Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır

Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır

ŞEHİD
Selamun Aleykum;
Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha iyidir.Ben camiyi çook seviyorum.Caminin içindeyken kendimi çok huzurlu hissediyorum.Ama cami önünün kalabalık olması beni çok rahatsız ediyor.Camiden de vaz geçemiyorum.Zaten bir ramazan ayında gidebiliyorum."Hem çarşıda, pazarda..birden çok erkekle karşılaşıyoruz" diyip kendimi avutuyorum,ama çok kararsızım. Sizce evde kılmak daha mı hayırlı…yardımcı olursanız çok sevinirim..Hocam cevapınızı acil bekliyorum.


Cevap: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdı

@mir
Aleykumu’s-Selam
konuyla ilgili hadiler şöyle

Kadınlar cuma ve bayram namazlarının topluca kılındığı namazgâha
gelip cemaate katılmaları ile ilgili Ümmü Atıyye’den şu rivayetler nakledilmektedir:
Rasûlüllah (s.a.v.), evlenmemiş genç kızlara, örtülü ve hayız halindeki kadınlara
varıncaya kadar, bizlerin bayramları namazgâha gelmemizi isterdi. Kadınlar erkeklerin arka tarafında durur, onların tekbir getirmelerine uyup tekbir getirir, onlarla birlikte dua edip bayram gününün bereketini ve o günde günahlardan arınmayı umut ederlerdi. ( Buharî, Îdeyn 12.), (Ancak) Hayız halindeki kadınlar
namazgâhtan uzak durur, sadece cemaat tarafından yapılan duaya katılırlardı…
( Buharî, Îdeyn 15; Tirmizî, Cuma 32).
Kadınların bayram namazlarına katılmaları ile ilgili İbn Abbas’ın şunları
söylediği rivayet edilmektedir:
Bir Ramazan ya da Kurban bayramı günü Peygamber (s.a.v.) ile birlikte
namazgâha çıktım. O namaz kıldı ve sonra da hutbe sundu. Daha sonra kadınların yanına giderek onlara öğüt verdi, uyarıda bulundu ve sadaka vermelerini
emretti. (Buharî, Îdeyn 16).

Rivayete göre Hafza binti Sirin konuyla ilgili şunları söylemiştir: Biz
genç kızlarımızı bayram gününde namaz yerine gelmekten alıkoyardık.
Basra’ya bir kadın geldi ve Halef Oğulları köşküne indi. O kadının yanı-
na vardığımda, kadın, kız kardeşinin kocasının Rasûlüllah ile birlikte on
iki gazveye katıldığını, kız kardeşinin bu gazvelerden altısında kocasıyla beraber bulunduğunu, onun; ‘Biz hastalara bakıyor ve yaralılara ilaç
yapıyorduk’ dediğini söyledi. Daha sonra da kız kardeşinin; ‘Ey Allah’ın
Rasûlü, bizden herhangi birimizin dış elbisesi olmadığı zaman namaz yerine gelmemizde bir sakınca var mı?’ diye sorduğunu, O’nun da; ‘Bir kadı-
na arkadaşı kendi örtüsünü giydirirse, bu kadın hayır meclisinde ve müminlerin
duasında hazır bulunabilir’ buyurduğunu söyledi. (Buharî, Îdeyn 20)

Geceleyin mescide gidip ibadet etmek için kadınlarınız sizden izin istediklerinde
kendilerine izin verin. (Buharî, Ezan 162).
Bu hadisi Abdullah b. Ömer rivayet ederken oğlu Bilal şöyle demiştir:
VAllahi biz kadınları geceleyin dışarı bırakmayız. Onlar dışarı çıkıp kocalarını aldatabilirler. Bu sözlerden rahatsız olan Abdullah b. Ömer; Ben
Allah’ın Rasûlü buyurdu diyorum, sen ise onları bırakmayız diyorsun
(el-Kuşeyrî, t.y.:c.II, 78) şeklinde çıkışarak oğlunu azarlamıştır.
Hz. Peygamber döneminde kadınlar camiye Kur’an-ı Kerim dinlemek
için de giderlerdi. Bu konuda Hz. Ayşe’den şu rivayet nakledilmektedir:
Yatsı namazını mescitte kıldığım bir gece eve Rasûlüllah (s.a.v.)’dan sonra geldim. Bana; ‘Neredeydin?’ diye sordu. Ben; ‘Mescitte ashabından birisinin okuduğu Kur’an’ı dinliyorduk. Doğrusu ashabın arasında onun gibi güzel sesli ve güzel okuyanı hiç duymamıştım’ diye cevap verdim. Bunun üzerine tekrar Rasûlüllah ile beraber gidip onu dinledik. Sonra bana dönerek; ‘Bu, Ebû Huzeyfe’nin azatlısı Salim’dir. Ümmetim arasında böyle birisini var eden Allah’a hamd olsun’ buyurdu. (Hakim, 1990:III, 326). (NOT: Aişe validemizin odası mescide bitişik idi. @mir)

ama şu da var:
Hz. Peygamber’in vefatından sonra Hz. Ayşe şöyle söyledi;
Eğer Allah Rasulü kadınların kendisinden sonra mescitlerde neler ihdas edeceklerini bilseydi, İsrailoğulları gibi, O da onların mescitlere girmelerini yasaklardı. (Buharî, Ezan/163)
bu rivayetten anlaşıldığına göre, Hz. Peygamber’in vefatından sonra Hz. Ayşe bazı kadınların giyim kuşamını ve camiye giriş çıkış sırasındaki tavırlarını yadırgadığı için, onları sitemli ifadelerle uyarma gereği duymuştur.

dem.org.tr/ded/14/ded14mak5.pdf adresinden alınmıştır
yeterlidir umarım
değilse adresteki yazıyı tamamen okuyabilirsiniz


Cevap: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdı

ŞEHİD
Allah(cc) razı olsun kardeş.


Cevap: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır

Fetva Meclisi
Hz. Peygamber (s.a.s.), kadınların mescide gelebileceklerini, ancak evdeki ibadetlerinin daha üstün olduğunu çeşitli vesilelerle dile getirmiş ve şöyle buyurmuştur: Kadınların mescidlere gitmesine engel olmayın. Fakat evleri onlar için daha hayırlıdır (Müslim, Salât 134-137). Hz. Peygamber, mescide gitmelerine izin verdiği, hatta teşvik ettiği (Buhârî, Îdeyn 15-21; Müslim, Salâtü’l-‘îdeyn, 1-3, 10-12). kadınların, dikkat çekecek şekilde giyinmelerini (Müslim, Libas, 34) ve koku sürünmelerini yasaklamış ve şöyle buyurmuştur: Kadınlar cemaate katılmak istedikleri zaman, koku sürünmesinler (Müslim, Salât 141-142). Kadınlar için farz namazları evlerinde kılmaları daha faziletli ise de, camide münferit olarak veya cemaatle kılmalarında bir sakınca yoktur. Ancak güvenlik sorunu varsa veya fitne söz konusu ise ihtiyatlı olunmalıdır. Nitekim geçmiş kaynaklarda konu tartışılırken bu merkezde ele alınmıştır (Bkz. Zeyla’î, Tebyînü’l-Hakâik, Kahire, 1313, I, 139, 168; İbn Nüceym, el-Bahru’r-râik, Dâru’l-Marife, Beyrut, ts. , I, 380). Cemaatle kılınması maruf ve meşhur bir uygulama olan Terâvih namazında, fitneye neden olacak herhangi bir durum olmaması halinde cemaat tercih edilebilir.


Kayıtsız Üye
kadınlarda aynı erkekler gibi camiye gidip gelebilirler. Allah’ın kulları arasında cinsiyet ayrımı olmaz.


Şema
Teravih namazı bayanlar kılıyor mu
Teravih namazını evde mi yoksa cami de kilmak daha iyidir bir kadın için.

Elbette kadınlarda teravih kılar hemde camide ama genç kız ve gelenlerin evde kilmaları daha uygundur.


musab
Çarşıya-pazara her yere giden kadının camiye gelmeyip,benim camiye gitmem uygun değil demesi ne kadar uygun hocam?


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar gerekmediği müddetçe kadinin dişari bile çikmasi uygun değildir . Evet kadin camiye elbette gidebilir .ancak kadinin mescidi evidir. Kiyamet alametlerinden biride hadisleri inkar edip bu gibi şeyleri savunanlarin ayet var mi ben ayete bakarim diye kendilerini avutmalaridir. Her şeyden önemlisi kadinin eşinin bu konuda izni olmasidir. Izni yoksa evden dahi çikamaz . Son zamanlarda sahte hocalar çoğaldi niyetleri aile huzurunu bozmak aile kavramini yok etmek herhalde. Yok kadin camide cemaatla namaz kilmasi daha sevaptir , yok cennette ilk yasakli meyveyi yiyen adem a.s dir gibi bir sürü şeyler. Valla eşimi sohbete gönderdim akşam bana diklenmeye başladi bir müridin resmini çerçeve yaptirp eve asti . Onu ordan indireceksin sana namahremdir dedim neredeyse dayak yiyecektim. Bu aralar cemaatler aileleri yikmak için haril haril çalişiyorlar. Allah yardımcımiz olsun. şimdi eşim benimle konuşmuyor.odaya kendini kapatti ne yapacağim bende bilmiyorum hayirlisi bakalim.


kadınlar teravih namazını evde kılabilir mi, kadınlar teravih namazını camide kılabilir mi, kadınlar evde teravih namazı kılabilir mi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();