Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun doğru
Ravza Sevdam
Selamünaleyküm lisedeyken sınıf öğretmenimiz bize farz namazlarına niyet edeceğiniz zaman rekat sayısını söylemeyin dedi sadece örneğin "niyet ettim Allah rızası için öğlen namazının farzını kılmaya."deyin daha çok sevap kazanırsınız dedi doğru mu siz değerli kardeşlerime bir sorup paylaşayım dedim.
Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun
Farah
Biz namazımızı hakkını vererek kılalım, sevabın ne olacağı kısmı Allah’a kalsın kardeşim. Ben de namazı böyle mekanik bir sevap kapısı haline getiren zihniyete çok kızıyorum
. Tabiki belli hareket ve duaların fazileti inkar edilemez ama ‘şunu okuyana bu kadar sevap, şunu yapın dileginiz kesin kabul olur’ ın tarzı yaklaşımlar hoş değil. Namaz içtenlikle yapılan bir secdedir kardeşim, Allah’ın karşısında bütün benlikten kurtulup acziyeti ifade etmektir dua. Umarım yardımcı olabilmisimdir.
Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun
Ravza Sevdam
Ben sadece bunun bir kaynağı var mı diye merak ediyorum.
Cevap: Namaza niyet ederken rekat sayısını söylemezsen daha çok sevap kazanıyormuşsun
Farah
Sözüm size değil kardeşim ben bunlarla insanları meşgul edenlere kızıyorum.
sametcftc1
İlk defa duyuyorum onu kardeşim ama tabiki böyle sevabını düşünmemek lazım. Namaz bizim görevimiz borcumuz illaha kılıcaz başka çaresi yok 🙂 FARZ
fanihayat
Ravza
Namaza rekat sayısını söyleyerek niyet etmeyi ilk senden duyuyorum.. 🙂
Hangi Vaktin namazını kılacaksan onun Sünnetine, Farzına niyet edersin hep.
sametcftc1
Anlayan varsa bide alt konuya bakabilirmi ?
musab
< Ravza
Hangi Vaktin namazını kılacaksan onun Sünnetine, Farzına niyet edersin hep. >
bu cümlenden revatip sünnetleri hep aynı rekat kıldığını anlıyorum doğrumu?
Mukarrebun
malt Kardeş
"bu cümlenden revatip sünnetleri hep aynı rekat kıldığını anlıyorum doğrumu ?"
Bende merak ettim şimdi ne demek istediğini, hep aynı kılmakla açıklarmısın ?
@mir
< "niyet ettim Allah rızası için öğlen namazının farzını kılmaya." >
böyle bir niyet yok ki eksiği fazlası olsun
mümini78
@mir nasıl bir niyet var peki benim gördüğüm bildiğim şahid olduğum herkes bu şekilde niyet ediyor ben de dahil
doğrusu bu değil de nedir?
Mukarrebun
@mir Kardeş,
Namaz Öğretmeni Kitabında öyle öğretiliyor ama…:)
Sen nasıl niyet ediyorsun peki ?
cavraşım
ben de aynı şekilde niyet ediyorum,hatta rekatta söylüyorum
doğrusu??
mümini78
Ben tam niyetime örnek vereyim
1-NİYET ETTİM ALLAH RIZAI İÇİN BUGÜNKÜ SABAH NAMAZININ SÜNNETİNİ KILMAĞA DÖNDÜM KIBLEYE KIBLEM KABE ALLAHU EKBER
2-Niyet ettim Allah rızası için bu günkü akşam namazının farzını kılmağa döndüm kıbleye kıblem kabe Allahu ekber
3-Niyet ettim ya rabbi bu gecenin vitir namazını kılmağa döndüm kıbleye kıblem kabe Allahu ekber
4-niyet ettim ya rabbi cuma namazının farzını cemaatle kılmağa döndüm kıbleye kıblem kabe Allahu ekber
5-Niyet ettim ya rabbi vakitindn eda edemediğim en son üzerime kazaya kalmış olan ikindi namazıın farzını kazasını kılmağa döndüm kıbleye kıblem kabe Allahu ekber
İşte benim yaptığım niyetler bunun gibi
@mir
bunların hiçbirisi İslamda yoktur kardeşler
eğer olsaydı Resulullah’tan bize hadis olarak gelirdi
"ben namazıma başlarken içimden/ya da dışımdan şöyle şöyle niyet ediyorum siz de edin" diye bize bildirirdi
öncelikle siz namaz kılmak için oturduğunuz yerden kalkarken
hatta bazen namaz öncesinde lavaboya giderken
zaten vaktin namazını kılmaya niyet ederek kalmıyor musunuz?
o halde o şekilde niyet cümleleri kurmanız gereksizdir
ama bu sizin kullandığınız niyet cümlelerini uyduranlar
namazdaki asıl niyetin ne olduğunu unutturdular
bakın söylüyorum namazdaki asıl niyet namazı ne için kıldığınızdır
"kılayım da kurtulayım" niyeti ile mi kılıyorsunuz?
birileri görsün diye mi kılıyorsunuz?
Allah için mi kılıyorsunuz?
herkes Allah için kılıyor değil mi?
ama yalnızken 2 dakikada bitirdiğin 4 rekatlık sünneti yanında birileri varken 5 dakikada kılıyorsan
başlarken istediğin kadar yağlı ballı "niyet ettim …." diye başlayan cümleler kur
sen aslında Allah rızası için değil o yanındakilerin rızası için namaz kılmışsındır
ya da yine istediğin kadar "niyet ettim …." diye başlayan süslü cümleler kur
namazını Allah Resulü sav’in kıldığı gibi kılmıyorsan niyetin ile amelin bir değil demektir
mümini78
Ben niyet konsunda daha önce değinmiş bu kısımları söylemiştim . ZATEN SÖZEL NİYET FARZ DEĞİLDİR. nİYETTEN KASD EDİLEN O İŞİ YAPMA NEDENİNDİR.
yANİ BİR kişi akşam olunca akşam namazının kılındığını biliyor. Ezan okununca ALlahu ekber dese ve namaza dursa olur tabiki . Ben sözel niyet ederse nasıl edilimesi gerekir onu belirttim yoksa sözel niyet farz değildir.
TarikateSon
Niyet kelime manası ile yönelmek demektir.Bir işe niyetlenmek demek o işi başlamaya karar vermek anlamına gelir.Ve bir kişi namaz için @mir kardeşimin dediği gibi yerinden kalktığı anda namaz için niyetini yapmış olur.Tıpkı oruç tutmak niyetiyle sahura kalkmak da bununla eşdeğerdir.Peygamberimiz hiç bir namazına sözlü olarak örneklerini verdiğiniz niyet cümleleri ile başlamamıştır.Bu şekilde bir rivayete hadis kaynaklarında rastlanmamıştır.Benim asıl endişem,”sözlü olarak söylenirse ne sakıncası var” türünden otomatiğe bağlamak suretiyle bütün bidatlere kapı aralayanların bu konu hakkında da aynı gaflete düşecek olmalarıdır.Biz de o kapı aralayıcılara bıkmadan usanmadan cevabımızı şimdiden vermiş olalım.
Elbette bir sakıncası olmayabilir,biz zaten sakıncası vardır,kötü sözlerdir demiyoruz,SÖYLENMESİ GEREKSEYDİ PEYGAMBERİMİZ SÖYLERDİ,ONUN SÖYLEMEDİĞİNİ BEN DE SÖYLEMEM!!!
cavraşım
hangi namazı kıldığımızı bildiğimiz için içimizden ya da dışımızdan hiç niyet etmeden namaza duracağız değil mi amir kardeş,doğrumu anlamışım??
söylediğin mantıklı geliyor ama çocukluğumuzdan bu yana öğrendiğimiz ve tatbik ettiğimz bir şeyi,olmadığını şimdi öğrenmiş olsam bile terkedesim gelmiyor:)sanki bir eksikli olacak gibi?ya da senin söylediklerini başka hiçbir taraftan duymadığımdan kabulllenmek zor geliyor belkide???
TarikateSon
< söylediğin mantıklı geliyor ama çocukluğumuzdan bu yana öğrendiğimiz ve tatbik ettiğimz bir şeyi,olmadığını şimdi öğrenmiş olsam bile terkedesim gelmiyorsanki bir eksikli olacak gibi?ya da senin söylediklerini başka hiçbir taraftan duymadığımdan kabulllenmek zor geliyor belkide??? >
İşte bizlerin BİD’AT’lere karşı insanları neden bu kadar yırtınarak dikkatli olmaya davet ettiğimizi anlayabilirsin böylece.Bu tip ”Ne sakıncası var ki” denilerek dine bulaştırılan her türlü uygulama,bir zaman sonra asıl dinin yerine geçmiş, ve asıl olan dinin uygulaması insanlara gösterildiğinde ise senin verdiğin tepkiyi yani gerçek olan dini kabullenme zorluğu yaşıyorlar.Hatta bazıları inkar yolunu bile seçiyor.
cavraşım
< asıl olan dinin uygulaması insanlara gösterildiğinde ise senin verdiğin tepkiyi yani gerçek olan dini kabullenme zorluğu yaşıyorlar.Hatta bazıları inkar yolunu bile seçiyor. >
Yeni öğrendiğimiz şeyleri kabullenme zorluğu yaşadığımız kesin.Bakalım namazlarımda uygulayabilecek miyim yoksa kalbim mutmain oluncaya kadar devam mı??
Allah razı olsun…
Ravza Sevdam
Nasıl niyet getirmeyelim.Tamam zaten lavaboya abdest almak için gideriz neden çünkü içerisinde bulunduğumuz farz namazını kılmak için.Ama seccadeyi serip namaza durduğumuz zaman Allah rızasını kazanmaya niyetlenmişimdir ama bunu hem kalbimle hemde dilimle tasdik etmem lazım.Eğer niyet denen bir şey olmasaydı camide cemaatle namaz kılmak nasıl mümkün olacaktı açıklar mısınız ?
Ravza Sevdam
youtube.com/watch?v=VVvd2-b7hlI.
Birde bu adrese bakın Mustafa Hocam tam anlatmak istediklerimi söylemiş.
@mir Kardeş ve diğer niyet yoktur diyen kardeşlerim bu videoyu mutlaka izlesinler.
ELHAMDULİLLAH
Ameller ancak niyetlere göredir. Kişi neye niyet etmişse, eline geçecek olan da odur.
Şu halde, her kim Allah ve Resulü için hicret etmişse, o kimsenin hicreti gerçekten Allah ve Resulünedir.
Ve her kim dünya nimetleri veya evleneceği bir kadına kavuşmak için hicret etmişse, onun hicreti de onlardan birinedir.
(Buhari, İman: 41)
Eğer namaza başlarken niyetimiz Allah rızası ve Rekatlar üzerine olursa, Bu niyet o namazdaki rekatlar üzerinede olmuş olur ki; Ameller niyetlere göre olduğundan İnşaAllah namaza başladığınız andan itibaren niyetiniz bölümüne kadar olan kekatısmın ecrini, namaz esnasında vefat etseniz dahi tamamlayamadığınız kısmıda dahil olmak üzere sizindir.
ın
Niyet etmeden başlarsak. Kılmaya muktedir olabildiğimiz kısmı kadarıyla sizindir. Ancak o vaktını biliyorsunuz ve onu kılmak için namaza başladınız buda niyettir.
ANCAK VE ANCAK UZUN EMEL ŞİRKTİR.
Farzı kıldıktan sonra, son sünnetide kılaağım. İşte bu şirktir. Önce bulunduğunuz vakit için niyetiniz namazınızı kapsarken. Bir sonraki için niyet edemezsiniz, zira şirke girer.
musab
< bu cümlenden revatip sünnetleri hep aynı rekat kıldığını anlıyorum doğrumu? >
revatip sünnet namazlar farzdan önce veya sonra kıldığımız namazlardır.demek istediğim o namazları farz namaz gibi hep aynı rekat kılmak.mesela öğleden önce kılınan 4 rekat sünnet gibi.anlatabildim umarım??
musab
mukarrebun adlı kişiye alıntı yapacaktım yanlış yapmışım:)
Ravza Sevdam
< mukarrebun adlı kişiye alıntı yapacaktım yanlış yapmışım🙂 >
Olur böyle hatalar 🙂
< revatip sünnetnamazlar farzdan önce veya sonra kıldığımız namazlardır.demek istediğim o namazları farz namazgibi hep aynı rekat kılmak.mesela öğleden önce kılınan 4 rekat sünnet gibi.anlatabildim umarım?? >
Ben anlamadım desem:S
i.ardic
< bunların hiçbirisi İslamda yoktur kardeşler
eğer olsaydı Resulullah’tan bize hadis olarak gelirdi >
hadis.resulullah.org/index.php?s=oku&id=2820http://hadis.resulullah.org/index.php?s=oku&id=2820
lütfen niyetin gereksiz olduğunu ve önemini okumak isteyenler okusunlar.
(sahi niyet yoksa 32 farzda namazın farzlarından niyet çıkarılsa 31 farzmı vardır)
niyet hayr;akıbet hayr.
@mir
şimdi çıkıyorum ama şu hadis üzerinden devam ederiz İnşaAllah:
1. (5751)- Hz. Ömer radıyAllahu anh anlatıyor: "Resûlullah (aleyissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
"Ameller niyetlere göredir. Herkese niyet ettiği şey vardır. Öyleyse kimin hicreti Allah’a ve Resûlüne ise, onun hicreti Allah ve Resûlünedir. Kimin hicreti de elde edeceği bir dünyalığa veya nikâhlanacağı bir kadına ise, onun hicreti de o hicret ettiği şeyedir." [Buhârî, Bed’ü’l-Vahy 1, Itk 6, Menâkıbu’l-Ensâr 45, Nikâh 5, Eymân 23, Hiyel 1; Müslim, İmâret 155, (1907); Ebu Dâvud, Talâk 11, (2201); Tirmizi, Fedâilu’l-Cihâd 16, (1647); Nesâî, Tahâret 60, (1, 59, 60).]
islamyolu
Arkadaşlar niyet konusuna baktım. Evet dil ile niyet yapmak bidat tır. Ehli sünnet alimlerimiz Kalp ile niyete birde dil eklenmesini hoş görmüşlerdir. Ama imam-ı Rabbani hazretleri şiddetle buna karşı çıkıyor. Çünkü kalp ile niyet edildigi zaman işin içine dil de bulaşırsa bu sefer alışkanlık getirir Kalp ile niyet terk edilir sonuç olarak Namazın farzlarından biri olan kalp ile niyet ortadan kalkma riski oldugundan şiddetle karşı çıkmıştır. sonundada Dil ile yapmak bidat tır her bidatte delalettir demiştir.
İmam Rabbani hazretleri çok güzel isabet etmiştir. Ehli sünnet alimlerimizden önceden imam rabbani hazretlerinin bu sözüne karşı çıkanlar olmuştur. sonradan ne kadar haklı oldugunu anlamışlardır.
i.ardic
en çokda namazın niyet şartını kaldırıp artık 31 farz vardır mı diyeceksiniz onu merak ediyorum.
Ravza Sevdam
İMANIN ŞARTLARI
1- Allah’ın varlığına ve birliğine inanmak.
2- Allah’ın meleklerine inanmak.
3- Allah’ın kitablarına inanmak.
4- Allah’ın peygamberlerine inanmak.
5- Ahiret gününe inanmak.
6- Kadere, hayır ve şerrin yaratıcısının Allah (Celle Celâlühû) olduğuna inanmak.İSLAMIN ŞARTLARI
1- Kelime-i şehadet getirmek.
2- Namaz kılmak.
3- Oruç tutmak.
4- Zekat vermek.
5- Haccetmek.ABDESTİN FARZLARI
1- Yüzünü yıkamak.
2- Kollarını (dirsekleriyle beraber) yıkamak.
3- Başının dörtte birini meshetmek.
4- Ayaklarını (topuklarıyla beraber) yıkamak.GUSLÜN FARZLARI
1- Ağzına su vermek.
2- Burnuna su vermek.
3- Bütün bedenini yıkamak.TEYEMMÜMÜN FARZLARI
1- Niyet.
2- İki darb ve mesh.NAMAZIN FARZLARI
Dışında olanlar:
1- Hadesten taharet
2- Necasetten taharet
3- Setr-i avret
4- İstikbal-i Kıble
5- Vakit
6- Niyetİçinde olanlar:
1- İftitah tekbiri
2- Kıyam
3- Kırâet
4- Rükû
5- Secde
6- Kaide-i ahire.
< NAMAZIN FARZLARI >
< Dışında olanlar:
1- Hadesten taharet
2- Necasetten taharet
3- Setr-i avret
4- İstikbal-i Kıble
5- Vakit
6- Niyet >
O Zaman 32 farzdan birini inkar etmiş oluyor bu namaz da niyet getirilmez kardeşlerim.
< (sahi niyet yoksa 32 farzda namazın farzlarından niyet çıkarılsa 31 farzmı vardır) >
< niyet hayr;akıbet hayr. >
Güzel bir noktaya değindin kardeşim.
i.ardic
teşekkürler kardeşim.
yalnız konu dağılmasın diye yazma ihtiyacı duydum.dil ile niyet etmek bidattir diyen bir çok alim var.niyet kalble olur deniyor,
ama konumuz niyetin kalble mi dille mi olduğu değil; namaza niyetin var olup olmadığı hakkında dır.
Ravza Sevdam
< ama konumuz niyetin kalble mi dille mi olduğu değil; namaza niyetin var olup olmadığı hakkında dır. >
Kardeşim sana bir kez daha teşekkür ediyorum.Konumuz niyetin dille yada kalple yapılması değil var mı yok mu onu tartışıyoruz.
@mir
Ravzanın yaşı 21miş iardic da o yaşlardadır
biraz daha büyüyünce bizim niyet etmeye değil
niyet cümlesi kurmaya itiraz ettiğimizi anlarlar İnşaaAllah
konuya dönersek:
1. (5751)- Hz. Ömer radıyAllahu anh anlatıyor: "Resûlullah (aleyissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
"Ameller niyetlere göredir. Herkese niyet ettiği şey vardır. Öyleyse kimin hicreti Allah’a ve Resûlüne ise, onun hicreti Allah ve Resûlünedir. Kimin hicreti de elde edeceği bir dünyalığa veya nikâhlanacağı bir kadına ise, onun hicreti de o hicret ettiği şeyedir." [Buhârî, Bed’ü’l-Vahy 1, Itk 6, Menâkıbu’l-Ensâr 45, Nikâh 5, Eymân 23, Hiyel 1; Müslim, İmâret 155, (1907); Ebu Dâvud, Talâk 11, (2201); Tirmizi, Fedâilu’l-Cihâd 16, (1647); Nesâî, Tahâret 60, (1, 59, 60).]
AÇIKLAMA:
…
3- Hadisin vürud sebebiyle ilgili olarak, bazı kaynaklarda şu açıklamaya rastlanır: Resulullah’ın Medine’ye hicret etmesi üzerine Müslümanlar Mekke’yi terkederler. Resûlullah’ın emrine uyarak hicret edenlerden biri de Ümmü Kays adında bir kadındır. Bununla evlenmek düşüncesinde olan bir erkek, kadının: "Hicret etmezsen seninle evlenmem" demesi üzerine, onunla evlenmek için hicret eder ve Medine’de evlenirler. Herkes Allah ve Resulü’nün rızası için hicret ederken, sırf Ümmü Kays’la evlenmek için hicret eden bu şahısın niyeti herkesçe bilindiği için adama Ümmü Kays’ın muhâciri manasında "Muhâciru Ümmü Kays" lakabı takılmıştır. Gerçi rivâyette sarîh olarak "Resûlullah bu hâdise üzerine niyet hadisini îrad buyurmuştur" denmez ise de, geçen ibare, zihinlerde bir irtibata sebep olmuştur.
Görüldüğü üzere hadiste kendisinden bahsedilen bu kişi farz olan bir ibadeti yapmış
fakat bunu yaparken Allah rızasını değil de evleneceği bir kadının rızasını kazanmayı amaçlamıştır
şimdi bu adamın hicretin şartı sanarak diliyle "niyet ettim Allah rızası için hicret etmeye" demiş olsa bile
kalbindeki asıl amaç Allah rızası olmadıktan sonra
onun bunu diliyle söylemesinin bir faydası olmadığı gibi
namaz öncesinde de "niyet ettim…" diyen bir kişinin asıl niyeti Allah rızası olmadıktan sonra
bu namaz ona bir şey kazandırmaz
hatta Allah korusun günah ve hatta cehennem bile kazandırabilir
ben namaz öncesinde sesli niyet edilmesini umursamam
ümmetin o kadar derdi varken sorulmadıkça bununla da uğraşmam
ama birileri bunu din diye dayatırsa
farz vacib veya sünnet olduğunu iddia ederse
"şöyle niyet edene şu kadar böyle niyet edene bu kadar sevab" diye işkembei kübrasından sallarsa
ona da yazacak cevabımız olur
bu arada bu sesli niyete kafayı takanların
namza kolay kolay başlayamadıkalrını da müşahade edebilirsiniz
yani camide herkes imamdan hemen sonra namaza başlamasına rağmen
onların kıvrandıklarını bir türlü namaza başlayamadıklarını görürsünüz
çünkü şeytan onlara ha bire "yok vaktin ne olduğunu söylemedin
yok kaç rekat kılacağını dilinle söylerken kalbinden geçirmedin…" şeklinde sürekli vesvese verir durur
islamyolu
@mir in demesi gibi bizim niyet etmenize karşı bir şey demiyoruz. Namazın farzlarından birisi Tabiki niyetir niyetsiz namaz olmaz. Bizim karşı çıktıgımız Ne Peygamberimizden , Ne sahabelerimizden , ne tabiun tabakasının hiç birinde dil ile niyet yoktu. Dil ile yapılan niyet sonradan eklenmiştir. Niyet kalpten yapılandır.
bak sana kısa örnek vereyim. Sen misal öğlen namazı kılacaksın. Ama kalben sen ikindi namazı sandın. dilinle rasgele öğlen namazı kılmaya diye niyet ettin işte bu namaz olmaz.
ikinci misalde Sen öğlen namazı kılacaksın. Ama dilinle yanlışlıkla ikindi namazı çıktı. ama sen kalben biliyorsunki öğlen namazı kılacaksın. işte burada senin namazın olur. namazında bir sorun olmaz.
işte karşı çıktıgımız noktayı örnekle anlamışındır inşaAllah. çünkü Dil ile yapmaya durmadan devam edersen. Daha kalp ile yapılan niyeti unutursun. Bu sefer farzı terk etmiş olursunuz. Ha derseniz dil ile söylediğimde Ben asla kalben niyetide aksatmam , ben bu durumda bir şey demem. Ama kendinizi riske atmayın dikkat edin derim.
ELHAMDULİLLAH
Mantığı anlamakta gerçekten oldukça zorlanıyorum.
Diyelim ki; bir küffar savaş esnasında, İSLAM’ı kalbi ile tasdik etse ve dili ile ikrar etmeyeceğim dese, O’nun İMANI sahih olurmu.
Adam dilsiz; MECBURİYETLER BAHSİ, O bahsi diğer. Teferruatına girmek gerekirse İnşaAllah O’na da gireriz.
Hadi diyelim ki; Kalbi ile İSLAM’ı tasdik etti’de, dili ile ikrarını İSLAM ordularından bir NEFER duymadı va altına alıp İMAN et dedi. Ben kalbim ile TASDİK ettim. Dilimle ikrar etmem dese (İÇİNDEN)ve etmese, bu durumda da öldürülse, İMAN ÜZERE’mi gider ve kendini öldüreni KATİL vasfı ilemi techiz eder.
Yoksa ben nereden bileyim senin kalbini dil ile ikrar etseydi, biz onu öldürmezdik diyenin hukukuna meşruiyet mi kazandırır.
ALLAH BİLİYOR.
EL HAK ALLAH BİLİYOR’da, Hani nerede kaldı işin ZAHİRİ. Zahirine göre hükmetmesi.
Diyelim ki; torun torbaya kavuştunuz ve torununuz ev ahalisinin kıldığı her namaza iştirak etmek için koşturuyor. Tekbir alırken, sesli alıyorsunuz ancak niyete gelince sessiz yapmayı tercih ediyorsunuz. Hani ZAHİRİ, ZAHİRE GÖRE HÜKMEDECEK OLANLARIN HAKLARI.
Benim dedem ALLAHU EKBER derdi ama niyet etmezdi. Bu durumda namazda niyete gerek yok. Bu durumdada farzlardan biri daha yok olmuşdur mu denilecek.
Bir gün ASHAB’dan biri, düşmanı diz çöktürür ve kılıncını kaldırdığı esnada, düşman şunu söyler, ben MUHAMMED(S.A.V.)’in dinine ve taptığı İLAH’a İMAN EDERİM. Ancak boynu vurulmuştur.
Bu durum PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.V.)’e sirayet ederki O bu hususda KALBİNİ YARIPTA BAKTINIZMI diye sorar.
Neden bunu sorar. Çünkü o darbeyi vuran ASHAB savunmasında şu cümleyi kurar. O ASLINDA İMAN ETMEDİ.
Mukarrebun
@mir
Dil ile niyet mi insana cehennemi kazandırabilir diyorsun ?
Hadi dil ile niyet etmedik ama namazda sureleri dilimizle okumuyor muyuz ?
Kalb ile niyet ettikten sonra dil ile "Niyet ettim Allah rızası için örneğin
sabah namazının sünnetini kılmaya" demek bidat mı olur ?
Allah dili ne için verdi ?
@mir
mantık fasid olunca anlamaman normaldir
mümini78
DİL İLE NİYET ETMEK KELİME MANASI İLE BİDAT OLARAK ALGILANSA BİLE BİDAT DEĞİLDİR. BİDATI HASENE DE DEĞİLDİR. Çünkü bidat değildir.
@mir
Mukarrebun
kardeş son yazdığımı sana yazmadım yanlış anlama o kendini bilir
ben mesaj yazana kadar senin mesaj araya girmiş
kusura bakma
sorularına gelince
< kişinin asıl niyeti Allah rızası olmadıktan sonra
bu namaz ona bir şey kazandırmaz
hatta Allah korusun günah ve hatta cehennem bile kazandırabilir >
ben kişinin bir ibadeti Allah rızası için değil de başkasının rızası için yapmasının onu cehennemlik edeceğinden bahsettim
namazda sureleri dilimizle okumakla ilgili hadisler var
dil ile niyet etmekle ilgili ne delil var?
dil ile niyeti namazın olmazsa olmazı sanarsan bidat olur
çünkü dine bir şey eklemiş olursun
son sorunun konumuzla alakası yok
mümini78
Öncelikle eski mesajımı tekrar paylaşayım çünkü bidat konusuna dğinmiştim.
< Geçmiş dönemlerde bidat üzerinde çok durmuş bu konuyu irdelemiştim
Öncelikle bidat ı doğru tanımlamak gerekir. Bidat kelimesinin manası yani kelime anlamı: Peygamberimizden sonra olan herşeydir. Bu tanımlama ile günümüz yaşantısı ele alacak olur isek çok şeyin hatta pek çok şeyin bidat olduğunu görürüz. Örnek pc de kuran öğrenmek. Ancak kelime manası ile bidatı ele almak bana göre çok doğru olmaz
Dini manası ile bidat: (bana göre) Peygamberimiz zamanında olmayan, sünnet ve farzmış gibi gösterilen herşeydir. Bu tanımlada esas olan nokta NİYET dir
Bir kişi daha temiz olsun diye seccadede namaz kılsa bu bidar olmaz.
Ancak seccade olmadan namaz kılınmaz dese bu bidat olur.
Allahın koruması altında olan kabede peygamberimiz zamanında kuran micrafon ile okunmadığını herkes biliyor. Peki şimdi micrafonla kuran okumak namaz kıldırmak bidatmıdır? Kelime manası ile bakılacak olunur ise bidattır. Ancak dini manada bu bidat değildir. Eğer buna sırf bu iş peygamberimizden sonra oldu diye bidat diyecek olur isen "KURANI KERİMİN DE KİTAP HALİNE GETİRİLMESİNE BİDAt DEMENİZ GEREKECEKTİR.
Demekki bir şeyin yapılışı değil o şeyi yapmaktaki niyet o şeyin bidat olup olmadığını belirler.
Yani aynı şey farklı niyetlerle yapıldığında birinde bidat olurken diğerinde bidat olmayabilir >
Bu açıklamalardan sonra @mir Kardeşimizin
< dil ile niyeti namazın olmazsa olmazı sanarsan bidat olur
çünkü dine bir şey eklemiş olursun >
tamamen katılıyorum
Dil ile niyet etmemizde hiçbir sakınca yoktur ve bu bir bidat değildir. Ancak dil ile niyet namazın olmazsa olmazı (sünneti ya da farzı) sanarsan bu defa dil ile niyet bidat olmuş yani peygamberimizin zamanında dinde olmayan bir şeyi dine mal etmiş olursun.
Mukarrebun
@mir
Sen bununla beraber ben namazı ilk seferde böyle öğrendim diyemezsin değil mi ? Yani dil ile niyet etmeye gerek olmadığını kasdetiyorum. Biliyorsun örneğin Namaz Hocası kitabında namaz öğretilirken bu dil ile niyetle anlatılır.
Allah’ın hükmüne gelince dilediğini bağışlar dilediğine azab eder, biz şu kimse şöyle yaparsa Cehennemlik olur diyemeyiz ki hüküm yalnızca Allah’ındır.
@mir
< Sen bununla beraber ben namazı ilk seferde böyle öğrendim diyemezsin değil mi ? Yani dil ile niyet etmeye gerek olmadığını kasdetiyorum.Biliyorsun örneğin forumduasi.com/hanefi-mezhebinde-namaz-ve-kilinisi/Namaz Hocası kitabında namaz öğretilirken bu dil ile niyetle anlatılır. >
o yüzden herkese o tür kitaplardan
içinde ayet hadis olmadan yazılmış ilmihallerden uzak durmalarını tavsiye ediyorum
milyonlarca kadın o ilmihaller yüzünden rükuyu tam yapmıyor
neymiş namaz hocasında öyle diyormuş
iyi de Resulullah "Namazı benim kıldığım gibi kılın" diyor
< Allah’ın hükmüne gelince dilediğini bağışlar dilediğine azab eder, biz şu kimse şöyle yaparsa Cehennemlik olur diyemeyiz ki hüküm yalnızca Allah’ındır. >
Allah o konudaki hükmünü vermiştir
bir ibadeti Allah’tan başkası için yapmak şirktir
ve sahibi ebedi cehennemliktir
Mukarrebun
Allah’tan başkasına ibadet eden bir kere mümin değil müşrik olur.
Riyakârlık ayrı meseledir ikisini biribirine karıştırmamak lazım, ki riyakâr insan kâfir de değildir.
Biz diyemeyiz..
Namaz kıldığı zaman bir kulu. (Alak Suresi, 10)
Gördün mü? Ya o (kul) doğru yol üzerinde ise, (Alak Suresi, 11)
ELHAMDULİLLAH
< Mantığı anlamakta gerçekten oldukça zorlanıyorum >
Cevaben
< mantık fasid olunca anlamaman normaldir >
Bu durumda bu cümle bizim için kurulmuş oluyor.
Yoksa Mukarrebun kardeşim sizin için kurulmuş bir cümle değil. O hususda müsterih olunuz. @mir kardeşimizede bu hususda suç bulmayız. Muhakkak orada NEFS’imizin bize göstermediği bir hal var.
Biz orada İnşaAllah şunu arz etmeye çalıştık. Ancak anlaşılan O’ki kastı aştık.
Birinci hususda KALP İLE TASDİK, DİL İLE İKRARI arz etmeye çalıştık.
İkinci hususda Peygamber Efendimiz(S.A.V.) bir müslümanın öldürülmesinden dolayı duyduğu üzüntüyü arz etmeye çalıştık.
Üçüncü hususda İŞİN ZAHİRİNE GÖRE HÜKMETMEYİ arz etmeye çalıştık.
Arz etmeye çalıştıkta ne oldu. Fotoğraf önümüze kondu ve arz etmeye çalıştığımızın arz edemediğimiz olduğu ortaya çıktı.
Mukarrebun
Elhamdulillah, Kardeş
aynen dediğin gibi Kalp ile tasdik, dil ile ikrar namazı böyle kılmak lazım diye düşünüyorum.
Dil ile niyet farzdır demedik zaten kalben hazır olmazsan yani huşu olmazsa gafletle namaza durursan
şeytana davetiye çıkarmış olursun ondan sonra şunu okudum mu bunu yaptım mı diye vesvesler gelir.
Ben şahsen şunu belirtmek isterim, eğer abdestten sonra Kadr Suresini ve Namaza başlamadan önce Nas Suresini
okursanız namazı huşu içinde kılacağınızdan emin olabilirsiniz.
ELHAMDULİLLAH
Namazın ne halde kılınacağı NEFS‘in hallerine bağlı değilmidir.
Peygamber Efendimiz (S.A.V.) ASHAB’ına sorar. Namazdayken RAB’binden başka hiç bir şey düşünmeden namaz kılabilecek varmı aranızda. Zira O’na HIRKAMI vereceğim.
Hazreti Ali (R.A.) atılır ve Biz kılarız, Ya RasulAllah(S.A.V.) der.
Peygamber Efendimiz (S.A.V.)’de kılmasını işaret eder.
Hazreti Ali (R.A.) Namaza başlar ve bitirir.
Peygamber Efendimiz (S.A.V.) tekraren sorar.
Rab’binizden başka bir şey düşünmeden kılabildinizmi O NAMAZ’ı.
Hayır Ya RasulAllah(S.A.V.) kılamadım. Allahın Rasulu (S.A.V.) acaba ESKİ HIRKA‘sınımı verecek YENİ HIRKASINIMI onu düşündüm der.
Mukarrebun
Nefsin emmarede de olsa kılacaksın. Nefsin hallerine bakarsan sen ohooo…:)
Sabır ve namazla yardım dileyin. Bu, şüphesiz, huşû duyanların dışındakiler için
ağır (bir yük)dır. (Bakara Suresi, 45)
i.ardic
< Namazın ne halde kılınacağı NEFS‘in hallerine bağlı değilmidir.
Peygamber Efendimiz (S.A.V.) ASHAB’ına sorar. Namazdayken RAB’binden başka hiç bir şey düşünmeden namaz kılabilecek varmı aranızda. Zira O’na HIRKAMI vereceğim.
Hazreti Ali (R.A.) atılır ve Biz kılarız, Ya RasulAllah(S.A.V.) der.
Peygamber Efendimiz (S.A.V.)’de kılmasını işaret eder.
Hazreti Ali (R.A.) Namaza başlar ve bitirir.
Peygamber Efendimiz (S.A.V.) tekraren sorar.
Rab’binizden başka bir şey düşünmeden kılabildinizmi O NAMAZ’ı.
Hayır Ya RasulAllah(S.A.V.) kılamadım. Allahın Rasulu (S.A.V.) acaba ESKİ HIRKA‘sınımı verecek YENİ HIRKASINIMI onu düşündüm der. >
hz.alinin ayagına savaşta ok saplanır,öyleki ok kemiğe kadar girmiştir.hekim bayıltmak gerektiğini söyler, ve başka şeylerde söyler acı verici olduğunu vb.
hz ali az sonra namaz vakti girecek,ben namaza durduğumda ameliyatı yaparsın der ,namaza durunca hekim ameliyatı yapar,hz ali;namazını bitince ameliyatı yapıp yapmadığını sorar,ki hiç bir şey hissetmemiştir.
< eğer olsaydı Resulullah’tan bize hadis olarak gelirdi
"ben namazıma başlarken içimden/ya da dışımdan şöyle şöyle niyet ediyorum siz de edin" diye bize bildirirdi >
bu şekilde bir ifadeden namaza içinden (kalben) yada dışından (dille) niyet yoktur anladım.
< …21miş iardic da o yaşlardadır
biraz daha büyüyünce bizim niyet etmeye değil
niyet cümlesi kurmaya itiraz ettiğimizi anlarlar İnşaaAllah >
yaşımda 30;ilim ilim bilmektir,ilim kendin bilmektir.pek cahil olduğum ve hatta hiçbirşey bilmediğim doğrudur.
cavraşım
[QUOTE]milyonlarca kadın o ilmihaller yüzünden rükuyu tam yapmıyor[QUOTE]
amir kardeş ne demek olduğunu açıklar mısın?kadınlar rukuda tam eğilmiyor,bunu mu kastediyosun?
@mir
Nebi -sallallâhu aleyhi ve sellem’in namaz konusundaki nümune-i imtisal sözleri ve davranışları da şöyledir:
Beni nasıl namaz kılıyor görüyorsanız siz de öylece kılın (Buhârî, Ezân, 18)
"Hz. Peygamber (s.a.v.), bir adamın, rükûsunu tam yapmadığını, secdesini de tavuğun yem yemesi gibi yaptığını gördü. Bunun üzerine şöyle dedi :
"Şayet bu adam bu hâli üzere ölse, Muhammed’in dininden başka bir din üzere ölmüş olur. [Namazını karganın leş gagalaması gibi kılmaktadır.] Rükûsunu tam yapmayan ve secdesini leş gagalar gibi yapan kimsenin örneği; bir veya iki hurma yediği hâlde açlığını gidermede bu hurmaların faydası olmamış aç insan gibidir."18
Ebû Hüreyre (r.a.) şöyle demiştir : "Dostum (s.a.v.), horoz yem gagalar gibi namazımı hızlı hızlı kılmamı, tilkinin bakınması gibi namazda sağa sola bakınmamı ve maymun oturuşu gibi oturmamı bana yasakladı."19
Hz. Peygamber (s.a.v.) bir defasında şöyle buyurdu :
"Hırsızların en fenası, namazından çalandır." Orada bulunanlar : "Ey Allah’ın Rasûlü ! İnsan, namazından nasıl çalar ?" dediler.
"Rükû ve secdelerini tam yapmayarak." buyurdu.20
"Hz. Peygamber (s.a.v.) namaz kılıyordu. Göz ucuyla, rükû ve secdelerde belini düz tutmayan bir adamı gördü. Namazını bitirince şöyle buyurdu : "Ey müslümanlar ! Rükû ve secdelerde belini düz tutmayan kişinin namazı yoktur."21
Hz. Peygamber (s.a.v.) başka bir hadiste de şöyle buyurmuştur :
"Rükû ve secdelerde sırtını düz tutmadığı müddetçe kişinin namazı geçerli olmaz."22
18 Ebû Ya’lâ, el-Müsned (340,349/1); Âcurrî, el-Erbaîn ; Beyhakî; Taberânî (1/192/1); Ziya, el-Müntekâ mine’l-ehâdîsi’s-sıhâh ve’l-hisân (276/1) ve İbn Asâkir (2/226/2, 414/1, 8/14/1, 76/2) hasen senedle rivâyet etmiştir. İbn Huzeyme hadisin sahih olduğunu söylemiştir (1/82/1). İbn Batta’nın el-İbâne adlı kitabında (5/43/1) hadisin ziyadesinin yer almadığı birinci bölümün mürsel bir şahidi vardır.
19 Tayâlisî, Ahmed ve İbn Ebû Şeybe. Hafız Abdülhak el-İşbîlî’nin (1348) el-Ahkâm adlı kitabına eklediğim açıklamalarda da belirttiğim üzere bu hadis, hasendir.
20 İbn Ebû Şeybe (1/89/2), Taberânî ve Hâkim. Hâkim hadisin sahih olduğunu söylemiş; Zehebî de bu görüşünde ona katılmıştır.
21 İbn Ebû Şeybe (1/89/1), İbn Mâce ve Ahmed sahih senedle rivâyet etmiştir. Bkz. es-Sahîha (2536).
[İbn Mâce, İkametü’s-salât 16 (871), c. 3, s. 111. Mütercim]
22 Ebû Avâne, Ebû Davud ve Sehmî (61) rivâyet etmiştir. Dârekutnî hadisin sahih olduğunu söylemiştir.
[Ebû Dâvud, Salât 143, 144 (855), c.3, s.341; İbn Mâce, İkametü’s-salât 16 (870), c. 3, s. 111. Mütercim]
peki namaz hocalarında kadının rükusu nasıl tarif ediliyor:
< 2- Rükuya eğilirken ayaklarını birleştirmez. Rükuda az eğilir, belini başı ile düz tutmaz, dizlerini büker. Ellerini dizleri üstüne koyar, dizlerini kavramaz ve parmaklarını açmaz. >
gitti namaz
kadının bu şekilde rüku edeceği ile ilgili ayet de yok
sahih zayıf hatta mevzu bir hadis bile yok
i.ardic
http://www.ozelsafran.k12.tr/din/namazklm.htm
bizim bildiğimiz yada bize öğretilen bu linkte ki gibidir.
cavraşım
ciddimisn amir kardeş?tabiiki ciddisin ama şaşkınlık ifadesiydi.eşim hep resimdeki gibi kılıyor:(neden resimdeki gibi öğretiyorlar o zaman?resimdeki gibi rukunün kaynağı nedir peki??
Mukarrebun
Hani biraz daha eğilse olacak, ama bu nerdeyse hiç eğilmiyor gibi görünüyor
mümini78
İsteyen hadis ve ayetleri kendi felsefi (dini görüşüne ) göre yorumladığı için bin misli görüş ve uygulama ortaya çıkabilir. Ben bu sorulara mezheplerde ana temada değil küçük şeylerde farklılık vardır deyip katı kati mezhepçi olanların cevap vermesini bekliyorum.
Daha önce de mum adlı üyeye sormuştum. NEDEN DÖRT HALİFE DÖNEMİNDE NAMAZ NASIL KILINIR ORUÇ NASIL TUTULUR YANİ İSLAMIN 5 ŞARTI İLE İMANIN 6 ŞARTLI GİBİ HUSUSLAR GÜZELCENE YAZILIP KİTAP HALİNE GETİRİLMEDİ.
Bu konular peygamberimizin ölümünden yaklaşık 100-150 yıl sonra ebu hanife ebu şafi ve diğerleri tarafından gündeme geldi ve daha sonra her din adamı bunu gündeme getirdi günümüzde ise gündeme getirmeyene yani bu konuda görüş bildirmeyen yok sonuç itibariyle ortalık karıştıkça karıştıç
Ben asla hadis ayet paylaşımında bulunmam çünkü kendime göre o hadisden yorum hüküm çıkarmak istemem
Şİmdi amir aşağıda paylaşmısın
< Hz Peygamber (sav) başka bir hadiste de şöyle buyurmuştur :
"Rükû ve secdelerde sırtını düz tutmadığı müddetçe kişinin namazı geçerli olmaz"22 >
Sen bu hadisi peygamberimizim kime niçin ne üzerine söyledğini biliyormusun. Bu hadis kadınları kapsar mı?
O halde ezan sesini duyduğunuzda camiye gidin hadisi üzerine kadınlar sabah namazına camiye yol alsa ne olur? Biliyormusun
Bu polimiklere hiç gerek yok, Nasılki mezhepçiler diyorki bir mezhebe uy yanlış ise sna günah olmaz . O imamı bağlar
Bize de kardşeim yıllarca kadın ve erkeklerin nasıl secde rükü edeceği bildirilmiştir. Kuran dada tam bir hüküm olmadığına göre bu işi dallandrııp budaklandırmağa gerek yok. Kadınlar namaz da bile edepli olması gerekir bilgisine sahip olan bir kişi olarak kadınlar namazda tam rükü etmesi yani belini dizlerini erkekler gibi kırması doğru olmaz diyerek bu görüşünde kendime ait olduğunu belirtmek isterim.
cavraşım
Bize de kardşeim yıllarca kadın ve erkeklerin nasıl secde rükü edeceği bildirilmiştir
Kim bildirdi mümini78 kardeş,neye göre bildirdi??Doğruyu öğrenmek için soruyorum,tartışmak için değil
mümini78
cavraşım Gurban Kuranı Kerim arapça olarak (yani arapça metni ile mealini kasttetmiyorum) hemfikir olduğumuz tek kaynaktır. Dediğim gibi o da arapça metni ile. Eğer meallere bakılacak olunur ise pek çok meal ve ayrı hükümler ve tefsirler görebilrsin. Hadisleri hesaba hiç katmıyorum. Çünkü hadislerde tam bir kaus var. Yani o hadis uydurma bu hadis hükmü kalmamış vb. Her ne kadar doğruluğu (sahih olması konusunda) net hadisler olsa bile bunlar asıl sorunlarımıza cevap vermiyor. Medya olsun din adamları olsun şeyhler olsun ilahiyat mezunu profösöerler olsun cemaat liderleri olsun kuranın arapça metni dışında hiç bir konuda tam manası ile hemfikir değidlir. Allahın hikmetinden olsa gerek. Nasılki yazının daha sonra bulunması ile tarihi çağlar başlamış ve geçmişe gidildikçe bilginin doğrulu azalıyor. Dini konularda aynı böyle. Allah bu yazılarımdam dolayı beni affetsin. Şimdi bugünkü teknoloji peygamerbimizin zamanında olsa idi pek çok konuda hem fikir olacak hatta pek çok konuda zıt düşmeyecektik. Çünkü elimizde net bir bilgi olacaktı. Ancak Kuran dışında elimizde net bir bilgi yoktur. Kuranı ve sünneti de tam manası ile anlayamadığımız için bunlaraı anlayanların (mezhepler şeyhler din adamları cemaatler vb vs) görüşlerine başvuruyoruz. Sonuç ta da pek çok bir birine zıt uygulamalar ve görüşler ile karşı karşıya kalıyoruz.
Kuram yemek tarifi kitabı gibi bir kitap olmadığı için namazın tam klınışı kuran da yok
İkinci kaynak pehyamberimizin sünnetine ve yaşantısında baktığımza ise yine elimizde değişmeyen hemfikir olduğumuz bir kaynak yok
Sonuçta mezhep ya da diğer din adamlarının yazdıklarından birine tabi olmak zorunda kalıyoruz.
cavraşım
mümini78 kardeşim,zahmet verip açıklama yaptığın için Allah senden razı olsun amma velakin sorumun cevabı değildi:)
kadınların tamamen eğilmemelerinin kaynağı nedir acaba?hanefi ya da şafi mezhebinde yazıyor mu?asıl merak ettiğim buydu.hanefide ya da şafiide varsa biryere kadar tamamda onlarda da yoksa neden böyle?kaynak nedir?umarım anlatabilmişimdir?
birde 78 nerden geliyor,doğum tarihimi-şehir plakasımı?
mümini78
< mümini78 kardeşim,zahmet verip açıklama yaptığın için Allah senden razı olsun amma velakin sorumun cevabı değildi >
Gurban sorunun cevabı belli ancak ben seni görüşlerimde yanıltmamak için bunu direk söylemdim
Bu cevap sadece cavraşım gelsin. Hiç kimse namaz kılınışını abdest alınışını vb ibadetlerinin yapılışını kesin bir bilgiye dayandıramaz. Kesin bir delil gösteremez. Oldu mu cavraşım. Ancak yine de doğruluğu daha kuvvetli olan ile kişiler amel eder etmelidirlerde.
Hanifilerde kadın eğilir ile ilgili kaynak bulsam sana bu sefer o kaynağın doğruluğunu soracaksın ya da buna tezat olan kişi bu kaynağı red ededecektir.
Ben bu gibi durumlara eğemniyet veririm ama sonuçta Kuran da tam bir açıklama olmadığı için bir yerde artık kendimi bir şeye bağlarım. Fazlaca da kausa dalmam.
mümini78
ayrıca benim şuana kadar ayet ya da hadis paylaştığımı gördün mü? Cavraşım. Kişi varsın kendi araştırsın bulsun. Ben kişileri bu bağlamda yanıtmak istemem. Benim işim psikolojik danışmanlıktır. Ben şurada öyle hadisler ve tefsirler ve yazılar paylaşırım ki ( bunlar sıradan kişilere ait yazılar da değil) Tam bir kaus olur. Bazen bu gibi payşalımları tarikatason adlı üye yapmaktadır. Ancak benim amacım kaus yapıp akılları bulandırmak değil aksine bulanık aklı ve kalbi yani kişiyi iç çatışmalarından kurtarmak ruhsal halinin işileşmesini için ona yardımcı olmaktır.
namaza niyet ederken rekat sayısı söylenirmi, namaza başlarken döndüm kıbleye, annem namaz a başlrken dondum kınleye