Bir bayanın saçlarını kazıtması veya kesmesi caiz midir ?
Ravza Sevdam
Hep söylerler bir bayan saçlarını kesemez caiz değildir.Doğru mu doğruysa neden doğru açıklamasını yaparsanız sevinirim.
Cevap: Bir bayanın saçlarını kazıtması veya kesmesi caiz midir ?
@mir
saçlarını kazıtıp kafasına peruk takmak Yahudi kadınlarının adeti imiş
peruğu yasaklayan hadislerle ilgili bir yerde okumuştum ama nerede
şunları Diyanetten buldum:
a) Saçla İlgili Tasarruflar
Sahih hadis kitaplarının hepsi, Hz. Peygamber’in dökülen saçın yerine saç eklemeyi ve ekletmeyi yasakladığını rivayet ederler. Nitekim Buhârî ve Müslim’in rivayetine göre, ensardan bir câriye evlendikten sonra hastalanmış ve saçı dökülmüştü. Ailesi ona takma saç bağlamak istediler ve bunu Resûlullah’tan sordular. Hz. Peygamber bunun üzerine, "Allah, saç ekleyene ve eklettirene lânet etsin" buyurarak bunu yasakladı (Buhârî, "Libâs", 83; Müslim, "Libâs", 117). Aynı şekilde, ensardan bir kadın oğlunun evlenmek üzere olduğunu, saçının da bir hastalık sebebiyle döküldüğünü, düğün öncesi başına saç ekletmek istediğini açıklayarak durumu Hz. Peygamber’e arzetti. O da, "Allah (başına) saç ekleyene ve eklettirene lânet etsin" buyurdu (Müslim, "Libâs", 115).
Hadis kitaplarında sahâbe arasında benzeri olayların ve taleplerin olduğu, fakat hepsinde de Resûlullah’ın, saça saç eklemeyi, dökülmüş saçın yerine başkasının saçını takmayı yasakladığı rivayetleri vardır. Hadislerde geçen lânetin, kuvvetli bir yasaklama üslûbu olduğunu belirten İslâm hukukçuları da, erkek veya kadının ister hastalık ve saç dökülmesi sebebiyle, isterse güzellik kastıyla saçına saç eklemesini, başına başkasının saçını (peruk) takmasını câiz görmemişlerdir. Çünkü bunda hem tabii ve fıtrî şekli değiştirme hem de karşısındaki insanlara genç ve farklı görünerek onları yanıltma vardır. Bu sebeple insan saçı hariçinde ipek, iplik, yün vb.den peruk takmayı da, aynı şekilde fıtratı değiştirme ve insanları aldatma bulunduğu için, câiz görmeyenler vardır. Çoğunluk ise bunu câiz görür. Ancak dinen necis sayılan kıl ve tüylerden yapılan peruğun kullanılmasının ise câiz olmadığı belirtilmiştir.
Hadislerdeki yasağı, insanın herhangi bir cüzünü kullanmanın insanoğluna hürmeten câiz olmayışı illetiyle açıklayanların görüşünden ziyade, bu yasağı, Allah’ın yarattığı şekli değiştirme ve insanları aldatma illetine dayandıranların görüşü daha isabetli gözükmektedir. Böyle olunca kullanılan malzeme ne olursa olsun, bir erkeğin veya kadının başına saçtan veya görünüş olarak saça benzeyen bir maddeden peruk takmasının Hz. Peygamber tarafından hoş karşılanmadığı; ancak, saçı dökülen kimsenin tedavi ile bunu önlemesinin veya yeniden saç bitmesini sağlamasının câiz görüldüğü söylenebilir.
İslâm öncesi dönemde kadınlar, kocalarının ölümü ve savaş gibi durumlarda bir elem ve musibet ifadesi olarak saçlarını kazıtırlardı. İslâm bu âdeti yasaklamış, Hz. Peygamber de kadınların saçlarını kısaltabileceklerini fakat tıraş edip kazıtmalarının doğru olmadığını belirtmiştir.
Yine hadislerde, o dönemde daha çok hıristiyanlar arasında yaygın olan bazı saç tıraşı şekilleri, muhtemelen İslâm ümmetinin kişilik zaafına uğramaması, onur ve izzetini koruması gibi amaçlarla tasvip edilmemiştir (bk. Müslim, "Libâs", 113; Ebû Dâvûd, "Tereccül", 14).
Saçta ağaran kılları yolmaya gelince, Hz. Peygamber bu konuda "Ak saçlarınızı yolmayın, saç ve sakalını müslüman olarak ağartan kimse için o saç ve sakal kıyamet gününde nur olacaktır" buyurmuşlardır (Ebû Dâvûd, "Tereccül", 17). Bu sebeple de İslâm bilginleri, bir kimsenin saçındaki ağaran kılları yolmasını genelde mekruh saymışlar, evlenmek üzere olan bir kimsenin ise bu şekilde daha genç görünmesinin haram derecesinde mekruh olduğu belirtilmiştir.
Saç boyamaya gelince, Hz. Peygamber saçları bembeyaz olmuş bir sahâbîyi görünce, "Şu beyaz saçların rengini bir şey ile (boyayıp) değiştiriniz. Fakat siyaha boyamaktan kaçınınız" buyurmuştur (Müslim, "Libâs", 79). O dönemde yaşlı yahudi ve hıristiyanlar saç ve sakallarını boyamazlardı. Bunun için de Hz. Peygamber, "Yahudi ve hıristiyanlar (saç ve sakallarını) boyamaz. Onlara muhalefet ediniz (de boyatınız)" buyurmuştur (Müslim, "Libâs", 80). Ancak burada bir emirden ziyade ruhsat ve müsaade söz konusudur.
Konuyla ilgili hadisleri değerlendiren İslâm bilginleri saçın siyah dışındaki renklerle boyanmasını, kına ile boyanmasını kural olarak câiz görmekle birlikte, üçüncü şahısların yanlış anlamasına ve aldanmasına yol açacağı için saçların siyahla boyanmasının cevazında mütereddit davranmışlardır. Kadınların saçlarını siyaha boyatması ise umumiyetle câiz görülür.
Cevap: Bir bayanın saçlarını kazıtması veya kesmesi caiz midir ?
Ravza Sevdam
yani kısaltmakta bir problem yok ama kazıtma sadece doğru değil yani günah olmuyor.Çok teşekkür ederim.
Cevap: Bir bayanın saçlarını kazıtması veya kesmesi caiz midir ?
Saif Al-Din
Ama bir de erkek gibi kestirince kadının erkeğe benzemesi meselesi var.
@mir
kazıtmak Yahudi kadınlarına benzemektir ve başka bir kavme benzemek yasaklanmıştır
Ravza Sevdam
benim arkadaşım saçları boyadan ve fönden yıprandığı için saçlarını kazıttı o yüzden bende merak ettim caiz mi diye.
@mir
kardeş bence sen yukardaki yazıyı iyice oku
bak şunu görmemişsin:
< İslâm öncesi dönemde kadınlar, kocalarının ölümü ve savaş gibi durumlarda bir elem ve musibet ifadesi olarak saçlarını kazıtırlardı. İslâm bu âdeti yasaklamış, Hz. Peygamber de kadınların saçlarını kısaltabileceklerini fakat tıraş edip kazıtmalarının doğru olmadığını belirtmiştir. >
bir de şu son yazdıkların ise -boya fön vs-
onları bir de şu hadis ışığında düşün:
Müslim Libas bölümü-
120- (2125) Bize İshâk b. İbrahim ile Osman b. Ebî Şeybe rivayet ettiler. Lâfız İshâk’mdır. (Dediler ki) : Bize Cerîr, Mansûr’dan, o da İbrahim’den, o da Alkame’den, o da Abdullah’dan naklen haber verdi. Abdullah şöyle demiş: Allah döğme yapan ve yaptıran kadınlara yüz yolan ve yolduranlara, güzellik için diş törpülettirenlere, Allah’ın yarattığı şekli değiştirenlere lânet etmiştir. Bu söz Benî Esed kabilesinden Ümmü Ya’-kub denilen bir kadının kulağına varmış. Ümmü Ya’kub Kur’an okuyordu. Hemen Abdullah’a gelerek:
Ne o senden kulağıma gelen söz! Sen döğme yapanlara ve yaptıranlara, yüzden kıl yolduranlara, güzellik için diş törpüîetenlere Allah’ın yarattığı şeklî değiştirenlere lanet okumuşsun! dedi. Abdullah da :
Resûlüllah (SallAllahü Aleyhi ve Sellem’ın lânet ettiklerine ben neden lanet etmiyecekmİşim? Hem bu Allah’ın kitabında vardır, cevâbını verdi. Kadın :
Yemin olsun ben Mushafın iki kabuğu arasındakileri okudum. Ama bunu bulamadım, dedi. Abdullah :
Gerçekten onu okudunsa mutlaka bulmuşsundur. Allah (Azze ve Celle);
«Size Resul ne getirdiyse onu alın! Sizi neden nehyetti ise hemen vazgeçin!» [4] buyurmuştur, dedi. Bunun üzerine kadın:
Gerçekten ben şimdi senin hanımının üzerinde bundan bir şey görüyorum, dedi. Abdullah:
Git de bak! dedi. Arkacığından kadın Abdullah’ın hanımının yanına girdi. Fakat bir şey göremedi. Ve Abdullah’ın yanına gelerek:
Bir şey görmedim, dedi. Abdullah:
Bana bak, bu olsaydı biz onunla bir arada olamazdık.(onu boşardım). Mukabelesinde bulundu.
Ravza Sevdam
Peki ya kadının kocası kaşlarını aldırmasını ,saçlarını düzelmesini ona hoş görünmesini istiyorsa.sonuçta kadının kocasına karşı olan bazı görevleri var .bide bu açıdan düşünmek lazım.Bekar biri yaparsa tamam günah ama evlilerde bu değişiyor benim bildiğim.
@mir
kadın kaşlarını sadece kocasına gösteriyorsa yani peçeli ise kaşlarını alması caiz midir bilmem
o bile caiz olmayabilir
hele bir de kadın peçesiz ise zaten kaşlarını alamaz
sonuçta Resulullah’ın hadisi varken kendi kafamızdan hüküm üretemeyiz
Ravza Sevdam
Bir kadının kocasını evine bağlaması için bunları yapması gerek.Yoksa adam gider başka kadınlara bakar🙂
karadamlalar
@mir abi kadının fıtrat dışı(sakal,bıyık gibi tüylerini) yolması caizdir,hatta müstehab diye geçer.peki aslen fıtratta olmayan kaşların birleşmesi durumunda ortasının alınması kadın için caiz midir,bir kadın kaşın normal şeklini bozmadan bunu alırsa yine fıtrat dışı tüylerdir gibi biliyorum hükmünü
@mir
kardeş doğrusunu söylemek gerekirse benim bu konuda tek bildiğim kadının kendini başka erkeklere süsleyemeyeceğidir
kadının yüzündeki tüyleri alamayacağı ile ilgili bir rivayeti yukarda verdim
buna sakal bıyık kaş kaşların arası dahil midir değil midir ben bilmem
Ravza Sevdam
Bir bayanın bıyıklarını aldırmasın da herhangi bir problem yok çünkü oradaki tüyler fazlalık oluyor.kaş ortasını alması da sorun olmuyor.
Kayıtsız Üye
Bu bilgiler için çok teşekkür ederiz gercekten çok faydasi dokundu bize ALLAH sizden razı olsun
Kayıtsız Üye
Ama hormonol hastaliklar sonucu biyik ve cenede sakallari cikan hanimlar ne yapsin. Bu killarin temizligini baska erkeklere güzel gorunmek için değil toplumda komik duruma dusmemek için de yapamaz mi?
Kayıtsız Üye
Ameller niyetlere göredir eğer erkeğe benzemek için yapıyorsa günahtır ama eğer niyeti başkaysa zorunluluksa kazıtılabilir veya sıfıra vurdurula bilinir
Kayıtsız Üye
Saçlarım çok ince ve dokülüyor onun için 5 numaraya vurmak istiyorum caiz değil diyorlar ama ben tesettürlüyüm
mum
Kocanız razı olduktan sonra saçınızı kazıtablirsiniz.
Evli değilseniz size kalmış dilerseniz jiletle kazıtın günahı yok
Kayıtsız Üye
Evlenilecek kişinin de bazı şartları var. Öyle biriyle evlenilmemesi gerekir diye düşünüyorum.
kadınların saçlarını kazıtması caiz mi, kadının saçını kesmesi caiz mi, saç kestirmek günah mı