Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

İnanc
SelamunAleykum

genital bölge temizliğimi yaptım ve camiiye gittim

ancak temizlik esnasında kanama oldu ama kan durmuştu

eve geldim iç çamaşırımda nokta kadar kan var namazı yeniden kılmam gerekmi


Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

tekturk
Hayir kardesim Allah kabul etsin namazını..


Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

İnanc
başka cevaplayacak kimse yokmu


Cevap: Genital bölge temizliği ile ilgili bir sorum olacak

Searhalu
Kan abdesti bozar mı delille açıklayınız ?

Kanın abdesti bozduğuna dair alimler, Peygamberden gelen hadisler ışığında görüş ayrılığı ortaya koymuşlardır.

1.Görüş : Kan abdesti bozmaz diyenler ki İmam Şafi, İmam Malik’tir.
1.Delil : Eşyada asıl olan sahih bir delil onun abdesti bozduğuna dair delil ispat etmesidir.Rasulullah’dan çok savaşlarda sahabenin yaralanmasına rağmen kanın abdest bozduğuna dair bir delil söylememiştir.

2.Delil : Ashab, Rasulullah’la beraberken yaralarından kan akardı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) kanın abdest bozduğunu söylemedi. Yıkanmasını emretmedi. Kan abdest bozsaydı Rasulullah söylemez miydi ? Rasulullah’ın bunu gizlemesini düşünmek de mümkün değildir. Zira, O sadık el-Emin bir elçidir.

3.Delil : Hasan : Müslümanlar yaralı oldukları durumlarda namaz kılarlardı. (Buhari-İbn Ebi Şeybe sahih senedle)
Açıklama : Müslümanlar Rasulullah ve ashabını kastetmektedir. Onlar yaralı iken namazlarını kıldıklarını beyan etmesi kanın necis olmadığına ve abdesti bozmadığına delildir. Yaradan kanın akmaması veya üzerinde kanın olmaması da mümkün değildir.

4.Delil : Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi. (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)
Açıklama :Delil çok açıktır.Kan necis olsaydı ve kan abdesti bozsaydı sahabi onu yıkamaz mıydı ve namazı terk etmez miydi ?[1][4]
5.Delil : Ömer İbn Hattab’ın şehadeti esnasında Bedeninden kan akarken namaz kıldı. (Malik-Beyhaki-sahih senedle)
Açıklama : Ömer İbn Hattab’ın ameli çok açıktır. Kan akarken bile namaz kılmıştır. Eğer kan necis olsaydı ve abdesti bozsaydı ölüm döşeğindeki bu takva eri kanı temizlemeyi veya abdest almayı düşünmez miydi ?

6.Delil : Hasan el-Basri : Müslümanlar yaraları ile namaz kılarlardı. (Buhari)
Açıklama : Hadis, çok açıktır.

2.Görüş : Kan abdesti bozar diyenler ki İmam Ebu Hanife ve eğer çoksa diyerek İmam Ahmed bin Hanbel’dir.
1.Delil : Rasulullah (s.a.v.) : Her akan kandan dolayı abdest al. (Darekutni-zayıftır.)
Açıklama : Hadis, kanın abdesti bozduğunu söyleyen alimlerin delildir. Fakat hadis sahih hadislere kıyasen zayıftır. Zayıf hadisle de bu sahih hadisler dururken amel etmek ise usule ters düşer.

sahih gorus abdest’ti bozmaz,

Not: ( alim’ler bu goruste ittifak etmis’ler sahih hadis bulunamamissa itikadi ve ameli meseleler’de o zaman zayif hadis ile sened ve metin saglamligiyla bakilir sonra onunla amel edilebilir derler).

ALLAH’u alem (en iyisini ALLAH (c.c.) bilir).


islamyolu
Searhalu yine ne saçmalıyorsun. kendi kafana göre İmam şafi ile İmam Azam arasındaki ihtilafımı doğru göstermeye çalışıyorsun. birde adam hanefi mezhebindeyse kan gelirse Abdest bozulmaz demeye getiriyorsun durumu. Milletin abdestiyle namazıyla oynama bari. İmam Azam Sahabe görmüştür o kadar Alimden hadis öğrenmiştir. sen eminmisin imam azam Zayıf gördügü bir hadisle hemen hüküm verecek. Senin benim bilmedigim Hadisleri biliyordur. günümüze gelmemiş belki Hadisler vardır. Müçtehid alimlerin başıdır o. fıkıh meselelerinin %99 unu bulan o. Ne güzelde hemen fetvayı verdin.

Hanefi kardeşlerim Kan gelirse Abdest kesinlikle bozulur. Şafi kardeşlerim Sizlerde bozulmaz. ama İmam Azam efendimize Saygı için abdest alma imkanınız varsa yine almanızı tavsiye ediyorum. Hanefi Kardeşlerimde Bir bayana veya Erkege tenine deydirmemek için uğraşmalıdır. İmam şafinin içtihatına saygılı olunmalıdır.

Mezhepleriniz ne diyorsa ona uyun. ve sımsıkı sarılın. kokteyl yapmaya çalışırsanız 4 mezhebe göre abdestiniz olmaz. 4 mezhebe görede namazınız olmaz.

inanç kardeşim Eğer bu akıntının namaz kılmadan önce, abdestten de sonra olduğunu zannediyorsanız o namazı yeniden kılmalısın. büyük ihtimal seninkide öyledir. Hanefi mezhebindeysen bu şekil olmuşsa namazını tekrar kılman lazım


karadamlalar
kardeş delilleri koymuş "ne saçmalıyorsun" demişsin islamyolu. içtihad ve ihtilafa bakışın bu mudur? ebu hanife nin hata yapamayacağına dair getireceğin duygusal "delil"lerin benzerlerini imam şafi veya imam ahmed için de getiremez miyiz? bu kişiler dinde hüküm vericiler midirler(haşa)? hükmü veren Allahtır, müçtehidler hatalarından ötürü de ecir alırlar fakat müçtehid olmayan mukallid olup hatayı taklid etmemelidir.


Snowdrop
< kardeş delilleri koymuş "ne saçmalıyorsun" demişsin islamyolu. içtihad ve ihtilafa bakışın bu mudur? ebu hanife nin hata yapamayacağına dair getireceğin duygusal "delil"lerin benzerlerini imam şafi veya imam ahmed için de getiremez miyiz? bu kişiler dinde hüküm vericiler midirler(haşa)? hükmü veren Allahtır, müçtehidler hatalarından ötürü de ecir alırlar fakat müçtehid olmayan mukallid olup hatayı taklid etmemelidir. >
bu delillerin sağlam yada sahte kaynakdan olduğuna nasıl inanacağız?


islamyolu
< kardeş delilleri koymuş "ne saçmalıyorsun" demişsin islamyolu. içtihad ve ihtilafa bakışın bu mudur? ebu hanife nin hata yapamayacağına dair getireceğin duygusal "delil"lerin benzerlerini imam şafi veya imam ahmed için de getiremez miyiz? bu kişiler dinde hüküm vericiler midirler(haşa)? hükmü veren Allahtır, müçtehidler hatalarından ötürü de ecir alırlar fakat müçtehid olmayan mukallid olup hatayı taklid etmemelidir. >
haşa Peygamberler hariç Bütün insanlar hata yapar. İmam Azam da hata yapar. Ama Hanefi mezhebinde kan gelirse abdest bozulur. kişi hangi mezhepteyse o mezhebi taklit etmesi lazım. İmam şafi hazretleri de Doğru söylemiş olabilir, Ama imam Azam yanlış söyledi deme hükmünü sen ben koyamayız. bunu yine müçtehidler koyar. Hz Alinin Bacagında akan kan için İmam azamın düşüncesi Zaruret oldugu için kan durmayacagı için kılmıştır düşüncesi olamaz mı. işte biz o makamlara gelmedigimizden bilemeyiz İmam azam ne düşünmüş bu konuda nasıl bir içtihat yapmış delilleri nedir diye.

4 tane günümüze gelmiş hak mezhep vardır. hepsinin doğrusunu kendi kafamıza göre seçersek. Vay bizim halimize. derin düşün bakalım 4 mezhebe görede bu sefer abdestsiz kalırsın , bizler kafamıza göre hadis yorum yapıp müçtehid kesilmeyelim.


Searhalu
< haşa Peygamberler hariç Bütün insanlar hata yapar İmam Azam da hata yapar Ama Hanefi mezhebinde kan gelirse abdest bozulur kişi hangi mezhepteyse o mezhebi taklit etmesi lazım İmam şafi hazretleri de Doğru söylemiş olabilir, Ama imam Azam yanlış söyledi deme hükmünü sen ben koyamayız bunu yine müçtehidler koyar Hz Alinin Bacagında akan kan için İmam azamın düşüncesi Zaruret oldugu için kan durmayacagı için kılmıştır düşüncesi olamaz mı işte biz o makamlara gelmedigimizden bilemeyiz İmam azam ne düşünmüş bu konuda nasıl bir içtihat yapmış delilleri nedir diye

4 tane günümüze gelmiş hak mezhep vardır hepsinin doğrusunu kendi kafamıza göre seçersek Vay bizim halimize derin düşün bakalım 4 mezhebe görede bu sefer abdestsiz kalırsın , bizler kafamıza göre hadis yorum yapıp müçtehid kesilmeyelim >
sana ahirette mezhebin neydi diye sormayacaklar alim kabul ettiğiniz kişileri o kadar üstün görüyorsunuz ki artık kendiniz hiç bir konuda akıl yürütemeyen taassub sahibi kişiler haline geldiniz Allah bize rasulullah’a tabi olmamızı emrediyor ebu hanife -rh- hata etmiş olamaz mı kendisi benim görüşümden daha kuvvetli olan görüş varsa ben imki n i terkedin diyor ve kim benim görüşüm hakkında delilimi bilmeden uygularsa hakkım helal değildir diyor siz kendin i hanefi sananlar fıkhı ekberi kaç kere okudunuz zira ordan getirdiğim delilleri bile yalanlıyorsunuz kitabı açıp önümde baktığım bir konu dahi olsa açıp resmini göndersem artık montaj dersiniz ahirette insanları sen kurandan sünnetten ne anlarsın diyerek uzaklaştırıyorsunuz


islamyolu
< sana ahirette mezhebin neydi diye sormayacaklar alim kabul ettiğiniz kişileri o kadar üstün görüyorsunuz ki artık kendiniz hiç bir konuda akıl yürütemeyen taassub sahibi kişiler haline geldiniz Allah bize rasulullah’a tabi olmamızı emrediyor ebu hanife -rh- hata etmiş olamaz mı kendisi benim görüşümden daha kuvvetli olan görüş varsa ben imki n i terkedin diyor ve kim benim görüşüm hakkında delilimi bilmeden uygularsa hakkım helal değildir diyor siz kendin i hanefi sananlar fıkhı ekberi kaç kere okudunuz zira ordan getirdiğim delilleri bile yalanlıyorsunuz kitabı açıp önümde baktığım bir konu dahi olsa açıp resmini göndersem artık montaj dersiniz ahirette insanları sen kurandan sünnetten ne anlarsın diyerek uzaklaştırıyorsunuz >
burada gelmişsin mezhepsizliği savunuyorsun. kendininde bir mezhebe bağlı olmadığını resmen belli ettin.. imam azam o sözleri söylemişse doğrudur. ama sana söylememiş bana söylememiş onu bir müçtehide söylemiştir. Hanefi mezhebinde o kadar müçtehid çıktıki onlar çözemedide bu olayı sen mi çözeceksin. hanefi mezhebindeki Fetva Kan gelirse Abdest bozulur var mı ötesi. yok bana göre bozulmaz. ona göre böyle olur derseniz çıkarın bir mezhepte sizlere uysunlar çatma müçtehidlik yapmayın. İmam Azam hata yapmışsa Bizde ona tabii olmuşsak kusura bakma günah yok , Arada yine 1 ecir sevap olur. Doğrusunuda sen ben bilemeyiz. içtihat yapma yetkileri verilen Alimlerimiz bir hata yapmışsa burada Yapmıştır. Ama Allah katında doğru 1 dir . onuda gidince inşaAllah öğrenecegiz. sizin gibilerin sapıtma sebebi mezhepleri inkardan kaynaklanıyor. Ayeti hadisi kendi hevesiniz doğrultusunda anlarsanız ortaya bu sonuç çıkar.


karadamlalar
mezheplere tabi olmanın islama ters olacağını söyleyen biri değilim, ancak birinin yaptığını hatalarını bilerek de kabul etmenin caiz olduğuna ayet veya hadis getirebilir misin? bu dediğim durum kuranda ve sünnette apaçık yerilir.


islamyolu
< ancak birinin yaptığını hatalarını bilerek de kabul etmenin caiz olduğuna >
Kardeşim ümmetin ihtilafı rahmettendir. ŞAfi mezhebinde nasıl bayan eli deyince abdest bozuluyorsa. zaruret halinde kabeyi tavaf ederken veya başka türlü işlerde hanefi mezhebi taklit edilebiliyor. bir çok örnegi var. Fıkıh kitaplarındada hep bu geçer. işte anlatamıyorum galiba. İmam azam ın hata yaptıgını sen ben çözemeyiz. biz o zaman imam azam ıda cahillikle suçlamış oluruz. Caferi sadıktan bile ders okumuştur. İmam Muhammed bakır la tanışmıştır sohbetlerine katılmıştır. hem ehlibeytten hemde Sahabelerimizden gördükleri vardır. bu hükmü çıkarınca Yanında o kadar çok yetiştirdigi müçtehid alimler varken hata yapma olasılığı çok düşüktür. bir hüküm çıkarınca Talebelerinden müçtehid olanlarada danışırdı. ve Hanefi mezhebinde gelenler Fetvayıda kan gelince abdest bozulur demiştir. içtihat öyle birşeyki din yönünden Son kozlarını kullanıyorlar ve hükmü çıkarıyorlar.

şimdi düşünsene kendimize göre doğruyu alırsak. kan geldi abdest bozulmadı dersin hanefi mezhebinden çıkmış olursun. bir bayana elin deydi Abdest bozulmaz dersin şafiden de çıkmış olursun. Peki hangi mezhebe göre doğrusunu yaptın. 4 mezheptede abdestsiz oldun bu sefer. çok örnekler çıkar aslında.

biliyorsun Sahabeler arasındada İçtihat dan dolayı tartışmalar olmuştur. Peygamberimiz (SAllahu aleyhi ve sellem) den sonra Hz Ali ile Hz Aişe nin içtihatı birbirini tutmamıştır. başka sahabeler arasındada olmuştur bu.

(Benden sonra şu ikisine, Ebu Bekir ve Ömer’e uyun!) [Tirmizî, İbni Mace]
(Eğer Ebu Bekir’le Ömer’e itaat ederseniz rüşde erersiniz.) [Müslim]

(Benden sonra ihtilaflar çıkınca, sünnetime ve Hulefa-i raşidinin sünnetine uyun! Onlara azı dişinizle ısırır gibi sımsıkı sarılın!) [Buhari, Tirmizi]}

bak sonuçta nasıl uyulmasını emretmiştir peygamberimiz. devam edelim.

(O gün her fırkayı imamları ile çağırırız) mealindeki İsra suresinin 71. âyet-i kerimesini imam-ı Kadı Beydavi hazretleri, (Her ümmeti peygamberleri ve dinde uydukları imamlarıyla çağırırız) diye açıklamıştır. Ruh-ul beyan ve Tefsir-i Hüseyni’de ise, (Herkes mezhebinin imamıyla çağrılır. Mesela "Ya Şâfiî" veya "Ya Hanefî" denir) şeklinde açıklanmaktadır. Bu açıklamalar da, her Müslümanın dört hak mezhepten birine uyması gerektiğini açıkça bildirmektedir

Her ümmet, peygamberleri ve dinde uydukları imamların isimleriyle çağırılırlar. Mesela, yâ ümmet-i Musa, yâ Şâfiî yahut yâ Hanefî denilir. (Beydavi, Tefsir-i Hüseyni, Ruh-ul-beyan)

Kötü milletler de, zalim krallarıyla çağrılır. Mesela Firavun ve taraftarları, Nemrut’un adamları diye çağrılır. Kötüler kötü, iyiler de iyi liderleriyle çağrılır. (Meâlim-üt-tenzîl)

Seyyid Ahmed Tahtavi hazretleri, Dürr-ül muhtar haşiyesinin Zebayih kısmında buyuruyor ki:
(Bugün her Müslümanın dört mezhepten birinde bulunması vacibdir. Dört mezhepten birinde bulunmayan Ehl-i sünnetten ayrılır. Ehl-i sünnetten ayrılan da sapık veya kâfir olur.)

İmam-ül-Haremeyn, Burhan kitabında, (Avam dört mezhepten birine tâbi olmalıdır) buyurdu. (Şerhi minhac-ül-üsul)

bak büyük Fıkıh alimi ne diyor.

İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
Bir işin, bir ibadetin sahih olması için dört mezhepten birine uygun olması gerekir. Bir ibadeti yaparken, şartlarından biri bir mezhebe, başka biri de başka mezhebe uygun olursa, bu ibadet sahih olmaz. (Redd-ül-muhtar s. 51)

Bir mezhebi taklit edenin, hep ona tâbi olması vacibdir. Zaruret olmadıkça, başka mezhebe göre iş yapması caiz değildir. Bir mezhebe göre amel edenin, bu mezhepten ayrılmasının caiz olmadığı sözbirliği ile bildirilmiştir. (Bahr-ür-raık)

Mutlak müctehid olmayan âlimin, bir mutlak müctehidi taklit etmesi gerekir. (Müsellem-üs-sübut)

bu sondakine örnek verecek olursak imam Rabbani mutlak müçtehid olmadıgı için İmam Azam mezhebine uymuştur.

Her Müslümanın dört mezhepten birini taklit etmesi vacibdir. Taklit etmezse, doğru yoldan sapar. Başkalarını da saptırır.(İmam-ı Şa’ranî, Mizan, s. 24)

Müctehid olmayan din adamının, hadis-i şeriften anladığı ile amel etmesi caiz değildir. Çünkü, hadis-i şeriflerin mensuh veya tevilli yahut muhkem olduğunu ayıramaz. (İkt-ül-ceyyid, Muhtasar)

Taklit etmekte olduğu mezhebe uygunsuz iş yapmaya, hiçbir âlim caiz demedi. (imam gazali -Kimya-yı saadet)

daha bir çok ehli sünnet aliminin sözleri var. kardeşim 73 fırkanın doğrusu olan Fırkayı naciye yani ehli sünnet vel cemaat bu 4 mezhepten birine uymakla olur. diğer 72 si tehlikededir.


karadamlalar
üstteki hadisler alttaki mezhep taassubu görüşlerinin doğruluğuna delil sayılamaz. hz. ömer(r.a) bile bir konuda Rasulün sünnetine ters bir iş yapsa o yaptığı işi terketmek ile mesulüzdür.

"Kardeşim ümmetin ihtilafı rahmettendir"

bu söz sapıkça bir sözdür, uydurma hadistir. ibni hazm ın çok güzel bir sözü vardır "ihtilafta rahmet varsa ittifakta şer vardır demek lazımdır"

Allah bizlere ipine topluca sarılmayı emrederken bizler ihtilaflara doğruca yaklaşamıyor isek hata yapmış oluruz. İhtilaflar ne zenginlik, ne de rahmettir.


islamyolu
karadamlalar bak kardeşim. kesin bir Nas varsa Ayet ve hadiste Zaten hepside aynı çatı altında birleşmiştir. Ama Naslarda karışıklık varsa, belirsizlik varsa içtihat yapıyorlar. Bir hadise bir alim başka çeşit bakıyor diğeri başka çeşit. hani Peygamberimizin alnından kal geldiği zaman Aişe anamızın eliyle o kanı silmesi. ve tekrar gönüp abdest alması hadisesi var. buna bakarak hüküm çıkarılacak olursa. İmam azam Kan geldiği için almıştır diyor. İmam şafide Hanımının eli deydigi için almıştır diyor. tabiki tek hadisi şerifle hüküm çıkarmamışlardır. başka hadisi şerifleride bu konuya delil getirmişlerdir.

şimdi bu sitedede birisi bir hadis getirmişti hemen bak hadis hüküm budur demişti. bende o hadisle ilgili 3 tane hadis getirdim. hüküm hemen degişti. sonuçta çözüm yine mezhep imamına uyuldu. işte bizde yetki yok. içtihat yapamıyoruz . O mezhep imamlarıki ihtilafa düşerlerse senin anlattıgına göre hepsi sapıtmış olur.

örnek veriyorum yine hz Ali ile Hz Aişenin savaşlarında binlerce sahabe vardı. oradaki vakka da kaç bin sahabe şehit oldu. Hz Ali ile Hz Aişe içtihat yaptı. İçtihatta Hz Aişe Hatalı olsada bir günah yoktur aksine sevap vardır. şimdi bizler şia fırkası gibi Aişe anamıza laf söylememiz mi lazım. İçtihatta doğan hatadan dolayı Allah birde sevap veriyor. O kadar sahabeler hep içtihatında ihtilaf ettiler. Sıffın vakkasıda bu şekil düşünülmelidir. ondada hz Ali haklı Ama hz Muaviyenin de kendine göre haklı yanları vardı. bu konuyu açmak istemiyorum ama örnek olsun diye daha iyi anlamanız için.


karadamlalar
şimdi mezhepler direk din olarak alınırsa sıkıntı çıkar. dediğin kanın abdesti bozması hususunda tüm delilleri topladığımızda en doğru karar abdestliyken kan akarsa abdest almak müstehabdır, çünkü kan akmasına rağmen abdest alınmadan namaz kılındığına dair nakiller vardır. bununla birlikte senin de aktardığın gibi kan aktıktan sonra abdest alınması da nakledilmiştir. aynı şekilde mezhepler cem için bazı zaruret şartları gerekir demişken nakillerde görürüz ki selefin hiçbir mazereti, sıkıntısı yokken namazını cem ettiği olmuştur. mezheplerin kuralları tamamen çöpe atılacak şeyler olmadığı gibi, taassubu edilip "4 yoldan gerisi sapıklıktır" demek de yanlış bir sözdür.
bizlerin de demek istediği budur aslında. yoksa bizler ne hz. aişe’yi , ne imam ebu hanife yi, ne imam şafiyi ne de hz muaviye yi tenkid edecek insanlarız. hatalarını bilip bizler bu hataları yapmayacağımızı söylüyoruz, onun dışında da içtihadlarında yanılsalarda sevapları vardır "müçtehid" olana.


islamyolu
< nakillerde görürüz ki selefin hiçbir mazereti, sıkıntısı yokken namazını cem ettiği olmuştur >

selef bildigim kadarı ile zaruret olmaksızın cem etmemiştir. bu şi’a nın fikri. geçen yaşar nuri de bunu böyle söylemişti. ve Namaz aslında 3 vakittir nerden çıkarıyorsunuz 5 vakiti diye delirmişti.

ama işte 4 mezhebe göre zaruretsiz cem etme caiz degildir. hatta hanefi mezhebinde zaruret olsada cem edilmez. Ancak şafi mezhebini taklid edersin. bu fıkıh işlerine girsen gerçekten İmamlarımızın ne büyük işler çözdügünü çok iyi anlarsın.


karadamlalar
3) Abdullah ibni Abbas (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) korku, yolculuk ve yağmur yokken, Medine’de öğle ile ikindi namazını birleştirerek 8 rekât, akşam ile yatsı namazını birleştirerek 7 rekât olarak kıldırdı dedi.
Hadisin ravisi Veki, Abdullah ibni Abbas (RadiyAllahu Anhuma)’ya:
−Onu niçin yaptı? dedim. Abdullah ibni Abbas (RadiyAllahu Anhuma):
−Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) ümmetine sıkıntı ve zorluk vermemek için yaptı, dedi.
Müslim 705/50-54, Buhari 612, Nesei 601-602, Ebu Davud 1210-1211, Tirmizi 187


islamyolu
bu hadisi şerifi yeni gördüm. açıklamasını araştırmam gerek kardeş . başka hadisi şeriflerde var çünkü bu konu ile ilgili.


karadamlalar
ek bir bilgi bulduğunuzda delilleri ile buraya eklerseniz biz de faydalanırız inşaAllah.


islamyolu
ibni Abbas (RadıyAllahu anh) dan rivayet edilen bir hadisi şerifte Rasulüllah (SAllahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur.

”Her kim (Yolculuk ve hastalık gibi) bir mazereti bulunmaksızın iki namazın arasını birleştirirse
gerçekten o, Büyük günah türlerinden birini işlemiştir
(Tirmizi, no 188 hakim, el-müstedrek, 1/275 , Süyuti ed Dürrü’l Mensur,3/59)

Kardeşim bu hadisi şerif görünüşte seninkine zıt geliyor. işte çelişki yaratmamak için bunlardan birine kesinlikle uydurma denilmemesi lazımdır. burada anlatılmak isteneni çözmemiz lazım. senin getirdigin hadis te başımın üstünde yanlış anlama , Ama Orada Abdullah ibni abbas belki Peygamber efendimizin bir mazereti vardır onu çözememiştir. bak sonundada ümmetime sıkıntı ve zorluk vermemek için diyor. getirdigin hadisi şerifte. bir sıkıntı vardır belki. Sadece seferi olmakla korku olmakla cem edilmez. hadisin ravisi Veki de şaşırmış görünüyor orada çünkü ondan soru soruyor.
veya başka bir açıklaması daha vardır. çünkü bu açıklama bana göredir. benimde laflarıma bakmayın. bir yorum sadece. Eğerki Ehli sünnet alimlerimizden hadisi şerifin açıklamasını bulursam o benim için önemlidir. şimdi bir kaç hadisi şerif daha vereyim belki daha iyi anlaşılır.

Ebu derda (RadıyAllahu anh) dan rivayet edilen bir hadisi şerifte Rasullullah (SAllahu aleyhi ve sellem)
”Her kim, (Meşru) bir mazereti olmaksızın bir vakit namazı terkedip vaktini geçirirse, muhakkak amelleri silinir . ” Buyurmuştur.
(İbni ebi şeybe, el -musannef No:3445,1/301)

diğer hadisi şerifte Rasulüllah (SAllahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur
” Özürsüz olarak iki namazı birleştiren kimse kireçli mezar taşı gibi cehennemde seksen sene çok acayip bir bekleyişle kalır
(İbni Hicazi, Tuhfet’l-ihvan sh:54)

Haberde varid olduğuna üzere :

”Herkim vakti geçinceye kadar namazı terkederse, cehennemde seksen sene azap edilecektir.”

Diğer rivayette ”Kaza etsede” buyrulmuştur. (İsmail hakkı ruhul beyan 1/34) 2/276, İmam Rabbani el-mektubat ‘/274)


genital killar

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();