Hitme Nasıl Yapılır?

Hitme Nasıl Yapılır?

Hakan
Hatme Nasıl Yapılır?

S.a Hocam Hatme Nasıl Yapılır hangi dular okunur bana yazarmınız hatme yapacam arkdaşlarla ama hatma yapmaya yapmaya unuttum ne zaman taş alınır hangi dualar okunur yazarmısınız….


Cevap: Hitme Nasıl Yapılır?

@hmet
Nakşibendiye Tarikatı’nda topluca yapılan zikre hatm-ı hacegan denir. Müridlerin adedi on kişiden az ise, küçük hatme; çok ise, büyük hatme sesli, sessiz olarak icrâ edilir. Aralarında iki fark vardır. Birisi, 79 kere okunacak olan el-İnşirâh suresinin terkedilmesi, diğeri ise,1001 ihlâs yerine 500 defâ, Ya Baki entel-Bâki’nin okunmasıdır (Mustafa Kara, Mezhepler ve Tarikatlar Ansiklopedisi, s. 156).
Bütün bu usul, prensip ve kaideler tarikat şeyhleri tarafından konulmuştur. Sünnette 79 defa İnşirah 1001 defa İhlas vb. vîrdler mevcut değildir. Ayrıca yukarıda sayılan on bir prensip ve usul de Resulullah zamanında mevcut olmayıp sonradan tarikatın mensupları tarafından ortaya konmuştur. Yoksa Hz. Peygamber’den bu konuda sahih yolla gelen herhangi bir hadis veya bir haber yoktur. Bunlar tarikat ve va’z türü eserlerde mevcuttur. Halkı ibadet ve takvaya alıştırmak için iyi niyetle dinde ihdas edilmiş bid’atlerdir.Tevhid akidesine ters düşmeyenler, Kur’an ve Sünnet’e uyanları kabul edilir, gerisi red edilir.


Cevap: Hitme Nasıl Yapılır?

kalpsizisi
ALLAH (c.c) selamı üzerinize olsun bende bir şey paylaşayım belki faydası olur yanlışım varsa düzeltin inşAllah.

Ebu Hüreyre radıyAllahu anh anlatıyor:

Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah’ın, yollarda dolaşıp zikredenleri araştıran melekleri vardır. Allahu Teala’yı zikreden bir cemaate rastlarlarsa, birbirlerini "Aradığınıza gelin!" diye çağırırlar. (Hepsi gelip) onları kanatlarıyla kuşatarak dünya semasına kadar arayı doldururlar.
Allah, -onları en iyi bilen olduğu halde- meleklere sorar:

"Kullarım ne diyorlar?"

"Seni tesbih ediyorlar, sana tekbir okuyorlar, sana tahmid okuyorlar. Sana ta’zim (temcid) ediyorlar" derler.Rabb Teala sormaya devam eder:

"Onlar beni gördüler mi?

"Hayır!" derler.

. "Ya görselerdi ne yaparlardı?"

"Eğer seni görselerdi ibadette çok daha ileri giderler; çok daha fazla ta’zim, çok daha fazla tesbihde bulunurlardı" derler. Allah tekrar sorar:

"Onlar ne istiyorlar?"

"Senden," derler, "cennet istiyorlar"

"Cenneti gördüler mi?" der,

"Hayır ey Rabbimiz." derler.

"Ya görselerdi ne yaparlardı?" der.

"Eğer görselerdi," derler, "cennet için daha çok hırs gösterirler, onu daha ısrarla isterler, ona daha çok rağbet gösterirlerdi." Allah Teala sormaya devam eder:

"Neden istiaze ediyorlar?"

"Cehennemden istiaze ediyorlar" derler.

"Onu gördüler mi?" der.

. "Hayır Rabbimiz, görmediler" derler.

"Ya görselerdi ne yaparlardı?" der.

"Eğer cehennemi görselerdi ondan daha şiddetli kaçarlar, daha şiddetli korkarlardı" derler. Bunun üzerine Rabb Teala şunu söyler:

"Sizi şahid kılıyorum, onları affettim!"

Resulullah (sav) sözüne devamla şunu anlattı: "Onlardan bir melek der ki: "Bunların arasında falanca günahkar kul dahi var. Bu onlardan değil. O başka bir maksadla uğramıştı, oturuverdi." Allah Teala: "Onu da affettim, onlar öyle bir cemaat ki onlarla oturanlar da onlar sayesinde bedbaht olmazlar" buyurur.

(Buhari,Daavat66,Müslim,zikir25,(2689);Tirmizi,Daa vat140,(3595).)

AÇIKLAMA

ibn-i Hacer, Ulemanın hadisten çıkardığı bazı inceliklere dikkat çeker:

1- Hadis, Allah’ın zikredildiği meclislerin, buralarda Allah’ı zikredenlerin ve bu maksatla bir araya gelmenin faziletini beyan etmektediri
Ayrıca, buralara karışan kimseler, aslında zikir için gelmemiş olsalar bile aynen öbürleri gibi, Cenab-ı Hakkın lütfedeceği her çeşit ikramdan istifade edeceği, hisse sahibi olcağı da anlaşılmaktadır.

2- Hadis,meleklerin insanları ne kadar sevip,onlara ne kadar yakından ilgi ve itina gösterdiklerini de ifade etmektedir.
Hadiste, sual sahibi, sorulandan daha iyi bilse bile,sorulanın kadrini yüceltmek, makamının şerefini ilan etmek, yakın ilgisini göstermek gibi sebeplere binaen, bazen soru sorduğunu görmekteyiz.
Bazı Alimler derler ki:"Cenab-ı Hakk’ın melaikeye ehl-i zikirden bu suali, Kur’ran da geçen şu ayete işarette bulunmaktadır."(Melekler) "biz seni hamdinle tesbih ve seni takdis edip duruken orada (yeryüzünde) bozgunculuk edecek, kanlar dökecek kimse mi yaratacaksı?" demişlerdi" (Bakara 30). Sanki meleklere şöyle denmektedir: Onlara şehvetler, şeytanın vesveseleri musallat edilmiş olmasına rağmen, onlardan hasıl olan şu tesbihata şu takdisata bakın! Onlar nasıl buna giriştiler tesbih ve takdiste size benzeyiverdiler?"

3-Bazı alimler derlerki:" bu haidisten şu netice çıkmaktadır: İnsanoğlundan hasıl olan zikir meleklerden hasılolan zikirden daha üstün ve daha şereflidir. Zira, insanların zikri, pek çok meşguliyetlere ve ibadetten uzaklaştırıcı pek çok engellerin varlığına rağmen hasıl olmakta ve gayb aleminde ortaya çıkmakta,takdir görmektedir. Melekler için buların hiçbiri mevzubahis değildir."

Kutüb-i Sitte cilt:6 Hadis No:1941

hatme halkaları bu meclislerdir kardeşler. Bu halkalara katılanlara Allah ihlas ve samimiyet versin ve onları daim eylesin bilmeyenlerede bilmeyi nasib etsin. Amin


Cevap: Hitme Nasıl Yapılır?

@hmet
< hatme halkaları bu meclislerdir kardeşler. Bu halkalara katılanlara Allah ihlas ve samimiyet versin ve onları daim eylesin bilmeyenlerede bilmeyi nasib etsin. Amin >
konuları saptırmayalım!!
her ikindi vakti hatme sünnette varmı?
hatme denilen şeyde şeyhlerin ruhlarına süreler okunuyor bu sünnete uygunmu?
Hangi sahabe yaptı bunu?
hangi mezhep imamı buna onay verdi

HADİSLERDE ANLATILAN ZİKİR HALAKALARI ASLA BU OLAMAZ


kalpsizisi
nakşibendi tarikatına göre bir ibadet olduğunu sen söyledin bende hatmelerin var olduğu hakkındaki benzer hadisler ortaya koydum kurban başka tarikatlardada zikir çeşitleri vardır tabikide iç içe olmayan bilemez.
Hatme, cemaat halinde topluca yapılan bir halka zikridir. Sâdât – ı kirâm bu zikre çok önem vermişlerdir. Öyle ki çok ciddi bir hastalık ve ağır yolculuk halleri hariç, bütün ömürleri boyunca bu zikri yapmışlardır ve yapılmasını tavsiye etmişlerdir.
1. Seyyidina Mevlana Muhammed Mustafa (S.A.V.S.)
2. Seyyid-ul Hulefa, Seyyid-ül Evliya Ebu Bekir es Sıddık (R.A.)
3. Selman Ali Farsi (R.A.)
4. İmam Kasım bin Muhammed bin Ebu Bekir es Sıddık (R.A.)
5. İmam Cafer es Sıddık (R.A.)
6. Bayezid-i Bestami (Tayfur (K.S.))
7. Ebul Hasan Harkani (K.S.)
8. Ebu Ali Farmedi (K.S.)
9. Yusuf-ul Hamedani (K.S.)
10. Ebul Abbas (Hızır A.S.)
11. Abdulhalık Gucdavani (K.S.)
12. Hace Arif Rigveri (K.S.)
13. Hace Mahmut Encer Fagnevi (K.S.)
14. Ali Ramitani (K.S.)
15. Hace Muhammed Baba Semmasi (K.S.)
16. Seyyid Emir Kulal (K.S.)
17. Tarikat Kutbu Şah Muhammed Bahattin Nakşibendi el Buhari (K.S.)
18. Alaettin Muhammed Attar (K.S.)
19. Yakub el Çerhi (K.S.)
20. Ubeydullah Ahrar Semerkandi (K.S.)
21. Muhammed Zahid (K.S.)
22. Derviş Muhammed el Buhari (K.S.)
23. Hacegi Emkeneki as Semerkandi (K.S.)
24. Muhammed Bakibillah Semerkandi (K.S.)
25. Müceddid-u Elf-i Sani imam Rabbani Ahmed Faruki Serhendi (K.S.)
26. Urvetül Vüskaa Muhammed Masum Rababin (K.S.)
27. Hace Seyfeddin a Rabbani (K.S.)
28. Nur Muhammed Bedvani (K.S.)
29. Habibullah Mirza Can-ü Canan-ül Mazhar (K.S.)
30. Gulam Ali Abdullah Dehlevi (K.S.)
31. Ziyaeddin Abu Hasan Mevlana Halid-il Bagdadiyi-işşami (K.S.)
32. Şeyh İsmail Enerani (K.S.)
33. Has Muhammed Şirvani (K.S.)
34. Şeyh Muhammed Yeragi (K.S.)
35. Seyyid Cemalettin Gazikumuki Hüseyni (K.S.)
36. Ebu Ahmet-i Sughuri (K.S.)
37. Ebu Muhammed Medeni (K.S.)
38. Seyyid Şerafettin Dağıstani (K.S.)
39. Sultan-ül Evliya Abdullah Dağıstani (K.S.)
40. Seyyid-üd Taife Hz. Şeyhuna Üstazina Şeyh Muhammed Nazım EI-Hakkani (K.S.)
bu mübarek insanlar nakşibendi silsilesidir hatme dergahına ruhaniyetleri gelir ve ilahi feyze ulaşırsınız.

ayrıca şu linkide incelerseniz bulunduğunuz sitede de hatme ile alakalı konuları okuyup bilgi sahibi olabilirsiniz.

link : forumduasi.com/tasavvuf-ile-ilgili-genel-konular/59495-hatme-i-hacegan.html

ayrıca tüm tarikat zincilerinin bir sinsilesi vardır şeyhlerin ruhuna süreler okunuyor bunuda söyliyelim PEYGAMBER EFENDİMİZ S.A.S bütün tarikatların başidir her duada ruhuna fatiha okunur her yasini şerifin ardından tüm evliyaullahın ruhaniyetine okunu şeyh lerin baş zaten peygamber efendimiz olduğundan sünneti yapmış oluyoruz yani şeyhlerimize peygamberlerimizin ruhlarına fatiha okuyoruz.
konu sapkınlığı yok biraz araştırma yaparsan imam şafii nin (şafi mezhebinin imamının) hatme ile ilgili ve evliyaullahın zikir ile ilgili (hatmez zikri) hadisler, kaynaklar bulabilirsiniz k,itaplar okumanız mümkündür.


TarikateSon!
< Halkı ibadet ve takvaya alıştırmak için iyi niyetle dinde ihdas edilmiş bid’atlerdir >
Sabah namazının sünneti de farzı da az geliyor bana,iyi niyetle sünneti 8 rekat ,farzı da 6 rekat kılarsam sanki ibadet ve takvaya daha çok alışacakmışız gibi geliyor bana desem,siz nasıl ki benim suratıma karşı gülüp kafayı yediğim hakkında şüpheye kapılırsanız ,bidatler konusunda ki Peygamberimizin uyarılarının mevcut olduğu hadisleri bilip ne kadar tehlikeli ve din için zararlarını bilip yukarıdaki cümleyi sarfeden herkese de ben aynı şekilde suratına karşı gülüp kafayı yediğini düşünürüm.
Gerçi bu cümleyi bilgi amaçlı verdiğinizi anladığım için problem yok,benim problemim bu yazılan cümlenin gerçekliğine inandığı yetmiyormuş gibi hatmeye farz ibadetiymişcesine sarılan ve uygulayan insanlarla.
Kalpsizi isimli kişi 40 kişilik başında Peygamberimizin olduğu bir liste yazmış,bu onun listesi,zamanında ben tarikat içindeyken benim listem farklıydı,başkalarında gördüğüm listeler de farklı farklı isimler vardı.Ve hepsinin inanmış olduğu şey aynıydı.Bu isimlerini saydıklarımız hatme anında ortama teşrif ediyorlar.Ben yıllarca bir insanda bir ruh olduğuna inandım ve ahirettede o sahip olduğu ruhuyla dirileceğine iman ettim.Bu teşrif buyuran isimlere ait-(Peygamberimizi bu örneklendirmeden tenzih ederek söylüyorum,zira bu tür bir bidat ayine ruhuyla bile olsa katılmayacağından yüzde birmilyon kere eminim)-yüzlerce ruh olması lazım gelir ki,aynı anda çeşitli yerlerde yapılan hatimlerin herbirine yetişebilsinler…
Neyse uzatmayayım,zira az bir aklı olan için bile bu komik örneğin yeterli olması gerekir…


kalpsizisi
TARİKAT Nedir onu anlatayım bir iznillahi teala.
Tarikat, tasavvufun sistemleşmiş şeklidir. Tarîkatlar, hakikatlerin yollarıdır. (1)

Tarîkatlar, şeriatın birer delili, ab-ı hayat dağıtan bir kevser kaynağıdırlar. (2)

Asırlardır nice ehl-i iman, bu menba’dan içmiş, bu muazzam hazineden istifade etmiştir.

Tarîkat, Resulullah’ın miracının gölgesinde kalb ayağıyla ruhanî bir seyr ü sülûktur. (3)

Tarîkat, hakîkate giden bir yol olmakla beraber, tek yol değildir. Bütün hak tarikatlar, esaslarını Kur’ândan almışlardır.

Tarîkatı kabul etmek istemeyen bazı kimselerin, Hz. Peygamber devrinde tarikat mı vardı? şeklindeki soruları, bir cerbezeden ibarettir.

Zira, tarîkatın bütün esasları, zaten Resulullah’ın tatbikatına dayanmaktadır. Yani, uygulama vardır, fakat adı tarikat değildir. Tarikatın belli bir sistem içinde ortaya çıkması, hicri 3. asra dayanır. Cüneyd-i Bağdadî, Bayezid-i Bistami gibi zatlar, tarîkatın ilk önderlerindendir. Daha sonraki dönemlerde gelen Şah-ı Nakşibend, Abdülkadir-i Geylanî, Mevlâna Celaleddin-i Rûmi, İmam-ı Rabbani gibi zatlar ise, tarîkatın en meşhur kahramanlarıdırlar.

Kaynaklar:
1. Nursi, Sözler, s 464
2. Bkz. Nursi, Mektubat, s. 444-445
3. Bkz. Nursî, Mektubat, s. 443

said nursi risalei nur kitabındandır bu alıntılar kardeşim.
ARİFLER YOLU kitabını okumanı tavsiye ederiim.
evliyaullah için ALLAH teala her bir müridi için bir ervah yaratır 1 müridi var ise 1 ervahı 10000 müridi var ise 10000 ervah yaratır. hatme dergahlarındaki maksatıda sana evliyaullahın dilinden anlatayım.
HATMENİN FAZİLETİ
Emirlerle yapılan zikir amellerde hem sevap hem feyiz hem himmet hem de zahir ve batın nimetlerin tamamı vardır.

PİRİ SAMİ HAZREDLERİ
Hatme,sohbet ve rabıtanın aletidir. İhlas ile bu kapıyı bekleyen eşhedü billah o kapı bir gün açılacaktır.

DEDE PAŞA HAZRETLERİ
Abdurrahim Reyhan Hz.leri buyurdular ki: Benim ilmi yok, amelim yok ama ne buldumsa hatmede buldum. Hatmeye gelmeyen ben tarikatlıyım demesin kendini de bizi de kandırmasın. Eğer hatmenin nimeti zahir olsa bu nimeti elde etmek için devletler birbirleriyle harp ederlerdi. Yine sofrada yemek yerken şöyle buyurdu: VAllahi billahi şu yediğimiz nimet hakkı için söylüyorum. Hz Ademden kıyamete kadar ömrünüz olsa, her gününüz oruç ile geçse, her gece sabaha kadar namaz kılsanız bir tek hatmenin faziletine ulaşamazsınız. Yalnız farz ibadetler hariç. Hatmeye gittiğiniz zaman siyasetten, ticaretten,şundan bundan konuşmayınız.Elinizde Salih Baba Divanı var. Okuyun bilenler açıklasın. Dede Paşa Hazretleri buyuruyor ki: – Bir mürit bir hatmenin sevabının karşılığını görse daha ibadet yapamaz. Bu bana ve yedi ceddime yeter derdi.
– Bir küçük hatmede 333büyük hatmede ise 360 Kur‟anı Kerim hatim sevabı vardır. Bir hatmin sevabının ne kadar olduğunu Allah bilir. Kur‟an‟ın bir tek harfinin bile sevabı sonsuzdur. Demek ki bir hatmenin sevabını nihayeti yoktur. – İnsan, küçük çocuklar gibi gündüz dışarıda oynar, üstü başı çamur olur, akşam gelince annesi onu yıkar, temizler. Hatme de aynen böyledir.gündüz yaptığımız günahtan kirleniyoruz.Akşam banyoda hatme yapıp temizleniyoruz. – Hatme meclisi,zikir meclisidir.Hz. Peygamber S.A.V zikir meclislerini cennet bahçelerine benzetiyor:
Cennet bahçelerine girip meyvelerinden yiyiniz. Cennet bahçeleri nerelerdedir ey Allah‟ın Resulü diye sordular.Buyurdu ki: Oralar zikir halkalarıdır Demek ki zikir meclisi olan yer aynı zamanda cennet bahçesidir.Cennet bahçelerinde neler var düşününüz.
-Hatmede yapılan dualar makbuldür.
Hatmede silsile okunur.İsmi okunan ervah oraya teşrif eder.Yani bütün silsile orada.Orası olur evliya meclisi.Bizi duamıza O Zatlar da amin der.Allah da onların duaya amin demesini kabul eder.Onların duası geri dönmez.Onun için hatmede yapılan dualar kabul olur.
– Hatmede okuna sureler ve salavatlar silsileye hibe edilir. Yani onlara verilen manevi hediyedir. Oraya teşrif eden Evliyaullah da oradakilere hediye getirir. Bu hediyeler maddi değil manevidir. Dünya değil, ahret nimetidir. Ahretin en küçük nimeti, dünyanın en büyük nimetinden büyüktür.
TARİKATESON Kardeşim sen 15 dakika içinde 333 kere veya 360 kere kuran-ı kerimi hatim etmek istemezmiydin?????????????????????

sana HATME-İ HACEGAN RİSALESİNDEN BİRKAÇ SAYFA YAZI DAHA ATACAĞİM İYİ OKU


kalpsizisi
Efendim; Seydam;
YAHYA EFENDi
kaddesal-lahu sırrahul aliyye hazretleri Hatme-i Haceganhakkynda şunları söylemektedir:"Muhterem Kardeşlerim !Dünya hepimizin olsa ne olacak ? Bütün dünyamalı bizim olsa ne olacak ? Ben bir sefer
GavsımızAbdülhakimil Hüseyni
kaddesAllahu sırrahulaliyye’den işittim, şöyle buyurdu:"VAllahi vAllahi; eğer bana denilse ki, sen dünya padişahlığı mı istiyorsun ve yahutta
Nakşibendi Tarikat-ı Aliyye’
nin bir müridi mi olmak istiyorsun?" Yemin içti ve şöyle dedi:"Ben dünya gibi taht padişahlığı istemem,dünyanın reisliğiniistemem.. Benim istediğim Nakşibendi Tarikat-ı Aliyyesinin bir müridi olmak.Niçin ? Çünkü
Nakşibendi Tarikat-ı Aliyyesi
ninmüridi olmak bana; dünya da da yarar, kabirde deişime yarar, ahirette de işime yarar, haşirde de işimeyarar, tâ Allah’ın huzuruna varana kadar… Evet.Dünya padişahlyğy ise geçici bir ömür Olsa olsa 60-70 sene bir ömür. Ondan sonra padişahlığı gidecek,amma bu
Nakşibendi Tarikat-ı Aliyyesi
nin ticareti öyle değildir, insan hayattayken bu ticareti kâr ettiğigibi vefat ettiği zaman da bunun ticareti devam ediyor.

Bu ticaretlerden birisi de yapılan
Hatme-iHâcegan
‘dır. Büyük hatmenin 333 Kurân-ı Kerimhatim sevabı gibi olduğunu sadatımız buyurmuşlardır.Bugün Allah’a şükürler ol sun, en azyndan 100 bindenfazla yerde yapılıyor. Bu Hatme-i Hacegan yapılırken hatmenin sonunda okunan duada bu hatmenin seva-bı, hatmeden hasıl olan ecr-i sevap PeygamberimizsallAllahu aleyhi ve sellem’den Sadat-ı Kirâm’dansonra Tarikat-ı Nakşbendiyye mensup olan bütünmüridlere hediye ediliyor. Dolayısıyla ister hatmeyekatıl, ister katılma, tevbe aldıktan sonra, tarikattan çıkacak bir şey yapılmadığı müddetçe o hatmeninsevabına ortak oluyor. Bu öldükten sonra da tâ kıyamete kadar devam ediyor.işte o insan öldükten sonra kıyamete kadar yine gidiyor. işte bundan daha büyük kazanç var mıdır ?Ve bir büyük hatmenin sevabı 333 Kur’an-ı Kerim’in hatmi kadardır. işte insan bu sevabı alıyor. Ve beşbin vird çekerse ellibin sevap orda kalıyor. Ve Allah’ın muhabbetini alıyor ve Resûlullah’ın sallAllahu aleyhi ve sellem’in muhabbetini alıyor, Sadat-ı Kirâm’ın muhabbetini alıyor.Hatmede sadat-ı kirâm’ın ruhaniyeti hazır olu-yor. Nazarları ve himmetleri geliyor. Kalpleri temizli-yor. Ondan önemlisi kalbin hazır olmasıdır
6

Biz, hatmenin faydalarınu, bereketini çok gördük.Bir yerde beş tane mürid varsa mutlaka hatme yapılmalı.Sadatımız hatmeyi hiç bırakmadı.Hatmede insan, sadatın halkasında oturuyor.Onlarla beraber oluyor.Hatme terim olarak "
sonuç
" anlamyndadyr.Hacegan, Hace kelimesinin çoguludur. Hacedemek şeyh demektir.Büyük hatme şeyh Abdülhaligıl Gücdüvani kad-desAllahu sırrahul aliyye’nin yaptığı hatme şeklidir.Küçük Hatme ise,şeyh Muhammed el BâkibillâhkaddesAllahu sırrahul aliyye’nin yaptığı hatme şeklidir.Sadatımız o zamandan bu zamana kadar hatme-ye devam etmişlerdir.Nakşibendi Sadat-ı Kirâm’ının yanında müridler toplandıkları zaman sohbetin sonunda hatme yapıp,ondan sonra dağılıyorlardı.Bunun gayesi de sohbetin sonunu zikirlebitirmek. Çünkü amellerin sonucu çok önemlidir.Hatme zikirdir. Zikire delâlet eden ayet-i kerime,hadis-i şerifler hatmeye delâlet eder.Hatme zikirdir, büyük bir sevaptır, büyük bir ibadettir.

NEDEN ARAŞTIRMAK YERİNE BİLGİLENMEK YERİNE KİTAP OKUMUYOR MUHALEFET OLUYORSUNUZ TARİKAT İÇİ İBADETLER Kİ BUNLARI EVLİYAULLAH YAPMIŞTIR ALLAH DOSTLARI BUNDA BİR FAYDA GÖRMÜŞTÜRKİ SİZDE YAPIN DİYOR YOKSA SENİ NEDEN BAŞKA SAPKIN BİR YOLA GÖTÜRSÜNLER NEDEN KİTAP OKUMUYORSUNUZ ? BİLGİLENMEK GÜZELDİR CAHİLİYE DEVRİ BİZLER İÇİN DEĞİL PEYGAMBER EFENDİMİZ S.A.S DOĞDUĞUNDA BİTMİŞTİR. BU İNTERNET ELİMİZİN ALTINDAYKEN NEDEN YARARLI BİR ŞEKİLDE KULANMYIORSUNUZ..
SAİD NURSİ HZ.LERİ BARLADA SÜRGÜNDE İKEN KAYMAKAMA " BİZ RADYOYA KARŞI DEĞİLİZ NEDEN KARŞI OLALIM EĞER DOĞRU BİRŞEYLER ÖĞRETECEKSE NEDEN KARŞI KOYALIM" DEMİŞTİR. AZCIK ARAŞTIRMA HERŞEYİ ÇÖZER BİZİ ALLAH TEALA DÜŞÜNCE VERMİŞ AKIL VERMİŞ KURAN DADA ZATEN BUNU SÖLEMİŞTİR SİZ BENİM GÖNDERDİĞİM KİTABA UYUN BENİM SEVDİĞİM KULLARIN PEŞİNDEN GİDİN ONLARA YAPIŞIN Kİ AHİRETTE RAHAT EDİN. NEDEN DUALARIMIZ KABUKL OLMUYOR DİYE SÖLENİP DURURSUNUZ RAMAZAN AYINDAYIZ ŞEYTANLAR BAĞLI BUNU SİZE NE YAPTIRIYOR BİLİYORMUSUNUZ NEFSİNİZ .!!! ALLAH TEALANIN DÜŞMANI NEFSTİR NEFS BİZE ALLAH TEALANIN SEVMEDİĞİ HERŞEYİ YAPTIRIR VALLAHİDE ALLAH YOLUNDAYIZ BİLLAHİDE PEYGAMBERİMİZ S.A.S İZİNDEYİZ YEMİN EDERİM KİTABIMIZ KURAN.
TARİKAT HİÇ GELİP SENDEN PARA İSTEDİMİ AMA SANA DOĞRU YOLU GÖSTERDİ DEĞİLMİ???
SANA HANGİ TARİKAT BUNLARI ÖRETTİ BİLEMEM AMA HİÇBİR TARİKAT BUNLARI SÖYLEMEZ


TarikateSon!
< TARİKATESON Kardeşim sen 15 dakika içinde 333 kere veya 360 kere kuran-ı kerimi hatim etmek istemezmiydin????????????????????? >
Bu ölçülendirmeyi (15 dakika da 333veya 360 kere) Peygamberimiz tavsiye olarak ve doğru olduğu bu yüzden de yapılmasının faziletli olduğu konusunda yapmış olsaydı şayet,değil 15 dakika 15 saat yapardım.Ama Arifler yolu adlı bahsettiğiniz kitapta Müridi tarafından önce Ebu Hanifeden,sonra Peygamberimizden de üstün olduğu belirtilen,sonrasında da Allah ile kıyaslamak istediğinde ise ”her iki büyük arasında fark yoktur” diyerek Tevbe Hâşâ Allah’a eş tutulan bir Beyazıt-ı Bestami bunu bana söylüyorsa o söylenilen sözün şerrinden Rabbime sığınırım.
”Enel Hakk” diyerek kendini Allah ile bir olduğunu ve artık Allah’lık makamına eriştiğini söyleyen Hallac mansur diyorsa,”Ben O’na O bana Kulluk eder ” diyerek kendi içinde Allah’ın ,Allah’ın içinde kendinin olduğunu söyleyen İbn-i Arabi söylüyorsa,”Ben Rabbimle anlaştım,bütün müridlerim cennnete girmeden bende cennete girmeyeceğim” diyen Nakşibendi söylüyorsa,”Allah’lık makamlarına nasıl ulaşılacağının yollarını kitabında yazan İbrahim Hakkı Bursevi söylüyorsa,”Bu kitap Kur’an dan da üstündür” diyen Celaleddin rumi söylüyorsa,”Bu kitabı biz yazmadık,İlahi bir lütufla yazdırıldı ”diyerek yazmış olduğu kitabı günümüzün en değerli kitabı budur diyerek Kur’an dan da üstün tutmaya çalışan Said Nursi söylüyorsa şayet Hatme-i haceganın bu faziletini onların dediklerine verdiğim örneklerinde olan sözlerine gülüp geçtiğim gibi gülerim arkadaş.
Bana ordan burdan araklayarak kopyala yapıştır yazılar postalama arkadaş,aç gözünü bu masallara inanıp arifler yolu gibi sapkın bir kitaba vakit harcayacağına Kur’an-ı kerim okuyarak harca vaktini,işte o zaman o yolunu şaşırmış Ariflerin peşinden gidilmeyeceğini anlarsın…


kalpsizisi
kardeşim ben müminlerle konuşur müminlerle oturur müminlerle yer içer müminlerle şakalaşırım….
Senin yolun açık olsun. Benle işin yoktur. Layık olanı bul.


TarikateSon!
sanırım gerçekler biraz ağır geldi,sonunda da olacağı budur,kaçınılmaz son…KAÇIŞ…
Benim yolum zaten açık Elhamdülillah,ama kendi yolunda ki karanlıkları yırtmak istediğinde rabbim izin verdiği sürece vesile olmaya çalışırız…


TarikateSon!
Bu arada bir çelişkiyide farkettim sonradan Ben diyorum ki benim yolum Kur’an yolu,sen diyorsun ki bana < Senin yolun açık olsun >
Bende dedim ki Elhamdülillah açık zaten.İşte çelişki buarada başlıyor…Sen diyorsun ki: < Benle işin yoktur >
Yolunun Kur’an yolu olduğunu söyleyen birisinin seninle işinin olmamasını söylemek sana dokunmadı mı?


kalpsizisi
konu başlığı hatme nasıl yapılır bende bilgi verdim neden yapıldığını anlattım faziletlerini yazdım. ama görüyorum ki bir şey yazdığımızda muhalefet üstüne muhalefet tabiki tartışıcaz ama herzaman muhalefetle karşımıza çıkılırsa veya bilgi sahibi olmadığın bir konu üzerine konuşmaya kendi kararlarınca devam edersen tartışmadan çıkar inanç meselesine dönüşür onun için ben bilenlerle oturayım konuşayım sende kendi bildiğin yolda kendi bilgin içindekilerle otur konuş. ne gerek var kavgaya zaten olduğun sitede verilmiş yazılmış zaten bunlar azcık araştırsan bulursun ha inanmıyorsan seni inandıracak kadar bilgim var ama inanç meselesi girerse buna cevap yazamam. cahil ile muhabbet etmek güçtür ne gelirse söyler diline araştırmak bilgi sahibi olmak çok güzel bişey bilmiyorsan kendince fetvalar verme. inanamıyorsan sana kalmış .


@mir
kalpsızısı bidatlerinizi nasıl yaptığınızı yazmanızı ne yazık ki engelleyemiyoruz
ama hiç değilse "işte bidatimizin delili şu hadistir" diyerek Allah’a ve Resulüne iftira atmayın


kalpsizisi
iftirayı alıntı yaparak gündeme getirirmisin lütfen konuşalım.

İFTİRA : birine asılsız yere bir suç yüklemek, olmayan bir şeyi olmuş gibi anlatmak, başkalarına kara çalmak demektir. Kur’an-ı Kerimde ifk kelimesi de aynı anlamda kullanılmıştır.

kaynaksız konuşmamı gösterebilirmisin ? bu ağır bir itham. bu sözü sölemeden önce biraz araştırma yapmanı tavsiye ederim.

ALLAH VE PEYGAMBERE iftira nerede gösterebilirmisin?

hatme nasıl yapılır fazileti neler anlatmışız ayrıca sitenizde hatme-i hacegan başlığı altında konu var demekki aslı var bizde açmışız konuyu


@mir
önce hadisi kudsi olması muhtemel uzunca bir hadis vermişsin
sonra da < hatme halkaları bu meclislerdir kardeşler. >
diyerek
Allah’ın meleklerinin ve Resulullah’ın övdüğü zikir halkalarının hatme ayinleri olduğunu iddia etmişsin

bak hadisin açıklamasında Buhari şarihi ne demiş:
Bu hadîsi Ahmed ibn Hanbel ile Müslim de Peygamber’e ulaştırılmış olarak rivayet etmişlerdir: Müslim, Zikr, Duâ…, "Zikr meclislerinin fadlı babı", 25-"2689"; Müslim Ter., VIII, 177-178.
Âlimler: Bunlar mahlûkların beraberinde tertîb edilmiş bulunan Hafaza ve diğer meleklerden gayrı ve zâid olan birtakım meleklerdir. Bu seyyar meleklerin başka hiçbir vazifeleri yoktur. Bunların maksûdu, sâdece ilim ve zikir halkalarıdır, dediler (Nevevî).
"Meclîs"ten maksad, ilim ve zikir meclislerinden bir meclistir ki, orada Allah’ın kelâmı, Rasûlü’nün sünneti, sâlih selefin haberleri, zâhid, noksanlıklardan ve adîliklerden uzak olan imamların sözleri zikrolunur. Bu gibi meclisler bu gün yok oldu da, onların yerine yalanın ve şeytânın mizmârlarının meclisleri konuldu (Taberî).
Biz bu hadîsin tercümesini pek az tasarrufla merhum Kâmil Mîrâs’ın tercümesinden naklettik. Metinde "O dedi ki" ma’nâsında bir haylî "Kaale"ler vardı. Merhum tercümeyi ağırlaştırmamak için bunların bir kısmını bırakmıştır. Biz de bunları yazmadık (M. Sofuoğlu).

mizmarın ne olduğunu araştırırsan çalgı aletleri anlamına geldiğini anlarsın
çalgı aletleri ise bazı sufi zikirlerinde çalınır
ve Taberi’nin kast ettiği şeytan mizmarlarının meclisleri de bunlardır
işte bu mizmar meclisleri hadisteki ilim meclislerinin yerini almıştır ne yazık ki

Müslim şarihi ise hadise şu notu düşmüş:
Hadîs-i şerif, zikrin faziletine ve suleha ile düşüp kalkmanın bereketine delildir. Kaadî Iyâz zikrin iki çeşit olduğunu söyler. Bunların biri kalble, diğeri dil iledir. Kalble zikir dahi iki nev’idir. Bir Allah Teâlanın azametini yerle göklerdeki âyetlerini düşünmektir ki, bu zikirlerin en yükseğidir. Hadîsden murad da odur. İkincisi emir veya nehye imtisal ederken kalbiyle Allah’ı zikretmektir. Allah’ı dille anmak zikirlerin en zayıfıdır. Bununla beraber onda da büyük fazilet vardır. Nitekim bu hususta birçok hadîs-i şerifler vârid olmuştur.

Ayrıca Tirmizi Dular bölümündeki hadisleri okursan
verdiğin hadisteki zikir meclislerinden kastın ilim meclisi olduğunu görebilirsin
yani meleklerin kanatlarını gerdikleri insanlar
Allah’ın ayetleri ve Resulünün hadislerini müzakere etmek için bir araya gelen insanlardır


kalpsizisi
:)) ben bunları okumuyorum bile sen kafana göre takıl ben onu kendim nakşibendi (alıntı yaptiğin yeri)olduğum için yazdım olmuyorsan uymayabilirsin kardeşime bak benim sen uymadın diye sıkıntı yaratacak değiliz kendimize


parasetemol
Şu dinlerini parça parça edenler ve kendileri de grup grup ayrılmış olanlar var ya, (senin) onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi ancak Allah’a kalmıştır. Sonra (O), yapmakta olduklarını kendilerine haber verecektir.EN’AM-159


hatme hacegan nasıl yapılır, HATME-İ HACEGAN NASIL YAPILIR

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();