Kaza Namazı Var mı? Yok mu ?

Kaza Namazı Var mı? Yok mu ?

YeniBoyut
Bir yerde bir şey duydum kaza namazı yok diye,böyle bir şey var mı benim geçmişte kılmadığım namazlar ne olacak ?


Cevap: Kaza Namazı Var mı? Yok mu ?

»чυϞυѕ«
Kaza namazı yoktur diyemeyiz , var ama geçmiş yılları kapsıyacak kadar yok.

Şimdi Peygamber Efendimizin Unutmak-Uykuya dalmak ve Hendek Savaşında düşmanların fırsat vermemesi sebebiyle namazını kazaya bırakmıştır.
Bunun dışında Peygamberimizin kaza namazı yoktur.Hanbeli Mezhebi ise bu üç durum dışında kazayı kabul etmez.Şafii,Maliki ve Hanefi mezhepleri yukarıdaki olaylara kıyasla vaktinde kılınamayan her namazın kaza edileceği görüşüne varmıştır.Fakat deliller Hanbeli mezhebini desteklemektedir,


Kur’an-ı Kerim’den bir ayet göstereyim ;

Namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah’ı anın. Güvene kavuştunuz mu namazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü’minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır. [Nisa Suresi 103.Ayet]


Nisa 103 / Herşeyi açıklıyor,geçmiş yıllardan kalan namazların kazası olmaz,kaza namazı sadece belirli vakitlerce kılınır.


Cevap: Kaza Namazı Var mı? Yok mu ?

»чυϞυѕ«
Geçmiş yıllarda kılınmayan namazların kazası olmaz, Allah’tan af ve mağfiret istenir.Bu Kur’an’da gayet açık bir şekilde belirtilmiştir..Sayın mumsema kardeşim..


musab
< Geçmiş yıllarda kılınmayan namazların kazası olmaz, Allah’tan af ve mağfiret istenir.Bu Kur’an’da gayet açık bir şekilde belirtilmiştir..Sayın mumsema kardeşim.. >

sen yanlış hatırlamıyorsam ilahiyat öğrencisiydin.eğer öyleyse şaşırmayacağım da


»чυϞυѕ«
Doğru hatırlıyorsun da biraz geride kaldı “Mezun oldum”.Hem ayrıca konuyu saptırmanın manası yok.

Geçmiş yılların kazasına dair ne Kur’an da nede Peygamberimizin sünnetinde bir bilgi vardır.Ayrıca Ayet yeterince açık !


Hoca
< Geçmiş yıllarda kılınmayan namazların kazası olmaz, Allah’tan af ve mağfiret istenir.Bu Kur’an’da gayet açık bir şekilde belirtilmiştir..Sayın mumsema kardeşim.. >
< Doğru hatırlıyorsun da biraz geride kaldı “Mezun oldum”.Hem ayrıca konuyu saptırmanın manası yok.

Geçmiş yılların kazasına dair ne Kur’an da nede Peygamberimizin sünnetinde bir bilgi vardır.Ayrıca Ayet yeterince açık ! >


»чυϞυѕ«
Diyanet’in açıklamalarını kaideye almaya gerek duymuyorum kardeşim..


mehmet naim ağım
kaza namazı vardır kim demiş ki yok.kaza namazı olmasa neden peygamber kazaya kalmış sabah namazını niçin kaza etsin ki.bir de yoksa buna delil getir.

Namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah’ı anın Güvene kavuştunuz mu namazı tam olarak kılın Çünkü namaz, mü’minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır [Nisa Suresi 103Ayet]

evet belirli vakitlerde farz kılındı.yani öğle namazı güneş tepeye geldiği andan sonra farz kılınmıştır.diğer namazlarda bunun gibi.bu arada bende senin açıklamalarını kaide almaya gerek duymuyorum.dört yıl ilahiyat okunmakla bir şey olunmaz.10 yıldan fazla medrese okumuş kişiler tanıyorum ve bunlar kaza nmazı vardır diyorlar.dört yıl ilahiyat okuyan birine mi inanacam yoksa küçüklüğünden orta yaşlara kadar hayatını ilimle geçiren birine mi.


123aa123
Var kardeşim


mumsema
< Diyanet’in açıklamalarını kaideye almaya gerek duymuyorum kardeşim.. >
Dört mezhep imamına göre kaza namazı vardır
Bizde 4 mezhebi dikkate almayanı dikkate almıyoruz kardeşim.


TarikateSon!
< kaza namazı vardır kim demiş ki yokkaza namazı olmasa neden peygamber kazaya kalmış sabah namazını niçin kaza etsin kibir de yoksa buna delil getir
>

Mehmet Naim ağım kardeş sen bu ifadeyi yazarken,sanırım: < Şimdi Peygamber Efendimizin Unutmak-Uykuya dalmak ve Hendek Savaşında düşmanların fırsat vermemesi sebebiyle namazını kazaya bırakmıştır >
bu yazıyı görmeden,hooop balıklama atlamışsın.Önce bir sağına soluna bak ondan sonra diyeceğin varsa de.
Ayrıca,kim demiş ki kaza namazı yok diye şeklinde bir ifade kullanırken dikkatli ol.Zira,Rabbim Kitabullah’ında Oruç tutamayanların tutamadıkları günleri konusunda kaza etsinler ifadesini kullanırken,namaz konusunda bu ifadesini herhangi bir ayetinde gördün mü?Kılamayanlar kılamadıkları namazlarını kaza etsinle demeyi unutmuş mudur yoksa onun yerine:Ey iman edenler! Namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi ve -başlarınıza mesh edip- her iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz, iyice yıkanarak temizlenin. Hasta olursanız veya seferde bulunursanız veya biriniz abdest bozmaktan (def-i hacetten) gelir veya kadınlara dokunur (cinsel ilişkide bulunur) da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprağa yönelin. Onunla yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin (Teyemmüm edin). Allah, size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez. Fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz. mi demiş.Ayrıca dikkat ettiysen oruçlu olanlar için yolculukta olanları da kast ederek kaza yapsınlar derken,bu ayette aynı yolculukta olanlar için namazlarını kaza etsinler demiyor.Su bulamazsak bile Teyemmüme baş vurdurup o namazı o vaktinde kılmamızı emrediyor.Ve hatta Nisa Suresi 102.ayeti kerime de de savaş esnasında bile güvenliklerinin sağlanıp o namazın orada kılınmasını emrediyor.Çünkü Nisa suresi 103’te de bunu destekler şekilde;”Çünkü namaz ,müminlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır.’2 buyuruyor.

Kaza namazı var diyen mumsema kardeş,tahminlerime göre elinizden geldiğince namazlara riayet edip kılmaya çalışıyorsunuzdur.Kaza namazı varsa,neden kendinizi bu kadar sıkıntıya sokuyorsunuz kardeşim.kılmayan akıllırdan ne farkım var senin,benim.Bizde namazlarımızı bir süre nadasa bırakalım,vakti zamanı gelince,dünya işleri bitince,50’sinden sonra ömrümüz yettiğince kılalım,veya kırkından sonra,nasıl olsa sizin demenize göre telafisi sonradan mümkün.Ama mahşer meydanında,Rabbim’in huzurunda,sorgu esnansında,Rabbim o kaza namazı kılanlara:” Bankalara olan borcunuzun hesap kesim günü geldiğinde,ne demeye bankalara koşturuyordunuz,10 sene 20 sene sonra ödeseydiniz ya onlara da,sıra namaz kılmaya geldiğinde zamanında hesabı kesilen namaz borcunuzu ödemek için huzuruma koşmadınız.” derse,yada elektriklerim kesilir korkusuyla,faturanızın gününü geçirmeden ödeyenler,son nefesim kesilir,Rabbim’e hesap nasıl veririm korkusuyla neden namaz borcunu o anda ödemediler.

Kaza namazı vardır diyerek,insanları bu namaz konusunda tembelliğe alıştıran,küfre götüren (”kişi ile şirk arasında namaz vardır”hadisi ortada beyler) diyanetiniz,kimden bunun ruhsatını almışta kalkıp millete kaza namazı borçlerınızı şöyle ödeyin böyle ödeyin diye ahkam kesiyor.Aynı kibri imsak vakitleri konusunda da gösteren Diyanet işleri Başkanlığı değildir benim önderim.Hazreti Allah ve Peygamberim Resulullah’tır.Rabbim; olsaydı kaza namazı,Oruç bahsinde,hasta ve yolcular için kullandığı kaza etsinler ifadesini, namazını kılamayanlar için de emin olun tekrarlardı.Peygamberimiz,mutlak suretle uykuya yenilenler ve unutanların dışında bir kaç hususuda namazını kılamayanlar konusunda ilave edip bizlere bildirirdi.Ne hesap vereceksiniz Rabbime:”Diyanet kaza namazı var ” dedi biz de rahat rahat kazaya bıraktık mı?….Aklınızı başınıza toplayın beyler,Yaradan adına Ameller konusunda laf söylemeyin,söylenmesi gereken herşeyi eksiksiz olarak söyledi ve Peygamberi aracılığı ile bizlere bildirdi…


»чυϞυѕ«
TarikateSon! kardeşim yorumunu sıkılmadan sonuna kadar okudum ve hakikaten öyle güzel anlatmışsın ki benim yıllardır ayetlerle ispat edemediğim şeyleri kendi dilinden harika yazmışsın..


Berşan
forumduasi.com/farz-namazlar/15517-kaza-namazi-konusundaki-tereddutlerle-ilgili-bir-aciklama.htmlPeki kaza borcu yoktur görüşünü savunan arkadaşlar mazeretsiz kılınayan farz namazlarındaki açığı nasıl kapatacaklar bunu bir bana açıklasınlar.Çünkü bakın hadis’i şerifte ne demiş Peygamber Efendimiz (s.a.v.)

“Kıyamet günü, kişi amellerinin arasından önce namazın hesabını verecek. Bu hesap güzel olursa kurtuluşa erdi demektir. Bu hesap bozuk olursa hüsrana düştü demektir. Eğer farzından noksanlık çıkarsa., Allah Teâlâ Hazretleri, ‘bakın kulumun, nâfilesi var mı?’ buyurur. Böylece farzın eksikleri nâfile ile tamamlanır. Sonra bu şekilde olmak üzere, diğer amelleri hesaptan geçirilir. (Tirmizî, Salât 305; Neseî, Salât 9)

Hadiste açık açık diyor farzlarınızda noksanlık varsa nafilelere bakılır yani senin nafile olarak kılıp Yüce Allah (c.c.)’ın kabul ettiğinamazlar farza sayılacakken hala kaza namazı yoktur demek nasıl bir mantık ürünüdür çözemiyorum.
Ayrıca kaza namazı hakkında bir kaç görüş.

Farz namazı, özürsüz vaktinden sonra kılmak, büyük günahtır. Bu günah, yalnız kaza edince affolmaz. Kaza ettikten sonra, ayrıca tevbe veya haccetmek de gerekir. Kaza edince, yalnız namazı kılmamak günahı affolur. Kaza kılmadan, tevbe edilince, terk günahı affolmadığı gibi, tehir günahı da affolmaz, çünkü tevbenin kabul olması için, günahı terk etmek şarttır. (Dürr-ül-muhtar)

Farzlara önem verip tembellikle yapmayan kimse mürted olmaz. İmanı gitmez, fakat bir farzı yapmayan Müslüman, iki büyük günaha girer: 1- O farzın vaktini ibadetsiz geçirmek yani farzı geciktirmek günahı. Bunun affolması için tevbe etmek gerekir. 2- Bu farzı yapmamak günahı. Bu büyük günahın affolması için, bu farzı hemen kaza etmek lazımdır. Kazayı geciktirmek de, ayrıca büyük günah olur (Berika)

Kaza borcu yoktur diyen kardeşlerim bir daha düşünsünler bence varmı yokmu diye.


TarikateSon!
< farz namazlarındaki açığı nasıl kapatacaklar >
Açık yapmasaydın kardeş,arayı açarken düşünseydin,Rabbinin senin üzerinde belirlediği farzlarını zamanında layıkıyla yapsaydın,onun bunun dediği ”kaza edersin sonra boşver” tuzağına düşmeseydin.Namaz sana bana bulûğ çağından itibaren farz olmadı mı? oldu.Yapsaydın o zamandan beri,ne tuttu ne engelledi seni,Rabbinin huzurunda olmak istedinde.

Ayrıca bu tarz tartışmalara girerken kelimelerin manaları hakkında bilgi sahibi olmadan,atlamayın konunun içine.Nafile namaz ile kaza edildiği söylenen namazlar,ikisi birbirinden farklı uygulamalardır.Nafile namaz kılma diyen yok kimseye,hatta Peygamberim bile tüm farz namazlarını eksiksiz yaptığı yetmiyormuş gibi,ayrıca sabahlara kadar nafile ibadetleriyle de meşgul olduğu geceler varmış.Sen de bunu yapabilirsin.Geçmişte yaptığın hataya düşmeden,bugünden itibaren (ya da ne zamandır kılıyorsan namazını) namazlarını vakti içinde kılmaya gayret edersen ve geçmişteki gibi namaz kılmamazlık zamanlarındaki o büyük günahı bir daha işlemeyeceğine tam teslimiyetle tevbe edersen,kişinin bu şekilde yaptığı tevbelerin kabul olacağı müjdesine muhattab olanlardan olabilirsin.Yani geçmişte kılmadığın namazlarının günahı senden sorulmaz Allah’ın izniyle.Üzerine birde devam edebilirsen nafile namazlarını ekledin mi,senden kralı yok:)
Yukarıda sözlerinden örnekler verdiğin alimlerin sözleride benim dediklerime paralele şeyler zaten.Ama sen sen ol bir daha nafile ile kazayı birbirine karıştırıpı bilgi kirliliğine vesile olma tamammı benim güzel kardeşim.
< Peki kaza borcu yoktur görüşünü savunan arkadaşlar >
Bak bir kelime kirliliği de daha lafının girişinde anlamadan dinlemeden gelişine vurarak yapmışsın.Biz kaza borcu yoktur cümlesinin savunmuyoruz,vaktinde geçmişte keyfiyetten kılınmayan o namazlar,sonradan kaza edilerek ödenebilir diyenlere karşı lafımızı söylüyoruz.Anlama zorluğu çeken arkadaşlar için bir daha sorabilirim:
Madem öyle bir kıyak var,(ben ayetlerde göremedim dediğim halde!) neden şu gencecik yaşımda namazlarımı eksiksiz kılmaya çalışıyorum ben,neden kılmayanların yaşadığını zannettiği rahat hayatı bende yaşıyamıyorum?Bende sonra kılmak isterim,neden kılıyorum şimdi,neden?


Berşan
@TarikateSon
Aslında mesajımı dikkatle okusa idin benim hangi namazların kaza namazları vardır dediğimi anlardın ama nerde.Yine anlamadan boşu boşuna o kadar yazı karalamaşsın.

< Açık yapmasaydın kardeş,arayı açarken düşünseydin,Rabbinin senin üzerinde belirlediği farzlarını zamanında layıkıyla yapsaydın,onun bunun dediği ”kaza edersin sonra boşver” tuzağına düşmeseydin.Namaz sana bana bulûğ çağından itibaren farz olmadı mı? oldu.Yapsaydın o zamandan beri,ne tuttu ne engelledi seni,Rabbinin huzurunda olmak istedinde. >
kardeş benim kaza borcu olan biri olduğum konusunda sana haber falanmı geldide böyle konuşuyosun.Hayırdır beni veya namazını kazaya bırakmış birini yargılama hakkını sana kim verdi???????
Eğer birisi vermedi ise nerden geliyor bu rahatlık???? Sana tavsiyem bir şey yazmadan önce bin kere düşünmen ki verdiğim bu tavsiyemin boşa gideceği yönünde bir his var içimde.
Bak bu hadisi kendine düstur al güzel kardeşim.

(Tevbe ettiği bir günahtan dolayı birini ayıplayan, aynı günaha müptela olmadan ölmez.) [Tirmizi]

< Ayrıca bu tarz tartışmalara girerken kelimelerin manaları hakkında bilgi sahibi olmadan,atlamayın konunun içine.Nafile namaz ile kaza edildiği söylenen namazlar,ikisi birbirinden farklı uygulamalardır >
< Ama sen sen ol bir daha nafile ile kazayı birbirine karıştırıpı bilgi kirliliğine vesile olma tamammı benim güzel kardeşim. >
Çok şükür kavramlar konusunda bir sıkıntım yok.Dediğim gibi ortada okuduğunu anlayamama konusunda bir sıkıntı var güzel kardeşim.

< Geçmişte yaptığın hataya düşmeden,bugünden itibaren (ya da ne zamandır kılıyorsan namazını) namazlarını vakti içinde kılmaya gayret edersen ve geçmişteki gibi namaz kılmamazlık zamanlarındaki o büyük günahı bir daha işlemeyeceğine tam teslimiyetle tevbe edersen,kişinin bu şekilde yaptığı tevbelerin kabul olacağı müjdesine muhattab olanlardan olabilirsin >
Kardeş bana İbni Teymiye’nin sözleri ile gelme lütfen.İbni Teymiye hakkında fazla bilgim olmasada bu kadar ehli sünnet aliminin karşı çıktığı bir alimin görüşünü dinlemem.

< Yukarıda sözlerinden örnekler verdiğin alimlerin sözleride benim dediklerime paralele şeyler zaten >
Malesef aynı şeyler değil kardeşim.Hele hele özürsüz farz namazı kılmayana kaza namazı gerekmez diyen biri ile hiç değil.


TarikateSon!
< Açık yapmasaydın kardeş,arayı açarken düşünseydin,Rabbinin senin üzerinde belirlediği farzlarını zamanında layıkıyla yapsaydın,onun bunun dediği ”kaza edersin sonra boşver” tuzağına düşmeseydinNamaz sana bana bulûğ çağından itibaren farz olmadı mı? olduYapsaydın o zamandan beri,ne tuttu ne engelledi seni,Rabbinin huzurunda olmak istedinde >
BU HİTABIM,SENİN ŞAHSINA DEĞİL,NASIL KAPATACAKLAR DİYE AVUKATLIĞINA SOYUNDUĞUN AHALİNİN TÜMÜNE GENEL ANLAMDA BİR HİTAPTIR.Biraz samimiyetin dozunu ayarlayamamışım o kadar,üstüne alınma yani.Ha evet üstüne alınıyorsan da < kardeş benim kaza borcu olan biri olduğum konusunda sana haber falanmı geldide böyle konuşuyosun >
bu tarz kaçamak cevap yerine( ki namaz bahsi geçtiğinde,kılmayanlar hep aynı savunmayı yapar”nerden bilmiyorsun kılmadığımı?” diye) Elhamdülillah namazlarımı kılıyorum diye örnek bir cevap verirsin,merak etme bu riya falan da olmaz,hem kılmayanlara ibret olursun,hem ucundan da olsa bizi kendine şahit kılmış olursun.
İbni teymiye tasavvuf ehlini yerden yere vurup darmadağın ettiği için sevilmez.İbni teymiyeyi tarafsız bir ağızdan dinlemeni tavsiye ederim.Google amcaya”asırların kavgası ibni teymiye yaz,orda anlatılan İbni Teymiye ye kurban ol.Kulaktan dolma iftiralara da kanmamış olursun.


Berşan
< ,kılmayanlar hep aynı savunmayı yapar”nerden bilmiyorsun kılmadığımı?” diye) >
Hadi yukarıda samimiyetin dozunu ayarlayamadın.Burada neyin dozunu ayarlayamadın.
Hayırdır milletin içindekileri falanmı okumaya başladın nedir? FesuphanAllah.

< İbni teymiye tasavvuf ehlini yerden yere vurup darmadağın ettiği için sevilmez.İbni teymiyeyi tarafsız bir ağızdan dinlemeni tavsiye ederim.Google amcaya”asırların kavgası ibni teymiye yaz,orda anlatılan İbni Teymiye ye kurban ol >
Kusura bakma ama senin mesajların fazla samimi olmaktan çıkıp dengesizleşmeye doğru yol almış hatta yol almakla kalmamış gideceği yere varmış.
Kurban ol demek nasıl bir tabirdir acaba. Allah (c.c.) Hz.İsmail’i bile kendine kurban etmezken ben İbni Teymiye’ye kurban olacam ha.
Bir önceki mesajımda “Sana tavsiyem bir şey yazmadan önce bin kere düşünmen ki verdiğim bu tavsiyemin boşa gideceği yönünde bir his var içimde.” gibi bir tabir kullanmaşım . Haklı çıkmama üzüldüm.

Kardeş aslında senin derdini biliyorum.Tartışmada haksız olduğunu aslında sende biliyorsun ve işi tasavvufa götürmeye çalışıyorsun.Kusura bakma ama senin gibi aklına her eseni yazan biri ile tartışmaya girmeyecem.Hele bu konuda hiç.
Hadi selametle.


TarikateSon!
< Hayırdır milletin içindekileri falanmı okumaya başladın nedir? FesuphanAllah
>

Senin alıntı yaptığın sözümü söyleyebilmem için milletin içindekileri okumama gerek yok,zirâ bu söylemlerini içlerinden değil de,senin suratına ukala bir ifadeyle bakarak”sen benim namaz kılmadığımı nerden biliyorsun” derler.
< Kurban ol demek nasıl bir tabirdir acaba >
Nasıl bir tabir olduğunu biliyorsun canım sende işi gerdirmek için laf kalabalığı yapmana gerek yok,günlük hayatında hiç kullanmıyor musun sank bu ifadeyi,sevimli küçük yeğenini ya da evladını severken ya da ne bileyim bir çok yerde, yerinde ya da yersiz kullandığımız bir tabir işte anladın ama yokuşa çekmişsin ifademi. < Kardeş bana İbni Teymiye’nin sözleri ile gelme lütfenİbni Teymiye hakkında fazla bilgim olmasada bu kadar ehli sünnet aliminin karşı çıktığı bir alimin görüşünü dinlemem
>

Vereceğim linkteki konumu senin bu sözüne istinaden açtım.Bak bakalım ehli sünnet alimleri ve karşıt görüşlü alimler ne diyorlarmış O’nun hakkında.Faladan biraz gerçekci bilgiler edinmiş olursun bu sayede:

forumduasi.com/sizden-gelen-sorular/223503-ibn-i-teymiyeye-dil-uzatan-kendini-bilmezler-kime-ayip-ettiginizi-okuyup-gorun.html#post806721


Berşan
Geç sen bunları, insanın evladına kurban olurum demesi başka senin dediğin gibi demesi bambaşka.Yanar dönerlik yapmaya gerek yok.Dediğinin arkasında dur bence.

Kusura bakma ama İbn’i Teymiye’den önce okumam gereken tonla alim var.Ömür İbn’i Teymiye’yi okumaya yetermi bilinme


TarikateSon!
Tamam sana zorla İbni Teymiye oku demiyorum,sadece yargısız infaz yapma!O bahsettiğin tonla alimi okuduktan sonra allak bullak olan kafanı İbni Teymiye ile temize çekmiş olursun daha ii olur senin içinde:)


Kingo99
Bu Cok Arastirmam ve Gercekten Allahtan korkup Peygamberin yolunda gidenlerin Görüsüdür.

Kaza Uykuda kaldiktan veya unutursaniz veya Düsman tehlikesi vs. Mazaret olarak kabul edilecek bir Mazaret olursa hemen Kaza edilir. Ama Gecmisteki Yillardaki Kazalar Kilinmaz?

Yoksa Peygamberin Kilmadigi, Yapmadigi birseyi siz mi Yapacaksiniz?? O Hocalar Fetva verirken, bir Hadis bile gösteremiyorlar, o halde Yapmamiz gereken

Kilmadigmiz Namazlar için Güzel bir Tövbe ile Allah’a yönelmek ve sonra Namazlara titizlik gösterip Kilmaktir.

Allah’a Emanet olun, Mumsemanin mesajini gördüm ve Sok oldum ondan kayit olup cevap yazdim…


kompleks
Kaza namazı yok, kazaya kalan farz namazı var. Bu noktada kafan karıştı sanırım.


karadamlalar
eksik farzların nafile ile tamamlanacağı hadisini delil gösterip kaza namazını farz namazı şeklinde nakleden seleften birisi yoktur(4 imam da seleftendir)


Kingo99
Hayir, Diyelim birisi 30 Yasinda Namaza baslasa, onun eskiden kilmadigi Farz namazlari ne olur? (Anlamaniz için Örnek soru)

Ne olur, Kilmaz neden? Peygamberimiz Kaza Namazlari kılmamistir. Peygamberin Yapmadigi bir şey Bidattir. Tövbe ederek Rabbinden aff dilemek dogrudur ve sonra artık Namaza atilip, hem sünnetleri hemde nafile kilip kendimizi tatmin edebiliriz.

Ama Kaza namazını ne zaman kılınır diyor efendimiz: Uyursak, unutursak ve baska bir Tehlikeden dolayi birakabiliriz

Ama simdiki Hocalar ne diyor

Kaza Namazi vardir – Peki Hocam Sen Peygamberin yolunda değil misin? Hz. Muhammedin Yapmadigi birseyi yaydikca yaydilar ve şuan bu haldeyiz…


Kingo99
Allahin bile istemedigi birseyi nasıl biz VAR diyebiliriz, Peygamberin AS bile yapmadigi birseyi nasıl yapabiliriz.

Akil var Mantik var…


kompleks
@Kingo99 sağlam kaynak ver o zaman kardeşim, inalım.

30 Yaşında namaza başlayan adamda unutmuştur namaz kılmayı 😀


karadamlalar
kingo kardeşim,direk bidat demek doğru değil.şöyle,
bir kişi özellikle farz borcum bitsin diye namaz kılıyorsa bunda hata yoktur,ancak bunun “kaza” olarak adlandırılması yanlıştır.kaza namazı diye FARZ bir namaz yoktur,peygamberimiz(aleyhisselatu vesselam) da meşru mazeretlerle kıldıkları dışında kaza namazı kılmamıştır.fakat bir kişi zaten sünnete göre namazı takip ederse sabahta 2,öğlede 4+2+,ikindide 4,akşamda 2,yatsıda 2+3 nafile kılmış oluyor,ben de bu yüzden ek olarak nafile namaz kılmam,kılana da bir şey demem.


Kingo99
bidat yanlis, vAllahi silecektim o cümleyi ama mesaji gönderdikten sonra düzenleyemedim. karadamlalar agzina saglik iste sen doğru konustun, bende sünnetlere ve arada ek nafile kiliyorum ins böyle dewam ederim, teredütte olanlara da tavsiye ederim


kaza namazı var mıdır, kaza namazı var mı, kaza namazları nasıl kılınır mehmet okuyan

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();