Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

Kjkteam
Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?


Cevap: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

Ravza Sevdam
tozun bulaştığı yere bağlı.


Cevap: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

imamhatipli42
< Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ? >
İçrisinde necaset (kan,dışkı,idrar gibi) olmayan toz temizdir elbiseyle temas etmiş olsa bile çırpılıp abdest alınıp namaz kılınabilir.


Cevap: Toz necis midir biryerimize toz bulaşırsa namaz kılınırmı ?

Kjkteam
teşekkürler Allah razı olsun


Searhalu
< İçrisinde necaset (kan,dışkı,idrar gibi) olmayan toz temizdir elbiseyle temas etmiş olsa bile çırpılıp abdest alınıp namaz kılınabilir >
kan necis değildir


Searhalu
2.Delil : Ashab, Rasulullah’la beraberken yaralarından kan akardı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) kanın abdest bozduğunu söylemedi. Yıkanmasını emretmedi. Kan abdest bozsaydı Rasulullah söylemez miydi ? Rasulullah’ın bunu gizlemesini düşünmek de mümkün değildir. Zira, O sadık el-Emin bir elçidir.

3.Delil : Hasan : Müslümanlar yaralı oldukları durumlarda namaz kılarlardı. (Buhari-İbn Ebi Şeybe sahih senedle)
Açıklama : Müslümanlar Rasulullah ve ashabını kastetmektedir. Onlar yaralı iken namazlarını kıldıklarını beyan etmesi kanın necis olmadığına ve abdesti bozmadığına delildir. Yaradan kanın akmaması veya üzerinde kanın olmaması da mümkün değildir.

4.Delil : Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi. (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)
Açıklama :Delil çok açıktır.Kan necis olsaydı ve kan abdesti bozsaydı sahabi onu yıkamaz mıydı ve namazı terk etmez miydi ?[1][4]
5.Delil : Ömer İbn Hattab’ın şehadeti esnasında Bedeninden kan akarken namaz kıldı. (Malik-Beyhaki-sahih senedle)
Açıklama : Ömer İbn Hattab’ın ameli çok açıktır. Kan akarken bile namaz kılmıştır. Eğer kan necis olsaydı ve abdesti bozsaydı ölüm döşeğindeki bu takva eri kanı temizlemeyi veya abdest almayı düşünmez miydi ?

6.Delil : Hasan el-Basri : Müslümanlar yaraları ile namaz kılarlardı. (Buhari)
Açıklama : Hadis, çok açıktır.


imamhatipli42
Kanın necis olduğu hükmü dört mezhebin ittifak ettiği bir husustur.
Aşağıdaki hadis rivayetleri bu hükmü desteklemektedir:

Esma şöyle demiştir: Bir kadın Hz. Peygamber (asv) ‘e gelerek: "Bizden birisinin elbisesi üzerine âdet kanı bulaşırsa ne yapsın?" diye sordu. Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurdu:
"Elbisesinin kan bulaşan yerini eliyle ovalasın, sonra su dökerek tırnaklarıyla kazısın
ve sonra su ile yıkayıp / durulayıp o elbiseyle namazını kılsın.
(Buharî, Vudu, 63; İbn Hcer, Fethu’l-Bârî, 1/330-331).Bir hadis rivayetine göre, Peygamberimiz (asv), Ammar b. Yasir’e şöyle buyurmuştur:
Elbise ancak meni, idrar ve kandan ötürü yıkanır. (bk. el-İhtıyar, 1/32).Hanefî mezhebine göre kanın abdesti bozmasının delili ise şu hadislerdir:
Her akan kandan ötürü abdest almak gerekir. (Nasbu’r-raye,1/37),

Bir-iki damladan değil, ancak akan kandan abdest almak gerekir. (Neylu’l-Evtar, 1/182).Bazı alimler bu iki hadis rivayetinin zayıf olduğuna hükmetmişlerdir.(bk V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/268).
S.İslmyt


toz necis midir, toz necis mi, Yerdeki tozlar pismidir

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();