Herhangi bir tarikata girmek şart mıdır?

Herhangi bir tarikata girmek şart mıdır?


parasetemol
< Tarikat, şeriattaki su ve toprak ile yapılan temizlikle yetinmeyip kalpleri temizleme yoludur. >
Yetinmeyip de ne demek?“Bundan sonra seni emirden olan bir şeriât ile vazifelendirdik”(Casiye/18)

Ne yani Yüce Allah’ın Peygamberini vazifelendirdiği,yeryüzünün yönetim hukuku,Rabbin Kural ve Kanunları olan ŞERİATile yetinememek de neyin nesi.
< tarikatsız olgunlaşmış bir şeriat yaşantısı düşünülemez. >
Aynı şekilde haddini aşmış bir cümle de bu.Sahabeler hangi tarikat ile şeriate bağlıydılar,onların yaşadığı şeriat eksikmiydi,kalkmış bir de adını sahabe yolunda koymuşsun,yaşantısından bihaber olduğun sahabenin yolunda nasıl ilerleyebilirsin?

Bulduysanız ayrı bir tasavvuf dini gidin kendi kural ve kanunlarınızla yaşayın nerde ne şekilde yaşıyorsanız,ama kalkıpta bulduğunuz bu tarikat tasavvuf gibi sonradan çıkma şeyleri İslamın içindeymiş gibi gösterip yer edinmeye çalışmayın.Sahabenin yoluna gireceksen bu sonradan çıkma tarikatmiş,tasavvufmuş bunlardan arındır kendini öyle gir.


Cevap: Herhangi bir tarikata girmek şart mıdır?


HAMMADUN
Bu hususda bir vakıada biz anlatalım İnşaAllah….

Hammadun, HOCA’sını öyle bir severki, KAPISININ ÖNÜNE paspas olsada, HOCA’sı üzerinde ayağını silse süpürse, evine öyle girsede, yinede hammadun sabaha kadar o kapının önünde hizmet için paspas gibi kıvrılıp beklese…..

NİYET BU..Ya AKIBET..??

Hammadun’un bu haline vakıf olanlar olur.. Elhamdulillah.

HOCAM DEDİKİ..

Sonra HOCAM DEDİ’ki’ler başlar…

Hammadun, HOCAM DEDİ’ki, şu miktar para verecekmişsin, HOCAM DEDİ’ki şunu yapacakmışsın, HOCAM DEDİ’ki bunu yapacakmışsın, niyette PASPAS OLMAK vardır.. HOCAM’a olamadım. Talebelerine oldum.

Ne zaman derse girmeye çalışsam, sen kapının önünde bekle. Git şunu yap vesaire.

Elimde kürek, süpürge… Bir baktım ki; kapının önünde hocam, dışarıya çıkmış, bize bakıyor.

NEDEN DERSE GELMİYORSUN EVLAT..??

Emrinizi yerine getirmek için HOCAM..

Yaaa demek EMRİM yerine gelecek öylemi..?? Ne EMRETMİŞİM size..??

HOCAM, şunu, bunu vesaire.. (Uzun sürmesin diye kısadan bağlamak adına şunu bunu vesaire yazdık İnşaAllah)

HOCAM gözünü yukarı kaldırdı ve YILDIZLARA bakıyor…

Bak evlat dedi benim baktığım yıldızı görebilecekmisin..

Tarif ederseniz bulurum HOCAM..

İçlerinde en büyüğü ve en parlağı..

Baktım, içlerinde en büyüğü ve en parlağı bir tane yıldız var. Şu HOCAM dedim parmağımla da göstererek. Çevresinde ne var diye sordu HOCAM…

bir çok irili ufaklı yıldızlar daha var HOCAM.. Arada ne var diye sordu HOCAM.

KARANLIKLAR VAR HOCAM.. dedim.

Şimdi bana bak evlat dedi… Bundan sonra size kim derseki; HOCAM BÖYLE EMRETTİ… Asla bizim ağzımızdan ve bizatihi bizden duymadan hiç bir işe başlamayın… Bizdende muhakkak teyidini isteyin.. Olurmu..?? EMREDERSİNİZ HOCAM.

Kim demiş dünya küre diye… HOCAM’dan desturu aldım.. Her yer düz.. ELHAMDULİLLAH…

Ancak eski alışkanlıkları olanlar, yine hammaduna gelirler ve HOCAM PARA İSTEDİ derler… hammadun da sorar, ne için istedi…???

Sen eskiden sorgulamazdın ne için diye…?? Hayırdır…???

HOCAM’ın EMRİ, teyidini alacağım kendisinden de o bakımdan…

Aslında HOCAM bizatihi istemiş değil, arkadaşımız HOCAM’ızı RÜYA’sında GÖRMÜŞ… HOCAM kendisinden bişeyler istemiş, Onları tedarik edeceğiz….

Olur kardeşim, neden olmasın.. HOCAM’ımıza bu hususda sözümüz var. Kendisinden teyidi alalım para hazır.

Ama RÜYA bu hammadun, HOCAM kızar bu duruma…..

Ne için kızar..?? HOCAM rüya ile amel etmeyemi başladınız der;

Yani.. Doğruda der doğrusu… Ama biz HOCAM’ızdan teyidini almadığımız hiç bir işin içinde olmayacağımıza dair söz verdik.. dedik.

O zaman gerek yok hammadun, bize müsaade biz kalkalım… ve yolculadık… devamı da varda yine yazı oldukça uzun oldu..

Daha buna benzer nice saadetğah’lar var muhakkak, Ancak siz anladığım kadarıyla hurafeğah’ı bulmuş ve TARİKAT’leri de külliyen zemetmişsiniz….

İnşaallah parasetemol kardeşim, saadetğaha nail olursunuz ve neslinizede tavsiyelerde bulunursunuz…

Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


parasetemol
< Ancak siz anladığım kadarıyla hurafeğah’ı bulmuş >
dediğiniz yer,hiç de öyle merdiven altı imalatı yapan bir tarikat değil:)Bildiğiniz duyduğunuz Muhammed Konyevi ismiyle tanınan şeyhin bulunduğu yerler,ve ona bağlı dergahlar.
Nedendir bilinmez zaten,kötüyse suç benim-iyisini bulamamışsın -diye,iyiyse tebrik şeyhin doğru düzen kurdu diye.
Hammadun;yazdıklarını edebi bir uslüp kullanarak yazmaya çalışmak yerine içinden geldiği gibi,(kalbinde eledikten sonra)ağzından çıktığı gibi,yani mesele teyzenler ile,mesela amcan,dayın,mahalleden bir kaç kişi de bereberinizde evde sıcak bir çay eşliğinde yaptığınız tartışmalar tadında yazarsan yazdıklarını okuyanların beyninde ve kalbinde daha yer edici kalıcı bir hâl alır görüşündeyim.Bu tarz uslup sanki biraz daha avam ile işi olmayanların kullandığı,bana ne kardeşim anlasaydın tarzında yaklaşanların uslubğne benziyor dersem, umarım yapıcı manada yaptığım eleştrim dolayısılya kalbini kırmamış olurum.

Şimdi Rabbim’in bana bahşetmiş olduğu aklım ile düşündüğümde şu sonuca varıyorum:
Ortada İslam Dini var.Peygamber vasıtasıyla Rab tüm sınırları çizmiş,yapılması ve yapılmaması gereken herşeyi bildirmiş,ve ”TAMAMLADIM” diyerek sonrasında içine birşeylerin ilavesine de imkan vermeyecek ölçüde ağzını sıkı sıkıya mühürlemiş.İlk geldiği zamanlarda insanlar kendileri için istenen ne ise eldeki DİN malzemeleri ile uygulamaya çalışmışlar,kimse bu bize yeterli gelmiyor lüksüne girme ihtiyacı hissetmemiş.Yani özetle ;NE İSE O!On santim mi,on santim arkadaş,kimse kısa geliyor diyerek yarım milim dahi uzatma gereği duymamış.beş adımsa beş adım arkadaş,beş adım atan durmuş,altıncı adımın atılması gerekseydi,Peygamberimizi mutlaka atardı,atmamızı söylerdi,o yüzden beş adımda durmalıyız demişler.
Fakaaaat;
daha sonraki zamanlarda-ki çok değil 150 200 yıl kadar sonrasında-insanlara bu on santim, bu beş adım yeterli gelmez olmuş.”Bakın 12 santim yaptım gayet de güzel oldu,”-”Sanki biraz kısa gibi mi ne 15 santim düz yapsak nasıl olur,hem 10 santim o zamana göreymiş,şimdi 15 anca yetiyor canım,nede olsa yine aynı din,birkaç santimden bir şey olmaz” – ”Ya hu beş adımla bir yere varamayız ki,kaldık ortada şöyle birkaç adım daha atarsak en azından daha rahat bir yere geçeriz,neymiş o öyle,sen git git birkaç adım daha git BİR ŞEY OLMAZ,DİN İÇİN GİDİYORSUN NESİ KÖTÜ OLSUN Kİ?” -”arkadaş beş adımla nereye kadar gidebiliriz,diğer dinlere yetişip onlarla birlikte hareket etmemiz lazım,böyle geri de kalıyoruz atın bir kaç adım daha!” – ”15 santim yaptık ama,sanki biraz daha edeb’i uzatmamız lazım,bir santim de rabıta katalım,bir santim hatme olsun,2-3 santim de ölülerden medet umma kattıkmı canavar gibi olur yemin ederim””baba biz bunu düz 1 metre yapalım geniş geniş,olur da ilerde başka başka fikirler olursa rahat ederler,ucunu da açık bırakalım ki sonrasında ki şeyhler falan gerek duyarsa uzatırlar” demiş iyi bir şey yaptığını zanneden insancıklar.Oysa ki gerçek ölçü olan 10 santimi ,beş adımı, ne hatırlayan ne de hatırlamak isteyen neredeyse kalmaz olmuş.Elinde 10 santimlik cetvel bulunan ”İşte bu gerçek ölçüdür,kendinize gelin,öze dönün çağrısı yapanlar ise nedense tuhaf karşılanmış,hatta ”sapık lan bu,bu zamanda 10 santim kime yeter?” demişler.
Buraya kadar olanı dinimizin o zamandan bu zaman kadar olan tarihsel gelişimi(!).
Ayrıca benim zavallı aklım bana şunu da söylüyor.Şimdi bu tarikatler Peygamberimiz zamanında sahabeler zamanında tabiun ve tebe-i tabiun zamanında marmıydı?Yoktu.Şimdi var mı?evet malesef var.Pekiii,günümüzde bu tarikatler içinden acaip türde sapkınlık haberleri olanlar çıkıyor mu?Evet çıkıyor.Genellikle cinsel içerikli sapkınlık haberleri başta olmak üzere parasal boyutuyla sınırları aşan haberlerde çıkıyor mu?Evet çıkıyor.Peki çıkıyor diye HEPSİNİ DE KARALAMAYA GEREK VAR MI? Estağfurullah,ayıp kaçar.E,ama şimdi önümüzde iki resim var,birisi sapkınlıkların olduğu tarikatlerin resmi,bir diğeri ise işini hakkıyla yapmaya çalışanların olduğu resim.Bu iki resmi ters çevirip sizin önünüze koysak,hangisinin hangisi olduğunu ayrabilirmisiniz.HAAAYIIIIR!
Yani çviri bakmadan-daha türkçesiyle içine girip yaşayıp görmeden- hangisinin işimize yarayacağını bilemeyiz.hani derler ya ”kavun değil ki koklayıp anlayalım” işte o hesap.ya komşun ya arkadaşın ya eş dost görüşmesi sırasında sana teklif edilen bu tarikate girme teklifine içine girmeden yaşamadan doğru cevap verme şansın %50 dir.Yani ya şeyhin dergahında bulursun kendini ya şeyhtanın yatağında.
Şimdi bu % 50 ihtimal istenirse %100’lük bir doğru karara dönüşemez mi?Dönüşür.Nasıl dönüşür,%50 arasında seçim yapmazsan dönüşür.yani aslolan %100 olarak indirilmiş,eksiksiz olarak tamamlanmış 10santimlik bölümü tercih edersen ,yani tarikatler konusunda bir tercih yapmaya lüzum duymazsan yanlışa düşme şansın otomatikman ortadan kalmış olmaz mı?BAL GİBİ DE OLUR!!!
ÖETLE HAMMADUN;
Sana çok bilinen bir nakşibendi şeyhine bağlanarak yaşadığım tarikat hayatımı sen bile kim olduğunu bilmeden HURAFEĞAH diye isimlendirdin.Belki öğrendikten sonra anlattığım durum ile ilgili bütün yanlışı ve suçları benim üzerime yığıp o şeyhi temize çıkarmak isteyebilirsiniz.ama siz kabul etseniz de etmeseniz de ortada çelik gibi bir 10 santim var ve ben bu hayatı beş adımdan fazla yürümeyeceğim.


karadamlalar
Allah sana hidayet etmiş kardeş ne güzel,daha da bulaşma inşallah,Allah bizlere kendi yolunda cihad edebilmeyi nasip etsin.


Cevap: Herhangi bir tarikata girmek şart mıdır?

HAMMADUN
< dediğiniz yer,hiç de öyle merdiven altı imalatı yapan bir tarikat değil:)Bildiğiniz duyduğunuz Muhammed Konyevi ismiyle tanınan şeyhin bulunduğu yerler,ve ona bağlı dergahlar.
Nedendir bilinmez zaten,kötüyse suç benim-iyisini bulamamışsın -diye,iyiyse tebrik şeyhin doğru düzen kurdu diye.
Hammadun;yazdıklarını edebi bir uslüp kullanarak yazmaya çalışmak yerine içinden geldiği gibi,(kalbinde eledikten sonra)ağzından çıktığı gibi,yani mesele teyzenler ile,mesela amcan,dayın,mahalleden bir kaç kişi de bereberinizde evde sıcak bir çay eşliğinde yaptığınız tartışmalar tadında yazarsan yazdıklarını okuyanların beyninde ve kalbinde daha yer edici kalıcı bir hâl alır görüşündeyim.Bu tarz uslup sanki biraz daha avam ile işi olmayanların kullandığı,bana ne kardeşim anlasaydın tarzında yaklaşanların uslubğne benziyor dersem, umarım yapıcı manada yaptığım eleştrim dolayısılya kalbini kırmamış olurum. >

Siz bizim kardeşimizsiniz, korkmayınız lutfen, kalbi kırılacak bu zatın diye.. Biz kalbimizi çoktan teslim ettik sahibine.. Konuşma, daha doğrusu yazımızı, çoğu kardeşimiz sizin de ifade ettiğiniz üzere bir tuhaf bulurlar. Bir tuhaflık var üzerimizde, bunca İNSAN aynı noktada birleşiyorsa eğer.. Muhammed Konyevi ismini Rab’bim şahiddir ilk defa sizden ve burada duyuyorum.. Biz meşhurları değil, MERDİVEN ALTI İMALATI’nı seviyoruzda ondan heralde..

Şimdi alıntı yapacağımız bölüme kadar olan yazdıklarınızın tümünü, EL HAK diyor tasdik ediyorum.

< Bu iki resmi ters çevirip sizin önünüze koysak,hangisinin hangisi olduğunu ayrabilirmisiniz.HAAAYIIIIR! >
Elhamdulillah, zaman içerisinde o yeteneği kazandık.. Değil ters çevirseniz, havada parande attırsanız, BİİZNİLLAH ayıklarız..

Nasıl ayıklarız.. Çok sade ölçülerle..

Pekala bir örnek verin o zaman..

Hemen örnekleyelim..

HOCAM, bizim dersimiz bize az geliyor. Daha çok yapmak istiyoruz ne dersiniz..??

El Cevap.. Daha çok yapmayın, az ama sürekli olanı tercih edin.. Sayılarla değil, gönüllerle, Bin defa değil, bir defa ve HAKKIYLA..

< Buraya kadar olanı dinimizin o zamandan bu zaman kadar olan tarihsel gelişimi(!). >
< Diyanet İşleri (eski) : Leş, kan, domuz eti, Allah’tan başkası adına kesilenler, -canları çıkmadan önce kesmemişseniz, boğulmuş, bir yerine vurularak öldürülmüş, düşüp yuvarlanmış, başka bir hayvan tarafından süsülmüş, yırtıcı hayvan tarafından yenmiş olanları- dikili taşlar üzerine boğazlananlar ile fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındı; bunlar fasıklıktır. Bugün, inkar edenler sizi dininizden etmekten umutlarını kesmişlerdir, onlardan korkmayın, Benden korkun. Bugün, size dininizi bütünledim, üzerinize olan nimetimi tamamladım, din olarak sizin için İslam’ı beğendim. Açlıktan darda kalan, günaha kaymaksızın yiyebilir. Doğrusu Allah Bağışlayan’dır, merhametli olandır.
. >

Bugün, size dininizi bütünledim, üzerinize olan nimetimi tamamladım, din olarak sizin için İslam

Tarihsel gelişim yok burada..

< Ayrıca benim zavallı aklım bana şunu da söylüyor.Şimdi bu tarikatler Peygamberimiz zamanında forumduasi.com/diger-sahabeler/20522-sahabe-isimleri.htmlsahabeler zamanında tabiun ve tebe-i tabiun zamanında marmıydı?Yoktu.Şimdi var mı?evet malesef var. >
Peygamber Efendimiz (S.A.V.) zamanında tarikatlara gerek yoktuki; Olsun.

ASHAB’ım GÖKTEKİ YILDIZLAR GİBİDİR.. Hangisine uyarsanız HÂK’kı BULURSUNUZ..

İşte tarikat burada başlıyor.

Ancak uyulması gerekenin, ASHAB olduğu özellikle söyleniyor..

Birileri, kendilerini ASHAB olarak lanse edipte, kendilerine ŞEYH diyorlar ve bu makamı taşıyamıyorlarsa ASHAB’lık ve TARİK’liğin bunda suçu ne..?? Sizce bu zamanda Allah-u Taala var, Peygamber Efendimiz (S.A.V.) zahiren öldüde, şu an diri olarak aramızda değilmi..?? Sizce bu zamanda ASHAB yokmudur..??
ASHAB sadece Peygamber Efendimiz (S.A.V.)’in zahiren yaşadığı devirlerde olanlaramı denir..??
Peygamber (S.A.V.) varisleri bu günkü anladığımız manada ŞEYH’lermidir.. Yoksa bu çağdada yaşayan ASHAB vardırda, acaba o ASHAB’mı..?? Peygamber (S.A.V.)’in varisleri ve haklarında kendilerine uyun HÂK’kı bulursunuz denilenlermidir.?

Böyle bişey olabilirmi..?? Bu hususu hiç araştırdınızmı..?? Biz asla bunun böyle olduğu yada olmadığı hakkında iddia sahibi olanlardan olmayız, olmayacağız. Olmamalıyız.

< yani tarikatler konusunda bir tercih yapmaya lüzum duymazsan, yanlışa düşme şansın otomatikman ortadan kalmış olmaz mı? BAL GİBİ DE OLUR!!! >
Olur olmasınada.. BAL GİBİ’mi olur.. Yoksa bu kaabiliyette bir İNSAN için, ZEHİR HÜKMÜNDE’mi olur.. O hususda bizi şahit tutmayın. İnşaAllah.

< Sana çok bilinen bir nakşibendi şeyhine bağlanarak yaşadığım tarikat hayatımı sen bile kim olduğunu bilmeden HURAFEĞAH diye isimlendirdin.Belki öğrendikten sonra anlattığım durum ile ilgili bütün yanlışı ve suçları benim üzerime yığıp o şeyhi temize çıkarmak isteyebilirsiniz.ama siz kabul etseniz de etmeseniz de ortada çelik gibi bir 10 santim var ve ben bu hayatı beş adımdan fazla yürümeyeceğim. >
Şunu kabul etmemiz gerekiyor ki; Akıllı bir İNSAN’sınız.. Ancak İMAN NURUNU ŞİRK KARANLIĞI’na boğmanızada gönlüm razı değil..

Birilerinin hatasının bedelini, Şeytan Aleyyullana’nın size ödetmesini de doğrusu hazmedemem. Akıl Rab’bini bilici olarak yaratıldı ve siz Rab’binizi bununla bulmuşsunuz…. Bizden size bir tavsiye olsun İnşaAllah.. Madem RAB’binizi buldunuz.. O halde Rasulu’nuda bulmuş olmanız gerekirdi.. Madem Rasul’unu buldunuz, O halde ASHAB’ınıda bulmuş olmanız gerekirdi.. Şimdi geçtiğiniz yolu tekrar tefekkür edin İnşaAllah.. ASHAB’ı nerede buldunuz..?? Rasul(S.A.V.)’i nerede buldunuz..?? Rab’binizi nerede bulacaksınız..??

Hammadun bu işte, hep saçmalar böyle..

Geçin muvakkat bir süre için o tarikat dediğinizi ve orada edindiğinizi.. Tefekkür ediniz İnşaAllah.. ASHAB’ı, RASUL(S.A.V.)’i ve RAB’binizi.. Geçmişte vardı, bu gün yok denileni..

Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


ömerhattab
< dediğiniz yer,hiç de öyle merdiven altı imalatı yapan bir tarikat değil:)Bildiğiniz duyduğunuz Muhammed Konyevi ismiyle tanınan şeyhin bulunduğu yerler,ve ona bağlı dergahlar.Nedendir bilinmez zaten,kötüyse suç benim-iyisini bulamamışsın -diye,iyiyse tebrik şeyhin doğru düzen kurdu diye.Sana çok bilinen bir nakşibendi şeyhine bağlanarak yaşadığım tarikat hayatımı sen bile kim olduğunu bilmeden HURAFEĞAH diye isimlendirdin.Belki öğrendikten sonra anlattığım durum ile ilgili bütün yanlışı ve suçları benim üzerime yığıp o şeyhi temize çıkarmak isteyebilirsiniz.ama siz kabul etseniz de etmeseniz de ortada çelik gibi bir 10 santim var ve ben bu hayatı beş adımdan fazla yürümeyeceğim. >
Sen gerçekten yalançı birisin ….


parasetemol
< Sen gerçekten yalançı birisin …. >
Sen de insanları yalancılıkla suçlamaktan başka bir bildiği olmayan tuhaf bir zavallısın.


dilruba
dinimizde islam toplumun gruplaşması doğru değildir.Birlik olmali.Ve tarikat şeyhlerin aşırı yüceltilmesi söz konusu….belki bu sayfada yardımcı olabilir:


ömerhattab
< dinimizde islam toplumun gruplaşması doğru değildir.Birlik olmali.Ve tarikat şeyhlerin aşırı yüceltilmesi söz konusu….belki bu sayfada yardımcı olabilir: >
Mezhepsiz bir siteyi insanlara tavsiye etmeniz ne kadar doğrudur?


dilruba
bir mezhebe bagli olmak zaten şart degildir


ömerhattab
< bir mezhebe bagli olmak zaten şart degildir >
şart değilse neden bu sitenin yazılarına kulak veriyorsunuz?Öyleya isa a.s kıyamette gelmeciğini idda ediyor siteniz?


dilruba
ehli sünnet yolunda olucaz


mümini78
“ömerhattab” Mezhep derken neyi kasdediyorsunuz. Kelima mansı ile mezhep yol görüş anlayıştır. Bu tanımlama ile mezhepsiz olan hiçbir müslüman yoktur ki. Yani her müslümanın bir görüşü bir yolu anlayışı vardır ve bunda da en büyük kaynak kuran ve sünnettir. Ha bazıları çok açık der ben imam şafiinin görüşlerine tabiyim ve onun yolundayım. Bazısı da ebn de imam hanifinin görüşlerine tabiyim ve yolundayım der. Ben de şunu diyorum benim birinci ve ikinci kaynağım kuran ve sünnettir ve daha sonrada büyük imamlarım kitaplarını okur onlardan istifade ederim. Şimdi ben mezhepsiz mi oldum? Hani oldum Müslüman olmam için bu şart mıdır? Neden ürkütücü ve korkutucu bir şekilde insanlar o halde sen mezhepsizdin diyorlar? Allaha hamd olsun görüşüm belli yolum belli neye inandığım belli nasıl inandığım da belli. ANCAK İNSANlar öyle bir diyorki mezhepsizsin o zaman, sanki dinsiz imansızsın dermiş gibi oluyor: Sonuç itibariyle peygamberimiz zamanında fıkıh ve diğer din kitapları ya da ilmihaller yazılmadı. Çünkü en büyük kaynak kuran ve onu en iyi anlayan HZ. Muhammed (sas) efendimiz vardı. Sonra imam ı hanifi ve imamı şafi ve diğer din adamları çalışmalar ve araştırmalar yaptı ve bu çalışmalar peygamberimizin ölümünden yaklaşık 100 sene sonra başladı. Demek ki ayrılıklar da bu zamanda başlama başladı. E sonraları bazıları ben imam ı hanifi görüşündenim dedi bazıları da diğer imamları önder olarak gördü. Şimdi bunda ne var. Bakınız günümüzde kuran hariçinde o kadar çok dini kitap yazılmakta ki ( ve bunları yazanlar sıradan insanlar değil ) Sanki hepsi ayrı rabbin kulları hepsi bir ayyete dayanarak kendilerini haklı çıkarıyor örnek vermeme gerek yok Ancak Allahım beni affetsin bu sözü diyecğeim için kuran o kadar çok yetersiz kalmış ki ve sünnet bu iki büyük kaynaktan başka yüzlerce binlerce onbinlerce kitap yazılmış durumda. Belki diyeceksiniz ki hepsinin kaynağı kuran ve sünnet. Evet öyle de gözükse bu kitapları hemen hemen çoğunda zehirli ilaçlar doğrularla birlikte verilmekte. Yine diyebilirsiniz ki sağlamı nı al çürüüğünü değil. Lakin hepsi kendisinin hak olduğunu ispat etmekte. Ben de diyorum RAB-KİTAP-NEBİ-KIBLE. Bizleri bölmelerine izin vermemeliyiz.


ömerhattab
< ehli sünnet yolunda olucaz >
Ama site ehli sünneti inkar ve yanlış olduğunu idda ediyor?


dilruba
ondan haberim yok,ben sadece tarikat ile ilgili yazilanlari okumanizi tavsiye ettim


ömerhattab
< ondan haberim yok,ben sadece tarikat ile ilgili yazilanlari okumanizi tavsiye ettim >
mezhepleri inkar eden mezhepleri kabul etmeyen bir sitenin tarikatlar kakındaki görüşlerdi ayndır….Bence girdiğiniz siteleri dikkatlice incelemeniz gerekir?


ömerhattab
< “ömerhattab” Mezhep derken neyi kasdediyorsunuz. Ha bazıları çok açık der ben imam şafiinin görüşlerine tabiyim ve onun yolundayım. Bazısı da ebn de imam hanifinin görüşlerine tabiyim ve yolundayım der. Ben de şunu diyorum benim birinci ve ikinci kaynağım kuran ve sünnettir ve daha sonrada büyük imamlarım kitaplarını okur onlardan istifade ederim. >
Arkadaş O sitedeki başlığı yazıyorum…”UYDURULAN DİNİN TEMELLERİNİ ŞAFİ ATTI”Mezhepleri uydurulmuş bir din olduğunu savunan siteye girenlerin vay haline oku gör….


cihad38
Her müslümanın, inanç ve ibadet esaslarını öğrendikten sonra ihlâsı öğrenmesi şarttır. Yani Allah Tealâ’ya riyasız, yapmacıksız, samimi kul olmayı da öğrenmesi gerekir. Çevremizdeki ilişkilerde samimiyet, dürüstlük nasıl ki seviliyor, takdirle karşılanıyorsa, Allah Tealâ’yla irtibatımızda da samimi, içten olmamız bizi O’na daha yakın kılar.

Muaz b. Cebel r.a. Hazretlerinin rivayet ettiği bir hadis-i şerifin bildirdiği üzere, yedinci kat semadaki melekler ibadetlerimizi, işlerimizi kontrol eder. Allah için ihlâslı olup olmadıklarına bakarlar. Riyalı, yalancı, samimiyetsiz işler yücelere çıkamayıp geri çevrilirler.

İhlâsı edinmek için alınan eğitime, tahsile tasavvuf denir. Tasavvuf eğitimi, taşı pirinçten ayıklamak gibi ibadetlerimizi de riyadan arındırmayı gaye edinmiştir. Usulüne uygun davranan kişileri güzel ahlâk sahibi yapar.
bir tarikata girmek bunu isteyen için şarttır denebilir,.


mümini78
“ömerhattab” Bakınız ömerhattap eğer objektif ve nesnel olmayacak isek yani herkes benim dedim doğru diyecek ise yazışmaya ya da konuşmaya gerek yok.

Bu gün Yaşar Nuri Öztürk şok açıklamalar yapan birisidir. Abdülaziz bayındır da öyle Adnan oktar da öyle Mehmet Fethullah gülen de öyle yani Bir çok kişiyi sıralamak mümkündür. Bu kişilerin her dediği yanlış değildir. Her dediği dorğu da değildir. Dedim ya hepsinde az çok zehirli ilaçlar mevcuttur.

UYDURULAN DİNİN TEMELLERİNİ ŞAFİ ATTI Şimdi bu cümeleden kast edilen şey

İslam dini uydurma din ve temellerini şafi atmak mıdır? Yoksa incil ve tevrat gibi insaları bazı meseleleri kendi lehine çevirip yorumlayarak uydurma bir din yapmasımıdır.

Deim ya dokmatik olmamak gerekir bu ve buna benzer siteler de mezheplere karşı çok ağır eleştiriler yapılmaktadır. Artık bu eleştiriler yazılan yazıları da aşmış imamlara yönelmeye başlamıştır. Evet bu yalnıştır. Bu kadar ağır eleştiri olamaz. Bizim kuranı ve sünneti anlayan alimlere ve kitaplara ihtiyacımız var bu gün diyanetin olmaması gibi ancak bunların tamamı bir amaç değil sadece bir araçtır. İnsanlar bunlardan istifade etmelidir ( Ben de ediyorum cemaatlere sohbetlere giderim her zaman için menzile giderim defalarca gittim) Ancak ben bazı insanlar ve talebeler gibi bana aracı olanları amacımın önüne koymam ve bunlara körü körüne bağlanmam. Örnek: Ben risaleyi nuru okuyan defalarca okuyan zaman buldukçada okuyan biriyim. Çok da istifade etmeme yaradı. Ancak ben bu kitabın Allahta tarafındna gönderildiğine inanmam. Benim için normal bir kitaptır. Sözlere ait kitabında çok da güzel üslübu vardır. Ancak çoğu yerde zehirli ilaçlar da mevuttur. Ben M F gülende kitaplarını okurum sonuç itibariyle ben herşeyi okurum aradaki farkları görürüm ama insanları mezhep ve cemaat ve tarikat isimleriyle ayrıştırmayı ya da tanımlamayı doğru bulmam. İnşallah anlatabilmişimdir.


ömerhattab
< “ömerhattab” Bakınız ömerhattap eğer objektif ve nesnel olmayacak isek yani herkes benim dedim doğru diyecek ise yazışmaya ya da konuşmaya gerek yok.Bu gün Yaşar Nuri Öztürk şok açıklamalar yapan birisidir. Abdülaziz bayındır da öyle Adnan oktar da öyle Mehmet Fethullah gülen de öyle yani Bir çok kişiyi sıralamak mümkündür. Bu kişilerin her dediği yanlış değildir. Her dediği dorğu da değildir. Dedim ya hepsinde az çok zehirli ilaçlar mevcuttur. UYDURULAN DİNİN TEMELLERİNİ ŞAFİ ATTI Şimdi bu cümeleden kast edilen şeyİslam dini uydurma din ve temellerini şafi atmak mıdır? Yoksa incil ve tevrat gibi insaları bazı meseleleri kendi lehine çevirip yorumlayarak uydurma bir din yapmasımıdır.Deim ya dokmatik olmamak gerekir bu ve buna benzer siteler de mezheplere karşı çok ağır eleştiriler yapılmaktadır. Artık bu eleştiriler yazılan yazıları da aşmış imamlara yönelmeye başlamıştır. Evet bu yalnıştır. Bu kadar ağır eleştiri olamaz. Bizim kuranı ve sünneti anlayan alimlere ve kitaplara ihtiyacımız var bu gün diyanetin olmaması gibi ancak bunların tamamı bir amaç değil sadece bir araçtır. İnsanlar bunlardan istifade etmelidir ( Ben de ediyorum cemaatlere sohbetlere giderim her zaman için menzile giderim defalarca gittim) Ancak ben bazı insanlar ve talebeler gibi bana aracı olanları amacımın önüne koymam ve bunlara körü körüne bağlanmam. Örnek: Ben risaleyi nuru okuyan defalarca okuyan zaman buldukçada okuyan biriyim. Çok da istifade etmeme yaradı. Ancak ben bu kitabın Allahta tarafındna gönderildiğine inanmam. Benim için normal bir kitaptır. Sözlere ait kitabında çok da güzel üslübu vardır. Ancak çoğu yerde zehirli ilaçlar da mevuttur. Ben M F gülende kitaplarını okurum sonuç itibariyle ben herşeyi okurum aradaki farkları görürüm ama insanları mezhep ve cemaat ve tarikat isimleriyle ayrıştırmayı ya da tanımlamayı doğru bulmam. İnşallah anlatabilmişimdir. >
Arkadaş ben nediyorum o kunun başlığını yazdım…Eğer mezhepler kuran ve sünnet ışığında gitmemişse bu mealcilere göre öyle senin amel ettiğin mezhep ifsad olmuş bir mezhep olduğunu idda ediyor…Bu söz uydurulmuş derken bu sözün nekadar ağır olduğunu anlama dileğiyle….Uydurulmuş bir şekilde amel eden müslümanların bütün amelleri ifsad eden bu düşünceleri redetmeyenleride red ediyorum…


ömerhattab
Amel konusundaki mezhepleri ayrışma olarak görenler neye hizmet ettiklerini nekadar farkındalar…Hepsinin kuran ve sünnette delili olduğu halde hala demogoji yapan siteler var…


cavraşım
burda önceki sayfalarda adı geçen ve alıntı yapılan siteye baktım da ne garip şeyler var.onlarda bizim dediğimz doğru diyorlar değil mi?
hansi doğru,hoşgörünüze ve allahın affına sığınarak şimdi ordan bir alıntı yapacağım,açıklama yapacak biri olursa Allah ne muradı varsa versin

alıntıdır:
1- ALLAH’IN BALDIRI OLUR MU?

Kuran : O’nun benzeri gibi hiçbir şey yoktur.
42- Şura Suresi 11

Hadis: “Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”

Müslim-İman 302; Buhari 97/24, 10/29; Hanbel 3/1

Bu hadisin hangi kitaplarda geçtiğine iyice dikkat edin. Hadis kitaplarının “en doğrusu” olarak gösterilen, tek hadisini inkar edenin kafir olacağı söylenen Müslim ve Buhari’de. Hadisçilerin mantığına göre bu hadisi inkar eden kafir, bu hadise inanan gerçek Müslüman olacaktır. Allah’a hiçbir şeyin benzemediğini söyleyen ayete karşın, hiçbir mecazi ifadeyi çağrıştırmadan, Allah’ın baldırı olduğunu ve ahirette baldırını açacağını söylemenin yanlışlığını uzunca anlatmaya gerek var mı?

Hadis Müslim,Buhari ve Hanbel den ,nasıl olurda bu insanların kitaplarında böyle bir şey olabilir?Biz onalrın hadis kitaplaında geçen bilgilerle de amle etmiyor muyuz

Allah rızası için açıklama yapın


mümini78
“ömerhattab” benim mübarek kardeşim eğer benden büyüksen de mübarek abimciğim, Tamam mezheplerde ana konuda değişim yok sadece ayrıntılarda değişim var ancak bu değişimler önemsiz mi? Bu ayrıntılar bence çok çok önemli. Evet namaz da abdest olsun mezhepler arası pek çok farklılık var dediğiniz ve dediğimiz gibi bu farklılıklar Temel konularda değil yani Herkes sabah namazını 2 rekat kılıyor ve yine herkes bir rekatta iki secde ediyor.

-Ama bir görüşe göre üzerinde kazası olan kişinin sünnet namazları kabul olunmaz deniyor bir görüşe göre kabul olunur deniliyor. Peki bu duruma düşen adam en yapsın?

-Bir görüşe göre erkek eli kadın eline değdi mi abdest bozulur deniliyor bir görüşe göre bozulmaz deniliyor. Madem bunlar ayrıntıdaki değişimler madem bunlar ana tema da bir değişime sebep olmuyor. O halde kişi ya elim kadın eline değdi, abdest bozulur dediler ama ben bozulmadığına inanıyorum yeniden abdest almadan namaz kılacağım dese olur mu? Bu örnek gibi size yüzlerde örnek verebilirim.

İsterseniz siz cevap vermeden ben cevap vereyim. Bunlar her ne kadar ayrıntı da olsa kişi keyfi karar veremez.
İşine geldiği gibi davranamaz. O zaman bizim bir zamanlar incili istediği gibi lehine değiştirenlerden ne farkımız kalır. Aynı şekilde kişi ya da din adamları Allahın ayettlerini ben bu şekilde anladım bana göre şudur bana göre şu hadisden şu hüküm çıkar şeklinde yorum yapamaz. Ayet ortadadır mana ortadadır. 1400 sene önce bir ayette ne emrediliyor ise 1400 sene sonra da ve kıyamete kadar da o emrediliyor olacaktır.. Kuran zamana ve mekana göre değişmez peygamberimizin sünneti de zaman ve mekana göre değişmez. Çünkü Kuran herşeyi ile tamamlanmış bir kitaptır eksik ya da fazla değildir.


HAMMADUN
Allahu Taala’nın şuyu olurmu, buyu olamazmı diye düşünmek bile abesle iştigaldir. Siz Rab’bimi nasıl düşünüyorsanız, O O’nun bir zıddı, Onunda bir zıddı, O’nunda bir zıddıdır. O Şekilden münezzeh değildir. Ancak belli bir şekilden münezzehdir. O’nu şu diye tarif edemezsiniz…..

Ancak putlara meydan okurken şunu söylemektedir.

Onların tutan elleri, konuşan ağızları, gören gözlerimi var….????

Bu onların yok benim var demekmi….????

Allahu Alem.

Zira o görüyorsa ki; görüyor. O’nun görmesi HAKKIYLA’dır.

Zira o duyuyorsa ki; duyuyor. O’nun duyması HAKKIYLA’dır.

O eksik sıfatlardan münezzeh ve O’nun benzeri hiç bir mahlukta yoktur. O’na şu diyemezsiniz.

O asıl şekli üzere sidrei münteha’da HABİBİ'(S.A.V.)’e görünmüş ve KALBİDE YALANLAMADI demiştir.

Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


cavraşım
ne demek şimdi bunlar?halk aradsında bir laf vardır ya;anladıysam arap olayım:)


HAMMADUN
Peygamber Efendimiz (S.A.V.)’de ARAP’dı….. O’nun hürmetine isterseniz ARAP olunuz….. Ancak bizim anlatma problemimiz var. Bu hususda da bir çok kardeşimiz muzdaripler yazdıklarımızdan….. Sanırım sizde bu yazılanlardan Anlatamadığımızdan bişey anlamadınız. Anlayamadınız.

Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


cavraşım
inşallahu teala anlatma kabiliyetiniz artar ve bir nebzede biz anlamak için omzumuzun üzerinde yuvarlak ve çeşitli gözlem ve duyu kanalları olan ,iki yarım küreden oluşan ve bunlara lob denen,hemen altında beyincik olan,ki beyincikki denge yi sağlama merkezidir,neyse beyinciğin konumuzla alakası yok zaten,kıvrımlardan oluşan ve cevize benzeyen,cevize benzediği için cevizin iyi geldiği düşünülen,öğrenma ,hafıza ve yönetim merkezi olan,kan basıncını ve açıkmayıda düzenleyen BEYNİMİZİ daha iyi çalıştırırsak anlayacağız gibi


@mir
yav kardeş ne yaptın?
adam kendini karizmatik sanıyordu
son 2 haftada ben dahil üç kişi anlaşılmaz olduğunu yazınca karizmatik değil zırtmatik olduğunu anlamaya başladı ?

neyse konuya gelince
ömerhattab ve benzerleri
mezheblere en büyük düşmanlığı siz yapıyorsunuz keşke bir fark edebilseniz
insanlar sizin mezhebleri aşırı kutsallaştırmanız yüzünden mezhebsiz oluyor
sizin uydurma hadisleri bile kutsamanız yüzünden hadis inkarcısı oluyorlar


cavraşım
ben de karizmatik oldum mu yani şimdi ?
amir arkadaş,3-5 msj önce bir msjım vardı,onun için konuyu takip ediyorum,ona bir bakıversen de yorumunu alsam


@mir
hangisi kardeş? konu birbirine girmiş
bu arada karizmatik olduğunu sanıyor diye sana söylemedim o kendini bilir


cavraşım
karizmatik konusunu bana söylemediğini anlamıştım kardeş:)
bu sayfada işte,ben msj yazınca 5.sayfaya geçersek 4. sayfada kalcak tabiii:)garip bir siteden garip bir alıntı ama kafama takıldı kardeş??


@mir
ben şu anda iki sayfa görüyorum benim kişisel ayarlarım farklı
kes kopyala yap bakalım İnşaallah


DoganUmuT
Tarikatı bilmem ama Allah yolunda dersler veren yurtta ücretsiz üniversiteye hazırlayan bazı cemaat mi ne diyorlar artık yerler var oralara girmek sart.


cavraşım
burda önceki sayfalarda adı geçen ve alıntı yapılan siteye baktım da ne garip şeyler varonlarda bizim dediğimz doğru diyorlar değil mi?
hansi doğru,hoşgörünüze ve allahın affına sığınarak şimdi ordan bir alıntı yapacağım,açıklama yapacak biri olursa Allah ne muradı varsa versin

alıntıdır:
”’1- ALLAH’IN BALDIRI OLUR MU?

Kuran : O’nun benzeri gibi hiçbir şey yoktur
42- Şura Suresi 11

Hadis: “Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir”

Müslim-İman 302; Buhari 97/24, 10/29; Hanbel 3/1

Bu hadisin hangi kitaplarda geçtiğine iyice dikkat edin Hadis kitaplarının “en doğrusu” olarak gösterilen, tek hadisini inkar edenin kafir olacağı söylenen Müslim ve Buhari’de Hadisçilerin mantığına göre bu hadisi inkar eden kafir, bu hadise inanan gerçek Müslüman olacaktır Allah’a hiçbir şeyin benzemediğini söyleyen ayete karşın, hiçbir mecazi ifadeyi çağrıştırmadan, Allah’ın baldırı olduğunu ve ahirette baldırını açacağını söylemenin yanlışlığını uzunca anlatmaya gerek var mı?”

alıntı buraya kadardı

Hadis; Müslim,Buhari ve Hanbel den ,nasıl olurda bu insanların kitaplarında böyle bir şey olabilir?Biz onalrın hadis kitaplaında geçen bilgilerle de amel etmiyor muyuz,hatta bir tanesi mezhep imamı

Allah rızası için açıklama yapın


mümini78
“Tarikatı bilmem ama Allah yolunda dersler veren yurtta ücretsiz üniversiteye hazırlayan bazı cemaat mi ne diyorlar artık yerler var oralara girmek sart ” şart değil belki gerekli diyebilirsiniz. Bazı öğrenciler Öss kazanınca gerçekten gittikleri şehirde yalnız kalabiliyor ya da sapıtabiliyor işte bu bağlamda cemaat evleri gerekli olabilir ama şart değildir. Tarikatler de gerekli olabilir ancak şart koşulamaz.


@mir
kardeş sen bir işe başlayacağın zaman “paçaları sıvayalım” demiyor musun?
bunu derken paçalarını gerçekten sıvıyor musun?
Kur’an Arapça gelmiştir ve içinde onların anlayacağı bazı anlatım özellikleri bazı edebi sanatlar vardır
sırf bunun üzerine yazılmış cildler dolusu tefsirler bile vardır
bunları iyi düşün

sonra da şu açıklamalara bak:
< 2. (844) – Ebu Saîd (radıyallahu anh) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ı dinledim, [“Baldırların açılacağı, kendilerinin secdeye dâvet edileceği gün…” (Kalem 42) meâlindeki âyetle ilgili olarak] şöyle diyordu: “Rabbimiz baldırını açar, her mü’min erkek ve her mü’mine kadın O’na secde eder. Dünyada iken kendisine riya ve gösteriş olarak secde edenler geri kalırlar. Onlar da secde etmeye kalkarlar, ancak sırtları bükülmeyen yekpâre bir tabakaya dönüşür (ve secde edemezler).” [Buharî, Tefsir, Nun ve’l-Kalem 2, Tefsir, Nisa 8, Tevhid 24; Müslim, İmân 302, (183).]

AÇIKLAMA:

Kalem suresinin 42. âyetinde “keşfu’ssâk” tâbiri geçmektedir. Lügat olarak baldırın açılması mânâsına gelir. Görüldüğü üzere, âyet-i kerimeden asıl maksad lügat manası değildir, belki bir mecâz söz konusudur.

Hadis, yukarıdaki rivayette baldır kelimesini, ساقه şeklinde zamirli olarak kaydeder.

İbnu Hacer bir başka tarikde zamirsiz olarak ساق şeklinde geldiğini ve bu şeklin, -âyet-i kerimeye uygunluk arzetmesi sebebiyle- daha doğru olduğunu söyler. Aksi takdirde yukarıki tercümede aslına muvafık olarak kaydettiğimiz üzere Cenab-ı Hakk’a baldır izâfe ederek, insana teşbih etmek gibi te’vili tekellüflü bir durum ortaya çıkacağını belirtir.

Öyle ise, “baldır açmak”dan murad edir? Âlimler bunu, “bütün hakikatlerin çırılçıplak ortaya çıkması (sebebiyle) hesap ve cezanın bütün şiddet ve dehşetiyle hüküm sürmesi” şeklinde anlamışlardır. Nitekim hadiste, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), Cenab-ı Hakk’ın bütün gerçekleri ortaya koyarak hesap verme hâdisesinin dehşetini yaşattığı hengâmda, dünyada iken kulluğunu samimiyetle yapanlarla, riyâkâr hareket edenleri tefrik edip mü’minleri dehşetten kurtaracağını, riyâkarları da sırtları eğilemez bir hale sokarak cürümlerini yüzlerine vurmak suretiyle, dehşetlerine dehşet katacağını belirtmektedir.

Meseleyi tasvir eden âyet-i kerimenin tam meâli şöyledir:

“(Hatırla ki o gün) baldır(lar)ın açılacağı, kendilerinin secdeye davet edilecekleri bir gündür. Fakat (buna) güç yetiremiyeceklerdir. (Evet, secdeye davet edilecekler) gözleri düşük, kendilerini bir zillet sarmış olarak. Halbuki onlar bu secdeye (dünyada) herşeyden sâlim ve sapasağlam iken dâvet ediliyorlardı.” (Kalem 42-43). İbrahim Canan, Kütübü Sitte Hadis Ansiklopedisi, Kalem Suresi Tefsirinde

Bundan başka İshak b. Raheveyh Sened’inde, Taberâni, Darekutni Kitabu’r-rü’yet’inde ve Hakim sahih diye ve İbnü Merduye ve diğerleri de İbnü Mes’ud’dan Peygamber (s.a.v)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmişlerdir: “Allah kıyamet günü insanları toplar ve buluttan gölgeler içerisinde iner de bir seslenici şöyle seslenir: “Ey insanlar! Sizi yaratan, size şekil veren, sizi rızıklandıran Rabbiniz, sizlerden herbir insana dünyada taptığı, kendine veli tanıdığına gitsin.” der. Ve dünyada ilâh tanıdıkları şeyler onlara görünür, şekilleriyle karşılarına dikilirler. İsa’ya tapanlara İsa (a.s.)’ın Şeytanı görünür. Uzeyr’e tapanlara da keza, hatta ağaç, odun ve taşa varıncaya kadar herbirinin taptığı kendilerine gösterilir.

Müslümanlar da diz çökmüş, göğsüne doğru yaslanmış bir durumda kalır. Onlara da yüce Allah görünür ve kendilerine: “Siz niye herkesin gittiği gibi gitmiyorsunuz? denilir. Onlar, “Bizim, derler, bir Rabbimiz vardır ki henüz görmedik”. O vakit buyurur ki: “Siz Rabbinizi görseniz ne ile tanırsınız?” “Onunla bizim aramızda bir alâmet vardır, görsek onu tanırız.” derler. “O nedir?” buyurur. Derler ki: “Sak’tan açar”. O vakit Rahman, Sâk’ını açar, müminler hemen secdeye kapanırlar. Münafıklar ise sırtları tabak tabak içlerine şişler saplanmış gibi olur.

Fahreddin er-Râzi de şöyle der: Sâk’ın tefsirinde dört ayrı izah şekli vardır:

Üçüncü görüş: Cehennem’in sâkı veya Arş’ın sâkı veya korkunç bir meleğin sâkı demektir. Fakat âyet sadece bir sâk’a işaret ediyor. Bunun hangi şeyin sâkı olduğuna lâfızda bir işaret yoktur.

[Görüldüğü gibi sak’ın/baldırı’ın açılması kelimesi hakikatlerin açığa çıkması anlamına geldiği gibi, gerçekten açılacak olan bir baldır varsa da bu baldırın bir meleğin, arşın, cehennemin ve belki de cennetin sak’ı olması ihtimali de vardır. Bu durumda belki de cennetin önündeki perde kalkacak ve tıpkı bir tiyatroda perdenin kalkması ile sahnenin yavaş yavaş belirmesi gibi, cennetin kenar mahalleri görülmeye başlayacak ve müminler karşılarındaki zatın Allah olduğunu anlayacaklar. Allahu Alem. @mir. ]
>


cavraşım
Ama yukarıda ki hadiste bacağını kelimesi geçiyor,neyse ya,bunlar beni aşan konular,açıklamanızı okudum,Allah sizden razı olsun.Benim daha çooookk mürekkep yalamam lazım(ama gerçekten yalamıyorum değil mi:) )biraz birşeyler anlamışım:)

azıcık aklım,azıcık bilgimle beni aşan konulara kafam takılıyor

ama forumda da böyle sitelerin linki verilmesin kardeş,insan merak edip bakıyor

Tekrar Allah razı olsun…


mümini78
“cavraşım” mürekkep yalama sakın sonun iskender evrenesoğlu gibi olur Allah korusun. Bu konuda kim mürekkep yalama başladıysa yüzde 90 sapıttı. Kuran ı nı oku temel sünnetleri yap. islamın 5 şartını uygulama çalış imanın 6 şartını bil. 32 VE 54 FARZDAN HABER DAR OL yeter. Yetmez ise eğer. Rabbim yeterini sana nasip eyler inşallah.


cavraşım
bu konuda sana pek katılmayacağım mümini78 kardeş,bak mürekkep yalayan ne insanlar var,davasında benim gibi en ufak bir şüpheye düşmüyor,önüne ne gelirse gelsin öğrendiği şeyler sayesinde üstesinden geliyor

Allah bizlere de islam ilmini hakkıyla nasip eder inşallah


karadamlalar
“ilim öğrenme sapıtırsın”,”meal okuma sapıtırsın” gibi laflar şeytan vesvesesidir,ilim okuyan nadir 1-2 sapmışı gösterip ilim ile parlamış-ilerlemiş insanları ne çabuk unutuyorlar ?


ömerhattab
< yav kardeş ne yaptın?adam kendini karizmatik sanıyorduson 2 haftada ben dahil üç kişi anlaşılmaz olduğunu yazınca karizmatik değil zırtmatik olduğunu anlamaya başladı :)neyse konuya gelince ömerhattab ve benzerlerimezheblere en büyük düşmanlığı siz yapıyorsunuz keşke bir fark edebilsenizinsanlar sizin mezhebleri aşırı kutsallaştırmanız yüzünden mezhebsiz oluyorsizin uydurma hadisleri bile kutsamanız yüzünden hadis inkarcısı oluyorlar >
İftira ve yalandan başka bir şey bilmiyorsun .Müslüman sui zanla haraket etmez…Adamlar açıkça diyor mezhepler uydurma dır?Siz kalkmış beni eleştiriyorsun…Arkadaş seninin mezhebin uydurmadır?Sen hadis alimisin?Mezhep imamlarında selefilerinde hadis alimlerinde bu konudaki görüşleri açıktır…Senin zayıf hadis dediğin hadisler senden sağlam çıkıyor…Anlamada sorun yaşanlar acaba hadis alimleri o hadisleri neden rivayet etmiştir…Sadece kelime bazından veya cümle olarak mıkalmış hadislerin gerçek anlamlarınızı öğrenmenizi tavsiye ederiz….Ve sana son kez diyorum sui zanla haraket etme….


mümini78
Ben buraya yazmaya kalksam sadece Türkiyede olan ve sapıtmış 100 kişilik bir liste çıkarırım. Kelime oyunlarına ve anlam kargaşasına gerek yok. Ben mürekkep yalama dedim yani fazlaca ilim öğreneceğim diye derinlere inme üstesinden gelebileceğin kadar ve kaldırabilceğin kadar ilim öğren. Şimdi ben mezheplerin olmasına karşı değilim şart koşullmasına karşıyım peki adamlar neden açıkça mezhepler uydurma diyor? Peki neden bazıları peygmaberimizden sonra yine resül gelecek diyor ya da niye bazıları mehdilik iddie ediyor ? Az bişe arapça bilen kurandan kendine göre yorum çıkarıyor. Şu piyasayı bir izle yüzlerden fazla değişik ( Bir birine zıt kuran mealleri ve tefsirleri mevcuttur) Yok o bu ayette şunu kast ettiler diyor yok öteki de bunu kast ettiler diyor. Neden Çünkü Raabiim onlara az bişe ilim verdi onlarda sapıttı. Bakınız örnek: Abdülaziz bayındır bazı yazılarında çok güzel şeylere değinmiştir ancak bazı yazıların dada felaket sapıtmıştır. Mesala peygamberimizin şefaat etmesi konusunda ki açıklamaları. Doğru olduğu nokta şu kimse Allahtan başka birinden bir şey istememeli. Ben bu güne denk peygamberimizden bile bişe dilemedim dilemem de yani direk peygamberimize dileğimi sunmadım. Ancak onun hürmetine dedim. ÖRNEK : Ya nebi ya resülüm bana acı ve bana mahşerde şefaat et demedim. Benim kendi görüşüm bu yanlıştır. Ama ya rabbi beni peygamberimizin şefaatinden mahrum bırakma dedim. Ya bir dileğimi peygamberimizin yüzühürmetine kabul eyle dedim. Ancak Abdülaziz bayındır bunu da yanlış olduğunu ileri sürdü buna delili de fatiha süresinden gösterdi Yani fazlaca mürekkep yaladı ve sapıttı. Hiç kimse Allahtan başkasından bir şey isteyemez ve yine hiç kimse peygamberimizi şefaat etmeyecektir diyemez. İnşallah anlatabilmişimdir. Kuran öğren ilim öğren ama idrak edebileceğin kadar ve sapıtmadan ve saptırmadan öğren yoksa ince eleyip sık dokuyan nasıl helak olmuşsa Allah korusun bizlerde helak olabiliriz


karadamlalar
mümini kardeş, isa(as) nın ve mehdinin ahir zamanda çıkması haktır,bunları reddedenler hadis reddetmede ayarı olmayanlardır.


mümini78
“karadamlalar” mehdi gelecek hak ama siz benim yaptığım açıklamaya cevap vermediniz gerçi ben de o arkadaşımıza mürekkep yalama manasında cevap vermiştim. Gerçi bazen konu bir ordan bir oraya gidiyor.


karadamlalar
kardeşim,şimdi ilminizi arttırmayın demek tek başına Allah yolundan saptırıcı bir söz bile olabilir.gereken ilmi öğrenmek tüm müslümanların üstüne farzdır.birilerinin ilim öğrenip sapması,ilimin gerekliliğini ve güzelliğini baltalamaz.Allahtan başka saptıracak olan yoktur.


mümini78
Neyse ben anlam kargaşasını sevmem kelime oyunlarına da gerek yok, ben onu dedim sen onu dedin “şimdi ilminizi arttırmayın demek tek başına Allah yolundan saptırıcı bir söz bile olabilir” ben böyle bişe demedim ki . Aksine idrar edebilceğin kadar ilim öğren bilmek mühim değil belli bir noktadan sonra amel de gerekir. Ben tartışmayı çok sevmem ayet ve hadis paylaşıp kafama göre yorum da yapmam ha hastanedeki psikiyatri ha ben ben sadece rehberlik ve psikolojik danışmanlık yaparım. Kişiyi o anki iç çatışmalarından kurtarmaya ona yardımcı olmaya çalışırım. Mesala yine bir forum üyesi sormuş: 35 Besmelei şerife bir eve yazılır ve asılırsa cin veya şeytan giremez hadisi sahih mi? Ben bu sorunun asıl cevabını mesala veremem herhangi bir ayette ya da hadis de gössterip ona cevap veremem. Ben o an itibariyle kişinin içinde bulunduğu iç çatışmalarında ona yardımcı olmak yani ruhsal halinin kötüleşmemesi için ona çareler sunmak isterim ve sunarım . MESALA bU SORUYA DA ŞU ÇARELERİ SUNDUM

Dua nedir? Duanın kabuülü nasıl olur? Ve bu faziletlerde kasd edilen ( ya da sözlerde) asıl şey nedir? Bunları ii tanımlamak gerekir Sonuçları, insan kendi nefsi açısından düşünür ise çok şeyi ( duayı ) boş görebilir Yoksa: Efendim ben Yasin süresini 15 yıldır okuyorum hala da okumaktayım ama yaşın 50 oldu evlenemedim der insan Mühim olan Fiili ve sözel dua etmek sonrada da tevvekül etmektir Duların kabuülüne maddi sonuç arar ise insan ümitsizliğe düşebilir .

Lütfen biraz pozitif düşünün “35 Besmelei şerife bir eve yazılır ve asılırsa cin veya şeytan giremez hadisi” Bırakın bu hadis midir? Değil midir? söylemini bir kenara

Senin amacın, hadislerin doğruluğunu mu ispat etmek yoksa şifa mı bulmak mıdır?

Eğer amacın hadisinin doğruğunu ispat etmek ise seni tutan mı var? Yaz 35 besmelei şerifeyi evinin bir kenarına ve sonra gün ay yıl ve ömrünce durumu gözlemle ve durumu rapor et

Eğer amacın şifa bulmak ise Allahtan af dile ve Allaha dua et şayet tıbbı bir durumun olup olmadığını merak ediyorsanız doktora gidin

Ben insanlara rehberlik ve psikolojik ve danışmanlık yapmayı çok seviyorum ama bazen o kadar basit çözümler varken işin yokuşa sürüklendiğini görünce de çok üzülüyürom

Şİmdi bu açıklamayı da kendimi tanımlamak için yaptım. Ancak forumda o kadar çok gereksiz ve yersiz soru görüyorum ki toplum olarak bence herkesin bir psikolojik desteğe ihtiyacı var.


SahteSeyh
< Şimdi Rabbim’in bana bahşetmiş olduğu aklım ile düşündüğümde şu sonuca varıyorum:
Ortada İslam Dini varPeygamber vasıtasıyla Rab tüm sınırları çizmiş,yapılması ve yapılmaması gereken herşeyi bildirmiş,ve ”TAMAMLADIM” diyerek sonrasında içine birşeylerin ilavesine de imkan vermeyecek ölçüde ağzını sıkı sıkıya mühürlemişİlk geldiği zamanlarda insanlar kendileri için istenen ne ise eldeki DİN malzemeleri ile uygulamaya çalışmışlar,kimse bu bize yeterli gelmiyor lüksüne girme ihtiyacı hissetmemişYani özetle ;NE İSE O!On santim mi,on santim arkadaş,kimse kısa geliyor diyerek yarım milim dahi uzatma gereği duymamışbeş adımsa beş adım arkadaş,beş adım atan durmuş,altıncı adımın atılması gerekseydi,Peygamberimizi mutlaka atardı,atmamızı söylerdi,o yüzden beş adımda durmalıyız demişler
Fakaaaat;
daha sonraki zamanlarda-ki çok değil 150 200 yıl kadar sonrasında-insanlara bu on santim, bu beş adım yeterli gelmez olmuş”Bakın 12 santim yaptım gayet de güzel oldu,”-”Sanki biraz kısa gibi mi ne 15 santim düz yapsak nasıl olur,hem 10 santim o zamana göreymiş,şimdi 15 anca yetiyor canım,nede olsa yine aynı din,birkaç santimden bir şey olmaz” – ”Ya hu beş adımla bir yere varamayız ki,kaldık ortada şöyle birkaç adım daha atarsak en azından daha rahat bir yere geçeriz,neymiş o öyle,sen git git birkaç adım daha git BİR ŞEY OLMAZ,DİN İÇİN GİDİYORSUN NESİ KÖTÜ OLSUN Kİ?” -”arkadaş beş adımla nereye kadar gidebiliriz,diğer dinlere yetişip onlarla birlikte hareket etmemiz lazım,böyle geri de kalıyoruz atın bir kaç adım daha!” – ”15 santim yaptık ama,sanki biraz daha edeb’i uzatmamız lazım,bir santim de rabıta katalım,bir santim hatme olsun,2-3 santim de ölülerden medet umma kattıkmı canavar gibi olur yemin ederim” -”baba biz bunu düz 1 metre yapalım geniş geniş,olur da ilerde başka başka fikirler olursa rahat ederler,ucunu da açık bırakalım ki sonrasında ki şeyhler falan gerek duyarsa uzatırlar” demiş iyi bir şey yaptığını zanneden insancıklarOysa ki gerçek ölçü olan 10 santimi ,beş adımı, ne hatırlayan ne de hatırlamak isteyen neredeyse kalmaz olmuşElinde 10 santimlik cetvel bulunan ”İşte bu gerçek ölçüdür,kendinize gelin,öze dönün çağrısı yapanlar ise nedense tuhaf karşılanmış,hatta ”sapık lan bu,bu zamanda 10 santim kime yeter?” demişler
Buraya kadar olanı dinimizin o zamandan bu zaman kadar olan tarihsel gelişimi(!)
Ayrıca benim zavallı aklım bana şunu da söylüyorŞimdi bu tarikatler Peygamberimiz zamanında sahabeler zamanında tabiun ve tebe-i tabiun zamanında marmıydı?YoktuŞimdi var mı?evet malesef varPekiii,günümüzde bu tarikatler içinden acaip türde sapkınlık haberleri olanlar çıkıyor mu?Evet çıkıyorGenellikle cinsel içerikli sapkınlık haberleri başta olmak üzere parasal boyutuyla sınırları aşan haberlerde çıkıyor mu?Evet çıkıyorPeki çıkıyor diye HEPSİNİ DE KARALAMAYA GEREK VAR MI? Estağfurullah,ayıp kaçarE,ama şimdi önümüzde iki resim var,birisi sapkınlıkların olduğu tarikatlerin resmi,bir diğeri ise işini hakkıyla yapmaya çalışanların olduğu resimBu iki resmi ters çevirip sizin önünüze koysak,hangisinin hangisi olduğunu ayrabilirmisinizHAAAYIIIIR!
Yani çviri bakmadan-daha türkçesiyle içine girip yaşayıp görmeden- hangisinin işimize yarayacağını bilemeyizhani derler ya ”kavun değil ki koklayıp anlayalım” işte o hesapya komşun ya arkadaşın ya eş dost görüşmesi sırasında sana teklif edilen bu tarikate girme teklifine içine girmeden yaşamadan doğru cevap verme şansın %50 dirYani ya şeyhin dergahında bulursun kendini ya şeyhtanın yatağında
Şimdi bu % 50 ihtimal istenirse %100’lük bir doğru karara dönüşemez mi?DönüşürNasıl dönüşür,%50 arasında seçim yapmazsan dönüşüryani aslolan %100 olarak indirilmiş,eksiksiz olarak tamamlanmış 10santimlik bölümü tercih edersen ,yani tarikatler konusunda bir tercih yapmaya lüzum duymazsan yanlışa düşme şansın otomatikman ortadan kalmış olmaz mı?BAL GİBİ DE OLUR!!!
ÖETLE HAMMADUN;
Sana çok bilinen bir nakşibendi şeyhine bağlanarak yaşadığım tarikat hayatımı sen bile kim olduğunu bilmeden HURAFEĞAH diye isimlendirdinBelki öğrendikten sonra anlattığım durum ile ilgili bütün yanlışı ve suçları benim üzerime yığıp o şeyhi temize çıkarmak isteyebilirsinizama siz kabul etseniz de etmeseniz de ortada çelik gibi bir 10 santim var ve ben bu hayatı beş adımdan fazla yürümeyeceğim >

Ya hu bu mübarek bu konuyu burada resmen noktalamış,daha bunun üzerine tarikatlere girmek şartmıdır diye ömerhattab çırpınıp dursa ne fayda:)


@mir
cavraşım kardeş Kur’an’da Allah’ın Elinden Yüzünden ve Gözlerinden bahseden 20 kadar ayet var
o ayetleri nasıl inkar edemezsen bu hadisi de sakın inkar etme
anlamadığın hadis hakkında “Resulullah söylemişse doğrudur” de
bilen ve anlayan birilerini bul ve sor ve sakın daha ileri gitme
sordukların da kuş beyinleri ile hadis inkar edenler olmasın sakın


ömerhattab
< Ya hu bu mübarek bu konuyu burada resmen noktalamış,daha bunun üzerine tarikatlere girmek şartmıdır diye ömerhattab çırpınıp dursa ne fayda:) >
Tabiki ben sizi çivi misali çakana kadar devam edeceğim…Doğru tasavvuf ekolunu savunmak kadar doğal bir şey yoktur…


SahteSeyh
< Doğru tasavvuf ekolunu savunmak kadar doğal bir şey yoktur >
Tasavvuf dinini savunmaktan,İslam dinini savunmaya ne zaman sıra gelecek merak ediyorum?Al eline kılıcı çık cihad meydanları seni çağırıyor deseler,şeyhime sormadan gidemem dersin,tabii o arada şeyhini bulabilirsen,büyük ihtimalle isviçre bankalarındaki hesaplarını kontrol etmekle meşgul olacaklardır:)


ömerhattab
< Tasavvuf dinini savunmaktan,İslam dinini savunmaya ne zaman sıra gelecek merak ediyorum?Al eline kılıcı çık cihad meydanları seni çağırıyor deseler,şeyhime sormadan gidemem dersin,tabii o arada şeyhini bulabilirsen,büyük ihtimalle isviçre bankalarındaki hesaplarını kontrol etmekle meşgul olacaklardır:) >
Vay yalancı sahtekar seni?


Hoca
Müslüman Tarikat Mensubu OlmakZorunda Mıdır? – Nureddin Yıldız

Soru ve cevabı video sohbet


Kayıtsız Üye
Evet cemaatin adını kötülemek için veya belli bir un kazanmak için kendini şeyh mehdi ilan edenker çok.Ama gerçekten Rabbimize samimi olduğumuz zaman ona kulluk olduğu zaman tek derdimiz Allah bizi doğru kapıya çıkarıyor.Ve biz bunu anlıyoruz.İçinde zaten uydurma şeyler varsa kişi anlayabilir.Ben böyle birşeyle karşılaştığımda içim bile tepki veriyor buz kesiyor.Şeyda Muhammed Konyevi Hz (ks) demişsiniz sözü geçmiş.orası gerçek hak bir cemaattır.Asla uydurma şeyler yok ve müridlerinden bir çıkarı yok.Oraya gittiğinde kimse kimseyi hiçbirşeye zorlamıyor.tamamen kendin istersen ders alırsın hep kendin istersen kimse sana kapan tesettüre gir bile demez.olması gereken yapılması gereken bellidir oda maddi değil tamamen manevi.Allah onlardan razı olsun.Hakkında konuşanlara ve yalan uydurma cemaatiz diye insanları kandıranlara Allah hidayet versin.


Kayıtsız Üye
Arkadaslar ben tarikatlar gördüm seyhin onunde egilip bukulenler tevbe tevbe. Biat Allahtan baskasina yapilmaz bütün kullar esittir.


Kayıtsız Üye
Parasetamol üye olan kişi kendi hatasının bedelini ödemiş, dürüst olsaydı ders çekerken uydurma haller değilde doğruca anlatsaydiniz.Hatayi basda yalan söyleyerek kendiniz yapmışsınız.Hadis i şerif var ,el ulema verasetül Enbiya vesselam.


tarikata girmek şart mı, tarikata girmek şart mıdır, tarikata bağlanmak şart mı

Leave a Comment

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();