Soru : Terzi Aldığı ücreti hak etmişmidir ?

Soru : Terzi Aldığı ücreti hak etmişmidir ?

islamyolu
adamın biri terziye dikmesi için bir kumaş vermiş

almaya gidince Terzi onun kendine bir şey vermedigini söylemiş

sonrada pişman olmuş kumaşı istedigi gibi dikmiş

ve götürüp ona vermiş.

bu adamın yaptıgı işin ücretini hak etmişmidir

(Cevabını biliyorum)

Bu soruyu bilen arkadaşlar vardır belki nerede geçtiğini. Yine sorayım dedim. Müçtehidlerin değeri daha iyi anlaşılacagını umarım bunun cevabı ile daha iyi anlarlar. .

Bakalım kim bilecek 🙂


Cevap: Soru : Terzi Aldığı ücreti hak etmişmidir ?

Ercan
Bana göre, kumaşı getiren adama iftira etiğinden diktiği kumaşın ücreti kefaret/sadaka sayılır. Ücret talep etmeye hakkı yoktur.


Cevap: Soru : Terzi Aldığı ücreti hak etmişmidir ?

islamyolu
< Bana göre, kumaşı getiren adama iftira etiğinden diktiği kumaşın ücreti kefaret/sadaka sayılır. Ücret talep etmeye hakkı yoktur.
>

Biraz zaman geçsin cevabını verecem . diğer arkadaşlarda yazsın birşeyler. bu soruyu nette tarattım kimse sormamış . ilk defa mumsema da ben sorayım dedim. soruyu dahada düşünme payın var. verdiğin cevaba yanlış veya doğru demiyecem en son derim..


Cevap: Soru : Terzi Aldığı ücreti hak etmişmidir ?

ELHAMDULİLLAH
Eğer biz terziye bir kumaş versek ve terzide bu kumaşdan bize elbise yapacağını söylese birde zaman verse yarın gel al diye, bizde almaya gitsek ve elbisemiz olmamış olsa ve üstüne üstelik terzide bu kumaşın kendisine verilmediğini söylese……..

Peşinen dayağı yer….. 🙂 Tabi bu latife kısmı…..

Devam edelim İnşaAllah….

Bizde geri dönsek ve terzide pişman olsa yaptığından ve kumaşı elbise yapıp bize gelse,

Biz üstüne ücret isteriz. Zira hakkımıza girdi. Kavli bozdu.


islamyolu
< Bizde geri dönsek ve terzide pişman olsa yaptığından ve kumaşı elbise yapıp bize gelse,

Biz üstüne ücret isteriz. Zira hakkımıza girdi. Kavli bozdu. >
cevabın için Allah razı olsun. daha düşünme payın var 🙂


ELHAMDULİLLAH
Hadisin zahiri, nasihat edilen kimseye nasihatin fayda etmeyeceğini bilse bile, nasihatın vacib olduğunu ifade eder.

Ariflerden biri demiştir ki: "Nisah, iplik demektir; minsaha da iğne demektir. Nasih ise, diken (terzi) yani kumaş parçalarını birleştirip elbise yapan, böylece yaptığı birleştirmeler sonucu ortaya çıkan şeyden istifade edilen kimse demektir. Dinde nasih de buna benzer: Allah’ın kulları ile o kulların ahirette saadetlerine vesile olacak şeylerin arasını birleştirir. Allah’ın kullarının arasını birleştirir." el-Kâdı demiştir ki: "Din, asıl itibariyle taat ve ceza demektir, ama dinle şeriat kastedilir, çünkü şeri-atte de taat ve inkıyad vardır."


islamyolu
< Hadisin zahiri, nasihat edilen kimseye nasihatin fayda etmeyeceğini bilse bile, nasihatın vacib olduğunu ifade eder.

Ariflerden biri demiştir ki: "Nisah, iplik demektir; minsaha da iğne demektir. Nasih ise, diken (terzi) yani kumaş parçalarını birleştirip elbise yapan, böylece yaptığı birleştirmeler sonucu ortaya çıkan şeyden istifade edilen kimse demektir. Dinde nasih de buna benzer: Allah’ın kulları ile o kulların ahirette saadetlerine vesile olacak şeylerin arasını birleştirir. Allah’ın kullarının arasını birleştirir." el-Kâdı demiştir ki: "Din, asıl itibariyle taat ve ceza demektir, ama dinle şeriat kastedilir, çünkü şeri-atte de taat ve inkıyad vardır." >

Allah razı olsun.

yokmu Artıran 🙂


ELHAMDULİLLAH
Elbise tam adamın istediği ölçüde olmuşmu…..????


sons
bu olay sankı benım kulluguma benzemıs gıbı 🙂

adamın biri terziye dikmesi için bir kumaş vermiş,Mesala Allahta bıze turlu turlu nımetler verıyo,saglık sıhhat mal mulk gıbı

almaya gidince Terzi onun kendine bir şey vermedigini söylemiş,Dıyelım kı evımız kıra evımız yok dıye bırsuru tantana yapıyoruz olmayınca Allah nasıb etmıyo dıyoruz Halbukı kıra mıra basımızı sokacak bı evın ıçınde bulunuyoruz.

sonrada pişman olmuş kumaşı istedigi gibi dikmiş ve götürüp ona vermiş,sonra varsa bı derdımız işin içinden çıkamıyorsak genelde derdımız olunca yalvara yakara tovbe yolunu tutuyoruz,namaz kılıp ekstra kuran okuyup zıkır cekıp bırde karsılık beklıyoruz.

bu adamın yaptıgı işin ücretini hak etmişmidir.Bence hak etmemıstır ama karsıdakı yanı yuce Rabbım o kadar Ganıy kı o olunca tabıkı ucret hakedılmesede verılıyo.Yeterkı sonunda ona gıdelım.

ıyı atmasyon oldu galıba:)

cevabı çok merak ettım.


ELHAMDULİLLAH
Bir kimse terziye bir kumaş getirerek: «Eni şu kadar, boyu şu kadar ve yeni şu kadar olmak üzere

biçip dik» dese, terzi söylenilen ölçülerden eksik olarak biçip dikse; eğer bu eksiklik bir parmak

kadar olursa, affedilir. Ama bir parmaktan fazla ise kumaşı telef etmiş sayılacağından kıymetini

öder.

Bir kimse terziye kumaşı getirerek, «Eğer bana gömlek için yeterse bir dirheme biç ve dik.» dese,

terzi kumaşı biçtikten sonra. «Kumaş buna yetmez» dese, kumaşı öder.

Adam terziye getirip «Bu bana gömlek olur mu?» dese, o da «olur» cevabını verse, malik «öyleyse

kes.» dese ve terzi kesse, sonra da kumaşın yetmediğini söylese zamin değildir.


ugurdogan
Benim tahminim aldığı ücreti hakeder ama müşterisine yalan söyleyerek, iftira atarak kulluk hakkını yedi o da ayrı dava.
Allahu alem.


islamyolu
Elhamdülillah kardeşim o kadar detaylarına bakma. Soru anladıgın şekildir. Mecazi bir ifade yoktur. yani.

adamın biri terziye dikmesi için bir kumaş vermiş

almaya gidince Terzi onun kendine bir şey vermedigini söylemiş

sonrada pişman olmuş kumaşı istedigi gibi dikmiş

ve götürüp ona vermiş.

bu adam yaptıgı işin ücretini hak etmişmidir.

Soru sizin anladıgınız şekildir. Kesinlikle Mecazi başka bir ifade kastedilmemiştir. nasıl anlıyorsanız o şekildir.

< Benim tahminim aldığı ücreti hakeder ama müşterisine yalan söyleyerek, iftira atarak kulluk hakkını yedi o da ayrı dava.
Allahu alem.
>

biraz daha düşün 🙂


ugurdogan
Aslında ilk aklıma gelen şuydu. Terimleri tam bilmediğimden yazmadım. Terzi müşteriye iftira attığından diyetvari bir durum ortaya çıkar. Müşteri isterse parasını ödemez diyetine sayar; isterse diyetten vazgeçer Terzi’ye parasını öder. O zaman Terzi de parayı haketmiş olur.


islamyolu
< Aslında ilk aklıma gelen şuydu. Terimleri tam bilmediğimden yazmadım. Terzi müşteriye iftira attığından diyetvari bir durum ortaya çıkar. Müşteri isterse parasını ödemez diyetine sayar; isterse diyetten vazgeçer Terzi’ye parasını öder. O zaman Terzi de parayı haketmiş olur. >
çok güzel bir yaklaşım yapmışsın kardeşim. Ama cevap bu değil 😉


Necef_
Alllah Allah nedir bu cevap kaç gündür konuyu takip ediyorum meraktayım bende 🙂


islamyolu
< Alllah Allah nedir bu cevap kaç gündür konuyu takip ediyorum meraktayım bende 🙂 >
cevabı verecem ama katılım umdugumdan az çıktı 🙂


cavraşım
ee ver artık kardeş:)

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();