Kur’an okuduktan sonra ”SadakAllahülazim” diyenlerin delili nedir?
TarikateSon!
Peygamberimizin ve sahabenin yapmadığı bu uygulamayı yapanların kaynağı nedir?
Cevap: Kur’an okuduktan sonra ”SadakAllahülazim” diyenlerin delili nedir?
cihad38
ÇİRKEFLİK UYUMUYOR !!
VELEVKİ PEYGAMBERİMİZ DEMEMİŞ OLSUN,
Alimlerimiz, Kur’an’da geçen, "Sen: "SadakAllah: Allah sözün doğrusunu söyledi." de." (Al-i İmran, 3/95) ve "Allah da, elçisi de elbette doğru söylemişlerdir." (Ahzab, 33/22) ifadelerinden hareketle, Kur’an okuduktan sonra "SadekAllahul azim", hadisleri okuduktan sonra da "Sadaka rasülüllah" demeyi uygun görmüşlerdir.
ne olur kuran okuduktan sonra böyle desen,seni niye geriyor,
Allah doğru söyledi,peygamber de doğru söyledi demek seni niye rahatsız ediyor ki anlamış değilim,
şimdi sen bütün sünnetlere uydun,ayakların sabaha kadar namaz kılmaktan şisti,kuşluk namazını yorgunluktan oturarak kıldın,ve bu söze takıldın,
bana namazdan ayakların değilde sabaha dek bilgisayar basında gözlerin şişmiş gibi geldi.
saat 3 den sonra yatıp saat beşde sabah namazına nasıl kalktın onu merak ettim.
Allah seni bildiği gibi yapsın inşAllah.
Cevap: Kur’an okuduktan sonra ”SadakAllahülazim” diyenlerin delili nedir?
musab
< ÇİRKEFLİK UYUMUYOR !!
VELEVKİ PEYGAMBERİMİZ DEMEMİŞ OLSUN,
Alimlerimiz, Kur’an’da geçen, "Sen: "SadakAllah: Allah sözün doğrusunu söyledi." de." (Al-i İmran, 3/95) ve "Allah da, elçisi de elbette doğru söylemişlerdir." (Ahzab, 33/22) ifadelerinden hareketle, Kur’an okuduktan sonra "SadekAllahul azim", hadisleri okuduktan sonra da "Sadaka rasülüllah" demeyi uygun görmüşlerdir.
ne olur kuran okuduktan sonra böyle desen,seni niye geriyor,
Allah doğru söyledi,peygamber de doğru söyledi demek seni niye rahatsız ediyor ki anlamış değilim,
şimdi sen bütün sünnetlere uydun,ayakların sabaha kadar namaz kılmaktan şisti,kuşluk namazını yorgunluktan oturarak kıldın,ve bu söze takıldın,
bana namazdan ayakların değilde sabaha dek bilgisayar basında gözlerin şişmiş gibi geldi.
saat 3 den sonra yatıp saat beşde sabah namazına nasıl kalktın onu merak ettim.
Allah seni bildiği gibi yapsın inşAllah. >
evet kardeş bende merak ediyorum.bu arkadaş galiba tüm sünnetlere riayet ediyor.maşAllah Allah devamını nasip etsin
Cevap: Kur’an okuduktan sonra ”SadakAllahülazim” diyenlerin delili nedir?
Ravza Sevdam
TarikateSon! Senin amacın ne. !!!!
cihad38
< TarikateSon! Senin amacın ne. !!!! >
elbetteki fitne çıkarıp,ilmi yetersiz olan müslümanların akıllarını karıştırmak,
bir müslüman nette bu yazıyı görecek ve ;bak gördün mü sadakAllahulazim demek yanlış mış,bizi nasılda kandırıyolar gibi düşünceler sahibi olsun istiyorlar.
bir hayra vesile olan o hayrı işlemiş gibidir,bir kötülüğe vesile olan da onu işlemiş gibidir,
ahir zaman ebu cehilleri.
ömerhattab
Öyle söylemek uygun değil. SadakAllahülazim demek, Allah doğru söyledi demektir. Kur’an-ı kerim için söylenir.
Ravza Sevdam
< elbetteki fitne çıkarıp,ilmi yetersiz olan müslümanların akıllarını karıştırmak,
bir müslüman nette bu yazıyı görecek ve ;bak gördün mü sadakAllahulazim demek yanlış mış,bizi nasılda kandırıyolar gibi düşünceler sahibi olsun istiyorlar.
bir hayra vesile olan o hayrı işlemiş gibidir,bir kötülüğe vesile olan da onu işlemiş gibidir,
ahir zaman ebu cehilleri. >
Belli oluyor zaten İslamiyete düşkün olsaydı sürekli bir kulp bulmaya çalışacağına oturup kendi günahlarına bakardı.Hangi bağlantıya baksam muhakkak oraya da çomak sokmaya çalışıyordur.Yok bilmem bu şirk ,yok bid’at ,yok sonradan İslamiyete bunu sokmuşlar yok tablo renksizmişte bunlar kendilerince renk katmışlar falan filan başka işi gücü yok.Nick’ten belli zaten amacı…
karadamlalar
kardeşim hemen saldırmışsınız,bidat olan bidattir.eskiden cahilken "sadakAllahul azim" denmeden kuran okuması bitirilirse okumaktan sevap alınmaz sanardım."sadakAllahul azim" cümle olarak söylenebilir,doğrudur.fakat her kuran okuyuşu sonrasında söylemeyi adet haline getirip sevap beklemek bidattir.
Ravza Sevdam
Saldırmıyoruz kardeşim ama arkadaşında amacı öğrenmek değil yani..Allah hidayet nasip etsin ne diyelim.
ömerhattab
< kardeşim hemen saldırmışsınız,bidat olan bidattir.eskiden cahilken "sadakAllahul azim" denmeden kuran okuması bitirilirse okumaktan sevap alınmaz sanardım."sadakAllahul azim" cümle olarak söylenebilir,doğrudur.fakat her kuran okuyuşu sonrasında söylemeyi adet haline getirip sevap beklemek bidattir. >
Arkadaş o ayet birkere o ayeti okuduğun için sevap alırsın …Allah doğru söyledi…demekten daha güzel ne olabilir ki….
Ravza Sevdam
Kardeşim gelde bunu bunlara anlat.Onlar işin hayrında değiller ki ..
karadamlalar
tamam da,kurandan sonra sürekli söylenen bir kelam haline getirmek yanlış diyorum,sadakAllah sözüne hatalıdır demedim.
Hoca
< tamam da,kurandan sonra sürekli söylenen bir kelam haline getirmek yanlış diyorum,sadakAllah sözüne hatalıdır demedim. >
Ümmetin en önemli sorunu bu mu?
Müslümanlar Kur’an okumayı/Amel etmeyi bıraktılar sen Sadakaklhul Âzim peşindesin!
parasetemol
< Ümmetin en önemli sorunu bu mu?
Müslümanlar Kur’an okumayı/Amel etmeyi bıraktılar sen Sadakaklhul Âzim peşindesin! >
Şu isim ne anlama gelir,bu çiçek ne çiçeği,rüyamda annemle şey yaptım,gusül ederken şu oldu,parmağım içime biraz fazla girdi,masturbasyon şöyle yapılınca haram mıdır tarzında ki sorular içinde aynı ukalalıkta cevaplarınızı bekelrim sayın mum efendi(!)
karadamlalar
bidat olan bidattir,her bidat ateşliktir ve KİŞİYE VEBALİ VARDIR.
ve evet parasetemol demiş çok haklı bir şekilde,onca şeyi ıncık cıncık araştırıp soranlar var,sorun halkın doğru bellediği bidatleri araştırınca mı "ümmetin derdi" önemseniveriyor?
mümini78
Geçmiş dönemlerde bidat üzerinde çok durmul bu konuyu irdelemiştim.
Öncelikle bidat ı doğru tanımlamak gerekir. Bidat kelimesinin manası yani kelime anlamı: Peygamberimizden sonra olan herşeydir. Bu tanımlama ile günümüz yaşantısı ele alacak olur isek çok şeyin hatta pek çok şeyin bidat olduğunu görürüz. Örnek. pc de kuran öğrenmek. Ancak kelime manası ile bidatı ele almak bana göre çok doğru olmaz.
Dini manası ile bidat: (bana göre) Peygamberimiz zamanında olmayan, sünnet ve farzmış gibi gösterilen herşeydir. Bu tanımlada esas olan nokta NİYET dir.
Bir kişi daha temiz olsun diye seccadede namaz kılsa bu bidar olmaz.
Ancak seccade olmadan namaz kılınmaz dese bu bidat olur.
Allahın koruması altında olan kabede peygamberimiz zamanında kurna micrafon ile okunmadığını herkes biliyor peki şimdi micrafonla kuran okumak namaz kıldırmak bidatmıdır. Kelime manası ile bakılacak olunur ise bidattır ancak dini manada bu bidat değildir. Eğer buna sırf bu iş peygamberimizden sonra oldu diye bidat diyecek olur isen "KURANI KERİMİN DE KİTAP HALİNE GETİRİLMESİNE BİDAR DEMENİZ GEREKECEKTİR.
Demekki bir şeyin yapılışı değil o şeyi yapmaktaki niyet o şeyin bidar olup olmadığını belirler.
Yani aynı şey farklı niyetlerle yapıldığında birinde bidat olurken diğerinde bidat olmayabilir.
fanihayat
Amenna bihi SadakAllahülazim denilebilir. (Biz iman ettik ona) De ki: "Allah doğru söyledi"… (Ali İmran Suresi, 95)
Artık bunda da kalkıp bidat arayanın aklına şaşarım.
fanihayat
karadamlalar
"her kuran okuyuşu sonrasında söylemeyi adet haline getirip sevap beklemek bidattir"
Ne biliyorsun bidat olduğunu nitekim, Kuran okumayı bitirdiği zaman Al imran Suresinin 95. ayetindeki kelimeyi de okuyor. (Allah doğru söyledi) diyor.
Hadisi Şerif
Kim Allahın kitabından bir harf okursa, onun için bir hasene (sevap) vardır. Her hasene için ise, on misli sevap vardır. Ben Elif, Lam, Mim bir harftir demiyorum. Elif bir harf, Lam bir harf, Mim bir harftir. (Tirmizi)
Kaç harfdir o ?
karadamlalar
Rasulullah(sav) böyle bir şeyi yaptı mı,her kuran okuyuşundan sonra "sadakAllah" dedi mi?Hayır.peki hangi sahabe böyle bir adet edindi?yine yok,"sadakAllah"ı değil,söylenmesini değil,Kuran okurken sonrasında sürekli söylenmesinin bidat olduğunu söylüyoruz.
Ravza Sevdam
Karadamlalar kardeşim sen hala anlamak istemiyorsun.Sen söyleme ama biz her kur’an-i kerim okuduğumuzda SadakAllahülazim demeye devam edecez sevabımızı da alacaz inşALLAH.Sen söyleme bidat demeye devam et bakalım Kuranda dahi geçtiği halde bidat dediğiniz için sonunuz ne olacak.
Hoca
< Şu isim ne anlama gelir,bu çiçek ne çiçeği,rüyamda annemle şey yaptım,gusül ederken şu oldu,parmağım içime biraz fazla girdi,masturbasyon şöyle yapılınca haram mıdır tarzında ki sorular içinde aynı ukalalıkta cevaplarınızı bekelrim sayın mum efendi(!) >
evet bu gibi sorular bazen insanın canını sıkıyor doğru ama sizin gibi müslüman gençlerin imanıyla oynanmıyor!!
< ve evet parasetemol demiş çok haklı bir şekilde,onca şeyi ıncık cıncık araştırıp soranlar var,sorun halkın doğru bellediği bidatleri araştırınca mı "ümmetin derdi" önemseniveriyor? >
soruların %90’ı 14-15 yaşındaki yeni buluğ çağına girmiş çocuklar/gençler soruyor.
Biz yönetim olarak bu gibi sorulara imkan ölçüsünde sabırla cevap vermeye çalışırırz.
Bu hoşunuza gitmiyorsa kendinize içinde "ıncık cıncık" olmayan daha güzel bir yer bulun.
BEYAZ_gul
bencede… kimseyi zorla tutmuyoruz…….
cihad38
< bencede… kimseyi zorla tutmuyoruz……. >
herkesin yazdıklarından,açtığı konulardan,savunduklarından az buçuk itikadı hangi yönde belli oluyor,
sapık görüşlü olan,yada sapık görüşlü mezhebsizlerden duydukları ile konuşanların ayrıştırılması,yazı yazmasına imkan verilmemesi gerekmektedir diye düşünüyorum.
sürekli alimleri,velileri,Allah dostlarını karalamakla memur olan kişilerin yazdıklarını mumsema islam arşivi adıyla,netten müslümanlara ulaştırmak da bir vebaldir diye düşünüyorum.
değerli forum yöneticileri değerlendirmelidirler.
saygılar,ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN.
BEYAZ_gul
cihad kardesimiz doğru söylüyor fisat vermemeli böylelerine….
Eşrefoğlu
<
sürekli alimleri,velileri,Allah dostlarını karalamakla memur olan kişilerin yazdıklarını mumsema islam arşivi adıyla,netten müslümanlara ulaştırmak da bir vebaldir diye düşünüyorum.
değerli forum yöneticileri değerlendirmelidirler.
saygılar,ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN. >
Belki bazıları itiraz edecek, bazıları kızacak ama, bilmem cehaletten bilmem ard niyetten, dini görünümlü bir çok site (mumsema da dahil) müslümanları
yanıltmak, şaşırtmak gibi bir gayretin içindeler..
Hoca
< Belki bazıları itiraz edecek, bazıları kızacak ama, bilmem cehaletten bilmem ard niyetten, dini görünümlü bir çok site (mumsema da dahil) müslümanları
yanıltmak, şaşırtmak gibi bir gayretin içindeler.. >
Kardeş seni Allah’a havale ediyorum.
Hesabını Allah’a ver.
mustazaf
ne denilmesini bekliyordunuz peki biz deriz siz ne derseniz deyin, iğrenç fikirlerinizi içinizde bırakın… şunun düşündüğüne bak ,tüm herşey hal olduda bu kaldı düşünce sınırlı be insan seni…
< Belki bazıları itiraz edecek, bazıları kızacak ama, bilmem cehaletten bilmem ard niyetten, dini görünümlü bir çok site (mumsema da dahil) müslümanları
yanıltmak, şaşırtmak gibi bir gayretin içindeler >
senin cahiiliğin bunu öne çıkarmışki sen ön yargılı ve basiretsiz olarak bu söylenenleri yazmışsın ,evet kızacak kızdıda ama buradaki yanılan şaşıran kişi bence sensin nerede yanıldıysan artık onu bilemem …
sende kızmayacaksan eğer sol üst te çıkış butonuna bas ve geri gelmemek üzre güle güle …
Mukarrebun
Kur’an okuduktan sonra, sadakAllahülazim demek sünnet midir? SadakAllahül aliyyül azim ile sadakAllahül azim’in arasında fark var mıdır?
Değerli kardeşimiz;
"SadakAllah", "Allah doğru söyledi" demektir. "Sadaka Resulullah" ise, "Resulullah doğru söyledi" demektir.
Alimlerimiz, Kur’an’da geçen, "Sen: "SadakAllah: Allah sözün doğrusunu söyledi." de." (Al-i İmran, 3/95) ve "Allah da, elçisi de elbette doğru söylemişlerdir." (Ahzab, 33/22) ifadelerinden hareketle, Kur’an okuduktan sonra "SadekAllahul azim", hadisleri okuduktan sonra da "Sadaka rasülüllah" demeyi uygun görmüşlerdir. Bu nedenle Kur’an okunmasından sonra, SadakAllahülazim demenin adap olduğu görüşü ağırlıktadır. Sünnet olduğu konusunda ise sıhhatli bir rivayet bulamadık.
Diğer taraftan, SadakAllahu’l Azim demek, en doğrusunu Allah bilir, demek olduğundan, bu en azından bir tevazu ifadesidir. Zira okurken, anlarken ve uygularken ben yanılmış ve yanlış yapmış olabilirim. Ama bu yanlışlık Kur’andan değil, demektir. Bu da meleklerin Kur’an’da geçen "Sübhâneke lâ ilme lenâ illâ mâ allemtenâ inneke entel alîmul hakîm – Seni her türlü noksandan tenzih ederiz. Senin bize öğrettiğinden başka bilgimiz yoktur. Muhakkak ki Sen, ilmi ve hikmeti her şeyi kuşatan Alîm-i Hakîmsin." (Bakara Sûresi, 2/32) anlamındaki ayete de uygun düşmektedir.
SadekAllahul azim: Azim olan Allah ne güzel ne doğru söyledi.
SadekAllahul aliyyul azim: Aliyy ve Azim olan Allah ne güzel ne doğru söyedi.
Azim: (Çok yüce ve çok büyük olan; sınırsız ve kayıtsız büyüklük, üstünlük de yalnız O’ndadır.)
Aliyy: Yüksek, büyük ve yüce olan; kudrette, bilgide, hükümde, irâdede ve diğer bütün kemâl sıfatlarında üstün olandır. Herşey O’nun hükmü ve emri altındâdır.
Ayetlerde "Ve Hüvel Aliyyü’l Azim" ifadesi Allah’ın isimleri olarak geçmektedir. (Bakara, 255; Şura, 4)
Kur’an’ı okuduktan sonra "SadakAllahul Azim" denildiği gibi "SadakAllahul Aliyyü’l Azim" de denilebilir. Manası "Aliyy ve Azim olan Allah doğru söyledi" demektir.
Kur’an’ı okuduktan sonra "SadakAllahul Azim" denildiği gibi "SadakAllahul Aliyyü’l Azim" de denilebilir. Manası "Aliyy ve Azim olan Allah doğru söyledi" demektir.
ALİYY
Yüce Allah’ın isimlerinden biridir. Kemâl derecelerinin en yücesinde bulunan demektir.
Allah bir insanla ancak bir vahy yoluyla ya da perde arkasından konuşur veya bir elçi gönderir de izniyle ona dilediğini vahyeder. Gerçekten O, Aliyy’dir, Hakîm’dir. (Şûrâ Sûresi, 42/51)
Allah’ın varlığı vaciptir. Yani varlığı zâtındandır, yokluğu muhaldir. Bu ulvî mertebe sadece Aliyy olan Allah’a mahsustur. O’ndan gayrı ne varsa, hepsi mümkindirler, yani bunların olup olmamaları eşittir; hepsi mahlukturlar, fanidirler, acizdirler. Bu varlıkların varlık mertebeleri, Vacib’in âlî mertebesi yanında çok aşağı ve süflî kalır.
Allah Teâlâ bütün kâinatın üstündedir. Bu, cisimlerin yüksekliğine ve boyutlarına benzemez. Allah, kâinatın her noktasında her zerreye aynı nisbette yakındır. O’nun zatı cisimlerin yakınlık uzaklık kavramına benzemez. Allah’tan daha üstün bir varlık yoktur. Allah’ın benzeri, ortağı veya yardımcısı yoktur. Bütün kemal sıfatlarında üstün olan yüce Allah, zamanından ve mekândan beridir.
Bu kelime Kur’an’da daha ziyade "Kebîr", "el-Azîm", ve "Hakîm" isimleriyle birlikte geçmektedir.
AZÎM
Yüce Allah’ın isimlerinden biridir. Pek azametli demektir. Azamet ise, büyüklük demektir. Hakiki büyüklük Allah’a mahsustur. Allah hiç bir şeye muhtaç değildir ve yarattığı her şeyde O’nun büyüklüğünü görmek mümkündür. Allah’ın azametini tefekkür eden insan; O’nun büyüklüğü karşısında gafletten kurtulur, imanı kuvvetlenir; acz, fakr ve kusurlarını anlar.
Kur’anı Kerîm’de Allah’u Teâlâ, kudret-i Rabbâniyenin mucizatını göstererek, insanların bunları düşünerek ibret almalarını beyan buyurur. Alemin düzenliliğini, yaratılış gayesini, verilen nimet ve güzellikleri, dünyanın geçiciliğini, süt veren hayvanlardaki icazı, gece ve gündüzün dönüşümünü düşünen insan, Allah’u Teâlâ’nın sonsuz ihsanlarıyla kullarını nasıl donattığı karşısında O’nun büyüklüğünü idrak eder.
Yeryüzündeki bütün denizler mürekkep olsa Allah’u Teâlâ’nın azametine delâlet eden kelimelerini, yazıp bitiremezler. Akıl, Allah’ın yüceliğini kavramaktan acizdir. Ancak, O’nun mucizelerini akledebilir. Kâfir ve müşrikler ise akletmezler: sağır, dilsiz ve kördürler. (bk. Bakara, 2/171)
Oysa müslümanlar; ayette bildirildiği gibi "Çok büyük Rabb’ın adını tesbih ederler." (Vâkıa, 56/74, 96; Hakka, 69/52) Yine Bakara suresinde Allah’ın büyüklüğü şöyle beyan buyurulur: "Allah, (o Allah’tır ki) kendinden başka hiç bir ilah yoktur. (O, zatî, ezelî ve ebedî hayat ile) diridir (bakîdir). Zatiyle ve kemâliyle kâimdir. (Yarattıklarının her an tedbir ve hıfzında yegane hakimdir, her şey onunla kâimdir). Onu ne bir uyuklama tutabilir ne de bir uyku. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O’nundur. O’nun izni olmadıkça katında şefaat edecek kimmiş? O, yarattıklarının önlerindekini, arkalarındakini bilir. (Yaratılmışlar) O’nun ilminden yalnız kendisinin dilediğinden başka hiç bir şeyi kavrayamazlar. O’nun kürsüsü gökleri ve yeri (kucaklamıştır, o kadar) vâsidir. Bunların gözetilmesi O’na ağır gelmez. O, çok yüce, çok büyüktür." (Bakara, 2/255)
Selam ve dua ile…
Sorularla İslamiyet
TarikateSon
Peygamberimizin ”Her kim bizim işimize bir yenilik eklerse o iş ondan red olunmuştur.” uyarısına ramen cahilce tükürdüğün < ne denilmesini bekliyordunuz peki biz deriz siz ne derseniz deyin, iğrenç fikirlerinizi içinizde bırakın >
bu sözün aynı zamanda :
”Bana ne Peygamberimizin söylemediğinden,biz söylüyoruz.”demekle aynıdır bilesin.
Ayrıca < iğrenç fikirler >
diyerek yine sözün kime gittiğini söylemeye dilim var mıyor ya umarım anlarsın.Zira burada anlattıklarımız,Peygamberimizin yapmadığı ,amel niyetiyle yaptığınız şeylerden vazgeçin çabalarımız,Peygamberimizin bidat hakkında söylediği cümleyi yaşatma çabasıdır, bizim kendi fikirlerimiz değil.
Mukarrebun
Esselamü Aleyküm,
Kardeş, açdığın konular olsun veya sorduğun sorular, iblisin kışkırtmaları ortaya yansıyor.
Rabbimiz Kuran’da bizlere şöyle buyurur
Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra Suresi, 36)
Dedi ki: "Rabbim, bilgim olmayan şeyi Senden istemekten Sana sığınırım. Ve eğer beni bağışlamaz ve beni esirgemezsen, hüsrana uğrayanlardan olurum." (Hud Suresi, 47)
TarikateSon
< Kardeş, açdığın konular olsun veya sorduğun sorular, iblisin kışkırtmaları ortaya yansıyor >
Ne tavsiye edersiniz?
Binanın terasına boşaldım bina cenabet olur mu?
Gusül alırken akıntı devam etti guslüm kabul olur mu?
Boşalırken spermler bir böceğin üzerine düştü böcek hamile kalır mı?
Şu isim ne anlama gelir,bu isim uygun mudur?
Tüy kıl olur mu?Kıl dan yün çıkar mı?
Bu tür sorular ve bu sorulara verilen cevaplar müslümanların uyanması hususunda daha etkili olacaktır öyle mi?
Malesef beyefendi,yukarıda beni tehdit ettiğin ayetler,beni muhattab alan ayetler değil üzgünüm,o ayetlerin muhattabları,kıyametin zamanı gibi Cenabı Allah’ın bilgisini kimseye aktarmadığı konular ile ilgilidir.Benim açmış olduğum konular ise her müslümanın bilmesi gereken,Cenabı Allah’ın affetmeyeceği tek büyük günah olan şirke bulaşmış kimselerin ardı sıra gözleri kapalı bir vaziyette dalıp giden insanlrın uyanışlarına vesile olabilecek konulardır Allah’ın izni ile.
ELHAMDULİLLAH
İMANDIR. O iman ki: Rab’bim emretmişse SADDAK derim.
Delil arıyorsanız İMAN’ınızı yoklayınız. SADDAK diyemiyorsanız O AZAMETLİ RAB’be İMAN’ınızı ve İMAN ettiklerinizi yoklayınız.
Mukarrebun
Tarikateson bari Bidateson olsaydı nickin ….:)
"Rabbimiz Kuran’da bizlere şöyle buyurur" demekle sadece seni kasdetmiş oluyorum ?
Cenabı Allah’ın affetmeyeceği tek büyük günah olan şirke bulaşmış kimselerin ardı sıra gözleri kapalı bir vaziyette dalıp giden insanlrın uyanışlarına vesile olabilecek konulardır Allah’ın izni ile.
İşte onların ilimden yana ulaşabildikleri (son sınır) budur. Şüphesiz, senin Rabbin; Kendi yolundan sapanı en iyi bilen O’dur ve hidayet bulanı da en iyi bilen O’dur. (Necm Suresi, 30)
Kötü olarak işledikleri kendisine çekici-süslü kılınıp da onu güzel gören mi (Allah Katında kabul görecek)? Artık şüphesiz Allah, dilediğini saptırır, dilediğini hidayete eriştirir. Öyleyse, onlara karşı nefsin hasretlere kapılıp gitmesin. Gerçekten Allah, yaptıklarını bilendir. (Fatır Suresi, 8)
@mir
isteyen Kur’an okuduktan sonra sünnete uyar ve dua eder ya da zayıf da olsa yukarda verdiğim hadisle amel eder
isteyen de farz vacib ya da sünnet olduğunu iddia etmeden "sadakAllahu’l-Azim" der
buna karışmam
ama bunun farz vacib ya da sünnet olmadığını söyledik diye de
-öyle olmadığını bile bile- bizim Allah’ın doğru söylediğini inkar ettiğimizi ima edeni de Rabbim bildiği gibi yapsın
nasıl Kur’an okuyorsun ki bu kadar korkmadan iftira atabiliyorsun?
ser-a
Kuran okunduktan sonra ve bitirildikten sonra söylenen bu söz dua hükmündedir.Mümin en güzel dua ile Allah’a hamd etmeli ve af dilemelidir.Bu sözün manası mümin için,sözün en güzelini okuduktan sonra övgü ve aynı zamanda tasdik etmektir.Ayetlerde,Allah insanları dileseydi hepsini hidayete erdirirdi.Fakat amelce kimlerin daha güzel iyilikte bulunduğunu görmek için bizlere bir sınır koyduğunu bildirmektedir.Bu sınır haram ve şirk küfür bölgeleridir.Bu bölgeler mayınlı bölgedir.İçeridekiler, bunlardan ne kadar uzak durulursa,o kadar güzel amellere yönelme imkanı bulur.Bu nedenle kuran ve sünneti iyice anladıktann sonra bu anlayışı kavradıktan sonra,önümüze çıkan şüpheli şeylerde ancak doğruyu görme ve bulma derecesinde güzel amellere sahip olmaktayız.Bu şüpheli işler ve hususlar için peygamberimiz zamanında bunlar yoktu,şimdi de olmamalı diye Allahın takdir ettiği imkan ve vesileleri görmezden gelemeyiz.Bu nedenle dar kalıplar içinde müminlerin bu tür basit şeylerle kafalarını karıştırmamak gerektir.Farz,sünnet olmayan bir hususu farz ve sünnet hükmüne koymak ve göstermek sapkınlık olduğu gibi,farz ve sünnete aykırı olmayan bir hususu da farz ve sünnette yok diye red etmemeliyiz.Tıpkı haram helal meselesinde olduğu gibi.Allahın selami üzerinize olsun.
Eşrefoğlu
< senin cahiiliğin bunu öne çıkarmışki sen ön yargılı ve basiretsiz olarak bu söylenenleri yazmışsın ,evet kızacak kızdıda ama buradaki yanılan şaşıran kişi bence sensin nerede yanıldıysan artık onu bilemem …
sende kızmayacaksan eğer sol üst te çıkış butonuna bas ve geri gelmemek üzre güle güle … >
1-Azda olsa cehaletini sezdiğin hiç kimseyle polemiğe girmem..(prensip olarak)
2-Ben bu siteye üye olurken birinin emri ile üye olmadımki, birilerinin istemesi ile siteyi terk edeyim..Beni suç işlemeye zorlayarak cezalı duruma düşürmeye çalışıyorsanız nafile..Veya bu gibi tavırlarla sitede bir görev alma peşindeyseniz şansınızı başka bir üyede deneyiniz..
Mukarrebun
@mir kimi kasdetiyorsun sen ?
nasıl Kur’an okuyorsun ki bu kadar korkmadan iftira atabiliyorsun?
@mir
kardeş yazım gayet açık sen bizim Allah’a iman etmediğimizi ima etmediğine göre de üstüne alınmana gerek yok
ben "Kıraatten sonra SadakAllahu’l-Azim demek farz vacib ya da sünnet değildir" dedim diye
bize < SADDAK diyemiyorsanız O AZAMETLİ RAB’be İMAN’ınızı ve İMAN ettiklerinizi yoklayınız. >
yazanı kastediyorum
ELHAMDULİLLAH
@mir kardeşim o beyan yukarıda yazan soruya cevabendi.
< Cevap: Kur’an okuduktan sonra ”SadakAllahülazim” diyenlerin delili nedir? >
Cevaben’de
< İMANDIR O iman ki: Rab’bim emretmişse SADDAK derim
Delil arıyorsanız İMAN’ınızı yoklayınız SADDAK diyemiyorsanız O AZAMETLİ RAB’be İMAN’ınızı ve İMAN ettiklerinizi yoklayınız >
bu sözü ferdiyeten üzerinize almanız, bizi ziyadesiyle üzmüştür. Her daimde üzer. Kastımız asla siz değildiniz. Ancak bu hususda öyle anlaşılmışsak muhakkak bir eksiğimiz olmuştur. Nasıl ki; biz bu hususda üzülmüş isek, lütfen siz üzülmeyiniz.
Mukarrebun
@mir Kardeş, o halde nick adını yaz kimi kasdetiyorsan ama çekişmek tartışmak için demiyorum.
Örneğin ben yazıyorum altta sen yazıyor ekliyorsun kimi kasdettiğin anlaşılmıyor.
Bu konuyu açan da dersin ki, sanki o kadar çok okuyor ki SadakAllahulazim diye diye usanmışda bidat mıdır değil midir diye araştırıyor garib.
Kardeşim Kuranı Kerim’de örneğin ibretli kıssalar vardır bunları okuruz ardından SadakAllahulazim deyip Fatiha okusak dua etsek ki o ayetlerde "Bizi doğru yola ilet; Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna Gazaba uğrayanların ve sapmışlarınkine değil. geçer (Fatihâ Suresi, 5- 7)
yanlış mı olur ? bidat mı olur ?
Salawat
Bu konuda Tarikate son arkadaşıma katılıyorum. neden derseniz defalarca admine bu abuk sabuk sorular için şikayette bulunmuşumdur. Gerçekten bu sorularla aydınlanamayız arkadaşlar. Eminim ki arkadaşımız konuları açarken art niyetli değil…
Ercan
Bu durum "El-Fatiha" dendikten sonra Fatiha okumaya benzer. Farz, vacip yada sünnet değildir. İsteyen okur, isteyen okumaz. Okuyan sevabını alır.
Farah
Ah kardeşlerim ah.. Kimin iman edip etmediğini yalnız Allah (c.c.) bilir niye birbirinizi itham edip duruyorsunuz? Küfür cephesi birlik içindeyken müminler niye birbirine sahip çıkmıyor da habire ağız dalaşındalar?
Forumdaki saçma sorular konusuna sonuna kadar katılıyorum. Adam Ayvalık tostunun nasıl yapıldığını sormuş ya. Biri gitmiş bilmem ne kuşunun kuluçka süresini sormuş. Daha yığınla böyle alakasız boş soru. Sanki ümmet-i Muhammed ‘ın tek derdi Ayvalık tostu yapmayı bilmemek. Gerçi forumları ilgili eleştiriler kısmında bu durumdan şikayet ettim ama oldukça sert bir tepki aldım. Aynı tepkiyi tekrar almayayım diye söylüyorum, bu sadece bir eleştiri. Katılmayabilirsiniz yani.
Agri_Kesici
< Farz, vacip yada sünnet değildir >
Sünnette olmayan da sonradan ilave edilmiştir.Sonradan ilave edilen reddolunmuştur!Sanırım mesele kalmadı:)
cihad38
zaten mesele yoktu,
siz kuran okuduktan sonra(okuyorsanız tabi) sadakAllahulazim demeyin.
biz kuran okuduktan sonra Allah doğru söyledi demeye devam edecez.
Agri_Kesici
< siz >
< biz >
diyerek insanları ayrıştırmaya devam ettiğiniz müddetçe,”Sonradan ilave edilen reddolunmuştur!” diyen bir Peygamberin amacının dışında hareket etmiş olursunuz.Yani Peygamberimizin gayretine,uğraşısına saygısızlık yapmış olursunuz.
cihad38
siz ; kuran okuduktan sonra sadakAllahulazim demeye karşı olanlar.
biz ; kuran okuduktan sonra sadakAllahulazim demeye devam edecek olanlar.
burda başka bir amaçla söylemediğimi çocuk olsa anlar ki;art niyetli birinin anlamayacağını bilmem gerekirdi.
özür diliyorum,sizin seviyenizde açıklama yapmadığım için.
karadamlalar
"(okuyorsanız tabi)"
devam…
ebediyyetyolcusu
….Yani Peygamberimizin gayretine,uğraşısına saygısızlık yapmış olursunuz…. hmm
Kuran okudukdan sonra "Allah doğru söyledi" ayetini zikretmekle mi ?
O halde bunun bir bidat olduğuna dair bir Hadis gösterin bakalım hadi !
Kırlangıç.
Günlerdir aynı konu dönüp duruyor konuda. Söylediğimiz şey "Allah doğrusunu söyledi" Buna bile kulp takıyorsunuz ya ne diyeyim.Bu iddialar da hep aynı kesimden. Yok o alim böyle bu bidat şu bilmem ne. Bir siz biliyorsunuz!
ebediyyetyolcusu
Bu konu bir fitneye sebep olacak artık kapatılsın !
@mir
< O halde bunun bir bidat olduğuna dair bir Hadis gösterin bakalım hadi ! >
kardeş fıkıhta bir kaide vardır
bir ibadetin haramlığına değil helal oluşuna delil getirilmelidir
helal olduğuna dair delil olmayan her ibadet haramdır
ve yukarda da yazdım
kişi farz vacib sünnet olduğunu iddia etmediği sürece
Kur’an okuduktan sonra ne dediği beni ilgilendirmez
ama her okumasından sonra bunu der
bir de bunun farz vacib ya da sünnet olduğunu iddia ederse
o zaman dinimizi savunmaya geçeriz
Agri_Kesici
< kardeş fıkıhta bir kaide vardır
bir ibadetin haramlığına değil helal oluşuna delil getirilmelidir
helal olduğuna dair delil olmayan her ibadet haramdır
ve yukarda da yazdım
kişi farz vacib sünnet olduğunu iddia etmediği sürece
Kur’an okuduktan sonra ne dediği beni ilgilendirmez
ama her okumasından sonra bunu der
bir de bunun farz vacib ya da sünnet olduğunu iddia ederse
o zaman dinimizi savunmaya geçeriz >
Olmadı @mir kardeş,yine yanlış yaptın,yine Dinini savunmaya geçtin,ne ayıp bişey,ne fena bişey(!!!)Bıraksanıza adamlar istedikleri gibi yeni uygulamalar getirip dini modernize etsinler,kendilerine göre şekillere soksunlar,istediklerine helal istemediklerine haram desinler,size ne canım,siz kimsiniz ki(:)) onlardan ve onların alim(!)lerinden daha mı iyi bileceksiniz?Sizi haddinizi bilmeye davet edeceğim lütfen:)
ebediyyetyolcusu
Kardeşler bu zamanda SadakAllahulazim demeyen kimse yok ki. Camiiye gidin Kuran okunduktan sonra söylenir, TV’yi açın Hatmi Şerif’de okunduktan sonra söylenir
yani ilk defa sizden duyuyorum bunu. Nasıl ki imam namazdan sonra El Fatiha der, Kuran okuyan da okunduktan sonra da Al imran Suresinin ayeti tekrarlasa yanlış mı olur bidat mı olur, sanki evvelden beri SadakAllahulazim demezmiş gibi konuşuyorsunuz.
SadakAllahulazim demek dini modernize etmek mi oluyor, peki öyleyse önceleri Kuran okuduktan sonra neden söylerdiniz ???
mustazaf
işte benim dediğimde budur yani Allah en doğrusunu söylemiştir manasında olan birşeyi demiyecezda ne diyecez be veletler sizi ,tövbe tövbe …
ya çok aşmışsınız bu aşmadan dolayı yükseklerden uçuyorsunuz yada hızla yere iniş yapıyorsunuz …yok ne diyecen de bana be adam de adamın asabını bozma yahu…
Agri_Kesici
< işte benim dediğimde budur yani Allah en doğrusunu söylemiştir manasında olan birşeyi demiyecezda ne diyecez >
İşte bu soruyu bize sorduğun gibi hayatta olsaydı da Peygamberimize de sorabilseydin?
”Ya Nebi;Biz Kur’an okuduktan sonra sadakAllahülazim diyoruz,sen neden demedin hiç,aklına gelmede mi yoksa?” deseydiniz,sonra da ağzınızın payını alıp ukala ukala cevaplar vermeye tövbe etseydiniz!!!
ömerhattab
Sen: "SadakAllah: Allah sözün doğrusunu söyledi." de." (Al-i İmran, 3/95)Sizce Allah kuranda bize nasıl davranmamızı söylüyor…Allahın kitabı olan kuranın ayetlerini okudukça her ayet Allahın sözü olduğuna göre biz kurana göre haraket ederek Allah sözün doğrusunu söyledi diyerek zaten Allahın söylediği bir hükmü yerine getiriyoruz…Bazıları sünnette delili yok diye bidattır diyor …Asıl delil ayetin kendisi….
@mir
< SadakAllahulazim demek dini modernize etmek mi oluyor, peki öyleyse önceleri Kuran okuduktan sonra neden söylerdiniz ??? >
kardeş modernize etmek değil
ama bunun farz vacib ya da sünnet olduğunu iddia ederseniz
dine ekleme yapmış olursunuz
biz sizi sadece bu tehlikeye karşı uyarıyoruz
belki 10-15 yıldır o kelimeyi kullanmıyorum
Resulullah sav Kur’an okuduktan sonra dua edermiş
ben de cennet ve cehennem ile ilgili ayet okuduysam
"Allahumme inni eselüke’l-Cenneh ve’steciru bike minennar" duasını okuyorum
onun hariçinde de okumam bitince
"Allah’ım okuduklarımdan razı olduklarınla beni amil eyle razı olmadıklarından da beni muhafaza eyle" diye dua ediyorum
dediğim gibi bunun farz vacib ya da sünnet vb olduğunu iddia etmediğiniz sürece
sadakAllahu’l-Azim demeniz beni pek ilgilendirmez
ama fark etmiyor musunuz her bidat bir sünneti öldürüyor
yukarda zayıf da olsa bu konu hakkında bir hadis geçti
Resulullah sav Kur’an okuduktan sonra "Subhane Rabbike Rabbi’l-İzzeti amma yesifun…" diye başlayan ayetleri okurmuş
bir de işin anlaşılmaz tarafı sadakAllahu’l-Azim demekle ilgili bir tek deliliniz olmadığı halde
bunun dinde bir delili olmadığını söyleyenlere her türlü hakaret yapılıyor
en sonuncusu da şu: < be veletler sizi >
Ya Hu siz dinde delili olmayan bir şeyi savunmak adına hakarete varan şeyler yazma hakkına sahibsiniz de
biz "bu dinde yoktur" deme hakkına sahib değil miyiz?
Searhalu
artık sünneti savunan bid’atlerden sakındıran kötü oluyor ve hemen hakarete maruz kalıyor insaf din delil ile öğrenilir… Burda bid’at olan onu sünnetmiş yahut farz ya da vacipiş gibi görüp onu terkettiğinde günah içinde olduğunu düşünerek alışkanlık hale getirip sadakAllah … demeyenleri hoş görmeyenler bid’at işlemiş olurlar onun hariçinde bir sakıncası yoktur Allah’ualem
mustazaf
< İşte bu soruyu bize sorduğun gibi hayatta olsaydı da Peygamberimize de sorabilseydin?
”Ya Nebi;Biz Kur’an okuduktan sonra sadakAllahülazim diyoruz,sen neden demedin hiç,aklına gelmede mi yoksa?” deseydiniz,sonra da ağzınızın payını alıp ukala ukala cevaplar vermeye tövbe etseydiniz!!! >
ağrı kesici benim asabımı bozmada işine bak ben senin gibi edpsizlik yapan hele hele peygambere karşı soruyu bu şekilde soracak değilimdir edepsiz seni.
sana ağzının payını verirdimde ama senin edepsizliğine veriyrum. işine yürü…
Agri_Kesici
< peygambere karşı soruyu bu şekilde soracak değilimdir >
İnan bana,Peygamberimize bu soruyu bu şekilde sormuş olman,Dinde O’nun yapmadığı bir konuda ısrarla diretmeniz kadar Onu üzmezdi.O yaşasaydı,soru soranın haline bakıp da ,soranı yadırgamaz dı merak etme.Hadi fazla kaçamak yapma da şimdi de bakalım,edep kuralları içinde benim sorduğum soruyu sormuş olsaydın ne cevap alacağını düşünürdün?
ebediyyetyolcusu
Bidat nedir, neler bidat olur ?
önce bunları bilmek daha yerinde olur.
Örneğin gittiğiniz Camii’de bu meseleyi Hoca’ya da sorabilirsiniz bakın ne diyecek…
vesveseli
SadakAllahulazim demek "Yüce Allah doğru söyledi" demektir. Bazı âlimler Efendimiz (s.a.s) ve sahabe zamanında Kur’an okunduktan sonra bu kelamın söylenmediğini, yani bidat olduğunu söylemişlerdir. Fakat Efendimiz’den sonra ortaya çıkan her yeni şey zemmedilen bidatlardan değildir. Ulemanın bidat-ı hasene dedikleri bazı ameller vardır ki, sakakAllahulazim demeyi de bunlardan sayabiliriz. Nitekim büyük müfessir Kurtubi tefsirinin başında, Tirmizi’nin Kur’an okumanın edeplerini sayarken, kişinin kıraati bitirdiğinde sadakAllahulazim demesini de bu edeplerden biri olarak zikrettiğini söylemiştir. Günümüzde de yaygın olarak bunun yerine getirildiğini görüyoruz.
Netice olarak Allahüâlem- sadakAllahulazim demek, sakıncalı olmadığı gibi, âlimler bunu söylemeyi Kur’an okumanın edeplerinden biri olarak görmüşlerdir
imamhatipli42
Netice itibari ile Kuran okunduktan sonra "sadakAllahülazim" demek farz, vacip, sünnet değildir bunu bilerek amel edelim. Ama bu sözü söylemek de kimseyi dinden çıkarmaz ve ahirette sorumlu tutmaz. Eğer herşeye bidat diyecekseniz Kuranın toplanmasını, harekelenmesini ve dağırtılmasını da bidat çerçevesinde değerlendirmiş olursunuz. Konuya bu açıdan bakıp dileyen "SadakAllahülazim" der dileyen demez.
İnanın bütün konu bu iki satır yazının etrafında dönüyor birbirinizi eleştirirken daha dikkatli olmanızı tavsiye ediyorum.
Ravza Sevdam
Kardeşim kutluyorum seni. Ama bunlar Kuran’i kerimi anlayamıyorlar kaldı ki laftan anlasınlar.Rabbim herşeyi biliyor ve görüyor sen bunlara laf anlatamazsın anlamıyorlar çünkü anlayacak kapasite yok.Allah’a c.c. havale et gitsin.
Eşrefoğlu
< ne denilmesini bekliyordunuz peki biz deriz siz ne derseniz deyin, iğrenç fikirlerinizi içinizde bırakın… şunun düşündüğüne bak ,tüm herşey hal olduda bu kaldı düşünce sınırlı be insan seni…
senin cahiiliğin bunu öne çıkarmışki sen ön yargılı ve basiretsiz olarak bu söylenenleri yazmışsın ,evet kızacak kızdıda ama buradaki yanılan şaşıran kişi bence sensin nerede yanıldıysan artık onu bilemem …
sende kızmayacaksan eğer sol üst te çıkış butonuna bas ve geri gelmemek üzre güle güle … >
Ben üye olurken senin danışmadımki senin demenle gideyim..İllaki bu siteyi övmek mi lazım hiç eleştirilemez mi bu site?
siteye Mod. falanmı alınacak acaba?
hakyoluna
Esselamü Aleyküm,
Ya gerçekten şu yazıları okudum ve bir Müslüman olarak ve cüz-i de olsa muhteşem şeyler ortaya koyabilmemizi sağlayan, Allah(c.c) ın verdiği aklımla zekamla bir türlü bu yazılara akıl erdiremedim. Arkadaş bir soru sormuş adamı nerdeyse kafir etmişsiniz. Arkadaş bunu söylemek yanlıştır, kötüdür, haramdır, mekruhtur diye bir şey demiyor. Sadece kaynağı ne? diye soru soruyor. Varsa bildiğiniz bir ayet yada hadis delil olarak söylersiniz, eğer bilmiyorsanız da bir araştırıp konuya bakar Kuran-ı Kerim ahlakı ile meseleyi açıklarsınız. Zaten bir Müslümanın görevi de Kuran-ı Kerimde ve hadislerde olanı anlatmak, aktarmak değil midir? ey Müslüman kardeşlerim. Lütfen arkadaşlar bu tarz davranışlar Müslümanın Müslümana göstereceği davranışlar değil. Bu soruyu Hristiyan da sorabilirdi, Yahudi de sorabilirdi hatta ateist te sorabilirdi, hatta başka sorularda sorulabilirdi, ve hatta bu sorular bütün inanç sisteminizin temeline dair de olabilirdi. Yine böylemi davranacaktık. O zaman nasıl insanları Allah(c.c) ın yoluna çağıracağız. Kusuruma bakmayın çok çok özür dileyerek söylüyorum kalbinizi de kırarsam hakkınızı helal edin ama asıl birbirimize böyle davranırsak biz bilmeden bidat ehli davranış göstermiş olmuyor muyuz? Böyle sorularla kafamızın karışıp ta yoldan çıkacağımızdan kokuyor isek o yüce yaratıcının tüm alemlere gönderdiği o apaçık dost doğru kitabın, Kuran-ı azimüşşanın bilimini, Allah(c.c) ın bilimini öğrenmede eksiklerimiz var demektir. Bu ne küfür bu ne hiddet bu ne celal. Sakin olunmalı, hoşgörülü olunmalı, engin olunmalı.
بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Lâ cerame enna(A)llâhe ya’lemu mâ yusirrûne vemâ yu’linûn(e) innehu lâ yuhibbu-lmustekbirîn(e)-Nahl/23
(Hiç kuşkusuz Allah, onların sakladıklarını da açığa vurduklarını da bilir. Hiç kuşkusuz, O, büyüklük taslayanları sevmez.)
Allah(c.c) a emanet olun…
Kayıtsız Üye
Selamün aleyküm
Cuma namazı kılındığı gün öğle namazı kılınmıyor mu kılınmıyorsa yerine bir namaz kılınıyor mu
Kime sorduysam farklı bir cevap sunuldu önüme.
sadakAllahülazim, sadakAllahülazim ne demek, sadakAllahülazim anlamı