Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!
TarikateSon!
Bu gerçekliği bugün Diyanet mensubu kişilerinde bilmesine rağmen,doğrusunu ancak halk arasında muhalif yaftalaması yapılan alimler tarafından öğrenebiliyoruz.Ama bu alimlerimizde muhalif olarak lanse edildikleri için anlattıkları gerçekler de maalesef uygulanma gereği görülmeden havada kalıyor.
İşte konunun gerçekliği arkadaşlar,hayırlara vesile olması dileğiyle inşaAllah;
Peygamber Teravih kilmis midir: Rasulullah a.s’in teravih kildigini soyleyenler, Aise validemizden yapilan su rivayete dayanirlar. Orjinalini de ekliyoruz ki, arabca bilenler oradan okuyabilsinler. Hz. Âişe (radıyAllahu anhâ) anlatıyor: Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) (bir gece) mescidde (nafile) namaz kılmıştı. Birçok kimse de (ona iktida ederek) namaz kıldı. (Sabah olunca Resûlullah geceleyin mescidde namaz kıldı diye konuştular.) Ertesi gece de Efendimiz namaz kıldı. (Halk yine olanları konuştu, katılacakların) sayısı iyice arttı. Üçüncü (veya dördüncü) gece halk yine toplandı. (Öyle ki mescid, insanları alamayacak hâle gelmişti.) Ancak aleyhissalâtu vesselâm (bu dördüncü gecede) yanlarına çıkmadı. Sabah olunca Efendimiz:
Yaptığınızı gördüm. (burada ne yaptiklarini asagidaki diğer rivayetten ogreniyoruz)Size çıkmamdan beni alıkoyan şey, namazın sizlere farz oluvermesinden korkmamdır dedi. İşte bu hadise ramazanda cereyan etmişti. 12 (Konuyu iyi anlamamiz için olayin Ramazanda gectigini unutmayiniz)
Yukarida zikredilen hadiseye dikkat edilirse olay bir Ramazan gecesi Allah Rasulunun mescidde kildigi bir namazdan ve ona uyan ashabindan soz ediyor. Hadisin metnine dikkat edildiginde yine teravih namazı diye bir ifade değil peygamberin herzamanki gibi geceleyin kildigi namazdan bahsediliyor.
Ayni konuyla ilgili diğer bir rivayette soyledir: Buharı ve Müslim, Zeyd bin Sabit (r.a)’in şöyle söylediğini rivayet etmişlerdir: Resulullah (a.s) kalın Örtülerle veya hasırla kendisi için bir odacık yaptı. -Affan: Bu odacığı Mescid’de yaptığını söylemiştir. Abdula’la da bunu Ramazan’da yaptığını söylemiştir.- Resulullah (a.s) burada namaz kılmak üzere çıktı. Bazı kimseler O’nu izlediler ve O’nun namazı gibi namaz kılmak üzere geldiler. Sonra bir gece geldiler. Hazır bulundular. Resulullah (a.s) bir hayli zaman gecikti ve yanlarına çıkmadı. Bunun üzerine seslerini yükselttiler ve kapışma taş attılar. (Yukarida yaptiginizi gördüm cumlesinin, ne yaptilar acaba sorusuna cavabi)Resulullah (a.s) kızgın bir şekilde yanlarına çıktı ve onlara şöyle buyurdu: Siz bu işi (yani gelip benimle birlikte namaz kılma işini) o kadar sürdürdünüz ki, bu sizin üzerinize farz kılınacak diye düşündüm. Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farzın dışında kıldığı namazların en hayırlısı evinde kıldığı namazdır.
Affan’ın hadisinde de şöyle denmektedir: Eğer üzerinize farz kilınsaydı onu yerine getirmezdiniz. Yine bu rivayette şöyle denmektedir: Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığıdır.
Nesai’nin rivayetinde de şöyle denmektedir: Resulullah (a.s) Mescid’de hasırdan bir odacık yaptı. Resulullah (a.s) burada geceleri namaz kıldı. Bazı insanlar O’nun arkasında toplandılar. Sonra bir gece O’nun sesine kulak verdiler ve (duyamayınca) uyuduğunu sandılar. Bazıları çıkması için öksürür gibi yapmaya başladılar. Ancak (Resulullah (a.s) çıkmadı. Sabahleyin çıkınca da şöyle buyurdu: Sizin şu yaptığınızı gördüğüm hareketiniz o kadar sürdü ki, bunun üzerinize farz kılınacağından korktum. Eğer farz kılınacak olsaydı bunu kılmazdınız. Ey insanlar! Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığıdır. 13 Peygamberin aslinda nafilelerin evde kilinmasi gerektigini soyledigini zikrettik, peki kendisi bu namazı neden mescidde kilmistir diye bir soru aklimiza gelecek olursa, buna cevap olarak sunu soyleriz. Allah Rasulu bu namazı mescitte kilmislardir, bunun boyle olmasi peygamberin her Ramazan sürekli olarak yaptigi mescidde itikafa cekildigi doneme rastlamasidir, yukaridaki rivayette de mescidde peygamberimizin kendisine bir odacik yaptigindan bahseder.
Cevap: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!
Kırlangıç.
Dün gece sahur programında Ömer Döngeloğlu hoca "Son zamanlarda da teravih yoktur deme modası çıktı hocalarda.Teravihi kaldırmanın kime ne faydası var? Bu kadar teravih yoktur diyeceğine içki yoktur, kumar yoktur, zina yoktur deseydin Allah seni evliyaların arasına yazardı.Ümmet burnuna kadar kumar ve içki batağına saplanmış, sen burada dinimizde teravih namazı yok diyorsun bu insanlara.VAllahi bunu diyene kadar dinimizde içki yok desen bu insanları bataktan kurtarırdın" demişti, bana onu hatırlattı birden.Bilmem anlatabildim mi.
Cevap: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!
@mir
Ramazan geceleri mübarek gecelerdir
ihya edilmesi lazımdır
ben Ramazan gecelerinde teravih kılıyorum
çeşitli sebeblerden dolayı evimde ve 8 rekat olarak kılıyorum
adabına uyulduğu takdirde camide 20 rekat kılınmasına da karşı değilim
adam gibi kıldıran imamların arkasında yıllarca 20 rekat kıldım
ama içkidir kumardır şudur budur yayılmasında
"teravih yoktur" diyen hocalardan çok
"bütün sene ne halt yerseniz yiyin
haftada bir cuma
yılda iki defa bayram
bir ay teravih
bir de kandil gecelerinde o gecelere has namazları -ki uydurmadırlar- kılarsanız
sütten çıkmış ak kaşık olursunuz
kesin cennete gidersini" diyen hocaların suçu daha fazladır
Allahu Alem
Not:Teravihi 20 rekat kıldıran bütün hocalar böyle değildir
20 rekat teravihe karşı olan hocaların bazılarının da
çıktıkları tv ekranlarından yayılan çirkeflere ses çıkarmadıkları doğrudur
hatta bazıları neredeyse tamamen çıplak sunucuların sunduğu programlara çıkıyorlar
ilmin bir şerefi olmalı
Cevap: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!
ser-a
Sahabilerin birer yıldız olduğunu,onlara uymanın sünnetten olduğunu bilelim.Hz ömer dinine o kadar düşkündü ki,haramlardan korunmak için helallerin 10 da dokuzundan vazgeçtiklerini söylemişlerdir.Teravih namazı gece namazı olarak 8-20-32 rekat peygamberimiz kılmış ise,ona uymak,bizim için de bir önem arz etmeli.Hz ömer bu şekilde kılınmasının doğru olacağını bildirmişse,peygamberimizin övdüğü bu kişilerin bizi yönlendirdikleri istikametten,peygamberimizin bizim geri dönmemizi isteyebileceğini düşünmemeliyiz.Bu teravih namazını da farz ve sünneti müekkede namazlardan üstün tutmak yerine,ramazan ayının en önemli ibadeti olan itikaf üzerinde durmak daha yerinde olacaktır.Çünkü itikaf mevzuu teravihten daha önemlidir.Çünkü bu konuda ümmet geride durmaktadır.
@mir
< Bu teravih namazını da farz ve sünneti müekkede namazlardan üstün tutmak yerine,ramazan ayının en önemli ibadeti olan itikaf üzerinde durmak daha yerinde olacaktır.Çünkü itikaf mevzuu teravihten daha önemlidir.Çünkü bu konuda ümmet geride durmaktadır. >
VAllahi doğru
< Hz ömer bu şekilde kılınmasının doğru olacağını bildirmişse,peygamberimizin övdüğü bu kişilerin bizi yönlendirdikleri istikametten,peygamberimizin bizim geri dönmemizi isteyebileceğini düşünmemeliyiz. >
yalnız şurada çoğu kişi bir şeyi hatalı biliyor
o da Ömer ra halka 20 rekat kıldırmış
ama kendisi onlarla beraber kılmamıştır
kendisi sünnete ittiba edip mutemelen evinde tek başına
ve Allah bilir kaç rekat kılmıştır
ömerhattab
< Bu gerçekliği bugün Diyanet mensubu kişilerinde bilmesine rağmen,doğrusunu ancak halk arasında muhalif yaftalaması yapılan alimler tarafından öğrenebiliyoruz.Ama bu alimlerimizde muhalif olarak lanse edildikleri için anlattıkları gerçekler de maalesef uygulanma gereği görülmeden havada kalıyor.İşte konunun gerçekliği arkadaşlar,hayırlara vesile olması dileğiyle inşaAllah;Peygamber Teravih kilmis midir: Rasulullah a.s’in teravih kildigini soyleyenler, Aise validemizden yapilan su rivayete dayanirlar. Orjinalini de ekliyoruz ki, arabca bilenler oradan okuyabilsinler. Hz. Âişe (radıyAllahu anhâ) anlatıyor: Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) (bir gece) mescidde (nafile) namaz kılmıştı. Birçok kimse de (ona iktida ederek) namaz kıldı. (Sabah olunca Resûlullah geceleyin mescidde namaz kıldı diye konuştular.) Ertesi gece de Efendimiz namaz kıldı. (Halk yine olanları konuştu, katılacakların) sayısı iyice arttı. Üçüncü (veya dördüncü) gece halk yine toplandı. (Öyle ki mescid, insanları alamayacak hâle gelmişti.) Ancak aleyhissalâtu vesselâm (bu dördüncü gecede) yanlarına çıkmadı. Sabah olunca Efendimiz: Yaptığınızı gördüm. (burada ne yaptiklarini asagidaki diğer rivayetten ogreniyoruz)Size çıkmamdan beni alıkoyan şey, namazın sizlere farz oluvermesinden korkmamdır dedi. İşte bu hadise ramazanda cereyan etmişti. 12 (Konuyu iyi anlamamiz için olayin Ramazanda gectigini unutmayiniz)Yukarida zikredilen hadiseye dikkat edilirse olay bir Ramazan gecesi Allah Rasulunun mescidde kildigi bir namazdan ve ona uyan ashabindan soz ediyor. Hadisin metnine dikkat edildiginde yine teravih namazı diye bir ifade değil peygamberin herzamanki gibi geceleyin kildigi namazdan bahsediliyor.Ayni konuyla ilgili diğer bir rivayette soyledir: Buharı ve Müslim, Zeyd bin Sabit (r.a)’in şöyle söylediğini rivayet etmişlerdir: Resulullah (a.s) kalın Örtülerle veya hasırla kendisi için bir odacık yaptı. -Affan: Bu odacığı Mescid’de yaptığını söylemiştir. Abdula’la da bunu Ramazan’da yaptığını söylemiştir.- Resulullah (a.s) burada namaz kılmak üzere çıktı. Bazı kimseler O’nu izlediler ve O’nun namazı gibi namaz kılmak üzere geldiler. Sonra bir gece geldiler. Hazır bulundular. Resulullah (a.s) bir hayli zaman gecikti ve yanlarına çıkmadı. Bunun üzerine seslerini yükselttiler ve kapışma taş attılar. (Yukarida yaptiginizi gördüm cumlesinin, ne yaptilar acaba sorusuna cavabi)Resulullah (a.s) kızgın bir şekilde yanlarına çıktı ve onlara şöyle buyurdu: Siz bu işi (yani gelip benimle birlikte namaz kılma işini) o kadar sürdürdünüz ki, bu sizin üzerinize farz kılınacak diye düşündüm. Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farzın dışında kıldığı namazların en hayırlısı evinde kıldığı namazdır. Affan’ın hadisinde de şöyle denmektedir: Eğer üzerinize farz kilınsaydı onu yerine getirmezdiniz. Yine bu rivayette şöyle denmektedir: Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığıdır. Nesai’nin rivayetinde de şöyle denmektedir: Resulullah (a.s) Mescid’de hasırdan bir odacık yaptı. Resulullah (a.s) burada geceleri namaz kıldı. Bazı insanlar O’nun arkasında toplandılar. Sonra bir gece O’nun sesine kulak verdiler ve (duyamayınca) uyuduğunu sandılar. Bazıları çıkması için öksürür gibi yapmaya başladılar. Ancak (Resulullah (a.s) çıkmadı. Sabahleyin çıkınca da şöyle buyurdu: Sizin şu yaptığınızı gördüğüm hareketiniz o kadar sürdü ki, bunun üzerinize farz kılınacağından korktum. Eğer farz kılınacak olsaydı bunu kılmazdınız. Ey insanlar! Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığıdır. 13 Peygamberin aslinda nafilelerin evde kilinmasi gerektigini soyledigini zikrettik, peki kendisi bu namazı neden mescidde kilmistir diye bir soru aklimiza gelecek olursa, buna cevap olarak sunu soyleriz. Allah Rasulu bu namazı mescitte kilmislardir, bunun boyle olmasi peygamberin her Ramazan sürekli olarak yaptigi mescidde itikafa cekildigi doneme rastlamasidir, yukaridaki rivayette de mescidde peygamberimizin kendisine bir odacik yaptigindan bahseder. >
Sen o aziz kaydırana bir sor bakılm …Hz Ömer ra. ictihadına karşı bu icdihat nasıl bir tavırdır…sahabeye iftira atmak bukadar basit inkarlardan uzak dur…
Kırlangıç.
Dediklerinize katılıyorum ama bizim halkımız bunu anlamıyor maalesef.Zaten insanların çoğu çok pazarlıkçı, bu "bilmem kaç dakika fazla oruç tutuyoruz" ve "dinde bu yoktur öbürü uydurmadır" tarzı şeylerle gaza gelip iyice "bizim kalbimiz temiz, hem bak filan hoca ne diyor yokmuş bunlar" diyorlar.Ardını araştırmıyorlar, hüküm işlerine geliyor nasıl olsa sorgulama gereği duymuyorlar bu yüzden.Önceliğimiz insanları haramlardan sakındırmak olmalı diyorum ben.Bırak adam teravih namazı kılsın, namazdan kime ne zarar gelmiş bugüne kadar? Bizim din camiamız (gerçek alimleri tenzih ederim, benim bahsettiğim bazı ilahiyatçılar özellikle medyatik olanları) böyle konuları konuşmaktan asıl halkı sakındıracakları konuya gelmiyorlar.Televizyonda hocalar çıktığında sürekli pazarlık çabaları, dini kendi nefsimize ne kadar uydurabiliriz diye düşünen insanlar, buna çanak tutan hocalar ve saçma sapan bir tartışma konusu.Oysa toplumda binbir çeşit ahir zaman fitnesi, batı özentiliği, ümmetin çoğu günah çukuruna batmış bunlara değinen yok.Hepimiz dinin kesin haram kıldığı ne varsa bunlardan paçayı sıyırırız, halkın çoğunluğu ibadetler tesettür ve büyük günahlardan kaçınma konusunda gerekeni yapar o zaman bu konular tartışılır.Adamın zaten bir gittiği teravih namazı var din adına, sen ona teravih diye bir şey yok diyorsun.Bunu demek yerine sen teravihe gidiyorsun git tabi ama şu içkiyi de bırak, kumar da çok büyük günah desen adam belki yola gelecek.İnsanların yaptığı ibadetlere bu yoktur demek yerine yapmadıklarına el atmak, inatla bu farzdır ya da bu günahtır demek lazım.Anlatmak istediğim şey buydu, sanırım hocamın anlatmak istediği de buydu.
terafi namazı diye bir şey yok diyorlar mumsema