Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?
Sakaleyn
Bunlar doğrumudr ? buhariden ehli sünnet kaynaklarından hepsi
dahada vardıda burda paylaşmadım 🙁
Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?
ömerhattab
Bunlar şia kaynaklarından Hz Aişe r.a bakış açısı Ehlisünnet kanaklarından alıntı gibi gözüken bu durum makaslamaktan başka bir şey değil…Kardeşim şu şia kaynaklarından konu aktarmayı bırak bence…
Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?
Sakaleyn
ne şia kaynağı buhari yi diğer ehli sünnet kaynaklarını görmüyonmu ?
Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?
Hoca
< Kardeşim şu şia kaynaklarından konu aktarmayı bırak bence… >
Ömer kardeşe uy bizi uğraştırma.
Bütün şiayı Hz. Aişenin bastığı toprağa kurban ederim!
@mir
ben böyle salakça hazırlanmış bir yazı daha görmedim desem yeridir
sakalyen yazdıklarını araştırdın mı?
daha doğrusu okuyup anlamaya çalıştın mı?
şimdilik sadece şunu sorayım:
sence < Müslümanlar arasında Aişe’den daha hayırlı kadın >
varsa o kimdir?
enemüslim
sakaleyn nerden türedin bilmiyorum,senin de yazılarından anlaşılıyorki hz Ebubekir bile yazamaman ne mal olduğunu ortaya koymaktadır..sana söyliyeceklerimi iyi dinle sakaleyn ne sen ne zürriyetin ve de tabi olduğun şiaa nın zürriyeti hz Aişe annemiz r.anhe ve muhterem babası Hz ebubekir r.a da açık bulamayacaksınız…attığınız çamurlar ancak kalbinizi ve kendi gözünüzü kirletir ve kapatır…onun normal yaşantısında kıskanmalarını suç şerefle geçen bir hayatı hata diye yansıtabilecek tek toplum ancak ve ancak siz şiaa uşaklarıdır..
sen sana olan farzları bil öğren yaşa sonra gel bizim annemiz canımız Hz Aişe r.anhume araştır..sakın ola sakın bir daha laf atayım deme vAllahi ona laf atanın dilini koparır kalbini yerinden alırım…müslümanların hassasiyetlerine dokunmayın….!!
gidin din düşmanları ile uğraşın sana ve senin gibilere uyarımdır….!!
Sakaleyn
Araştırıyoruz işte soruyorum size .
< varsa o kimdir? >
Vardır oda FATIMA-TÜZ ZEHRADIR(SA)
< sakaleyn nerden türedin bilmiyorum,senin de yazılarından anlaşılıyorki hz Ebubekir bile yazamaman ne mal olduğunu ortaya koymaktadırsana söyliyeceklerimi iyi dinle sakaleyn ne sen ne zürriyetin ve de tabi olduğun şiaa nın zürriyeti hz Aişe annemiz ranhe ve muhterem babası Hz ebubekir ra da açık bulamayacaksınızattığınız çamurlar ancak kalbinizi ve kendi gözünüzü kirletir ve kapatıronun normal yaşantısında kıskanmalarını suç şerefle geçen bir hayatı hata diye yansıtabilecek tek toplum ancak ve ancak siz şiaa uşaklarıdır
sen sana olan farzları bil öğren yaşa sonra gel bizim annemiz canımız Hz Aişe ranhume araştırsakın ola sakın bir daha laf atayım deme vAllahi ona laf atanın dilini koparır kalbini yerinden alırımmüslümanların hassasiyetlerine dokunmayın!!
gidin din düşmanları ile uğraşın sana ve senin gibilere uyarımdır!! >
sende kimsin ? şia olduğumu Hz.Aişe laf attığımı nerden çıkardın !!!!
ebuturab
sakaleyn sen kimsin yaw ilmi derecen nedir abuk sabuk konuşup milletin canını sıkıyorsun…birde bilmiş ,bilmş cevap veriyo fatıma tüz zehra daha hz Fatıma ranhüme nin adını yazmayı bilmeyen gecmiş peygamber efendimizin eşi ve kızı ile ilgili konuşuyor…kardeş şu lanet şiaanın konularını alıp bu siteye yapıştırma tamammı .aklınızı başınıza alın bu tür konuları burada acmayın..nifak ekeceskseniz defolun hrıstıyanların yahudılerın ıcınde nıfak acın,onlarla el sıkışıp öpüşeceğinize,din düşmanlarınızla uğraşın….!!
sakaleyn birdaha bu tür konuları açarsan cevabım daha farklı olur tamam mı…?
Sakaleyn
benmi yazdım onları ya ? ben onları onayladımmı ? ben Ehli sünnetim sadece bunlar doğrumudur diye soruyorum,ama görüyorumki cevap veremiyorsunuz anca laf yapıyorsunuz ,FATIMA TÜZ ZEHRA doğrudur bu yanlış bişey yok !
ebuturab
sakaleyn kardeş yanlıştır senın gozun kulagın dılın yokmu sen niye araştırmıyorsun heee niye araştırmıyorsun dilin bakıyorumda bir karış otur adam gibi araştır sonra burada paylaş..tammmı……….!! ha bu arada laf yapmıyoruz sen bizi iyi anladın da işine geliyor..
Sakaleyn
laf yapmıyorsunuz açıklayın şu buharidekileri bunlar neyin nesidir ? bir bilelim açıklayın ? ben burda soruyorum açıklayın diye şiaya geçmeyim diye,ama siz cevap vermiyorsunuz açıklamıyorsunuz onları !
enemüslim
< sakaleyn kardeş yanlıştır senın gozun kulagın dılın yokmu sen niye araştırmıyorsun heee niye araştırmıyorsun dilin bakıyorumda bir karış otur adam gibi araştır sonra burada paylaş..tammmı……….!! ha bu arada laf yapmıyoruz sen bizi iyi anladın da işine geliyor >
senin okuma yazmanda yok sanırım arkadaş sana yazmışkaldıki senin kopya yapıştır metodunla tembel oldugun ortaya cıkıyor..onunde bilgisayarın var otur arastır..hazıra konma senınle uğrasacak vaktımızde yok bu abuk sabuk konularınada son ver..
HZ Aişe r.anhume Peygamber efendimizin eşidir ve müminlerin annesidir ayetle sabittir..ona laf atma karalama yapanların imanından şüphe ederim..eğer ehli sünnet isen…..! ne dediğimi anlayacaksın yok eğer şiaanin tayfasından isen zaten diyecek sözüm yok ..tamammı ….! hadi araştırda ehli sünnet alimlerinden yaz bakalım hz Aişe annemiz kimmiş..
yok araştırmayacaksan koca karılar gibi laf torbası yapma kapa konuyu
Sakaleyn
< HZ Aişe ranhume Peygamber efendimizin eşidir ve müminlerin annesidir ayetle sabittirona laf atma karalama yapanların imanından şüphe ederimeğer ehli sünnet isen! ne dediğimi anlayacaksın yok eğer şiaanin tayfasından isen zaten diyecek sözüm yok tamammı ! hadi araştırda ehli sünnet alimlerinden yaz bakalım hz Aişe annemiz kimmiş
yok araştırmayacaksan koca karılar gibi laf torbası yapma kapa konuyu >
Benmi dedim onlarıı ey cahil mesajımı iyi okuu başında uyarımı yapmışım ! ben size danışayım dedim,haaa onaylasaydım o denilenleri ,sahabe bölümünde bu konuyu açardım konu başlığı olarakta GERÇEK AİŞE derdim ama görüyorsunki sorular bölümünde açtım soruyorum onaylamadım o dedilenleri ! buhari ehli sünnet değilmi ? neden kitabını onları almış ?
enemüslim
sakaleyn yürü git işine adamın asabını bozma zındık herifler sizi seni ve bağlı olduğun mezhebini hepsini hz aişe annemize kurban ederim..bastığı yere kurban olun…siz emin olun yaşayış ve konuşmalarınızla yahudi ve hrıstıyanlardan daha aşağlıksınız…buharının yazmış olduğu her bir hadise de kurban olursunuz..sizin gibi kafasızlar ancak hadisi ve ayeti diledikleri gibi anlar ve yorumlarsınız..defol bu siteden ait olduğun yere…sakaleyn misin nesin
Sakaleyn
Ben Ehli sünnetim Hanefiyim bişey soruyoruz ama cevap veremiyorsunuz ! sayenizde şiaya geçmem an meselesi ! eğer şia yanlışsa beni bu yola ittiğiniz için öbür tarafta sizi sorumlu tutçam ! ha iyi bir yolsa Allah razı olsun beni doğruya ulaştırdığınız için ! ayrıca aç bir buhari oku müslim oku suyuti oku !
enemüslim
< Ben Ehli sünnetim Hanefiyim bişey soruyoruz ama cevap veremiyorsunuz ! sayenizde şiaya geçmem an meselesi ! eğer şia yanlışsa beni bu yola ittiğiniz için öbür tarafta sizi sorumlu tutçam ! ha iyi bir yolsa Allah razı olsun beni doğruya ulaştırdığınız için ! ayrıca aç bir buhari oku müslim oku suyuti oku ! >
seb belamısın nesin mikrop gibi bulaştın biz sana hz aişeyi övüyoruz sen salak,salak beni şiaya itiyorsunuz diyorsun..ne cins adamsın be etrafında diayenetten camı hocası varsa git sor birde sende anlama kıtlığı var evladım araştır gözün dilin yokmu aç buhariyi oku…ama yok…sen yanıksın zaten…!!! nereye gidersen git ama iyi düşün giderken..
Sakaleyn
< seb belamısın nesin mikrop gibi bulaştın biz sana hz aişeyi övüyoruz sen salak,salak beni şiaya itiyorsunuz diyorsunne cins adamsın be etrafında diayenetten camı hocası varsa git sor birde sende anlama kıtlığı var evladım araştır gözün dilin yokmu aç buhariyi okuama yoksen yanıksın zaten!!! nereye gidersen git ama iyi düşün giderken >
sadece bu konuyu demiyorumki 1 yıldır burdayım açıyorum konular cevap verilemiyo anca laf yapılıyooo ! ben okuyorum evimde var kitaplar 😉 madem sizin dediğiniz gibi açtığım konuları cevaplayın ??? neden cevaplayamıyorsunuz laf yapıyorsunuz ancaa !! ben okuyorum buhaariyi muvattayı müsned i müslimi vaktim oldukça okuyorum merak etme ! yaa madem öyle o buharidekiler açıklarmısınız neden buhari koymuş onları kitabına ? bunu açıklayın susayım bitsin ama işte açıklayamıyorsunuz 1 yıldır konulara cevap verilmiyo tam
@mir
sadece sahih olduğunu bildiğim ve ulaşabildiğim kaynaklara bakacağım
şianın gerçekleri nasıl saptırdığını göstermek için bunlar yeterli olacaktır İnşaAllah
< Bir defasında, Peygamber-i Ekrem (s.a.a.) Aişe’nin evinde iken eşlerinden biri ona, çok sevdiği bir yemeği hazırlayıp göndermiş, Aişe yemek dolu tabağı alıp kırmış ve Resulullah’ın (s.a.a.) yemeği tatmasına engel olmuştu. [Sahih-i Buhari, c. 7, s.46, Bab’ul-Gayre] >
hadisi kasten eksik vererek
sanki olaydan Resulullah’ın hiç haberi olmamış
ve sanki olayı nakleden başkasıymış gibi gösteriyorsun
halbuki olay Resulullah’ın gözü önünde olmuş ve nakleden de bizzat Aişe validemiz
Resulullah’ın gözüyle görüp ses çıkarmadığı bir olay hakkında siz neden ileri geri konuşmaya çalışıyorsunuz?
.5. (4310)- Yine Hz. Aişe (radıyAllahu anhâ) anlatıyor: "Safiyye (radıyAllahu anhâ) gibi güzel yemek yapanı görmedim. (Bir defasında) Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) benim odamda iken, Safiyye ona yemek yapıp [göndermişti]. Çok şiddetli bir kıskançlık hissettim. Öyle ki beni bir titreme sardı. (Gidip) kabını kırdım, sonra da pişman oldum ve:
"Ey Allah’ın Resûlü dedim, yaptığım bu hareketin keffâreti nedir?"
"Tabağa aynıyla tabak, yemeğe misliyle yemek!" buyurdular." [Ebû Dâvud, Büyû 91 (3568); Nesâî, İşretu’n-Nisa 4, (7, 71).]
89. Bir Şeyi Bozan Kişi Onun Mislini Öder
3567… Enes (r.a)’den rivayet edildi ki:
Rasûlullah (s.a), hanımlarından birisi (Âişe) nin yanında idi. Müzminlerin annelerinden biri hizmetçisi ile (Efendimize) içerisinde yemek olan bir çanak gönderdi. Âişe hizmetçinin eline vurdu ve çanağı kırdı.
İbnü’l-Müsennâ rivayetinde şöyle der:- Rasûlullah (s.a) parçaları aldı, birbirine birleştirdi ve içerisine yemeği toplamaya başladı. Aynı zamanda da: "Anneniz kıskandı" diyordu.
İbnü’l-Müsennâ; şunları ilâve etti: (Rasûlullah yanındakilere) "Yeyiniz" dedi. Onlar da, Hz. Âişe, evindeki çanağı getirinceye kadar yediler. -Sonra Müsedded’in [hadisinin] lafzına döndük-: Râsulullah (s.a): "Yeyiniz" dedi ve onlar yeyip bitirinceye kadar yemeği getiren hizmetçiyi ve çanağı alıkoydu. Sağlam çanağı hizmetçiye verdi, kırık olanı evinde bıraktı.
bu hadiste Aişe Validemiz’e "Anneniz" denmesi sizce bir anlam ifade ediyor mu?
Resulullah’ın "Anneniz" dediği bir kişi hakkında daha ne kadar atıp tutacaksınız?
< Resul-i Ekrem’in (s.a.a.) huzurunda Aişe’nin saygısızlığı öyle bir hadde varmıştı ki, Resulullah (s.a.a.) namaz kılarken karşısına geçmiş, ayaklarını Resulullah’ın secde yerine uzatmıştı. Resulullah işaret edince ayaklarını topluyor,başını secdeden kaldırınca yine ayaklarını uzatıyordu.
[Sahih-i Buhari, c. 5, s. 48-49, Peygamber’in Haticeyle Evlenmesi Babı; Sahih-i Müslim, c] >
yazık ki ne yazık
adamların dinlerinin koftiliğine bakın
tamamen yalan ve çarpıtma üzerine kurulu
Resulullah’ın ve eşlerinin zühdünü bile onların aleyhine kullanıyorlar
halbuki bu hadis Aişe validemizin hücresinin ne kadar dar olduğu ile ilgilidir
öyle ki bir kişi uzandığında diğerine namaz kılacak yer kalmıyordu
bu duruma bizzat muhatab olan Resulullah
Aişe validemize ses çıkarmamış
hatta sadece lüzum olduğu zaman ayakalarını toplamasını işaret etmiştir
Resulullah isteseydi onun bir işareti ile Aişe validemiz Resulullah’ın bütün namazı boyunca
iki büklüm otururdu
yalansa yalan deyin?
< Aişe sinirlendiğinde -ki çok da sinirlenirdi- Resul-i Ekrem’in adını ağzına almaz, yemin ederken de "İbrahim’in Rabbine andolsun" derdi.[Sahih-i Buhari, c. 7, s. 47] >
bu da aslında karı koca arasındaki bir cilvedir
bunu Aişe validemizin aleyhine kullanmak isteyenler
aslında Resulullah’ın da aleyhinde konuştuklarını farkedemiyorlar mı?
bu hadiste konuşan Resulullahtır
mealen
diyor ki: Ey Aişe ben senin bana kızdığın zaman bunu anlıyorum
Aişe: Nasıl anlıyorsun?
Resulullah: Bana kızınca "İbrahim’in Rabbine andolsun ki" dersin
kızmadığın zamanlarda da "Muhammedin Rabbine yemin olsun ki" dersin
şimdi sizce bu konuşma sırasında Resulullah kızgın ya da küskün müydü?
tabii ki hayır eşi ile muhabbet ediyordu
< Bir ayette Allah Teala ona ve Hafsa’ya hitap ederek şöyle buyurmuştur:
"Eğer ikiniz de Allah’a tevbe ederseniz, (yerinde olur).. Çünkü kuşkusuz, kalpleriniz sapmıştır sizin." [Tahrim Suresi /4] >
Resulullah ile validelerimiz arasındaki bir olaydan dolayı
Resululla üzülmüş ve sıkılmış
Allah da o iki validemize tevbeyi tavsiye etmiş
peki Resulullah’ın hanımları birbiri aleyhinde olunca
Resulullah bundan üzülüyorsa
sonra da Allah tevbe isityorsa
sizin Resulullah’ın hanımlarından birini dilinize dolamanız
Resululah’ı ne kadar üzer?
sizi hangi tevbe paklar?
< Yine Allah Teala bu ikisi hakkında şöyle buyurmuştur:
"Eğer o sizi boşarsa Rabbi ona, sizden daha iyi, Müslüman, mümin, … kadınlar verir.." [Tahrim Suresi /5] >
eğer tevbe etmeyip diretseleri Resulullah’a layık olma vasıflarını kaybederlerdi
bu durumda başkaları Resulullah’ın hanımı olmaya onlardan daha layık olurlardı
ama Resulullah onları nikahında tuttuğuna göre
bu şerefe onlardan daha fazla layık olan yokmuş demektir
< Bir defasında da, sinirlenerek Resulullah’a (s.a.a.): "Adaletli ol!" demiş, bunun üzerine orada bulunan babası Aişe’ye bir tokat atmış, Aişe kanlar içinde kalmıştı. [Kenz’ül-Ummal, c.13, s. 696; İhya-u Ulum’id-Din, c. 2, s. 65] >
burda da Resulullah ebu Bekir’e sitem etmiş
"ben senden bunu istememiştim" diyerek Aişe validemizin kanını silmiştir
hatta hatırladığım kadarı ile
Resulullah ebu Bekir’e "bak kızın ne diyor?" derken tebessüm dahi ediyor olabilir
yani gene karı koca arasındaki normal bir olayı abartıyorsunuz
< Aysenin Kıskançlığı o derecedeydiki, Resul-i Ekrem (s.a.a.) Nu’man’ın kızı Esma’yla evlenince, yalan konuşarak ona; "Peygamber yanına gelince, "Senden Allah’a sığınırım!" dersen, çok hoşuna gider." demişti. Aişe bu planla Resulullah’ın o zavallı ve saf kadını boşaması hedefini güdüyordu. Nihayet böyle de oldu ve bu sözünden dolayı Resul-i Ekrem (s.a.a.) Esma’yı boşadı. [ et-Tabakat’ul-Kubra, c.8, s. 145 – 146; el-İsabe, c. 4, s. 233; Tarih-i Yakubi, c. 2, s. 85] >
bu da yalana benziyor
Resulullah sadece bir savaş sonrasında payına düşen esirlerden birini bu şekilde boşamıştır
ve kadın bunu nefreti ile söylemiştir
muhtemelen yahudi olan o kadına "zavallı saf kadın" diyenlerin
Aişe validemize düşmanlıklarına ayrıca dikkat ediniz
şu sorumu da tekrar edeyim:
sence
Müslümanlar arasında Aişe’den daha hayırlı kadın
varsa o kimdir?
@mir
< Vardır oda FATIMA-TÜZ ZEHRADIR(SA) >
işte zevzekliğinizin belgesi
< ine Allah Teala bu ikisi hakkında şöyle buyurmuştur:
"Eğer o sizi boşarsa Rabbi ona, sizden daha iyi, Müslüman, mümin, … kadınlar verir.." [Tahrim Suresi /5]
Buhari yazıyor ki: Bu ayetler Ömer bin Hattab’ın da dediği gibi Aişe ve Hafsa hakkında nazil olmuştur. [Sahih-i Buhaui, c. 6, s.195 ve 197]
Bu ayet tek başına, Müslümanlar arasında Aişe’den daha hayırlı kadınlar olduğunu ispatlamaktadır.. >
haşa sümme haşa
Allah Resulullah’a kızı Fatıma validemizi mi teklif etti?
yazdıklarınızı hiç düşünmeden
sadece sahabe düşmanlığı ile yazdığınızın
sahabe düşmanlığı hakkında bulduğunuz herşeye
mal bulmuş gibi sarıldığınızın kanıtı budur
eğer verdiğin onca hadisi
bizzat kaynaklarından araştırsaydın
okurken birçoğuna tebessüm ederdin
bazılarında da Resulullah eşlerini amma çok seviyormuş diye düşünür
onun sevdikleri aleyhinde konuşmazdın
Sakaleyn
işte bu ,ben bunu istiyordum şöyle bir açıklama,ama hepsii laf yapmaktan bişey bilmedii !
< Müslümanlar arasında Aişe’den daha hayırlı kadınvarsa o kimdir? >
Şüphesiz Hz.Fatıma(sa)
Sakaleyn
ne zevkzekliği
Hz.Fatımanın faziletini inkarmı ediyorsunuz Alemlerin kadınlarının Efendisi ?
@mir
< Hz.Fatımanın faziletini inkarmı ediyorsunuz Alemlerin kadınlarının Efendisi ? >
ne alaka?
o da bizim annemizdir
en ufak şekilde aleyhinde tek kelime etmeyiz ettirmeyiz
< "Eğer o sizi boşarsa Rabbi ona, sizden daha iyi, Müslüman, mümin, … kadınlar verir.." [Tahrim Suresi /5]
Buhari yazıyor ki: Bu ayetler Ömer bin Hattab’ın da dediği gibi Aişe ve Hafsa hakkında nazil olmuştur. [Sahih-i Buhaui, c. 6, s.195 ve 197]
Bu ayet tek başına, Müslümanlar arasında Aişe’den daha hayırlı kadınlar olduğunu ispatlamaktadır.. >
şia bu ayet ile Fatıma validemizin Aişe validemizden daha hayırlı olduğunu isbatlamak istiyorsa
fena çuvallar
çünkü bu ayette Resulullah’ın evlenebileceği diğer kadınlardan bahsediliyor
kendi kızı olan Fatıma ra’dan değil
üstelik o diğer kadınların validelerimzden daha üstün olabilmesi de
ancak validelerimizin sahib oldukları üstünlüklerini kaybetmesi ile mümkündür ki
bu da olmadığına yani Resulullah onları boşamadığına göre
Resulullah’a eş olmaya en layık kadınlar onlar idi
ömerhattab
< Ömer kardeşe uy bizi uğraştırma.Bütün şiayı Hz. Aişenin bastığı toprağa kurban ederim! >
Aynen katılıyorum…
ömerhattab
< Ben Ehli sünnetim Hanefiyim bişey soruyoruz ama cevap veremiyorsunuz ! sayenizde şiaya geçmem an meselesi ! eğer şia yanlışsa beni bu yola ittiğiniz için öbür tarafta sizi sorumlu tutçam ! ha iyi bir yolsa Allah razı olsun beni doğruya ulaştırdığınız için ! ayrıca aç bir buhari oku müslim oku suyuti oku ! >
Valla yalancıların veya ortada gezinenlerin durumu senin durumundan farkı yok…Cevabı açık olna soruları sorma arkadaş bir hanefi gibi inanmaya devam et… Yok Şiaya geçeceksen o senin kendi düşüncendir seni kimse bağlamaz zorlamazda ….Hanefi mezhebini bilen biri kolay kolay şiaya geçmez…takiyye ettiğini herkes biliyor….Seni doğruya Allah ulaştırır….Doğrudanda seni nefsin ve şeytan uzaklaştırır…
Kırlangıç.
Gözlerime inanamıyorum bu okuduklarım nedir böyle? Ben Hz. Aişe’yi hiç böyle tanımazdım, bence bunlar doğru değil.Tabi ki onlar da insan, mutlaka yanlışları olmuştur ama komplo hazırlamak çok ağır bir iftira.Böyle tehlikeli sularda yüzmemenizi tavsiye ederim, normal insanlardan bahsetmiyoruz Peygamberimizin eşlerinden bahsediyoruz burada.
@mir
kırlangıç yazdıklarının hepsi makaslanmış ve montajlanmış
aslını bulabildiklerimi verdim bulamadıklarımı da hatrıladığım kadarı ile yazdım
Kırlangıç.
İnanmadım zaten, eşlerin en hayırlısıyla evli bir insan böyle tavırlarda bulunmaz.Kaldı ki, Hz. Aişe benim okuduklarım itibariyle oldukça düzgün bir karaktere sahip.Dediğiniz gibi makaslanmıştır kesinlikle.
@mir
< Aysenin Kıskançlığı o derecedeydiki, Resul-i Ekrem (s.a.a.) Nu’man’ın kızı Esma’yla evlenince, yalan konuşarak ona; "Peygamber yanına gelince, "Senden Allah’a sığınırım!" dersen, çok hoşuna gider." demişti. Aişe bu planla Resulullah’ın o zavallı ve saf kadını boşaması hedefini güdüyordu. Nihayet böyle de oldu ve bu sözünden dolayı Resul-i Ekrem (s.a.a.) Esma’yı boşadı. [ et-Tabakat’ul-Kubra, c.8, s. 145 – 146; el-İsabe, c. 4, s. 233; Tarih-i Yakubi, c. 2, s. 85] >
İçi Uydurma dolu tarih kitaplarında bu şekilde geçen hikaye bakın hadis kitaplarında nasıl geçiyor
işin ilginç tarafı hadisin ravisi gene Aişe validemiz:
Buhari Talak Bölümü-2- Karısını Boşa Yan Kimse(Ye Bu Boşama Caiz Olur Mu?) Ve Erkek, Nikâhlı Karısını Talâk İle Karşılar Mı? Babı
3-……. Bize el-Evzâî tahdîs edip şöyle dedi: Ben ez-Zuhrî’ye:
Peygamber’in kadınlarından hangisi O’ndan Allah’a sığındı? diye sordum.
ez-Zuhrî cevâb olarak şöyle dedi:
Bana Urve, Âişe(R)’den şöyle haber verdi: Cevn kızı (Umeyme),Rasûlullah(S’e nikâh olunup) huzuruna girdirildiği ve Rasûlullah da ona yaklaştığı zaman: "Senden Allah’a sığınırım!" dedi. Bunun üzerine Rasûlullah (S) ona: "Sen şânı büyük olan Allah’a sığındın, artık ailenin yanına git!" buyurdu
Ebû Abdillah el-Buhârî şöyle dedi: Bu hadîsi Haccâc ibnu Ebî Menî’, dedesi Ebû Menî’ Ubeydullah (ibn Ebî Ziyâd)’dan; o da ez-Zuhrî’den rivayet etti ki, ona da Urve: Âişe şöyle dedi…, diye haber vermiştir.
4-…….Ebü Useyd (R) şöyle demiştir: Biz Peygamber’in beraberinde çıktık, nihayet eş-Şavt denilen hurma bahçesine kadar yürüdük. İki bahçeye ulaştığımızda onların arasında oturduk. Peygamber (S) bizlere:
"İşte şuraya oturun!" buyurdu.
Ve kendisi bahçeye girdi. Oraya Cevniyye getirilmiş, hurmalıktaki bir eve, en Nu’mân ibn Şerâhîl’in kızı Umeyme’nin evine indirilmişti. O kadının beraberinde ebesi, dadısı da bulunuyordu. Peygamber o kadının yanma girince, ona:
"Nefsini bana bağışla!" dedi. Umeyme:
Hiç melike bir kadın nefsini kendi teb’asına hibe eder mi? diye karşıladı.
Râvî Ebû Useyd dedi ki: Bunun üzerine Peygamber, kadının sinirliliğini yatıştırmak için elini uzatıp onun üzerine koymak istediğinde, Umeyme:
"Senden Allah’a sığınırım" dedi. Peygamber de:
"Sen hakikaten sığınılacak Yüce Makaam’a sığındın!" buyurdu. Sonra Peygamber bizim yanımıza çıktı ve bana:
"Yâ Ebâ Useyd! Sen bu Umeyme kadına râzıkıyye (denilen beyaz keten kumaştan biçilmiş) iki kat elbise giydir ve onu ailesinin yanına götürüp onların arasına koy" buyurdu.
Ve el-Huseyn ibnu’l-Velîd en-Neysâbûriyyu da, Abdurrahmân ibn Gasîl’den; o da Abbâs ibn Sehl’den; o da babası Sehl ibn Sa’d ile Ebû Useyd’den söyledi. Bu ikisi şöyle demişlerdir: Peygamber (S), Şerâhîl kızı Umeyme ile evlendi . Bu kadın Peygamber’in huzuruna girdirildiğinde, Peygamber elini kadına doğru uzatıp yaydı. Kadın bu hareketten hoşlanmamış gibi davrandı. Bunun üzerine Peygamber, Ebû Useyd’e o kadını çehizleyip hazırlamasını ve ona râzıkî denilen iki kat elbise giydirmesini emretti .
5- Bize Abdullah ibn Muhammed tahdîs etti. Bize Ibrâhîm ibnu Ebî’l-Vezîr tahdîs etti. Bize Abdurrahmân, Hamza’dan; o da babası Ebû Useyd’den ve Abbâs ibn Sehl ibn Sa’d’dan; o da babası Sehl ibn Sa’d’dan bu geçen hadîsi tahdîs etti.
görüldüğü gibi hadisin hiçbir versiyonunda
Aişe validemizin kadına yalan söylediği yazmamaktadır
tarih kitaplarına dayanarak
Resulullah’ın hanımlarına yalanları ile yuva yıkan aşağılık kadınlar damgası vurmak
münafıkların işidir
< Aişe sinirlendiğinde -ki çok da sinirlenirdi- Resul-i Ekrem’in adını ağzına almaz, yemin ederken de "İbrahim’in Rabbine andolsun" derdi[Sahih-i Buhari, c 7, s 47] >
Buhari Nikah Bölümü
109- Kadınların Kıskançlığı Ve Sevgilerinin Şiddetinden Dolayı Hüzünlenip Öfkelenmeleri Babı
157-…….Bize Ebû Usâme, Hişâm’dan; o da babası Urve’den tahdîs etti ki, Âişe (R) şöyle demiştir: Bir kerre Rasûlullah (S) bana:
"(Ey Âişe!) Ben senin benden memnun olduğun zamanı ve bana karşı öfkeli bulunduğun vakti pek iyi bilirim" buyurdu.
Âişe dedi ki: Ben de O’na:
(Yâ RasûlAllah!) Sen bunu nereden biliyorsun? diye sordum.
"Benden razı ve memnun olduğunda (birşeyi reddederken) "lâ veRabbi Muhammedi- Muhammed’in Rabbi hakkı için öyle değildir" dersin. Bana karşı öfkeli olduğun zaman da: ‘Lâ ve Rabbi İbrâhimi = İbrahim’in Rabbi hakkı için öyle değildir)’ dersin (adımı anmazsın)" buyurdu.
Âişe dedi ki: Ben de:
Evet yâ RasûlAllah! VAllahi öyledir. Fakat ben (öfkeli iken) yalnız Sen’in isminden ayrılırım (sevgin ise gönlümde yaşar), diye saygımı arzettim
görüldüğü gibi burda da hadisin ravisi bizzat Aişe validemiz olup
onun rivayeti olmasa belkide biz bu olayı öğrenemeyecektik
ayırca hadisteki lafızlardan
Resulullah’ın bu durumdan rahatsız olmadığı hatta eşinin bu kızgınlığından hoşlandığı anlaşılmaktadır
şia ise bu hadiseyi
sanki Aişe validemiz Resulullah’ın yüzüne karşı güleryüzlü
arkasından ise adını bile ağzına almayacak kadar ikiyüzlü ve sinsi olan birisiymiş de
Resulullah’ın bundan haberi yokmuş da
başka birileri de bu olaya şahid olmuşlar da
Buhari de onların bu şahidliğini aktarıyormuş gibi lanse ediyor
Resulullah’ın aile içi meseleleri mekke müşrikleri bile bu kadar kurcalamadılar
bu kadar ileri geri konuşmadılar
hatta Hicretin başladığı gece Resulullah’ı öldürmeye gelen müşrik suikast grubu
"şimdi gece Muhammed hanımı ile olabilir. sabahı bekleyip öyle öldürelim" diyorlar
hepimizin bildiği gibi Resulullah o gece yatağına Ali ra’ı bırakıp
ebu Bekir’in evine gidiyor
konumuzla alakası ise müşriklerin bile
Resulullah’ın aile hayatına şiilerden daha saygılı davranmış olduklarını isbatlamasıdır
ebediyyetyolcusu
Doğrusu, uydurulmuş bir yalanla gelenler, sizin içinizden birlikte davranan bir topluluktur; siz onu kendiniz için bir şer saymayın, aksine o sizin için bir hayırdır. Onlardan her bir kişiye kazandığı günahtan (bir ceza) vardır. Onlardan (iftiranın) büyüğünü yüklenene ise büyük bir azap vardır. (Nur Suresi, 11)
@mir
< Resul-i Ekrem’in (s.a.a.) huzurunda Aişe’nin saygısızlığı öyle bir hadde varmıştı ki, Resulullah (s.a.a.) namaz kılarken karşısına geçmiş, ayaklarını Resulullah’ın secde yerine uzatmıştı. Resulullah işaret edince ayaklarını topluyor,başını secdeden kaldırınca yine ayaklarını uzatıyordu.[/h][h=3][Sahih-i Buhari, c. 5, s. 48-49, Peygamber’in Haticeyle Evlenmesi Babı; Sahih-i Müslim, c] >
Buhari namaz babı 103- Uyuyan Kimsenin Arkasında Namaz Kılmak Babı
147-…….Bize Hişâm tahdîs edip şöyle dedi: Bana babam Urve, Âişe’den tahdîs etti. O şöyle demiştir: Peygamber (S), ben onun döşeği üzerinde aykırı yatıp uyuduğum hâlde (bana doğru) namaz kılar, vitri kılmak istediği zaman beni de uyandırırdı. Ben de vitri onunla birlikte kılardım .
104- Kadının Arka Tarafında Nafile Namazı Kılmak Babı
148-…….Âişe (R) şöyle’demiştir: Ben Rasûlullah (S)’ın önünde, ayaklarım kıblesine (yânı secde ettiği yere) gelecek şekilde yatar uyurdum. Secdeye vardığı zaman eliyle beni dürterdi de ben ayaklarımı geriye çekerdim. Secdeden kalktığı zaman yine uzatırdım. Âişe dedi ki: O zamanlarda evlerde ışıklar yoktu .
105- Namazı Hiçbir Şey Kesmez Diyen Kimse Babı
149-…….Bize el-A’meş tahdîs edip şöyle dedi: Bize İbrâhîm, el-Esved’den; o da Âişe’den tahdîs etti. el-A’meş dedi ki: Ve yine bana Müslim (yânî İbn Subayh), Mesrûk’tan; o da Âişe’den şöyle tahdîs etti: Âişe’nin yanında namazı kesecek şeyler zikr olundu da, bunlar köpek, eşek ve kadındır denildi. Bunun üzerine Âişe: Sizler beni eşeklere ve köpeklere benzettiniz. Allah’a yemîn ederim ki, ben Peygamber’i, kendim serîr üzerinde ve Peygamber’le kıblesi arasında yatmış olduğum hâlde namaz kılarken görmüşümdür. Bu vaziyette iken, benim için bir ihtiyâç meydana gelir. Ben oturup da Peygamber’e eziyet vermemi istemediğim için şeririn ayaklan tarafından usulca sıyrılıp çıkardım.
150-…….Bana İbnu Şihâb’ın kardeşinin oğlu (Muhammed ibn Abdillah ibn Müslim) tahdîs etti. Kendisi amucası Muhammed ibn Şihâb ez-Zuhrî’ye namazı, namazı kesecek şeyi sormuş. Bunun üzerine İbn Şihâb şöyle demiştir: Namazı hiçbir şey kesmez . Bana Urvetu’bnu’z-Zubeyr haber verdi ki, Peygamber’in zevcesi Âişe şöyle demiştir: Yemîn olsun ki, Rasûlullah (S) geceleyin kalkardı da ben kendisiyle kıblesi arasında aykırı yatmış olduğum hâlde, o eşinin yaygısı üzerinde namaz kılardı.
yine görüldüğü üzere hadislerin ravisi Aişe validemizdir
hadisleri zikretme sebebi de namaz kılanın önünden kadın eşek ve köpek geçerse
namaz bozulur şeklindeki hadisin Resulullah’ın sünnetine aykırı olduğunu vurgulamaktır
ayrıca 2. hadisten kadına dokunmanın abdesti bozmadığı da anlaşılmaktadır
hadislerden olayın sürekli yaşandığı anlaşılmaktadır
Resulullah’ın bir kere bile Aişe validemize bunu yasaklamamış olması
olayın Resulullahca normal karşılandığını
ortada herhangi bir saygısızlık olmadığını gösterir
ömerhattab
< Gözlerime inanamıyorum bu okuduklarım nedir böyle? Ben Hz. Aişe’yi hiç böyle tanımazdım, bence bunlar doğru değil.Tabi ki onlar da insan, mutlaka yanlışları olmuştur ama komplo hazırlamak çok ağır bir iftira.Böyle tehlikeli sularda yüzmemenizi tavsiye ederim, normal insanlardan bahsetmiyoruz Peygamberimizin eşlerinden bahsediyoruz burada. >
Bak bu şia Hz Aİşe Annemize olan kinlerini bizim kaynaklardan makaslama ve anlam değiştirmelerle Hz Aişe annemize kin güttürme uğraşındalar…
@mir
24-Nur-12. Bu iftirayı işittiğinizde erkek ve kadın müminlerin, kendi vicdanları ile hüsnüzanda bulunup da: "Bu, apaçık bir iftiradır" demeleri gerekmez miydi?
bu gibi konularda tavrımız bu olmalıdır
< …siz onu kendiniz için bir şer saymayın, aksine o sizin için bir hayırdır… >
Aişe validemiz vesilesi ile bu ve buna benzer birkaç hüküm inmiştir
teyemmüm ayeti bunlardan biridir
hepsi de ümmet için genişlik olmuştur
yukardaki hadisler de şianın ona iftira atmasına sebeb olmuşsa da
ümmet için faydalar vardır
bu hadisler vesilesi ile İslamda kadının değerini
aile hayatının nasıl olması gerektiğini
kocaların nasıl müsahamakar olması gerektiğini
vs öğrenmiş oluyoruz
ebediyyetyolcusu
Onlar bir ümmetti; gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz, onların yaptıklarından sorumlu değilsiniz. (Bakara Suresi, 134)