Evli olan bir insanla duygusal ilşki yaşadım ve nikah kıydık

Evli olan bir insanla duygusal ilşki yaşadım ve nikah kıydık

Muhasibi
< S.a bu saate daha uyuyamıyorum öncelikle sizlerle çok önemli bir konuda konuşacağım ben 24 yaşında bir bayanım 17 yaşında bir musibet yaşadım tedavi falan gördüm rabbime sığındım ve 19 yaşında bir nişanlılık geçirdim bu durumu kendisine aktardım ve mahkeme kararlarıyla ıspatladım.ama nişan bozuldu.ve ben tekrar psikolojik olarak rahatsızlandım.bu dönemde hep herşeyimizle yanımızda olan biri vardı mahkemelere dahi benimle gidip gelen evli kendisi şuanda hayatta isem haşa intihar etmediysem bunalımdan dolayı bu kişinin destekleriyle oldu ve duygusal bağlar başladı çünkü bende bir kusur vardı artık ve 20 yaşından beri bu kişi ile görüştüm şuanda imam nikahı yaptık fakat benim gönlüm razı gelmiyor buna çünkü o yuvayı düşündükçe kahroluyorum ve ben o olaydan sonra tamamen dışlanmıştım zaten şimdi sizden ricam gerçekten beni dine göre yönlendirecek birine ihtiyacım var yok evli adamla ne işin var yok otur oturdugun yerde diyerek cevaplar değil tam cevap ve beni varsa yanlışım yanlışımdan alı koyacak birilerine ihtiyacım var ateş düştüğü yakar s.a

Allah rızası için biri bana yardım etsn >
İslam diğer eşlere haksızlık yapmamak kaydıyla erkeğin kadının ikincisini,üçüncüsünü ve dördüncüsüne kadar olanı alabilirsin diyor…Ama burda hepsine aynı şekilde davranmak kaydıyla.

Açıklamak gerekirse; Nisa suresinin 3. ayeti şöyledir:

Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır .

Kur’an’ın nazil olduğu dönemde bu ayet, bir erkeğin dörde kadar kadınla evlenebileceği şeklinde anlaşıldı. Fakat, Kur’an’ın nazil olduğu dönemdeki toplumda kadının konumu ve durumu ile evlilik kurumu incelendiğinde, istisnalar dışında, kadınların genellikle erkek için zevk vasıtası olarak görüldüğü, evliliğin kadın istismarına yol açacak derecede sınırsız olduğu görülmektedir. Cahiliye döneminde var olan evlilik çeşitlerini bir hadiste Hz. Aişe şöyle saymaktadır:

1- Evlenmek isteyen kişi, istediği kadının babası veya velisine başvurarak istediği kadınla evlenmek istediğini söylerdi. Onlar da teklifi kabul edince nikah aralarında icra edilirdi. 2- Mesela, bir kadın ay hali hastalığından iyileşince, kocası olan kişi, filana git, onunla yat ve kendisiyle karı-koca olmasını söyle derdi. Karısının o adamdan hamile olduğu anlaşılıncaya kadar o kadına el sürmezdi. Bu çeşit kötü bir hale başvurmalarının sebebi, güya asaletli bir çocuk almak idi. İşte o devrede zina yolundan meydana gelen çocuklar daha asaletli ve şerefli telakki edilirdi. 3- Bir kadın en az on kişi ile karı koca hayatı sürerdi. Onlardan hamile olduğu anlaşılınca, ondan sonra kocasının yanına giderdi. Esas kocasının yanına gidince, temas ettiği on kişiyi bir araya toplardı ve şöyle derdi: Ey filan, bu çocuk senindir. Hepinizin bildiği işten meydana gelen bu çocuk senindir der ve sevdiği erkeğin ismini çocuğa takardı ve o erkek yaptığını inkar edemezdi. 4- Bir kısım fahişeler, fuhşiyatlarını açıklamak için, kapılarının üstüne fahişelik gösterileri yaparlardı. İsteyen, istediği kadının evine giderdi. Kadın da gireni kabul eder, reddetmezdi. Şayet kadın temas ettiği kişilerden hamile olunca, doğumunda, birkaç kişi toplanırdı, çocuğun kime benzediğini tespit ederlerdi. Kime karar verirlerse, o çocuk o kimseye teslim edilirdi. Zinadan doğan çocuk böylece babasını arayıp tahmini bir ölçü ile ona verirlerdi (Buhari, nikah, 37. bab; Ebu Davud, Nikah, 33. bab).

Bu hadiste geçenlerin dışında cahiliye döneminde, kadın ile erkeğin gizli dost tutmaları şeklindeki muhadene ya da hıdn nikahı; erkeklerin mehir vermeksizin birbirlerinin kız kardeş veya üvey annelerini birbirleriyle evlendirmeleri şeklindeki şigar nikahı, eşleri karşılıklı değiştirme şeklindeki bedel nikahı, asil bir erkekten çocuk sahibi olabilmek için eşi ona sunma şeklindeki istibda nikahı, babası öldükten sonra üvey anneyle evlenme şeklindeki zayzen yada makt nikahı, bir kadının en az on erkekle cinsellik hayatı yaşaması şeklindeki muzamede nikahı ve belirli bir süre için evlilik hayatı yaşamak anlamındaki mut’a nikahı sayılabilir. Ayrıca güçlü erkeklerin, beğendiği kadınları sorgu sual olmaksızın alarak onunla cinsel temas kurması anlamındaki mahtufat nikahı, savaşlarda esir edilen kadınlardan kendi hisselerine düşenlerle cinsellik hayatı yaşamaları anlamındaki müseyyebât nikahı ve biğa denilen fahişelik de o dönemde geçerli olan cinsellik tutumları arasındadır.

Bu kadar çok ve çeşitli nikah şekilleri de göstermektedir ki o toplumda kadının sosyal bir değeri yoktur. Bir erkek dilediği kadar kadınla evlenebilirdi.

Nisa suresi 3. ayetle birlikte çok kadınla evlenme dört ile sınırlandırılmış oldu ve bu hüküm o dönemde böyle anlaşıldı.

Fakat ayete dikkat edilirse eğer haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın şeklinde bir açıklama vardır. Bu açıklama ile esasında İslâm’da tek eşliliğin adalet için en uygunu olduğu öngörülmektedir. Nitekim yine Nisa suresinin 129. ayetinde: Üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bâri birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın. Açıkça bir erkeğin birden fazla kadınla evlendiği zaman adaleti sağlayamayacağı söylenmektedir. Bu ayetle de İslam’da tek eşliliğin esas olduğu, birden fazla kadınla evlenmenin istisnai olduğu ortaya çıkmaktadır.

Nedir çok kadınla evlenmenin istisnai durumu?

İslâm evliliği neslin devamı için gerekli bir kurum olarak görmüş ve Hıristiyanlığın aksine tavsiye etmiştir. İnsanların evlenmelerini teşvik etmiştir. Amaç ise neslin bekası, insan soyunun ve müslümanların sayısının artmasıdır. Yani İslâm’da evliliğin amacı üremedir, çoğalmadır. Eğer gerçekleştirilen bir evlilik, bu amacı sağlamıyorsa ve çocuk sahibi olamayan karı ile koca birbirlerini seviyor, ayrılmak istemiyorlarsa, o taktirde, bir erkeğin başka kadınlarla evlenmesine cevaz verilmektedir. Ama bu yapılırken dikkat edilecek temel husus adalettir. Adalet göz ardı edilerek gerçekleştirilecek sonraki evlilikler, her ne kadar amaç çocuk sahibi olmak bile olsa, ilk eşi huzursuz edeceğinden, tavsiye edilmemiş. Çocuk sahibi olunamasa bile birden fazla kadınla evlenilmemesi tavsiye edilmiştir.

Kaynak: cerezforum.com/genel-dini-konular/30515-islam-da-cok-eslilik-ve-nisa-4-3-ayetinin-yorumu.html#ixzz2D65tSCLDhttp://www.cerezforum.com/genel-dini-konular/30515-islam-da-cok-eslilik-ve-nisa-4-3-ayetinin-yorumu.html#ixzz2D65tSCLD

Öncelikle Allah yardımcınız olsun kardeş.Duygusal bağınızın başladığı anda bu ilişkinizi bitirmeniz lazımdı.Evli bir insanla nasıl oluyorda dini nikah kıyıyorsunuz…Sizin burda yapmanız gereken en doğru şey bu nikaha son vermek.Yuva yıkanın yuvası yıkılır sözünü boşa dememişler.


Cevap: Evli olan bir insanla duygusal ilşki yaşadım ve nikah kıydık

ugurdogan
Aleykum Selam,
Kardeş doğru anladıysam.. Evli bir adamla imam nikahı kıymışsınız. Aklıma Cübbeli Ahmet Hoca’nın örneği geldi. O da resmi nikahlı eşinden gizli bir bayanla imam nikahı kıymıştı. Erkeklere 4 zevceye kadar izin var sizin de bildiğiniz gibi. Cübbeli Ahmet Hoca öyle sıradan biri değil; bir alimdir antiparantez. Hayatınızın zorluklarında Allah size yardım etsin.


Cevap: Evli olan bir insanla duygusal ilşki yaşadım ve nikah kıydık

İNŞİRAH
Allah razı olsun peki dine göre çok eşliliğin helal olanı nedir aydınlatırsanız çok sevinirim araştırdım ayetleri fakat açıklık getiremedim


Cevap: Evli olan bir insanla duygusal ilşki yaşadım ve nikah kıydık

ugurdogan
Amin cümlemizden.
İslam’a göre 1 erkeğin 4 kadına kadar evlenme hakkı vardır. Siz çarpık toplumsal değerlere ve sosyolojik bakış açısına göre değerlendirmeyin durumu. Mahşer günü kocanızın resmi nikahlı eşi tutup ta sen benim yuvamı yıktın falan hiçbirşey diyemez.


İNŞİRAH
Ben bu kişiyi gerçekten seviyor ve sayıyorum o ne der bu ne der değil benim davam rabbim bana ne der ben tecavuze uğradım bunu nişanlandığım kişiye anlattım fakat kabul etmedi ve bitti daha sonra teyze oğlum istedi beni kabul etmedim nasıl açıklayacaktım ve bu kişi ile duygusal birşeyler oldu beni tedavi ettirdi çünkü ruh halim çok bozuktu şu dönemde kim benimle evlenir ve zaten dinde 4 evlilik var ama şartlarıda var ben himayeye alınması gereken birimiyim bende istemezdim bunları yaşayım rabbimin takdiri musibet yaşadım bitti ve karşıma beni anlayan biri çıktı hiçbirşey 4 dörtlük değil mükemmellik Allah’a mahsus birşeydir kimse mükemmel değildir


Muhasibi
Allah yardımcınız olsun bacım ne diyim…Peki sizinle evli olan bu kişinin eşi sizden haberi var mı.?


İNŞİRAH
Evet var ama ben çok kötüyüm sürekli dua ediyorum varsa bir yanlışım rabbim beni affetsin şuan diğer evde genelde burda kalmıyor ve çevremdeki çoğu kişide yok artık imtihandır elhamdulillah diyecek başka bişi bulamıyorum ailemlede aram iyi değil ben ne yapmalıyım bana dua edin lütfen


ugurdogan
Sorularlaİslamiyet’ten alıntı:
< Bununla beraber ikinci bir evliliğin zorunlu olduğunu düşünen birisinin de şahitler yanında nikah kıyabileceğini ve akrabalarına haber vermesinin farz olmadığını ifade edelim. >
Önceden de dediğim gibi bu caiz olmayan ,yani habersizce evlenmek, caiz olmayan bir durum olsa bunu Cübbeli Ahmet Hoca yapmazdı. Çok eşlilik ise zaten caizdir. Adaletli davranmak ta eşinizin problemi sizin değil. Evlenmek hakkınız olan bir şey ayrıca.


İNŞİRAH
Abicim sağolun benim kafam hep karışıktı doğrumu yanlışmı yolunda


İsmailAbi
bence ayrıl ondan hoş değil keyfin bilir.dinde yeri var fakat senin yaşın genç ve evli biriyle zorluk çekersin.


Ebu Muhammed
İslamda 2. Evlilik caizdir ama bu şekilde değil.
Erkek ailesini, kızda ailesini ikna eder ve ilan edilerek evlenilir.
Senin durumun, "DENIZE DÜŞEN, YİLANA SARİLİR" misali olmuş.
Size her iyilik yapanın altına yazarsanız vay halinize!!!


İNŞİRAH
Ebu muhammet benm çektiklerimi yaşamadan kimse bilemez ordan bakınca çok kolay geliyor değilmi…kim bir adamın ikincisini olmasını kabul eder . Ben nişanlıma başıma gelen olayı harfiyen anlattım ve mahkeme kararları ile ispatladım ama ne o nede ailesi kabul etmedi. Ben tıp çok ilerledi birşekilde kandırırdım ama benim vicdanım böyle birşeyi kabul etmez ve dinende uygun değildir.ülkemizde tecavüz denilince kimsenin umrunda değil ama gelin bakın bakalım benim babamın yüreğini annemin duygularını çevre baskısını..
Tecavüz diyoruz ve oldu bitti diyip geçiştiriyormuyuz sizcce ben hergün ölüyorum biliyormusunuz.7 yıldır babamın yüzüne bakamyorum.ben bekar biri ile evlensem bu durumu açıklamak zorundayım ve hergün en ufak bir sorunda yüzüme vurulacaktır ama uzaktan bakınca çok kolay değilmi…..


Ebu Muhammed
Zor bir durum ama bir yuvayi yıkmanı gerektirmezdi.
Biri seni perişan etti, sende bir aileyi!!

AFERIN DEVAM ET


İsmailAbi
Anladım şimdi olayı.Dul biriyle evlenebilirsin ben evlenirdim yaşım 22 lerde olsaydı senin suçun yokki nede olsa.


ELHAMDULİLLAH
< şuanda imam nikahı yaptık >

Eğer nikahlı iseniz, dinen hiç bir mahsur yok. Zira nikah ile bir çok günahı birlikte yok ettiniz.

İlk evli olduğu kadın bu durumda ne düşünür. Allahın emri ise bu eğer ve günah kirine bulanmamış ise, HAK’tır deyip kabul etmesi gerekir. Ancak sizin burada yapmanız gereken, adamın ailesini asla madur etmemesidir. Zira adaletle davranmadığı sürece bunun müsebbibi durumunda olan ne yazık ki; siz olursunuz.

İlk evli olduğu kadın, üzerine başka bir kadının gelmesini mazur göremez zira madur olmuştur. Eğer siz bu maduriyeti önleyemez iseniz, eşinizle nikahlandığınız için nikahlı kalmak zorunda kalırsınız ancak bu nikahın sürdüğü her gün diğer yuvanın maduriyetinden dolayı GÜNAHA İŞTİRAK alırsınız. O yüzden eşinizi kendinize olduğu kadar ve daha fazla, önceki eşine ve varsa çocuklarına yönlendirmeniz, Hak’kı ve Hukuku gözetmeniz gerekir.

Eğer nikahlandığınız eşiniz, Hak’kı ve Hukuku gözeterek her iki tarafada adaletle davranabiliyorsa, bunda hem kendi hemde eşleri Rab’binin teveccühü ile karşılaşacaklardır.

Sizin olduğu kadar, erkeğede burada çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Her şeyden önce ailelerini birbirleriyle tanıştırmak mecburiyetindedir. Yarın çocuğunuz olduğunda, diğer çocuklarla sizin çocuklarınızın tanışmaları gerekir. Tanışmadıklarında Allah Muhafaza kardeş kardeşe evliliklere kadar giden sonuçlar ortaya çıkar ki; ZİNA SUÇU İŞLEMENİN NETİCESİ OLAN BU DURUM….. Sizin hak olan durumunuzun neticesi olur ki; Evliliğinizin ve nikahınızın NETİCE itibariyle, ZİNA SUÇU’nun NETİCESİ’nden farkı kalmaz.

Gerekçesi her ne olursa olsun, yaptığınız HAK’tır. Lakin bu HAK’kı, iyi muhafaza etmek ve SEVAP olanı, GÜNAH ile tebdile vesile kılmamak gerekir.

Allahu Taala TEKTE YARAR VARDIR diye tavsiye eder. Ancak O bilir ki; kulları tek ile iktifa etmezler ve dahasını isterler. O’nlara bir kurtuluş yolu ve bir çıkış yolu olarak HELAL kıldıklarını, daha sonra bir takım uygulamalarla kullar helal olanı haram’a tebdil ederler. Siz asla HARAM’a tevessül etmeyiniz ve gereğinde NEFS’inizi kırınız ve Hak olanla hükümleniniz….. Eşinizle Allah indinde nikahlısınız ve eşinizin helalisiniz. Şimdi sıra sizde, ailenizle ailenizi mümkün olduğunda bir çatı altında toplamaya çalışınız. Zira yarın sizin çocuklarınızda olduğunda iki eşli bir babada aileye değil, ailelere ihtiyaç arz edeceklerdir. Aileleri tek çatı altında toplamaya her kim vesile olursa, Rab’bim mükafatını ziyadesiyle takdim edecektir. O Rahmandır, Rahiym’dir. O ne güzel bir vekil, Ne güzel bir Rab’dir.


karadamlalar
insanlara duyrulmadan, velilerin izni alınmadan kıyılacak olan nikah geçersizdir.


İNŞİRAH
önceliikle beni bilginlendiren herkese teşekkür ederim ve bilerek veya bilmeyerek yapmış oldugum tüm günahlardan rabbime sığınırım olaya şöyle açıklık getireyim: Annem babam dayılarım amcalarım ve teyzelerim hepsinin nikahtan haberleri var ayrıyettende eşimin ailesi ilk eşi ve çoçuklarımın bilğileri var eşimin büyük oğlu rahatsız engelli onunla hafta 3 gün görüşürüyoruz önce abla ile başladı onunla diyalogumuz ve şuanda anne diyor banada.bende böyle bir şey olsu istemezdim ama oldu şimdi eşim eşit olmaya çalışıyor ama ben onlarla aynı çatı altında olmadığım içsin bir şey diyemem cumartesi günleri benımle ilğilenir pazar günleride çoçuklarla geçirir bana ne aldı ise aynısını alır.s.a


çelebiler
Allah mesut etsin Kardeşim.


ELHAMDULİLLAH
< eşim eşit olmaya çalışıyor >

< Allah mesut etsin Kardeşim. >

Çelebiler kardeşim doğrusunu arz etmişler….. Allah mesut etsin kardeşim.


Ziyad Şafi
inşirah kardeşim Allah sizi korusun , siz doğruyu yapmışsınız , evlenmişsiniz ! Allah sizi mesut etsin ve cennetine alsın , evlenmek günahları yıkmadır . Sizin kafanızı karıştıran ise zayıf düşüncelerinizden istifade eden şeytandır ki, sakın ona aldanmayın . o sana vesvese verip ayrıl der eyer ona uyarsan işte aldanmış sen olursun … sana bir kardeş tavsiyem sen ibadetle emr olundun vesveseye uymakla deyil … Allah seni korusun hadi ibadete devam , vesveseye hayır , sen iyi ol 🙂 VAllahi Billahi TAllahi sen doğru yoldasın ve Kocanda !!! vesSelam .


Kayıtsız Üye
karısının haberi olsa razı gelirmi yada kızn ailesini. kendinizi kandırmayn onaylamaz elbette hz muhammet onaylamamıs bole bir durmda fatımayı bosamasıni istemis ilk esin istememe ve bosama hakki doguyo uckurunuza göre fetva vermeyn.cübbeli peygamber değil dinde müsade var emir deyl dinf olanda ack yapılır gizli deyil burdaki evlenme amacı serbest fuhustur Allah’a dayaymayn


Kayıtsız Üye
Gerçekten yasadiklarini zi anlıyorum dıslanmismıs olabilirsin ama bu hayat senin bence nasıl yaşamak istiyosan öyle yaşa bence tamam hatalar insana mahsus olmuşu geri getirebilirmiyiz Hayır yok demi


Kayıtsız Üye
Gir bir ise calıs evli adamın yakasindanda düs.isinize gelmedigi zaman hemen isi dine baglıyosunuz.bunun adı barizce metrestir.bunu anlamıcak kapatisen yokmu.var ama isin kolayıda imam nikahi


yuva yıkanın yuvası olmaz hadis, yuva yıkanın yuvası olmaz ayet, yuva yikanin yuvasi olurmu islam

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();