Tekbir almak elleri kaldırmak

Tekbir almak elleri kaldırmak

İslam_
Bu hadisler doğrumudur ? doğru ise neden uygulamıyoruz? neden rukuya giderken ve rukudan kalkerken tekbir alırken ellerimizi kaldırmıyoruz ?

48. Abdullah ibn Ömer (r.anhümâ)’dan rivayet edilmiştir:

"Resululah (s.a.v) namaz kılmaya kalktığı zaman ellerini omuzları hizasına kadar kaldırır. [534] sonra tekbir alırdı. [535] Rükuya gitmek istediği zaman da böyle yapar, rükudan doğrulduğu zaman da böyle yapardı. Başını secdeden kaldırdığı zaman bunu yapmazdı. [536]

(Hadisin metni, Müslim’e aittir.)

Bir rivayette ise şu ifade yer almaktadır;

Resululah (s.a.v) başını rükudan kaldırdığı zaman ellerini de (omuzlarının hizasına kadar) kaldırır ve Semiallâhu limen hamideh Rabbena ve leke’1-hamd (Allah, kendisine hamd eden kimseyi işitir. Rabbimiz! Hamd, yalnızca sanadır) derdi.[537]

Bunun benzeri başka bir rivayette ise,

Resululah (s.a.v) secdeye giderken ve secdeden başını kaldırırken [538] (elleri kaldırma hareketini) yapmazdı" ifadesi yer almaktadır.[539]

Buhârî’nin Nâfi’den yaptığı rivayet İse şu şekildedir:

Abdullah ibn Ömer, namaza başlarken tekbir alır ve iki elini fvu-karıva) kaldırırdı. Rükuya giderken yine ellerim kaldırırdı. Semiallâhu limen hamideh’ (Allah, kendisine hamd eden kimseyi işitir) dediği zaman da ellerini kaldırırdı, ikinci rek’atten sonra ayağa kalktığı zaman yine ellerini (yukarı) kaldırırdı. Abdullah ibn Ömer, bu fiilleri, Peygamber (s.a.v)’e dayandırdı. [540]

Ebu Dâvud, Buhârî’nin Nâfi’den yaptığı rivayeti nakledip daha sonra da şöyle der: "Gerçekte bu, Abdullah ibn Ömer’in (kendi) sözüdür. Hz. Peygamber (s.a.v)’den merfu [541] olarak rivayet edilmiş bir hadis değildir. Ayrıca bu hadisi, es-Sekafî’de mevku [542] olarak (Abdullah ibn Ömer’den) rivayet etmiş olup bu hadisin içerisinde şu ifade yer almaktadır:

"İkinci rek’atten (sonra üçüncü rek’ate) kalkarken ellerini gömisle-ri hizasına [543] kadar kaldırırdı."

Doğru olan da bu (hadisin mevkuf olması)dır.

Yine Ebu Dâvud (devamla) der ki; Hammâd b. Seleme, bu hadisi Hz. Peygamber (s.a.v)’e dayandırdı. Fakat Eyyûb ile Mâlikfin rivayetlerinde,) ikinci rekatten (sonra üçüncü rekata) kalktığında (ellerini) kaldırdığından bahsetmemişlerdir.

İbn Cüreyc, bu rivayet hakkında dedi ki: Nâfi’ye: ‘Abdullah ibn Ömer, ellerini iftitah tekbiri alırken mi daha yukarı kaldırırdı, yoksa diğerlerinde mi’ diye sordum. O da: ‘Hayır, (hepsinde) aynı seviyede (kaldırırdı) dîye cevap verdi. Bunun üzerine ben de: Bana (bunu) işaretle göster’ dedim. O da göğüslerine yada biraz daha aşağısına işaret etti.[544]

Ebu Davud’un diğer bir rivayeti ise şu şekildedir:

"Peygamber (s.a.v), (ilk) iki rekattan (üçüncü rekata) kalktığı man tekbir alır ve ellerini kaldırırdı.[545]

Yine Ebu Davud’un başka bir rivayeti ise şu şekildedir:

"Peygamber (s.a.v), namaz kılmaya kalktığı zaman (iftitah tekbiri alırken) ellerini omuzları hizasına kadar kaldırırdı. Sonra tekbir getirip yine aynı şekilde ellerini kaldırır ve rükuya varırdı. Sonra (rükudan) belini doğrultmak isteyince de ellerini omuzları hizasına kadar kaldırır.[546] sonra ‘Semiallâhu limen hamiden’ (Allah, kendisine hamd eden kimseyi işitir) derdi. Secde(ye eğileceğin) d e (ve secdeden kalkacağında ise) ellerini kaldırmazdı Namaz bitinceye kadar rükudan önce aldığı her tekbirde ellerini kaldırırdı.

Yine Ebu Davud’un diğer bir rivayeti ise şu şekildedir:

Peygamber (s.a.v)’i; namaza başlarken, rükuya varmadan önce ve (başını) rükudan kaldırdığında ellerini omuzlarının hizasına kadar kaldırırken gördüm. Secdeye vardığında ve iki secde arasında ise ellerini kaldırmazdı. [547]

Tirmizî’de, Ebu Davud’un naklettiği (721 nolu) hadisi rivayet etmiştir.

Nesâî ise, ilk (üç) rivayetini [548] Buhârî ile Müslim’in rivayetlerine ve son rivayetini [549] ise Ebu Davud’un (720 nolu) rivayetine (uygun bir şekilde) rivayet etmiştir.

Yine Nesâî’nin (konu ile ilgili) başka bir rivayeti de şu şekildedir:

Peygamber (s.a.v) namaza başladığı zaman, rükuya giderken, rükudan kalkarken ve ikinci rekattan ayağa kalkınca ellerini omuzlan hizasına kadar kaldırırdı. [550]


Cevap: Tekbir almak elleri kaldırmak

islamyolu
kardeşim buna zıt gibi görünen hadisi şeriflerde vardır. Müçtehid alimlerimizin yani mezhep alimlerimizin içtihatı burada bizim için önemlidir.
bak bende bir kaç hadisi şerif vereyim.

RÜKÛ’ ANINDA ELLERİ DİZLER ÜZERİNE KOYMAK258- Ömer b. Hattâb (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ruku anında elleri dizlere tutmak sünnet kılınmıştır, sizde rükû’da ellerinizi dizlerinize tutunuz. (Nesâî, Tatbik: 93; Ebû Dâvd, Salat: 145)
ž Bu konuda Sa’d, Enes, Ebû Humeyd, Ebû Üseyd, Sehl b. Sa’d Muhammed b. Mesleme ve Ebû Mes’ûd’tan da birer hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmîzî: Ömer’in bu hadisi hasen sahihtir. forumduasi.com/diger-sahabeler/20522-sahabe-isimleri.htmlSahabe, Tabiin ve sonraki dönemlerin ilim sahibleri bu konuda hemfikirdirler. Sadece İbn Mes’ûd ve arkadaşlarından bir kısmı, Tatbik denilen rükû’da iki eli birbirine yapıştırarak dizler arasına koymayı rivâyet etmişlerdir ki, ilim adamlarının yanında bu tür yapmak şekli kaldırılmıştır.
259- İbn Abbâs (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle diyor: Biz önceleri rükû’da değişik bir şekil yapardık sonra bize bu şekil yasaklandı ve ellerimizi dizlerimiz üzerine koymamız emredildi. (Nesâî, İftitah: 93; Buhârî, Sıfatıssalat: 37)
ž Kuteybe bu hadisi bize Ebû Avâne, Ebû Ya’fûr, Musab b. Sad ve babası Sa’d b. ebî Vakkâs’tan bu şekilde rivâyet etmiştir. Ebû Humeyd es Saidî’nin ismi ise, Abdurrahman b. Sa’d b. el Münzir’dir. Ebû Useyd es Saidî’nin ismi ise, Mâlik b. Rabiâ’dır. Ebû Hasîn adı ise: Osman b. Âsım el Esedî’dir. Ebû Abdurrahman es Sülemî’nin adı ise Abdullah b. Habib’tir. Ebû Ya’fûr’un ismi, Abdurrahman b. Ubeyd b. Nistas’dır. Ebû Ya’fûr el Abdî’nin adı ise Vakîd olup Vakdan olduğuda söylenir. Abdullah b. ebî Evfâ’dan rivâyet eden budur. Her ikisi de Küfelidir.


Cevap: Tekbir almak elleri kaldırmak

İslam_
iyide ben tekbir olayını soruyorum rukudan kalkarken ve giderken alınen tekbirde ellerimizi omuz hizzasına kaldırmayı.ama seninkiler rukudeki ellerin durumu ?


Cevap: Tekbir almak elleri kaldırmak

karadamlalar
selamun aleykum kardeşim, reful yedeyn diye de bilinen meseledir ki sahih hadislerle sabittir. imam şafi ve imam ahmed in de içtihadı bu yöndedir, bizi alakadar eden yani Allahın soracağı şey mezhebimiz değil Rasulullah ın sünnetidir(sallAllahu aleyhi ve sellem). ki mezheplerimiz de kesin olarak doğruya isabet etme zorunluluğunda değillerdir, hatalı içtihadları bulunabilirler. bu durumda "sahih hadis neyse mezhebim odur" diyen mezhep imamlarımızı takip edip sahih hadislere uyalım inşaAllah.


islamyolu
< iyide ben tekbir olayını soruyorum rukudan kalkarken ve giderken alınen tekbirde ellerimizi omuz hizzasına kaldırmayı.ama seninkiler rukudeki ellerin durumu ? >
doğru kardeşim düzeltme olmadıgı için düzeltemedim. Birde ardarda mesaj yazmam yasak oldugu için bir cevap bekledim sonra cevap vereyim dedim.

İmam Mücahit rahmetullahi aleyh buyuruyor ki ben İbni Ömer’in arkasında namaz kıldım. İbni Ömer ilk tekbirin dışında ellerini kaldırmıyordu. (Tahavi, Ebu Bekir İbni Şeybe, Beyhaki)

Biz hanefiler zahiren birbiriyle çelişkili gibi görünen bu hadisler de tatbik yaparız. Yani bu çelişkiyi ortadan kaldırmak için deriz ki namaz da elleri kaldırmak sonradan nesh edilmiştir. Buna delil olarak da Hz. İbni Mesudun şu Hadisini örnek gösteririz:

Abdullah ibni Mesut radıyAllahu anh buyuruyor ki size Rasulüllah sallAllahu aleyhi vesellem’in kıldırdığı gibi namaz kıldırayım mı? Ellerini sadece namaza başlamanın hariçinde hiç kaldırmadı. (Tirmizi, Nesei, Ebu Davut, Müsnedi Ahmed, İbni Ebi Şeybe)

İmam Tirmizi, Abdullah ibni mesudun bu hadisi hasendir, bu hadisle sahabe ve tabiinden olan sayısız ilim ehli amel etmiştir, bu görüş Süfyanı servi ve bütün küfe ehlinin görüşüdür buyurmuştur. (Tirmizi, S-59, C-1)

yani hangi mezhepteysen o mezhebe uy kardeşim.


karadamlalar
islamyolu, Rasulullahın sadece bir kere el kaldırıdğı hakkındaki rivayetlere göre reful yedeyn de yaptığına dair gelen rivayetler daha sağlamdır. hadis ehli genel olarak bu düşüncededir. fakat dediğin hadisleri de delil alıp sonradan neshedilmiş olabileceğine hükmedenler olmuştur. en doğrusunu Allah bilir.


İslam_
< selamun aleykum kardeşim, reful yedeyn diye de bilinen meseledir ki sahih hadislerle sabittir imam şafi ve imam ahmed in de içtihadı bu yöndedir, bizi alakadar eden yani Allahın soracağı şey mezhebimiz değil Rasulullah ın sünnetidir(sallAllahu aleyhi ve sellem) ki mezheplerimiz de kesin olarak doğruya isabet etme zorunluluğunda değillerdir, hatalı içtihadları bulunabilirler bu durumda "sahih hadis neyse mezhebim odur" diyen mezhep imamlarımızı takip edip sahih hadislere uyalım inşaAllah >
Aleyküm selam.ben hanefiyim yani mezheb imamıma uycam ellerimi kaldırmıycam ? bu hadislerin hükmü yok yani ?

< yani hangi mezhepteysen o mezhebe uy kardeşim >
ama bu hadisler uydurmamıkide bunları reddedip kaldırmıycaz elleri ? ellerin kalkınmasını söyleyen hadisler çok gibi ama ? ben hanefiyim lakin bu hadisler benim düşüncelerimi değiştirdi ya doğruysa ? kaldırsak ellerimizi sorun olurmu peki ?


karadamlalar
hayır kardeşim, kastettiğim şey sahih hadisler varken buna ters düşen mezhep imamı görüşünün terkedileceğidir. ebu hanife de dahil tüm mezhep imamları bu yolu tavsiye etmiş, kendilerinin mutlak taklid makamı olmadıkları konusunda insanları uyarmışlardır. sen de bu deliller ışığında sünnete uymak için rüku öncesi ve sonrasında ve 2. rekattan 3. rekata kalkarken ellerini kaldır. bu konuda mezhep imamları kendi ellerindeki delillere göre fetvalar vermişler, ki delillerin de tüm imamlara aynı netlikte ulaşma ihtimalinin olmadığını bilelim.


İslam_
< şey sahih hadisler varken buna ters düşen mezhep imamı görüşünün terkedileceğidir >
bende böyle düşünüyorum doğru.bu kadar hadisi nasıl inkar edipte aksini uyguluycaz ?
< kendilerinin mutlak taklid makamı olmadıkları konusunda insanları uyarmışlardır >
doğru evet
< sen de bu deliller ışığında sünnete uymak için rüku öncesi ve sonrasında ve 2 rekattan 3 rekata kalkarken ellerini kaldır >
artık böyle yapıcam ama bunun hükmü nedir peki ? sünnetmi müstehapmı ?


karadamlalar
sünnettir kardeşim. yapmadığın takdirde namazı bozacak bir şey değildir, yapmamanın günahı da yoktur Allahu alem. fakat Rasulullah(sav) ın emri vardır ki "benden nasıl gördüyseniz namazı öyle kılın", bizler de bu konuda hassas olmalıyız.


İslam_
ozaman yapmakta sevap yani 🙂 ama ben bu 3. rekata kalkarkenki olan kısmı anlamadın .3.rekata kalktıktan sonramı alcaz yoksa kalkerkenmi o sıradamı ?


karadamlalar
kardeş 3 ve 4 rekatlı namazlarda ilk oturuşta tahiyyatı okuduktan sonra 3. rekat için ayağa kalkarken el kaldırılır. yalnız ayağa kalkma esnasında mı yoksa kalktıktan sonra mıdır bu konudaki hükmü tam bilmediğimden ayağa kalkarken yapmaktayım ben. bu konuda ayrıca bir belirtme de görmedim şu ana kadar, eğer sen bir şey öğrenirsen beni de bilgilendirirsin inşaAllah.


İslam_
< eğer sen bir şey öğrenirsen beni de bilgilendirirsin inşaAllah >
Tabikide 🙂


çelebiler
Bahsettiğiniz hadisler sahih hadislerdir.Peygamberimizin böyle uyguladığına dair hadisler daha fazladır.Bu hadislere uyarak namazınızı böyle kılmak isterseniz elbetteki hiçbir mahsuru yoktur.Allah kabul etsin.


İslam_
< Bu hadislere uyarak namazınızı böyle kılmak isterseniz elbetteki hiçbir mahsuru yoktur >
bazıları illa mezhep imamına uycan diyince bende sorayım dedim 🙂

< Allah kabul etsin >
Amin hepimizinkini


çelebiler
< bazıları illa mezhep imamına uycan diyince bende sorayım dedim 🙂

Amin hepimizinkini >
Namazı huşu ile kılmak gerekir."Namazlarını hûşu ile kılan müminler kurtuluşa ermişlerdir." buyrulmaktadır. (Mü’minun,1)

Peygamberimize bu şekilde uyduğunuzu düşünüyor ve namazda böyle yaptığınızda huşu ile namaz kılabilirsiniz.Diğer türlü her namazda aklınıza takılarak sizi tedirgin edebilir.

Mezhep imamları da peygamberimize uymuşlardır.Her iki uygulama da doğrudur en güzeli neyi neden yaptığını bilerek yapmaktır.O zaman ibadetlerimizi içimize tam manasıyla sindirerek ve ibadetlerimizden zevk alarak yaparız.İnşAllah böylece ibadetlerimiz en makbul en güzel ibadetlerden olur.


İslam_
peki bu hadise göre amel ederek secdeye giderken kalkarkende yaparım dimi ?

(… Enes İbnu Malik r.a’dan : Şöyle dedi : Resulullah s.a.v Ruku’ da ve SECDE’DE ELLERİNİ KALDIRIRDI. )

Bu Hadis ‘i… İBN HAZM, Muhalla da (4/92) rivayet etmiştir.Ahmed Muhammed Şakir bu isnad cidden sahih bir isnad demiştir.Ayrıyeten İbnu Ebi Şeybe’de : I/230 da sahih bir sened’le rivayet etmişlerdir. Ayrıyeten bu hadis’i Şerif’i Şeyh el-Albani İrva da tahric edip senedi sahih demiştir. 2.c.68

Enes r.a’ nun kendisinden mevkuf olarak rivayet olunan eser.

( …Yahya İbnu Ebi İshak’ dan. Enes r.a’nun İKİ SECDE ARASINDA ELLERİNİ KALDIRDIĞINI HABER VERDİ.

BUHARİ Cüz : 32 – İbnu Ebi Şeybe : I/27I sahih bir sened’le rivayet etmişlerdir.

( … Katade’den, şöyle dedi : Enes İbnu Malik’e Resulullah s.a.v’in namazı nasıldı bize göster dedim.Kalktı ve namaz kıldı. ELLERİNİ HER TEKBİRDE KALDIRIYORDU. )

Taberani evsat : Mecmauz Zevaid : 2/102 de sahih olarak.

( … İbn Abbas r.a’dan, şöyle dedi : Resulullah s.a.v her tekbir anında ellerini de kaldırırdı. )
İbnu Mace : 3.c.865.n da hasen bir sened le

(… Cabir İbnu Abdullah r.a’dan, Şöyle dedi : RESULULLAH S.A.V NAMAZDAKİ HER TEKBİRDE ELLERİNİDE KALDIRIRDI. )
Ahmed : M.Zevaid : 2/101 de hasen bir sened le

( … Umeyr İbnu Habib r.a’dan, şöyle dedi : RESULULLAH S.A.V FARZ NAMAZINDA Kİ HER TEKBİRLE BERABER ELLERİNİDE KALDIRIRDI )

İBNU MACE.3.C.86 de rivayet etmiştir. İsnadı Hasen dir
Abdullah İbnu ömer’in Resulullah s.a.v’e ref ettiği rivayet.

( … Abdullah İbnu Ömer r.a’dan :Şöyle dedi : Resulullah s.a.v Ruku’ya ve SEC-DE’YE GİTTİĞİNDE ELLERİNİ KALDIRIRDI….. )
Buhari cüz : 25 de Hasen bir sened le

Abdullah İbnu Ömer r.a’nun kendisinden mevkuf olarak rivayet olunan eserler.

( …. Ala İbnu Abdirrahman, Salim ibnu Abdullah babası Abdullah İbnu Umer’in BAŞINI SECDE’DEN KALDIRDI ZAMAN VE AYAĞA KALKMAK İSTEDİĞİ ZAMAN ELLERİNİ KALDIR-DIĞINIhaber verdiğini işitti.)
Buhari cüz : 12 de hasen bir sened le

( … Nafi’i r.a’dan, Şöyle dedi : Abdullah İbnu Umer r.a BAŞINI BİRİNCİ SECDEDEN KALDIRDIĞINDA ELLERİNİ KALDIRIRDI. )

İBNU EBİ ŞEYBE : 1.271 de sahih bir senedle rivayet etmiştir.

Demek oluyorki 1.secdeden kalkerkende elleri kaldırabiliriz ?


karadamlalar
( ……..Salim babası Abdullah’dan, şöyle haber verdi : Abdullah şöyle dedi : Resulullah s.a.v’i Namaza başladığı zaman, Ruku’ya giderken ve ruku’dan başını kaldırdığı zaman ellerini omuzlara hizasına vardırıncaya kadar kaldırdığını gördüm. İki secde arasında ise ellerini kaldırmazdı.)

BUHARİ . 2.C.752.S – MUSLİM 2.C.390 – EBU DAVUT. I.C.721 – İBNİ MACE . 3.C.858 – NESEİ .2.C.878.No..,. da Sahih bir sened’le rivayet etmişlerdir

kardeş bu hadis de var, secde arasında el kaldırma işini ben yapmamaktayım fakat hadisler hep sahih. bu konuda benim de kafam karıştı.


İslam_
< bu konuda benim de kafam karıştı >
evet.ama her tekbirde kaldırığını söyleyen epey hadis var çok var.çok olduğuna göre ona uymak gerekmezmi ? ayrıca araştırdığıma göre yine secdeye giderken eller,dizlerden önce konmalı.araştırdıkça epey eksikğimiz varmış gibi görüyorum


karadamlalar
hayli ihtilaf var bu konularda araştırmak lazım.


İslam_
ben biraz araştırdım sanırsam.vede 2.secde arasındada alınması doğrudur diye düşündüm

şu linkte var güzelce anlatım hadisler
[url]http://www.belgeler.com/blg/2g1s/secdeye-giderken-ve-kalkarken-elleri-kaldirmak


islamyolu
yav dini çocuk oyuncagı yaptınız. şunlara bak ya kendi başlarına hangisi doğru hangisi yanlış bulacaklar. Yav Sizler müçtehidmisiniz. Anlamıyormusunuz. İmam azam Müçtehid birisi için sahih hadis bulursanız bana uymayın demiştir bunu talebelerine demiştir. Sizler bir fatihayı bile doğru okumaktan acizsiniz gelmişsiniz burada içtihat yapıyorsunuz. Allahım aklıma mukayyet ol. ne yapmaya çalışıyorsunuz siz ya. İmam Azam Çokmu cahildi . o bütün bu hadisi şeriflerin hepsini bildigi halde neden acaba el kaldırma yı yapmadı. hemde imam Azam Tabiun tabakasında Sahabelerden sonra en hayırlısı tabiin degilmidir. hadi imam azam imkansız görmemesi ama o rivayetleri görmedi diyelim. Yetiştirdigi yüzlerce talebesidemi görmedi. hanef,i mezhebinin onca alimide mi görmedide hanefi mezhebinde hüküm bu kaldı. Hanefi mezhebindeyken kesinlikle el kaldırmayın. Yoktur bizim mezhepte.

gelmişsiniz onca sahih hadis var diyorsunuz. hepsi başımın üstünde ben zaten hiç bir hadise uydurma deme cesaretinde bulunanmam. Ama imam azama göre Nesh edilmiş olamazmı. veya başka bir şey o koca alim bilmiyormuydu. Onca içtihat yaptıda el kaldırmama hükmünü buldu.

Mezhepsizlere aldırmayın. bunu inkar edenler mezhepsizdir. hanefi mezhebindeysen el kalkmaz. Şafide kalkar. bizlerinde içtihat yapma yetkisi yok. şuan içtihat kimse yapamaz zaten. imam suyuti gibi unutmak nedir millet okudugunu nasıl unuyor diyen bir alim. Müçtehid olamadı şafi mezhebinde kaldı. Sizler ilminiz yok birşeyiniz yok burada gelmişsiniz hadisi şerifleri dizip içtihat yapıp hüküm çıkarıyorsunuz. yok böyle bir safsata ya . kusura bakmayın bu düşüncede olan birisi ehli sünnet vel cemaat ten ayrılmıştır. açıkca diyorum. 72 sapık fırkanın içine girmiştir. Ehli sünnetin hiç bir fetvası sizin dediginiz gibi degildir.

Reşid rıza denilen mezhepsiz kitaplarında bu zehirleri yutturmuştur. ama Ehli sünnet Alimlerimizde ne güzel cevap vermiştir.

burada tatmin olamıyorsanız hakikat kitap evinin bastırdıgı Faideli bilgiler kitabını mutlaka okuyun delilleri ile sayfalarca cevap verilmiş. kapılmayın bidatcılara.


Agri_Kesici
Dini çocuk oyuncağı yapanlar;sahih hadislere göre Peygamberimizin kıldığı namaz gibi namaz kılma derdine düşmüş olanlar mıdır,yoksa senin gibi < hanefi mezhebindeysen el kalkmaz Şafide kalkar >
diyenler mi ?Doğru tekdir.Ve doğru Peygamberimizin uyguladığı şekildir.Peygamberimizin uygulamasını mezhep imamının görüşüne göre terkedemem.Peygamberimizin uyguladığı bir sünneti,değil imamı azam ,onbinlerce mezhep imamı ve alim gelse görüş bildirse ,yinede vazgeçmem bende uygularım.


cihad38
isteyen hadislere bakarak istediği yerde hadsi şeriflerde belirtilen yerlerde ellerini kaldırsın.bırakın bunları ne istiyorsalar yapsınlar.dört mezhebden ortaya bir karışık mezhep çıkaracaklar yakında,bunların amacı islamı güzel yaşamak değil,sürekli müslümanların kafasını karıştırmaya çalışmak,bunlar ıslah da olmazlar korkarım.Allah bildiği gibi yapsın bunları.


cihad38
imam-ı Şarani hazretleri, 4 mezhebin hak olduğunu, mutlaka bu 4 mezhepten birine uymak gerektiğini bildirmek için Mizan-ül-kübrayı yazmıştır. Dört mezhebin fıkıh bilgilerini anlatan Mizanın tercümesi de vardır. Zahiri ve bâtıni ilimlerin mütehassısı Abdülvehhab-ı Şarani hazretleri, hadis ve fıkıh âlimi olup Şafii mezhebindedir. Mizanın sadece önsözünü okuyup buna uyan mezhepsiz olmaktan kurtulur.

Mizanın önsözünde buyuruluyor ki:
(Dört mezhepten birini taklit etmeyen dalalete düşer, zındık olur, başkalarını da yoldan çıkarmakta şeytana yardımcı olur. Bugün var olan 4 mezhebin hepsi haktır, sahihtir. Birinin, ötekisi üzerine üstünlüğü yoktur. Çünkü, hepsi aynı din kaynağından alınmıştır.

Dört mezhebin imamları ve onları taklit eden âlimlerin hepsi, her müslümanın 4 mezhepten dilediğini taklit etmekte serbest olduğunu bildirdiler. Allahü teâlâ, amelde mezheplere ayrılmaktan razı olduğunu, Habibi vasıtası ile bildirdi. Resulü, bu ayrılığın rahmet olduğunu bildirdi. Müctehid olmayanın, bir mezhebe uyması gerekir. Bir âlim, ictihad derecesine yükselince, kendi ictihadına uyması gerekir.

herkes mezhebi,mezhep imamı nasıl diyorsa öyle yapmalıdır,müslümanın akıllarına fitne sokmaya çalışan ve ben dinimi öğrenmeye çalışıyorum yalanını kılıf olarak kullanan sapık görüşlü insansılara aldanmayın.


İslam_
< şuan içtihat kimse yapamaz zaten >
Neden ?

Karadamlalar ve çelebiler’in dediği daha mantıklı gibi geldi banada ?
bana o hadisler daha güvenilir geldi.vede dünyada binlerce müslüman böyle yapıyor ? mezhep imamına uymamak.binlerce müslümana uymak,Hadislere uyarak uygulmak günahmı yani ? mezhep imamına karşı gelmiycen? bu nasıl anlayış ?sanki uydurma kaynaklardan hadise göre amel etmekte suçmu oldu ? nerde geçiyo ehlisünnetten çıkalıcağını ? peygamber böyle bişey demişmi ? ayrıca bütün alimler hatasızmı ? yanlış fikirleri olamazmı ?


karadamlalar
Allah mezhep mi indirdi ey cihad38? cübbeli gibi siz de hz. isanın hanefi mezhebiyle hükmedeceğine falan mı inanmaktasınız? her devirde içtihad kapısı açıktır müçtehid olana, içtihad kapısını zorla kapatmak kimin haddinedir.


islamyolu
< Karadamlalar ve çelebiler’in dediği daha mantıklı gibi geldi banada ?
bana o hadisler daha güvenilir geldi.vede dünyada binlerce müslüman böyle yapıyor ? mezhep imamına uymamak.binlerce müslümana uymak,Hadislere uyarak uygulmak günahmı yani ? mezhep imamına karşı gelmiycen? bu nasıl anlayış ?sanki uydurma kaynaklardan hadise göre amel etmekte suçmu oldu ? nerde geçiyo ehlisünnetten çıkalıcağını ? peygamber böyle bişey demişmi ? ayrıca bütün alimler hatasızmı ? yanlış fikirleri olamazmı ? >

Sapıtırsın o zaman. Hadisi şerifleri işin ehli anlar. Kuran ve Hadisten hüküm çıkarmayı işin piri anlar. Sizler kafanıza göre bir hadise bakarak giderseniz vay halimize. Ya birde gelmişsiniz hadis hadis diyorsunuz. Burada hadisi şerifleri en çok inkar eden sizlersiniz. işinize gelince nasılda hadis diyorsunuz. düşünüyorumda İmam azam veya 4 mezhep imamlarımız bu içtihattan hükümler çıkarmasalardı neyin ne oldugunu söylemeselerdi sizler namaz nasıl kılınır onu bile çözemezdiniz. Kafalar yerde ayaklar havada sallanırdınız artık. bu nasıl bir cüret. Namazın herşeyini 4 mezhepten öğreniyorsunuz. sonrada 1 hadis 1 ayet ezbere bilmeden bilgisayardan ordan burdan bir kaç hadis ayet bulup hüküm çıkarıyorsunuz. Allah bunların hesabını sizlerden sorar. Oradada dersiniz ben müçtehiddim diye.

< Allah mezhep mi indirdi ey cihad38? cübbeli gibi siz de hz. isanın hanefi mezhebiyle hükmedeceğine falan mı inanmaktasınız? her devirde içtihad kapısı açıktır müçtehid olana, içtihad kapısını zorla kapatmak kimin haddinedir.
>

Allahın hikmetidir 4 mezhep. 4 mezhep dışındakiler nasıl sapıtmış görüyorsunuz. Allah için 4 mezhebi kabul etmiyorsunuz . ama o mezheplere tabii olan Alimlerin hadislerini nasıl kendinize delil getiriyorsunuz. Neden İmam Rabbani Hanefi mezhebinde , neden İmam suyuti imam gazali Şafi mezhebinde veya neden Abdulkadir geylani hazretleri hanbeli mezhebinde onlar diyemezlermiydi ne gerek var mezhebe diye. Sizler onlardan üstünmüsünüz.

Mezheplere uymak vaciptir demişlerdir alimlerimiz. Uymayanları şeytan yolda bekliyor.

< Neden ?

Karadamlalar ve çelebiler’in dediği daha mantıklı gibi geldi banada ?
>
Tamam o zaman ne haliniz varsa görün. Bakalım bir yerde tıkandıgınız zaman ne yapacaksınız. işinize gelince nasıl uyarsınız işinize gelmezsede mezheplerden kokteyl yaparsınız.

Son olarak diyecegim. 4 Mezhep hak olarak günümüze kadar intikal etmiştir. 4 mezhepten herhangi birine uymak vaciptir. uymayan kişinin sonuda hüsrandır. oradada demişsiniz İmam Azamı Takmam Rasulullahın sözü varken ona uyarım. Bu ne cüret bu ne laf salatası bu ne Laf cambazlığı. Böyle diyip kendinizi haklımı çıkarıyorsunuz yani. İmam Azam a resmen hakarettir İmam şafiye hakarettir , İmam malik e hakarettir , Ahmet bin hanbel ‘e hakarettir onlar Peygamberimizin hadisi şeriflerini takmıyor demeye getiriyorsunuz. onlar olmasa dini öğrenemeyeceksiniz . Aslı ne ise o şekilde getirdiler Amellerdede değişiklik varsa Rabbimizin rahmetidir. bu rahmetten milleti yoksunmu bırakacasınız sayın çatma müçtehid ler.

Mantığıma uymuyor diye bir şey yok. Mantığa uyan din olmaz zaten. işi mantığa dökün bakalım akıl ile herşeyi çözmeye kalkışın ateistler de hep öyle der.


İslam_
< Tamam o zaman ne haliniz varsa görün >
sadece soruyorum
< İmam Azamı Takmam Rasulullahın sözü varken ona uyarım >
Ebu hanife yanlış fikirde olamazmı ? günahsızmı ? neden bu kadar çok büyütülüyor anlamıyorum.ayrıca "imamı azam" kelimesini 4 mezhep imamı arasında kıyasla olarakmı kullanıyorsunuz ?
< Peygamberimizin hadisi şeriflerini takmıyor demeye getiriyorsunuz >
ne alaka ? o dönemin şartları kısıtılı her hadisi duyamazlar diye

ben hanefi mezhebindenim.peki hanefi mezhebinde olan biri ellerini kaldırabilirmi ? Mekruh olduğundanmı karşı çıkıyorsunuz ? yoksa hadisle amel ettiğimizdenmi ?


ömerhattab
< Neden ? Karadamlalar ve çelebiler’in dediği daha mantıklı gibi geldi banada ? bana o hadisler daha güvenilir geldi.vede dünyada binlerce müslüman böyle yapıyor ? mezhep imamına uymamak.binlerce müslümana uymak,Hadislere uyarak uygulmak günahmı yani ? mezhep imamına karşı gelmiycen? bu nasıl anlayış ?sanki uydurma kaynaklardan hadise göre amel etmekte suçmu oldu ? nerde geçiyo ehlisünnetten çıkalıcağını ? peygamber böyle bişey demişmi ? ayrıca bütün alimler hatasızmı ? yanlış fikirleri olamazmı ? >
Resûl-i Ekrem (sav)’in: "Allahû Teâla (cc) size ilmi verdikten sonra zorla geri almaz. Ancak sizden ilmi; alimlerin ölümüyle söküp alır ve geriye kara cahiller kalır ki, onlardan fetva sorulur, onlar da şahsi görüşleriyle fetva verirler ve böylece hem kendileri saparlar, hem de başkalarını saptırırlar" buyurduğu bilinmektedir. Bu Hadis-i Şerif de "Müctehid seviyesinde ulemâ’nın kalmayacağı bir dönemin bulunabileceğinin" delili olarak değerlendirilmiştir. İslâm ulemâsı; bunun kıyamet alametleriyle, ilgili olduğu hususunda müttefiktir.(98) Günüzümde bu hal, bütün dehşetiyle yaşanmaktadır. İlmin ihya edilmesi ve yayılması farzdır.


ömerhattab
< Allah mezhep mi indirdi ey cihad38? cübbeli gibi siz de hz. isanın hanefi mezhebiyle hükmedeceğine falan mı inanmaktasınız? her devirde içtihad kapısı açıktır müçtehid olana, içtihad kapısını zorla kapatmak kimin haddinedir. >
Kur’an’a ait bilgileri, Kur’an’m bütün mânâlarım ve vecihlerini bilmelidir. Kur’an’m ahkâma taallûk eden âyetlerinin lügat ve ıstılah mânâlarını bilmelidir, Kitab’ın hâs-âmm mücmel-müfesser, nasih-mensuh, hakikat – mecaz, sarih – kinaye, zahir, nass ve muhkem gibi bütün kısımlarını bilmelidir.sen bu ilimleri biliyormusun karadamlalar….İctihat kapısı cahile kapalıdır…Bunu idrakinde olamayan sizin gibi zavallılar acaba müctehid kıvamındamı zannediyor kendini?


ömerhattab
< Neden ? Karadamlalar ve çelebiler’in dediği daha mantıklı gibi geldi banada ? bana o hadisler daha güvenilir geldi.vede dünyada binlerce müslüman böyle yapıyor ? mezhep imamına uymamak.binlerce müslümana uymak,Hadislere uyarak uygulmak günahmı yani ? mezhep imamına karşı gelmiycen? bu nasıl anlayış ?sanki uydurma kaynaklardan hadise göre amel etmekte suçmu oldu ? nerde geçiyo ehlisünnetten çıkalıcağını ? peygamber böyle bişey demişmi ? ayrıca bütün alimler hatasızmı ? yanlış fikirleri olamazmı ? >
İmamı Şafii (rh.a). müctehide aranan vasıfları şu şekilde ortaya koyuyor; İctihad için gerekli vasıtaların tamamına sahip olmayan bir kimse kıyasla İctihad yapamaz. Allahu Teala’nın kitabının hükümlerini, farzını, edebini, nesih ve mensuhunu, amm ve hassını, irşadını bilmeyen kimse katiyen bu işe ehil değildir. sizce hatayı onlardamı yoksa kendinizdemi aramanız gerekir?


karadamlalar
içtihadın hatasız olacağını inatla bastırmaya çalışıyorsunuz, kafamıza göre içtihad çıkarmakta değil sahih sünnete uygun olan içtihada uymaktayız(bkz:imam buhari, imam ahmed)


ömerhattab
< içtihadın hatasız olacağını inatla bastırmaya çalışıyorsunuz, kafamıza göre içtihad çıkarmakta değil sahih sünnete uygun olan içtihada uymaktayız(bkz:imam buhari, imam ahmed) >
Sen müctehidmisin ????


karadamlalar
müttebiyim.


ömerhattab
< müttebiyim. >
Allah’ın hükümlerini anlamada metodunuz nedir? Kuran ve Sünnetten mi alırsınız yoksa müçtehit imamlardan mı?


karadamlalar
Kuran ve sünnet menhecinde giden müçtehid imamlardan alırız. Allahın hükümlerini anlamakta öncelikle yine Allahın hükümlerine, ardından Rasulullah(sav) ın sünnetine ve sonrasında bu nass diye tabir ettiğimizi selefin ve müçtehidlerin nasıl anladığına bakarız(m).


ömerhattab
< Kuran ve sünnet menhecinde giden müçtehid imamlardan alırız. Allahın hükümlerini anlamakta öncelikle yine Allahın hükümlerine, ardından Rasulullah(sav) ın sünnetine ve sonrasında bu nass diye tabir ettiğimizi selefin ve müçtehidlerin nasıl anladığına bakarız(m). >
Kuran’ı, 7 yasal kıraatten hangisi ile okuyorsunuz?


islamyolu
< Kuran ve sünnet menhecinde giden müçtehid imamlardan alırız. Allahın hükümlerini anlamakta öncelikle yine Allahın hükümlerine, ardından Rasulullah(sav) ın sünnetine ve sonrasında bu nass diye tabir ettiğimizi selefin ve müçtehidlerin nasıl anladığına bakarız(m). >
peki sizler onların getirdigi hadisi şeriflere işinize gelene inanıyorsunuzda. neden onların mezhep hakkındaki görüşlerine inanmıyorsunuz. Getirdigi hadisleri kabul ediyorsunuzda neden onların hadislere yaptıgı içtihatları kabul etmiyorsunuz. siz onlardan dahamı bilgilisiniz. Siz nesiniz ya. gerçekten bir mezhep kuracaksınız neredese..


ömerhattab
< peki sizler onların getirdigi hadisi şeriflere işinize gelene inanıyorsunuzda. neden onların mezhep hakkındaki görüşlerine inanmıyorsunuz. Getirdigi hadisleri kabul ediyorsunuzda neden onların hadislere yaptıgı içtihatları kabul etmiyorsunuz. siz onlardan dahamı bilgilisiniz. Siz nesiniz ya. gerçekten bir mezhep kuracaksınız neredese.. >
İslamyolu kardeşim müttebiyim derken(Telefiye göre müttebi nedir? -müttebi: Ana kaynağa tabi olan ve müçtehit: Direk ana kaynaktan anlamaya kadir olan alim)Kendini müctehit olarak görüyor…Telefile cahillere ictihat kapısını açmışlar baksana karadamlalar bile müttebiyim diyor?


mazhari
Allah razı olsun hepinizden kafam çok karışıktı bu konuda kabe imamları bile bu şekilde kılıyorlar yine sorum şu dur ki hanefi mezhebinden olup elleri omuz hizasına kaldırırp elleride rükuya ve kalkarken rükudan kaldırmak oluyor yani sorun yok dimi öyle kılacam


cavraşım
Peygamberimizin herhangi bir hadisine uymak için müçtehit mi olmak gerekir?


islamyolu
< Allah razı olsun hepinizden kafam çok karışıktı bu konuda kabe imamları bile bu şekilde kılıyorlar yine sorum şu dur ki hanefi mezhebinden olup elleri omuz hizasına kaldırırp elleride rükuya ve kalkarken rükudan kaldırmak oluyor yani sorun yok dimi öyle kılacam >
hem hanefi mezhebindenim diyeceksin kardeşim. hanefi mezhebinin hiç bir alimi öyle bir şey yapmadıgı taktirde sen yapacaksın. o kadar yapmak istiyorsan mezhebini değiş şafi ol. oda ehli sünnet.

< Peygamberimizin herhangi bir hadisine uymak için müçtehit mi olmak gerekir?

>
hüküm çıkartamayacagına göre Müçtehid olman gerek. ve Müçtehidde olamayacagına göre Müçtehide tabi olman gerek.


cavraşım
< Peygamber Efendimiz mealen şöyle buyurmuştur: «İnsanları Cehenneme en çok sürükleyen şeyler, dilleri ve fercleridir (cinsel organlarıdır).» (Muslim) >
örneğin yukarıdaki hadise göre amel etmek istesem illa 4 mezhebin görüşünemi ihtiyacım var?

yukarıdaki hadisi anlamak için müçtehitmi olmak gerekir?

yoksa hadis gayet açık,dilime ve avret yerime sahip olmalıyımmı demeliyim?


islamyolu
çavraşım zaten bu tür hadislerde hiç bir mezhep alimi ihtilaf etmez. bırak mezhep alimlerini hiç bir normal alim bile ihtilaf etmez sen ben bile ihtilaf etmeyiz. sen fıkıh meselelerine gel. bir hadis başka söylüyor diğeri başka. işte mezhep alimleri ne zaman söylendiğine kim tarafından söylendigine nesh edilmiş mi. ya yüzlerce araştırmadan sonra içlerinden birini seçiyorlar. el kaldırmayı imam şafi sahih sayıyor , İmam azam efendimiz ise kaldırmamayı tercih ediyor. Bunlar müçtehidler , imam Azam ki sahabe görmüş. Caferi sadıktan ders okumuştur. onların namazlarından tut herşeyini incelemiştir. o el kaldırmayın diyorsa vardır bildigi. kesinlikle el kaldırılan hadisleride görmüştür . bunların dedigi gibi görmemiştir ulaşmamıştır diye bir şey yok. hadi imkansız ama ulaşmadı diyelim. yav imameyn var onlardamı görmedi.

Ben diyecegim son nokta Mezhepten şaşıp kendin doğru aramaya kalkarsan sürüden ayrılanı kurt kapar.


Zuhur
şimdi bir hanefi el kaldırsa namazda rükuda filan ibadeti kabul olmazmı ? veya mezhepsizmi olur ? bu kişinin ahirrette durumu ne durumdan değerlendirilir Ehlisünnet olarakmı ?


karadamlalar
"şimdi bir hanefi el kaldırsa namazda rükuda filan ibadeti kabul olmazmı ? veya mezhepsizmi olur ? bu kişinin ahirrette durumu ne durumdan değerlendirilir Ehlisünnet olarakmı ?"

aksine el kaldırmayan bir hanefi den daha hanefice amel etmiş olur, mezhebinin hatalı olan görüşlerini terkedip doğrusu ile amel etmek mezheb imamı olarak anılan imamların da tavsiyesidir.


karadamlalar
< örneğin yukarıdaki hadise göre amel etmek istesem illa 4 mezhebin görüşünemi ihtiyacım var?

yukarıdaki hadisi anlamak için müçtehitmi olmak gerekir?

yoksa hadis gayet açık,dilime ve avret yerime sahip olmalıyımmı demeliyim? >
her hadise böyle bakamayız. mesela bir hadis olur karmakarışık bir hüküm verir, bir kural belirtir. bu hadisten sonra bu hadisi neshedecek olan bir hadisi Rasulullah(sav) söylemiş olabilir, bu aktardığın hadis aslında zayıflık içeriyor olabilir ki bu hadisle manası zıt olan daha sahih bir hadis olabilir ki sen buna ulaşmamışsındır vs vs pek çok ayrıntılı noktası vardır. o yüzden bir konuda içtihad verilecekse o konu hakkındaki tüm delillerin bilinmesi ve dil olarak da iyi anlaşılması gereklidir.


karadamlalar
aylar önce söylemişsin islamyolu cevaplamamışım:
"neden onların mezhep hakkındaki görüşlerine inanmıyorsunuz"
4 imam da kendilerinin taklid edilmesini istemezlerdi, içtihadlarının delilleri ile birlikte öğrenilmesini teşvik etmişlerdi. delilleri bilinmeden "biz söyledik diye uyun" gibi bir anlayışı hiçbir imam hoş görmedi, imam ahmed bin hanbele sorulduğunda "kimden alalım?" diye o "ne sufyan-ı sevriden, ne malikten, ne şafiden, ne de benden al. onların aldığı kaynaktan(sünnetten) al." diye emretmiştir. 4 mezhep imamının içtihadlarının mezhepleşmesinden sonraki bu mezheplerin alimleri taklidi tavsiye etmiş olabilirler, fakat bu hususta da bir icma olmadığından zaten bu alimlerin taklide cevaz vermelerini delil sayamayız.


cavraşım
Allah razı olsun kardeş


tekbir almak, imam malik reful yedeyn

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();