Kuranı biz indirdik biz koruyacağız ayeti
-zombi-
Selamun Aleykum Direk Sorularıma geçeyim ;
1-Arkadaşlar Kuranda ; Kuranı biz indirdik biz koruyacağız diye ayet var.Ama Kuran kitap olarak direk indirılmedi , vahiy vahiy indirildi ve yapraklara , taslara yazıldı ve ezberlendi ve Peygamber efendimizin vefatından sonra kitap halıne getırıldi,buna göre yukarıdakı ayet nasıl Kuranda yer alır?
2- Kertenkeleyi 1 vuruşta öldürene 100 2 vuruşta öldürene daha az sevap verilır diye hadis var Müslim ve Buharide geçiyor , Hz.İbrahim’i ateşe attıklarında alev büyüsün diye üflemis.Bu hadise göre akli iradesi bulunmayan hayvan nasıl olurda ateş buyusun dıye ufler?
3-Hz. Mehdi nin 30 yaslarında ve Türkıyede oldugu söyleniyor dogrumu?
4- mezarlikta fatiha , yasin , kuran okumak bidatmıdır?Cami hocasına sordum dedikı Peygamber efendimız ; ölülerinize yasın okuyun demıstır hadisıni soyledı , ama bu hadis zayıf olarak bılıyorum dedim , yok zayıf deıl dedi?
Sorularıma cevap verenden Allah razı olsun !
Cevap: Sorularım Var [Cevaplayana Helal]
İnanc
< 1-Arkadaşlar Kuranda ; Kuranı biz indirdik biz koruyacağız diye ayet var.Ama Kuran kitap olarak direk indirılmedi , vahiy vahiy indirildi ve yapraklara , taslara yazıldı ve ezberlendi ve Peygamber efendimizin vefatından sonra kitap halıne getırıldi,buna göre yukarıdakı ayet nasıl Kuranda yer alır? >
Bazı Kuran ayetlerinde neden biz ifadesinin kullanıldığı tam olarak anlaşılamadığından bu konu bir takım soruları beraberinde getirmektedir. Bu konu şu şekilde ele alınabilir. Kuran’da Allah kendisi için birinci çoğul şahıs olarak Biz ifadesini de, birinci tekil şahıs olarak Ben ifadesini de kullanır. Bu Arapçanın dil özelliğinden kaynaklanır. Arapçada ve başka bazı dillerde de azamet, yücelik ifadesi olarak bazen bir kişi kendisi için birinci çoğul şahıs olarak Biz ifadesini kullanır. Nitekim gerek Türkçemizde, gerek başka dillerde karşımızda tekil şahıs varken yücelik, saygı ifadesi olarak ikinci tekil şahıs olan Sen yerine Siz demekteyiz. Türkçede tekil olarak yaptıklarımız için de bazen birinci çoğul olarak Biz ifadesini kullanırız, fakat bu karşımızdaki tekil şahıs için çoğul olan Siz ifadesini kullanmamız kadar yaygın değildir.
Kısacası, Allah tevazu yapmaz, tevazu insanlara yaraşır, Allah için değildir. Allah azametini, yüceliğini, saygınlığını belirtmek için bu ifadeyi kullanır. Kuran Arapça inmiş bir kitaptır, bu yüzden Kuran’da Arapça dil özellikleri, Arapça deyimler bulunur. Allah’ın tekliği tüm Kuran’ın en temel mesajıdır ve Kuran’ın yüzlerce ayetiyle apaçıktır.
Bir noktayı daha belirtmekte fayda vardır. Kuran’da Allah kendisinden birinci şahıs olarak bahsederken hem tekil Ben ifadesini, hem azamet, yücelik, saygınlık belirtisi olarak çoğul olan Biz ifadesini kullanır. Fakat Allah’tan ikinci şahıs olarak bahsedildiğinde hep ikinci tekil Sen ifadesi geçer, hiçbir zaman ikinci çoğul olarak Siz ifadesi geçmez veya Allah’tan üçüncü şahıs olarak bahsedildiğinde hep üçüncü tekil O ifadesi geçer, hiçbir zaman üçüncü çoğul Onlar ifadesi kullanılmaz. Oysa Kuran’da binlerce defa Allah’tan ikinci veya üçüncü şahıs olarak bahsedilmiştir, bunların biri bile ikinci çoğul veya üçüncü çoğul şahıs değildir. Bu da başta dediğimiz gibi; bu ifadenin Arapçanın dil özelliğinden olduğunu gösterir.
Cevap: Sorularım Var [Cevaplayana Helal]
-zombi-
krdşm sorun biz kelimesi değil sorun o ayetin Kuran kitap değilken nasıl indirildiği ? Yani Kuran kitap değilken korumak amaçlanan şey neydi? Vahiylermi?
Cevap: Sorularım Var [Cevaplayana Helal]
Kırlangıç.
1. soru- Sence kitap haline getirilmeseydi 1500 sene her topluma herkese eksiksiz ulaşabilir miydi? Herkes bilerek ya da bilmeyerek eklemeler yapabilirdi.Allah kitabını koruyacaktır elbette, ve evet Kur’an bir anda indirilmedi, eğer indiriliş aşamalarını incelersen Peygamberimiz döneminde hemen her yaşanan olayın üzerine birkaç ayet indi.Bu şekilde o devrin insanlarına yön verdi ve günümüzdeki İslam anlayışı çıktı ortaya.Benim anladığım bu, evet Kur’an Allah tarafından indirildi.Böyle olması onun tek seferde gökten zembille inmesini gerektirmez, pek tabi ki parça parça vahiy olarak gelebilir.
2. soru- Hayvanların iradesi yoktur ama şuurları vardır.Mesela Ashab-ı Kehf’in çoban köpeği Kıtmir ya da Peygamberimizi korumak için ağ yapan örümcekler gibi.Biz bunu idrak edemesek de bütün hayvanlar Allah’ı zikreder ve onun emrindedirler.Ama onlara bizimki gibi geniş bir irade verilmemiştir.
3. soru- Bu konu hakkında çok fazla iddia var ama bence kafa yormaya lüzum yok.Biz kendimizi düzeltip imanımızı kurtaralım yeter, Mehdi Allah ne zaman takdir ederse o zaman gelir biz kendimize bakalım.
4. soru- Hoca doğru söylemiş ölülere Yasin okunur ama bunun bir kazanç kapısı haline getirilip gösteriş yapılması tabi ki günahtır.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
-zombi-
krdşm Kuranın kitap haline gelmesi sorum değil.düsün o zamanı, ayetler vahiy vahiy inerken ; Kuranı biz indirdık biz koruyacağız . Diye ama Kuran kitap değil , o zaman korunacak vahiy miydi?
2. Soruya ise o söylediğin hayvanlardaki mucize Allah tarafından verilmiştir. Kertenkele ates büyüsün diye üflermi?
3. Soruya cevabın güzel Allah razı olsun.
4. Soruya ise krdşm Peygamber efendımız mezardakilere , kuran , yasin , fatiha okumazdı , selam verir ve Bizde yakında oraya geleceğiz derdi . Ayrıca Yasin’in 70. Ayetınde ‘dirilerın uyarılması ıcın’ satırh gecmektedir.Kuran ölülere okunsun dıye ındırılmedi. Mezarda Kuran , Fatıha , Yasın okumak Buharı ve Müslımde bıdat olarak gecıyor. Bunlar sahih iken nasıl olurda sız okunur dersınız?
Kırlangıç.
2.sorudan devam edeyim, o da Allah’ın emrinde bir hayvan.Biliyoruz ki hayır da şer de O’nun emrinde.Mesela yaratılmışların en şerlisi şeytan bile Allah’tan izin aldı insanları saptırmak için.O hayvanın da rolü oymuş.Okudun mu bilmiyorum ama buradaki hikmete Hz. Musa ile Hızır Aleyhisselam’ın kıssasını örnek verebiliriz.Orada da yapılan işler kötülük gibi gözüküyordu ama aslında bir hikmeti vardı.Biz bu hikmetleri her zaman anlayamıyoruz.
4. soru hakkında da, ölülerin amel defterleri kapanmaz.Arkalarında onlar için hayır yapacak evlatlar, öğrenciler ya da insanların faydalanacağı eserler bırakırlarsa sevabını almaya devam ederler örneğin.Ve aynı şekilde Kur’an okuyup sevabını onlara bağışlayabiliriz.Bunda bir yanlışlık yoktur.
Birinci soruda ne sormak istediğinizi tam olarak anlayamadım ben, anlayan birisi cevaplar umarım.
-zombi-
krdşm hayırda şerde elbette Allah ın emrinde fakat kertenkele olayı biraz kafamı kurcaladı :s Allah yarattıgı hayvana boyle emir verırmı? birde bu hadisi akrabalarıma anlatıyorum saçmalama , kertenkeleyide Allah yaratti sana zara vermedikçe öldürülmez dıyolar hadisi internette okuyunca internette yazan herşeye inanma diyorlar . Bazen öyle oluyorki hay öyle hadisin gibi saçma cümleler kurup , küfre giriyorlar .
3 kişinin amel defteri kapanmaz
hayırlı evlat buyuten babanın
ilim ögreten alimin
hayır işi yapanın ( cami , vakıf , çeşme vb. )
Evet bu 3 kisinin amel defteri kapanmıyor gel gelelim ki zaten bu 3 kişinin nasıl sürekli sevap alacağı belli. Dua edilir , Peygamber efendimiz dua ederdi fakat mezarda Kuran , yasin , fatiha okuduğunu gören yoktu ki hadislerde geçmiyor. Yani biz geleneklerimize karşı gelemiyoruz , zaten dinimizi gelenek , görenek , örf , adet bozmuyormu?
Kırlangıç.
Bozuyor kardeşim, işte bu noktada dikkatli olmalıyız.Hangisi anlamsız bir gelenek, hangisi sahih bir dini hüküm iyi ayırt etmeliyiz.Bu da zor bir iş tabi.
@mir
laptoptan yazıyorum alışık değilim ayrıntıya girmeden ana hatlarına değineceğim
< 1-Arkadaşlar Kuranda ; Kuranı biz indirdik biz koruyacağız diye ayet var. >
Kur’an’da böyle bir ayet yok
[QUOTE][3-Hz. Mehdi nin 30 yaslarında ve Türkıyede oldugu söyleniyor dogrumu?
/QUOTE]
muhtemelen kendini ya da şeyhinimehdi ilan edecek birilerinin uydurduğu bir masaldır
< 4- mezarlikta fatiha , yasin , kuran okumak bidatmıdır?Cami hocasına sordum dedikı Peygamber efendimız ; ölülerinize yasın okuyun demıstır hadisıni soyledı , ama bu hadis zayıf olarak bılıyorum dedim , yok zayıf deıl dedi? >
hadisteki "ölülerinize" kelimesinden katın ölmekte olan tanıdıklarınıza olduğu açıklaması mevcud
ve bence essah olan budur
Allahu Alem
< 2- Kertenkeleyi 1 vuruşta öldürene 100 2 vuruşta öldürene daha az sevap verilır diye hadis var Müslim ve Buharide geçiyor , Hz.İbrahim’i ateşe attıklarında alev büyüsün diye üflemis.Bu hadise göre akli iradesi bulunmayan hayvan nasıl olurda ateş buyusun dıye ufler? >
Ebu Hüreyre (radıyAllahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
"Kim keleri ilk darbede öldürürse ona yüz sevap yazılır. İkinci vuruşta öldürürse daha az kazanır. Üçüncü vuruşta ise bundan da az sevap kazanır." (Müslim, Selam 147 (2240); Metin Müslim’den alınmadır. Ebu davud, Edeb 175, (5263, 5264); Tirmizî, Ahkâm 1, (1482). Bazı Tirmizî tertibinde Sayd bölümünde 13. babta.)
AÇIKLAMA:
Vezeğa, Ahterî’de keler olarak açıklanır. Keler, bir nevi kertenkeledir. Resulullah fuveysika diye tavsif ederek, insanlara eziyet veren haşerata dahil etmiştir. Fuveysika, fasıkcık demektir. Resulullah haşeratın ekserisinden ayrı olarak, zarar verenlere fasık demiştir. Alimler, kelerin bu grupta olduğunda görüş birliğndedir. Bir vuruşta öldürülmesinden maksad eziyet verilmemesi içindir. Zîra hayvan ikinci darbeyi almadan yaralı olarak kaçabilir. Bu da bir canlının eziyet görmesine neden olur. Buna göre insanlara zarar vermeyen hayvanları öldürmek caiz olmaz. (bkz. Kütüb-i Sitte – Prof. Dr. İbrahim Canan)
-zombi-
hepinize teşekkürler Kertenkele konusundakı bu hadisi okudum ve sahihtir. önceden kertenkele yakalar , oynar , öldürürdük 😀 desenize çocuk aklımızla sevap almisiz .d
Sorularıma cevap buldum ama hala mezarlıkta ne yapalımda kaldım?
Buhari ve Müslim’de Peygamber efendimizin mezarlıkta , fatiha , yasin , Kuran okumamıştır.Sadece selam verip ; Allah günahlarınızı bağışlasın , yakında bızde oraya geleceğiz.demiştir.Hadisler sahihtir. Demekki Kuran , Fatıha , Yasin okumak bidattır.
-zombi-
bu arada Kuranı biz indirdik biz koruyacağız ayeti Kuranda yok diyen arkadaş buyur ; Hiç şüphe yok ki o
zikri, Kur’ân’ı Biz indirdik,
onu koruyacak olan da
Biz’iz. (Hicr,15/9)
Ayet varmış dimi? Öğrenmiş oldun .1. soruma hala cevap bulamadım
@mir
meale değil de Kur’an’a baksaydın
Kur’an’da o ayette Kur’an kelimesi değil zikr kelimesi geçtiğini
dolayısı ile ayetin mealinin
"muhakkak ki zikri Biz indirdik onu koruyacak olan da Biziz Biz." şeklinde olduğunu görürdün
ayette kitap yada Kur’an kelimesi geçmediğine göre
bu ayet Kur’an’ın bir seferde kitap halinde indiğine delil değildir ki
bu durumda birinci sorun daha baştan yanlış olur
-zombi-
krdşm teşekkürler 1. Soru cevabını anladım şimdi Allah C. C razı olsun .
@mir
Amin cümlemizden Allah razı olsun
geçenlerde kardeşimin evinde onun laptopu ile yazmaya çalıştığım için tam yazamadım
benim tüm dosyalar da evdeki pc de idi
< Selamun Aleykum Direk Sorularıma geçeyim ;
1-Arkadaşlar Kuranda ; Kuranı biz indirdik biz koruyacağız diye ayet var.Ama Kuran kitap olarak direk indirılmedi , vahiy vahiy indirildi ve yapraklara , taslara yazıldı ve ezberlendi ve Peygamber efendimizin vefatından sonra kitap halıne getırıldi,buna göre yukarıdakı ayet nasıl Kuranda yer alır? >
ayetin doğrusunu yazdık ama şu var
Kur’an’da Kur’an’dan kitab diye bahseden ayetler var
müfessirler bu ifadelerden
Allah’ın Kur’an’ın kitablaştırılmasını emrettiği yorumunu çıkarmışlar
yoksa bizzat nzl kelimesi kök olarak parça parça indirmek demektir
ve Allah da Resulü de Arablar da Kur’an’ın parça parça inzal edildiğini biliyorlardı
Resulullah’ın ömrü yetmediği
o yaşarken ayetler gelmeye devam ettiği için bu kitab haline getirme işini ashab deruhte etmiştir
Kayıtsız Üye
1) Hiç şüphe yok ki o zikri, (Kur’ân’ı ) Biz indirdik, onu koruyacak olan da Biz’iz. (Hicr,15/9)
Biz imdirdik biz koruyacagiz ayeti