırma işlemini kaldığı yerden devam ettirmek ve Müslümanların zayıfkarnı olan bu nevi rivayetler üzerinde tekrar düşünmektir


@mir
ömerhattab amacın ne?
ben o hadislerin sahih olduğunu mu iddia ettim ki
bana onların uydurma oluşu ile ilgili açıklamalar kopyalayıp duruyorsun


karadamlalar
günümüzdeki ehli sünnet düşmanı,alimleri idam eden,suriyedeki müslüman halka karşı kafir esed yönetimini açık destekleyen iran mı övgüye layık?hadi ordan!


Sakaleyn
< günümüzdeki ehli sünnet düşmanı,alimleri idam eden,suriyedeki müslüman halka karşı kafir esed yönetimini açık destekleyen iran mı övgüye layık?hadi ordan! >
yönetimdeki ile halkı birmi ? aynı görüştemiki ??? yönetimdeki ayrı halkı ayrı


ömerhattab
< ömerhattab amacın ne?ben o hadislerin sahih olduğunu mu iddia ettim kibana onların uydurma oluşu ile ilgili açıklamalar kopyalayıp duruyorsun >
iki mesajın birbirine çelişkili birinde uydurma demedim diyorsun…Şimdikindede sahih olduğunu iddaya çalışıyorsun…


Kayıtsız Üye
İşinize gelen hadislere sahip çıkıyorsunuz işinize gelmeyen hadislerede uydurma diyorsunuz inşAllah türkiyenin ve iranın dostluğu düzelir hem islamin kurtulması için hemde 70m iranda 30m türk yaşıyor


Kayıtsız Üye
Peygamber döneminde bazı konularda peygambere karşı çıkanlar ve bunların uzantısı olan kişilerin bu gibi konulara karşı ve uydurma demeleri normaldir ve bu karşı çıkanlar sormak gerekir acaba Allah o kavim den boşuna bahsetmiş ! Sizler inkar etseniz bile açıktır ki ayakta Allah kavim den bahseder Budami uydurma acaba , kendilerini bilgi sahibi sananlar ancak şeytanın makarası olur bir çok konuları inkar eder ve her bir konu hakinda aklına bir yorum getirir Allah iyi etsin


Mahmud
Hadislerdeki Farslar

Bu hadisler sahih olma ihtimali yüksek.
Bediüzzaman ra da bu hadislerden bazılarını MEKTUBAT isimli eserde naklediyor^19.Mektubta. ..:imam Ebû hanife Beyazidi bestami vs….âlimlerin ve dine hizmet edenlerin Farslardan zuhur ettiğini anlatıyor. ….

Hadislerde Türkler

Kavimler hakkında rivayet edilen hadisler çoğu sahih. ..ve büyük çoğunluğu kutubi Sitte de …Muslim. ..ve buharide geçiyor. ..mesela. ..Türkler i öven hadisler olduğu gibi. ..eleştiren hadisler de var…..tabi ki hadis ilmini bilmeden bunları anlayıp yorumlayamayız. ..Bediüzzaman’ın SÖZLER isimli eseri:24. Sözü okuyalım. ..Hadis ilmiyle alakalı çok güzel malumat verilmiş. ..Fatih S.Muhammede işaret eden hadis ve Türklerin İSLAM dinine yapacağı hizmetler VE İSLAM dinine bayraktarlik yapacağına.. (Selçuklu ve Osmanlılar) dair hadisler sahih olduğu gibi…..
Süfyani Deccalında Türkler den çıkacağını ve şeriatı AHMEDİYE ASM ı tahrib edeceğine Türkleri munafiklik perdesi altında siyasetle aldatip islam dininden uzaklastirip delalet ve küfre goturuceğine dair hadisler de sahih. ..
Bediüzzaman’ın ŞUALAR isimli eseri:5. Şuaya bakınız. ..Kısacası pirinçle taşı iyi ayıklamak lazım…


Kayıtsız Üye
İbni Mace Nesei’de Hz. Ali soyundan bir Ruhulla (Humeyni’nin adı) gelecek hadisi de varsa Ramuzul Ehadis’de siyah bayraklılar çıktığında Farslıları güzel karşılayın zira devletiniz onların yanındadır diye de hadis varsa hepsi mi uydurma? Hiç ihtiyat payı bırakmak ve insaf etmek gerekmez mi? Üstelik sayın yorumculardan birinin dediği gibi İrian’ın Sünni olduğu bir zamanda bu hadisleri kim hangi maksatla uydursun? Yoksa İranlılar ile cennete gitmekten ise cehenneme gitmeyi tercih ederiz mantığı mı? Eh herkes tercihimden sorumlu. Bu sayfa için editöre teşekkürler.


Tevbe
Irkçılığı ayaklar altına alan Peygamber efendimiz s.a.v bir ırkı bu kadar övmüş olabilir mi ? Nerede bir mazlum varsa canım vatanım TÜRKİYEM’de gündem oluyor, ancak bir kez İran lafını duymadım, duyamadım.. ?! Allah bizlere af buyursun.. Allah rızası için bir daha bu tarz konuların konuşturulmamasını istiyorum ben yetkililerden. Üstünlük takvadadır.


süreyya yıldızı hadis, iran ile ilgili hadisler, peygamber efendimizin farslar hakkında sözü

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();