Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

ömerhattab
cenaze namazıda ölüye dua değilmidir…?Cenaze namazında okunan fatiha değilmidir?vahhabiler Ölülere fatiha okunmaz deniyor?


Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

rana
vahhabiler ne dedigi ehli sünnet yolunda olanlari hiç ilgilendirmiyor..


Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

@mir
🙂 🙂
bazıları "biz İslam’a düşmanız" demeye korkup "Biz Şeriata düşmanız" dediği gibi
bu arkadaş da bidatlere karşı olan bizlere "vehhabi, mezhebsiz, selefi" vs diyor garibim
hatta geçenlerde bana "kemalist" bile demişti 🙂

konuya gelince
Resulullah’ın cenaze namazı kıldığı ve Fatiha okuduğu nasslarla sabittir
sen Resulullah’ın cenaze namazı hariç
bir mezarlık ziyareti senasında Fatiha okuduğuna dair nass getirebilir misin?
tabii ki hayır

Onun (sav) mezarlık ziyaretindeki sünneti şudur:
Hz. Âişe sevgili eşi Efendimize soruyor:
– Kabirleri ziyaret ettiğimde ne diyeyim yâ ResûlAllah?
– Şöyle de: "Bu yerlerin mümin sakinlerine selam olsun! Biz de Allah dilerse size katılacağız. Size de bize de Allah’tan âfiyet (af ve iyilik) diliyorum! (Buhârî, Müslim).

hani fatiha?
hani "şu kabirde yatanın yüzüsuyu hürmetine" diye başlayan dualar

ey sufi kardeşler!
gelin şu 2 konuda birleşelim:
1) Kur’an ayetlerine onda yazmayanları katmayalım
mesela vesile einmekle ilgili ayeti verip
bu ayetin "felanın yüzüsuyu hürmetine" dua etmeye
veya daha da kötüsü "yetiş ey felan" demeye delil saymayalım
vb

2) akidevi konularda Kur’an hariç sadece sahih hadisleri delil alalım
ve onları da yine saptırmadan yorumlayalım
mesela Ömer ra zamanındaki kuraklıkta onun yanında hazır bulunan Resulullah’ın amcası ile yaptığı tevessülü
yanımızda hazır bulunmayanla tevessüle denk saymayalım
vb

ha ne dersiniz?
var mısınız buna?


Cevap: Acaba bu Vahhabiler cenaze namazını kılıyorlar mı?

karadamlalar
Nasslari saptirip sonra da "vehhabilik" deyip ehli sünneti unutmakta nefislere bahane araniyor,mezhep imami bildiginiz imam i azam kalksa dirilse vehhabilik lafini edene beddua ederdi


islamyolu
Resulü Ekrem (sallAllahu aleyhi ve sellem) Efendimiz bir kabristanda bulunan iki mezar sahibinin azab çekmekte olduklarını anlamışlar. Mübarek ellerine aldıkları yapraksız bir yaş hurma dalını ikiye bölüp bir kısmını bir kabrin ve diğerini de öbür kabrin başına dikmiş ve: Umulur ki, bunlar kuruyuncaya kadar, bu kabir sahiblerinin çekmekte oldukları azab hafifleyecek, buyurmuş mamışdır @mir. Gerçekten Sapıtmanın anlamı yok. O Dallar zikir çektikce Onların Azapları hafifleyecekse bizim Fatiha okumamız neden Rahatlatmasın onları.

devam edelim.

"Resulullah (sav), "Kuranın kalbi Yâsîn’dir. Bir kimse onu Allah’ı ve ahiret gününü murat ederek okursa Allah onu affeder. Onu ölülerinize okuyunuz." (Tirmizi)

Hz. Ebû Bekir’in (r.a.) rivayet edilen hadisi şerifte

"Kim babasının veya anasının veya bunlardan birisinin kabrini Cuma günü ziyaret ederek orada Yasin Sûresini okursa, Allah kabir sahibini bağışlar." (İbni Mace Tercemesi, 4:274)

(Ölülerinize Yasin okuyun!) [İ.Ahmed]

(Yasin-i şerif okuyun. Onda, on bereket vardır: 1- Aç okursa, doyar. 2- Çıplak, okursa, giyinir.3- Bekâr okursa, evlenir. 4- Korkan okursa, emin olur. 5- Mahzun okursa, ferahlar. 6- Misafir okursa, seferde yardım görür. 7- Kayıp olan bulunur. 8- Hasta okursa, şifa bulur. 9- Ölüye okunursa, azabı hafifler, 10- Susayan okursa, suya kavuşur.) [Deylemi]

(Ana babasının veya birinin kabrini her Cuma günü ziyaret edip Yasin suresini okuyana, Allah, Yasin’deki her harf miktarınca mağfiret eder.) [İ.Rafii]

Ahmed bin Hanbel hazretleri, (Kabristana girince, Fatiha, Kul-euzüler ve İhlâs surelerini okuyun! Sevabını ölülere gönderin! Sevabı hepsine vasıl olur) buyurdu. Hadis-i şerifte de, (Bir kimse, kabristandan geçerken, 11 kere İhlas suresi okuyup sevabını ölülere hediye ederse, kendisine ölüler adedince sevab verilir) buyuruldu. (Etfal-ül müslimin – İmam-ı Birgivi)

Kabristanda Kur’an-ı kerim okumak sünnettir. (Seyyid Ahmed Tahtavi)

"forumduasi.com/diger-sahabeler/20522-sahabe-isimleri.htmlSahabe âlimlerinden Abdullah bin Ömer, ölülerin ruhuna Bakara Sûresinden okunamasını tavsiye ederdi." (Beyhaki)


Mezarlıkta Kur’an-ı kerim okuyup, sevabını ölülere hediye etmeli. (Fetava-yı Hindiye c.5, s.350)

Mezarda yüksek sesle veya yavaş Mülk suresi veya diğer sureler okunabilir. (Zahire)

Kur’an-ı kerimin sesini duyarak ölünün rahatlamasına niyet eden, yüksek sesle okur. (Haniyye)

Mezarda Kur’an okumak -günah getiren ve dalalet anlamına gelen- bir bidat değildir. Sözlük anlamı itibariyle bidat dense dahi, biday-ı hasene türündendir. Çünkü, Kur’an okumaktan hasıl olan sevabın ölünün ruhuna ulaşacağı hususu, cumhur-u ulemanın ittifak ettiği bir konudur. Bu konuda en çekingen davranan Şafiiler de vefat edenin ardından okunan Kur’an sevabının ona ulaşacağını kabul ederler.(bk. Nevevî, el-Mecmu, 15/521-522).

"Cuma günleri anne babasının ya da onlardan birinin kabirierini ziyaret ederek başlarında Yasin okuyan kimseye Allah, okuduğu her harfe mukabil mağfiret ihsan eder" buyrulmuştur." (Gazalî, Deylemî’den naklen)

Tamam kabulümdür. Peygamber efendimiz (SAllahu aleyhi ve sellem) gidipte Bir kabre Yasin veya fatiha okuduguna dahil bir Hadis görmedim. bunu sizlerde delil sayıyorsunuz. durmadan da bunu kullanıyorsunuz Peki ey Zeki arkadaşlar bizde size soralım o zaman Peygamber efendimizin Kabire yasin veya fatiha okunmaz dediği bir hadisi şerif getirin de göreyim.

Bakın Peygamber efendimizden Örnek getirdim.

Ashabı kiramdan örnek getirdim.

Müçtehid alimlerimizden örnek getirdim.

Ehli sünnetin değerli Alimlerinden örnek getirdim.

Daha size ne getireyim. İşte bunu vehabiler inkar ediyor. Sizlerde inkar ederseniz o zaman ehli sünnetim demeyin . Ehli sünnet Alimlerimizden kim inkar etmiş ki. Onların baş alimleri Müçtehit alimlerinden İmam şafi , İmam nevevi gibi Alimler inkar etmiyor. İmam Gazali inkar etmiyor size ne oluyorda inkar ediyorsunuz.

< Nasslari saptirip sonra da "vehhabilik" deyip ehli sünneti unutmakta nefislere bahane araniyor,mezhep imami bildiginiz imam i azam kalksa dirilse vehhabilik lafini edene beddua ederdi
>

Mezhep imamı bildiğiniz diyorsun peki sen Mezhep imamı olduğuna inanmıyormusun. Mezhepsizmisin. Mezhep Alimimiz kalkıp dirilse Sizleri görüp Kalp krizi geçirirdi Be . Dirildiği ile Öldüğü yine bir olurdu. 🙂


deniz29
Malikilerle ve vahabilerler iç içe yasadim, su kadarini diyorum, Allah akil versin onlara. Sûnnet onlari hiç ilgilendirmiyor, onlar daha çok islerini geldiği gibi yapiyorlar


islamyolu
< Malikilerle ve vahabilerler iç içe yasadim, su kadarini diyorum, Allah akil versin onlara. Sûnnet onlari hiç ilgilendirmiyor, onlar daha çok islerini geldiği gibi yapiyorlar >
KArdeş Malikiler Ehli sünnettir. Karıştırmışındır Vehabilerle. Vehabilere gelirsek Krallarının baştan aşağı her yerini yalarlar sen gidersin kabenin taşını öpersin şirke düştün derler . Buradaki arkadaşlarda ne kadar Vehabi değilim dese onların kitaplarından zehirlenmişler. Onların itikatında olan hocalardan zehirlenmişler. onlar Mezheplerede karşılar zaten. hepsinin doğrusunu alırım diyorlar (Küçük akılları ile) yani mezheplerde kokteyl yapmayı çok severler bu yüzdende 4 mezhep dışına çıkarlar. Birde şimdikilerde Müçtehid olma istekleri vardır. Kendi kendilerine Ayetten hadisten hüküm çıkarıyorlar. o kadar çok zekilerki imam Azamı bile beğenmiyorlar. hele birde laf cambazlıkları var sorma. Ben alimlere uymam diyorlar, Peygamberimiz ve sahabelerime uyarım diyorlar. Sanki o alimler şeytana uymuşlar.
şimdide çıkarmışlar Kabre yasin okunmaz , Fatiha okunmaz. Kabre şarkı söylenir diyecekler neredese. Yav iki odun parcası zikir ediyor diye mezara dikiyorlar ki Azapları hafiflesin. Koskoca Allahın kelamı Kur’an okunduğu zaman Bidat diyorlar. Ben bunlardan Allah’a sığınırım gerçekten çok tehlikeli insanlar


karadamlalar
islamyolu ben siz lafini o alimlerin hatalarini da mutlak doğru kabul ettiginizden kullandim,yoksa mezhep imamlari ile bir sorunum yok onlarin yolundayiz elhamdulillah


islamyolu
< islamyolu ben siz lafini o alimlerin hatalarini da mutlak doğru kabul ettiginizden kullandim,yoksa mezhep imamlari ile bir sorunum yok onlarin yolundayiz elhamdulillah >
Peygamberler Hariç her insan hata eder . İmam azam da hata eder , İmam şafide diğerleride. Ama onların dini yönden yaptığı hatalar içtihat hatasıdır. Allah tarafından o hatalara karşı günah yazılmaz aksine sevap kazanırlar. Çünkü doğruyu bulmak için son kozunu kullanmışlardır. Doğru tutturan 2 ecir sevap yanlış tutturan 1 ecir sevap.

misal olarak kan geldi hanefide abdest bozuldu.

kan geldi Şafide abdest bozulmadı.

Peki bunun doğrusu hangisi biz bilemiyoruz. Ama Allah katında 1 Doğru vardır. onuda Allahtan başka kimse bilemez. Bizlerde İmam azam gibi imam şafi gibi içtihat etme yetikisine sahip olmadığımızdan Mezhebimize göre amel edecegiz. ikiside Farklı hadisi şerifleri kendilerine delil getirmiştir. biz hanefi mezhebindeysek hanefi mezhebi ne diyorsa onu uygulamak zorundayız. Kokteyl yaparsak yani bir ondan bir bundan yaparsak bu sefer 4 mezhebe göre abdestsiz oluruz . gerçekten bir düşününce nasıl karışıklıklar çıkar. kan gelir Şafide bozulmaz dersin. şafiye geçersin bir baktım hanımının eline deydin Abdest bozuldu. bu sefer Hanefinin kini alırsın . ben ne anladım bu işten 🙂


karadamlalar
Mezhep alimleri delilsiz ictihadi ogrenene ictihadimi taklid helal değil demistir,ayrica hatali goruslerimizi terkedin demislerdir.bu durumda mesela kanin abdest bozmasi konusunda imam ebu hanife hata etti,bu durumda dogruya isabet eden gorusu secmek niye mezhepsizlik oluyor?aksine bunu yapmamak mezheplere taassupu getiriyor ve dinde mutlak hukum aranan seyleri arttirmis oluyor.


deniz29
Islam yolu kardesim, karistirdigimi sanmiyorum, suudi arabistan asilli insanlardan bahsediyorum. 8 yasindaki bir kiz ergenlik cagi geldi diye "zorla" evlendirilebiliyor. Bunun da Peygamber efendimizin buyurdugunu iddia ediyorlar Daha çok ôrnek verebilirim. Saygilarimla


@mir
< Resulü Ekrem (sallAllahu aleyhi ve sellem) Efendimiz bir kabristanda bulunan iki mezar sahibinin azab çekmekte olduklarını anlamışlar. Mübarek ellerine aldıkları yapraksız bir yaş hurma dalını ikiye bölüp bir kısmını bir kabrin ve diğerini de öbür kabrin başına dikmiş ve: Umulur ki, bunlar kuruyuncaya kadar, bu kabir sahiblerinin çekmekte oldukları azab hafifleyecek, buyurmuş mamışdır @mir. Gerçekten Sapıtmanın anlamı yok. O Dallar zikir çektikce Onların Azapları hafifleyecekse bizim Fatiha okumamız neden Rahatlatmasın onları. >
bu senin yorumun
ben bu hadisten -tabii sahihse- bunu anlamıyorum
Resulullah neden faydası sürekli olacak bir Fatiha okumamış da
faydası çöl sıcağında 1-2 saati geçmeyecek bir çift çubuk dikmiş?
hadis sahihse bile Fatiha okumaya delil değildir

< "Resulullah (sav), "Kuranın kalbi Yâsîn’dir. Bir kimse onu Allah’ı ve ahiret gününü murat ederek okursa Allah onu affeder. Onu ölülerinize okuyunuz." (Tirmizi) >
ölülere okumaktan kastın ölmekte olanlara okuyun anlamına geldiği yorumları yapılmış alimlerce

< "Kim babasının veya anasının veya bunlardan birisinin kabrini Cuma günü ziyaret ederek orada Yasin Sûresini okursa, Allah kabir sahibini bağışlar." (İbni Mace Tercemesi, 4:274) >
metni uydurmaya benziyor Allahu Alem
bu sahih olsa ashabın hemen hepsinin anababası kafir öldüler
ama hiçbirisinin onlara Yasin okuduğunu bilmiyorum

< (Yasin-i şerif okuyun. Onda, on bereket vardır: 1- Aç okursa, doyar. 2- Çıplak, okursa, giyinir.3- Bekâr okursa, evlenir. 4- Korkan okursa, emin olur. 5- Mahzun okursa, ferahlar. 6- Misafir okursa, seferde yardım görür. 7- Kayıp olan bulunur. 8- Hasta okursa, şifa bulur. 9- Ölüye okunursa, azabı hafifler, 10- Susayan okursa, suya kavuşur.) [Deylemi] >
buna inanıyorsan yemek yeme de Yasin oku bakalım doyacak mısın?
Deyleminin firdevs adlı kitabı uydurma doludur
bildiğim kadarı ile rivayet ettiği hadislerin senedini vermeye tenezzül dahi etmemiştir

< "forumduasi.com/diger-sahabeler/20522-sahabe-isimleri.htmlSahabe âlimlerinden Abdullah bin Ömer, ölülerin ruhuna Bakara Sûresinden okunamasını tavsiye ederdi." (Beyhaki) >
bu da uydurmaya benziyor Allahu Alem

Resûl-i Ekrem sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212).
demek ki neymiş Bakara Suresi kabristanda değil evde okunmalıymış

< Tamam kabulümdür. Peygamber efendimiz (SAllahu aleyhi ve sellem) gidipte Bir kabre Yasin veya fatiha okuduguna dahil birHadis görmedim. bunu sizlerde delil sayıyorsunuz. durmadan da bunu kullanıyorsunuz Peki ey Zeki arkadaşlar bizde size soralım o zaman Peygamber efendimizin Kabire yasin veya fatiha okunmaz dediği bir hadisi şerif getirin de göreyim.
>

bak bunu daha önce defalarca yazdım
ibadetlerde aslolan haramlıktır
yani lehinde şeriattan bir delil olmayan her ibadet haramdır
dolayısı ile biz haramlık hakkında delil getirmeye mecbur değiliz
şeriatta bunu emreden bir nass olmamsı haramlık için yeterli delildir
sen ise helal olduğunu iddia ediyorsan hellalik hakkında delil getirmelisin

mezhebler hakkında yazdıklarına gelince
mezheb imamlarının hata edebileceklerini kabul ediyorsun
peki ya ufak bir kan gelmesi ile abdestin bozulacağı konusunda ebu Hanife
kadına dokununca abdestin bozulacağı konusunda da imam Şafii yanılıyorsa?


islamyolu
< Mezhep alimleri delilsiz ictihadi ogrenene ictihadimi taklid helal değil demistir,ayrica hatali goruslerimizi terkedin demislerdir.bu durumda mesela kanin abdest bozmasi konusunda imam ebu hanife hata etti,bu durumda dogruya isabet eden gorusu secmek niye mezhepsizlik oluyor?aksine bunu yapmamak mezheplere taassupu getiriyor ve dinde mutlak hukum aranan seyleri arttirmis oluyor. >
Kardeşim bu Müçtehid alimler için geçerlidir. onların başka bir müçtehidi taklit etmesi caiz değildir. İsabet eden görüşü seçmek niye mezhepsizlik olsun diyorsun sen hangisi doğru olduğunu biliyorsan İmam Azam dan daha iyi biliyorsun.. bak oradada demişsin Kanın abdesti bozmasına İmam Azam hata etti diyorsun. Tamam benimde kabulümdür. Sahabelerimizden çok örnekler var yaralı iken kan aktığı halde namaza durdukları sabittir. Hanefi mezhebinde ise ” Her akan kandan dolayı abdest al. (Darekutni) delil saymışlardır. Diğer sahih rivayetlere göre bu zayıf düşünüyor. Ama İmam azam eğerki o hadisi şerifleri duymamışsa ben bu işe şaşarım. Çünkü en çok sahabe ile görüşen İmam azam dır. Emin olun ki bizim bilmedigimiz daha başka şeylerde vardır. İmam azam Sadece bu hadisi şerifi delil sayacagını sanmam. Ebu yusuf ta imam Azam görüşünde ayrıca.

< bu senin yorumun
ben bu hadisten -tabii sahihse- bunu anlamıyorum
Resulullah neden faydası sürekli olacak bir Fatiha okumamış da
faydası çöl sıcağında 1-2 saati geçmeyecek bir çift çubuk dikmiş?
hadis sahihse bile Fatiha okumaya delil değildir >

Acaba neden İki odun parçası Allah Allah diye zikir çekiyorda onların Azapları hafifliyor. Demekki Bizde kabir başında Allahı anıp zikir çeksek Azap hafifler. Yüce kitabımızda olan ayetler ne büyük ayetlerdir. Allah kelamı herşeyden üstündür. nasıl olurda Azap hafifletmez. iki odun parçasının zikiri Hafifletecekse , Kuran Hayli Hafifletir.

< ölülere okumaktan kastın ölmekte olanlara okuyun anlamına geldiği yorumları yapılmış alimlerce >
Hangi Alim demiş bilmiyorum , Ama ölecek olanlar üzerinede okunur. Tabiki bunada karşı çıkanlar çok var bu ülkede. Hadisi şerife bakarsak ölülere okuyun demiştir. ölecek olanlara okuyun dememiştir. Net bir biçimde anlaşılıyor ölmüş olanlara okuyun diye.

< metni uydurmaya benziyor Allahu Alem
bu sahih olsa ashabın hemen hepsinin anababası kafir öldüler
ama hiçbirisinin onlara Yasin okuduğunu bilmiyorum
>

o sana göre Uydurmaya benziyor. Bana göre Uydurma değil. sanırım bu Hz Ebubekir (RadıyAllahu anh) ın sözü olması lazımdı yanlış hatırlamıyorsam. birde sahabelerin ana babası kafir öldüler diyorsun , kardeşim Kafire Gidip yasin mi okuyacaksın. Kim hristiyan veya Musevi mezarlığına gitmiş Kur’an okumuş. KAfir ile Azap çeken Günahkar müslümanın arasını ayırt etmeyi bilmen lazım.

< bu da uydurmaya benziyor Allahu Alem

Resûl-i Ekrem sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212).
demek ki neymiş Bakara Suresi kabristanda değil evde okunmalıymış
>
Hadisi şeriften bunu çıkardıysan helal olsun sana. Evlerinizi kabristana çevirmeyin demekle , Orayı ölü gibi yanlız bırakmayın Evlerinizde de namaz kılın Kur’an okuyun demek istiyor. Evlerinizde okudugunuz Kur’an da bereket vardır. şeytan o eve yaklaşamaz diyor dur. Hatta evdede yasin süresini okusan ölünün ruhuna hediye edebilirsin. kendinize sadece Kur’an okuyacak bir yer bulmayın diyor. Aynı Namaz konusunda Sünnetleri Evde kılmamız daha eftal olduğu gibi.


@mir
verdiğin ve benim yorumladığım hadisin mefhumu muhalifini düşün islamyolu
< Resûl-i Ekrem sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212). >


islamyolu
< "forumduasi.com/diger-sahabeler/20522-sahabe-isimleri.htmlSahabe âlimlerinden Abdullah bin Ömer, ölülerin ruhuna Bakara Sûresinden okunamasını tavsiye ederdi." (Beyhaki) >
bu benim getirdiğimdir. Sahabe alimlerinden Abdullah bin Ömer Tavsiye ediyor. Demekki sormuşlar ölülerimize ne okuyalım diye oda demiş bakara süresini okuyun. ha diyorsan ki Beyhaki nin hadisleri uydurma veya zayıftır diye. Beyhakide kendisi demişti ben uydurma bir rivayet almam kitaplarıma diye.
ben sahih lik veya zayıflık derecesini bilmiyorum. senedini bilmiyorum bunun.

< Resûl-i Ekrem sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: "Evlerinizi kabristana çevirmeyiniz. Şüphesiz şeytan, içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar"(Müslim, Müsâfirîn 212).
>

evet buda sahih hadistir başımın üstünde yeri vardır. Beyhakidekininde başımın üstünde yeri vardır. ikisinin arasında çelişkimi var demek istiyorsun onu demek istiyorsan çelişki neresinde. Surelerin hepsinin birer fazileti vardır. bakara süresi hem şeytandan korunmak için , Hemde Ölülerin ruhuna okunmaz mı. mesela Fatiha süresini ne niyetle okursan okuyabilirsin diye bir hadisi şerif görmüştüm. bakara süresindede Ayetel kürsi Zaten en büyük kalkandır şeytana karşı.

ikinci bir kıyas diyorsan Teki sahabeden gelmiş söz , Teki Peygamberden (SAllahu aleyhi ve sellem) gelmiş bir sözdür. Tabiki Peygamberimizinki daha önemlidir. Ama Peygamberimiz o hadisi şerifi bize bildirmişse diğeri red olacak diye bir mantıkta yok ortada.. Sahabeler gökteki yıldızlar gibidir hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz hadisini sende çok iyi biliyorsun. Eminim bu konu hakkında benim bilmedigim görmedigim daha hadisi şeriflerde vardır.

yani diyecegim @mir sen Kabre Fatiha yasin gibi sureler okunmaz taraftarımısın. Ama ümmetin Alimleri tarafındanda ittifakla kabul görünmüş bir durumdur. Sahabelerden de rivayetler var. Sahih zayıf vs ne ise var sonuçta.


@mir
bak kardeş makasıduşşeria diye benim de adından başka fazla bir şey bilmediğim bir konu var
sen bu konuyu bilir misin?

mesela sana şunu sorayım:
Resulullah başlangıçta kabir ziyaretlerini yasakladı
sonra serbest bıraktı
neden?
neden yasakladı neden serbest bıraktı?


islamyolu
Müslim’in, Ebu Hüreyre’den bildirdiği hadiste (Kabirleri ziyaret ediniz! Kabir ziyareti, ölümü hatırlatır) buyuruldu. Abdullah ibni Abbas diyor ki, Resulullah Medine’de, kabristan yanından geçiyordu. Kabirlere bakarak, (Esselamü aleyküm ya ehlel-kubur! Yagfirullahü lena ve leküm, entüm selefüna ve nahnü bil-eser) buyurdu. Bu hadis-i şerifi imam-ı Ahmed ve Tirmizi bildirmektedir. İbnül-Kayyımı Cevziyye’nin, imam-ı Ahmed’den bildirdiği hadis-i şerifte, (Size, kabir ziyaretini yasaklamıştım. Şimdi, kabirleri ziyaret ediniz! Böylece ahireti hatırlarsınız) buyurdu.
İbni Mace’nin Abdullah ibni Mesud’dan bildirdiği hadis-i şerifte, (Kabir ziyaretini önce yasaklamıştım. Şimdi ziyaret ediniz! Böylece dünyaya gönül vermekten kurtulur, ahireti hatırlarsınız) buyuruldu.
İmam-ı Ahmed’in, Ebu Said’den bildirdiği hadis-i şerifte, (Kabir ziyaretini size yasaklamıştım. Şimdiden sonra ziyaret edebilirsiniz. Böylece, ibret alır, gafletten uyanırsınız)

@mir cevap olarak ben bunu diyebilirim.

mezarda olanlar, cahiliye zamanından kalmış olanlardı. Müminler de ölmeye başlayınca, kabir ziyaretine izin verildi. Peygamberimiz (SAllahu aleyhi ve sellem) Cahiliye devrinde ölmüş kişilerimi ziyaret ettirecekti.


@mir
< mezarda olanlar, cahiliye zamanından kalmış olanlardı. Müminler de ölmeye başlayınca, kabir ziyaretine izin verildi.Peygamberimiz (SAllahu aleyhi ve sellem) Cahiliye devrinde ölmüş kişilerimi ziyaret ettirecekti. >
bunu kendin mi uydurdun bir yerlerden mi okudun?


islamyolu
< bunu kendin mi uydurdun bir yerlerden mi okudun? >
kendim uyduramam. diyorum ya benim uyduracak bir aklım yok. Bir yerlerden okumuştum.


@mir
yaptığın açıklamanın hadisle uzaktan yakından alakası yok farkında mısın?

(Kabir ziyaretini önce yasaklamıştım. Şimdi ziyaret ediniz! Böylece dünyaya gönül vermekten kurtulur, ahireti hatırlarsınız) buyuruldu.
(Kabir ziyaretini size yasaklamıştım. Şimdiden sonra ziyaret edebilirsiniz.Böylece, ibret alır, gafletten uyanırsınız)

bu hadisin neresinde kafir mezarlarını ziyaret etmeyin yazıyor?
üstelik yasaklama boyunca hiç mi Müslüman ölmemişti?
insanın kafir olan atalarının mezarını ziyaret etmesi ölümü hatırlatmaz mı?
bu hadise hangi fakih ya da muhaddis alim senin dediğin anlamı vermiş?


islamyolu
< bu forumduasi.com/hadis-tarihi-hadis-usulu/hadisin neresinde kafir mezarlarını ziyaret etmeyin yazıyor?
üstelik yasaklama boyunca hiç mi Müslüman ölmemişti?
insanın kafir olan atalarının mezarını ziyaret etmesi ölümü hatırlatmaz mı?
bu
forumduasi.com/hadis-tarihi-hadis-usulu/hadise hangi fakih ya da muhaddis alim senin dediğin anlamı vermiş?
>

ölümü hatırlatma konusunu diyorsan tabiki ölümü hatırlamamız ibret almamız için dir. bunda ben itiraz etmiyorum ki. ama iş yasine Fatiha süresini ölüye okumaya gelmişti , benim oradan aklıma geldi Çünkü kafir olarak yaşayan kişi öldüğü zaman Yasin Fatiha okunur mu ki ? ben o açıdan düşündüm. diğer açıdan tabiki ölümü hatırlamak , ibret almak için dir. Ama bunda kabre Kur’an okunmayacak diye bir yaklaşım nasıl olabilir ki. Birde Hiç mi mezardan geçerken Bir fatiha dahi okumadın sen. her taşta ruhuna fatiha yazıyor , hiç olmasa o yazıya hürmet göster oku 🙂


@mir
niye okuyayım elin kim bilir hangi gavuruna?
ben Allah’ın takdir ettiği kadar ibadetimi yaparım
o ibadetin bana kadar gelmesine vesile olan tüm Müslümanlar da
ister diri olsunlar ister ölü
benim o ibadetimden paylarını alırlar

da
sen gene konuyu saptırdın
sorum şuydu:

< bak kardeş makasıduşşeria diye benim de adından başka fazla bir şey bilmediğim bir konu var
sen bu konuyu bilir misin?

mesela sana şunu sorayım:
Resulullah başlangıçta kabir ziyaretlerini yasakladı
sonra serbest bıraktı
neden?
neden yasakladı neden serbest bıraktı? >
buna kaynaklı delilli arkasında duracağın bir cevab ver
sorduğum zaman biyerden duymuştum deme


HAMMADUN
Kabir ile Mezar arasındaki farkı bildinizdemi bu yorumları yaptınız…????

Bilmediğiniz ve hakkında deliliniz olmayan şeyler hakkında, Rab’binizden size ulaşmadığı halde, bu tür yorumlara kalktınız….????

Siz hakikaten, yazdıklarınızın sorumluluğunun ne olduğu hakkında bir fikre sahipmisiniz…..????

Biz hata yapmadıkmı….???? El hâk, Cuma Namazı bahsinde rekatlar üzerinde yaptık. Rab’bim NASİP EYLEDİ…. Hatamızı anında delilleriyle gösterdide….

Hemen ardından da tövbe ettik.

Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


islamyolu
< buna kaynaklı delilli arkasında duracağın bir cevab ver
sorduğum zaman biyerden duymuştum deme >

kardeşim bunu kime anlatsan bilir. ne var buna cevap vermemekte.

islamın ilk yıllarında kabir ziyaretini yasaklamıştı . bunda bir şüphe yoktur . peki neden yasakladı diyorsun anladıgım kadarı ile. Çünkü insanlar o zamanlar henüz Cahiliye adetlerinden kendilerini bütünüyle çekip çevirememişlerdi, bazı eski alışkanlıklarından kurtulamamışlardı. Mezarlıkta uygunsuz konuşma, bağırıp çağırma, ölmüş olan meşhur yakınları ile övünme İslâm dışı hal ve hareketlerde bulunuyorlardı.. buna delil mi istiyorsun hadisi şeriflerde Aslında delilde getirmesem olur. çünkü bunun böyle olduğunu sende biliyorsun.

Artık kim kabirleri ziyaret etmek isterse, ziyaret etsin; sakın kötü lâf etmeyin (Nesai) bu hadisi şerifin tefsirini yapabilirsen yazdıgım sonuç çıkar.


ömerhattab
< kardeşim bunu kime anlatsan bilir. ne var buna cevap vermemekte. islamın ilk yıllarında kabir ziyaretini yasaklamıştı . bunda bir şüphe yoktur . peki neden yasakladı diyorsun anladıgım kadarı ile. Çünkü insanlar o zamanlar henüz Cahiliye adetlerinden kendilerini bütünüyle çekip çevirememişlerdi, bazı eski alışkanlıklarından kurtulamamışlardı. Mezarlıkta uygunsuz konuşma, bağırıp çağırma, ölmüş olan meşhur yakınları ile övünme İslâm dışı hal ve hareketlerde bulunuyorlardı.. buna delil mi istiyorsun hadisi şeriflerde Aslında delilde getirmesem olur. çünkü bunun böyle olduğunu sende biliyorsun. Artık kim kabirleri ziyaret etmek isterse, ziyaret etsin; sakın kötü lâf etmeyin (Nesai) bu hadisi şerifin tefsirini yapabilirsen yazdıgım sonuç çıkar. >
islam yolu kardeşim…Bunlar sonradan türeme kuran ve sünneti bilmeyen başkasına akıllarına kiraya verek çalışan şahıslardır…


@mir
< Çünkü insanlar o zamanlar henüz Cahiliye adetlerinden kendilerini bütünüyle çekip çevirememişlerdi, bazı eski alışkanlıklarından kurtulamamışlardı. Mezarlıkta uygunsuz konuşma, bağırıp çağırma, ölmüş olan meşhur yakınları ile övünme İslâm dışı hal ve hareketlerde bulunuyorlardı.. >
işte şimdi konu hakkındaki sahih açıklamayı verdin

şimdi bunun konumuzla alakasına gelelim

aslında kabir ziyareti İslamda yasak değildi
sadece görülen lüzum üzerine Resulullah geçici süre ile yasakladı değil mi?
sebebi ise insanların kabirlerde İslamın kabir ziyaretlerinde gerçekleşmesini umduğu faydayı gerçekleştirmemeleri
kendi cahiliyeden kalma adet ve amaçları ile kabir ziyaretleri yapmalarıydı

yani ölümü tefekkür için değil övünmek için kabir ziyareti yapıyorlardı

kabir ziyaretini yasaklayan hadisin hükmünün kıyamete kadar kalktığına dair bir nass yok değil mi?

yani İslamda bir illete mebni olarak beyan edilen bir nass illetin ortadan kalkması ile yürürlükten kalkar
illet tekrar zuhur ederse nass tekrar yürürlüğe girer değil mi?

bu bakımdan şimdiki insanlar da ölümü tefekkür için mezarlığa gitmiyorlar
aslında şimdiki mezarlıklarda ölümü tefekkür etmek de mümkün değil
şatafatlı mermer ve ya granit mezarlar
resimli işlemeli yazılı mezar taşları arasında ölümü nasıl tefekkür edeceksiniz?

sence halkı bu bidatlerden uzaklaştırana kadar
mezar ziyaretlerini yasaklayan nass ile hareket edilmesi daha doğru olmaz mı?


ömerhattab
< mezar ziyaretlerini yasaklayan nass ile hareket edilmesi daha doğru olmaz mı? >
Hz Peygamber s.a.v izin verdiği bur duruma aklınca yasaklanan bir durumu serberst bırakmasına kafa tutuyorsun…(Peygamber size ne verdiyse onu alın, size ne yasakladıysa ondan da sakının. )Haşr suresi 7. ayetSerbest bıraktığı bir mevzuda hala akıl yürütme uğraşındasın…


islamyolu
< sence halkı bu bidatlerden uzaklaştırana kadar
mezar ziyaretlerini yasaklayan nass ile hareket edilmesi daha doğru olmaz mı? >

onun yerine bidat olan Mum dikmeler , Ağlamalar , uygunsuz konuşma, bağırıp çağırma, islamdışı davranışlara karşı tedbir alınmalıdır. bunlar anlatılmalı dır. Ama sen yasin okuyamazsın , Fatiha okuyamazsın diyerek kendimiz bidat içine girmememiz lazımdır. edebe usule uygun bir ziyaret yapılmadılır. kabirde okudugumuz hikaye kitabı , Roman değil. Allahın kelamı Kur’an dır. Kur’an her derde devadır. islam öncesi cahiliye adetleri çok farklıydı. şimdi bu yaklaşımda bulunanlarda yok değildir tabiki. ağıt yakmalar , elbise yırtmalar buna örnek olabilir. gerçek olan bidat bunlardır.


@mir
Resulullah neden ashabın kabirleri edebe uygun ziyaret etmelerini emretmedi de
önce eski adetlerini unutuncaya kadar yasakladı?


ömerhattab
< Resulullah neden ashabın kabirleri edebe uygun ziyaret etmelerini emretmedi deönce eski adetlerini unutuncaya kadar yasakladı? >
Büreyde radıyAllahu anh şöyle dedi:Hz. Peygamber ashâb–ı kirâma, kabristana gittikleri zaman şöyle demelerini öğretirdi: Selâm size, ey bu diyârın mü’min ve müslim halkı! İnşAllah yakında biz de aranıza katılacağız. Allah’ın bizi de sizi de bağışlamasını dilerim. [1] 585. İbni Abbas radıyAllahu anhümâ şöyle dedi:Resûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem Medine’de bazı kabirlere uğradı. Yüzünü onlara dönerek şöyle buyurdu: Selâm size, ey bu kabirlerde yatanlar! Allah bizi de sizi de bağışlasın. Siz bizden önce gittiniz. Biz peşinizden geleceğiz. [2] İslamın ilk yıllarında kabir ziyareti cahiliye dönemi adetlerinden dolayı yasaklanmıştı. Sonradan bu durum ortadan kalkınca serbest bırakıldı. Kabir ziyaretinden maksat ölümü hatırlamaktır. Başka bir maksadı yoktur. dünyaya bağlanıp kalan ve katılaşan kalblerimiz belki yumuşar diye kabirler ziyaret edilir ve oraya kadar gidilmişken onlara da selam verilip tavsiye edilen dualar yapılır. Başka dualar ve merasimlerin sonradan çıktığı peygamber ve ashabı ve ondan sonraki asırların insanlarının bu dualardan başka dua ve merasim yaptıkları bizlere nakledilmemiştir. Kendi kafamızdan bazı şeyler yapmak yerine veya atalarımızın yapageldiklerini yapmak yerine sünnette tarif edilen modeli yapıp hem sevap kazanmalıyız hem de peygamberimizi memnun etmeliyiz. Bir sürü bidat ve hurafelerle dinimizi bozmamalıyız. [3] ——————————————————————————– [1] Müslim, Cenâiz 104. Ayrıca bk. Nesâî, Cenâiz 103; İbni Mâce, Cenâiz 36.[2] Tirmizî, Cenâiz 59.582’de benzeri geçti, 1029’da daha genişçe gelecektir.[3] Abdullah Parlıyan, Açıklamalı Tam Riyazu’s-Salihin Tercümesi: 201.


ömerhattab
Acaba cahileye adetlerine baktık mı…Ölülerinin çokluğuyla övünen bir toplum…ölenin arkasından yırtınan kendini yerden yere vuran bir toplumdur cahiliye toplumu?Ya adamlar kabir ziyaretini nasıl yapıyorlar bu cahiliye toplumu?


Eşrefoğlu
< Malikilerle ve vahabilerler iç içe yasadim, su kadarini diyorum, Allah akil versin onlara. Sûnnet onlari hiç ilgilendirmiyor, onlar daha çok islerini geldiği gibi yapiyorlar >
Malikileri bilmemde, vehabilerin sünneti yaşama gibi maksatları yok..


@mir
< Kabir ziyaretinden maksat ölümü hatırlamaktır. Başka bir maksadı yoktur. dünyaya bağlanıp kalan ve katılaşan kalblerimiz belki yumuşar diye kabirler ziyaret edilir ve oraya kadar gidilmişken onlara da selam verilip tavsiye edilen forumduasi.com/dua-ile-ilgili-yazilar-tavsiyeler/20099-cuma-gunu-icinde-dualarin-kabul-edildigi-vakit.htmldualar yapılır. Başka forumduasi.com/dua-ile-ilgili-yazilar-tavsiyeler/20099-cuma-gunu-icinde-dualarin-kabul-edildigi-vakit.htmldualar ve merasimlerin sonradan çıktığı peygamber ve ashabı ve ondan sonraki asırların insanlarının bu forumduasi.com/dua-ile-ilgili-yazilar-tavsiyeler/20099-cuma-gunu-icinde-dualarin-kabul-edildigi-vakit.htmldualardan başka dua ve merasim yaptıkları bizlere nakledilmemiştir.Kendi kafamızdan bazı şeyler yapmak yerine veya atalarımızın yapageldiklerini yapmak yerine sünnette tarif edilen modeli yapıp hem sevap kazanmalıyız hem de peygamberimizi memnun etmeliyiz. Bir sürü bidat ve hurafelerle dinimizi bozmamalıyız. >
bizim cevablarımızı okumadığını okusan bile anlamadığını biliyordum ama
kendi yazdıklarını da okumadığını okusan bile anlamadığını da öğrenmiş oldum böylece


ömerhattab
< bizim cevablarımızı okumadığını okusan bile anlamadığını biliyordum amakendi yazdıklarını da okumadığını okusan bile anlamadığını da öğrenmiş oldum böylece >
sana bir soru:İhdinas sırâtel mustakîm(mustakîme). 1. ihdi-nâ : bizi hidayet et, ulaştır 2. es sırâte el mustakîme : Sıratı Mustakîm, Allah’a ulaştıran yol FÂTİHA – 6 burada sıratı müstakim hergün okuyoruz….Birjbaşka ayette: ve inneke letehdi ila sıratin müstakim (şura 42) ayetinin anlamını söyler misin? Amir bey: ben söyleyeyim:-Muhakkak sen sırat-ı müstakime hidayet edensin -Bu ayet kime hitap ediyor? -Peygamber Efendimiz’e (sallAllahu aleyhi vesellem). -Pek ala! Peygamber Efendimiz (sallAllahu aleyhi vesellem) insanlara hidayet verebilir mi?


ebuturab
bırakın artık bu tefrikaları onu bunu şunun yaptıklarını,bırakın artık, yeter artık,islamın içinde var olupta ,emredilenin tersini yapanlar varsa onları yazın konuşalım…yoksa o bunu yapmış bu şunu yapmış bırakın bunları…bakın peygamber efendimize küffarlar hakaret eden bir film yapmışlar,kaçınız mesaj attı kaçınız tepki gösterdi…! bu başlığa gösterdiğiniz hassasiyeti kaçınız bu filme gösterdi…..!!

yeter yapmayın Allah aşkına…

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();