Hz havva ve hz adem elmayı mı buğdayı mı yedi de günahkar oldular
burcealtug
Cübbeli hoca buğday derken biz eskiden beri elma bilmiyormuyduk?
Cevap: hz havva ve hz adem elmayı mı buğdayı mı yedi de günahkar oldular.
kurt55
Elma mı buğday mı ? ne önemi var bu kadar fark eder mi ne yedikleri ?
Cevap: hz havva ve hz adem elmayı mı buğdayı mı yedi de günahkar oldular.
imamhatipli42
< Cübbeli hoca buğday derken biz eskiden beri elma bilmiyormuyduk? >
Elma mı buğday mı olduğuna takılmak şeytan mantığıdır bunlarla ilgilenmeyelim.
Cevap: hz havva ve hz adem elmayı mı buğdayı mı yedi de günahkar oldular.
İLİMCİK
Kardeşlerim, önemli burada önemli olan husus Hz Adem aleyhisselamın Cennetten ihracının hakiki hikmetidir..Bu günah ise bahanedir..Bu hikmet onikinci mektub da şöyle izah ediliyor:
Birinci Sualiniz: Hazret-i Âdem’in (a.s.) Cennetten ihracı ve bir kısım benîâdem’in Cehenneme ithali ne hikmete mebnidir?
Elcevap: Hikmeti, tavziftir. Öyle bir vazife ile memur edilerek gönderilmiştir ki, bütün terakkiyât-ı mâneviye-i beşeriyenin ve bütün istidâdât-ı beşeriyenin inkişaf ve inbisatları ve mahiyet-i insaniyenin bütün esmâ-i İlâhiyeye bir âyine-i câmia olması, o vazifenin netâiçindendir. Eğer Hazret-i Âdem Cennette kalsaydı, melek gibi makamı sabit kalırdı; istidâdât-ı beşeriye inkişaf etmezdi. Halbuki, yeknesak makam sahibi olan melâikeler çoktur; o tarz ubudiyet için insana ihtiyaç yok. Belki hikmet-i İlâhiye, nihayetsiz makamâtı kat edecek olan insanın istidadına muvafık bir dâr-ı teklifi iktiza ettiği için, melâikelerin aksine olarak, muktezâ-yı fıtratları olan malûm günahla Cennetten ihraç edildi.
Risale-i Nurda geçen bu paragraftan benim anladığım şey şudur:Adem aleyhisselamın Cennetten ihracının hikmeti onun vazifesidir. Öyle bir vazife ile memur edilerek gönderilmiş ki, insanın bütün manevi terakkisi ve İnsanların istidat ve yeteneklerinin gelişip inkişaf etmesi ve insanın mahiyetinin bütün esma-i hüsnayı kapsayan geniş bir ayna olması o vazifenin neticelerindendir. Eğer Hazret-i Âdem Cennette kalsaydı, melek gibi makamı sabit kalırdı; insanların istidat ve yetenekleri inkişaf etmezdi. Halbuki, tekdüzey makam sahibi olan melekler çoktur; o tarz ubudiyet için insana ihtiyaç yok. Bu sebeple Allah’ın hikmeti, nihayetsiz makamları kat edecek olan insanın istidad ve yeteneklerine uygun bir teklif yerini iktiza ettiği için, meleklerden farklı olarak, fıtratlarının gereği olan malûm günahla Cennetten çıkarıldı.
Demek, Hazret-i Âdem’in Cennetten ihracı tam bir hikmet ve mahz-ı rahmettir
Kayıtsız Üye
adem ile havanın ne yediği tabi ki önemli elma ya da bugdaysa neden yasaklandığı önemlidir ? insanin fıtratı meraktir ? o fıtratı yaratan yaratıcıdır? bu fitratta bir hikaye gerekiyorsa beyni çalıştırmadan ne yediklerini sorgulamayan beyinler tamda dini yarım yamalak öğretmek ve öğrenmek isteyenlerin içtihadidir. alemlerin rabbi yarattığı fıtratın kanan ve meraklı bir fıtratta yarattı. akrebın sokma fıtratıda yaratandir. şeytanın sundugu ne dir
bunun doğrusunu insanlara sunmak neden bu kadar zor? neden yedıklerı onemlı değil deyıp geçiştirme çabası içine gırıyorsunuz . ya ezbercı mantıkla ogretılenı savunacaksınız ya fikrinizi yada gerçegi bu kadar zor olmamali… yasaklanan yasak olan bir durumun cennette var olmasi zaten bu tasarımın yaratıcı tarafından çok daha öncekurgulandığini gösterir. herşeyi bilen yaratan adem ile havvanın düşecegi durumuda biliyordu . burda aslında adem ile havva birer dublordur şeytan denilen şeyde … bu kitap tanrı tarafından yazıldı insanların okumasi için yaratıcının hikayesi yazarliği sizlerin sunumuna sunuldu. yaratıcı kendı hikayesıne sizleride dahil etti. arapça farsça içtihatlarla olayı açıklayamayan açiklamalar komik geldi bana ….
Kayıtsız Üye
acaba hangi meyveyi yedi de vucut ve ruh yapısı değişip cennetten çıktı?? buğday olabilir mi, bu gün bazı doktorlar buğdayın bir çok kişiye iyi gelmediği, içindeki gluten vücutta zararlı madde birikmesine sebep oluyor diyorlar, aidin salih ise vücutta zararlı madde birikince akıl ve hikmet kaybolur diyor, yani şimdi akıl hikmet kaybolduğunda manevi huzur yok olup, cennetsel bir ruh halinden çıkıyor olabilir mi (cennetten kovulma ya benzer bir olay) aklımda deli sorular.. olabilir mi olur..
Kayıtsız Üye
kuran da belirtilmeyen bir şeyi nasıl elma veya buğday diye biliriz diyelim ki incil de elma diye geçiyor tevrat ta göremedim elma diye bir şey ve buğday diye o yüzden kesin konuşamıyorum
önemli olan orda anlatılmak istenen hz adem ve havva nın cennet çıkma nedeni bir anlık gaflet dalgınlık olduğudur
Kayıtsız Üye
Bende ezelden beri buğday diye biliyorum.hatta elinde cennetten bir buğday tanesi getirdiğini onu ekip akşama kadar yarattığı yazılı bazı kaynaklarda
hz adem buğday, yasak olan elma mı buğday mı, elma