Hadisler ve Ayetler ile Müziğin(Çalgı Aletlerinin) “HARAM” Oluşu

Hadisler ve Ayetler ile Müziğin(Çalgı Aletlerinin) "HARAM" Oluşu

جهاد
Hadislerler Müziğin Haram Oluşu:

Şarkı ve Çalgı Aletlerinin Haram Olduğuna Dair Hadisler

1) Ebu Amir ya da Ebu Malik el-Eş’ari (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ümmetim arasında fercleri, ipeği, şarabı ve çalgı aletlerini helal kabul edecek bir topluluk olacaktır. Ve birtakım kimseler bir âlemin yakınına konaklayacaklar. Kendilerine ait davarlarla yanına gidecek, bir ihtiyacı sebebiyle onlara varacak. Onlar ona:
−Bize yarın tekrar gel diyecekler. Yüce Allah geceleyin onlara hükmünü geçirecek ve âlemi koyacak, diğerlerini ise tanınmaz hale çevirerek kıyamet gününe kadar maymunlara ve domuzlara dönüştürecektir’ buyurdu.

Buhari

2) Enes bin Malik (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
Dünyada da, ahirette de lanetlenmiş iki ses vardır:
1) Nimet sırasında zurna sesi ve
2) Musibet sırasında bir inleme’ buyurdu.

Bezzar Müsned: 1/377, 795, Ebu Bekr eş-Şafii er-Rubaiyyat: 2/22, ed-Dıya el-Makdisi, el-Ehadiysu’l-Muhtare
Ayrıca bu hadisin kendisi ile kuvvet kazandığı bir şahidi daha vardır.

3) Cabir bin Abdullah (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ben ağlamayı yasaklamadım. Fakat ben ahmak ve günahkâr iki sesi yasakladım: Birisi oynama ve oyalanma namesi sırasındaki ses ve şeytan zurnaları, diğeri ise musibet halindeki ses yüzlere vurmak, yakaları yırtmak ve şeytan inlemesidir’ buyurdu.

Hâkim, Beyhaki, İbni Ebi’d-Dünya, Acurri, Beğavi Şerhu’s-Sünne, Tayalisi Müsned, İbni Sad Tabakat, İbni Ebi Şeybe el-Musannef, Tirmizi

4) Abdullah bin Abbas (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Muhakkak Allah bana şarabı, kumarı, davul ve zarı haram kıldı. Sarhoşluk verici herşey şüphesiz haramdır’ buyurdu.
Ebu Davud 3696, Beyhaki, Ahmed Müsned, Ebu Ya’la Müsned, İbni Hibban Sahih, Ebu’l-Hasen et-Tusi el-Erbain, Taberani Mucemu’l-Kebir

5) Abdullah bin Amr bin el-As (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Muhakkak Aziz ve Celil olan Allah içkiyi, kumarı, davul ve içkiyi haram kılmıştır. Sarhoşluk veren herşey de haramdır’ buyurdu.

Ebu Davud 3685, Tahavi Şerhu Meani’l-Asar, Beyhaki, Ahmed, Yakub el-Fesevi el-Marife, İbni Abdi’l-Berr et-Temhid

6) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Şüphesiz Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı.
Beyhaki, Ahmed

7) İmran bin Husayn (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ümmetim arasında semadan atılan helak edici atışlar, suret değişimi ve yerin dibine geçirilme görülecektir.’ Sahabeler:
−Ey Allah’ın Rasulü! Bu ne zaman olacak diye sordular. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
−’Çalgı aletleri ortaya çıkıp, şarkıcı cariyeler çoğaldığı ve şaraplar içildiği vakit’ buyurdu.

Tirmizi 2213, İbni Ebi’d-Dünya Zemhu’l-Melahi, Ebu Amr ed-Dani es-Sünenu’l-Varide fi’l-Fiten, İbnu’n-Neccar Zeylu Tarih-i Bağdad

8) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Bir topluluk koltukları üzerinde oturmakta iken maymunlara ve domuzlara dönüştürülecektir. Buna sebep ise onların içki içmeleri, ud çalmaları ve cariyelerin şarkı söylemeleridir.
İbni Ebi’d-Dünya, İbni Asakir Tarih-u Dımeşk

9) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
Ümmetimin sonlarında yerin dibine geçirilmek, semadan helak edici atışların yapılması ve suret değişimi olacaktır. Sahabeler:
−Hangi sebeple ey Allah’ın Rasulü! diye sordular. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
− Onların şarkıcı cariyeler edinmeleri ve içki içmeleri sebebiyle olacaktır.

Ed-Dulabi el-Kuna, İbni Asakir Tarih

10) Ebu Umame (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Bu ümmetten birtakım kimseler yemiş ve içmiş olarak geceyi geçirecekler ve maymunlara ve domuzlara dönüştürülmüşler olarak sabahı edeceklerdir…’
Bu hadiste şu ifadeler de vardır. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Buna sebep içki içmeleri, faiz yemeleri, şarkı söyleyen cariyeler edinmeleri, ipek giyinmeleri ve akrabalık bağlarını koparmaları olacaktır’ buyurdu.

Hâkim, Beyhaki Şuabu’l-İman, Ahmed, İbni Ebi’d-Dünya, Asbahani et-Terğib, Tayalisi, Ebu Nuaym el-Hilye, İbni Asakir Tarih

11) Enes bin Malik (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ümmetim altı şeyi helal bellerse artık helak olurlar:
1) Aralarında lanetleşme ortaya çıkarsa,
2) İçkileri içerlerse,
3) İpek giyerlerse,
4) Şarkı söyleyen cariyeler edinirlerse,
5) Erkekler erkeklerle yetinirse (cinsel ilişkiye girerse),
6) Kadınlar kadınlarla yetinirse (cinsel ilişkiye girerse)’ buyurdu.

Taberani Mucemu’l-Evsad, Beyhaki

12) Ebu Umame (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Şarkıcı kadınların satılması, satın alınmaları, onların ticaretinin yapılması helal değildir. Onlar karşılığında alınan bedel haramdır.’ Ebu Umame (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle devam etti:
İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmî delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır. Lokman 6 bu ayet bu husus (müzik) için indirildi’ buyurdu.

Taberani Mucemu’l-Kebir


Cevap: Hadisler ve Ayetler ile Müziğin(Çalgı Aletlerinin) "HARAM" Oluşu

جهاد
Ayetlerle Müziğin Haram Oluşu:

Lokman suresi 6. ayet : İnsanlardan bilgisizce Allah yolundan saptırmak için Hakkı boş sözlerle değişenler ve Allah yolunu alaya alanlar vardır. İşte horlayıcı azâb onlar içindir

İbn Cerîr’in, Avfî kanalıyla İbn Abbâs’tan rivayetine göre bu âyet-i kerime en-Nadr ibnu’l-Hâris hajkkında nazil olmuştur ama bu âyet-i kerimenin nüzulüne sebep olan davranışı buna göre başkadır.
Rivayete göre o, şarkıcı cariyeler satın alır; birisinin Hz. Peygamber (sa)’i dinlemeye gittiğini görürse hemen bir şarkıcı cariyesini çağırır, o kişiyi de çağırır ve cariyesinin ona çalıp söylemesini emrederek: "Bak, bu, Muhammed’in kendisine çağırdığı namazdan, oruçtan ve onunla birlikte mücadeleden daha hayırlıdır." dermiş. İşte onun bu davranışı üzerine bu âyet-i kerime nazil olmuş. (Suyûtî, Lubâbu’n-Nukûi, n,56)

Sevr ibn Fâhıte’nin babasından, onun da İbn Abbâs’tan rivayetine göre bu âyet-i kerime gece gündüz kendisine şarkı söylesin diye bir cariye satın alan bir adam hakkında nazil olmuştur. (Vahidî, Esbâbun-Nuzûl, s. 244) Bu kişinin İbn Hatal olduğu söylenmiştir. (Alusî, Ruhu’l-Maânî, xxı, 67)

Vâhıdî’nin kendi isnadıyla Ebu Umâme’den rivayetinde Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: Cariyelere şarkı öğreterek şarkıcı yetiştirmek, onları satmak helâl değildir. Onları satılmasından alınan bedel de haramdır. Bu gibiler hakkında "İnsanlardan bilgisizce Allah yolundan saptırmak için Hakkı boş sözlerle değişenler… vardır." âyeti nazil oldu. Bir kimse yüksek sesle şarkı söylediği zaman iki şeytan gelir birisi bir omuzunda, diğeri öbür omuzunda tepinmeye, oynamaya başlarlar ve o kişi susuncaya kadar böyle yapmakta devam ederler. (Vahidî, Esbâbu’n-Nuzûl, s. 244.)

Ayetlerden Çıkan Hüküm Ve Hikmetler:

1- En büyük günahlardan biri insanları saptırmak ve Allah Tealâ’nın dininden yüzçevirmek maksadıyla, Allah’ın kelâmı Kur’an’ı işitmekten yüzçevirmek ve insanları hikâyeler, masallar, fıkralar v.b. boş ve eğlenceli sözler gibi faydasız sözlerle meşgul etmektir. Kibirlenerek Kur’an’dan yüz-çevirip ona arkasını dönen kimse can yakıcı bir azaba layık olmaktadır.

2- İbni Mes’ud, İbni Abbas ve başka zatlar ayette geçen "lehve’l-hadis: sözlerin eğlencelisi" ifadesini çalgı âletlerinin dinlenilmemesi, nağmeler ve eğlence aletleriyle musikî icra edilmemesine delil olarak kabul etmektedirler.
Bu ayet âlimlerin musikîyi reddetmelerine delil olarak kabul ettikleri üç ayetten biridir.

Bu konudaki ikinci ayet: "Siz eğleniyorsunuz" mealindeki (Necm, 16/61) ayettir. İbni Abbas diyor ki: Sâmiduun kelimesi, Hımyerî dilinde musikî manasındadır. İsmedî lenâ: şarkı söyle, demektir.

Üçüncü ayet ise: "Sen sesinle gücünün yettiğini yerinden oynat." (İsra 17/64) Mucahid diyor ki: Bunun manası musikî ve musikî aletleridir.

Tirmizî ve başka muhaddisler Enes ve başka sahabîlerden Peygamberimiz (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmektedirler:
"İki mel’un ve günahkâr ses vardır ki bu iki sesten nehyediyorum: Biri musikî âleti sesi, nağme ve sevinç anındaki şeytanî terennum; diğeri bir musibet anındaki yanaklara vurma ve cepleri yırtma esnasındaki ağıttır."

Ebu Talib el-Giylanî Hz. Ali (r.a.)’den Peygamberimiz (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
"Ben musikî âletlerini ve trampetleri kırmak üzere gönderildim."

İbni Muberak, Enes b. Malik (r.anh)’den Peygamberimiz (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
"Kim bir şarkıyı dinlemek üzere oturursa, kıyamet günü kulağına kurşun dökülür."

Buna binaen âlimler musikînin -genellikle- haram olduğu kanaatine varmışlardır.


Cevap: Hadisler ve Ayetler ile Müziğin(Çalgı Aletlerinin) "HARAM" Oluşu

Ebu Muhammed
Cihad Allah sende razı olsun.
Müziğin kararlılığı hakkında ki hadislerin kaynağını vermişsin güzel ama kaynak numarası da olsa keşke


müzik ile ilgili hadisler

@hmet
Çalgı ile ilgili hadisler

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

Bir topluluk koltukları üzerinde oturmakta iken, maymunlara ve domuzlara dönüştürülecektir! Buna sebep ise, onların içki içmeleri, ud çalmaları ve cariyelerin şarkı söylemeleridir!

İbni Ebi’d-Dünya 2/b, İbni Asakir Tarih-u Dımeşk 11/582

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

Ümmetimin sonlarında yerin dibine geçirilmek, semadan helak edici atışların yapılması ve suret değişimi olacaktır!

Sahabeler:

−Hangi sebeple? ey Allah’ın! Rasulü diye sordular.

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

− Onların şarkıcı cariyeler edinmeleri ve içki içmeleri sebebiyle olacaktır!

Ed-Dulabi el-Kuna 1/52, İbni Asakir Tarih 14/124, 125

Ebu Umame (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

Bu ümmetten birtakım kimseler yemiş ve içmiş olarak geceyi geçirecekler. Buna müteakiben, maymunlara ve domuzlara dönüştürülmüş olarak sabahı edeceklerdir! Bunun sebebi ise, içki içmeleri, faiz yemeleri, şarkı söyleyen cariyeler edinmeleri, ipek giyinmeleri ve akrabalık bağlarını koparmalarıdır!

Hâkim 4/515, Beyhaki Şuabu’l-İman 5/16, Ahmed 5/329, İbni Ebi’d-Dünya 1/b, Asbahani et-Terğib 1/498, 499, Tayalisi 155, 1137, Ebu Nuaym el-Hilye 6/295, İbni Asakir Tarih 8/259

Enes bin Malik (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

‘Ümmetim altı şeyi helal sayarsa, artık helak olurlar!

1) Aralarında lanetleşme ortaya çıkarsa,

2) İçkileri içerlerse,

3) İpek giyerlerse,

4) Şarkı söyleyen cariyeler edinirlerse,

5) Erkekler erkeklerle yetinirse (cinsel ilişkiye girerse),

6) Kadınlar kadınlarla yetinirse (cinsel ilişkiye girerse)’ buyurdu.

Taberani Mucemu’l-Evsad 1/59, 1060, Beyhaki 5/377, 378

Abdullah ibni Mes’ud (RadiyAllahu Anh) şöyle demiştir:

Şüphesiz ki, su ekini yeşerttiği gibi, şarkı da kalpte münafıklığı yeşertir! Şüphesiz ki, zikir de suyun ekini yeşerttiği gibi, kalpte imanı yeşertir!

İbni Ebi’d-Dünya Beyhaki 10/223, Beyhaki 10/223, İbni Hibban 8/362 İbni Kayyım İgasetu’l-Lehfan 1/248, İbni Nasr Kadru’s-Salat 151/b-152

Abdullah ibni Abbas (RadiyAllahu Anhuma) şöyle demiştir:

Def haramdır! Çalgı aletleri haramdır! Davul haramdır! Zurna haramdır!

Beyhaki 10/222

İmam Evzai (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh), Ömer bin el-Velid’e şu ifadelerin de yer aldığı bir mektup yazdı:

Senin çalgı aletlerini ve zurnayı açıkça kullanman, İslam’da bir bid’attır! Senin saçını kötü bir şekilde çekip alacak birisini sana göndermeyi içimden geçirdim!!!

Nesei 2/178, Ebu Nuaym el-Hilye 5/270, İbni Abdilhakem Siretu Ömer bin Abdulaziz 154/157

Ebu Hafs el-Ümevi, Ömer bin Abdullah şöyle dedi:

Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) çocuklarının terbiyecisine mektup yazarak onları çalgı aletlerinden nefret edecek şekilde eğitmesini emretti ve Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

Senin vereceğin edep ve terbiye sonucunda çocukların ilk inanmaları gereken husus, şeytandan başlayıp sonu Rahman’ın gazabına ulaşan çalgı ve eğlence aletlerinden nefret etmeleri olsun! Çünkü ilim ehlinden güvenilir kimselerden bana ulaştığına göre;

‘Çalgı aletlerinin çalındığı yerde bulunmak ve şarkıları dinleyip, onların düşkünü olmak, suyun otu yeşerttiği gibi kalpte münafıklığı yeşertir!’

Allah’a yemin ederim ki, bu gibi yerlerde bulunmayı terk etmek suretiyle bundan sakınmak, hiç şüphesiz akıl sahibi bir kimse için kalbinde münafıklık üzere sebat etmekten daha kolaydır!

İbni Ebi’d-Dünya Zemmu’l-Melahi 6/1, Ebu’l-Ferec İbnu’l-Cevzi 250


xxxxxx
Ben bu işe pek akıl sır erdiremedim. Hadisler dışında gerçek bir âyet ile açıklama şansınız yok mu ? Eğer müziğin haram olduğunu ileri sürüyorsanız baya bütün insanlığın haram olan bir şeyin içerisinde yol aldığını da belirtilmiş oluyorsunuz bir bakıma . Müziksiz hayat olmadığının siz de farkındasınız. Eminim herkesin oturduğu yerin en az 10 veya 20 metre ilerisinde bile en az bir müzik kulaklara geliyordur


Kayıtsız Üye
SubhanAllah…Insanlarin cogu bunu bilmiyor…kardes mumkunse hadislerin numaralarini soylermisin?


Kayıtsız Üye
Xxxx
"hadisler dışında gerçek bir ayet" maksadını aşan bir cümle olmuş. Biz beş vakit namazıda Kurandan değil hadislerden öğreniyoruz. Kuran ve hadis bir bütündür. Birbirinden ayırma girişimleri bir çok sapık mezhep ve inanışın ortaya çıkmasına neden olmuştur. Ayrıca müzikle ilgili düşüncelerini faize ve zinayaya iyarlayabiliriz ki "faiz dünya gerçeği, başka türlü ticaret olmuyor" diyenlerin sayısı hiçde az değil. Lütfen kendi aklımızı putlaştırarak ayet ve hadisleri hafife almayalım. Haddimizi bilelim. Uyamıyorsak da en azından inkar etmeyelim ki günahkar olmaktan öteye geçmemiş olalım.


Kayıtsız Üye
Müzik bidattır .
Yani haramdır canım 🙁


Kayıtsız Üye
Çok güzel hazırlamşsınız ellerinize sağlık


Kayıtsız Üye
2- Bayram Günü Mızraklar ve Kalkanlar(la Oynanması) Babı
2-…….Âişe (R) şöyle demiştir: (Bayram günlerinin birinde) Rasûlullah yanıma girdi. O esnada benim yanımda Buâs harblerine âid ezgileri (def çalarak) okuyan iki kız vardı. Yatağına uzanıp yüzünü çevirdi. Derken Ebû Bekr de girdi ve: Peygamber’in
yanında Şeytân mızmârı mı? diyerek beni azarladı 1481[4]. Rasûlullah hemen ona döndü ve: "Onları bırak" buyurdu 1482[5]. Babamın zihni baĢka Şey ile meşgul olunca ben kızlara işaret ettim, onlar da dışarı çıktılar. Yine bir bayram günü siyahiler kalkanlar ve mızraklarla oynuyorlardı. Ya ben Pey-gamber’den (bakmağa izin) istedim, yâhud kendiliğinden: "Bakmak arzu ediyor musun?" dedi. Ben: Evet (istiyorum), dedim. Hemen beni arkasında yanağım yanağı üzerine gelecek Şekilde ayak üstü di-keltti ve: "Haydin Er/ide oğulları!" dedi. Nihayet bakmaktan usandığımda: "Artıkyeter mi?" diye sordu. Ben: Evet, dedim. "Öyleyse git" buyurdu 1483[6].
1481[4] Mızmâr ve mezmûr, nefes ile çalınan herhangi bir saza dendiği gibi gınâ’ya yânî ses ile okunan Ģeye de denir. Mızmâre’deki tâ, vahdet içindir. Câriye genç kız demektir; erkekteki gulâm gibidir. O kızların yanında deften baĢka âlet bulunmadığı için, burada mızmâr ve mezmûrlar, hep ses ile okunan şeylere hamledil-miştir. Ebû Bekr’in orada kızını azarlaması, bir babanın kızını, kocasının yanında azarlamasına, ona edeb dersi vermeye şer’î selâhiyeti olduğunu gösterir 1482[5] Bundan düğünlerde, bayramlarda sevinmenin, ölçüyü kaçırmaksızin oyun, eğlence, tegannî etmenin caiz olduğu hükmü alınmıştır. Hattâ bayramlarda sevinç izhâr etmek dînin şeâirindendir 1483

buhari
bu hadisi şerif ışığında bakarak ve buna benzer Peygamber Efendimiz SAV in düğünlerde def çalınırken ziyaret etmesi ve kızların kahramanlık sözlerini söylerken içimizde bir Peygamber vardır ki, O, yarın ne olacağını, bilir! demeleri üzerine Peygamberimiz SAV in "Bunu bırak da evvelce söylemekte olduğun sözleri soyle" demesi
müziğin haramlığı konusunda etkin değilmidir sonuçta din bir bütündür bunu açıklayabilirmisiniz


Kayıtsız Üye
yazan arkadslara teşekkür ediyorum Allah ayetin de ona gidem yolun peygamberden gectigini ona uymamiz gerektinin vurgusunu yapmistir bu sebeble ayetlerin aciklayicikta insanlati tatmin etmemesi hadisi devreye sokmustur


gülsen meryem
hadisler kuran otesinde bir konuya deginmemistir ayri dusunulemez


Şema
müziğin haram olduğuna dair hadisler bana yetmez diyen, ben peygamber sözü dinlemem demek istiyor ki bu cahilce bir davranıştır


Kayıtsız Üye
Valla kendim muzigin içindeyim mümkünse uzaklaşmaya çalışacağım


Kayıtsız Üye
Müziksiz hayat olmaz diyorsun sen bir islamı iyibir şekilde öğren zaten o zaman müziğe ihtiyacın kalmayacaktır…


Kayıtsız Üye
Müzik adında 9 tane yapılan heykel var müziğin ismi bu heykellerden geliyor


Kayıtsız Üye
Bu akşam müzisyen bir kişiye çalgının haram olduğunu ve bunun ayetle ve hadisle sabit olduğunu söyledim ve bunun üzerinde baya bir tartıştık yemediğim hakaret kalmadı yalan söylüyorsun geri kafalı diye tuhaf ne yazık bir durum insan bunlara şahit olunca kendine çok acıyor etrafımda müslümanım deyip mümin insanlar olmadığı için…


Kayıtsız Üye
Müzik Şeytanın sesidir.


Kayıtsız Üye
Allah razı olsun bunları sadece kendimiz öğrenmekle yetinmeyelim herkesle paylaşalım.Allah a emanet olun.


Kayıtsız Üye
Ameller niyetleri göredir bu yüzden müzik dinlerken aklımıza kötü şeyler çağrıştırmıyorsa haram olmamalıdır


Kayıtsız Üye
Lutfen ayet yada hadisleri kendi aklimizin mantigiyla yorumlamiyalim yorumu tabiine yada tabiinin tabine yada etbeut taibine yada alimlere birakalim


Kayıtsız Üye
İhyau ulum’d-din 2 cilt. Sayfa 677 den başlıyor. Her detay orda yazıyor. Rabbim okumayı nasip etsin. Amin


Omer Faruk
Birşeye haram diyebilmeniz için delaleti kat’i subuti kat’i bir nassa sahip olmanız gerekir. Bu şu anlama gelir, birinci sırada Kur’an ve sıhhatinde hiçbir şüphe olmayan mütevatir hadistir. Bu da yetmez aynı zamanda okunduğunda hiçbir yoruma gerek kalmadan herkesin aynı şekilde anladığı şeydir.

Bu anlamda çalgı ve müzik hakkında delalite kati, subuti kati bir nas yoktur. Dolayısıyla buna "haram" demek haddi aşmaktır.

Müzik insanlık tarihi kadar eski bir gelenektir. Güzel ses ve ritm doğanın kendisinde vardır. Müzik tıpkı bıçak gibidir, yemek de yaparsınız insan da öldürürsünüz. Müzik ile insanları hem zehirler hem de doğru yola da iletebilirsiniz.

Eğer kastettiğiniz müzik, harama çağıran, şehveti ortaya çıkaran, islama aykırı söylemleri içeren müzik ise tabii ki haramdır. Ancak kastettiğiniz müzik ne olursa olsun her müzik ise Çağrı filmindeki müziği dinleyenler ne hissediyor, ya da yunus emre’nin bir ilahisini dinleyenler ne hissediyor. Ya da Rasulullah’ı hicreti esnasında karşılayan kadınların teflerle karşılaması ne oluyor.

Demek ki aleti hakka tabii kılarsanız hakk adına konuşur, batıla tabii kılarsanız batıl adına konuşur. Bugün müslümanlar hakk adına müzik üretmeliler ki batılla bu yolla da mücadele etsinler.

Eğer müziğin tanımı: duygu, düşünce ve imgeleri teksesli ya da çoksesli olarak anlatma sanatı ise Kur’an’ın da bir hafız tarafından güzel sesle okunması Kur’an müziğini ifade eder. bana göre en güzel müzik anlam yüklü güzel okunan Kur’andır. Ama gençler harama taşmadan helal yoldan müzik yapmak istiyorlarsa haram olmayan bir konuda sırf bizim bir takım yorumlarımızdan dolayı helalı haram kılmak gibi bir hakkımız olamaz. Unutmayın bu dinin asli iki kaynağı vardır: Kur’an ve sahih sünnet (delaleti kati, subuti kati) Allah’a emanet olunuz, Allah’tan emin olunuz.


Omer Faruk
Özetle Gazali;
1) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için, yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.

2) Vakitlerinin çoğunu buna veren, iştigâli âdet haline getiren kimse için mekruhtur.

3) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır, serbesttir.

4) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehabdır. (2)


Kayıtsız Üye
seLamun aleyküm ve rahmetullahi ve berakatu
Aynen öyle kardeşim Müzik haram çalgı çengi haram dügünleri yapıyorlar müziklerle kopuyorlar tabiki haram üzereler….
İslamiyet Kan aglıyor ümmet Haramı terketmiyor bunun zararı yanlızca kişinin kendisine olur …!
ALLAH azze ve celle bizleri haramlardan sakınan kullarından eylesin….!


Kayıtsız Üye
Peygamberimizin hadisleri olayi ortaya koyuyor müzik dinlemek gunahtir.Allah cellecelalu buyurorki.Muhammed (sav) kendililiginden bir şey söylemez onun söylediklerine riayet edin yerine getirin


Kayıtsız Üye
Bidat dine getirilen yeniliğe denir.İslamın haram kıldığı bir şeye helal demekse küfürdür


Erhan Said
İslam’da müziğin haram olduğuna dair sağlam delil yoktur.
Müzik Allah’ın yaratışının güzelliğidir.
Kuşlar, hayvanlar doğa durmadan bir müzik çalar.
İnsandaki müzik sevgisinin temeli 9 ay boyunca duyduğu annesinin kalp ritmidir.Müziğin temelinde kalp ritmi var.;
Müziğe karşı olmak yaratılışa karşı olmak gibidir.
Müzik hayır üzere olduğu zaman helal, şer üzere olduğu zaman haramdır.
İslam’ın temel dayanağı Kuran’dır.Hadisler Kuran’a uymak zorundadır.Hadislere bakarak şu haram bu haram demek İslam’ın yolundan sapmaya, İslam’ı Allah’ın yolladığı halinden başka göstermeye, İslam nurunu nefsi emareye esir olmuş beşerdeki karanlıkla isle kaplamaya vesiledir.
Çünkü İslam Tarihi’nde sayısız sapkın ve münafık halife, alim, yönetici ves. vardır ve bunlar sayısız hadis ve bidat eklemiş, bu isteklerini yerine getirmeyen az sayıdaki alimi de işkencelerle şehid etmişlerdir.
Şu an bile hocalar alimler iktidarı gücü elinde tutanlara göre konuşmak fetva vermek zorunda kalıyorsa, internet, tv gazete ves. olmadığı bir çağda düşünün neler yapılmış olabilir.
Bir kişi hadisleri sorguladığı zaman peygamberi sorgulamış olmuyor. Ki sorgulamak akıl yürütmek, akıl erdirmeye çalışmak Allah tarafından Kuran’da defalarca emredilmiştir, haktır helaldir.
Hakiki ve sağlam müslümanların çoğalmasına sebep olur.
Şu an müslümanım diyenlerin ezici çoğunluğu müslüman değildir sadece bir geleneği sürdürüyorlar, bir iki aptal ateistin son derece aptal soruları veya paylaşımlarıyla hemen kağıttan kule gibi yıkılıp din değiştiriyorlar. Çünkü önce de müslüman değildiler.
Biri hadislere karşı konuştuğu zaman hemen cevap hazır;
Peygambere karşı mı geliyorsun.
İyi de peygamberden geldiği ne malum?
Bir hadisin ak dediğine diğeri kara diyor veya hepsi birlikte Kuran’a karşı hüküm veriyor.
Cenabı Allah Kuran’ı koruyacağını vaad ediyor, hadisleri koruyacağını vaad etmiş mi?
Cenab’ı Allah bizi Kuran’dan mı sorumlu tutuyor yoksa "SAHİHLİĞİ BİZİM İÇİN TAMAMEN GAİP OLAN" hadislerden mi sorumlu tutuyor.
En hakiki İslam yolu Kuran’ı ve Kuran’a muhalif olmayan hadisleri takip etmektir.
Yahu müzlüman taklidi yapmayı bırakın, kendiniz müslüman olun.
Bizim aramızda şimdi ihtilaf var eğer peygamber burada olsaydı aramızda hakem olurdu ama o bu alemde yok iken ondan kalan tek sağlam şey var o da Kur’andır yani Kuran bize hakemdir, klavuzdur yol gösterir.


Kayıtsız Üye
evet ayet ve hadisler bir bütündür , evet namazıda hadislerden öğreniyoruz ama bütün hadislerin %100 gerçek olduğunu söyleyemeyiz .


Kayıtsız Üye
Kardeş senin elinde olmasan gelenlerden şen sorumlu olmazsın…müzik değil kuran ruhun gıdasıdır…iman ediyorsan böyledir…etmiyorsan o ayrı…


Huma
Selamın aleyküm
Ben 20 yıl müzikle uğraştım Allah affetsin. Rabbim nasip etti namaz kılmaya başladım. Zikretmeye başladım. Salavat çekmeye başladım. Ve müzik hayatımdan çıktı gitti. Sevgiler


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar,insanın bazı başarıları için bazen teselliye hoşnutluğa,eğlenmeye gülmeye,müziğe de ihtiyacı vardır.Bu Allah ın insanlara nasip ettiği bir güzellik te olabilir.Duygusal,içimizde güven ve mutluluklara sebep olan şarkılar aletler de bir ihtiyaçtır.Mevlana ney çalmadan aşkla dönebilir miydi .İnsana mutluluk ve ümit veren ,yılginlıktan çıkaran güzel müzikler neden günah olsun.Tabiki ahlaksız,kötülüğe iten,insanları bezdirip mahveden seviyesiz olanlar değil.


müzik ile ilgili hadisler, müzikle ilgili hadisler, müziğin haram olduğuna dair ayetler

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();