Öğretmen Cuma namazını nasıl kılacak

Öğretmen Cuma namazını nasıl kılacak

cavraşım
ben öğretmenim ve cuma namazının saatinde bazen derste olabiliyorum,dersi bırakıp gittiğim zamanlar oldu,gitmediğim zamanlarda
özellikle gittiğim zamanlarla ilgili sorularım var:
1-devletten o dersinn parasını alıyorum,helal mi?
2-ben namazdayken (boş derslerin halini hatırlarsınız) öğrencinin birine bir şey olsa,mesela camdan sarkıyorlar,Allah korusun düşse benim Allah katında hesabım nasıl olur?
3-öğrencilerime pek izin vermem,izin verdiğimde dışarıda başına bir şey gelse sorumluluğum çok büyük olmaz mı?


Cevap: öğretmen Cuma namazını nasıl kılacak

@mir
Cuma Namazı ve Laikçiler
Öğle tatilinin, cuma günlerinde kamu görevlilerinin cuma namazını kılmalarına imkan verecek şekilde ayarlanması ile ilgili kanun teklifi, "takke düştü kel göründü" misali birçok gerçeği/ayıbı ayan beyan ortaya koydu. TV’de seyrettiğim bir tartışmalı toplantı, konu etrafında söylenenlerin tamamını ihtiva ediyordu. Teklifin lehinde konuşanlara göre kanun bir yenilik getirmiyor, fiili duruma hukukî zemin hazırlıyordu, bunu idari tasarrufla da gerçekleştirmek mümkündü, hükümet buna yaklaşmadığı için teklif verilmek mecburiyeti hissedilmişti. Karşı görüşü savunanlara göre bu teklif laikliğe ve T.C. ilkelerine aykırı idi. Laikliğe karşı olanlar 1950’li yıllardan beri ilkeleri parça parça ihlal ediyor, ortadan kaldırmayı hedefliyorlardı. İsteyenler zaten cumayı kılıyorlardı, kimse bundan engellenmiyordu ve şimdiye kadar cuma kılamadığından şikayet eden bir memur da olmamıştı… Halbuki:
a) Cumayı kılmak isteyen kamu görevlilerinden ancak bir kısmının sıkıntı ve huzursuzluk içinde, ezile büzüle edaya çalıştıkları bu önemli ibadeti, gönül huzuru ile ifa etme imkanı getiren bir kanun veya idari tasarruf önemli bir yeniliktir, fiili duruma nisbetle müsbet mânâda çok farklı bir hukukî zemindir.
b) Kendilerini çağdaş, ileri, aydın olarak niteleyenlerin, yetmiş yıl önce konmuş ilkeler üzerinde gösterdikleri hassasiyet karşısında hayrete düşmemek mümkün değildir. Zamanımızda demokrasi ve insan hakları ilkelerini benimsemiş bulunan toplumların ilk adımda yaptıkları şey, bu ilkelere aykırı bulunan tabuları ve modası geçmiş uygulamaları ortadan kaldırmaktır. 1950’den bu yana yaşanan değişiklikler, çağdaş devlet ve toplumun ilkelerini değil, bunlara aykırı bulunan tabuları yıkmaktır. Ülkemizde, son yıllarda İkinci Cumhuriyeti savunan aydınlar da bunu istemektedirler.
c) Teklife karşı olanlar, laiklik karşıtlarının cür’etli(!) isteklerini sıralarken Kitab üzerine yemini, Ayasofya’nın ibadete açılmasını, meclisin dua ile açılmasını… zikrettiler. Bu efendilere gözlerini açıp bir dünyaya bakmalarını, demokrasi ile yönetilen, hatta bu sistemin beşiği sayılan ülkelerde buna benzer uygulamaların çok tabii görülerek yapıldığını hatırlatmakla yetinelim.
d) T.C. Anayasasının 24. maddesi, "ibadet, dinî ayin ve törenler serbesttir" diyor ve bunu 14. maddeye aykırı olmamak kaydına bağlıyor. 14. maddenin sınırladığı davranış ise din ve mezheb ayrımı yaratmak ve dine dayalı devlet kurmaktır. Cuma namazı kılan ne din ve mezheb ayrımı yapıyor, ne de dine dayalı devlet kuruyor. Yapılan yalnızca bir ibadettir. Laik anayasa bu hürriyeti verdiğine göre vatandaş hak ve hürriyetini kullanmak istediğinde bir engel ile karşılaşmamalıdır; aksi halde sağ el ile verilen sol el ile geri alınmış, eli kolu bağlı adama yürüme hürriyeti verilmiş olur. Kamu görevlisi de cumayı kılmak istediğinde öğle tatili buna göre ayarlanmazsa açıkça ibadetten engellenmiş bulunur ve asıl laikliğe, din ve vicdan hürriyetine, dolayısıyle anayasaya aykırı olan bu dolaylı engellemedir.
e) Eski bir bakanın, "Bu kanun çıkarsa kamu görevlileri cuma namazı kılmaya mecbur edilmiş olur" ifadesini anlamakta güçlük çekiyorum. Demek ki insaftan ayrılan, mantıktan da ayrılmış oluyor.
f) "Hiçbir memurun cuma kılamadığı için şikayetçi olduğunu duymadık" sözü bir intak-ı Hak’tır (normal hallerde söylemediğini Hak söyletiyor). Doğru, duymadınız; çünkü yıllardan beri yaptıklarınızı halka sormak, halkın ne dediğine kulak vermek gibi bir medeni ve demokratik adetiniz yoktur. Merak ediyorsanız gidiniz, halkın içinde yaşayan, gönülleri ve kulakları sağır olmayan halk adamlarına sorunuz; onlar size neler anlatacaklardır, neler! Bilmek isteyenlere ben bir tanesini söyleyeyim: Namazı, orucu, cuması engellenen binlerce müslüman, engelleyene şikayetin fayda vermediğini bildiğinden onları Allah’a havale ediyor, O’nun haklarından gelmesini diliyorlar. Kimbilir belki de son yıllarda yaşadıklarımız, bu tazallümlerin (Allah’a sızlanmaların) ve niyazların sonuçlarıdır.
g) Batı, hıristiyanlar için bütün pazar gününü, yahudiler için de cumartesi gününü tatil etmiştir. Cuma günü bir saati (yarım da olur) müslümanlar için tatil etmeyenlerin çağdaşlığı, Batı’ya nisbetle kırksekizde bir oranında bile değildir.

Hayreddin Karaman


Cevap: öğretmen Cuma namazını nasıl kılacak

kompleks
2- bu konu da hassas olacaksan eğer bilmek gerekir önce tedbir sonra tevekkül. Mesela öyle bir şey olsa ahirette sana sorulsa "neden bir öğretmene sınıfta kalmasını rica etmedin?" ne cevap vereceksin değil mi?


Cevap: öğretmen Cuma namazını nasıl kılacak

cavraşım
amir kardeş yazıyı okudum ama sonuç:(???
kompleks ,herşey o kadar basit olsa keşke


Searhalu
devlet tağut olunca müslümanlar işte bu tür zorluklarla karşılaşıyor ALLAh kolaylık versin


ser-a
kendisine cuma namazı farz olan birisinin cuma vaktinde çalışıp kazandığı para haramdır.
küfre rıza küfürdür.


cavraşım
Searhalu arkadaş Allah razı olsun

ser-a arkadaş,çok merak ettim tavsiyen nedir?


ser-a
Okuldaki konumunuzu kendiniz daha iyi biliyorsunuz.Dolayısıyla sizin bu konuda ilk önce bilgi sahibi olmanız,sonra kuran ve sünnete uygun bir çözüm bulmanız daha efdaldir.


cavraşım
okuldaki konumum derken?öğretmenim işte daha ötesi yok.ders proğramı cumaya gidebilmem için bana göre ayarlanmıyor.müdür ayarlayamıyoruz diyip işin içinden çıkıyor.hangi konuda ne bilgisine sahip olcağım mesajınızdan bir şey anlamadım?

kurana ve sünnete göre nasıl bir çözüm bulacağım onu bilmiyorum,sizden yorum istedim??

gitmesem bir türlü,gitsem bir türlü???

helal-haram-kul hakkı…herşey var içinde

gittiğimde de gitmediğimde de konunu diğer tarafını düşünmemem gerekiyor.bana göre çözüm bu


kompleks
@cavraşım aklıma bissürü şey geliyor dinen uygun mu seni zor durumda mı bırakır bilmiyorum. En iyisi mumsema vs. baksın bir de diyanete danışırsan yardımcı olabilirler (alo 170 fetva hattı vs..)


cavraşım
teşekkürler kompleks

burdan cvp gelmiyor,başka yerlere soracağım artık


@mir
kardeş Müslüman elinden geleni yapmakla mükelleftir
ama bir mükellefliği de elinden gelmeyenin elinden gelmesini sağlamaya çalışmaktır

yani yapabildiğini yap
yapmadığını yapabilmek için gerekeni yap
bazı sendikaların çalışmaları ile andımız kaldırılıyor
İnkılap Tarihi aşama aşama kaldırılmaya başlanıyor
aynı sendika kılık kıyafet zorbalığının kaldırılması için yıllardır uğraşıyor
bir de mesai saatlerinde ibadet serbestliği için
onlarla tanış samimi bulursan üye ol destek ver

bu konuda çalışan öğretmen dernekleri de vardır

eğer bir şey yapmaz ve "ne yapalım biz emir kuluyuz" dersen
hesabını veremeyebilirsin


kompleks
@cavraşım

k.b. yanlış söyledim
alo fetva nın numarası 190 mış.


cavraşım
Allah razı olsun amir ve kompleks kardeş
bu sorumun kesin bir yanıtı yok şimdilik.


çelebiler
Cuma namazınızı ders sebebiyle kılamıyorsanız.Sizin gibi cuma namazını kılamamış bir öğretmen arkadaşınızla birlikte ikindi vaktine kadar müsait olduğunuz bir zamanda kılabilirsiniz.


cavraşım
ilginç bir cvp,oluyor mu öyle?
çocukları sıkı sıkı tembihleyip ve ödevlendirip gitmeyi düşünüyorum.
dua edinde çocukların başına kötü bir şey gelmesin.
günah-sevap tartısında bu düşüncem daha ağır basıyor şimdilik,olurda o saatte bir bayan arkadaşın dersi boş olursa çok iyi olur
Hepinizden Allah razı olsun


mustazaf
sevgili cevraşım bakın Cuma namazının farz olduğunu hepimiz biliyor ve bunu onaylıyoruz buraya kadar bir sorun yok demi yani Allah şöyle buyuruyor .

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ


Ey iman edenler! Cuma günü namaza çağırıldığı (ezan okunduğu) zaman, hemen Allah’ı anmaya koşun ve alış verişi bırakın Eğer bilmiş olsanız, elbette bu, sizin için daha hayırlıdır.
CUMA – 9

şimdi sizlere soruyorum Allah aşkına bu ayetlemi hüküm sürecek yoksa birtakım bahaneler söyleyip oyalanacaksınız ,diyeceksinizki ama bunlar olmazsa olmaz ,öğrenciler durmaz ,müdür sorun çıkarır. hayır efendim şuna emin olunki bu durumu öğrencilerinize güzel bir şekilde açıklarsanız o öğrencilerde sizlerle camiye geleceklerdir neden bunu denemiyorsunuz Müdürü kafalamak zor olazsa gerek müdürden rica yada yan sınıftaki hocadan öğrencilere 30 dk neyse kontrol edebilir demi…bilmem katılırmısınız.

gelelim kul hakkına ; o saatte kazandığınız para helalmi sizce emin olun değil çünkü gidebilirsiniz, tamam tamam diyeliimki para haram kul hakkıdır o zaman haftada kaç cuma var 4 dört cumada toplam çalışmadığınız saat kaç atıyorum 3 saat o üç saat parasını okula harcayın ha ne dersiniz katılırmısınız bilmem terdih sizin.

< Cuma namazınızı ders sebebiyle kılamıyorsanızSizin gibi cuma namazını kılamamış bir öğretmen arkadaşınızla birlikte ikindi vaktine kadar müsait olduğunuz bir zamanda kılabilirsiniz >
acaba neyin namazını kılacaklar bu saatte dermisin cumayı kazamı edecekler 🙂 gülünç doğrusu.


çelebiler
Ömer Nasuhi Bilmen Büyük İslam İlmihali Cuma namazı bahsi

Cumanın edası için şu altı şart vardır

4) Vaktin devamıdır. Şöyle ki: Cuma namazını kılabilmek için öğle vakti devam etmek üzere olmalıdır. Bu vakit çıktı mı, artık cuma namazını kılmak veya kaza etmek caiz olmaz. O günün öğle namazı da kılınmamış ise, yalnız onu kaza etmek gerekir.

Daha cuma namazı kılınmakta iken vakit çıkacak olsa, yeniden öğle namazını kaza olarak kılmak gerekir.

(İmam Malik´e göre, cuma namazı öğle vakti çıktıktan sonra da kılınabilir. İmam Ahmed´den bir rivayete göre de, cuma namazı zeval vaktinden önce de kılınabilir.)

5) Cemaat bulunmasıdır. Şöyle ki: Cuma namazı için cemaatın en az miktarı, imamdan başka üç kişidir. İmam Ebû Yusuf´a göre, imamdan başka iki kişidir.

(İmam Malik´den bir rivayete göre otuz, İmam Şafiî ile İmam-ı Ahmed´in mezheblerine göre de kırk kişidir.)

Cemaatın aklı yerinde ve erkek olması ve en az bu üç kişinin birinci secdeye kadar hazır bulunması da İmam Azam´a göre şarttır. Buna göre yalnız kadınların veya çocukların cemaatiyle veya birinci secdeden önce dağılıp da azınlıkta kalan cemaatle cuma namazı kılınamaz.

Cemaatın huzuru, iki İmama göre tahrimeye kadar şarttır. İmam Züfer´e göre, hiç olmazsa ka´dede teşehhüd miktarı duruncaya kadar cemaatın hazır bulunması şarttır. Cemaat bundan önce dağılacak olsa, geriye kalan bir veya iki kişinin öğle namazını kılması gerekir. Cemaatın mukim veya hür olmaları şart değildir. Öyle ki, misafir veya köle olan bir müslüman cuma namazını kıldırabilir.


Kayıtsız Üye
Bu hafta yine herzamanki gibi cumaya gittim cuma dönüşü müdürle tartıştık istifa ettim bu konuda yasal bir hakkım var mı yoksa okulun insiyatifinde midir cumaya gitmem


mum
Kanuni haklarınızı bilmiyorum ama yeni bir kanun çıktı şeklinde yayılmıştı.
İşi ehline sorun yan avukata. Allah yardımcınız olsun.

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();