Mezhep imamları neden 12 imama tabi olmadılar ?
Sakaleyn
neden İmam Ebu hanife,İmam şafii,İmam malik,imam ahmed ve diğer mezhep alimleri dönemindeki İmama danışmıyorlarda kendi içtihatlarını yapıyorlar ? Ebu hanife neden İmam Caferi Sadık a danışmıyorda o napıyorsa yapmıyorda kendi içtihatını yapıyo ? İmam malik der abdestte muvalat şart,ebu hanife der şart değil ,farklı farklı hükümler,gidin sorun Resulullahın torununa,ilim onlarda,onların ilimleri dedelerinden geliyo,sorun İmam Caferi Sadıka,İmam Musa Kazıma,İmam Ali Rızaya neden böyle kendi içtihatlarını yapıyorlar,Resulullahın torunu ne bildiriyorsa onu yapsınlar
Cevap: Mezhep imamları neden 12 imama tabi olmadılar ?
Mucahid
12 imam neden Mezhep imamlarına tabi olmadılar ? şii efendi
Cevap: Mezhep imamları neden 12 imama tabi olmadılar ?
Sakaleyn
saçmalama koskoca peygamberin torunları ilim hazineleri dedelerini daha iyi bilen kişiler neden onlara tabi oluyor ,diğerleri onlara tabi olcaklar ,şüphesiz 12 imamlar daha iyi bilir onlar ilimlerini babalarından dedelerinden almış en doğru şekilde ilim onlarda ! Ebu hanifede imam caferin öğrencisiydi ,koskoca imam peygamberin torunu ,talebesinemi tabi olcak ha ? onlar daha iyi bilir
Cevap: Mezhep imamları neden 12 imama tabi olmadılar ?
karadamlalar
12 imamlar mutlak delil mi de muctehid olan alimlerin mutlak olarak onlara baglanmasi gerektigini savunuyorsun
Sakaleyn
12 imam kimdir bir öğresen ? ilimileri nerden geliyor bir bilsen ? onların ilimleri babalarından o babasıdan o da babasından böyle silsile ile peygambere ulaşıyor.peygamber Hz.Aliye Fatımaya öğretti.onlarda Hasan Hüseyine.Hüseyinde oğlu 4.İmam Zeynelabidine,oda Muhammed el Bakıra,oda CAferi sadıka,oda Musa kazıma,oda Ali Rıza ya,oda Muhammed Takiye ,oda Ali Nakiye,oda Hasan El askeriye böyle babadan oğla doğru bir şekilde peygamberin torunlarına doğru ilim verildi.kerametleri ehlisünnet kitaplarındada geçer imamlarımızın.Doğru bilgi onlarda,onların bilgileri Ehlibeytten geliyo.peygamberin yanında sık bulunan kişiler yani,vede evlatları.onlar her biri döneminin en üstünü ,peygamberin evlatları onlarda peygamberden bir parça var onlarda,dedeleridir,peygamberin torunu CAFERİ SADIK nasıl namaz kılıyorsa nasıl abdest alıyorsa o hocalarda uysalardı,ama biri farklı bişey diyo biri farklı heryerden başka bir ses çıkıyo
Agri_Kesici
Cenabı Hakk’ın kulları üzerinde belirlediği imtihan olgusunun ilk başlangıcını Rabbim bu şekilde murâd etmiş olabilir gibi geliyor fikrimce.Takdir edeceğiniz üzere bütün bu ayrı fikir ve içtihadlerin ortaya çıkmasına ve dahi bölünmelere,ayrışmala ve kutuplaşmalara aynı pencereden bakmamız yanlış olmayacaktır,o daİmtihan penceresi.Düşünün ki sizin aktardığınız silsile üzerinden doğru kaynaklar tarafından düzenli ve ayrışmaya uğramamış,tahrifat görmemiş bir Din,günümüze kadar aynı doğruluğunu kaybetmeden gelmiş olsaydı,ve müslümanlar bozulmamış,değiştirilmeye uğraşılmamış,bidat ve hurafe bulaşmamış bir Din’e bu gün de sahip olsaydı sanırım en büyük sınavı vermemiz gereken ve dahi zaten verdiğimiz bu ayrışmalar ve kutuplaşmalar ,birlik olamamalar yüzünden yaşadığımız sıkıntılardan meydana gelen imtihan konusunda sınıf geçme gibi bir sıkıntımız olmadan,çoğunluğun kolayca takdirname alabileceği bir imtihansız bir yaşam meydana gelebilirdi.
karadamlalar
imam cafer e atfedilen kitaplardaki şirk ve bidatleri neyle açıklayacaksın sakaleyn? cifr ilmi denen şirk mesela en bilineni, ben imam cafer hatasızdır demem Allah kendisine rahmet etsin fakat o salih ve sünnet ehli bir zat idi. Allahtan ve Rasulullah(sav)tan başka mutlak delil arayan her an islamın asıl kaynaklarından uzaklaşır…
Sakaleyn
< imam cafer e atfedilen kitaplardaki şirk ve bidatleri neyle açıklayacaksın sakaleyn? >
nerde o ? şüphesiz onlar doğru yoldadırlar onlara güvenim tam ! onlar dedeleri peygamber efendimiz gibi yaşamaya çalışırlar ve onların ilimleri hep ailesinden geliyor ! onların başka hocaları yok ! babadan oğula hep silsile ile ,onların bilgileri peygamberden geliyor !
< Allahtan ve Rasulullah(sav)tan başka mutlak delil arayan >
sen bence ne demek istediğimi anlamadın.ben diyorumki imam ebu hanefe ,imam şafi,ahmed ibn hanbel imam malik neden farklı hükümler içtihadlar yapıyorlar ? peygamberin torunu orda gidin ona sorun onu uyun ,kendi kendilerine içtihatlar biri kan abdesti bozar de biri bozmaz der.bunlarla uğraşcağına git peygamberin torununa o daha iyi bilir .onlar ilmi bakımdan en üst seviyedediler kendi zamanlarında,niye uğraşıyorlar peygamberin torunu varken ?
karadamlalar
kardeşim senin aldığın eğer şianın kabul ettiği kitaplar ise imam cafer hakkında o kitaplarda cifr ilmini bulabilirsin, ki bu ilim şirk ilmidir.
Sakaleyn
benim kitap aldığım yok kitaptan yazmıyorum,ehlisünnetin görüşüne göre 12 imam büyük zatlardır peki madem öyle neden ebu hanife,imam şafi,imam malik mezhep imamları ona uymadılarla kendi içtihadlarını yaptılar ? madem büyük zatlar uyun peygamberin torununa.onların ilimleri babalarından dedelerinden peygamberden geliyor,onlar döneminde yanlışları düzeltmek için imam seçilmiştir halktan sapanlar varsa onları doğru yola eriştirmek peygamberin yaşantısına dine göre onları yola getirmek için imam olmuşlardır.onların yaşantısı görüşü peygambere dine uygundur
karadamlalar
onlara uymak farz mıdır? uymadıkları için günahkarlar mıdırlar? yeni bir din ortaya attılar a getirmeye falan çalışmıyorsun umarım.
@mir
bir insan hem < koskoca peygamberin torunları ilim hazineleri dedelerini daha iyi bilen kişiler neden onlara tabi oluyor >
deyip
hem de nasıl Muaviye ve diğer ashab (ra) hakkında ileri geri konuşur ki
zira o peygamber torunlarının ve ilim hazinelerinin ilki olan Hasan (ra) hilafeti Muaviye’ye ra bırakmıştır
Ali (ra) da tüm raşid halifelere bey’at etmiştir
islamyolu
ilk önce şunu dememiz lazım. Mesela İmam Azam Ebu hanife (RadıyAllahu anh) , benim son 2 senem olmasaydı Numan helak olurdu demiştir. çünkü Caferi Sadık (RadıyAllahu anh) ile tanışıp ilim öğrenmiştir.
ikinci olarak orada demişsin Peygamber Torunları varken neden mezhep imamlarına tabii olalım . şimdi cevap olarak Biz 12 imamımızı ehlibeytimizi severiz hatta namazlarda bile salatı selam okumadan namazımızı bitirmeyiz. Ehli sünnet o kadar ki ehli beyte bağlı Ehli sünnetin baş imamlarından İmam Azam Bile Ehli beyt ‘e laf söyletmedigi için idam edildi.
şimdi senin itikatında anlaşılan 12 imam Hata işlemez , günah işlemez diye anlıyorum. yani ehlibeyti masum ilan etmişsiniz bundada delalete düşmüssünüz. onlarda hata işler onlarda günah işler. sen masumdur diyip onların her dedigi doğrudur diyip neden İmam Azam onların buldugu bir kaç içtihatı kabul etmiyor diyorsun. ama sen bilmiyorsun ki her müçtehidin kendi içtihatı ile amel etmesi gerektiiğini.
Bırakalım 12 imamızı . Sahabelerin büyükleri arasında bile içtihat hataları olmuştur. dinimizin 3 te 1 ini Aişeden öğrenin diyen Rasulüllah (SAllahu aleyhi ve sellem) değilmidir. Peki Hz Ali (RadıyAllahu anh) ile aralarında savaş çıkmıştır. Cemel vakkasında iki büyük sahabenin arasında ki savaş içtihattan dolayı değilmi. Tamam Hz Ali haklı olabilir. Ama Hz Aişe ye de Günaha girdin diyebilirmiyiz.
Son olarak 12 İmamıızın bize ulaşan bir mezhepleri yoktur. Sahih bir kitapları yoktur. delilleri yoktur. 4 mezhep günümüze sahih olarak intikal etmiştir. ve bizimde 4 mezhebin yolundan ayrılmamamız lazımdır. Eğerki Caferi Sadık (RadıyAllahu anh) ın bir mezhebi olupta dosdoğru olarak gelseydi Tabiki onuda Ehli sünnet dairesi içine alırdık. şia tarafından oynama yapıldıktan sonra biz nasıl şuan ki caferiliği kabul edelim. bir misal verecek daha olursak Ehli sünnet bir alimin kitabında Hacı bektaşı veli nin bir sözü var. Kim Hz Ömer ile Hz ebubekiri sevmez ise o kafir dir bunu diyen Hacı bektaşı veli.. ama sizler onu bile kendinize çevirip Şia fırkasına soktunuz.
12 imamızda Ehli sünnettir. Ehlibeyt imamlarımızın hepsi ehli sünnettir.
@mir
< Mesela İmam Azam Ebu hanife (RadıyAllahu anh) , benim son 2 senem olmasaydı Numan helak olurdu demiştir. >
bildiğim kadarı ile uydurmadır
islamyolu
< bildiğim kadarı ile uydurmadır >
son iki senesinde Caferi sadık’ın meclisinde bulunduğu sunni kaynaklarda geçer. ve bir çok kitaptada bu sözü duymuşumdur. zaten inanıp inanmamak imanı zedelemez. ama orada Caferi Sadık (RadıyAllahu anh) ın ilim meclisinde bulunup ondan da ilim almıştır. anlatmak istedigim Ehli sünnetin Ehlibeyte bakış açısının nasıl güzel oldugudur. İmam Azam ı sevmeyen Şia fırkası için de her türlü delil dir bu.
Searhalu
< Mesela İmam Azam Ebu hanife (RadıyAllahu anh) , benim son 2 senem olmasaydı Numan helak olurdu demiştir >
Böyle bir iddia hem aklen hem de naklen batıldır, imkansızdır. Ebu hanife son iki senesinde azam olmadı. Hayatı boyunca islam ve tevhid mucadelesi içerisinde olan bir alimin, bütün mucadelesini , mahvolunacak bir itikad olarak görmek, Ebu hanife’nin islam alemindeki itibarını istismar etmek isteyen sapıkların, düşünmeden attıkları bir iftiranın ürünüdür.
Ebu Hanife’nin böyle bir şey dediğine dair hiçbir güvenilir kaynakta bilgi yoktur. (Kevseri Irgamul Merid(41)
İki sene ile kastedilen, Ebu Hanife’nin, Cafer es Sadık ile tanıştığı son iki senedir. Bunu Şiiler, imamı kendilerine nisbet etmek için, ehli sofiyye de Tarikatın silsilesinde 4. sıraya koydukları Cafer es Sadık vasıtasıyla , İmam-ı Azam Ebu hanife’nin son iki senesinde Tasavvufu öğrenerek sofi olmasını; bu sebeble daha önce kendilerine nisbet etmek için uydurma şirk ürünü rivayetler uydurdukları Cuneyd-i Bağdadi, Abdulkadir, Ceylani gibi muvahhid Müslümanlara, başka bir uydurma/iftira ile Ebu Hanife’yi de eklemek istemişlerdir.
Cafer es Sadık’ı sufiliğe nisbet edenler de bunu kullanmak istemişlerdir.
İmam Ahmed ve Şafii’nin Şeyban er Rai’den tarikat aldığı iddiasına gelince; alimler bu tür haberlerin batıl olduğunda ittifak etmişlerdir. Zira bu imamlar Şeyban’a yetişmemişlerdir. (Sehavi Mekasıdu Hasene(474) Aliyyul Kari el Masnu(220) el Esrarul Merfua(381)
Sakaleyn
< yeni bir din ortaya attılar a getirmeye falan çalışmıyorsun umarım >
yok daha neler kimse bunu demiyor demezde
< hem de nasıl Muaviye ve diğer ashab (ra) hakkında ileri geri konuşur ki
zira o peygamber torunlarının ve ilim hazinelerinin ilki olan Hasan (ra) hilafeti Muaviye’ye ra bırakmıştır
Ali (ra) da tüm raşid halifelere bey’at etmiştir >
ne zaman konuştum ? ben sadece kitaplardakini getirdim sordum ben kendim olarak yazmadım öyle bişy demedim
< Biz 12 imamımızı ehlibeytimizi severiz >
öyle ise ebu hanife ve diğerleri onların ki gibi amel etseydiler ? imam malik der abdestte muvalat şarttır ,ebu hanife hayır der .böyle uğraşcağınıza gidin sorun peygamberin torununa o daha iyi bilir,dedesinin yaşantısını
< şimdi senin itikatında anlaşılan 12 imam Hata işlemez , günah işlemez diye anlıyorum yani ehlibeyti masum ilan etmişsiniz bundada delalete düşmüssünüz onlarda hata işler onlarda günah işler sen masumdur diyip onların her dedigi doğrudur diyip >
öyle bişey demiyorum,ben ehlisünnetim hanefiyim.hata işlemez demedim sadece onların yaptıkları ameller ilimleri daha doğrudur diyorum,çünkü ilimeri dedelerinden geliyor,hiç bir 12 imam başka birinden ders almamıştır hep babadan oğula öğretilmiştir böyle silsile ile peygambere kadar ulaşır,ilimileri doğru yerden geldiği için onlara uymak doğrudur diyorum
< Cemel vakkasında iki büyük sahabenin arasında ki savaş içtihattan dolayı değilmi Tamam Hz Ali haklı olabilir Ama Hz Aişe ye de Günaha girdin diyebilirmiyiz >
Hz.Aişe neden Hz ali ye karşı geliyor ? peygamber onun hakkında yüzlerce hadis buyurmadımı ? laf söylemiyorum haşa aişe anamıza lakin bir kadının savaş meydanlarında özellikle peygamberin eşinin savaş meydanlarında olması uygunmudur ? uygun değildir vede kimsenin haddine değildir peygamberin eşine laf söylemek lakin Hz.Ali de küçümsenmesinn ! hangi sahabe için gadir humda elini kaldırdı herkesin önünde ? hangi sahabe için musa ve harun benzetmesi yapıldı ? hangi erkek sahabe Hz.Aliden önce iman etti ? hangi sahabe hendekte peygamberden şöyle övgü aldı "Alinin hendekteki darbesi SAKALEYN(cin ve insanlar) ın ibadetinden daha hayırlıdır ? hangi sahabe en çok övgü aldı peygamberden ? peygamberin torunlarının babası kim ? hangi sahabenin kerametleri çok ? hangi sahabeye ilmin 9 u verilmiştir ? ve bunlara karşı Muaviye ve Hz.Aişe annemiz Hz.Aliye karşı gelmiştir ,kimse yanlış anlamasın laf söylemiyorum söylememde ama Hz.Ali yide küçük görmeyin !
< Son olarak 12 İmamıızın bize ulaşan bir mezhepleri yoktur Sahih bir kitapları yoktur delilleri yoktur 4 mezhep günümüze sahih olarak intikal etmiştir >
Ebu hanife madem hocasını çok seviyor ehlibeyti çok seviyor ,yazsaydı onların dilinden kitap bizlere yol olurdu ? ama kendi kitabını yazmış Müsned .
< Eğerki Caferi Sadık (RadıyAllahu anh) ın bir mezhebi olupta dosdoğru olarak gelseydi >
ebu hanife şafi malik mezhep imamları getirseydiler bize
< Ehli sünnet o kadar ki ehli beyte bağlı >
nerede ? kim ehlibeyti sayabilir ? hadi halkı geçtik imamlar ilahiyet fakültesi imam hatip mezunları filan hangileri 12 imamı sırasıyla sayar bilir ? %2
karadamlalar
12 imama ittiba iman şartlarından mıdır? hayır değildir. kendilerini hayırla anarız ki hiçbir kimse PEYGAMBER SOYUNDAN GELDİĞİ İÇİN garantili değildir. anadoluda bugün binlerce seyyid alevi dedesi varlığından bahsedilir. peki onlar hak yolda mı, hayır. Rasulullah(sav) kendi kızına "Allahın gazabından ben koruyamam" diye öğütlemiyor muydu? Nedir bu saldırma isteği?
Sakaleyn
< kendilerini hayırla anarız ki hiçbir kimse PEYGAMBER SOYUNDAN GELDİĞİ İÇİN garantili değildir >
12 imamın durumu farklıdır ! kendileri imamdırlar döneminin önderleridir,Allah resulu buyurdur benden sonra 12 imam gelcek bunlar doğru yoldadırlar 12 imamlar,12 imamları yanlış yolda olduğunu düşünenlere Alllah akıl fikir versin ! bugünki seyyidleri demiyorum 12 imamı diyorum onlarki imamdır,imam da normal cami imamı değil önder manasında
< Rasulullah(sav) kendi kızına "Allahın gazabından ben koruyamam" diye öğütlemiyor muydu? >
sen şimdi Fatıma günahmı işledide onu dedi diyorsun ? orda müslümanlara bize öğüt var ,orda bize diyor aslında biz müslümanlara ders veriyor aslında kimse bişeye güvenmesin diye yoksa hz fatıma ehlibeyt günah işlediğinden demiyor onu
karadamlalar
günah işledi demedim ki, sadece sapacak olsa aile kontenjanından kurtarma falan yok onu bilelim. sahih hadislerde geçen 12 imamın Rasulullah Muhammed(sav) in soyundan gelecek imamlar olduğu gibi bir şey söz konusu değildir, ebu muaz ın "ehli sünnet ve 12 imam" eserini okumanızı tavsiye ederim.
Sakaleyn
< sadece sapacak olsa aile kontenjanından kurtarma falan yok onu bilelim >
tabi yokta.lakin bu imamların yanlış yolda olduğunu göstermez onlar imamdırlar ,tayinle oluyorlar
< 12 imamın Rasulullah Muhammed(sav) in soyundan gelecek imamlar olduğu gibi bir şey söz konusu değildir >
kimmiş peki bunlar ???? Yezidmi ? hı ? Emevilermi ? ehlibeyte zulmedenlermi ? abbasilermi yoksa ? sırayla gitsek dicem ama imam ile halife farklı makam.
sırayla gidelim bakalım size göre
1.imam Ebubekir
2.İmam ömer
3.imam Osman
4.imam Ali
5.imam Muaviye
6.imam YEZİD ? Nasıl oluyo bu iş acaba ? yezidmi imam ? ya öyle bir konuşuyorsunuzki akla mantığa ters şeyler .12 imam açıktır işte ve bunlar sırayla gelcektir ,sırayla gittik kim çıktı yolumuza yezid çıktı ve diğer emevi halifleri ,ehlibeytte zulmeden ,12 imam açık işte durumu,inkar etmeyin bide ehlibeyti severiz derler ama ehlibeyti öyle bir uzaklaştırırlarki….ayrıca imametle halifelik ayrı şey bunları karıştırma,biri devrinin önderi ilim önderi müslümanlara yol gösterici,diğeri ise müslümanların başında bulunan devlet yetkilisi.tabi imamlar halife olsaydı daha iyi olurdu ama olmadı emeviler geldi abbasiler geldi kimileri zulmetti imamlara
karadamlalar
yezid dir demedim, bu 12 halifenin sıra ile gelmediğini söylemiştir ehli sünnet uleması ve yezid de fasık zalim biridir ona isyan etmek vaciptir.
Sakaleyn
iyide sırasıyla gelcektir
1- "On iki halife var olduğu sürece İslam aziz olacaktır."
Ravi (Cabir) diyor ki: "Daha sonra bir şey buyurdu, fakat ben anlayamadım. Babam’dan Resulullah’ın (s.a.a) ne buyurduğunu sorduğumda dedi ki:
"Onların (halifelerin) hepsi de Kureyş’tendir." buyurdu.
2- Başka bir rivayette Cabir ibn-i Semure’den şöyle dediği nakledilmiştir: "Babamla birlikte Resulullah’ın (s.a.a) huzuruna vardık; buyurdular ki:
"Bu din, on iki imam var oldukça aziz ve ayakta duracaktır."
Daha sonra bir şey buyurdular, ama halk işitmeme mani oldu. Babamdan ne buyurduğunu sorduğumda dedi ki: "Hepsi Kureyşten’dir" buyurdular.
3- Yine aynı ravinin şöyle dediği nakledilmiştir.
Resulullah’tan şöyle buyurduğunu duydum:
"Kıyamet kopana dek veya hepsi Kureyş’ten olan on iki halife gelip geçinceye kadar İslam dini ayakta duracaktır."
b) Buhari Sahih’inde (c.9, Bab-ul İstihlaf, s.81) ve Ahmed ibn-i Hanbel de Müsned’inde (c.5, s.90-92-108) Cabir ibn-i Semure’den şöyle nakletmektedirler:
Resulullah (s.a.a) buyurdular ki: "(Benden sonra) Oniki emir (halife, imam) olacaktır."
Daha sonra bir şey buyurdular ki, ben duyamadım. Babam dedi ki: "Hepsi Kureyş’tendir." diye buyurdular.
c) Buhari Tarih-i Kebir’de (c.1, s.446) ve Ahmed ibn-i Hanbel Müsned’inde (c.5, s.92) ve yine Ebu Avane Müsned’inde (c.4, s.396) Resulullah’tan (s.a.a):
"Benden sonra on iki halife olacaktır" diye buyurduğunu naklederler.
– On iki halife, dört halife (Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali)’den ibarettir.
Böyle bir ihtimalin doğru olmadığını gösteren en açık delil halifelerin sayısının hadislerde geçen sayı ile uyuşmamasıdır.
2- On iki halife, Emevi halifeleridirler.
Bu ihtimal de birinci ihtimal gibi batıl bir ihtimaldir. Çünkü:
Evvela: Ümeyyeogulları’nın halifelerinin sayısı on ikiden çoktur.
İkinci olarak: Ümeyyeogulları’nın hilafete geçişleri Hicri 40 yıllarına rastlamaktadır; oysa on iki halifenin hilafeti hadislerden anlaşıldığına göre Resulullah’ın (s.a.a) vefatından hemen sonra başlamaktadır.
Üçüncü olarak: Emevi halifelerinin hem hepsi İslam’ın izzet ve bekasına sebep olmamakla beraber hilafetleri boyunca birçok ihanetleri de olmuştur.
3- On iki halife Abbasi halifeleridir.
Bu görüş de batıldır. İkinci ihtimalde olan bütün cevap ve itirazlar burada da geçerlidir.
4- On iki halifeyi, dört halife ile Emevi ve Abbasi halifelerinin bazıları oluşturmaktadır.
Bu ihtimalin bir delili olmamakla birlikte on iki halife için beyan ettiğimiz dördüncü özellik de burada söz konusu değildir. Çünkü hadislerden, on iki halifenin birbiri ardınca ve aralıksız olacağı anlaşılmaktadır. Oysa dördüncü ihtimale göre Emevi ve Abbasi halifelerinden hangisini seçsek halifeler arasında zaman yönünden boşluk meydana gelecektir.
On iki halife Ehl-i Beyt’ten olan on iki imamdır ve şunlardan ibarettir:
Hz. Ali b. Ebi Talib (a.s)
Hz. Hasan b. Ali (a.s)
Hz. Hüseyin b. Ali (a.s)
Hz. Ali b. Hüseyin (Zeyn-el Abidin) (a.s)
Hz. Muhammed b. Ali (Bâkır) (a.s)
Hz. Cafer b. Muhammed (Sâdık) (a.s)
Hz. Musa b. Cafer (Kâzım) (a.s)
Hz. Ali b. Musa (Rıza) (a.s)
Hz. Muhammed b. Ali (Taki) (a.s)
Hz. Ali b. Muhammed (Naki) (a.s)
Hz. Hasan b. Ali (Askeri) (a.s)
Hz. Muhammed b. Hasan (Mehdi) (a.s)
– Yine Cuveynî Abdullah b. Abbas’tan şöyle rivayet eder:
Hz. Resulullah (s.a.a) buyurdu ki: "Ben peygamberlerin en üstünüyüm, Ali de vasilerin en üstünü. Benden sonraki vasilerim on iki kişidir ki bunların ilki Ali b. Ebu Talib ve sonuncusu Mehdi’dir."
Cuveynî, İbn-i Abbas’tan rivayetle, Resulullah’ın (s.a.a) şöyle buyurduğunu yazar:
Benim vasilerim ve Allah’ın benden sonra insanlar üzerindeki hüccetleri on iki kişidir; bunların ilki kardeşim, sonuncusu evlâdımdır.
ayrıyetten diyelimki 12 imam onlar değiller ,imam cafer ve diğer imamlar yanlış yoldamıydı ? size göre hayır ama siz uymuyorsunuz madem büyük zatlardır uyun.peygamberin 4.5.göbekten torununun ilmi yanlışmıdır ? onlar hiçkimseden ders almadılar başka.onların hocaları babalarıydı silsile ile peygamberin ilmi gelmiştir ,Hz.Ali Hasan hüseyine,Hz.Hüseyinde Zeynelabidine,Zeynelabidinde, Muhammed el bakıra,Muhammed el bakırda oğlu Caferi sadıka öğretmiştir yani ilimleri doğru yerden geliyor kimse onların görüşleri yanlıştır odur filan demesin !
karadamlalar
ehli sünnet ve 12 imam adlı eseri şu an ben de okumaktayım, sana da tavsiye ediyorum kardeşim ehli sünnet in bakışı hakkında benim aktarabileceğimden daha fazla şey bulabilirsin.
Sakaleyn
okurum bakarımda lakin 12 imam açıktır bana göre durumu onlar peygamberin torunlarıdır ve dinimiz hakkındaki amelleri ibadetleri görüşleri doğrudur,dini ilimleri doğrudur ilimleri dedeleri peygamber efendimizden geliyor silsile ile.Ali peygamberin ibadetlerini nasıl abdest aldığını dua okuğunu biliyormu ? biliyor.peki Hz.Ali oğullarına öğretmiyormu ? öğretiyor.peki onlarda kendi oğullarına öğretmiyormu aynı şekilde öğretiyor.ee nasıl oluyor peki 12 imamın görüşleri dine ters ? olmaz öyle şey
karadamlalar
hatalıdır demiyorum fakat şiiler onlara ait olduklarını iddia ettikleri batıl şeylerin peşinden gitmekteler malesef.
Sakaleyn
ben onlardan beriyim onların görüşünü demiyorum ayrıca onlar masum sıfatını eklerler o kadar başka fark yok pek.
ben sadece mezhep imamlarının peygamberin torununa neden uymamalarını sordum .şiilerle alakam yok .Ehlisünnetim.ve 12 imamın şii olduğunada inanmıyorum
karadamlalar
eyvAllah, bunun sebebi 12 imamların bizzat kendileri de olmuş olabilir. zira kendi dönemlerindeki saltanata dayalı yönetimlerin içinde zalim yöneticiler de vardı.
islamyolu
< ben onlardan beriyim onların görüşünü demiyorum ayrıca onlar masum sıfatını eklerler o kadar başka fark yok pek.
ben sadece mezhep imamlarının peygamberin torununa neden uymamalarını sordum .şiilerle alakam yok .Ehlisünnetim.ve 12 imamın şii olduğunada inanmıyorum >
sen daha da gelmişsin niye 12 imama uymuyorlar. ben diyorumki içtihat yapma yetkisinde olan birinin başkasını taklit etmesi caiz degildir. kendi içtihatıyla amel eder bir müçtehid. sen açıkça diyorsun ki, 12 imam doğru yolda ama mezhep imamları yanlış yolda. ondan sonrada ehli sünnetim diyorsun. Sahabelerin uluları arasında bile anlaşmazlık çıkıyor diyorum. onlarda bile içtihat söz konusu iken sen neler diyorsun
karadamlalar
Allahın Rasullerinden başka mutlaka doğru konuşacak biri yoktur, ki zaten sahabenin sözleri bile mutlak delil alınmaz tek başına, ancak tüm sahabelerin söz birliği ettiği bir konuda mutlaktır denebilir ki bu tip konular da zaten kuran ve sünnetin içinde barınır.
Kayıtsız Üye
Unutmayınki mezhep imamları emeviler döneminde yaşamış ve ehlibeyt sevgisinden emevi halifeleri tarafından rafizilikle suçlanarak işkance görmüşlerdir.hatta ebu hanife emevi halifesine eğer ehlibeyti sevmek ve onları herkesden üstün tutmak rafizilikse ben rafiziyim demiştir.birde düşün emevi soysuzları döneminde mezhep imamları 12 imama uysalardı şüphesizki öldürülürlerdi.ayrıca nerden biliyoruz gizli gizli uymadıklarını,belkide mezhep çıkarmalarıni 12 imamlardan biri emretmiştir.
Kayıtsız Üye
pekii bu 12 ımamdan hangisi cemevine giidiyordu birde bunu acıklarmısınız
arifselim
İslamın temel prensipleri, kuranı kerim ve peygamber aleyhisselamın sünneti ile belirlenmiştir. Hak olan yol bir tanedir. Bu yolda peygamber ve ashabının üzerinde olduğu yoldur.
hz muaviyeye imami asamin bakisi