Zikir mi üstün? Rabıta mı?
TarikateSon!
İmamı Rabbanî, 187 sayılı mektubunda rabıtaya çok kısa olarak şu sözlerle dokunmaktadır:
«Hace Eşref-i Kabilî’ye,»
«Bu mektup, ulaştırıcı yolların en kısası olan rabıtanın açıklamasına ve mürid için rabıtanın, zikirden daha üstün olduğuna ilişkindir.»
Bu ifadeye göre:
a) Allah’a ulaşmak için izlenecek yolların en kısa olanı rabıtadır,
b) Râbıta yapmak, (yani şeyhin şeklini zihinde canlandırmak) Allah’ı anmaktan daha üstündür.
Mektubun, devam eden satırlarında Rabbanî, râbıta ile ilgili olarak üç şey daha söylemektedir:
1. Şeyh ile mürîd arasında fayda vermek ve faydalanmak için râbıta bir araçtır;
2. Mürid, bir devletli (yani bir öncü) tarafından en büyük mutluluğa eriştirilinceye kadar, rabıtadan başka onun izleyebileceği daha kısa bir yol yoktur;
3. Ubeydullah-ı Ahrar’ın, Fakarat adlı kitabından naklen: Pirin gölgesinin bile Allah’ı zikretmekten daha üstün olduğu ifade edilmektedir.
Bir başka ayrıntıda mektublarda şöyle dillendiriliyor: İmam Rabbani’ye göre Kutb’ul-irşad son derece az bulunur. Uzun zamanlar ve asırlar geçtikten sonra ortaya çıkar, hidayet ve zuhurunun nuru ile karanlık cihanı aydınlatır. Onun irşadı bütün cihana yaygındır. Arştan yeryüzünün merkezine kadar her kime rüşt, hidayet, iman ve marifet ulaşırsa onun yolundan ulaşır ve ondan alınır. Onun aracılığı olmadan bu devlet kimseye nasip olmaz. Onun nuru, mesela büyük okyanus gibi cihanı kaplamıştır da bu denizde hiçbir hareket meydana gelmemiştir, sanki donmuş gibi durmaktadır. Ona yönelen ve samimiyetle inanan yahut onun yöneldiği talibin -yönelme sırasında- sanki kalbinden bir pencere açılır ve bu yoldan, yöneliş ve samimiyeti nispetinde nasip alır ve doyar. İnkâr ettiği için değil de onu tanımadığı, bilmediği için (doğrudan) Allah’ın zikri ile meşgul olan ve gönlünü Allah’a yönelten kimse de tıpkı o kutba yönelenler gibi- ondan istifade ederler; ancak birinci durumdaki istifade daha ziyadedir. Kutbu inkar eden yahut ondan rahatsız olan kimselere gelince, Allah’ı zikir ile meşgul olsalar bile gerçek rüşd ve hidayetten mahrum olurlar. Onu inkâr ve rahatsız etmek kişinin feyz yolunu tıkar, kutub onu faydalandırmamayı, ona zarar vermeyi istemese bile o gerçek hidayetten uzak kalır. Onda bulunan, ancak rüşt ve hidayetin görünüşüdür (suretidir). Manadan uzak, içi boş suretin faydası da azdır. O kutbu seven ve ona içten inanan kimseler, ona gönülleriyle yönelmeseler, Allah’ı zikir ile meşgul olmasalar dahi, yalnızca sevgileri sebebi ile rüşt ve hidayetin nuru onlara ulaşır.
(İmamı Rabbani El Mektubat İmamı Rabbani ve İslam Tasavvufu H. Karaman. )
Demek ki, Kutb’ul-irşad denen şahsı inkar eden, Allah’ın zikri ile meşgul olsa dahi gerçek rüşt ve hidayetten mahrum kalırken, onu seven ve ona içten inanan, Allah’ın zikri ile meşgul olmasa bile rüşt ve hidayetin nuruna kavuşuyor.
Allah Teala şöyle buyuruyor:
Onlar ki, ayakta iken de, otururken de ve yanları üzerine yatarlarken de Allah Teâlâ’yı zikrederler ve göklerin ve yerin yaradılışı hakkında tefekkürde bulunurlar. İşte onlar şöylece tespih ve duada bulunur dururlar. Ey Rabbimiz!. Sen bunları boşuna yaratmadın, Sen yücesin, artık bizleri ateş azabından koru… Al-i İmran 3/191
Birçok erler ki, onları ne bir ticaret ve ne de bir alım satım Allah Teâlâ’nın zikrinden ve namazı hakkıyla kılmaktan ve zekâtı vermekten alıkoymaz. Onlar, kalplerin ve gözlerin muzdarip olacağı bir günden korkarlar." Nur 24/37
Onlar o zatlardır ki, Allah’ın zikriyle kalpleri mutmâin olduğu halde imân etmişlerdir. Haberiniz olsun ki, Allah’ın zikriyle kalpler mutmâin olur." Rad 13/28
Ve her kim benim zikrimden kaçınırsa artık şüphe yok ki, onun için pek dar bir geçim vardır ve onu kıyamet gününde kör olarak haşrederiz. Taha 20/124
Artık beni zikrediniz ki ben de sizi zikredeyim. Ve bana şükrediniz, bana nankörlükte bulunmayınız."Bakara 2/152
"Ey iman edenler!. Sizi mallarınız ve evlâdınız Allah’ın zikrinden alıkoymasın ve her kim, öyle yaparsa, işte hüsrâna uğramış olanlar onlardır."Munafıkun 63/9
Ve Rab’bini içinden yalvararak, korkarak ve yüksek olmayan bir sesle sabahları ve akşamları zikret ve gâfillerden olma. Araf 7/205
Allah’ı çokça zikredin ki, felaha eresiniz Enfal 8/45
Peygamberimiz (s.a.v.)’de zikir hakkında şöyle buyuruyor;
Hz. Muâz İbnu Cebel (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Kul, kendini Allah’ın azabından kurtarmada zikrullahtan daha müessir bir ameli işlememiştir. Tirmizi- İbni Mace
O halde :
Allah’a karşı yalan uydurandan daha zalimi kimdir? Onlar Rablerinin huzuruna çıkarılacaklar ve hallerine tanık olanlar şöyle diyeceklerdir: ‘İşte bunlar, Rablerine karşı yalan söyleyenlerdir’. Bilin ki Allah’ın laneti o zalimlerin üzerindedir.
Onlar Allah’ın yoluna engel koyar, geri çevirmeye çalışırlar. Onlar ahireti göz ardı eden kimselerdir.
Bunlar yeryüzünde Allah’ı aciz bırakacak değillerdir. Allah’tan başka dostları da yoktur. Azapları ikiye katlanacaktır. Onlar gerçekleri, ne işitmeye ne de görmeye tahammül edebilirler.
Onlar değerlerini yitirmiş kimselerdir. Uydurdukları şeyler de kaybolup gidecektir.
Hiç şüphesiz ahirette en çok kayba uğrayacak olanlar bunlar olacaktır.
İnanan ve iyi işler yapanlar ve Rablerine içten boyun eğip başka bir arayışa girmeyenler var ya, işte onlar cennetliklerdir; orada temelli kalacaklardır.
Bu iki kesimin durumu, hem kör hem sağır olan ile görmesi ve işitmesi iyi olan kimsenin durumu gibidir. Bunlar hiç eşit olabilirler mi? Artık bilgilerinizi gözden geçirmeyecek misiniz? (Hûd 11/1824) Yazılanlar Alıntıdır,ama bu gerçeği değiştirmez,öyle değil mi:)
Cevap: Zikir mi üstün? Rabıta mı?
karadamlalar
rabıtaya da Allahın zikri denirse şaşırmayacağım
Cevap: Zikir mi üstün? Rabıta mı?
mümini78
TarikateSon! yine iş başında, yokluğun cezalı iken belli oluyordu. Cezanın kaldırılması için de özel talepte bulundurm:)
Cevap: Zikir mi üstün? Rabıta mı?
Kırlangıç.
Hiçbir amel Allah ‘ın zikrinden üstün bir olamaz!
karadamlalar
Ebu Hureyre’den (r.a) rivayetle Nebi’ye (s.a.v) soruldu:
ALLAH yolunda cihad etmeye denk ne var?
Güç yetiremezsiniz dedi. Üçüncüsünde :
ALLAH yolunda cihad edenin misali , ALLAH yolunda cihad edenin , evine dönünceye kadar gündüzleri oruçla , geceleri de ibadet ve kıyamla geçiren adamın misali gibidir dedi.
(Muslim, İmare: 29 ; Tirmizi , Cihad : 1)
TarikateSon!
< TarikateSon! yine iş başında, yokluğun cezalı iken belli oluyordu Cezanın kaldırılması için de özel talepte bulundurm >
EyvAllah,Allah razı olsun,ama bunları dediğin gibi kendime bir iş edinmek için değil,kendime bir dert edindiğim için yazıp ortaya çıkarıyorum.İnşaAllah bu yazdıklarıma fitne gözüyle bakanların gözlerinin açılmasına vesile olursak ne mutlu bize işte o zaman:)
Salawat
Geri döndüğüne sevindim. İlgi ile okuyorum yazılarını…
TarikateSon!
< Geri döndüğüne sevindim İlgi ile okuyorum yazılarını >
eyvAllah kerdeşim,
sakal;bakan gözlere göre değişik haller alır:
Bir göz bakar ;”Kes şu sakallarını sana hiç yakışmamış” der…
Bir diğer göz bakar:” Allah’ın süsü ne de güzel yakışmış yüzüne” der…
Kimisi var,yazdıklarımızdan ötürü fitneci gözüyle bakar,
Kimisi var,yazdıklarımızdan ötürü memnuniyet bildirir…
Bu durum yeni değil;insanlık tarihi kadar eskidir aslında.Bir takım insanlar ışığı karatıya boyamaya çalışırken,diğer kısımda bulunanlar,karanlık gösterilenden ışığı söküp alırlar.Rabbim karanlığa bakan gözlere ışığı görmeyi nasip etsin…
cihad38
< mürid için rabıtanın, zikirden daha üstün olduğuna ilişkindir >
şimdi kocaman müceddidi elfissani imamı rabbani bilmiyor bu zavallı biliyor,
ne yazıyor okumamış bile.kopyala yapıştır tarzı çalıştığı,dinsiz insanların sitelerinden copy yaptığı için tabiki.
NE DİYORR?? MÜRİD İÇİN DİYOR.
SEN MÜRİD MİSİN? SENİ NE İLGİLENDİRİYOR O HALDE BU YAZI.
SEN KENDİN İÇİN YAZILMIŞ OLANLARA BAK,
bkz.munafık,fitne,iftira.
karadamlalar
"munafık"
attığınız iftiralara her gün yenilerini ekliyorsunuz,tarikateson kardeş sadece yeni bir yazı eklemiş,yazıda geçenler mi iftira?
Kırlangıç.
Cihad38 kardeş munafik çok ağır bir itham, müslüman olduğunu söyleyen kimseye böyle bir yakıștırmada bulunmamak lazım. Ya müslümansa? O zaman bu sizi küfre kadar sürükler. Böyle tehlikeli işlere girmeyin, işten bu benden size bir kardeş tavsiyesi.
cihad38
Münafık gerçekte iman etmediği halde, kendini mümin gösteren kimsedir. Bu yönüyle, münafıklık, bir ‘inanç sahtekarlığıdır.’
Münafık, bukalemun gibidir; bulunduğu araziye göre renk değiştirir.
Münafık kendini rüzgara göre ayarlar. Hangi taraftan kuvvetli rüzgar eserse, o doğrultuda döner. Onun din ve inanç anlayışına menfaat duygusu hakimdir.
Zarar verme noktasında ise münafık, pirincin içindeki beyaz taş gibidir.
İnsanları münafıklığa iten başlıca iki sebep vardır:
1-İslam’ın nimetlerinden yararlanmak.
2-Müslümanları içten çökertmeye çalışmak.
şimdi bir bakalım;
< Ben anlatsam komik olur,Onla anlatınca Keramet olur Hikayeleri: >
evliyaların kerametleri ile dalga geçmek,peygamber mucizesine inanmamaktır,çünkü keramet haktır ve peygamberimizin bir mucizesidir,ebu bekir (rh) nevfel (ra) kıssası.
< Mürşid’in bir nazarı Bin hacc yerine bedel olur mu? >
YÜCE ALLAH’IN cömertliğinden şüphe ne diye,Allah evliyası hürmetine bir müride bu ikramı yapamaz mı? sırf nifak için yazılmış değil mi?
< Resulullah’ın İsimleri arasında ”Mustafa” ismi yer alıyor mu? >
yüzlerce yıldır Muhammed Mustafa (sav) diye anılan peygamberimizin ismine ne diye takıyorsun,400 küsür ismi vardır peygamberin neden 399 ismi irdelemiyorsun da mustafa ismini yazıyorsun. fitne çıkarmak değilse merak mıdır.külahıma anlat derler.
< Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ; >
peki o halde bir yerin kanadığı zaman abdest alma bakalım,sahabe ağzından kötü söz çıktığında abdest almış da sana ne oluyor,hem mezhebler arasındaki uygulama farklılıklarını bal gibide biliyor.
amaç kafa bulandırmak değilse nedir?
< Ezan duasında ki Bidât? >
bidat dediği kısım bir çok rivayetde geçmekte,
ezan duasındaki bu cümleye takılmak neden icap etti,sakalı bıraktın,misvagı kullandın,selamı yaydın,teheccüdü kıldın,kuşluk,evvabin her sünnet uygulandı,hadisleri eksiltmeye mi geldi sıra??
< konuştuğunda yalan konuşur >
< Şeyhimin ağzından çıkan her söz benim için kanundur’ >
< Bir kimseyle çekiştiği zaman aşırı giderek karşısındakinden fazla kötülük yapar >
bu söz sadece bir müridin şeyhine olan sevgi ve muhabbetini kelimelerle ifade şeklidir.
fitne cümlesinden başka nedir.
< Kimde dört vasıf bulunursa halis münafık olur O dört şeyden biri kendisinde bulunan kişi ise onu terk edinceye kadar münafıklıktan bir haslet bulunur Bunlar: Kendisine bir emanet bırakıldığı zaman ihanet eder; konuştuğunda yalan konuşur, anlaştığı zaman sözünde durmayıp bozar Bir kimseyle çekiştiği zaman aşırı giderek karşısındakinden fazla kötülük yapar (Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi ve Nesai/Cem’ül Fevaid, H No: 8097) >
< Bizimle münafıkların arasını ayıran alamet, bizim yatsı ve sabah cami cemaatinde bulunmamızdır Onlar (münafıklar) buna güç yetiremezler (Said bin Mansur ve Beyhaki / Camius Sağir, İmam Suyuti, H No: 26) >
< Bizimle münafıkların arasını ayıran alamet, bizim yatsı ve sabah cami cemaatinde bulunmamızdır Onlar (münafıklar) buna güç yetiremezler (Said bin Mansur ve Beyhaki / Camius Sağir, İmam Suyuti, H No: 26) >
açılmış olan her konu saati gece yarısından sonra saat 04:00 e kadar devam etmekde,
vicdan sahibi objektif olan herkes bilir ki,o saatte bilgisayar başında tasavvuf ve tarikat düşmanlığı ile 3/5 saat geçiren biri sabah namazına camiye gidemez,o saatlerde uyursa sabah namazına kalkamaz.
kalksa da müslüman sabah güneş doğarken uyuyor olamaz yada olmamalı,
şimdi ne demek lazım muhterem arkadaşa.
ömerhattab
< Cihad38 kardeş munafik çok ağır bir itham, müslüman olduğunu söyleyen kimseye böyle bir yakıștırmada bulunmamak lazım. Ya müslümansa? O zaman bu sizi küfre kadar sürükler. Böyle tehlikeli işlere girmeyin, işten bu benden size bir kardeş tavsiyesi. >
Onlar tasuf ehline putperest kabir perest müşrik dediklerinde neden sesiniz çıkmıyor?Ya onlar hakiki manada müslümansa?
ferah36
< Zikir mi üstün? Rabıta mı? >
İkisi birbirini tamamlayan unsurlardır. Şöyle benzetme yapabiliriz:
Zikir, betonun içindeki kum, çakıl, rabıta da çimento.
cihad38
– Mü’min islah etmeyi diler Bozgunculuktan korkar
– Münafık ise bozgunculuk yapar, bundan faydalanmayı umar
açtığı konu başlıkları nedense hiç de tekin gelmedi bana,inanmayan bir incelesin.
sırf fitne çıkarmak,Allah dostlarını kötülemek,(gerçekten sapık olanlar bizi ilgilendirmez)
için yazılmış.
vicdan ve insaf sahibi olan müslüman hiç;
Hz. Ebubekr Sıddık (ra)
Selman-ı Farisi Hz. (ra)
Ebu Muhammed Kasım Hz. (ra)
İmam Cafer-i Sadık Hz. (ra)
Bayezid-i Bistami Hz. (ks)
Ebu Hasen Harakani Hz. (ks)
Ebu Ali Farmedi Hz. (ks)
Hace Yusuf Hemedani Hz. (ks)i
Abdülhalık Gücdevani Hz. (ks)
Hace Arif-i Rivegeri Hz. (ks)
Hace Mahmud İnciri Fağnevi Hz. (ks)
Hace Ali Ramiteni Hz. (ks)
Muhammed Baba Semmasi Hz. (ks)
Seyyid Emir Külal Hz. (ks)
Şah-ı Nakşibend Hz. (ks)
Alaeddin Attar Hz. (ks)
Yakub-i Çerhi Hz. (ks)
Ubeydullah Ahrar Hz. (ks)
Mevlana Muhammed Zahid Hz. (ks)
Mevlana Derviş Muhammed Hz. (ks)
Hace Muhammed Emkeneki Hz. (ks)
Muhammed Baki Billah Hz. (ks)
İmam-ı Rabbani Hz. (ks)
Muhammed Ma’sum Hz. (ks)
Mevlana Muhammed Seyfeddin Faruki Hz. (ks)
Seyyid Nur Muhammed Bedauni Hz. (ks)
Mirza Mazhar Can-ı Canan Hz. (ks)
Abdullah-ı Dıhlevi Hz. (ks)
Mevlana Halid-i Bağdadi Hz. (ks)
Mevlana Seyyid Abdullah Hakkari Hz. (ks)
Seyyid Taha Hakkari Hz. (ks)
Seyyid Sıbgatullah Arvasi Hz. (ks)
Abdurrahman Tahi Hz. (ks)
Fethullah Verkanisi Hz. (ks)
Muhammed Diyaeddin Nurşini Hz. (ks)
Ahmed Haznevi Hz. (ks)
Gavs Seyyid Abdulhakim Bilvanisi Hz. (ks)
Seyyid Muhammed Raşid Hz. (ks)
bu ve binlerce Allah dostuna hiç UTANMADAN SIKILMADAN NASIL SAPIK GÖZÜYLE BAKAR,TASAVVUFA SALDIRMAK ADINA NASIL KÖTÜLER,
İSTEMİYORSAN GİRME TASAVVUF YOLUNA,KİME NE DEĞİLMİ???
Kırlangıç.
@ömerhattap Ben bunu tasvip etmedim, Tarikateson adlı üyeyi de tanımıyorum. Tasavvufla bir alıp veremediğim yok, zaten tasavvufa ve böyle büyük insanlara laf etmek benim haddime düşmez. Bu kişiyi savunduğumu düşünmeyin lütfen. Ben sadece müslüman olduğunu söyleyen birine munafik demenin büyük bir risk olduğunu söyledim. Emin olun o yazdıklarını okumamıştım. Sadece sahte şeyhlere karşı olduğunu fark etmiştim . Galiba yanlış anlaşıldım.
cihad38
< tasavvufa ve böyle büyük insanlara laf etmek benim haddime düşmez >
EYVALLAH KARDEŞ,ama o hadsizin haddine düşüyo ne hikmetse artık,
sapık deyip durduğu şeyhlerin en tepesinde peygamberimiz (sav)ve ebu bekir (rah) var,hiç biri bir öncekinden icazet almadan orda adı geçmemiştir.
ömerhattab
< İkisi birbirini tamamlayan unsurlardır. Şöyle benzetme yapabiliriz: Zikir, betonun içindeki kum, çakıl, rabıta da çimento. >
işte bu CEZAKALLAHU HAYRAN….
karadamlalar
tevhide ve sünnete çağırmak "kafa bulandırmak,nifak,fitne"….
SahteSeyh
Git o kendine Rab edindiğin şeylerine ”Su-i Zân” nedir diye sor?Sonra da bana ulaşabilirsen helallik istersin!
< açılmış olan her konu saati gece yarısından sonra saat 04:00 e kadar devam etmekde,
vicdan sahibi objektif olan herkes bilir ki,o saatte bilgisayar başında tasavvuf ve tarikat düşmanlığı ile 3/5 saat geçiren biri sabah namazına camiye gidemez,o saatlerde uyursa sabah namazına kalkamaz
kalksa da müslüman sabah güneş doğarken uyuyor olamaz yada olmamalı, >
Ben ekmeğini gece çalışarak kazanan birisiyim.Bana verilen görevlerimi bitirdikten sonra,amirleriminde müsaadesiyle gece sizlerle olan cihadime devam ediyorum.
Karar ver yeni sevaplar uydurma memuru: < evliyaların kerametleri ile dalga geçmek >
< keramet haktır ve peygamberimizin bir mucizesidir >
Keramet evliya işimidir,Peygamber işimidir.Yoksa Peygamberlere eş tuttuğunuz evliyaların işimidir?
< Allah evliyası hürmetine bir müride bu ikramı yapamaz mı? >
Allah adına konuşan ben değilim bana sorma,yeni uydurulan sevapların çetelesini tutan da sensin?Böyle bir sevabı vereceğini Peygamberler eliyle bildirmeyip sana mı ilham geliyor yoksa???
< 400 küsür ismi vardır >
Benim Peygamberim kendi ismlerini bildirmiş ,onun dışında isterseniz bin dört yüz tane sayın,benim için geçerli olanı Peygamberimizin bildirdikleridir.400 ismi de Peygasmberimiz bildirmişmidir.Hangi kaynakta hangi hadiste geçiyor.Kendi ağzından demiş midir ”Benim 400 tane ismim vardır diye,sayıp söylemiş midir,dörtyüzünü de?”
< peki o halde bir yerin kanadığı zaman abdest alma bakalım >
Üzgünüm bunu bana deme,yazımda kaynak olarak yazdığım kişilere soracaksın,bu sözlerin sahibi ben değilim.Nasıl ki, sen yunus’tan bir söz yazınca ben sana değil o sözün sahibine söylüyorsam ,sende aynısını yap ki,akıllı olduğun belli olsun.
< bidat dediği kısım bir çok rivayetde geçmekte, >
Ezbere iş yapmayacaksın ,teek,tek kaynak göstereceksin.Sözünü havaya değil hedefe koymuş olursun böylece.
< bu söz sadece bir müridin şeyhine olan sevgi ve muhabbetini kelimelerle ifade şeklidir >
Bu senin kendi duygusal yorumun,diğer tarafta göreceğiz bakalım ,iş bu kadar basitmiymiş,yoksa tevbe suresi 31.ayete paralel şeyler miymiş,bekleyelim görelim.Daha doğrusu sen bekle ve gör,zira ben bu sözleri söyleyen taraf değilim.
< Onlar tasuf ehline putperest kabir perest müşrik dediklerinde neden sesiniz çıkmıyor? >
İster tasavvuf dinine bağlı olsun ister tasvvufla ilgisi olmasın.Kabirlerden medet uman herkes Kabirperest’tir.
< (gerçekten sapık olanlar bizi ilgilendirmez) >
Neden?Pastaya ortak oldukları için mi?tezgahınızı bozdukları için mi.Sapık olanların da olduğunu kabul ediyorsun ya,bu bile bir iyiye gidiş olabilir senin için.Ama sapık olanların yaptığı sapıklıklasrdan haberiniz olmamış olsaydı onlar hakkında uyarıda bulunanları ”münafık,fitneci” olarak yaftalayacaktınız.
< sapık deyip durduğu şeyhlerin en tepesinde peygamberimiz (sav)ve ebu bekir (rah) var, >
Git bu cümleni bu sefer şeyhlerine de değil,bir sinir hastalıkları doktoruna göster,ama göstermeye gitmeden önce seni hastaneye yatırma ihtimallerine karşılık hazırlıklı git.
TarikateSon
Yukarıda Allah dostu sertifikası kazanmış kişilerin (Hz.Ebu Bekir R.Anh hariç) hepsi cennetlik midir.%100 cennetliklerdir diyebilecek bir görüş sahibi var mıdır doğrusu merak ediyorum.Hatta bu merakımı konu başlığı olarak bile açtım.
Mukarrebun
O gün, onlardan her birisinin kendine yetecek derdi vardır. (Abese Suresi, 37)
Agri_Kesici
< Yukarıda Allah dostu sertifikası kazanmış kişilerin (HzEbu Bekir RAnh hariç) hepsi cennetlik midir%100 cennetliklerdir diyebilecek bir görüş sahibi var mıdır doğrusu merak ediyorumHatta bu merakımı konu başlığı olarak bile açtım >
evet enteresan bir sual doğrusu.Bu soruya verilecek cevapları merak ettim dorusu.Ama benim bildiğim kadarıyla Peygamberlerin ve Aşere-i Mübeşşere (Hz. Ebû Bekr (ö. 634), Hz. Ömer (ö. 643), Hz. Osman (ö. 655). Hz. Ali (ö. 660), Hz. Abdurrahman b. Avf (ö. 652), Hz. Ebû Ubeyde b. el-Cerrâh (ö. 639), Hz. Talha b. Ubeydullah (ö. 656), Hz. Zubeyr b. Avvam (ö. 656), Hz. Sa’d b. Ebi Vakkâs (ö. 674), Hz. Said b. Zeyd (ö. 671).)
dışında cennetliktir garantisi kimse için verilemez.