Hz ebu bekir bir sözü hakkında
rakif
ramzandanmıdır artık bilmiyorum şeytan fazla mı uğraşıyo bilemiyorum bazı şeyler bu aralar kafama takılmaya başladı
Hz.Ebu Bekir’in Vücudum o kadar genişlesinki, cehennemi tamamen kaplasın, başka kimse giremesin
bu söz hz ebu bekiremi aiittir
eğer aitse hangi amaç ve niyetle olursa olsun Allah tan cehnnem istenmez
Cevap: hz ebu bekir bir sözü hakkında
@mir
kesinlikle iftiradır
Allah ashaba iftira atanlara tevbe nasib eylesin
etmezlerse bildiği gibi eylesin
Cevap: hz ebu bekir bir sözü hakkında
rakif
Allah razı olsun senden bende bu sözü hz ebu bekir nasıl söyler düşüncesi içersindeydim
Cevap: hz ebu bekir bir sözü hakkında
@mir
kardeş evimde değilim
ama ulaşabilirsen Ahmed ibni Hanbel’in kitabuzzühd isimli eserinde
ebu Bekirin zühdü başlığını aç
onun Allah’a cehennemden nasıl sığındığını
cehennem korkusu ile nasıl dualar ettiğini
muteber bir hadis kitabından oku ve gör
aslında müminlerin cehennemden Allah’a sığınması ile ilgili
onlarca ayet var
onların kafi gelmesi gerek
ama muhatablarımız ayet sündürme ustası olmuş
-haa pardon ayet değil meal demeliydim. şimdi biri bu yanlışımdan istifade ile
"sen ayetle meali karıştırıyorsun
ebu Bekir ra’ın o sözünün anlamını nereden bileceksin?" felan der-
Allah cümlemizden razı olsun
HAMMADUN
Cehennemde Vücudum Öyle bir büyüsün ki; Cehennemde EHL-İ İMAN’a yer kalmasın demiştir. Zira o MUHAMMED(S.A.V.) ümmetine karşı son derece müşvik ve merhametli idi. Ki; O’nun imanı öyle yüksek mertebelerdeydi ki; hadislere konu olmuştur. Zira O İman bakımından tüm iman ehlinin imanıyla tartıldığında daha yüksek mertebelere erdiği hususunda hadislere muhatab olmuştur.
Peki neden tüm insanlık için bu temennide bulunmamıştır….????
Zira O bilirdi ki; allah-u Taala’nın Vaadi Hak’dı ve Asla müşrik ve gayrimüslümler için orada ne bir yardımcı ve nede bir şefaatçi olmayacaktı.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
@mir
tamamen uydurmadır hammadun kardeş itibar edilmez
verdiğim kaynağın içinden bazı bilgileri bu gece yükleyebilirsem yükleyeceğim İnşaAllah
@mir
ashab ve tabiin cehennemlik olma ihtimalinde o kadar korkardı ki
mahşer yerinde cennetle cehennem ortasında durdurulup
hangisine gidecekleri ile ilgili hükmün verilmesini beklemenin korkusunu yaşamaktansa
insan yerine kuş bitki vb olmayı temenni ederdi
işte Ahmed bin Hanbel’in Kitabu’z-Zühd adlı eserinden konuyla ilgili alıntılar:
559. Ebû İmrân el-Cevfî, Hz. Ebû Bekir’in (ra) "Mü’min bir kulun yanında bir saç kılı olmayı isterdim" dediğini haber vermiştir.
580. Hasan (ra)’dan, Ebû Bekir’in (ra) şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Allaha yemin olsun ki, yenilen ve koparılan şu ağacın yerinde olmayı isterdim"
582. Katâde’den duyduğuma göre, Ebû Bekir’in (ra) ‘Kurtların yediği bir yeşillik olmayı isterdim.’ dediği rivayet edilmiştir.
583. Hasan (ra)’dan, duyduğuma göre şu, Ebû Bekir (ra)’in yaptığı dualardan bir tanesiymiş: "Allahım, senden benim için hayırlı olanı, sonu hayırlı otanı isterim. Allahım! Bana en son vereceğin hayrı, senin rızan, ve naîm cennetlerinin yüksek dereceleri kıl, Yâ Rabbi!"
685. Abdullah er-Rûmî’den Hz. Osman’ın şöyle dediğini duyduğu rivayet edilmiştir: "Şayet ben cennetle cehennemin arasında olsam ve benim hangisine götürülmemin emredileceğini bilmesem, hangisine gideceğimi öğrenmeden kül olmayı yeğlerdim."
739. Hizam b. Hakîm, Ebû’d-Derdâ’nm şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Şayet ölümden sonra ne göreceğinizi bir bilseydiniz, asla iştahla yiyip içmez, gölgelenip istirahat ettiğiniz evlerinize giremezdiniz. Yükseklere çıkıp göğüslerinizi döver, kendinize ağlardınız. VAllahi ben, kopartılıp tüketilen bir ağaç olmayı ne kadar istedim." (Râvilerden) Bürd diyor ki: "İşittiğime göre Ebû Bekir Sıddîk bir kuşa rastlamış ve ona: ‘Müjdeler olsun sana ey kuş! Meyvelerden yiyorsun, ağaçlarda gölgeleniyorsun ve hesapsız olarak geri dönüyorsun’ demiştir."
867. Mesrûk’tan rivayet edildiğine göre, Abdullah’ın yanında bir zat: "Mukarrabîn’den olmak benim için, ashâb-ı yeminden olmaktan daha sevimlidir" demiş. Bunun üzerine Abdullah, kendini kasdederek: "Fakat şuracıkta bir adam var ki, öldükten sonra diriltilmemeyi hepsine yeğler" demiştir.
882. Katâde, İbn Mes’ûd’un: "Eğer cennetle, cehennem arasında olsam veya amelimin kabul edilmesi veyahutta hiçbir şey olmamak arasında serbest bırakılsam, ben hiçbir şey olmamayı tercih ederim" dediğini haber vermiştir.
910. Hişâm babasından naklen, Âişe’nin (ra): "Unutulup gitmeyi ne kadar da istedim" dediğini haber vermiştir.
911. Yine Hz. Âişe’nin: "Budanan bir ağaç olmayı yahut da hiç yaratılmamış olmayı ne kadar isterdim" dediği kendisinden rivayet edilmiştir.
995. İbn Şevzeb’in şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Ebû Hureyre, ölüm döşeğinde iken ağlamaya başladı. Kendisine, Yâ Ebâ Hureyre! Seni ağlatan nedir?’ diye sorulunca: ‘Mesafenin uzaklığı, azığımın azlığı ve cennete mi, yoksa cehenneme mi gideceğimi bilememem’ demiştir."
1291. Humeyd bin Hilal’in anlattığına göre Herim b. Hayyan ile Abdullah b. Amir beraber hacca gidiyorlardı. Karşılarına bir ot çıkar ve her ikisinin develeri onu yemek için saldırırlar, nihayet birisi tutar yer. Sonra Herim şöyle der: Allah’a yeimn ederim ki ben hayvanların yediği şu ot yerinde olmak isterim, hiç olmazsa bir hiç olarak giderim de kıyamet günü hesaba çekilmem.
1292. Aynı olay şu şekilde de anlatılmış:
Herim: VAllahi ben Kıyamet Gününde cennete mi yoksa cehenneme mi gideceğimi tayin eden hesaba tutulmkatansa
şu hayvanın yediği ot yerinde olmayı tercih ederim
eğer dikkat ettiyseniz onlar bırakın cehennem korkusunu
hesab anının şiddetinden bile o kadar çok korkmuşlar ki
hesaba çekilmeyen kuş vb canlıların yerinde olmak istemişlerdir
buna rağmen hala ebu Bekir ra’a bu iftirayı atanları Allah ıslah etsin
NOT: Ashabın Allah’tan cennet istediği cehennemden ise Allah’a sığındığı ile ilgili onlarca rivayet var
onları buraya almaya gerek duymadım
hz ebubekir sözleri