Buhari ve müslim kitaplarını okuyan var mı? yada ilmi olan
cihad38
Namaz kılan bir adamın önünden eşek, kara köpek ve kadın geçerse namazı bozulur (Buhari 8/102; Hanbel 4/86).
Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269).
Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).
Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim (Buhari 63/27). (BU HADİSİ ŞERİF SAHİHMİDİR.)
Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi (Hanbel 4/196; 6/136, 192, 213).
Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm (Buhari 4/60, 62; Hanbel 4/246; 5/382, 394).
Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine`ye gelerek müslüman oldular. Medine`nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar va çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı. Ellerini ve ayaklarını kesti. Gözlerini oydu. Çölde susuz ölüme terketti. Biz onlara su vermek isteyince Peygamber bizi engelledi (Buhari 56/152, Tıb 5/1; Hanbel 3/107, 163)
Musa ölüm meleğinden çok korkuyordu. Bir gün ölüm meleği canını almaya gelince meleğin yüzüne tokat atıp bir gözünü çıkardı Allah`ın elçileri arasında ayırım yapmayınız. Ben, Yunus peygamberden bile üstün değilim (Buhari 65/4, 5; Hanbel 1/205, 242, 440; 2/405, 468).
Ben Adem oğullarının efendisiyim (Hanbel 1/5; 5/540, 388).
Uğursuzluk üç şeydedir, at, ev ve kadın (Buhari 76/53).
Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113).
Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca dünyada depremler olur (İbni Kesir, 2/29; 50/1).
Liderler mutlaka Kureyş kabilesinden seçilmelidir (Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31).
Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar şeytandır (Hanbel 4/85; 5/54).
Karga fasıktır (Buhari 59/16; Hanbel 2/52).
Allah zamandır (Muvatta 56/3).
Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).
Peygamber 30 erkeğin cinsel gücüne sahipti (Buhari).
Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar Zeynep`le yatardı (Buhari, Hibe/.
Peygamberin izniyle ihramdan çıkıp Mina`da bulunan kadınlarımıza yöneldik.
Zekerlerimizden meni damlıyordu (Buhari, Hac/81; Müslim Hacc/141).
Peygamber öldüğünde, zırhı birkaç kilo arpa karşılığında bir Yahudi`nin yanında rehin duruyordu (Buhari 34/14, 33, 88; Hanbel 1/300; 6/42, 160, 230).
Peygamber, Medine`de bir yahudi tarafından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı. (Buhari 59/11; 76/47; Hanbel 6/57; 4/367).
BU HADİSİ ŞERFİLERİ KAYNAKLARIYLA AÇIKLAYABİLİR MİSİNİZ??? BANA ÇOK ENTERESAN GELDİ.
Cevap: Buharİ ve mÜslİm kİtaplarini okuyan var mi?yada İlmİ olan
@mir
kardeş hadis usulü hadis tarihi hadis müdafaası ve şerhli hadis kitapları okumadan
bu tür rivayetleri nereden buluyorsunuz da kafayı bunlara takıyorsunuz
o kitapları okumadan bu rivayetlerle ilgilenmeyin
bunların hangi birine cevab verelim?
< Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269).
Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34). >
Mâide 31
(Medenî 112) Derken Allah, kardeşinin cesedini nasıl gömeceğini ona göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi. (Katil kardeş) "Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar da olamadım mı ki, kardeşimin cesedini gömeyim" dedi ve ettiğine yananlardan oldu.
Allah karga aracılığı ile şeriat koyuyor da keçi aracılığı ile neden kaldırmasın?
27-Neml 82 O söz başlarına geldiği (kıyamet yaklaştığı) zaman, onlara yerden bir dabbe (mahluk) çıkarırız da, bu onlara insanların ayetlerimize kesin bir iman getirmemiş olduklarını söyler.
27-Neml 20 (Süleyman) kuşları gözden geçirdi ve şöyle dedi: Hüdhüd’ü niçin göremiyorum? Yoksa kayıplara mı karıştı?
Neml 22 Çok geçmeden (Hüdhüd) gelip: Ben, dedi, senin bilmediğin bir şeyi öğrendim. Sebe’den sana çok doğru (ve önemli) bir haber getirdim.
Neml 27 (Süleyman Hüdhüd’e) dedi ki: Doğru mu söyledin, yoksa yalancılardan mısın, bakacağız.
Allah insanlara hayvanlar aracılığı ile de bir şeyler öğretir
yeter ki kişi öğrenmek istesin
Kur’an toplanırken her ayet için 2 şahid istendi
recm ayeti konusunda Ömer tek kaldı
geri kalan herkes unutmuştu -Allah’ın kaldırmak istediği hükmü unutturabileceği ile ilgili ayetler var-
tek kaldığı için de o ayet Kur’an’a alınmadı
< Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim (Buhari 63/27). (BU HADİSİ ŞERİF SAHİHMİDİR.) >
bu hadis değil Buharide yazıyor ama Resulullah’ın değil muhtemelen Yahudilikten İslama geçmiş olan Amr b Meymun isimli sahabinin sözüdür
ayrıntılı bilgi şurada:
forumduasi.com/hadisler-bolumu/214944-zina-eden-maymun.html
< Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi (Hanbel 4/196; 6/136, 192, 213).
Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm (Buhari 4/60, 62; Hanbel 4/246; 5/382, 394). >
Resulullah hemen her zaman oturarak bevl etmiş
bunu gören Aişe validemiz de bunu böyle rivayet etmiştir
ama onun sadece bir kere bile olsa ayakta bevl ettiğini gören bir başka sahabi de
bu durumu rvayet etmiştir
bununla ilgili ayrıntılı bilgi de şurada:
forumduasi.com/hadisler-bolumu/214945-ayakta-iseme.html
< Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113). >
bu Resulullaha atılmış bir iftiradır
tam tersine o kadın ve çocuk öldürmeyi yasaklamıştır
ilgili hadis kitaplarında da öyle geçmektedir
ama hadis inkarcıları kasten hadislerin metni ile oynayarak rivayet etmektedirler
onun bilgisi de şurada:
forumduasi.com/hadisler-bolumu/214947-kadinlarin-ve-cocuklarin-oldurulmesi.html
< Liderler mutlaka Kureyş kabilesinden seçilmelidir (Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31). >
yalan
hadisin aslı "halifeler kureyştendir" şeklindedir
ve tarih bunu doğrulamıştır
Resulullah’tan sonra ümmeti yüzlerce yıl Kureyşten çıkan halifeler yönetmiştir
< Allah zamandır (Muvatta 56/3). >
"Zamana sövmeyiniz zira o Allah’ın elindedir" şeklindeki bir rivayetin kısaltılmış hali olabilir
< Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri). >
bunu da daha geçen şurada açıkladım:
forumduasi.com/sizden-gelen-sorular/224793-herhangi-bir-tarikata-girmek-sart-midir-2.html
geri kalanlara da istersen sonra bakarız İnşaAllah
Cevap: Buharİ ve mÜslİm kİtaplarini okuyan var mi?yada İlmİ olan
karadamlalar
" Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113)"
savaş durumunda misalen bir kalenin içinde tamamen kafir düşman askerleri dolu,ama aralarında bazı kadın ve çcouklar da var.bu durumda o kaleyi toptan patlatmak caizdir,bu hadisin tam metninin böyle olduğunu sanmıyorum.
Cevap: Buharİ ve mÜslİm kİtaplarini okuyan var mi?yada İlmİ olan
@mir
verilen yerde tam tersi yazıyor kardeş
< Buhari- cihad-
146- Harbde Çocıkları Öldürmenin Nehyi) Babı
218-…….Abdullah ibn Umer şöyle haber vermiştir: Peygamber’in gazvelerinden birinde bir kadın öldürülmüş olarak bulundu da Rasûlullah (S) kadınların ve çocukların öldürülmesini çirkin gördü.
147- Harbde Kadınların Öldürülmesinin Nehyi) Babı
219-…….Ben Ebû Usâme Hammâd ibn Seleme’ye: Size Ubey-dullah ibn Umer, Nâfî’den; o da İbn Umer(R)’den. O dedi ki: Rasûlullah’ın gazvelerinin birinde bir kadın öldürülmüş olarak bulundu da, Rasûlullah (S) kadınları ve çocukları öldürmekten nehyetti hadî-sini tahdîs etti mi? diye sordum
ebu Davud-cihad-
111. Harpte Kadınları Öldürmek (Yasaktır)
2668. …Abdullah (b.Ömer) den rivayet edildiğine göre Rasûlullah (s.a) in gazalarından birinde bir kadın ölü olarak bulunmuş, bu-nun üzerine Rasûlullah (s.a) kadınlarla çocukların öldürülmesini ya-saklamıştır.
Buhârî, cihâd 147, 148; Müslim, cihâd 25, 26; Tirmizi, siyer 19; lbn Mâce, cihâd 30; Dârimi, siyer 24; Muvatta, cihâd 9; Ahmed b.Hanbel II, 22, 23, 76, 91, 100, 115,122,123.
Açıklama
Bu hadis"i Şerifte, savaşta kadınlarla çocukları öldürmenin ya-sak olduğu ifade edilmektedir.
Bu mevzuda ed-Dürrü’1-muhtar yazarı şunları söylüyor: "Savaşta kadınlar, çocuklar, deliler, harpte bağırıp çağıramayacak ve (mürted bile olsalar) çocuğu olmayacak derecede yaşlı olanlar, körler, topal-lar, kötürümler,bunamışlar, insanlara karışmayan rahipler Ve kilise hade-mesi öldürülmez. Ancak bunlardan biri kral, yahut savaşabilir, yahut harpte rey sahibi olur, yahut mal sahibi olup, malıyla savaşa yardım ederse öldürü-lür.
Peygamber efendimiz, Durey b.Sımne’nin harp işlerinde görüşünden is-tifade edilen bir kimse olduğu için yüzyirmi yaşında ve kör olduğu halde öl-dürülmesini emretmiştir. Çocuk ve deliller savaşırlarken öldürülürler. Ka-dınlar, rahipler vesaire esir edildikten sonra savaştıkları takdirde öldürülür-ler. Hükümdar olan kadın her ne kadar savaşamasa bile öldürülür. Keza hü-kümdar olan çocuk ta öldürülür. Çünkü hükümdarların öldürülmesinde karşı tarafın önemli bir dayanağı yıkılmış yıkılmış olur." >
bu hadis inkarcıları hadisleri halkın gözünde küçük düşürmek için metinleri ile bile bile oynuyorlar
sonra da İslam mücahidi gibi ortaya çıkıp
"böyle hadis mi olurmuş? bunlar uydurma bu uydurmalarla biz savaşıyoruz. gerçek mümin biziz" diye caka satıyorlar
birçok enayiyi de kendilerine bağlamayı başarıyorlar
bir tanesine tek tek kandırıldığını isbatladım
seni kandıranlara inad gel hadis müdafii ol dedim
adam kendini enayi yerine koyanların yoluna tabi olmaya devam etti
karadamlalar
hadis ile açıklayalım abi o zaman,yanlış anlaşılma olmasın:
Gece muşriklere yapılan baskınlarda kadın ve çocuklar da ölüyor, bunun hükmü nedir? şeklindeki soruya karşı Peygamberimiz (s.a.v.) Onlar da onlardan (muşrik olanlardan)dır şeklinde cevap vermiştir. (Buharî, Cihad, 146; Muslim, Cihad, 26/h.no: 1745)
İmam Nevevî ve İbn Hacer’e göre, bu hadiste kadın ve çocukların kasten öldürülmesi olayından değil, muşrik erkeklere atılan (ok-mızrak gibi) silahların yanlışlıkla/bir kasıt olmaksızın onlara isabet etmesi veya onlara dokunmadan düşman erkeklere ulaşma imkânı olmadığı durumlardan söz edilmektedir. (Nevevî, İbn Hacer, ilgili hadisin şerhi).
Bununla beraber, Hz. Peygamber (s.a.v.) daha sonra kadın ve çocukların öldürülmesini kesin olarak yasaklamıştır. (İbn Hacer, a.g.y; Buharî, Cihad, 147,148; Muslim, Cihad, 24,25/h. No: 1744; Ebu Davud, Cihad, 121; Tirmizî, Seyr, 9; İbn Mace, Cihad, 30; Darimî, Seyr,25; Ahmed b. Hanbel, 2, 122,123)
Bu hadislere dayanan dört mezheb muctehidlerin ittifakıyla -bizzat savaşa katılmayan- kâfirlerin kadın ve çocuklarının öldürülmesi caiz değildir. (V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 6/421-423)
cavraşım
[/QUOTE]Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269)
Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34) ”'[QUOTE]
cevap ta:
[QUOTE]Derken Allah, kardeşinin cesedini nasıl gömeceğini ona göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi (Katil kardeş) "Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar da olamadım mı ki, kardeşimin cesedini gömeyim" dedi ve ettiğine yananlardan oldu
Allah karga aracılığı ile şeriat koyuyor da keçi aracılığı ile neden kaldırmasın?[QUOTE]
amir kardeş,Kurandan bir ayetin kaybolduğu önemli kişiler tarafından naklediliyor
sen de buna itiraz etmediğine göre doğru yani?
ve açıklaman kalbimi tatmin etmedi:(tatmin etmek zorunda değilsin tabii.ama işte,yardımnıza ihtiyacım oluyor böyle konularda
Allah koyduğu bir kuralı neden kaldırıyor?
Bizim katımızda söz değişmez diye bir ayet yokmuydu ben mi yanlış hatırlıyorum?
Yardımcı olur musun kardeş??
Kayıtsız Üye
kardeşim hadisler başımın tacı ama önce kuranı imam yapalım o bize Allahın izniyle doğru yolu gösterir
Kayıtsız Üye
diyor ki kargayla ayet koyan keçiyle neden kaldırmasın. yahu öyle bir cümle kuruyorsun ki. sana mı soracak keçiyle kaldırıp kaldırmamayı. kuranda karga ile alakalı ayet var. keçiyle alakalı yok. sen nasıl inanırsın bu ayetin bu şekilde kaldırıldığına. kendi inandığınız şeyleri kanıtlamak için yorum yapmayın.
Kayıtsız Üye
Kardeşlerim uydurma hadislerle peygambere atılan iftiraları ispat edeceğim diye kolı kırk yaracağınıza Allah ın sözlerine baksanız ya.."Gerçek şu: Bu Kur’an sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı, bir öğüttür. Bundan sorumlı tutulacaksınız."(zuhruf 44)
Peygamber der ki: Ey Rabbim! Kavmim bu Kur´an´ı büsbütün terkettiler. (Furkân 25:30, Diyanet Vakfı)
Kayıtsız Üye
(Hicr 9)
"Hiç şüphe yok ki, Kur’ân’ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız."
Bu recm ayeti neden korunmamış?
Unutturulmuşsa hükmünün de kalması lazım,
ama hükmü devam ediyor, kendi ortalarda yok.
(Bakar 106)
"Biz bir âyetten her neyi nesheder veya unutturursak, ondan daha
hayırlısını yahut mislini getiririz. Bilmez misin ki, Allah her şeye kâdirdir."
Madem bu ayet unutturulmuş, neden yerine daha hayırlısı gelmemiş?
__________________________________________________ _____
İslamda recmin olması hakkında ayet olduğu için değil, Rasulullah aleyhisselatu vesselamın
tatbiki olduğu içindir. Tıpkı altın ve ipeğin haramlığı gibi.
buhari 6327, buhari 535, buhari 56152