2 Rekat Farz olan cuma namazı neden 16 rekat kılınır?
TarikateSon!
Peygamberimizin 2 rekat farz olarak kıldırdığı cuma namazı,bugün mescitlerimizde neden 16 rekat kılınıyor.Sorduğum bir çok kişi 16 rekati ne şekilde hangi isimlerle kıldığını bile bilmiyor.Bir çoğu 12 rekatlik kısmının öğlen namazının rekatleri olduğunu sanıyor.Bir çoğu Zûhrü Âhîr namazının neden kılındığını bilmeden kılıyor.Bir çoğu Zûrü Ahir ne demektir onu bilmiyor,bir çoğu peygamberimiz zamanında öyle bir namazın olmadığını bilmiyor(yani sonradan ilave edildiğini,yani bidat olduğunu)…
Cevap: 2 Rekat Farz olan cuma namazı neden 16 rekat kılınır?
Hoca
Cuma namazı neden 16 rekat kılınır?
Cuma namazı farzı iki rekattır. Cumadan önce 4 rekat sünnet, cumadan sonra da iki rekat sünnet kılınabilir. Farz ve sünnetlerle beraber 8 rekattır.
Bir müslüman sadece cumanın iki rekatıyla yetinebilir, dileyen de sünnetleri de kılar.
————–
Cuma namazı şehirde sadece bir yerde kılınır diyen bazı alimler, çok yerde kılındığı için sadece ilk başlayan caminin cuması makbul gerisi geçersizdir derler. Bu içtihattır. Bunlara göre cuma namazı olmadığı için öğle namazı kılınmalıdır. öğle ve sünnetleri de buna dahil ettiklerinden toplam 16 rekat derler ama biz zuhri ahir namazının kılınma şartı olmadığı kanaatindeyiz.
Çünkü bir şehr bir camde toplamak mümkün değildir ve zaten öyle bir emir yoktur Peygamberimizden (s)
Cevap: 2 Rekat Farz olan cuma namazı neden 16 rekat kılınır?
Berşan
Kardeşim ben senin amacını anlamıyorum.Cidden anlayamıyorum.Bunu sen yada anlayan biri bana açıklasın.
Neden Cuma namazını 16 rekat kılıyoruz gibi saçma bir konu açıyorsun. Teravihe salladınız bitti bu sefer sıra Cuma’yamı geldi.
Bırak arkadaşım millet içkiye zinaya faize gireceğine bu bidatleri işlesin.
Ne günlere kaldık Yarabbm.Namaz kılmak bile eleştirilir oldu.
Cevap: 2 Rekat Farz olan cuma namazı neden 16 rekat kılınır?
musab
niyesi belli kardeş.abdülaziz bayındırı dinlemiş.aynı onun dediklerini diyor çünkü.napalım bırakın konuşsun diyeceğim ama banlanmış zaten.gerçi başka üyelik ama olsun o da banlanacaktır.batıl köpük gibi sönüp gider her zaman.
HAMMADUN
Peygamber Efendimiz(S.A.V.) bulunduğu yerde AMİR’di…. Yani ULULEMİR…. Bu yüzden Cuma namazını bir devlet başkanının kıldırması veya o beldedeki en yüksek AMİR hükmünde şahsın kıldırması gerekir.
Cuma Namazı’nın ilk sünneti Peygamber Efendimiz(S.A.V.) tarafından da zamanında kılınmış bir namazdır. Hutbe ise iki rekat namaz hükmündedir. Hutbeden sonra kılınan iki rekat CUMA’nın FARZ’ı ise Peygamber Efendimiz(S.A.V.) tarafından kıldırıldığından CUMA NAMAZI TAMAM OLMUŞTUR….
Ancak belde, ilçe ve illerde eğer oranın en üst AMİR’i namazda yok ise ve o vakit içinde o beldede ilçede veya ilde vakit girdiğinde AMİR tarafından veya AMİR’in bulunduğu mahalde namaz kılınmış ise O CUMA VAKTİ o belde üzerinde kılınmış ve diğer mahallerde kılınan namazlarda ona iştirak etmiş sayılırlar. Ancak iştirak aynı zaman dilimi içerisinde olmadığından, CUMA NAMAZI’nın o belde üzerinden sakıt olmasından dolayı, AMİR’de yoksa bu sefer, zuhru ahir namazı dahil tüm rekatlar öğle namazı gibi kılınır…..
Hülasa CUMA NAMAZI dört rekat ilk sünnet, sonra iki rekat niyetine hutbe, sonra iki rekat farz, sonra dört rekat sünnet, sonra dört rekat zuhr-u ahir namazı ve iki rekat son sünnetle tamamlanır.
Diyelim ki AMİR’le kılınan namazı ve sonradan Cemaatle kılınan namazı ve bunlar arasındaki farktan doğanı kabul etmiyorsunuz. O halde müslümanların RAB’lerine daha çok ibadet etmeleri önünde bir engelmi teşkil edilecek….. Bidat’e gelince…. Bidat olmuş olsaydı. Yüzyıllarca hükmü çıkartılmış ve uygulaması o yönde yapılanla, bu günlerde bir yerlerden bişeyler çıkartıp uygulamaya muhalif olanı karşılaştırmak asıl bidat olan olmazmıydı….
Rab’bim Cümlemizden Razı olsun. Amin.
parasetemol
< O halde müslümanların RAB’lerine daha çok ibadet etmeleri önünde bir engelmi teşkil edilecek….. >
Kardeş,Rabbimize ne kadar ne ölçülerde ibadet edilmesi gerketiğinin tüm sınır ve çizgileri Peygamberimiz tarafından vazifesinin sonuna kadar bizlere bildirilmiştir.Tuvalette ne şekilde davranılmasından cinsel ilişkiye,ticaret hukukundan suyun ne şekilde yemeğin hangi şekilde yenilmesi içilmesine kadar tüm yaşam ve ibadet hükümlerinin uygulamaları bellidir.eğer ki daha çok yapılması gereken bir ibadet var idiyse bunu mutlaka kendisi yapar ve uygulardı,ben ve insanoğlu takva olarak asla ve katiyyen Resulullahtan daha üstün olamayacağıma göre bana bildirdiği ne ölçüdeyse imkanım ölçüsünde o kadarını yaparım,şayet imkanım var ise bile bildirilenden bir gram fazlasını yapmam,yapamam…
Şimdi kendime bu noktada muhattab olarak kabul ettiğim bir ayeti buraya yazacağım,ama siz yine yanlış yerde kullandığımı söyleyeceksiniz…
”103. De ki: Size, (yaptıkları) işler bakımından en çok ziyana uğrayanları bildirelim mi?
104. (Bunlar;) iyi işler yaptıklarını sandıkları halde, dünya hayatında çabaları boşa giden kimselerdir.
HAMMADUN
Olaki biz anlatamamış olabiliriz…. Hülasa bunda da çok mahir olduğumuz söylenemez doğrusu….
Peygamber Efendimizin(S.A.V.) AMİR olmasından ve o beldede ULULEMİR olmasından doğan bir hal ile, zamanımızda ki AMİR veya ULULEMİR’lerin durumunu arz etmeye çalıştık. Ancak görülüyor ki; Anlatmadan yana problemlerimiz var bu hususda….
Yine yalnış yerde kullandığınızı söylemek istemezdim ama….. O ayetlerde MÜFLİS’ler için söylenmiş ayetler.
Onların yapmış oldukları tüm oş iş boşa gitmıiştir. allah-u Taala ve Rasul’ünü(S.A.V.) tanımayan ve İSLAM ŞERİATI ve SÜNNET’i SENİYYE üzerinde yol almayan KÜFFAR ve MÜŞRİK’lerin MÜFLİS olması hakkında…. Onlar ne kadar hoş iş yapsalarda TAKDİR olunacak olan RIZAYA dahil ise, RIZA’nın dışı TAKDİRE ulaşamaz….
Yani edison lambayı buldu iyi ve hoş işler yaptı ancak, insanlığa yararı dahi olsa, ALLAH RIZASI gözetilmeyen bir iş ve sırf madde karşılığı olduğundan, RIZA’yı TALEP etmeyenin ve RIZA’nın TAKDİRİ’ne uymanın hali MÜFLİS olmaktır. Bu ayet bunun karşılığı değilmidir….????
RAB’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amlin.
parasetemol
”Kim bizim işimizeisonradan bir şey ilave edilirse,o iş ondan reddeolunur(kabul edilmez)”…Hz.Muhammed (S.A.V.)
Zuhru ahır namazı böyle bir Amir başta olmadan kılınan cuma namazının yerini bulmamış olması şüphesiyle kılınan ,bir nevi şüphe namazıdır.Bak Diyanetin sitesinde nasıl bir açıklama var:”Bir kısım bilginler ise, şüphe ile yapılan ibadetin geçerli olmayacağı düşüncesinden hareketle, zuhr-i âhir namazının kılınmaması gerektiğini söylemişlerdir”.
Boşuna bana Amir Emir yasalarından bahsetmene gerek yok,biliyorum zaten neyin ne olduğunu…
Kayıtsız Üye
O kadar yazılmış ama hiç kimse doğru durust açıklama yazmamış.
4rekat sünnet 2rekat farz 4rekat son sünnet.
Peki diğer 4 rekat ondan sonra iki rekat ?????
Kayıtsız Üye
Allah razı olsun Kardesim…
Dünyada Dinini tartisan baska bir Millet yok
cuma namazı neden 16 rekat kılınır, cuma namazı 10 rekat mı 16 rekat mı, cuma namazı neden 16 rekattır